760x0 00 60005Girls Fashion Boutique - by Luiza Willems, un brand de imbracaminte exclusiv pentru mama-fiica, estimeaza vanzari de 200.000 de euro in acest an, dupa doi ani de activitate pe piata din Romania.

Girls Fashion Boutique a pornit la drum in 2014, cu o investitie initiala de numai 250 de euro si produce, doar in Romania, seturi de imbracaminte pentru mame si fetite.

Afacerea s-a dezvoltat pe Facebook, ca principal canal de promovare si vanzare. Anul acesta, compania a semnat un protocol de colaborare cu hypermarketurile Cora, introducand o parte dintre articole in 9 din cele 10 magazine ale retelei. Strategia de dezvoltare a companiei include atat exploatarea unor noi canale de vanzare, precum si crearea unor noi colectii mama-fiu, tata-fiu, femei insarcinate.

“Am lucrat 13 ani in agentii de publicitate si in corporatii de top, dar in 2014 a venit timpul sa incep altceva. Experienta in publicitate si in trade marketing m-a ajutat sa concep brandul, strategia de vanzari, promovarea si dezvoltarea. Am absolvit, de asemenea, o scoala de design. Eu nu sunt numai antreprenorul din spatele Girls Fashion Boutique, ci si designerul tuturor modelelor. Cele care ma inspira in fiecare zi sunt fetitele mele, Anna Sophie si Eva Nicole, care apar mereu in fotografii alaturi de mine,“ spune Luiza Willems, creatoarea brandului Girls Fashion Boutique.

http://www.wall-street.ro/

13180843 1066302816767041 1955732662 nIată că avem şi o imagine care confirmă că în parcarea CNA stă G-Class-ul sechestrat. Mai mult, acesta este înconjurat de alte două maşini care nu costă ieftin, un Porsche Cayman şi un Range Rover Evoque.

În ultima vreme moldovenii au avut ocazia să vadă pe la știri tot felul de mașini care au intrat pe poarta Centrului Național Anticorupție ce nu s-au grăbit să iasă de acolo și asta pentru că au fost puse sub sechestru de către instanța de judecată la propunerea procurorilor anticorupție.

brabus sna1De curând am primit o informație dintr-o sursă foarte credibilă că în parcarea CNA-ului stă un automobil deosebit de scump care câteva luni în urmă a ținut capul de afiș pe site-uril din Moldova după ce tot AutoBlog.MD l-a deconspirat pe străzi și asta pentru că costă mai bine de 500.000 de euro. Din informațiile pe care le avem, proprietarul a fost arestat din cauza unor scheme ce implicau spălare de bani.

Standard acest SUV german care este echipat cu un V8 Bi Turbo de 5.5 litri livrează 544 cai putere, însă iată că pasionații de și mai multă forță pot apela la Brabus pentru a primi nu doar un motor mai puternic, dar și modificări esențiale la exterior și în habitaclu! Astfel i-a naștere Brabus 750 Widestar, un model cu 750 cai putere care costă aproximativ de 500.000 euro!

La exterior veți observa un kit aerodinamic impresionant, o sumedenie de elemente din fibră de carbon, eșapament sportiv și jante nu mai mici de 21 inch. Carbonul nu lipsește nici de la interior, unde în cazul acestui exemplar puteți vedea inserții de fibră de carbon de culoare roșie atât pe volan, cât și pe tunelul central sau uși.

http://autoblog.md/


foto: Smotra.md

ProfructtaSoţii Marius şi Criana Măcărescu s-au decis să pună bazele propriei afaceri în urmă cu trei ani, după o călătorie în Franţa, şi au pornit fabrica de sucuri naturale Premium Fruct în Câmpulung, un business de la care aşteaptă anul acesta vânzări de 100.000 de euro.
 
Sucurile cu brandul Profructta, au ajuns în hiper­mar­keturile Cora, dar şi în patiseriile Paul, în res­tau­rantul DaDa, în farmacii sau săli de fitness, dar şi în ca­fenele sau cluburi. „Înfiin­ţarea firmei a fost un proces înde­lungat şi a plecat dintr-o excursie în sudul Franţei, într-un hotel unde am fost serviţi cu sucuri naturale şi dul­ceţuri am­balate în sticlă. A prins contur şi din dorinţa noas­tră de a ne întoarce în locul în care ne-am născut şi am crescut“, spune Marius Măcărescu, fondatorul firmei Pre­mium Fruct (firma care adminis­trează brand-ul Profructta).
 
Antreprenorii au investit circa 600.000 de euro pentru a lansa firma, iar resursele au fost alocate în achiziţionarea terenului din Câmpulung, construcţia fabricii, achi­ziţionarea utilajelor pentru spaţiul de producţie şi depozitare.
 
„Iar pentru a dezvolta noi produse  am cumpărat anul trecut o serie de echipamente în valoare de 100.000 de euro“, mai spune Marius Măcărescu care adaugă că pentru branding şi design-ul ambalajelor şi cutiilor au alocat 25.000 de euro.
 
Compania a ajuns anul trecut la vânzări de 40.000 de euro, acestea fiind mai accentuate în perioada toamnei, iar pentru anul acesta antreprenorii ţintesc o cifră de afaceri de 100.000 de euro. „Sucurile sunt obţinute din fructe şi legume presate la rece pentru a păstra vitaminele benefice pentru o alimentaţie sănătoasă“.  
 
Fabrica care produce sucurile Profructta este situată în Câmpulung Muscel şi este dotată cu o tehnologie de ultimă generaţie. Mai mult, sucurile sunt îmbuteliate în ambalaje de sticlă dintr-un material impermiabil şi reciclabil.
 
Preţurile pornesc de la 6 lei pentru o sticlă de 0,33l şi ajung la 12 lei pentru o sticlă de un litru.
 
Sursă: zf.ro

LukianovVinăria EtCetera lansează, în premieră pentru Moldova, un serviciu inedit pentru amatorii de vinuri, dar şi de senzaţii tari: vizite cu avionul la vinărie. Navele de aviaţie civilă, de mici dimensiuni, aterizează şi decolează pe pista amplasată direct în viţa-de-vie (localitatea Crocmaz, Ştefan-Vodă).

La vinărie au fost organizate deja câteva astfel de vizite. Iată prima aterizare, filmată cu emoţii, pe o cameră nu foarte profesionistă.

Zborurile sunt operate cu două tipuri de aeronave, de model Cessna şi Pipistrel, respectiv, de patru şi două locuri. Avionul de două locuri face 25 de minute de la Vadul lui Vodă până la EtCetera, în timp ce nava de patru locuri – cca 40-45 minute (faţă de aproximativ 2 ore cu maşina de la Chişinău la Crocmaz, cca 120 km).

Pe lângă zborurile dus-întors la vinărie, vor fi organizate şi survolări în zonă, cu durata de 20 de minute. Astfel, clienţii care sunt deja la vinărie, pot admira de la înălţime crama şi împrejurimile.

Zborurile sunt efectuate de un pilot certificat, cu avioane private. În timp ce piloţii se odihnesc, turiştii fac: înainte la plăcinte. Şi evident: degustaţii de vin.

„Ideea zborurilor la vinărie i-a venit fratelui Alexandru, care a visat de mic copil să fie pilot”, a declarat pentru FineWine Igor Luchianov, unul dintre co-proprietarii companiei.

EtCetera nu a dezvăluit deocamdată tarifele la aceste de servicii.

http://finewine.md/

elefant.mdElefenta, unul dintre cei mai mari retaileri online din România, se lansează oficial astăzi și în Republica Moldova. Brandul urmează a fi prezent la Chișinău, prin intermediul unui pick-up point (punct de livrare) de unde cumpărătorii pot să își ridice comenzile, cât și online, la adresa www.elefant.md.

Pe www.elefant.md cumpărătorii vor avea acces la o gamă foarte largă de produse cum ar fi: cărți, parfumuri, ceasuri și genți, la prețuri competitive.

Toate produsele afișate pe site vor avea prețurile exprimate în lei moldovenești, iar clienții pot comanda și ridica produsele cu livrare gratuită la pick-up point-ul Elefant de la Chișinău, situat pe Str. Grigore Vieru nr.9.

"Ne doream foarte mult să deschidem o filială la Chișinău pentru că în decursul anilor am observat un interes mare din partea consumatorilor moldoveni pentru Elefant. Chiar dacă am onorat până acum multe comenzi din Republica Moldova, livrările erau destul de costisitoare", explică Dan Vidrașcu, CEO al Elefant.

Prin lansarea la Chișinău, Elefant marchează totodată un moment important și pentru piața de carte. “Este pentru prima dată în ultimii mulți ani când cititorii din Republica Moldova vor avea acces neîngrădit la piața editorială românească, la prețuri mai mici chiar decât în librării”, adaugă Dan Vidrașcu.

Cititorii din Republica Moldova vor putea comanda astfel de pe www.elefant.md orice titlu cu reducere între 10% și 50%, la tot catalogul de carte în limba română.

Elefant.ro este unul dintre cei mai mari retaileri online din România, fondat în 2010, oferind celor peste 600.000 de clienți o gamă existinsă de produse cu livrare prin curier sau în cele peste 15 puncte de livrare din București și din întreaga Românie.

Elefant Online (fost Universal Online Promotion) este deținut de fondul de investiții Fribourg Investments, controlat de omul de afaceri Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova, prin Millennium Gold Resources Limited (Cipru) - 89,88%, iar un pachet minoritar este deținut de Catalyst România SCA (Luxemburg) - 10,12%.

http://bani.md/

lampioneled 2Consiliul de administrare a Fondului pentru eficiență Energetică (FEE) a aprobat în cadrul ședinței de ieri spre finanțare 8 proiecte ce țin de iluminatul stradal.

Suma estimativă a acestora este evaluată la circa 11 milioane de lei, dintre care 25 la sută va fi acoperită de beneficiari, iar restul de FEE.

Potrivit viceministrului Economiei, Valeriu Triboi, implementarea proiectelor de eficiență energetică este una din prerogativele Guvernului Republicii Moldova, care și-a asumat drept obiectiv dezvoltarea unui parteneriat durabil de colaborare cu sectorul privat pentru cofinanțarea proiectelor de investiții în vederea creșterii eficienței energetice şi valorificării surselor de energie regenerabilă.

În urma deciziei de ieri a Consiliului de administrare a FEE, de finanțare vor beneficia primăriile satelor Olișcani și Șestaci din raionul Șoldănești, Speia din Anenii Noi, Frumușica și Chioselia Mare din Cahul, Corlăteni din raionul Râșcani, precum și primăriile din orașele Călărași și Nisporeni.


Sursă: www.mec.gov.md

34126843

Aproximativ 3000 de reclame luptă zilnic pentru atenția clienților, chiar dacă multe din ele trec neobservate. Așadar, ce le face pe unele produse să fie vândute, în timp ce altele nu sunt? Și nu contează că e vorba de o foaie de odihnă pe Insulele Canare, o haină nouă, sau o simplă carte cu povești pentru copii. Exact! Indiferent de produs, un marketing elaborat corect neapărat va crea oportunități de vânzare, prin analizarea psihologiei cumpărătorului, sau mai exact a celor două componente de bază: componenta logică și componenta emoțională. Or, potrivit autorului cărții “Marketingul Motivațional” Robert Imbriale, vei putea să îți dezvolți cu succes afacerea doar atunci când vei ști motivul pentru care oamenii cumpară. Iar deciziile oamenilor apar în urma emoțiilor, după care, mai apoi, sunt explicate de “logică”.

Pornind de la unul din pilonii de bază ai marketingului motivațional precum că: “nu prețul este elementul cheie în procesul de vânzare cumpărare, ci ambalajul produsului”, au fost identificați cinci factori care stau la baza acestei teorii: teama, dragostea, gratuitățile și chilipirurile, posibilitatea de a te îmbogăți fără nici un efort și transformarea visurilor în realitate.

  1. Teama survine în clipa când cumpărătorul află că oferta de a procura cutare produs expiră în X zile, după care prețul va crește de câteva ori! Cu alte cuvinte, cu cât teama potențialului client, precum că produsul ar putea fi indisponibil, este mai mare, cu atât mai puternică va fi motivația de a-l procura.
  2. Dragostea, și mai ales sexul s-au vândut dintotdeauna bine, fiind factorul care ține de emoții, senzualitate, plăcere etc. Atrag atenție și crează legături între client și produs.
  3. Gratuitatea este un alt stimulent foarte puternic care stă la baza marketingului motivațional. Exemple avem o sumedenie - scutece de unică folosință care se vând împreună cu șervețele umede, două produse cosmetologice identice se oferă la preț de unul, și aici lista poate continua. Chiar dacă lipsa banilor este o problemă pentru mulți dintre clienți, cuvintele “gratuit” și “cadou” - ajută potențialii clienți să ia decizii în favoarea vânzătorilor.
  4. Cine nu își dorește să se îmbogățească fără nici un efort? Nu cred c[ nAutorul îi încurajează pe specialiști să pună accent pe avantajele și economiile pe care le-ar face clienții cumpărând respectivul produs.
  5. Visele pot fi transformate în realitate. Depinde doar de felul în care produsul oferit corespunde așteptărilor cumpărătorului. Astfel, viitoarea mireasă poate avea rochia la care a visat, iar o familie cu copii mici – o odihnă de neuitat pe una din cele mai exotice plaje. Cu alte cuvinte, când produsul oferă cumpărătorului “soluția la care a visat”, sarcina specialistului în marketing și-a atins scopul.

Unele companii folosesc toți factorii motivaționali, altele - doar unii. Populația răspunde măcar la unul din ei, iar uneori la toți cinci. Importante, în acest caz, sunt resorturile motivaționale care determină cumpărarea, indiferent de metoda de transmitere: site, informație printată (banere, flaiere etc.), publicitate radio sau tv etc. Cert este că odată cu utilizarea celor cinci factori menționați mai sus, marketingul emoțional nu se termină aici, ci continuă cu motivarea potențialilor clienți de a face și în continuare cumpărături, astfel, ca ei să rămână interesați și după terminarea procesului de cumpărare.

Sursă: imarketing.md

lucrari 540x280

Lucrările de amenajare a teritoriului Parcului Industrial „Răut” au început pe 27 aprilie 2016. Amenajarea teritoriului zonei industriale este parte a proiectului „Susținerea dezvoltării sectorului industrial în Regiunea de Dezvoltare Nord prin reabilitarea și modernizarea infrastructurii de apă și canalizare pentru Parcul Industrial pe teritoriul S.A. «Răut» din municipiul Bălți”.


Potrivit proiectului tehnic, pe teritoriul PI „Răut” vor fi amenajate parcările auto, rampele pentru containere de gunoi, pereurile în jurul clădirilor parcului și zonele de odihnă pentru muncitori. De asemenea, trotuarele de pe teritoriul parcului și din sectoarele adiacente vor fi pavate, vor fi renovate drumurile de pe teritoriul parcului și va fi reparat gardul din jurul parcului industrial, cu lungimea de 2,14 km.


Directorul General al Întreprinderii Administratoare a Parcului Industrial, domnul Anatolie Munteanu și-a exprimat speranța că antreprenorul care efectuează lucrările să se încadreze în termenul stabilit de 9 luni, iar rezultatul va fi unul calitativ și durabil.


Anterior, în cadrul proiectului de bază, au fost realizate alte două subproiecte. Au fost construite rețele de apeduct externe, cu o lungime de 1,16 km (în valoare de 2,5 mln lei), și a fost reabilitată și construită rețeaua de canalizare internă, cu o lungime totală de 1,19 km, și construită rețeaua de apeduct intern, cu o lungime de 2,17 km (în valoare de 2,24 de mln lei).
Valoarea totală a proiectului este de 26,65 de milioane lei.

http://www.industrialpark.md/

1418222224 20093400Salariul minim al angajaţilor din întreprinderile şi instituţiile fără finanţare de la bugetul de stat, va fi majorat, de astăzi, cu 200 de lei.

Astfel, remunerarea va ajunge la 2.100 de lei.

Decizia a fost aprobată săptămâna trecută de către Guvern.

Majorarea salariului minim în sectorul real vine ca urmare a creşterii inflaţiei şi ratei productivităţii muncii, la nivel naţional.

http://www.publika.md/

IMG 2518 1Oficiul Schimbarea climei al Ministerului Mediului a prezentat rezultatele studiului cu referire la posibilitățile reducerii emisiilor de CO2, realizat în cadrul grantului de 642 mii de dolari, primiți de la Uniunea Europeană, Programul Naţiunilor Unite pentru Dezvoltare, Ministerul Federal pentru Mediu, Conservarea Naturii şi Siguranţa Nucleară al Germaniei, Guvernul Australiei.

Cercetarea a avut loc în cadrul proiectului LECBP Moldova (Low-Emission Capacity Building).

Conform declarațiilor managerului acestui proiect, Sergiu Ungureanu, pentru mybusiness.md, acțiunile au avut loc sub denumirea generala NAMA (National Appropriate Mitigation Action) în anii 2014-2015, în patru direcții:

1.    Promovarea centralelor electrice cu o cogenerare de mică capacitate (proiect prin care se vor fortifica capacitățile de producție de energie la nivel local);

2.    Promovarea iluminatului eficient (proiect de creștere a eficienței energetice);

3.    Împădurirea terenurilor degradate și impracticabile pentru agricultură și a fâșiilor forestiere de protecție (proiect ce ține de creșterea suprafețelor împădurite, cu impact direct asupra micșorării emisiilor și beneficii indirecte pentru mediul ambiant);

4.    Obținerea energiei din deșeuri ca acțiune de atenuare adecvată la nivel național (proiect ce va soluționa în mare parte problemele de tratare a deșeurilor solide).

Aceste documente sunt destul de ample, de aceea ne vom limita la cifrele de bază.

În prima direcție, în perioada anilor 2016-2030 se preconizează construcția a 40 de centrale electrice cu o cogenerare de mică capacitate, cu o capacitate instalată de 20 Mwe (megawatt (of) electric (power). În acest sens, vor fi alocați 12 milioane de dolari sub formă de împrumuturi fără dobândă și 8.4 milioane sub formă de granturi, primite de la reducerea emisiilor de CO2 (la un preț de 20USD/tCO2).

În a doua direcție, se presupune atragerea sumei totale de 206 milioane de euro pentru înlocuirea becurilor incandescente cu LED-uri pentru iluminatul stradal, în instituții și locuințe. Scenariul pesimist prevede 6 orașe și 20% de instituții de stat până în anul 2020, iar cel optimist – 10 orașe și 30%. În sectorul rezidențial – 5 orașe și 10% până în anul 2018.

Aceste acțiuni vor permite realizarea unor economii de energie electrică de 618/977 GWh până în anul 2029 și reducerea emisiilor de CO2 de la 255162 tCO2 la 412624 tCO2.
DSC 0721 1
În cea de-a treia direcție, se propune crearea unui fond special destinat finanțării întreprinderilor mici și mijlocii, care se vor ocupa de împădurire, precum și un fond de granturi pentru promovarea gestionării durabile a resurselor în comunitățile locale.

Estimarea prealabilă a costurilor necesare implementării activităților din primele două etape NAMA – 150 milioane dolari până în anul 2030. Suma va acoperi costurile totale necesare realizării programului de împădurire și cheltuielile necesare programului de creștere a potențialului, și programului de dezvoltare a micilor întreprinderi, care vor activa în contact cu întreprinderea de stat „Moldsilva”.

Al patrulea subiect – obținerea energiei din deșeuri, probabil, este cel mai complicat. Există unele schițe primare, există mecanisme propuse, dar foarte multe aspecte vor ține de autoritățile locale.

„Eu nu sunt sigur de faptul că proiectul va reuși să primească finanțare parțială pe toate cele patru direcții, - a declarat pentru mybusiness.md șeful departamentului de Inginerie termică și management în energetică, a Universității Tehnice din Moldova, profesorul Valentin Arion. – Dar sunt invocate probleme importante care ar trebui soluționate, într-un fel sau altul”.

În poză: Sergiu Ungureanu



Articol pregătit de MyBusiness.md