Reclame creative
Reclame creative din toata lumea - cea mai interesanta reclama pe Pămîntul nostru, după opinia Mybusiness.md
Câştiguri pe Internet: mit sau realitate?
Încă acum 15 ani, Internetul era considerat un sistem fără perspectivă, strict distractiv. Nimeni nu putea să creadă că un calculator conectat la Internet poate crea o concurenţă demnă comunicării pe viu sau unui serviciu bine plătit, însă acum situaţia s-a schimbat totalmente.
"Domestos" poate să plângă de ciudă!
Ministerul Sănătăţii al Republicii Moldova a acceptat producerea şi aplicarea producţiei biodistructive. Este vorba despre dezinfectantul „ESAN”, produs de compania „Azat-Su”. Firma este înregistrată în Comrat, însă activează în calitate de rezident al Parcului Ştiinţifico-Tehnologic „Academica” al Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Dezinfenctantul „ESAN” se aplică în biomedicină, farmaceutică, biotehnologiile din agricultură, precum şi în asigurarea securităţii alimentare.
Directorul companiei “Azat-Su” Afanasie Spatarenco a comunicat pentru “MyBusiness”, că principalul indice al dezvoltării fiecărui stat este considerat speranţa de viaţă, de aceea problema menţinerii şi fortificării sănătăţii populaţiei întotdeauna va fi una prioritară într-un stat cu o dezvoltare normală.
Implementarea unor metode eficiente, ieftine, accesibile şi ecologice de dezinfectare reprezintă o condiţie obligatorie de profilaxie a bolilor la oameni, păsările şi animalele domestice, fără care nu poate funcţiona nicio instituţie sanitaro-medicală, niciun sistem de aprovizionare cu apă şi canalizare, niciun obiect din industria alimentară şi multe alte domenii ale activităţii umane.
Deocamdată, Moldova îşi asigură necesităţile interne în materiale dezinfectante exclusiv datorită importurilor.
Firma “Azat-Su” s-a specializat în producţia dezinfenctantului “ESAN”, care acoperă 70 la sută din necesităţile ţării în materiale de dezinfectare. Aceasta va permite economisirea a zeci de milioane de lei din contul importului şi va asigura pe viitor crearea a 144 de locuri noi de muncă.
Preparatul este produs în baza tehnologiilor noi, la baza cărora se află activarea electrochimică a apei şi soluţiilor apoase, fapt care permite reducerea bruscă a aplicării soluţiilor chimice agresive, de exemplu, a clorului.
Dezinfectarea necalitativă sporeşte de 7-10 ori cheltuielile pentru tratamentul şi întreţinerea bolnavilor, comparativ cu suma necesară pentru o dezinfectare calitativă. De asemenea, dezinfectarea necalitativă măreşte cheltuielile pentru întreţinerea persoanelor cu dizabilităţi şi numărul cazurilor letale.
Potrivit estimărilor lui Afanasie Spatarenco, pentru un loc în instituţiile medicale, în mediu, este nevoie de 937 de litri de “ESAN” pe an. Potrivit presei, în Moldova numărul total de locuri din instituţiile medicale constituie circa 20,8 mii, pentru care este nevoie de 19489,6 tone de materiale dezinfectante pe an.
Dezinfectantul “ESAN” este aplicabil şi pentru dezinfectarea apei potabile şi apelor reziduale, în locul altor preparate (în primul rand, a clorului). În acest domeniu sunt necesare cel puţin 31 mii de tone pe an de materiale dezinfectante.
Potrivit raportului Agenţiei Achiziţii Publice, pe parcursul trimestrului trei al anului 2010 (date mai recente lipsesc) au fost organizate 18 tendere în vederea achiziţionării materialelor dezinfectante în valoare totală de circa 686 mii de lei. Toate tenderele au fost câştigate de una şi aceeaşi companie importatoare.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Odihna şi recrearea în sanatoriile din Moldova
Puţini ştiu, dar în Republica Moldova sunt o mulţime de sanatorii şi baze de odihnă, amplasate în locuri pitoreşti. În aceste instituţii există toate condiţiile pentru odihnă şi recuperarea complexă a tuturor sistemelor organismului. Aici se odihnesc şi se tratează nu doar cetăţeni din Moldova, ci şi din străinătate, însă numărul acestora este mic. Popularitatea, fie şi mică, a acestor sanatorii şi baze de odihnă se explică prin preţurile mici, comparativ cu cele din străinătate.
În sanatoriile din Moldova sunt tratate diferite maladii ale sistemului nervos, sistemului cardiovascular, sistemului locomotor, sistemului reproductiv şi, bineînţeles, ale sistemului digestiv. La baza tratamentului stau apele minerale, clima şi multe alte metode nemedicamentoase de recuperare a organismului.
Apele minerale subterane, nămolul, durata mai mare a luminei solare, livezile, pădurile, podgoriile şi relieful contribuie la dezvoltarea şi apariţia sanatoriilor noi.
Reţeaua de sanatorii şi baze de odihnă din Moldova este cunoscută din secolul 15 (gramotele lui Ştefan cel Mare, „Descrierea Moldovei lui Dmitrie Cantemir etc.), însă se dezvoltă mai puţin de o sută de ani. Această dezvoltare a fost iniţiată în perioada sovietică, când din toate republicile unionale lumea mergea în „Moldova însorită”.
În prezent, reţeaua de recreare este reprezentată de sanatorii, care sunt cunoscute departe de Moldova. În mare parte, acestea sunt amplasate în Vadul lui Vodă, Cahul, raioanele Camenca şi Călăraşi, şi, desigur, în zona Codrilor.
Printre principalele staţiuni balneare din Moldova se numără următoarele sanatorii: „Nufărul Alb” (Cahul), „Nufărul Alb” (Ungheni, Hîrjăuca), „Bucura-Sind”, „Nistru” (ambele Vadul lui Vodă), „Dnestr” (Camenca), bazele de odihnă „Victoria” (Soroca), „Albinuţa” (Ungheni), „Codru” (Ungheni, Bahmut), „Dumbrava Albă” (Bălţi) ş. a. În aceste sanatorii se propune o gamă largă de servicii. Astfel, clienţii pot nu doar să se odihnească şi să uite de problemele cotidiene, dar şi să se trateze, să meargă în excursii şi să beneficieze de multe alte metode de recreare.
Mulţi oameni de afacere care au grijă de sănătatea lor în fiecare an neapărat trec un curs de tratare şi restabilire, pentru a pleca la staţiunile din străinătate în „formă bună”.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
La Uzina de tractoare din Chişinău se aşteaptă schimbări esenţiale
Potrivit informaţiilor de care dispune „MB”, pe 12 mai a avut loc Adunarea anuală a acţionarilor SA „Tracom”, în cadrul căreea a fost luată o decizie care schimbă principial situaţia la toate întreprinderile care anterior constituiau Uzina de tractoare din Chişinău.
Să amintim istoricul acestei probleme. În anul 1995 a fost luată decizia de a crea în baza Uzinei de tractoare din Chişinău societatea pe acţiuni „Uzina de tractoare TRACOM” SA. Sub această denumire întreprinderea este cunoscută până în prezent. Totodată, din componenţa uzinei au fost scoase 5 întreprinderi, care au început să colaboreze cu ea în bază de contract. În anul 1998 din componenţa societăţii pe acţinui au fost scoase încă 4 întreprinderi.
Astfel, în calitate de întreprinderi de sine stătătoare au început să activeze fostele secţii ale Uzinei de tractoare din Chişinău, care în afară de comenzile pentru beneficiarul de bază - SA „Tracom – aveau posibilitatea să colaboreze şi cu alţi agenţi economici. De menţionat, că toată infrastructura aparţinea SA „Tracom”, care era responsabilă pentru asigurarea tuturor celorlalte întreprinderi cu serviciile necesare – de la aprovizionarea cu energie şi apă, până la evacuarea deşeurilor. În acel moment, un asemenea model de organizare părea a fi cel mai potrivit.
De menţionat, că statul deţine în capitalul acţionar al SA „Tracom” aproape 93 la sută, iar în celelalte nouă întreprinderi – de la 62 până la 98 la sută. Astfel, a fost creată asociaţia de producţie „Uzina de tractoare din Chişinău”.
Însă încercările de a pune pe roate producţia de tractoare, inclusiv prin crearea unei întreprinderi mixte cu Uzina de tractoare din Minsk, au eşuat şi către anul 2009 practic toate întreprinderile asociaţiei au început să genereze pierderi şi să se decapitalizeze.
În această situaţie, conducerea Ministerului Economiei s-a adresat după ajutor experţilor Băncii Mondiale, care au elaborat un studiu de fezabilitate pentru a scoate asociaţia din criză. Esenţa acestui studiu consta în crearea în baza fostei Uzine de tractoare din Chişinău a unui parc industrial.
La baza principiilor de activitate a acestui parc vor sta lansarea unor capacităţi de producţie noi, atragerea maximală a tehnologiilor inovaţionale şi implementarea utilajului modern.
Concomitent, Ministerul Economiei a început pregătirea concursurilor investiţionale privind vânzarea pachetelor de acţiuni deţinute de stat în celelalte 9 întreprinderi ale Uzinei de tractoare din Chişinău. În prezent, sunt elaborate sarcinile tehnice, iar una din condiţii este ca aceste întreprinderi să facă parte din parcul industrial în calitate de rezidenţi.
Potrivit calculelor studiului de fezabilitate, crearea parcului industrial va oferi minimum 1000 de locuri noi de muncă. Se preconizează că volumul vânzărilor pe parcursul activităţii parcului (30 de ani) va atinge 442,0 milioane de euro, iar impozitele şi taxele achitate se vor cifra la peste 117 milioane de euro.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Nebunia curajoşilor: 3 în 1
Pe timp de criză economică majoritatea companiilor preferă să treacă în defensivă şi să-şi sisteze dezvoltarea. Doar unele companii consideră că criza oferă o şansă pentru salt.
Asemenea „piste de decolare”, despre care vom relata mai amănunţit, s-au intersectat zilele trecute în Convention Center al hotelului „Leogrand”, din Chişinău.
În perioada 1-3 aprilie aici s-a desfăşurat Expoziţia de turism „Tour-exibition 2011”.
Publicul s-a deprins că toate expoziţiile din Moldova se desfăşoară la „Moldexpo”, însă statistica unicului, probabil, „dublicat” al expoziţiilor de construcţie „Moldconstruct” şi „CityBuild” (se desfăşoară în Manejul de atletism) denotă faptul că lista companiilor participante coincide aproape în jumătate. Aceasta oferă consumatorilor posibilitatea să se familiarizeze în condiţii compacte cu un număr mare de oferte.
Cât priveşte domeniul turistic, aici situaţia este mai complicată. În afară de cele circa 300 de firme de turism, aceste expoziţii cuprind, de asemenea, hotelurile, restaurantele, transportatorii (inclusiv aerieni şi rent-a-car), companiile de asigurări, mănăstirile şi beciurile “drumului vinului”, mass-media şi agenţiile de publicitate, subiecţii turismului rural, ecologic şi alte multiple direcţii care determină turismul de intrare, de ieşire şi cel intern.
Şi dacă cu turismul de ieşire lucrurile stau relativ bine, cu celelalte două forme există probleme serioase.
“În Ungaria, la fel ca în Moldova, nu există mare, însă în anul trecut ţara noastră cu o populaţie de 10 milioane de persoane a fost vizitată de 31 de milioane de străini, inclusiv 19 milioane de turişti, care au cheltuit pe teritoriul nostru aproape 4 miliarde de euro”, a menţionat în cadrul ceremoniei de deschidere a Expoziţiei „Tour-exibition 2011” Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al Ungariei în Republica Moldova, Gyorgy Varga.
Pentru comparaţie, Moldova cu o populaţie de 3,5 milioane de persoane, în anul 2010 a fost vizitată de 161,8 mii de cetăţeni străini, care potrivit calculelor Forului Economic de la Davos, au cheltuit circa 80 de milioane de dolari SUA. De menţionat, că doar 8,2 mii de cetăţeni străini au intrat pe teritoriul Moldovei prin intermediul firmelor de turism şi pot fi consideraţi turişti organizaţi. Potrivit datelor Biroului Naţional de Statistică, Produsul Intern Brut al Moldovei, în anul 2010, a constituit 71 849 milioane de lei sau 4,26 de miliarde de euro, conform cursului curent al Băncii Naţionale. De aceea, în mod evident “turiştii” de toate felurile au loc de extindere şi asemenea expoziţii ar trebuie să reprezinte un imbold pentru dezvoltarea industriei turismului.
În al doilea rând. Expoziţia “Tour-exibition 2011” a fost organizată de publicaţia săptămânală „Tur-gazeta”, care în cadrul acţiunii şi-a prezentat primul său număr. „Tur-gazeta” este o publicaţie specializată voluminoasă, destinată atât profesioniştilor din domeniul turistic, cât şi amatorilor de a călători. Publicaţia va fi difuzată gratis, prin sampling, inclusiv la bordurile aeronavelor moldoveneşti.
Cea dea treia noutate a expoziţiei a devenit compania de turism „Tur-magazin”, care s-a lansat în calitate de operator de turism spre destinaţia elenă. Compania intenţionează să deschidă curse charter spre insula Creta şi peninsula Halkidiki. În calitate de partener va fi puternica companie greacă „Mouzenidis-travel”, care, de asemenea, a participat la expoziţia din Moldova.
Statul achiziţionează produse autohtone, însă puţin
A fost publicată Hotărârea Guvernului Republicii Moldova privind aprobarea Listei bunurilor indigene ce urmează a fi achiziţionate de către autorităţile contractante obligatoriu de la producătorii autohtoni pentru anul 2011 (rus. - ПОСТАНОВЛЕНИЕ Nr. 224 ) (rom. HOTĂRÎRE Nr. 224).
Documentul stabileşte lista care include 49 de poziţii, ce pot fi achiziţionate de organele de stat (prin intermediul Agenţiei Achiziţii Publice) doar de la producătorii din Moldova.
Amintim, că în afară de această modalitate de susţinere a producătorilor autohtoni, în Moldova există o prevedere potrivit căreea, în cazul în care trebuie de ales între un produs de import şi unul moldovenesc priotitate are marfa locală, dacă calitatea este aceeaşi. Mai mult, preţul produsului autohton poate fi cu până la 15 mai mare.
“În prezent, raportul dintre achiziţionarea produselor alimentare de import şi autohtone este de 50 la 50. În linii generale, însă, volumul produselor moldoveneşti achiziţionate de stat nu depăşeşte 30 la sută”, a menţionat vicedirectorul Agenţiei Achiziţii Publice, Ghenadie Grib.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Statistica site-ului şi vizitatorii
Aţi creat un site, aveţi şi vizitatori, dar cine sunt aceştea, de unde şi pentru ce au accesat site-ul Dvs.?
Majoritatea companiilor şi programatorilor care elaborează site-uri în Republica Moldova pe primul plan pun crearea unui site frumos, pentru ca clienţii să fie mulţumiţi.
Totodată, nimeni nu explică beneficiarului cum va decurge „viaţa” site-ului în continuare. Şi asta în condiţiile în care puţini locuitori ai Moldovei, precum şi cei care comandă un site pentru companie, înţeleg importanţa promovării şi optimizării site-ului. Însă principala problemă constă în aceea, că niciun programator nu explică cum poate fi citită statistica accesării site-ului şi a unor pagini aparte. Astfel, beneficiarul rămâne tet-a-tet cu site-ul şi nu ştie nici ce să facă cu el, nici câţi utilizatori ai Reţelei Globale au manifestat interes faţă de site.
Aşadar, în prezent există o mulţime de programe care pot oferi informaţie privind numărul vizitatorilor unici, ţara şi oraşul de unde a fost accesat site-ul Dvs. De asemenea, poate fi obţinută informaţie privind cuvintele cheie cu care a fost accesat site-ul, care pagini au fost cele mai solicitate, timpul mediu petrecut pe site şi mulţi alţi indici.
Pentru ce este necesară statistica site-ului şi la ce foloseşte?
1. Cunoscând cuvintele cheie cu ajutorul cărora a fost accesat site-ul, veţi putea crea mai multe notiţe şi articole pentru solicitările respective. Astfel, va creşte numărul vizitatorilor, printre care neapărat se vor găsi potenţiali clienţi sau parteneri.
2. Cunoscând ţările de unde se efectuează cele mai multe accesări, se poate orienta la solicitările parvenite anume din statele respective şi în conformitate cu datele statistice pot fi scrise materialele corespunzătoare.
3. Cunoscând informaţia privind locul de unde a fost accesat site-ul, se poate mări volumul de publicitate în alte surse ale traficului. De exemplu, dacă majoritatea vizitatorilor au accesat site-ul prin intermediul motoarelor de căutare, puteţi mări volumul publicităţii de context şi majora numărul banerelor pe alte site-uri. Aceste măsuri neapărat vor mări numărul vizitatorilor.
4. Cu ajutorul datelor statistice privind numărul vizitatorilor se poate deduce creşterea sau scăderea popularităţii site-ului. În cazul în care pe zi ce trece numărul accesărilor creşte, înseamnă că vă mişcaţi într-o direcţie corectă şi site-ul se dezvoltă ascendent. În caz contrar, trebuie de luat măsuri pentru redresarea situaţiei. În acest caz cel mai indicat este să vă adresaţi unor specialisti, care vor efectua o analiză a site-ului.
Statistica site-ului are şi alte caracteristici utile.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
“Oriflame” de Moldova
În lume activează câteva megareţele de comercializare a produselor cosmetice şi parfumeriei cu vânzări de sute de milioane şi miliarde de dolari: „Oriflame”, “Mary Kay”, “Amway”, “Avon”, “Faberlic” ş.a. Poate fi oare rentabilă o companie de produse cosmetice în aşa ţară ca Republica Moldova, cu populaţie mică şi grave probleme economice? Greu de crezut, dar se poate!
Întreprinderea moldo-franceză „MariGold” a fost creată în anul 2006 de antreprenorul din Comrat, doctorul în economie, Ilia Stoicov. Cu un an mai devreme Stoicov a deschis compania „Vitapharm-com” SRL, care şi-a început activitatea de la producerea suplimentelor nutritive biologic active. În prezent, firma produce medicamente, în mare parte din produse naturale, iar din suplimentele nutritive a rămas doar „Hemoglobin+”, care s-a dovedit a fi foarte eficient.
„În calitate de experiment am decis să producem la „Vitapharm” un lot mic de parfumerie”, îşi aminteşte Ilia Stoicov. „Producţia a avut un succes neaşteptat. În aceeaşi perioadă l-am cunoscut pe Yves Montagnu, un parfumer francez experimentat, care reprezenta în Moldova interesele câtorva companii din Franţa. Iată aşa a apărut ideea creării companiei „MariGold””, mărturiseşte Ilia Stoicov.
“Pentru noua întreprindere am procurat în satul Tomai, raionul Ceadîr-Lunga, complexul fostului spital: 2 ha de teren şi 3000 de metri pătraţi de încăperi. Am reconstruit complexul, am procurat utilaj performant şi aplicând experienţa în producţia farmaceutică am început să producem cosmetică şi parfumerie.
Să începem cu parfumul. În trecut, la toate fabricile lucrau specialişti pe “mirosuri”, care alcătuiau aromele. Însă deja e o etapă depăşită. Toată lumea a recunoscut supremaţia francezilor în acest domeniu, de aceea companiile procură din Franţa componentele de bază pentru parfumuri, apa de colonie etc. Aceste produse au o structură foarte complicată şi conţin circa 60 de componente”.
“MariGold” colaborează cu unul din cei mai mari producători de arome pentru industria parfumurilor – concernul "Argeville". Astfel, întreprinderea comandă lista componentelor, pe care doreşte să le procure. De regulă, solicitările se fac în baza chestionării cumpărătorilor, doleanţelor şi preferinţelor clienţilor. De cele mai multe ori se comandă analogul unei arome cunoscute de la un producător cu renume, care la rândul său, a primit aroma respectivă de la specialiştii "Argeville". Analogul poate să nu conţină o nuanţă sau alta, pe care o poate sesiza doar un specialist.
Cu toate acestea, totul este foarte onest, iar informaţia detaliată şi concretă. Astfel, în lista aromelor “MariGold” este indicat, că brandul propriu "Gladies" este analogul "Premier Jour" de la Nina Ricci, "Libava" este echivalentul brandului "J'adore" de la Christian Dior, "Marlen" este analogul "Climat" de la Lancome, iar "Fantasy" = "Chanel № 5". Bineînţeles, producţia autohtonă este considerabil mai ieftină comparativ cu brandurile mondiale.
„Pentru producţia rujurilor de buze procurăm materie primă din Italia. În principiu, noi am putea procura semifabricate din China, unde acestea costă de trei ori mai puţin. Mai mult, am putea produce aceste materiale chiar aici, în Moldova, deoarece avem utilajul necesar. Însă noi înţelegem, că în aşa fel vom pierde din calitate, iar aceasta este inadmisibil din principiu”.
Întreprinderea produce 36 de unităţi de rujuri – toate în bază de ceară naturală de albine. De asemenea, producem circa 80 unităţi de lacuri pentru unghii (ojă), şamponuri şi geluri de duş. De menţionat, că unele geluri conţin arome de parfumuri cunoscute clienţilor. De exemplu, "Moonlight" este analogul brandului "Eclat d'Arpege" de la Carolina Herrera.
Unele produse (creioane pentru buze şi sprâncene) în totalitate sunt fabricate în Germania, iar apoi apar pe piaţa din Moldova cu logo-ul "MariGold" – pentru sortiment.
În schimb, produsele cosmetice pentru îngrijirea feţei, corpului şi părului le producem aproape în totalitate de sine stătător.
În prezent, sortimentul "MariGold" cuprinde peste 300 de unităţi de producţie, care apropape în totalitate se comercializează pe teritoriul Republicii Moldova.
„Pentru realizarea produselor noi am ales sistemul de marketing cu mai multe trepte”, povesteşte directorul de vânzări, Maria Cebotari. „În prezent, avem înregistraţi peste 19 mii de distribuitori. O parte din aceştea realizează produsele "MariGold" în Ucraina, Rusia, România, Italia, Portugalia. Avem un distribuitor chiar şi în Surgut, căruia îi transmitem marfa prin Moscova”, relatează Maria Cebotari.
În afară de reduceri, distribuitorii mai au un şir de avantaje. Astfel, există diverse promoţii, în cadrul cărora distribuitorii sunt premiaţi cu cadouri („MariGold") pentru un anumit volum de vânzări. De asemenea, există promoţii cumulative cu sistem de bonusuri. După acumularea unui anumit număr de bonusuri distribuitorul este premiat cu diverse cadouri: de la ceanic electric până la 1000 de dolari şi foaie de călătorie. Mai există şi promoţii unice, promoţii de recrutare etc. – la fel ca în toată lumea.
La fel de bine gândit este organizat şi sistemul de propunere a produselor. De exemplu, pentru parfumurile "MariGold" cu 80 de arome există un album respectiv cu descrierea detaliată a aromelor şi mostre. Plus la aceasta, se oferă flacoane de 12,5, 30 şi 60 ml.
Să devii distribuitor al companiei "MariGold" este destul de simplu. În acest sens, locuitorii Chişinăului sunt avantajaţi, pentru că unicul centru de distribuire se află în capitală, pe strada Veronica Micle. Este suficient de mers acolo şi de efectuat o singură cumpărătura. În schimb veţi primi cartela de distribuitor, cu care produsele "MariGold" pot fi procurate cu o reducere de 40 la sută din preţul cu amănuntul recomandat. Preţurile pentru vânzările cu amănuntul sunt indicate în cataloage detaliate şi viu colorate.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Instruirea la domiciliu
De bună seamă, o mulţime de persoane, inclusiv din Republica Moldova, au studiat mai multe specialităţi la domiciliu, iar ulterior au reuşit să obţină succese remarcabile în carieră. Datorită multiplelor programe şi literaturii de specialitate la domiciliu poţi să înveţi să fii programator, administrator de site, rewriter, copywritwr, designer, specialist în optimizarea site-lor şi lucrul cu photoshop-ul etc.
Internetul este un prieten de încredere pentru toţi cei care intenţionează să se ocupe de autoinstruire. Anume pe Internet poate fi găsită toată informaţia necesară, atât pe diverse site-uri şi forumuri, cât şi în cadrul unor cursuri gratuite online.
În afară de aceasta, datorită Internetului vă puteţi extinde cunoştinţele într-un domeniu sau altul, puteţi învăţa o limbă străină sau a dansa. De asemenea, Internetul este o modalitate de a cunoaşte noi oameni, precum şi o posibilitate de a împărtăşi propria experienţă altora.
De ce este nevoie pentru autoinstruire la domiciliu? În primul rând, de un calculator conectat la reţeaua Internet. În al doilea rând, de timp liber, deoarece vizionarea cursurilor online şi lectura materialelor de specialitate ocupă mult timp. In al treilea rând, trebuie să aveţi dorinţă de a studia ceva nou, de a vă lărgi orizontul de cunoştinţe.
Potrivit datelor statistice, în anul 2010 utilizatorii de Internet din Moldova, care practicau autoinstruirea la domiciliu, de cele mai multe ori căutau şi descărcau lecţii de photoshop. Principalul avantaj al cursurilor gratuite ale acestui program constă în aceea că lecţiile de photoshop pot fi nu doar privite online, ci şi descărcate pe calculator, pentru a fi studiate în timpul liber.
Aşadar, dacă aţi decis să vă ocupaţi de autoinstruire, nu vă opriţi şi neapărat începeţi acest proces cu ajutorul Internetului. În aşa fel veţi putea afla multe lucruri noi şi utile sau chiar veţi deveni un bun specialist într-un domeniu sau altul.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md