PoloRalphLauren BRAND BANNER 130222 CW1

Piața brandurilor de lux este în creștere, deși mai mică anul acesta din cauza terorismului și votului pentru Brexit. În anul 2015, vânzările globale ale bunurilor de lux au constituit 282 de miliarde de dolari.

Un nou raport realizat de PMX Agency dezvăluie care sunt cele mai apreciate și recunoscute branduri de lux, la nivel mondial. Clasamentul acestora a fost realizat având la bază frecvența cu care sunt vizitate magazinele de specialitate, numărul de căutări pe internet, dar și aparițiile în mass-media.

Iată cum arată TOP 9 și cât la sută dintre iubitorii brandurilor de lux le preferă:

9. Louboutin - 1,8%

8. Hermes - - 2,1%

7. Burberry - 4,1%

6. Chanel - 4,2%

5. Gucci - 5.3%

4. Louis Vuitton - 9,5%

3. Coach - 12%

2. Michale Kors - 18,5%

1. Ralph Lauren - 19,2%

Sursă: bani.md

bean05

Sacul cu boabe sau „bean bag” conține bile din polistiren care creează acel tip de confort când fotoliul se pliază pe forma corpului uman.

Mulțumiri italienilor

Actualmente, bean bag-ul reprezintă cel mai popular model de mobilă fără carcasă, fiind lansat relativ recent. Fotoliul inedit a fost prezentat pentru prima data la Paris în anul 1969. Acesta a fost inventat și realizat de către trei designeri italieni din Genova. Inițial, modelul era privit ca un simplu obiect de design distractiv și se presupunea că interesul pentru el se va pierde rapid. Dar se pare că bean bag-urile, umplute cu bile din polistiren, le-au plăcut mult europenilor, iar în urmă cu șapte ani „sacii” au ajuns și în Moldova. Prima întreprindere care a început să se ocupe de producția lor a fost „Ticina Ghenrieta”. Ulterior, au apărut și alți producători. Printre aceștia se numără „Amore Sacco”, „Relaxtime” și tânăra companie „Because”, atât de activă încât, fiind lansată pe piață acum trei ani, compania încearcă deja să se extindă și pe piața americană.

Sortimentul continuă să crească

Compania „Ticina Ghenrieta” se ocupă intens de piața internă, considerând că aceasta încă nu a fost explorată în totalitate. „Am început cu fotoliile din piele de tip sac, în formă de pară, - spune Ala Caminscaia, managerul de vânzări al micii întreprinderi Ticina Ghenrieta. – Apoi au apărut în sortiment fotoliile-mingi, fotolii-pastile pentru copii, șezlonguri și fotoliile puf pentru picioare”. Cele din urmă se cumpără, de regulă, la pachet cu bean bag-ul: stai așezat și îți întinzi picioarele pe puf. Cel mai recent produs din sortimentul întreprinderii este fotoliul bolid, a cărui formă se aseamănă cu scaunul din mașină. Dar în cazul fotoliilor-mingi sau a bolidelor, acestea au deja o formă prestabilită. Iar în cazul bean bag-urilor, sacul se pliază pe forma corpului proprietarului, datorită bilelor din interior. Astfel, un bean bag poate fi folosit și pe post de fotoliu, și pe post de pat. Maleabilitatea fotoliului influențează pozitiv coloana vertebrală. Apropo, bean bag-urile sunt recomandate gravidelor, mai ales în ultimele luni de sarcină.

Ce fel de polistiren se găsește în bean bag?

E un plastic alimentar, bun, ce nu se umezește, nu provoacă alergie și este ecologic.

bean13

Bean bag-urile devin tot mai populare

În urmă cu trei ani bean bag-urile erau un produs neobișnuit. Andrei Rudoi, directorul acelei firme active „Because”, spunea că acest model de mobilă este solicitat mai mult în rândul tinerilor. „Acum, însă, a crescut popularitatea bean bag-urilor și acestea sunt procurate de către toate categoriile de vârstă”, - a punctat Ala Caminscaia. Într-adevăr, pe parcursul celor 30 de minute în care reporterul madein.md a discutat cu Ala în cadrul magazinului din incinta centrului comercial „Elat”, două tinere mămici au procurat câte un bean bag pentru copiii lor. Iar un grup de școlărițe din clasele primare se așezau pe rând râzând pe bean bag . „E în regulă, nu interzicem”, - a spus Ala Caminscaia.

Totuși, cine procură bean bag-urile?

Tinerii cumpără fotoliile-mingi, deseori în calitate de cadou pentru fanii de fotbal. Aceste fotolii sunt realizate în varianta clasică alb-negru și în varianta colorată. Și fotoliile puf sunt colorate. Fiind cusute din bucăți pătrate de material, acestea se aseamănă cu niște biscuiți cu desen de șah. Chiar se numesc așa – „biscuiți”. Au formă rotundă, ca niște pastile mari și, deseori, sunt cusute în baza comenzilor individuale – în dependență de dimensiunea camerei.

Fotoliile pentru picioare sunt realizate în 1-2 zile, atunci când este solicitată o culoare inedită, „pentru a se integra mai bine în designul camerei – monocrome, dar cu niște culori tari, pentru a îndeplini rolul de punct de culoare”, - a spus managerul de vânzări.

Acest tip de mobilă fără carcasă este popular și în rândul persoanelor în etate. Reprezintă o opțiune perfectă pentru coloana vertebrală obosită. Bean bag-urile sunt ideale și pentru viața la vilă – fie în încăpere, fie în inima naturii. Cel mai „greu” bean bag nu depășește 4 kilograme și poate fi ridicat și de către un copil. Fotoliul dispune și de o toartă în vârf, pentru a putea fi transportat cu ușurință.
Bean bag-urile sunt procurate nu dar de persoanele fizice. Unele pizzerii le utilizează pentru decorul sălilor pentru copii, băncile le utilizează în campaniile de promovare etc.


Din ce sunt cusute?

„Inițial, toate bean bag-urile noastre erau cusute din material ce imită pielea”, - spune Ala Caminscaia. Ulterior, a apărut „Pinto” – bean bag confecționat din piele de căprioară. Recent au apărut bean bag-uri low cost „Neo”, realizare din pânză – publicul țintă al produsului este format din tineri și cuplurile tinere. Prețul unui astfel de „sac” este de 750 de lei. Bean bag-ul din imitație de piele costă 1000 de lei.

E mai comod cu saci interiori

Pentru bean bag-urile, fotoliile puf, „mingile”, „pastilele” și „bolidele”, confecționate din pânză și piele de căprioară, sunt realizate la comandă și saci interiori suplimentari. Este o soluție comodă – sacii sunt umpluți cu bile din polistiren, iar deasupra este îmbrăcat sacul din piele de căprioară sau din pânză. În cazul bean bag-urilor realizate din imitație de piele, este mai simplu – e suficient să fie șterse cu o lavetă umedă.

Bilele din polistiren trebuie schimbate periodic

În partea de jos a bean bag-ului este ascuns un fermoar, pentru a putea fi schimbate bilele din polistiren. Fermoarul este ascuns în mod intenționat, pentru confortul proprietarilor, în mod deosebit a celor care au copii mici. Mai devreme sau mai târziu copilul va fi curios să afle ce se află înăuntru și toată camera riscă să fie umplută cu bile albe din polistiren.

Cu toate că bean bag-ul rezistă și la o greutate de până la 100 de kilograme, bilele din polistiren ar trebui schimbate cam o dată la 6 luni, din cauza faptului că își pierd forma inițială.

Pentru a rezolva inconveniențele create, la pachet cu bean bag-ul sunt vânduți, la 100 de lei, și saci cu bile din polistiren. Acestea pot fi adăugate la bilele vechi sau cele vechi pot fi înlocuite în totalitate.

Bean bag-urile pot fi și închiriate

Prețul de închiriere este de 250 de lei pentru 24 de ore. Dacă se închiriază mai mult de zece bean bag-uri, prețul este redus până la 200 de lei. Conform spuselor Alei Caminscaia, de regulă se închiriază de la 10 și până la 40 de fotolii pentru evenimentele în natură.

Sursă: madein.md

harta Asconi

„Asconi Winery” este una dintre cele mai performante vinării din țară, care procesează anual circa 3500 de tone de struguri, utilizând echipamente și tehnologii de ultimă generație. Întreprinderea deține plantații proprii de viță-de-vie cu suprafața de 506 ha cu soiuri internaționale și indigene, suprafața cărora este extinsă fiecare an.

În anul 2015 „Asconi” a primit trofeul „Cea mai bună companie vinicolă” din Republica Moldova, pentru performanțe deosebite, dar și pentru abilitatea de a se reorienta în condiții de criză, compania reușind să-și diversifice rapid și eficient piețele de desfacere, astfel încât să nu fie afectată de embargourile impuse de Federația Rusă. „Asconi” exportă anual peste 857.000 de litri de vin, care ajung pe piețele statelor UE, China, SUA, Taiwan, Canada, Australia, Japonia ș.a, cât și pe piețele tradiționale din CSI.

Compania participă în mod constant la concursuri specializate internaționale, de unde revine cu premii și medalii, doar în 2016 obținând peste zece distincții la așa concursuri precum Concours Mondial du Bruxelles, Decanter World Wine Awards, International Wine and Spirits Competition și Berliner Wine Trophy, fapt care confirmă calitatea produselor sale.

Acesta este primul dintr-o serie de 10 filmulețe despre vinăriile din țară, care vor fi prezentate pe parcursul următoarelor 2 săptămâni.

MyBusiness.md

compania lui chiril gaburici si academia de Stiinte vor lansa un parc solar 22401Societatea comercială Fly Ren Energy Company, fondatorul căreia este fostul premier Chiril Gaburici, și Academia de Științe a Moldovei au încheiat un Acord de colaborare, care prevede crearea unui Parc Solar, organizarea cercetărilor și pregătirii specialiștilor în domeniul energeticii.

Academia de Științe a Moldovei s-a arătat interesată în soluții inovative de creștere a securității energetice a țării prin majorarea cotei de utilizare a tuturor surselor de energie existente în teritoriu, îndeosebi, energia solară și dezvoltarea conceptului de rețele energetice inteligente.

„Noi suntem deschiși pentru o colaborare de durată cu AȘM și așteptăm același lucru din partea Dumneavoastră. Atât timp cât părțile au de câștigat, noi vedem această colaborare buna și de lungă durată”, a menționat Gaburici, exprimând dorința de a iniția și alte proiecte avantajoase pentru părți.

Parcul solar (poligon de baterii fotovoltaice) urmează a fi creat și exploatat în scopul dezvoltării surselor alternative de energie electrică pe teritoriul țării. Astfel, se va asigura cercetarea în domeniul energiei alternative și utilizarea energiei alternative în tehnologiile moderne de cultivare a plantelor agricole în spații protejate.

Sursă: agora.md

Foto: agora.md

La 30 de ani, Kirill Zmurciuk își transformă hobbby-ul într-o afacere de familie. Cu o experiență în copywriting, dezvoltare de jocuri și chiar fotogrfie, Kirill a ales să lanseze o afacere în domeniul industriei alimentare - o berărie. Producerea berii artizanale a început în Moldova, însă astăzi berea poate fi cumpărată în București, nu în Chișinău. Despre care au fost investițiile necesare, cum au fost adunați banii și de ce afacerea este dezvoltată peste Prut, Kirill Zmurciuk vorbește în cadrul unui interviu pentru Bani.md.

Bani.md: Deși aveți experiență de muncă în alte domenii, ați ales să vă lansați în afaceri prin deschiderea unei berării? Cum a venit această idee?

Kirill Zmurciuk: În primul rând, afacerea noastră nu e o berărie în sens clasic a cuvântului. Noi n-avem un loc specific unde se produce berea, n-avem o instalație specializată. Berăria noastră activeaza prin contracte cu alte berării ce produc berea după rețetele noastre și sub marca comercială Sunstone. Acest fel de cooperare este unul normal pentru țări mai dezvoltate, unde producerea berii în bază de contract este un lucru obișnuit și răspândit.

Dar dacă vorbim despre producerea berii ca o afacere în general, această idee ne-a venit mie și soției după ce am participat la un târg artizanal și am văzut cât de populară a fost berea pe care am adus-o acolo. Până atunci, producerea berii de casă a fost un hobby de al meu, pe care nu-l consideram un lucru destul de serios și care merită transformat într-o afacere. Atunci când am văzut cât de pronunțată este cererea pentru ceva calitativ, cu un gust mai pronunțat și diferit, am văzut și potențialul.

Bani.md: Cum ați găsit rețeta perfectă pentru Sunstone?

Kirill Zmurciuk: Rețeta perfectă pentru o bere nu există. Fiecare om are propriile preferințe și se așteaptă la ceva diferit, motiv pentru care facem cât mai multe rețete posibil pentru a crea ceva pe placul fiecăruia. Sunt oameni cărora le place berea mai intensă, amară și aromată – pentru ei avem diferite versiuni de IPA (India Pale Ale). Alții prefer berea brună, cu note de ciocolată – facem un Porter pentru ei. Sunt și cei, care preferă berea cu cafea, berea afumată, sau bere mai dulce, mai tare – de asta și facem rețete diferite pentru fiecare stil. Este mereu un proces de experimentare și încercare.

Bani.md: De ce Sunstone Alehouse?

Kirill Zmurciuk: Cuvântul Sunstone se traduce ca Piatra Soarelui. În legendele scandinave există această piatră și a fost folosită pentru navigarea pe mare: când cerul era acoperit de nori, marinarul privind prin ea și putea să găsească soarele și, respectiv, poziția sa. Cred că berea poate fi folosită la fel ca și această piatră – când ne uităm prin paharul umplut cu bere bună, soarele strălucește mereu, indeferent de vreme. La rândul său, Alehouse înseamnă un local unde se fac și se vând ale-uri (beri de fermentație înaltă). Prin „Alehouse” am dorit să reflectăm specificul tehnic a berii pe care o producem.

Foto: Facebook.com/ Sunstone AlehouseFoto: Facebook.com/ Sunstone Alehouse



Bani.md: Prin ce se explică culorile și logo-ul alese pentru Sunstone?

Kirill Zmurciuk: Logo-ul reprezintă o navă la mare și reflectă legenda brand-ului, caracterul de cercetare, dorința de a încerca ceva nou și interesant. Culorile sunt diferite pentru fiecare tip de bere produs, deoarece încercăm să reflectăm caracterul berii cu culori respective.

Bani.md: De ce investiții ați avut nevoie pentru lansarea afacerii?

Kirill Zmurciuk: Până acum am investit mai mult de 2000 Euro în afacerea noastră și asta fără echipament sau încăpere de producere. Banii au fost folosiți pentru a cumpăra materii prime, folosite la numeroase experimente în loturi mici, înregistrarea mărcii comerciale, etc. Dacă ar fi vorba să deschidem o berărie în adevăratul sens al cuvântului, investiția trebuia să fie mai mare de minim 100 de ori ca să respectăm toate reglementările de stat.

Bani.md: Cum ați adunat banii?

Kirill Zmurciuk: Am folosit economii personale.

Bani.md: Sunstone Alehouse este o afacere de familie. Care este rolul fiecărui membru?

Kirill Zmurciuk: Eu sunt omul care se ocupă cu toate aspectele de producere, formularea rețetelor, promovarea și negocierea cu partenerii. Fiind o persoană cu mai multe idei spontane, adeseori am nevoie de a analiza ideile din punct de vedere practic, rațional și economic. Ăsta e domeniul soției mele care moderează aceste idei și mă ajută să facem conlcuzii și strategii de dezvoltare mai eficiente. Părinții noștri la fel ne ajută, mai ales când e vorba de îmbuteliere a unui lot de test mai mare.



Bani.md: Care au fost obstacolele întâlnite la deschiderea afacerii?

Kirill Zmurciuk: Pot să vorbesc despre obstacole foarte mult și nu pot să spun că le-am depășit la moment. Dimpotrivă, faptul că fiecare pas al dezvoltării acestei afaceri în Republica Moldova ne-a forțat să cautăm pe parteneri în afara țării. Și asta e cauza principală de ce berea noastră acum poate fi cumpărată în București, nu în Chișinău. Începând cu reglamentările producerii berii în RM, care n-au fost schimbate din perioada sovietică, la parteneri potențiali, ce nu pot să-ți dea un răspuns concret după mai multe negocieri, este aproape imposibil de a dezvolta o afacere în acest domeniu în țara noatră. Dar tot asta stimulează creativitatea, ne face să cautăm noi căi eficiente de a scoate produsul pe piață.

Bani.md: Dar părțile frumoase?

Kirill Zmurciuk: Partea cea mai frumoasă e când omul încearcă berea produsă sub marca Sunstone Alehouse și descoperă faptul că există ceva mai interesant în afara bauturii blonde gazate pe care o poate cumpăra din orice magazin. Este ceva deosebit, original, intens, ce merită apreciat. Când oamenii ne spun asta (ce se întâmplă aproape după fiecare sticlă), primim un impuls de energie și motivare care ne permite să depășim orice obstacol în fața afacerii.

Bani.md: De unde vine motivația necesară pentru dezvoltarea afacerii?

Kirill Zmurciuk: Cum și am spus, motivația vine din partea oamenilor, cărora le place berea noastră -când vedem că efortul merită, când oferim oamenilor ceva interesant, gustos și deosebit, și primim un feedback bun pentru produsul nostru. Dar există și o altă sursă de motivație, mai negativă. Este nemulțumirea referitoare la starea industriei berii și modul cum se fac afaceri în țara noastră în general. Și, în loc să fim frustați și nemulțumiți, transformăm această energie negativă în ceva mai frumos, în crearea unui produs mai bun și calitativ, cu care să putem să ne mândrim.



Bani.md: Sunstone Alehouse unde va fi în următorii 5-10 ani?

Kirill Zmurciuk: Sincer, nu știu, e foarte greu de spus. Dintr-o parte avem o instabilitate enormă în economia și climatul de afaceri în Republica Moldova, unde companii mai mari și stabile nu prea rezistă și e greu de imaginat ca afacera noastră să aibă succes în aceste condiții. Dintr-o altă parte, modelul nostru curent de operațiuni ne permite să lucrăm în orice țară și să colaborăm cu mai multe berării simultan. Sper că în 5 ani o să avem un portfoliu larg de beri produse în mai multe țări și o prezență constantă pe piață, cu contracte de lungă durată cu producători ce au o viziune similară.

O afacere are nevoie în primul rând de... voință și viziune.

Concurența face ca afacerea... să se dezvolte, să-și mobilizeze forțele, să-și facă lucru mai bine, calitativ și eficient. Sunt convins că numai într-un mediu cu o concurență sănătoasă e posibil de creat ceva nou, interesant și calitativ.

Mâinile lăsate în jos...pot servi ca o lecție pentru cei care vin după.

În Moldova poți reuși dacă... ai noroc, mulți bani și rude unde trebuie.
faianta pentru placare externa si interna fabricata in moldova
Compania „Serlipan” este primul producător din Moldova al plăcilor din gips-ciment de finisaj pentru exterior și interior. Faianța reprezintă piatră decorativă artificială care imită textura pietrei naturale („Dolomită”, „Calcar”, „Ardezie erodată”, „Traventin 3D”), a lemnului („Scoarță de copac”) sau a cărămizii („Manhattan” și „Praga veche”). Această faianță este ecologică și fără fond de radiații – element prezent la unele tipuri de piatră naturală.

„Și dacă nu ai luat destulă faianță, oricând poți să mai cumperi, lucru care ar fi fost dificil în cazul pietrei naturale – precizează Denis Gaidut, directorul de vânzări al companiei. Este practic imposibil să procuri apoi piatră naturală cu aceeași textură și nuanță”.

Producția de plăci decorative începută în urmă cu un an de „Serlipan” este și de natură socială – aceasta este localizată într-o instituție corecțională – penitenciarul din zona industrială Pruncul.

De ce penitenciar?

Probabil deoarece este un spațiu de închiriat mai ieftin decât în Chișinău. Dar sunt destul de puțini doritori care își transferă acolo producția. Există anumite dificultăți în organizarea procesului de producție. Există un control permanent: la introducerea materialelor și la exportul produselor finite. Directorul de producție se deplasează pe teritoriul penitenciarului fiind însoțit de o gardă de pază, conform instrucțiunilor ș.a. Între timp, în pofida anumitor dificultăți, partenerul companiei „Serlipan” deja timp de cinci ani se ocupă de producția plăcilor de gips-carton pentru compartimentările interioare, în incinta penitenciarului. Și noul proiect – producția de plăci decorative, a fost lansat tot pe teritoriul întreprinderii din închisoare.

„Suprafața de producție pentru faianță este de 100 metri pătrați, - spune Denis Gaidut. Majoritatea teritoriului reprezintă suprafață pentru uscarea produselor finale”. Pentru comparație, producția de plăci din gips-carton se desfășoară pe un teritoriu de 400 metri pătrați.



Lucrătorii sunt recrutați din rândul deținuților

În perioada sovietică, munca în cadrul zonei industriale făcea parte din politica socială de schimbare de comportament al deținuților. Astăzi deținuții lucrează pentru a-și îmbunătăți viața de după gratii. Administrația penitenciarului se ocupă de selecția muncitorilor. „Cei 8-10 deținuți care lucrează la noi primesc bonuri speciale care pot fi utilizate la magazinul din închisoare pentru procurarea de țigări, mâncare, etc.” – spune Denis Gaidut. Nu toți condamnații primesc colete de acasă, mulți dintre ei nici măcar nu au vizitatori, de aceea lucrul în cadrul întreprinderii din pușcărie reprezintă unica oportinitate de a-și îmbunătăți viața. „De aceea, în permanență există o coadă de doritori pentru un post vacant”, - spune Denis Gaidut.

Despre faianța decorativă, propriu-zisă

Sunt produse două tipuri de faianță – pentru placare externă și internă. „Există o cerere mai ridicată pentru plăcile de finisaj interior decât pentru cele de finisaj exterior, - continuă Denis Gaidut. – Dacă vei utiliza astfel de plăci pentru finisajul exterior al casei, aceasta va arăta minunat. Însă și costul decorului va fi foarte ridicat: materialul plus lucrul. Iar pentru finisajul interior, de regulă este decorat un singur perete, din bucătărie sau dormitor, adică 10-15 metri pătrați. Unii preferă să își decoreze holul pentru a-l lărgi vizual din contul nuanței albe a faianței”.



Moda pentru zidirea veche cu cărămidă

Aceasta a fost inspirată din restaurarea clădirilor vechi din Europa. Era îndepărtat un strat de ipsos vechi și ieșea la suprafață cărămida roșie străveche, clădită în argilă. Trendul a fost susținut de către designeri: un decor minunat, inedit și nu necesită adaosuri. La noi nu prea se găsesc case vechi clădite din cărămidă, de aceea vine în ajutor faianța decorativă „Praga veche” – o imitație reușită a vechilor zidiri cu cărămidă ștearsă și roasă de timpuri. Este interesant și „Manhattan”-ul – imitația cărămizii americane fine. În mare, fiecare tip al plăcilor decorative de la „Serlipan” are un stil aparte care poartă o anumită stare. Faianța este lipită de perete și, dat fiind faptul că aceasta este foarte ușoară (o placă cântărește doar 250 de grame), ea poate fi lipită pe panourile de gips-carton – iese mai ieftin decât să aplici pe panou un strat de tencuială decorativă și, în special, cea venețiană.

Faianța poate fi lipită cu orice adeziv de construcții – pe bază de ipsos sau ciment. „Noi le propunem cumpărătorilor un adeziv special, pe bază de ipsos”, - spune directorul de vânzări. Cu toate acestea, finisajul cu acest tip de plăci este mai scump decât cu alte tipuri. Deoarece...

Este o muncă creativă

De regulă, meșterii iau 100 de lei pentru plasarea unui metru pătrat de faianță obișnuită. Pentru plăcile „cu cărămidă veche” și, în general, pentru cele decorative, prețul este de 150 lei per metru pătrat. Acest lucru este legat de faptul că meșterul trebuie să aleagă plăcile astfel încât să nu se repete desenul de pe acestea. Fiecare tip de faianță constă din 12 variante de textură, de exemplu 12 „cărămizi vechi” deteriorate și roase în diferite moduri. Și lucrătorul trebuie să fie atent la desen și să evite repetarea aceleiași cărămizi în imediata vecinătate. Este o muncă migăloasă, deoarece o mică greșeală ar putea știrbi din naturalețea compoziției. Există meșteri care cer pentru acest tip de muncă și până la 180 de lei pentru metru pătrat, dar ei se ocupă și de vopsirea plăcilor și „învechirea” artificială a acestora. La final, o astfel de lucrare se privește ca un perete foarte vechi, zidit de mâinile meșterilor acum 150-200 de ani.



Avantajele acestor plăci decorative

La prima vedere, nu este prea complicat să produci o astfel de faianță, trebuie doar să dispui de materiale potrivite. Majoritatea producătorilor oficiali fabrică plăcile „cu cărămidă” din ciment. „Noi însă producem faianța dintr-un amestec de gips-ciment cu adaosul a 5 tipuri de produse chimice pentru construcții – pentru rezistența la umiditate, variații termice ș.a. Cu toate acestea, plăcile noastre sunt la fel de rezistente ca și cele din ciment, dar fiind mult mai ușoare. Un metru pătrat de faianță realizată din ciment cântărește 30 de kilograme, în timp ce faianța noastră are 14-15 kilograme per metru pătrat”, - explică Denis Gaidut.

Din contul amestecului dintre ipsos, ciment și adaosului de produse chimice pentru construcții, tehnologii „Serlipan” au reușit să obțină un material rezistent și plastic. Plăcile produse din acesta reacționează bine și la temperaturile ridicate și la un grad înalt de umiditate – nu apar crăpături. „Din această cauză deseori faianța noastră este procurată pentru finisajul șemineelor și al cuptoarelor”, - spune Denis Gaidut. – iar rezultatul final este pur și simplu minunat”.

moldova fruct

11 producători moldoveni de fructe proaspete participă în aceste zile la expoziția WorldFood din Moscova organizată în perioada 12–15 septembrie 2016, făcându-se remarcați printr-o gamă vastă de fructe proaspete, comunică mybusiness.md.

Expoziția WorldFood din Moscova este evenimentul cu cea mai lungă perioadă de existență din Federația Rusă, menit pentru industria alimentară internațională, întrunind peste 1.500 de companii participante din 62 de țări și peste 30.000 de vizitatori din 96 de țări. Din 2011, PNUD Moldova și Asociația Moldova Fruct susțin producătorii și exportatorii moldoveni pentru participarea la acest eveniment important.

“Consumatorii din Federația Rusă și CSI apreciază înalt calitatea produselor de fructe proaspete din Moldova. Noi planificăm să stabilim noi contacte cu potențiali cumpărători, să analizăm mai bine cererea, să înțelegem care sunt cele mai recente tendințe pe piață, precum și să identificăm avantajele competitive”, menționează Iurie Fală, Director Executiv al Asociației Moldova Fruct.

Standul expozițional al Republicii Moldova oferă, pe lângă oportunitățile de a gusta produsele moldovenești, și spațiu dedicat pentru întruniri cu producătorii, pentru a negocia noi contacte și pentru a interacționa.

“Noi constatăm cel puțin două avantaje importante ale participării periodice la astfel de evenimente. În primul rând, producătorii stabilesc contacte noi, planifică contracte noi și eventual au parte de noi vânzări. Pe de altă parte, această abordare ar fi unica modalitate de a menține pasul cu toate schimbările care apar pe piață, prin informare și studiere activă a noilor tehnologii, soiuri, prețuri, cerințe de calitate din partea partenerilor și a concurenților”, a menționat Dumitru Vasilescu, Manager de Proiect la PNUD Moldova.

Conform Asociației Moldova Fruct, în anul curent se prevede o creștere de circa 10-15% în roada de mere în acest an, în comparație cu 2015. Peste 60–70% din merele locale vor fi exportate atât pe piețele tradiționale, cât și pe piețe noi.

konyak v bokale 1170x761În timpul perioadei sovietice ne-am obișnuit că minunatele noastre cognacuri se numesc la fel ca producția din regiunea franceză Charente.

Conform datelor istorice, „părintele” fabricării acestei producții în Imperiul Rus, Nikolai Șustov, a obținut de la francezi dreptul de a o numi cognac. Șustov a prezentat mostre anonime produse la întreprinderile sale din Odesa și Erevan la Expoziția mondială de la Paris din anul 1900, unde experții în unanimitate i-au decernat producției lui locul întâi. După ce a fost anunțat numele producătorului, Șustov a obținut acest drept.

Însă în anul 1909 a fost delimitată zona de producție a cognacului, iar din anul 1936 această licoare la nivel legislativ a fost aprobată și protejată ca Appellation d’Origine Contrôlée (denumire controlată după origine). Cu toate acestea, în Uniunea Sovietică această băutură continua să fie denumită cognac.

Mai multe țări au semnat pe 31 octombrie 1958 Acordul de la Lisabona cu privire la protecția denumirilor de origine și înregistrarea internațională a acestora. După proclamarea independenței, Moldova a aderat la acest acord și alte documente internaționale în domeniul protecției denumirilor geografice, denumirilor de origine și produselor tradiționale garantate, renunțând la folosirea denumirilor străine pentru producția proprie.

Atunci când a apărut necesitatea inventării unei denumiri originale pentru cognacul moldovenesc, șeful Catedrei de vinificație din cadrul Universității Tehnice, profesorul Anatol Balanuța a propus termenul „distvin” (de la distilat de vin). Cunoscutul savant moldovean Emil Rusu a perfecționat denumirea în „divin”. De altfel, în limba română cuvântul „divin” înseamnă „dumnezeiesc, ceresc, excepțional, minunat”.

Din anul 1996, cognacul moldovenesc oficial se numește divin. „Divin” nu e doar denumirea producției, ci și marcă comercială de stat.

În Legea viei și vinului divinul este definit astfel: băutură alcoolică tare fabricată din distilate de vin, învechite cel puţin 3 ani, cu adaos de apă dedurizată, sirop de zahăr şi, după caz, cu caramel de zahăr şi ape alcoolizate, pînă la obţinerea caracteristicilor organoleptice şi fizico-chimice stabilite în reglementările tehnice respective.

Unul din reprezentanții autohtoni de vază în domeniul divinurilor Serghei Babii (activează la SA „Barza Albă”) are propria explicație pentru divin:

„Divinul (cognac) se naște în timp, iar timpul este trecutul, prezentul și viitorul; de la fructul loziei sacre, care are început; legănat de tăria stejarului secular, încălzit de mâinile maestrului în domeniul cognacurilor, care a insuflat viață în acest corp suplu, iar asta înseamnă și armonie”.

http://wine-and-spirits.md/

anghelinaAnghelina Taran este jurnalist de vinuri de mai bine de 15 ani, iar acum a decis să-și lanseze și un blog specializat – www.wine-and-spirits.md, în limba română, rusă și engleză.

„Mulți mă întreabă de ce nu lansez un blog despre vinuri. Ultima dată această întrebare mi-a pus-o vicedirectorul Proiectului de competitivitate (USAID), Diana Lazăr, care mi-a propus aistență tehnică. Bineînțeles, am acceptat cu recunoștință și așa a apărut blogul „Wine-and-Spirits.md”.

Am decis să lansez acest proiect, deoarece consider că Moldova poate produce vinuri de excepție, cu care se va putea mândri. Pentru că nu este normal ca într-o țară vinicolă să se consume mai multă bere și vodcă, decât vin, iar oamenii de aici nu știu ce vinuri se nasc din strugurii cultivați pe acest pământ. Dacă pot face ceva pentru a schimba situația, voi încerca să fac acest lucru”, a menționat jurnalista pe blogul său.

Totodată, la capitolul „Despre mine”, Anghelina povestește pe larg despre activitatea sa în domeniul vinurilor: „Sunt jurnalist de vinuri. În fiecare săptămână, din anul 2004, în săptămânalul „Ekonomiceskoe obozrenie. Logos-press” apare pagina mea „Arta vinificației”. Anterior, începând cu anul 2000, am scris articole despre vin în cotidianul guvernamental „Nezavisimaia Moldova””.

Ea mai spune că vinificația este parte a vieții ei, iar în 2015 i-a fost decernat titlul de „Cavaler al Vernisajului Vinului”.

Sursă: shock.md

 Semințe de floarea-soarelui cu miere în ciocolată și alte produse noi de la brandul autohton Rifero


Producătorul autohton "Vioniservice" SRL din satul Văsieni, raionul Ialoveni, care oferă produse sub brandul "Rifero", a lansat o nouă linie de bomboane handmade. Aceasta include produsele "Sementia" (semințe de floarea-soarelui cu miere în ciocolată), "AraKiss" (arahide cu miere în ciocolată) și "Merit" (miez de nuca cu miere în ciocolată). Toate dulciurile sunt realizate din produse cultivate în Moldova (cu excepția arahidelor).

Bomboanele au un ambalaj original și comod a câte 100 g/3,5 oz și 136 g/4,6 oz.

Reprezentanții "Vioniservice", au povestit că lansarea acestor produse a fost motivată de doi factori. În primul rând e vorba de succesul pe care l-au avut pe piața internă produsele "Merit" în cutii de 200 de grame, care au apărut sfârșitul anului trecut. Iar al doilea factor a fost exportul cu succes pe piața din Marea Britanie a altor produse sub brandul „Rifero”: prunele uscate, caisele uscate și prunele uscate cu nuci în ciocolată. Această nouă linie de produse a fost la fel concepută și pentru export.

În magazinele din Chișinău bomboanele se vând la un preț de 16, 20 și 26 de lei.

Poze: mybusiness.md, "Vioniservice" SRL