hartie igienica din maculatura fabricata in moldova activitatea de baza a companiei jt rosas grupÎn Moldova, se produce hârtie igienică de două tipuri. Primul tip – hârtie din celuloză: produsul final este moale, fin, dar la un preț mai ridicat. Aspectul exterior este asemănător cu cel al șervețelelor de hârtie.

Al doilea tip – hârtie din maculatură: produsul final nu este la fel de moale și fin, în schimb prețul acestuia este destul de mic. „Hârtia igienică din maculatură este destinată țărilor sau regiunilor sărace”, - explică Roman Todorița, directorul de vânzări al companiei „JT Rosas Grup”, care se ocupă de producția hârtiei igienice din maculatură.

Aparent, este simplu

Ar fi mult prea complicat să încercăm să intuim numărul exact de producători ai acestei categorii de produse, dat fiind faptul că producția de hârtie igienică din maculatură pare a fi o afacere simplă și tentează multă lume. Materia primă este ieftină, utilajele nu sunt complexe și nici nu costă mult. Dificultățile apar pe parcurs, la nivel de organizare a producției, stabilire a strategiei de comercializare etc. Chiar și designul etichetei ar putea crea bătăi de cap la început. În moment ce întâmpină dificultăți, unii producători decid să abandoneze cursa, în timp ce alții abia încep să apară pe piață. „Am urmărit cum același echipament a trecut de câteva ori din mână în mână”, - spune Roman Todorița. Cu aproximație, pe piața din Moldova activează cam 15-20 de producători de hârtie igienică realizată din maculatură. Cel mai mare și mai cunoscut producător este „Salcioara Vascan”. Se poziționează ferm pe piața internă „Valema-plus”. Alți producători de hârtie igienică din maculatură sunt „Azbest”, „Compan-service”, „Ameliprod”, „Chelaru” ș.a.



Aproape toate companiile sunt derulatoare

„Derulatorii” sunt cei care produc hârtie igienică prin tăierea acesteia din rulouri mari de hârtie și o bobinează în rulouri mici.

Compania „Rosas” activează pe piața locală timp de 6 ani. Primii doi ani au contribuit la acumularea de experiență după o serie de eșecuri și, astfel, la poziționarea pe piață și identificarea cumpărătorului (a publicului țintă). „JT Rosas Grup”, la fel ca și majoritatea derulatorilor, procură hârtie de la compania „Vascan”, care se ocupă cu prelucrarea de maculatură și producția de hârtie din ea.

„La început, am procurat hârtie ucraineană, apoi am trecut la cea moldovenească, dat fiind faptul că este mai ieftină”, - spune Roman Todorița. O altă diferență dintre hârtia moldovenească și cea ucraineană constă în faptul că hârtia noastră are o suprafață mai creponată - se numește „crep”. Hârtia ucraineană, însă, este netedă. Datorită suprafeței netede, în timpul rulării, aceasta are o structură mai densă și ruloul cântărește 500 de kilograme. Ruloul moldovenesc, din hârtie creponată, este mai ușor și cântărește doar 150 de kilograme.



„Roz”, - nu înseamnă „adevărat”

35% din producție o reprezintă hârtia igienică roz. În urmă cu 5-10 ani, acest tip de hârtie era produs de circa 60% din întreprinderi. Din anumite motive, consumatorul nostru considera că hârtia igienică trebuie să aibă o nuanță roz. Acum, însă, consumatorii au început să conștientizeze faptul că acea culoare roz este datorată prezenței unui colorant. Chiar dacă colorantul nu este toxic și corespunde standardelor alimentare, actualmente cumpărătorii optează pentru hârtia igienică gri, ce nu conține coloranți.



Utilaje adaptate

De regulă, companiile care se ocupă de producția de hârtie igienică din maculatură, nu se complică și cumpără echipamente finisate de la fabrică, care sunt destul de ieftine. Pentru producția de hârtie din celuloză sunt necesare alte tipuri de echipamente.

Compania „Rosas” utilizează un echipament proiectat și realizat pe cont propriu. „Utilajul nostru are o construcție cât se poate de simplă. Noi am studiat echipamentele utilizate de alți producători, am remarcat plusurile și minusurile fiecărui utilaj și le-am luat în calcul pentru proiectarea și realizarea unui echipament propriu”, - continuă Roman Todorița.

Alt utilaj – cel de tăiere a hârtiei în rulouri finale, a fost creat din utilajul de tăiere de lemne. „Anume acest utilaj avea un preț atractiv și, în urma calculelor efectuate, am ajuns la concluzia că, odată refăcut, acest utilaj va fi mai ieftin decât unul special de hârtie”, - a adăugat directorul de vânzări. Aceste două utilaje constituie setul de bază necesar pentru producția de hârtie igienică din maculatură.
Totodată, liderii companiei „Rosas” iau în considerare posibilitatea organizării producției sale de hârtie din maculatură. „Odată în Sîngera (la compania ce a dat faliment, SA Moldcarton), se vindea un cazan pentru prelucrarea maculaturii – continuă Roman Todorița. Am fost să îl vedem, dar nu ne-am decis să îl procurăm. Cumpărătura ar implica o serie de griji suplimentare – recrutarea de noi angajați, organizarea colectării de maculatură etc. Iar calculele au demonstrat faptul că profitul mic făcea față cheltuielilor – prețul cazanului era de 50 mii euro”.



Lungimea contează

Companiile de curățenie și cele din industria alimentară solicită o anumită lungime a hârtiei igienice, diferită de cea destinată cumpărătorului casnic (pentru cel din urmă, lungimea este mai mică). De regulă, companiile produc câteva tipuri de hârtie igienică cu lungimi diferite. Marca comercială a companiei „Rosas” este „Rossa”. Sub acest brand sunt produse câteva titluri de produse – „Regal” sau „Maestro”. Pentru consumatorii casnici, compania produce hârtie igienică de 35-60 metri. În timp ce pentru persoanele juridice lungimea hârtiei igienice este de 100-120 metri. Ei au nevoie de rulouri mari, dat fiind faptul că în toaletele publice consumul de hârtie este ridicat.

Contează și numărul de rulouri în ambalaj

„La început, eram destul de conservativi și lansam doar ambalaje de câte 8 rulouri, - a spus la finalul discuției Roman Todorița. – Apoi, cumpărătorii angro ne-au convins să trecem la ambalaje de 4 și 6 rulouri. Mai târziu, la fel conform solicitării lor, am creat ambalaje de 12 și 15 rulouri. S-a dovedit a fi faptul că ne-am limitat mult prea mult timp la ambalajul cu 8 rulouri. Se pare că ambalajele cu 12 rulouri se vând mai bine. Este profitabil și pentru noi, și pentru comercianții angro”.

Sursă: madein.md


Marți, 11 Octombrie 2016 06:03

Un restaurant parizian cu specific moldovenesc

3cc1708af70c8b15c465d27f88311387

Sergiu Boieșu este astăzi antreprenor în Franța. A reușit să-și deschidă afacerea acolo după ce în țara de baștină a întâlnit piedici. „Ideea și dorința de a deschide un restaurant o am de multi ani, am încercat in Moldova, dar s-a dovedit a fi foarte complicat.”, declară Sergiu Boieșu pentru Bani.md.

Socoteala de acasă nu se potrivește cu cea de la târg. Sergiu Boieșu a plecat să muncească peste hotare cu gândul de a aduna bani pentru a-și dezvolta afacerea înepută acasă, dar nu a fost așa să fie.

„Am venit in Franța ca și multi alți moldoveni - să adun bani și să mă întorc acasă, să-mi continui afacerea începută.”

8beb1867cdcf0627effff90d39dca409

„Aici am lucrat ca și majoritatea, în construcție. Închiriam o casă cu ogradă mare, în care la sfârșit de săptămâna îmi adunam prietenii. Încet au început să vină si vecinii francezi. De aici a venit si ideea, de ce n-aș încerca să deschid un local în Franța, unde am putea sa ne întâlnim să petrecem serile sau sărbătorile frumos?”, - povestește Băieșu.

38b251928bf445d9db466ca604ba8a8d

Deși astăzi este o afacere în tot sensul cuvântului, acest restaurant s-a dorit a fi un loc de suflet.

„N-a fost ușor deloc, dar merci tuturor care m-au susținut, m-au ajutat. 
Ideea n-a fost sa fac o afacere de mare profit, adică scopul meu nu au fost banii.  Mi-a plăcut întodeauna să-mi adun prietenii, să le organizez sărbătorile și să le fac surprize. E o afacere care îmi aduce plăcere.”

„
Nu e ușor, nu a fost si nu este nici acum, la un an, dar e posibil și e mult mai sigur decât în Moldova...”, declară Boieșu.

A ales un specific moldovenesc pentru restaurantul său pentru că „oriunde am fi și oricine am ajunge tot moldoveni rămânem si orice întâlnire cu prietenii tot e mai frumoasa în jurul mesei cu bucatele tradiționale moldovenești și cu vinul foarte gustos din Moldova”.

d32cfe4f4e2354629831ee339061a512

Cât despre faptul dacă le recomandă francezilor să ne viziteze țara, Boieșu declară următoarele:

„Desigur că le recomand francezilor să ne viziteze Moldova! Avem o țară frumoasă, cu multe tradiții, cu oameni frumoși la chip și la suflet, cu credință în Dumnezeu... Am și prieteni francezi cu care am planificat deja o vacanță în Moldova”

Cât despre planuri pentru viitor, nu vrea să spună nimic. „Să fie sănătate. 
În rest, îmi plac surprizele.”

Foto: din arhiva personală, oferite pentru Bani.md

kropapp website2

KropApp este o solutie informatica gandita pentru agricultura din Romania, un produs software care integreaza cererea si oferta de transport in domeniul agriculturii. Aceasta le permite fermierilor, procesatorilor si comerciantilor de cereale sa descopere, in timp real, cele mai bune tarife din piata, iar transportatorilor sa isi poata aloca resursele in cel mai eficient mod posibil. Proiectul a fost lansat cu o investitie initiala de 50.000 de euro, iar fondatorii tintesc pentru primul an 10% din totalul transporturilor din domeniu.

Solutia informatica a fost conceputa si dezvoltata de Bogdan Popescu si Alin Stanciu, director al magazinului online Fashionup.

"KropApp ofera aceasta platforma de licitatii online in care, la cererilor de transport ale clientilor (fermieri, procesatori sau traderi de cereale) le raspund in mod transparent ofertele transportatorilor, la cele mai mici preturi pe care piata le poate oferi in acea perioada. Sistemul pe care noi l-am gandit va genera o alocare eficienta a resurselor de transport din agricultura si, corespunzator, va creste atat profitul clientilor, cat si al transportatorilor. Interfata este usor de folosit, utilizatorii fiind in permanenta in contact cu piata prin sistemul de notificari, atat in versiunea desktop cat si in versiunile mobile", a declarat Bogdan Popescu, cofondator al acestui proiect.  

Atat comenzile clientilor cat si ofertele de pret ale transportatorilor sunt actualizate in timp real si pot fi modificate in orice moment de catre utilizatori, potrivit reprezentantilor companiei.

Investitie initiala de 50.000 de euro

"Capex-ul acestui proiect a fost de 50.000 euro, capital care acopera dezvoltarea primului stadiu al aplicatiei (6 luni), cheltuielile operationale si promovarea proiectului. Prima runda 'seed' a fost acoperita 100% de fondatorii proiectului, din surse proprii", au declarat fondatorii platformei pentru StartupCafe.

In acest moment, proiectul e in faza de 'deployment and customer validation' (validarea din partea clientilor). Aplicatia este functionala in V1 (din cele 3 stadii de validare planificate), urmand a fi dezvoltata mai departe, in functie de feedback-ul utilizatorilor, au mai spus acetia.

Pentru primul an tinta celor doi investitori este de 10% din totalul transporturilor pietei din domeniul agricol, o piata estimata de ei la aproximativ un milion de curse anual.

Prin KropApp, comenzile plasate de clienti sunt actualizate in timp real, ca de altfel si tarifele oferite de transportatori, care isi pot modifica oferta in orice moment, in functie de competitivitatea pietei.

Sistemul este flexibil, permitand fermierului sa aleaga unul sau mai multi transportatori pentru o comanda, la tarifele pe care fiecare dintre acestia le-a oferit.

KropApp poate fi descarcat din Play Store pentru Android si din App Store pentru dispozitivele cu iOS. Utilizatorii sunt exclusiv persoane juridice, iar pentru crearea unui profil valid este nevoie de CIF al companiei, atat pentru clienti, cat si pentru transportatori.

Dupa lansare, procesul de dezvoltare a KropApp va continua. Platforma va oferi conturi detaliate de prezentare pentru fiecare utilizator si doua module operationale. Unul dintre module va monitoriza executia comenzilor in timp real si va furniza pietei detalii despre trafic si timpi de asteptare in locatiile importante ale comertului cu cereale.

Al doilea modul va furniza servicii de "back office" pentru gestiunea logisticii proprii sau inchiriate, eliberand organizatiile de o importanta presiune operationala, in special in timpul campaniilor agricole.

Mai mult, va fi introdusa si optiunea de "review", care va ajuta utilizatorii sa se orienteze spre cei mai buni fermieri, dar si transportatorii, in baza calificativelor acumulate de la ceilalti parteneri cu care au colaborat.

Cum face bani acest business

"In prima faza, solutia informatica va fi gratuita. Ulterior, odata cu realizarea beneficiilor de catre utilizatori, taxa pentru accesul la platforma va fi o mica fractiune din economiile realizate de utilizatori", precizeaza reprezentantii KropApp.

Acestia mai sustin ca ajoritatea activitatii in domeniu este generata de companii si fermieri mari, care au sisteme informatice corespunzatoare, drept urmare dotarea cu telefoane, tablete si PC-uri performante ale fermierilor nu constituie o problema. "De asemenea, penetrarea internetului mobil in Romania este suficient de mare pentru a fi siguri ca toti actorii economici de o anumita anvergura sunt conectati in retea, inclusiv fermierii carora ne adresam. Suntem increzatori ca minim 2.000 de utilizatori isi vor face conturi in primele 3 luni", declara cei doi antreprenori.

http://www.startupcafe.ro/

1424193299 754241690690789Pentru a-și satisface nevoile raționale și a-și asigura un trai decent pentru sine și familia sa, salariatul ar trebui să fie remunerat pentru munca depusă cu 18 mii 550 de lei lunar.

La această concluzie au ajuns autorii ”Metodologiei de estimare a costului forței de muncă în Republica Moldova”, elaborată de sindicate, în comun cu specialiştii Institutului Naţional de Cercetări Economice.

La elaborarea metodologiei s-au luat în calcul costul pentru alimentație, pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, serviciile comunale, serviciile medicale, contribuțiile de asigurări sociale și medicale, procurarea unei locuințe, a unui automobil, dar și alți indicatori.

Astfel, pentru asigurarea nivelului rațional de trai al familiei, formate din 4 membri – doi adulți salariați și doi copii – sunt necesare 37 de mii de lei lunar.

Bugetul minimului de consum actual îi permite salariatului doar să supraviețuiască, nu și să ducă un trai decent, potrivit sindicaliştilor.

Conform datelor statisticii oficiale, salariul mediu în luna iunie a fost de 5170 de lei.

Costul mediu lunar al forței de muncă pentru un salariat, calculat de Biroul Național de Statistică, include doar costul forței de muncă suportat de către angajator. În timp ce salariul minim pe ţară este de 1000 de lei sau circa 45 de euro, în ţările din vecinătate acesta este de câteva ori mai mare: România – 276 de euro, Bulgaria – 215 euro, Ucraina – de circa 50 de euro.

Minimul de existenţă pentru persoanele apte de muncă a constituit anul trecut – 1842 lei, depăşind salariul minim pe ţară de 1,8 ori. Fiind sub valoarea pragului de sărăcie şi a minimului de existenţă, nivelul salariului minim nu oferă cetăţenilor posibilitatea de a se asigura prin propria muncă cu minimul necesar pentru viaţă.

Sursă: Monitorul fiscal

Compania „Lumea Filtrelor” a fost fondată în anul 1999 și, la început, se ocupa de importul sistemelor (filtrelor) menajere și industriale de purificare a apei potabile. “Filtrele germane sunt de o calitate foarte bună, curăță apa de toate impuritățile de tip mecanic și organic și de clor, însă nu au fost create pentru apa din Moldova, cu un conținut înalt de sare”, - spune Antonina Rîliscaia, managerul general al departamentului de logistică și marketing al companiei.

De aceea, după câțiva ani de activitate, compania a dezvoltat producția de filtre proprii – care să corespundă parametrilor apei locale. Lansarea producției a fost precedată de colectarea și analiza probelor de apă potabilă de pe teritoriul întregii republici. Ca rezultat a cercetării efectuate, întreprinderea a procurat tehnologia israeliană de producție a filtrelor – aceasta este cea mai potrivită pentru calitatea apelor noastre.



Brandurile filtrelor moldovenești

Actualmente, producția „Lumea Filtrelor” este realizată sub două mărci comerciale: „FitoFilter” și varianta „low budget” – „Apă nouă”. Concurenții companiei de pe piața locală operează cu produse de import. Alte întreprinderi din Moldova nu riscă să producă filtre de purificare a apei. Astăzi, „Lumea filtrelor” dispune de 15 magazine în Chișinău, Bălți, Cahul, Drochia și Comrat.
Cartușele ambelor branduri de filtre sunt umplute cu rășină schimbătoare de ioni și cărbune activat, care este tratat cu argint. În cartușele mai costisitoare de „FitoFilter” este adăugat și mineralul natural shungitul. Materia primă este livrată din Carelia – singurul loc din lume unde poate fi găsit shungitul. Avantajul acestui mineral constă în faptul că, pe lângă proprietatea de purificare, acesta structurează apa și îmbunătățește proprietățile ei benefice.

Filtrele „FitoFilter” și „Apă nouă” se vând și în străinătate. La început, produsele moldovenești au atras Ucraina și Belarus. Mai târziu – Franța. Un cumpărător nou este Canada. Certificatul internațional ISO, pe care „Lumea Filtrelor” l-a primit în anul 2013, facilitează exportul filtrelor din Moldova în întreaga lume.



Domenii de utilizare a filtrelor
Ele sunt utilizare în filtrele ulcior. Acesta este cel mai simplu și cel mai accesibil ca preț model de filtru pentru apă. Există și filtre care se plasează direct sub chiuvetă. Filtre pentru duș și filtre pentru întregul apartament, care sunt amplasate în conducta de apă. Conform normelor tehnice din Moldova, apa locală de la robinet este considerată a fi potrivită pentru uz tehnic, pentru băut și pentru prepararea bucatelor. Așa este, însă o mare parte din comunicațiile de apă sunt învechite și necesită să fie curățate sau schimbate. Particulele țevilor aflate în proces de descompunere și particulele de nămol poluează apa de la robinet. „Atunci când schimbăm cartușele putem observa cât de mult nămol și rugină se acumulează în acestea. Iar mulți încă continuă să bea această apă”, - continuă Antonina Rîliscaia.

Filtrele moldovenești sunt utilizate și în sistemele de filtrare a apei prin osmoză inversă. Aceste sisteme au fost dezvoltate la începutul anilor 1970 pentru desalinizarea apei de mare și obținerea apei foarte pure, pentru uz medicinal. Aceste sisteme purifică apa la nivel molecular. „Prin ele trec doar moleculele de apă, iar moleculele de sare și impuritățile mecanice sunt oprite de o membrană specială, - explică managerul. – De aceea, apa, trecută prin filtrul cu osmoză inversă, se aseamănă, la nivel de proprietăți, cu apa din râurile de munte”.



Și sisteme industriale de purificare

În pofida definiției solide de „industriale”, filtrele nu sunt amplasate la fabrici sau uzine, ci în vile, case, baruri, restaurante, cantine, grădinițe etc.

Filtrele lansate de „Lumea Filtrelor” pentru sistemele industriale, purifică apa până la starea de distilare. „Această apă este mai moale la gust, decât cea de la robinet”, - explică Antonina Brîliscaia. Aceste utilaje seamănă cu niște butelii pentru gaze naturale și sunt numite colocvial „piloni”. Din cauza gradului înalt de complexitate a sistemelor industriale, filtrele uzate nu sunt schimbate de către proprietar, ci de către o echipă a companiei. Iar pentru cei care nu își doresc sa bea apă lipsită de orice săruri, sunt produse sisteme cu shungit suplimentar sau cu mineralizator suplimentar – acestea păstrează în apă sărurile și mineralele benefice pentru organism.

Sursă: madein.md


adidasi 660x400Gusturile nu se discuta, dar pretul poate fi supus dezbaterii publice! Daca ai avea 4 milioane de dolari, ai baga toata suma intr-o pereche de pantofi sport?

Cam atat costa cea mai scumpa pereche de adidasi din lume, creatie a casei de moda Bicion si a producatorului de incaltaminte Mache Custom Kicks, anunta Extravaganzi.

Cele doua companii l-au recrutat pe designerul Dan Gamache pentru a duce la capat extravagantul proiect denumit „Fire Monkey”, lansat in 2016, cu ocazia celebrarii anului Maimutei de Foc in zodiacul chinezesc.

Sigur, nu faptul ca sunt confortabili a ridicat atat de mult pretul in cazul acestor pantofi sport, ci ornametele adaugate perechii de adidasi. Fire Monkey sunt incrustati cu aur de 18K, diamante albe si safire.

Partea buna este ca, daca decizi sa-ti cumperi cea mai scumpa pereche de incaltaminte creata vreodata, conform Guiness Book, nu vei avea doar o pereche de pantofi sport unicat, ci vei asigura si resursele financiare pentru programele Soles4Souls.

Organizatia umanitara asigura distribuirea de incaltaminte si haine in tarile sarace, asa ca, in principiu, adidasii Fire Monkey ar putea fi numiti si „pantofi pentru copiii sarmani”.

http://www.fanatik.ro/

635751046868134684 0813 potato parcel 2 88015200Alex Craig a decis să încerce ideea şi, în doar câteva luni, a ajuns să aibă un profit de 10.000 de dolari. Ce idee a avut? Să vândă cartofi mari, cu preţuri cuprinse între 8 şi 10 dolari, clienţilor, să scrie un mesaj -cel dorit de client- cu o cariocă pe cartof şi să îl trimită....oricui.

"Aş spune că cele două lucruri care opresc mulţi oameni sunt teama şi îndoiala. Teama de eşec şi teama că îţi pierzi timpul şi îndoiala că poţi să faci cu adevărat ceva la o scară mare", spune tânărul afacerist, citat de WFAA.

În ciuda iubitei, care l-a avertizat că nu va reuşi să vândă nici măcar un cartof, după ce şi-a făcut reclamă pe Reddit a primit comenzi de peste 2000 de dolari, iar asta doar în prima zi. Din mai şi până acum, tânărul a vândut peste 2000 de cartofi şi spune că afacerea este uşor de întreţinut, pentru că îi ia aproximativ 30 de secunde să scrie mesajul pe un cartof. În plus el crede că "într-un fel ciudat, chiar şi pentru o secundă, ce fac are impac asupra vieţii unei persoane".

http://www.realitatea.net/

Compania „Artmet” din Chișinău este singura întreprindere din Moldova care produce vase din aluminiu – ceaune, cratițe și tigăi. Producătorul procură materialul, un aliaj de aluminiu alimentar, din Rusia. Pare a fi paradoxal, dar singurul concurent al companiei, de pe piața din Moldova, este vesela de producție rusească, confecționată din același aliaj de aluminiu.

„Și în România se găsește aliajul de aluminiu de calitatea potrivită, dar este mai convenabil să procuri materia primă din Rusia, chiar dacă iei în calcul cheltuielile pentru transport”, - spune Parascovia Ababii, maestru al sectorului de turnătorie. Aluminiul este livrat sub formă de lingouri. Acestea sunt topite în cuptoarele electrice mari și, ulterior, din metalul topit sunt presate ceaunele și cratițele.

Insuficiență acută de meșteri turnători

Probabil cititorilor, în mod deosebid celor care utilizează ceaune, le va fi interesant să afle faptul că acest tip de producție, în Moldova, este realizat de un singur meșter turnător. El este ajutat de un strungar din atelierul de turnătorie.
„În țara noastră sunt foarte puțini specialiști în acest domeniu, - spune Parascovia Ababii. – Noi utilizăm toate canalele posibile pentru căutarea specialiștilor: anunțuri în „Makler”, pe site-uri, pe bursa locurilor de muncă. Cu toate acestea, reușim să găsim anual un singur meșter. În Moldova există specialiști în turnătorie automată, la noi, însă, este prezentă o parte mare de muncă manuală. Avem nevoie de o persoană care ar fi abilă să lucreze manual și poate să simtă metalul”.

În incinta întreprinderii se găsesc două mari cuptoare electrice. La temperatura de 720-740 ˚C metalul se topește pâna la stare lichidă. Meșterul turnător utilizează o găleată cu ajutorul căreia ia metalul topit și îl varsă în forma necesară.



Apoi, rotind manual roata, meșterul activează procesul. Cu o rapiditate mare, presa acoperă metalul cald și din orificiile laterale este expulzat surplusul de aluminiu. După un minut este gata un nou capac. Ulterior, tot manual, meșterul transferă capacul încă fierbite la restul capacelor.

Astfel, în decursul unei ture, pot fi realizate 200-250 de capace. Într-o lună întreprinderea produce 1200-1300 de seturi de vase din aluminiu. Un set constă dintr-un ceaun sau o cratiță și un capac.
„Este un număr insuficient, dat fiind faptul că cererea este mult mai ridicată, - afirmă Parascovia Ababii. Dacă am mai avea un specialist în turnătorie, am fi putut să lucrăm în două ture”. Ar fi crescut și volumele de producție, s-ar fi mărit și salariul turnătorilor, actualmente nu prea mare, în contextul economiei din încălzirea cuptoarelor.



Ceaunele mari sunt cumpărate, mai mult, toamna

Întreprinderea produce ceaune cu volume diferite, de la cele mai mici – de 0.75 litri și până la cele mari de 25 de litri. Sunt turnate și cratițe de 2, 6 și 10 litri și este produs, deocamdată, un singur model de tigaie, cu diametrul de 30 de centimetri.

Cererea pentru ceaunele mici și medii este stabilă pe parcursul întregului an. Iar pentru ceaunele mari, creșterea interesului consumatorilor are loc toamna, când vine vremea conservelor de acasă. „Acestea sunt cumpărate practic „fierbinți”, nu reușim să suplinim stocul”, - spune Parascovia Ababii.



În calitate de dovadă pentru spusele de mai sus, reporterul a fost condus în depozitul producției finale. Rafturile erau pustii și doar pe alocuri se vedea câte un teanc de ceaune. Dar și acestea vor dispărea în curând, dat fiind faptul că un cumpărător angro din Cimișlia a semnat deja comanda pentru aceste produse. Iar iarna și vara depozitul este plin cu cratițe și ceaune. „Le plasăm chiar și pe podea, uneori nu ai pe unde să calci”, - s-a implicat în discuție magazionerul. Ce ar fi dacă întreprinderea ar lucra în două ture? „Dacă ar fi lucrat, am fi găsit loc pentru produse”, - a continuat magazionerul.

Într-adevăr, situația cu meșterii este atât de problematică, încât întreprinderea se gândește la procurarea unei mașini automate de turnare. Pe lângă investiția propriu-zisă, această decizie ar implica și realizarea de forme și creuzete noi. Dar, probabil, vor procura utilajul, dacă calculele vor demonstra avantajul acestei investiții. Căci astăzi este mai simplu să găsești o mașină automată de turnat, decât un specialist în domeniu.

 Sursă: madein.md

Joi, 29 Septembrie 2016 04:57

Moldovenii de pe Wall-Street

wwalls.ru 38752„O comunitate de moldoveni există pe Wall-Street”, susține omul de afaceri Vadim Brînzan. Declarații în acest sens a făcut în cadrul unui Workshop găzduit de Angry Business.

Potrivit acestuia, el, alături de alți cunoscuți ai lui, fac parte din prima generație:

„Noi, probabil, facem parte din prima generație care a ajuns acolo. Când spun noi, mă refer la mine, la Anatol Vizitiu care a făcut IMT și acum este acum este senior mananging director la Morgan Stanley (potrivit profilului linkedin.com al lui Anatol Vizitiu, acesta este vice președinte la Morgan Stanley), Sergiu Cecoltan (potrivit linkedin.com Senior Business Leader / Vice President, Corporate Development la MasterCard), care a făcut Harvadrul patru ani după mine și cu care am învățat împreună la fizică, după aia a lucrat la Bank of America, a plecat de acolo și acum este Senior Executive la Master Card.”

Anatol Vizitiu



Sergiu Cecoltan



„Mai sunt și alții, care au venit la ani după noi și care acum lucrează în companii mari, dar la nivel mediu”, susține Brînzan. Aproximativ 30 de persoane.

Potrivit acestuia, ei se întâlnesc cu regularitate la New York, pleacă la New Jersey, la restaurantul moldovenesc din Brooklin.

Vadim Brînzan, fost candidat la funcția de guvernator al Băncii Naționale a Moldovei este în prezent, potrivit profilului linkedin.com, Founder & Managing Partner al Logos Advisors, LLC.



Sursă: bani.md

usa 001

Crezi că dacă ai fost extras la loteria Green Card ai și obținut minunatul document? Nu te grăbi! Există o mulțime de motive pentru care ai putea fi refuzat de autoritățile SUA. Iar ca să nu-ți faci iluzii deșarte, azi îți prezentăm top 5 motive pentru care solicitarea de a primi Green Card îți poate fi respinsă, indiferent din care țară ai fi.

1. Din cauza stării de sănătate

Un examen medical destul de amănunțit este solicitat de către autoritățile SUA. Rezultatele acestuia pot servi drept motiv pentru un refuz. Dacă se constată că ești purtătorul unor infecții periculoase, sau că nu ai vaccinurile obligatorii enumerate de statul american, fie refuzi sau nu poți să le primești într-un anumit termen, ești respins de SUA. În cazul persoanelor cu dizabilități mentale sau care au avut probleme cu drogurile sau alcoolul, răspunsul pentru obținerea Green Card-ului poate fi – ”NU”

2. Ești recidivist sau ai antecedente penale

Dacă ai comis în trecut careva infracțiuni penale, în special cele pentru care ai ispășit pedeapsa cu închisoarea, fie și pentru o perioadă scurtă de timp, este mare probabilitatea ca Green Card-ul să îți fie refuzat. Astfel, dacă ai comis infracțiune din domeniul prostituției, omoruri, violențe, escrocherii, trafic de droguri sau de ființe umane etc, fii sigur că nu vei primi un Green Card. În formularele de înscriere sunt incluse în mod obligatoriu o mulțime de întrebări referitoare la trecutul infracțional.

3. Nu ai respectat politica migrațională a SUA

Dacă ai intrat pe teritoriul SUA ilegal, indiferent prin  ce metodă, sau dacă ai stat pe teritoriul SUA mai mult decât ai avut dreptul în mod legal, ai încălcat prevederile duratei vizei, atunci mai mult ca sigur vei primi un refuz.

4. Nu îndeplinești cerințele formularelor pentru înscrierea la Green Card

Pentru înscrierea la Green Card SUA va trebui să îndeplinești o mulțime de formulare și cereri, dar și să prezinți o serie de documente. În cazul în care nu vei completa corect formularele sau nu vei prezenta copiile la anumite documente sau originalul, atunci când ți se cere, intri în categoria celor cu refuzuri.

5. Nu te-ai prezentat la interviu

Odată ce ai îndeplinit cu succes toate formularele și le-ai depus împreuna cu tot pachetul de documente la autoritățile SUA vei fi programat pentru un interviu unde vei răspunde la mai multe întrebări, dar și ți se va lua amprentele. Fii foarte atent cu data când trebuie să te prezinți la aceste interviuri. Odată ce ai fost invitat și nu te-ai prezentat este o mare probabilitate să fii respins.

Sursă: nexus.md