IMG 2396Antreprenorul din Transnistria Ion Hodacovschi a lansat producția unor articole de care nici Internetul nu a auzit prea multe.

Este vorba de încărcătoare pentru telefoane mobile, făcute sub formă de suveniruri. Conectoarele USB chineze, în număr de la două la patru, sunt situate în interiorul obiectului. Ion afirmă, că dintr-o mulțime de oferte, el a ales acele dispozitive, care sunt folosite în instituții medicale din SUA. Acestea, după spusele lui, sunt cele mai fiabile.

Din exterior obiectul este prelucrat manual într-o manieră absolut individuală.

Încărcătoarele, în ambele variante, au obținut cerere mare pe piață. Mai ales în restaurante. Unul se conectează la rețea și se plasează, de exemplu, la bar. Al doilea, fiind dotat cu un acumulator, este instalat pe mesa clientului.

Prețul la astfel de dispozitive, în valuta străină, este de la 45 de dolari.
IMG 2388
Firma lui Ion Hodacovschi, numită Studioul de design al dispozitivelor electronice SRL TechDesign” (ТехДизайн), a fost deschisă în baza unui grant de 8 mii de dolari. Sursele financiare i-au fost acordate în cadrul programului “Susținerea Măsurilor de Promovare a Încrederii”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare (PNUD) în parteneriat cu Business Consulting Institute și Camera de Comerț și Industrie din Tiraspol.



Articol pregătit de MyBusiness.md

ysadminAcest lucru este prevăzut de legea privind parcurile IT, votat de parlament la sfârșitul săptămânii trecute. Proiectul elaborat de Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor vine să susțină companiile care activează în domeniul tehnologiei informației și să le ofere o platformă competitivă pentru dezvoltare. Elementul cheie al proiectului îl constituie implementarea modelului inovativ de impozitare pentru rezidenții parcurilor IT, prin aplicarea unui impozit unic în mărime de 7%. Parcurile vor putea activa inclusiv în regim „virtual”, iar rezidenții pot realiza genurile specificate de activitate din propriile oficii, aflate pe teritoriul Republicii Moldova. Proiectul prevede expres 8 genuri de activitate, legate în mod special de elaborarea de programe, care pot fi desfășurate în cadrul IT parcurilor: activităţi de realizare a soft-ului la comandă (software orientat la client), activităţi de editare a jocurilor de calculator activităţi de editare a altor produse software, activităţi de management (gestiune şi exploatare) a mijloacelor de calcul, prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe, activităţi ale portalurilor web, activităţi de consultanţă în tehnologia informaţiei, alte activităţi de servicii privind tehnologia informaţiei. MTIC estimează că măsurile întreprinse în această direcţie vor permite activizarea businessului în domeniul IT, va crește fluxul investițiilor străine în acest domeniu, care vor da, în general, un nou impuls dezvoltării industriei TI, orientată în mare parte pe creare de produse cu o inaltă valoare adaugată și destinate pentru export. Proiectul de lege privind parcurile IT este un obiectiv cheie al Strategiei de creștere a competitivității industriei IT pe anii 2015 -2021. Acesta a fost elaborat și promovat de Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, cu susținerea partenerilor de dezvoltare.

http://www.infomarket.md/

c897677a23125dee137d6a7d3ec4f8e7

Luxul în care trăiesc romii din așa-zisul deal al Sorocii ține din nou primele pagini ale presei internaționale. O echipă de jurnaliști de la DailyMail a venit recent la Soroca, pe care o numesc simbolic "capitala mondială a romilor". Britanicii au rămas impresionați de casele imense, unele din ele construite după modelul Teatrului Bolshoi de la Moscova, după cel al Bazilicii Sf. Petru de la Vatican sau chiar după modelul Casei Albe de la Washington.
9c5bfcb5560e4b8ec8c44ad53574c88f
Potrivit DailyMail, Soroca este în prezent o destinație turistică important din Europa, iar oamenii își construiesc case somptuoase doar pentru a arăta tuturor că "au cu ce". 
a955e43b1588447613e7d4c770e7dc6a
După ce au discutat cu oamenii din comunitate, dar și cu baronul Artur Cerari, jurnaliștii au aflat și cât costă o casă de pe dealul romilor din Soroca. Astfel, prețurile pornesc de la în jur de 25 de mii de euro pentru casă mai simplp, cu un singur nivel și pot ajunge la aproape 200 de mii de euro, pentru un "palat" care abundă în lux.

Jurnaliștii publicației britanice au mai menționat că majoritatea banilor din comunitate provin din transferuri de peste hotare, făcute de oamenii care lucrează acolo.

Foto: Daily Mail

6d9f2dac875d64b096e53ec7d0e3aa7fO adolescentă de 18 ani, Bethany Mota, a reuşit să adune pe canalul de Youtube 4,8 milioane de abonaţi, mai mulţi chiar şi decât Lady Gaga. Pe Instagram, mai mult de două milioane de oameni urmăresc activitatea ei zilnică. Cel mai important, însă, este faptul că are venituri de aproape 500.000 dolari pe an din contractele de publicitate care i se oferă.

Bethany Mota a absolvit liceul anul trecut şi locuieşte încă alături de părinţii ei, conform Businessinsider.com, citat de Business Magazin. Este un adevărat superstar pe Internet datorită clipurilor pe care le postează, filmate în camera ei, în care prezintă idei de shopping, make-up sau diferite accesorii.

Youtube a fost o rampă de lansare pentru mulţi adolescenţi în trecut (Justin Bieber), dar Bethany pare să fie cel mai de succes exemplu al modului în care firmele se folosesc de social media pentru a-şi creşte vânzările. Aeropostale, o companie specilizată în haine pentru adolescenţi, i-a oferit lui Bethany un contract pentru a produce  o linie de haine şi bijuterii care să îi poarte numele.

Adolescenta a descoperit comunităţile de frumuseţe şi îngrijire de pe Youtube întâmplător. Primul ei clip, din 2009, nu se ridică la standardele celor pe care le postează astăzi. Dar încă de la acea vîrstă, ştia să îşi prezinte ideile.

Bethany Mota a filmat sute de clipuri, pe care tot ea le editează. Principalul subiect abordat este shopping-ul şi sfaturi despre shopping, dar a înregistrat şi câteva legate de machiaj, feluri de a-şi aranja părul sau cum să îţi decorezi casa. În 2010, a lansat un al doilea canal Youtube, menit să prezinte aspecte mai personale ale vieţii ei.

Un număr atât de mare de abonaţi înseamnă, însă, şi o mare responsabilitate. Bethany trebuie să înregistreze constant noi clipuri, să vină cu idei noi şi să răspundă fanilor care îi scriu neîncetat. Pentru a menţine autenticitatea, preferă să nu facă reclamă unor produse în clipurile ei, deşi ofertele au fost extrem de tentante.

http://bani.md/

195230 articolOana Lamba (34 de ani) împreună cu Adrian Florea (41 de ani) au decis în urmă cu cinci ani să lase corporaţiile în care lucrau şi să pună bazele Olla Floral Art, un atelier din Capitală care a livrat anul trecut decoraţiuni florale de 50.000 de euro. Ambiţia acţionarilor pentru acest an este să tripleze vânzările.
 
 „Am început să lucrez cu florile atunci când am botezat fetiţa unor prieteni. Îmi doream să fac o lumânare cu ghiocei, însă nicio florărie nu a vrut să o facă. Atunci am decis să o fac singură, am lucrat câteva ore la ea şi aşa am început să primesc mici comenzi, iniţial doar de la prieteni“, a spus Oana Lamba, acţionar în cadrul firmei Olla Floral Art, care admi­nistrează brandul Olla.
 
Pentru a înfiinţa firma, antre­prenorii au investit aproximativ 1.000 de euro, iar în prezent îşi desfăşoară activitatea în atelierul situat în Capitală, investiţiile totale ridicându-se la 15.000 de euro.
 
„Dăm formă florilor prin sculpturi florale, evităm folosirea ambalajelor clasice şi a şabloanelor standardizate. În atelier realizăm buchete, instalaţii şi decoraţiuni florale pentru cadouri, pentru casă, birouri, hoteluri, evenimente private, dar şi corporate.“
 
Comenzile vin atât de la persoane fizice, cât şi de la companii care trimit clienţilor sau partenerilor de business cadouri. „Anul acesta vrem să dezvoltăm magazinul online, dar ne axăm şi pe zona corporate: workshopuri, livrări speciale, conferinţe şi evenimente. La final de an planificăm un rebranding.“
 
Olla a avut anul trecut o cifră de afaceri de 50.000 de euro, iar anul acesta antreprenorii estimează o triplare a vânzărilor, la 150.000 de euro. „Creşterea va fi susţinută de dezvoltarea magazinului online, prin care vom vinde buchete şi cadouri florale personalizate”, a mai spus Oana Lamba.
 
Preţurile medii pentru comenzile zilnice sunt de 75 de euro, iar pentru un buchet de mireasă media este de 100 de euro.
 
Piaţa locală de flori, atât cea fiscalizată cât şi cea „la negru” este estimată la circa 100 milioane de euro. Vânzările online de flori au început să câştige teren în ultimii ani în condiţiile în care comerţul online se dezvoltă tot mai mult.

Sursă: zf.ro
Duminică, 24 Aprilie 2016 15:44

Cană cu imprimeu

zinaNoutate pe piața suvenirelor personalizate.


Cererea pentru suvenirele personalizate, care conțin un nume, data de naștere, fotografii, picturile preferate (de exemplu, pe căni, lădițe, linguri, farfurii), întotdeauna a fost ridicată, dat fiind faptul că aceste produse sunt interesante și unice în felul său. În ultimii ani, ideea de afacere cu imprimarea desenelor pe căni a fost utilizată pe scară largă în Moldova și a reușit să devină ușor plictisitoare pentru consumatori.


Locuitoarea orașului Chișinău, Zinaida Ciobanu, a ieșit pe piață cu un concept nou al decorului suvenirelor personalizate – ea realizează aplicații texturate, din argilă polimerică, pe căni. Deocamdată, activitatea ei se situează în domeniul artizanatului individual. Însă, printr-o abordare corespunzătoare și utilizând o promovare reușită, această metodă de decorare a cănilor (pentru ceai, cafea, suporturi pentru pixuri și creioane) se poate dezvolta într-o mică afacere. Dat fiind faptul că, conform experiențelor anterioare, există un interes activ pentru decorul original al cănilor. Iar printre potențialii clienți ar putea fi, de exemplu, unele cafenele și ceainării mici, care își doresc să iasă în evidență printr-un accent din decor. De exemplu, în Italia, în unele localuri, cunoscutul desert Tiramissu este servit în borcănașe decorative, pe care clienții își doresc să le ia acasă.


zina4Zinaida Ciobanu a început să se ocupe de decorul cănilor, utilizând argila polimerică, în urmă cu câteva luni. Până atunci, confecționa din lut cercei și suvenire mici pentru sărbători. Și a hotărât să încerce să aplice lut polimeric pe căni, dat fiind faptul că secretele tehnologice ale decorului cănilor pot fi ușor găsite pe internet.


Rezultatul obținut a bucurat-o nu doar pe Zinaida, ci și pe cunoscuții ei, care au avut ocazia să vadă noua ei ocupație – căci este o idee cât se poate de interesantă pentru a da un nou suflu de viață cănii preferate sau pentru a-i oferi cuiva un astfel de cadou. De aceea, nu este surprinzător faptul că primele comenzi au venit foarte repede.


Conform spuselor meșteriței, pentru realizarea aplicației decorative, pentru ea este suficient doar să vadă desenul. Pentru realizarea unei comenzi, Zinaida are nevoie de la 2 la 4 zile, în dependență de complexitatea modelului aplicat. Și cum se va păstra această modelare?


„Timp de mai bine de o lună mă ocup de testarea primei căni. O tot trag în părți diferite, o spăl cu apă fierbinte, cu apă rece, utilizând diverse produse de curățenie. Deocamdată, cana a trecut cu brio de toate probele, chiar și pietricica decorativă s-a păstrat în starea ei inițială. Ar trebui luat în calcul și faptul că, pentru cana mea, nu am utilizat un lac de protecție”, - a spus Zinaida Ciobanu. Cu toate acestea, nu se recomandă ca vesela, ornamentată în acest mod, să fie spălată în mașina de spălat vase și să fie supusă unor teste mai dure.


Prețul pentru realizarea unei aplicații individuale din argilă polimerică pornesc de la 200 de lei. Luând în calcul costul materialelor, a muncii depuse, precum și unicitatea desenului aplicat, prețul se încadrează în bugetul de suvenir. Cel puțin, nu este vorba despre o imprimare clasică, unde este nevoie doar de apăsarea unui buton. Însă gusturile sunt diferite.


Articol pregătit de MyBusiness.md

In10Providerul de internet „Roxnet” a fost lansat în anul 2006. În acea perioadă, majoritatea operatorilor ofereau servicii de ADSL – poți beneficia de internet prin cablul de telefon și, în același timp, poți primi apeluri telefonice. „Noi de la bun început instalam abonatului cablul cu fibra optică – linia selectată, - își amintește Igor Șpac, directorul companiei „Roxnet”. – Apoi, alți operatori au început să ne ajungă din urmă, însă noi am reușit să ne stabilim pe piață”.


„Se conecta cineva, - continuă Igor Șpac, - apoi le spunea altora, în acest mod s-a dezvoltat și s-a extins rețeaua noastră. Actualmente, aproximativ 60% dintre abonații noștri s-au conectat prin tehnica „din gură în gură” – au aflat despre noi de la clienții care au rămas mulțumiți de serviciile noastre. Cealaltă tehnică pe care o utilizăm constă în publicitate – fluturașii pe care îi plasăm în cutiile poștale, precum și afișele pe care le lipim. Alte medii de publicitate –  internetul și televiziunea, nu au nicio relevanță pentru noi. Acestea nu sunt oportune pentru noi, dat fiind faptul că suntem un provider mic. În context teritorial, noi reprezentăm o optime din Chișinău”.


Dacă ar fi să se limiteze doar la oferirea serviciilor de internet, compania și-ar fi încetat existența încă demult: profitul este mic. Echipamentele de comunicații costă foarte mult, de aceea este nevoie de acoperire teritorială largă. Iar aceasta ar presupune mai multe investiții, care sunt problematice pentru un operator mic. „Noi ne-am orientat la timpul potrivit, - continuă directorul ”Roxnet”, - și am început să dezvoltăm și alte tipuri de servicii, de exemplu am închiriat serverele. De aceea „Roxnet” a și supraviețuit. Timp de 5-6 ani, când serviciile de internet au început să se dezvolte rapid, în Chișinău existau în jur de 50-60 de provideri locali de internet. În fiecare sector al orașului activau cel puțin 2-3 companii. Atunci serviciile de internet se dezvoltau rapid și au apărut companii mari, cu investiții de amploare”. Nu toate companiile locale au decis să riște și să ia credite, pentru dezvoltarea afacerii. Ajungând la 200-300 de abonați, mulți operatori mici s-au confruntat cu probleme financiare și concurența din partea operatorilor mari, și s-au închis. „Noi, însă, am început să dezvoltăm și alte tipuri de servicii și am reușit să ne menținem pe piață. Actualmente, avem în jur de 1000 de abonați”, - explică Igor Șpac.


La început, crearea unei rețele avea un caracter haotic. A apărut un abonat situat la o casă, două sau trei de la birou – pentru el era trasă o linie separată. Rețeaua, construită în acest mod, niciodată nu va lucra stabil. Chiar și atunci, la etapa inițială de dezvoltare a companiei „Roxnet” era dezvoltat planul de acoperire a caselor. Apoi a fost desfășurată campania de promovare și abia după aceasta urma conectarea abonaților.


„Avem clienți care au plecat de la operatori mari, deoarece nu le era oferită suficientă atenție și suport în rezolvarea problemelor lor, - continuă Igor Șpac, - un operator mare are mulți abonați, prin urmare nu poate acoperi micile probleme ale fiecăruia.


Noi însă, fiind un provider local de internet, avem disponibilitatea de a oferi suport fiecărui client. Cred că acesta este un factor important pentru satisfacția și loialitatea abonaților”.
De exemplu, conform contractului, abonatul „Roxnet” trebuie să achite serviciile de internet în avans, pentru luna următoare, până la data de 5 din fiecare lună. Dacă nu a fost realizată plata, operatorul avertizează abonatul la telefon, iar deconectarea datornicului are loc abia după data de 10. Înainte de deconectare, prin internet apare o pagină, care anunță clientul că deconectarea de la internet a avut loc din cauza lipsei plății. Acesta reprezintă un exemplu prin care operatorii mici se deosebesc de cei mari.

„La noi există un control ridicat al calității serviciilor, - continuă Igor Șpac. -  Îndată ce a fost primită o notificare de problemă, inginerul pornește la destinație, pentru a o rezolva. Iar apoi operatorii sună clienții pentru a vedea dacă problema a fost soluționată și pentru a urmări dacă abonatul a fost satisfăcut de calitatea lucrării. Ne străduim să fim aproape de clienți”.

„Roxnet” acoperă cu rețeaua sa partea de jos a sectorului Rîșcani și a ajuns un pic și până în centrul Chișinăului. Clienții companiei sunt atât persoane fizice, cât și juridice. „Însă lucrăm cu ei în mod diferit, - spune directorul companiei. – De exemplu, noi putem conecta o persoana juridică din sectorul Buiucani. Închiriem cablul de la alți operatori și prin el conectăm noul abonat – persoana juridică. Nevoia unei astfel de conexiuni apare în momentul în care acea persoană juridică deține anumite proprietăți în sectorul nostru, de exemplu, magazine,  iar biroul se află în alt sector al orașului. Conectând magazinul la un provider de internet, persoana juridică își dorește să conecteze la acest operator și biroul din alt raion”.

În prezent, compania se ocupă de calculul unui nou plan de afacere. „După rezultatele acestuia vom decide dacă se merită să ne extindem, - explică Igor Șpac. – În caz afirmativ, cel mai probabil ne vom îndrepta în regiunea de sus a sectorului Rîșcani. Calculele sunt legate mai mult de faptul că ar trebui schimbată tehnologia de conexiune. Mai înainte, cablul de fibră optică era adus în bloc, erau asamblate echipamentele active, iar abonații se conectau prin cabluri individuale. Actualmente există alte sisteme – cablul este adus direct în apartamentul abonatului. Acest fapt rezolvă multe probleme. Dispare nevoia de închiriere a unui spațiu destinat echipamentelor, încheind contracte cu asociațiile locătarilor. Dispare nevoia existenței contractelor cu Gaz Natural Fenosa, pentru furnizarea de energie electrică. Acum ne ocupăm de calculul acestor momente, dat fiind faptul că acest sistem de conexiune necesită o investiție foarte mare, la etapa inițială. Dar este mai ueftină în întreținere”.

Compania nu poate ridica prețurile. Pe piață există un nivel mediu de prețuri formate, în jurul căruia sunt calculate planurile de afaceri. Iar operatorii mai mici de internet trebuie să stabilească prețuri mai mici, decât la operatorii mari. Scopul principal al acestei mișcări este atragerea de noi clienți. Din această cauză, la companiile mici perioada de rentabilitate este mai mare.

Mai ales că este complicată situația cu clienții noi. De regulă, casele noi sunt conectate la un singur provider de internet, în cele mai multe cazuri este vorba despre unul mare. Acest aspect este negociat încă înainte de închirierea blocului, prin urmare, unui operator mic îi este practic imposibil să ajungă într-un bloc proaspăt construit.

Cei care și-au dorit să aibă acces la internet, s-au conectat demult la el. Atragerea noilor clienți are loc fie în momentul schimbării operatorului de internet, fie atunci când apartamentul trece la un alt proprietar. Actualmente are loc atragerea clienților de la un operator la altul. Totodată, trebuie luată în calcul situația schimbătoare de pe piață, trebuie de reacționat la cererea clienților.

În acest sens, de exemplu, „noi oferim utilizatorilor două tipuri de servicii – de 130 și 160 lei, - continuă Igor Șpac. – În urmă cu 2-3 ani nu primeam întrebări cu referire la faptul dacă pachetul nostru include și partea de televiziune. Aceasta reprezintă încă o nevoie a timpului. Avem un astfel de pachet, în baza celui de 160 lei – 170 lei: internet și televiziune. Mai bine de 100 de posturi TV. Televiziunea nu este a noastră, partenerii închiriază canalul nostru. Noi avem nevoie de un astfel de pachet pentru extinderea paletei de servicii, pentru retenția clientului”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

b37593f1eda17c87e2ac1e8ea91b21b9Un punct de ridicare a produselor comandate online pe elefant.ro va fi deschis la Chișinău, declară reprezentanții companiei pentru Bani.md. De aici clienții își vor putea ridica personal coletele.

Reprezentanții companiei susțin că „nu au o reprezentanță în Republica Moldova. Atât sediul, cât și depozitul elefant.ro sunt pe teritoriul României.”

Deși lucrările de amenajare a punctului de ridicare sunt în toi, nu am reușit să aflăm când va fi deschis punctul de ridicare: „Se va anunța oficial”.

Bani.md menționează că la redacția #diez au fost transmise mai multe imagini cu amenajare unui spațiu comercial cu elemente reprezentative companiei Elefant din România, deținută de fostul premier Ion Sturza.

La finele lunii martie a anului curent, directorul de marketing al Elefant Online, Alen Todorov, a anunțat despre faptul că retailerul online va deschide pe parcursul anului curent 5 puncte de ridicare a coletelor, demers care se înscrie în strategia de dezvoltare a business-ului, scrie profit.ro.

“Cifrele arată că, după deschiderea unui punct de livrare (pickup point), are loc o creștere semnificativă a vânzărilor în zona sau orașul respectiv. Așa s-a întâmplat în Iași și în Cluj-Napoca. Vom deschide în următoarele săptămâni un punct de livrare în Timișoara și vor urma alte patru în afara Capitalei până la finele anului”, a spus Todorov.

El a adăugat că deschiderea unui punct de livrare reduce temerile în rândul clienților care comandă bunuri într-un mediu virtual, nepalpabil.

“În plus, un pick point rezolvă problemele pe care le generează nesincronizările ivite între programul clientului și cel al curierului”, a spus reprezentantul Elefant Online.

Tot acesta a anunțat că vânzările elefant.ro au crescut în 2015 cu peste 50% și estimează că ritmul se va menține în zona a două cifre și în acest an, datele finale urmând să fie anunțate după încheierea auditului.

În 2014, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 48,3 milioane de lei românești, echivalentul a peste 230 de milioane de lei moldovenești, cu 68% mai mult față de anul precedent, conform datelor de pe pagina web a Ministerului Finanțelor Publice.

Elefant Online (fost Universal Online Promotion) este deținut de fondul de investiții Fribourg Investments, controlat de omul de afaceri Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova, prin Millennium Gold Resources Limited (Cipru) - 89,88%, iar un pachet minoritar este deținut de Catalyst România SCA (Luxemburg) - 10,12%.

Foto: diez.md
thumb godina international 1 1091Din cauza creanțelor de circa 7 milioane de dolari pe care nu le poate onora, întreprinderea Godina International a fost declarată insolvabilă.

Rețeaua de magazine de ceasuri și bijuterii sub numele comercial Godina a fost înfiinţată în anul 1998 şi este unul dintre cei mai mari vânzători de ceasuri elveţiene şi bijuterii de pe piaţa Moldovei.

Întreprinderea vinde ceasuri de lux precum cele: Chopard, Ulysse Nardin, HUBLOT, Breitling, Omega, Maurice LacroixVersace, Gucci, Valentino, Fendi, Movado, Calvin Klein, Mido, Certina, Tissot, etc., precum și bijuterii de elită de la branduri foarte cunoscute şi apreciate în lumea întreagă: Chopard, Damiani, Gucci şi Versace, se anunță pe site-ul companiei.

Se pare că în ultimii ani afaceri nu au mers foarte bine, iar întreprinderea nu a reușit să-și onoreze obligațiile față de creditori. Astfel, Curtea de Apel Chișinău a admis demersul Eximbank-Gruppo Veneto Banca de a intenta procedura de insolvabilitate față de ÎCS Godina International. De asemeni, a fost numit un administrator de insolvabilitate.

Din dosarul procesului de judecată se constată că Godina a acumulat datorii față de bancă pe care nu le poate onora. „În cazul de față debitorul ÎCS Godina International SRL se află în incapacitate de plată a datoriilor față de mai mulți creditori, fiind supraîndatorată. Astfel, datoriile creditoare totale la moment constituie 6,99 milioane dolari, care la momentul examinării cererii introductive această datorie este scadentă, iar debitorul nu poate să-i achite”, se constată în procesului de judecată de la Curtea de Apel Chișinău din 4 aprilie 2016.

Sursă: agora.md

Luni, 18 Aprilie 2016 18:15

Primul producător de sere din Moldova

sera 1 23

Când e vorba de mici afaceri la țară tot mai mulți agricultori autohtoni se gândesc la cultivarea legumelor în sere și solarii. Ținând cont de prețul foarte înalt a produselor agro-alimentare în supermarket-uirle autohtone din luna septembrie și până în luna mai, cultivarea legumelor moldovenești în spații protejate poate fi o afacere foarte profitabilă. În acest context, este foarte important ca pe piața din Moldova să avem un producător de sere, ce ar putea veni ca o soluție mai accesibilă și mai puțin costisitoare pentru fermierii ce au decis să inițieze astfel de afaceri. Acest producător este Compania CofealM, care din anul 2010, se specializează pe producția de sere, hangare și alte construcții pentru agricultori, fiind unicul producător de acest profil din Moldova. CofealM este o filială a companiei italiene Cofeal, care activează pe piața Europei de aproximativ 40 de ani.

Echipa Madein.md a vizitat întreprinderea și a discutat cu inginerul Mihail Oboroc și directorul comercial, Aurica Zestrea despre activitatea acesteia și produsele pe care le oferă.

Gama de produse și materia primă utilizată

Compania CofealM utilizează la producerea serelor doar materiale antioxidante, fier zincat, material din aluminiu, din policlorvinil. Este echipată cu utilajul și tehnologiile necesare pentru a fabrica structuri moderne de sere, ce conțin sisteme automatizate de ventilare, control climateric sau peliculă dublă pentru cei care cultivă în perioada rece a anului. Toată materia primă este importată direct de la furnizorii europeni

Compania produce sere standard,  începând de la 4m pâna la 10m în lăţime, cu o înălţime de până la 8 m, iar lungimea este realizată la dorinţa clientului. Serele sunt concepute într-o formă modulară, adică sunt asamblate din elemente şi nu există bariere tehnice pentru a le extinde după dorinţa clientului. În afară de sere, compania produce hangare pentru depozitarea materialelor, pentru protecţia tehnicii agricole, hangare pentru creşterea animalelor, acoperişuri, garduri, parcări, lămpi pentru traseu, etc. Având metalul şi utilajul modern, întreprinderea CofealM poate produce o mare varietate de structuri din metal, totul fiind asamblat fără sudură, adică mecanic prin cleme, şuruburi pentru a garanta rezistenţa serelor pe timp de iarnă şi vânturi.

Rezultatele activității și proiectele realizate

Din anul 2010 și până astăzi întreprinderea CofealM a lucrat la mai multe proiecte: au fost construite 2 ha de seră la Bardar, 3 ha Onițcani, 1 ha la Cantemir, iar dacă e vorba despre ari, atunci numărul de clienți este mult mai mare. În mediu în Republica Moldova compania a acoperit în jur de 15 ha .

Directorul comercial al companiei a povestit că la moment serele sunt foarte solicitate, însă puțin producători agricoli și le permit din cauza prețurilor foarte înalte. În lipsa unor granturi sau subvenții de la stat, nu mulți fermieri încep afaceri de creștere a legumelor în sere. În orice caz pentru agricultorii din Moldova, este mult mai rentabil să procure sere produse și asamblate local, decât să le importe.

Serele companiei sunt produse pentru creșterea florilor, fructelor sau legumelor, pot fi utilizate pentru grădinărie, etc. La moment în serile CofealM din România se cresc ciuperci, iar la Oniţcani roşii şi castraveţi .

Principiile activității companiei

Compania CofealM activează pe piața autohtonă din anul 2010, în ultimii ani devenind mai cunoscută datorită prezenței la expozițiile și evenimentele de specialitate de la Modexpo, din Rusia sau România.

Reprezentanții companiei au povestit că sunt întotdeauna cointeresaţi ca un client să rămână mulţumit de serviciile și produsele oferite. Se lucrează individual cu fiecare din ei. În dependenţă de doleanţele clientului, se realizează oferta. CofealM nu execută sere care să le aibă depozitate, toate structurile fiind realizate în baza unei cereri sau comenzi concrete. De asemenea, nici un client nu rămâne peste termenii indicaţi cu sera nefabricată, compania asigurând și asistenţă consultativă în procesul de montare, iar dacă  e nevoie oferă și servicii de transport.

Pe viitor, compania are în plan să producă și  alte structuri care nu sunt pe piaţa Moldovei. De asemenea compania tinde să iasă pe piața internațională unde deocamdată a colaborat doar cu producătorii din România.

Existența unui producător de sere pe teritoriul Republicii Moldova este un lucru foarte util și important pentru agricultura autohtonă. Să sperăm că pe viitor cât mai mulți producător agricol autohtoni vor coopera cu întreprinderea CofealM, pentru a asigura consumatorii din țară cu legume și fructe moldovenești chiar și în cele mai reci luni ale anului.

Sursă: madein.md