mobila din lemn masiv fabricata in moldova un produs devenit de elita

Se numește mobilă din lemn acea mobilă a cărei fațadă sau elemente ale ei (cornișe, plinte și chiar picioarele) sunt realizate din lemn natural. Deseori, corpul acestui mobilier este confecționat din MDf sau PAL, acoperit cu furnir natural. Cât despre mobila confecționată în totalitate din lemn, cel puțin în Moldova, aceasta nu a fost produsă de foarte mult timp.

„Scade cererea pentru mobila confecționată din lemn masiv (adică din lemn natural), - consideră Alexandr Volodin, directorul de vânzări al companiei „Avanta”. – Actualmente, acest tip de mobilă prezintă interes pentru cumpărătorul de elită”. În mare, de regulă, este preferată mobila din PAL melaminat sau MDF.

Doar lemn de calitate pentru mobilier din lemn masiv

„Nu este neapărat ca mobila confecționată din lemn masiv să fie și extrem de scumpă, - explică directorul de vânzări al companiei „Ambianța”, Igor Vatamaniuc. – Dacă vor fi utilizate tipuri ieftine de lemn și de o calitate joasă, atunci prețul produsului final poate fi mai jos ca cel al mobilei confecționate din PAL”.

Producătorii responsabili utilizează lemnul calitativ și costisitor. Principalele tipuri de lemn, utilizate pentru fațadele din lemn masiv sunt: stejarul, frasinul, cireșul și teiul. În mare, lemnele sunt procurate din străinătate. „Actualmente, este în vogă frasinul, - explică Alexandr Volodin, - este un lemn de soi tare, cu o textură extrem de frumoasă. Produsele confecționate din acesta arată bine și, în caz de necesitate, cu ajutorul soluțiilor pentru mobilier îi pot fi atribuite orice nuanțe. Cel puțin la noi, majoritatea fațadelor sunt realizate din frasin”.

Prețul final al mobilei nu este influențat de costul materialelor, din care aceasta a fost realizată, ci a elementelor auxiliare utilizate în producție. „Acest aspect este mai ușor vizibil în cazul mobilierului de bucătărie, - explică Alexandr Volodin. – Sertarele pot fi confecționate doar din lemn sau pot dispune de mecanisme de oprire. Ușile pot fi deschise cu o simplă atingere – este asamblat un cablu electric special ș.a.”. Un mobilier de bucătărie, realizat din PAL, dar dotat cu un număr mare de funcționalități, ar putea costa mai mult decât un mobilier simplu, dar confecționat din lemn natural.

Este nevoie de specialiști...

Cât despre mobila din lemn, pentru ca aceasta să aibă o calitate înaltă, este nevoie de implicarea specialiștilor calificați. De exemplu, cioplitorii. Deseori, clientul își dorește să decoreze fațada cu ornamente complicate. Fațada pală, confecționată din lemn masiv, sau cea cu ornamente poate fi realizată doar de un profesionist. „Dacă noi nu am fi știut să realizăm fațadele așa cum o facem, nu am fi avut cumpărători”, - precizează Alexandr Volodin.

Căci mobila din laminat poate fi realizată și fără a dispune de un atelier propriu, trebuie doar să posezi o șurubelniță electrică. Ziarul „Makler” și site-urile din Moldova sunt pline cu anunțuri de genul „Realizez rapid mobilă calitativă din laminat”. „La noi au apărut deja firme care vor furniza servicii acestor persoane descurcărețe, - continuă Alexandr Volodin. – Pentru un specialist nu este complicat să realizeze schița bucătăriei și să calculeze câte elemente de anumite tipuri are nevoie – firma va și tăia laminatul în bucăți de dimensiuni necesare și va atașa prinzătoarele. Descurcărețul va trebui doar să asambleze elementele într-o compoziție finală la domiciliul clientului. Un astfel de mobilier va costa mai ieftin, decât cel de la noi. Și, atâta timp cât este nou, arată impecabil. Însă lacunele pot fi observate în detalii – în câteva luni, acestea vor ieși la suprafață: vor apărea crăpături, vor apărea defecțiuni. În cazul mobilei noastre, astfel de situații sunt excluse, de aceea oferim cu încredere o garanție de 2 ani pentru produsele noastre, cu toate că, conform legii, garanția ar fi de 1 an. Facem o excepție în cazul mobilei de copii, garanția pentru ea fiind de 1.5 ani – copiii sunt foarte dinamici, le place să sară și să alerge pe mobilă”.

...și o bună organizare a muncii

„Deseori, în cazul întreprinderilor producătoare de mobilă, o singură persoană poate fi și manager de producție, și tehnolog, și furnizor, - continuă Alexandr Volodin. – La noi, însă, activează 5 tehnologi, fiecare fiind responsabil de câte o partidă de mobilă, ghidând confecționarea și asamblarea ei, conform schițelor, realizate de designer. Noi avem 9 designeri. Unul dintr ei este specializat pe hi-tech, altul – pe stilul clasic etc. Această împărțire a muncii garantează calitatea produsului final. Tocmai din această cauză, printre clienții noștri s-au format și adevărate dinastii: vine un cuplu tânăr și spune că, în urmă cu 15 ani, am lucrat la mobilierul de bucătărie pentru părinții lor. Aceștia îl folosesc și până în prezent, fiind mulțumiți, de aceea tinerii au ales să opteze pentru același producător. Calitatea produselor ne oferă ocazia să supraviețuim și să ne dezvoltăm”. În aceste condiții, întreprinderile producătoare de mobilă se străduie să își găsească propria nișă pe piață. Astfel, „Avanta”, le  propune clienților finisaje din lemn, în același stil cu mobilierul, pentru întreaga încăpere – uși, pereți, geamuri, pod.

Exportul este posibil, dar...

Înainte existau apartamente tipice, pentru care erau produse mobiliere tipice. „Acum însă, practic, fiecare casă are un proiect individual în spate, propria arhitectură, proiectare, poate fi atât de inedită, încât oamenii nu pot alege mobilă în magazin, - continuă Alexandr Volodin. – De aceea, ei se adresează întreprinderilor care realizează comenzi individuale. De exemplu, mobilierul de bucătărie. Noi realizăm pe loc măsurătorile de verificare și, tot pe loc, montăm mobila. O astfel de specializare îngustează oportunitățile pentru export, în special când este vorba despre mobila cu fațade naturale. Dar noi, totuși, încercăm să mergem pe ideea de export al articolelor tipice, care s-ar potrivi chiar și într-o locuință proiectată inedit – dormitoare, dulapuri sau mese”.

Pe piața din Moldova există mulți producători din lemn masiv

Practic toate întreprinderile mari – fostele fabrici de mobilă din perioada sovietică, au renunțat la producția mobilei din lemn. În cazul acestor suprafețe mari de producție nu este convenabilă producția de mobilă în baza comenzilor individuale. În orice caz, aceasta a fost explicația primită de către reporterul Madein.md în cadrul fabricii de mobilă din Chișinău „ICAM”. Directorii companiei „Ambianța” preferă să se concentreze pe laminat. Cu toate acestea, pe piața internă, există mulți producători de mobiliere din lemn natural. Printre cei mai cunoscuți se numără: „Felicita”, „Mobile”, s-au remarcat prin producția de mobiliere pentru bucătării „Arama”, „Renessans” și mulți alții.

Sursă: madein.md

Un bărbat, posibil moldovean de origine, s-a întors în Moldova din statul american Illinois. Acesta a venit împreună cu un SUV de model Ford Explorer şi imediat a devenit obiect de discuţie pe o reţea de socializare.

Nu toţi cei din SUA cunosc limba rusă şi cu siguranţă nu au acordat atenţie la isprava proprietarului Ford-ului. Acesta şi-a instalat în spatele maşinii o plăcuţă de înmatriculare personalizată pe care sunt scrise nişte litere, în descifrare fiind nişte cuvinte necenzurate.
13882502 873747869391948 5402346640877982416 n
Imaginea a fost surprinsă de un alt şofer pe bulevardul Dacia din capitală.

http://autoblog.md/

angajati2Tot mai mulţi angajatori români anunţă că vor să aducă în firmele lor muncitori din Ucraina sau Rep. Moldova pentru că nu găsesc forţă de muncă în ţară, sau dacă o găsesc este scumpă, şi asta în condiţiile în care şomajul, în luna iunie, a fost de 6,7%.

Bistriţa-Năsăud: 4.000 de şomeri, angajatorii caută muncitori peste hotare. Angajator: “Aş lucra şi cu chinezoaice, dacă le stă bine în constumele populare”

În Bistriţa-Năsăud, aproape 4.000 de persoane se află în baza de date a Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă ca fiind în căutarea unui loc de muncă, în condiţiile în care sute de angajatori se plâng că nu găsesc personal şi apelează la firme de recrutare pentru a aduce muncitori din Republica Moldova.

În fiecare săptămână aproximativ 300 de firme bistriţene caută personal, lista locurilor de muncă vacante la nivel de judeţ depăşind 900 de posturi.

Ioan Şomodean este unul dintre angajatorii bistriţeni care a încercat să îşi aducă personal de peste hotare pentru a munci în cele două restaurante şi în complexul de agrement pe care îl are, însă misiunea este una extrem de dificilă, legislaţia punându-i numeroase piedici.

„Moldovenii lucrează orice, sunt harnici şi nu fac figuri. Sunt motivaţi şi dipuşi să lucreze orice, aşa cum sunt românii când pleacă dincolo... Vor să vină să muncească însă legea este foarte complicată. Trebuie să le echivalezi studiile la Bucureşti, trebuie să faci dovada că nu există nici un român care să poată fi angajat pe postul respectiv... Şi o căruţă de acte. Parcă legile în ţara asta sunt făcute să te încurce, nu să te ajute” spune revoltat omul de afaceri, care a aşteptat mai bine de două luni să îşi găsească personal după ce a investit într-un nou restaurant în Bistriţa.

Un alt patron bistriţean, Dumitru Găvan, susţine că oamenii nu vor să lucreze atâta timp cât primesc ajutoare de şomaj.

„Nu aş plăti în judeţul Bistriţa-Năsăud nici un leu şomaj. Toată lumea caută angajaţi. Avem 4.000 de şomeri plătiţi de stat şi noi nu găsim angajaţi. Nu îi motivează nimic... Preferă să stea acasă să şi să ia bani. Am fost la târgul de job-uri, am stat acolo trei ore, aveam posturi şi de femeie de servici şi de bucătari pe care îi calificam eu şi m-au contactat două femei care au vrut doar să le pun ştampila că au stat de vorbă cu mine ca să îşi primească înapoi carnetul de şomaj. Deci târgul a fost o chestie bifată de forţele de muncă, dar noi nu am găsit oameni acolo. Leoni (n.r. cel mai mare angajator din Bistriţa) aduce oameni din Dej (jud. Cluj), din Regin (jud. Mureş) din Vatra Dornei (jud. Suceava) şi noi avem în Bistriţa 4.000 de şomeri plătiţi. Oamenii nu mai vor să lucreze pentru că am senzaţia ca tot sistemul de asigurări sociale al comunităţii europene este greşit. Dacă poţi să mergi în Anglia şi să iei 500 de lire după un copil, cred că e mai bine să înfiezi 5 copii şi să te muţi acolo” spune Dumitru Găvan.

Şi el se gândeşte serios să aducă muncitori din afara ţării, însă i se pare extrem de complicată legislaţia legată de dreptul de muncă al celor care sunt din afara comunităţii europene.

„Trebuie adus personal din Republica Moldova sau Ucraina. Este însă complicat nu numai cu dreptul de muncă ci şi cu condiţiile – trebuie să le oferi cazare, trebuie să îi aduci cu familiile şi la noi nu e reglementată clar situaţia însă cred că aceasta va fi soluţia. Aşa cum ai noştri merg şi muncesc în altă parte şi acolo nu e o ruşine a munci, cred că asta va trebui să se întâmple şi la noi, să înceapă să vină din alte părţi” a mai spus omul de afaceri pentru agenţia MEDIAFAX.

Deşi are o afacere cu produse alimentare tradiţionale pe care le vinde în restaurantul propriu, Dumitru Găvan este dispus să lucreze cu oricine.

„Cu sirienii va fi mai greu de lucrat pentru că nu cred că fac cârnaţi de porc, dar aş lucra cu oricine şi cu chinezoaice, dacă le va sta bine în constumele populare naţionale româneşti” mai spune patronul.

Pentru a-i stimula pe bistriţeni să se angajeze firmele din Bistriţa le oferă pe lângă transport asigurat de companie, tichete, sporuri şi primele clasice de Paşte şi Crăciun şi bonusuri de 8 Martie şi de Ziua Copilului dar şi asigurări de sănătate speciale, ajutoare sociale de deces, de căsătorie pentru naşterea copilului, la acestea adăugându-se şi extra zile libere faţă de cele prevăzute de legislaţie.

“Firmele vin la noi cu cereri de 10.000 de locuri de muncă pentru ingineri, dar noi nu avem decât 3.000 - 4.000 de absolvenţi”

Un exemplu grăitor care arată foamea de angajaţi este dat de Alexandru Blemovici, directorul general al producătorului de componente auto Schaeffler, companie cu 4.000 de angajaţi pe plan local, în judeţul Braşov. Compania are o nevoie de operatori pe maşini cu comandă numerică, iar Blemovici admite că acum este o perioadă mai fierbinte decât în trecut, deoarece candidaţii se găsesc din ce în ce mai greu.

„În situaţia actuală în care este nevoie de atât de multă forţă de muncă, eu cred că sunt destule categorii de profesii care devin interesante din punctul de vedere al salariilor, chiar dacă acestea sunt departe de nivelul din vest“, a declarat Blemovici pentru Business Magazin.

„Ştiu că există operatori cu şcoală profesională care pot opera o maşină pe comandă numerică şi care ajung să câştige un salariu brut de 1.000 de euro. Sigur, în Germania sau în Israel salariile sunt mai mari, pe aceste posturi. Dar eu cred că dacă punem în balanţă plusurile şi minusurile, cei 600 - 700 de euro net încep să reprezinte câştiguri interesante pentru oameni. Nu va obţine niciun operator banii aceştia din prima zi, dar măcar ştie care e ţinta la care poate ajunge“, mai spune Blemovici.

România se învârte în prezent într-un cerc vicios, spun specialiştii citaţi de Business Magazin, pentru că se pregătesc, pe cheltuiala contribuabililor, specialişti care apoi pleacă din ţară.

„Inginerii sunt cea mai mare hemoragie a sistemului public de învăţământ, nu medicii. Lucrăm la centralizarea datelor şi nu pot da cifre exacte acum, dar diferenţele sunt de 1 la 2 ca ordin de mărime în ceea ce priveşte migraţia inginerilor faţă de cea a medicilor. Din acest motiv, firmele vin la noi cu cereri de 10.000 de locuri de muncă pentru ingineri, dar noi nu avem decât 3.000 - 4.000 de absolvenţi“, a spus Mihnea Costoiu, rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti şi fost ministru delegat pentru învăţământ superior, citat de Business Magazin.

La finele anului 2015, regiunile statistice cu cele mai ridicate rate ale şomajului înregistrat au fost Sud-Vest (8,22%), Sud (7,19%) şi Sud- Est ( 6,66%), regiuni în care activităţile rurale sunt preponderente. Se constată existenţa unor disparităţi şi în interiorul regiunilor, unde judeţe predominant agricole coexistă cu cele mai dezvoltate. De exemplu, în regiunea Sud-Vest, s-au înregistrat discrepanţe între judeţe, în ceea ce priveşte rata şomajului: nivelul maxim a fost atins în judeţul Mehedinţi (10,16%) şi Dolj (9,19%) şi cel minim în judeţul Vâlcea (5,76%).

http://www.mediafax.ro/

uspeshnoe obshhenie v prodazhah 337x225- Sunteți vânzător, manager în vânzări sau doriți să vă ocupați cu vânzarea;

 

- Nu cunoașteți cum să găsiți limbă comună cu orice cumpărător;

 

- Clienții mereu refuză și au obiecții;

 

- Toți clienții încearcă să vă schimbe părerea și să vă impună părerea lor;

 

Citiți acest articol până la sfârșit pentru a primi răspuns la întrebarea cea mai importantă și cel mai des acordată de vânzători, manageri în vânzări, vânzători consultanți, directori de vânzări și directori comerciali.

Acest articol vă va ajuta să uitați de această problemă pentru totdeauna, va da o soluție și vă va ajuta să deveniți un vânzător, conducător sau angajat cu adevărat bogat. De aproape trei ani compania „Maestru în vînzări”, efectuează un sondaj în rândul studenților săi, care sunt implicați în vânzări, conducătorilor ai secției de vânzări sau conducători de companii proprii. Pe baza acestui studiu, s-a dezvăluit principala problemă în domeniul vânzărilor, pe care înșiși vânzătorii au recunoscut-o ca fiind de bază. Sa dovedit faptul că aproximativ 70% dintre vânzătorii și conducătorii interogați consideră că principala problemă în vânzări ține de comunicare și capacitatea de a comunica corect într-un așa mod încât să poți face dintr-un potențial client, un client permanent care mereu vă recomandă, este loial și mereu își amintește de vânzător, de companie și de produsul pe care îl vindeți.

Da, nu este o dorință rea. Ba mai mult, atunci când compania „Maestru în vînzări” a efectuat testarea specială a personalității viitorilor studenți, pentru ai pregăti de cursurile corporative de vânzări, s-a observat un fapt interesant. S-a constatat că studenții ce au un nivel înalt de comunicare vie și corectă, valoarea venitului este mult mai mare decât la ceilalți studenți, iar această diferență este vizibilă și palpabilă. Chiar s-a întâmplat că doi din 10 vânzători ai unei companii, care comunicau în mod viu, aduceau 80% din venitul întregii companii. Adică, dacă în această companie ar demisiona toți vânzătorii cu un nivel scăzut de comunicare vie și corectă, atunci venitul companiei ar rămâne aproape neafectat. Acum înțelegeți cât este de importantă o comunicare vie și corectă?

 

Comunicarea constă dintr-o mulțime de relații de prietenie, vânzări ridicate, o viață bună și bucuria de realizare. O comunicare adecvată este solventul tuturor problemelor existente în relațiile umane.

 

Unii vânzători sau conducători cred că dacă ascultăm cu atenție clienții, atunci comunicăm corect.

 

Alții cred că, dacă adresează o mulțime de întrebări clienților săi, atunci ei comunică destul de bine.

 

Există păreri de genul – o comunicare corectă constă în capacitatea vânzătorului de a vorbi mult. 

 

Unii vânzători consultanți consideră că dacă se contrazic puțin cu clientul referitor la un anumit subiect, atunci ei stabilesc relații astfel. 

 

Deseori, studenții noștri ard de nerăbdare să studieze tema „Lucrul cu obiecțiile”. Știți de ce ? Pentru că există probleme referitor la acuratețea comunicării sau a nerespectării ordinii corecte a etapelor de vânzări. Și acesta este motivul pentru care nu este atât de ușor de a câștiga încrederea potențialilor cumpărători. 

 

Din nefericire, în societatea noastră, copiii se învață să vorbească dar nu și să comunice corect.

 

Ce înseamnă o comunicare corectă? Ce însemnă o comunicare vie? Asemenea întrebări își dau nu doar vânzătorii, ci și mulți conducători, pe care îi preocupă această întrebare. 

 

În continuare vom descrie detaliat comunicarea corectă în domeniul vânzărilor, comunicarea vie și cel mai important, veți găsi soluția acestei probleme. Din moment ce comunicarea în vânzare are loc întotdeauna între doi: vânzător și cumpărător, vom lua în considerare comunicarea în două direcții. 

 

Deci, comunicarea corectă bidirecțională.  

 

Deseori observăm o părere greșită în rândul studenților noștri despre ce înseamnă o comunicare corectă bidirecțională (în ambele direcții sau unde participă ambii). De asemenea, am observat că așa cuvinte simple „comunicare bidirecțională” nu este clar pentru toți. Am hotărât să spunem și să demonstrăm adevărul, verificat de-a lungul anilor în practică. 

 

COMUNICAREA BIDIRECȚIONALĂ - este schimbul de idei sau a particulelor de ideile prin spațiu, de la sursa de comunicare către receptor și vice-versa. Sursa de comunicare și receptorul comunicării permanent se schimbă cu rolurile. Sursa de comunicare permite întotdeauna receptorului să accepte rolul său, și vice-versa. Sursa poate deveni receptor, iar receptorul - sursă din proprie inițiativă.

Sursa trebuie să fie dispusă să transmită informația către receptor prin intermediul distanței. Receptorul trebuie să fie dispus să primească informația transmisă și să o înțeleagă pe deplin. Întrucât, receptorul va trebui să confirme sursei, că a primit informația completă și a înțeles-o. 

 

Reieșind din cele descrise mai sus, putem deduce că pentru a respecta corectitudinea comunicării, este nevoie de doi participanți. Dacă va vorbi doar vânzătorul, atunci nu va avea loc o comunicare bidirecțională. Și în cazul în care vânzătorul nu se interesează de client, atunci clientul va înceta să mai fie interesat de vânzător, apoi nu va mai fi interesat nici de produs și nici de companie. Pierderea interesului clientului și plecarea acestuia – reprezintă consecințele finale ale faptului că vânzătorul nu permite clientului să „spună un cuvânt” sau cumpărătorul nu a înțeles ceva din cele spuse de către vânzător. Deși unii sunt de părere că în cazul în care vânzătorul vorbește mult, atunci acesta neapărat va face vânzări bune.

 

De exemplu: 

-Sursa (vânzătorul): Bună ziua, vă mulțumim că ați vizitat magazinul nostru. Eu sunt Elena, și Dvs. cum vă numiți?

-Receptorul (cumpărătorul): Bună ziua, mă cheamă Gheorghe!

-Receptorul a devenit sursă (cumpărătorul): Pot cumpăra o umbrelă în magazinul Dvs.?

-Sursa a devenit receptor (vânzătorul): Da, desigur, avem un asortiment bogat de umbrele.

-Receptorul, din nou, a devenit sursă (vânzătorul): Ce culoare preferați să fie umbrela? 

 vanzator client

client vanzator

 

Iată așa arată o comunicare corectă.

 

Compania „Maestru în vînzări”, a observat că în cazul în care agenții de vânzări studiază cursul  de comunicare corectă în vânzări (95% practică), înainte de a studia tehnicile de vânzare, atunci, rezultatele studierii practice a tehnicilor de vânzare sunt de câteva ori mai mari

Priviți video-ul de revizuire al unuia dintre studenții noștri, care a trecut cursul de comunicare, înainte de sarcinile practice în vânzări.

 

Acum, când formula de comunicare corectă a devenit mai clară, să vedem ce ar însemna o comunicare vie.

 

VIU- cel care trăiește; are viață; este activ; se manifestă activ.

 

COMUNICAREA VIE BIDIRECȚIONALĂ - este schimbul de idei în spațiu, de la sursă la receptor și invers, în care există viață. Viața, întotdeauna, se manifestă prin acțiune. 

 

Așa cum se consideră în lume, că omul viu este un om care acționează. Deci, un vânzător viu este vânzătorul care acționează. Vânzătorul, cu cât mai mult acționează, cu atât mai multe șanse are ca să supraviețuiască și să obțină rezultate. De aici, deducem concluzia că cea mai bună activitate este să mărim numărul de acțiuni. Nu vă fie frică să greșiți, din greșeli omul se învață. 

 

 
Decizia Dvs. de a comunica corect este în mâinile Dvs.

 

 

Doriți să vedeți departamentul de vânzări care vinde? Analizați statisticile de acțiuni pe care le efectuează departamentul de vânzări respectiv. 

Nu neglijăm absolut deloc nici calitatea acestor acțiuni. Aceasta tot este importantă, doar că cantitatea acțiunilor este mereu mai importantă decât calitatea acestora, deoarece nu e posibil să fie calitate fără a face cantitate. De exemplu: Secția de vânzări a unei fabrici de bomboane consideră că majoritatea clienților săi sunt copiii și părinții lor. Și în baza acestei opinii, fac multă  publicitate acolo unde sunt mulți copii și părinții acestora. După cinci ani de publicitate în această direcție, s-a constatat că cel mai mare venit al fabricii de bomboane îl aduc vânzările către organizațiile de stat (școli, grădinițe și alte instituții de învățământ). Aceasta înseamnă că fabrica de bomboane, timp de cinci ani, a investit bani în publicitatea care aduce foarte puțin venit. Iar dacă cu cinci ani în urmă această fabrică ar fi efectuat publicitate în toate direcțiile timp de un an, și în baza vânzărilor ar fi identificat că organizațiile de stat aduc cel mai mult profit. Atunci, pe parcursul celor patru ani rămași, banii investiți în publicitate ar merge în altă direcție și ar fi adus mai mult profit. Calitatea publicității ar fi trebuit să se bazeze pe numărul acțiunilor întreprinse în primul an. Acesta este motivul pentru care numărul de acțiuni este pe primul loc, și apoi calitatea acestora.

 

Un departamentul de vânzări viu se deosebește prin aceea că, angajații care lucrează în departamentul respectiv de vânzări comunică mult cu clienții existenți, iar fiecare minut liber îl folosesc pentru căutarea clienților noi, mărimea venitului al acestui departament este în continuă creștere, iar angajații sunt complet încrezuți în sine, în compania lor și în produsul pe care îl vând.

 

În acest caz nu este deloc important dacă acești angajați ai secției de vânzări, din anumite motive,  nu sunt pe placul altor angajați, conducătorilor sau altor persoane. Ei își îndeplinesc misiunea lor în cadrul companiei și de aceea ei sunt angajați valoroși.

 
Veaceslav Bogdanov


Director "Maestru în vînzări" SRL

Case01Atelierul „ProCase”, care aparține doamnei Livia Gherb este specializat în producția de huse, rucsacuri și genți profesionale pentru echipamente, în baza comenzilor individuale.

Husele calitative sunt solicitate

Și nu doar pentru instrumentele muzicale. Sunt primite comenzi de la fotografi, DJ – pentru mixere și căști; de la sunetiști – pentru echipamentele muzicale de la concertele mari. Există și comenzi individuale. „Recent, am avut o situație, - își amintește Livia Gherb, - în care clientul a solicitat o geantă pentru laptop. Dar insista ca aceasta să fie neapărat maro. În cazul modelelor care i-au fost propuse anterior, fie nu era ok culoarea, fie forma. Și a apelat la ajutorul meu”. Livia ne-a arătat o poză din album: „Și am realizat husa aceasta. Clientul a rămas mulțumit”. Reporterul Madein.md a studiat cu atenție fotografia și a remarcat calitatea înaltă a muncii realizate – cusăturile migăloase, designul bine gândit, chiar și culorile au fost alese cu bun gust: toartele – maro închis, iar geanta – maro deschis.

Au început cu banala prelată

În albumul de prezentare al Liviei Gherb se găsesc sute de modele. Anul viitor, compania „ProCase” va sărbători vârsta de 20 de ani de activitate, iar primele genți cu acest brand au fost cusute în anul 1997. După doi ani de la lansarea pe piață, directorul de atunci al întreprinderii a citit un anunț: „Am nevoie de o husă pentru chitară”. Directorul s-a gândit să încerce și, timp de o săptămână, a cusut o husă din prelată. „Acest material este foarte rău pentru păstrarea instrumentelor muzicale – se rupe ușor, este permeabil”, - explică Livia Gherb. Dar husa a fost primită cu brio și au mai fost comandate altele. În acest mod, „ProCase” s-a reprofilat de la producția de genți la cea de huse unice. „Unice”, deoarece sunt cusute în baza comenzilor individuale.

Huse pentru renumitele tobe „Zdob și Zdub”

Principala categorie de clienți sunt trupele muzicale. Ei au nevoie de huse si genți pentru boxe, tobe, microfoane, stative etc. Comenzi sunt primite nu doar din Moldova: există și clienți din România, Ucraina, Rusia și Italia. De regulă, astfel de comenzi sunt primite prin intermediari – prieteni sau cunoscuți, care locuiesc în Moldova. „Detaliile cum ar fi culoarea, tipul materialului, elementele suplimentare ca buzunarele sunt discutate pe Skype - explică Livia modul de colaborare cu clienții străini. Într-o oarecare măsură, nu este complicat să lucrezi cu clienți străini, deoarece ei, de regulă, comandă huse pentru boxe.”

„Am schițe pentru toate tipurile de boxe, - explică Livia Gherb, arătând la peretele lung din atelier, acoperit cu foi cu schițe. – Iar cu clienții noștri lucrez individual”. Livia își amintește cum a primit o comandă de la trupa „Alternosfera” – 8 boxe înguste. De la asemenea trupe, de regulă, sunt primite comenzi angro – câteva bucăți odată și, în mare, acestea sunt pentru boxe și toate tipurile de tobe. Toate tobele trupei „Zdob și Zdub” sunt „îmbrăcate” în husele Liviei Gherb.

Onoarea de a lucra pentru Orchestra Prezidențială

Un alt client fidel al atelierului este Orchestra Prezidențială a Republicii Moldova. Au comandat huse pentru tobe, instrumentele de suflat ș.a. – toate sunt „îmbrăcate” cu mâinile Liviei. A existat și o comandă inedită din partea lor: un muzician a comandat o husă pentru mașina de tuns și toate dispozitivele ei. Apoi s-a aflat că în pauzele dintre cântat, el îi tunde pe muzicieni pentru că aceștia trebuie să arate corespunzător – solemn și la patru ace.

ProCase poate „îmbrăca” orice tip de instrument

Se pare că nu există astfel de instrumente, pentru care nu ar fi pregătit huse Livia Gherb – de la gingașele și micuțele flaute și până la pian. „Da, a existat și o astfel de comandă, - spune meșterița, - o mamă își trimitea fiica în Viena și a comandat o husă pentru pian. Inedit, dar am realizat comanda”. Și Livia ne-a arătat articolul în catalogul de produse. Meșterița se ocupă și de designul articolului, dat fiind faptul că, de regulă, clientul își descrie comanda în linii mari. Iar Livia Gherb realizează schița. În timp, a acumulat experiența necesară pentru a se putea numi designer. În orice caz, clienții sunt foarte mulțumiți.

Nu doar muzicienii au nevoie de huse

Printre clienții companiei se numără nu doar muzicieni. Sunt fotografi, vânători, există și comenzi casnice. Astfel, un bărbat a comandat o geantă pentru a-și lua prânzul la serviciu. Am cusut o geantă-termos, care păstrează temperatura bucatelor și protejează vesela de la lovituri – conform specificațiilor clientului”.

„Atunci când mi se adresează, de exemplu, fotografii, îi rog să aducă cu ei toate materialele pe care le vor purta în viitoarea geantă. Este mai ușor pentru mine să mă orientez și să depistez obiectele care au nevoie de protecție și să preconizez dimensiunea fiecărei celule. Protecția este asigurată de prezența unui strat de spumă de cauciuc sau de poliuretan.

Acest material reprezintă un element important al oricărei genți, rucsac sau huse. Proprietara atelierului ne-a arătat 5 sau 6 variante ale materialului. Grosimea lui variază între 0.5 și 2 mm. Materialul protejează de lovituri și menține temperatura în interior, condiții importante pentru instrumentele muzicale cu corp din lemn. Lemnul este un material capricios, care poate fi afectat cu ușurință de variațiile de temperatură și umiditate. În zilele cu ger sau, pur și simplu, în zilele friguroase, aceste proprietăți ale lemnului generează anumite probleme: instrumentul muzical, trece dintr-o încăpere călduroasă afară, iar apoi înapoi în clădire sau în sala de concert și, în consecință, trebuie reacordat. Iar husa ce conține poliuretan previne aceste complicații.

Pânza folosită pentru huse este sintetică, rezistentă. „De regulă, le propun clienților anume acest tip de material, deși am mai multe variante, - continuă proprietara atelierului, - acesta este foarte rezistent la rupere, iar obiectele ascuțite lasă pe el doar mici zgârieturi. Materialul se curăță ușor. De regulă, dacă este vorba despre o pată mai adâncă, este suficientă adăugarea unei picături de soluții de spălat vasele în apă si de șters pânza”. Culorile preferate pentru huse sunt negru și albastru închis. Pentru instrumentele cu coarde, deseori este aleasă pânza gri. Fetele preferă materialele mai colorate – portocalii sau mov. Livia Gherb are mereu păstrate câteva pânze colorate.
Case19
Se întâmplă și comenzi inedite

A venit odată un cuplu în vârstă și au comandat un rucsac mare pentru cumpărăturile de la piață. Cerințele: în rucsac ar trebui să încapă un cărucior. Iar, ulterior, la piață, rucsacul în sine este plasat pe cărucior. Fiind plin cu produse, rucsacul trebuie să stea drept, fără a se lăsa pe o parte. „L-am făcut, - spune Livia Gherb, - mi-a reușit”.

O altă comandă a venit de la instalatorii de echipamente scenice. Au comandat o husă pentru boxă, care să poată fi utilizată și pe post de pat. „Noi, - a explicat clientul, - în timpul turneelor, deseori dormim pe scenă. Și mi-aș dori ca această husă să poată fi transformată într-un pat improvizat”. Am realizat comanda – acum ei au și husă, și pat”.

Clienții celebri

Datorită jobului său, Livia a avut ocazia să facă cunoștință cu un număr mare de vedete locale. Printre clienții ei se numără trupele moldovenești „Alternosfera”, „Zdob și Zdub”, „Trigon” și „Millenium”. De la ultimii, în urmă cu o săptămână, Livia a primit o comandă mare de huse pentru boxe. „Se întâmplă să vină clientul și să spună: „Sunt DJ!”. Mulți cred că ar trebui să fie recunoscuți după nume și față. Evident, mă prefac că sunt perfect conștientă de personalitatea celui cu care vorbesc, însă, odată cu plecarea lui, deschid un browser și îi caut numele. Dar, de regulă, încerc să îi cunosc pe potențialii clienți. Căci, mai devreme sau mai târziu, ei toți vin la noi”.

Sursă: madein.md

divinul independ

Una din primele întreprinderi din Republica Moldova a creat în acest an un produs exclusiv dedicat celei de-a 25-a aniversări a Independenței Republicii Moldova, care urmează a fi sărbătorită la data de 27 august, informează CURENTUL.

Solicitat de către reporterul nostru, Vasile Bîlici, directorul comercial al S.A. „Aroma” ne-a oferit mai multe detalii despre noul produs.

“În acest an, cu ocazia celei de a 25-a aniversare a Independenței Republicii Moldova, vom lansa pe piață  un produs special dedicat acestei sărbători – divinul „Moldova – 25 ani”. Ideea a venit din partea administratorului S.A. “Aroma” – domnul Veaceslav Timotin și realizată de către specialiștii întreprinderii” a  spus el.

Conform spuselor sale, deja au fost îmbuteliate 50 de sticle, care sunt expuse spre vînzare în magazinul specializat “Aroma” de pe str. Petru Movilă din capitală.

Urmează a mai fi îmbuteliate încă 100 de sticle, care la fel vor fi puse în vînzare. O sticlă de divin – „Moldova – 25 ani” costă 2100 de lei.

Menționăm, că la fabricarea acestui divin au fost folosite distilate de vin de cea mai înaltă calitate, care au fost supuse maturării încă de la începutul anilor ’70 a secolului trecut. „Moldova – 25 ani” este o băutură excelentă pentru admiratori și experţi, are gust inconfundabil, uşor uleios, aroma deosebită cu nuanţe de vanilie, eterice şi enantice. Această băutură nobilă a fost îmbuteliată în sticlă italiană, iar inscripțiile au fost făcute cu aur.

Duminică, 07 August 2016 07:59

Cum se fac bani din Pokemon Go

pokemon go 1

Pokemon Go e fenomenul care a acaparat lumea în ultimele săptămâni. S-au deschis afaceri conexe, restaurantele au profit mai mare, iar retailerii online sunt bucuroși. Jucătorii au nevoie de energie în telefoane ca să poată să vâneze pokemoni, iar vânzările la bateriile externe au crescut.

Vinerea trecută m-am plimbat prin Herăstrău de la ora 11 noaptea cu peste 100 de jucători de Pokemon Go care vânau în grup. Era o întâlnire anunțată pe Facebook și care a stârnit interes inclusiv din partea televiziunilor. Am văzut un amănunt interesant: majoritatea celor care jucau aveau baterii externe. Nu multă lume umblă pe stradă cu așa ceva, ba chiar eram un ciudat când îmi răsăreau cabluri din ghiozdan. În schimb, în universul celor care joacă Pokemon Go, se poartă.

Am întrebat cel mai mare retailer online din România, eMAG.ro, dacă s-a văzut o creștere a vânzărilor de acumulatori externi în luna iulie față de iunie, de exemplu.

Astfel că, în primele trei săptămâni ale lunii iulie vânzările de powerbank-uri au înregistrat o creștere de aproximativ 60%

„Pokemon Go a avut un impact semnificativ asupra vânzărilor de accesorii pentru telefoanele mobile și tablete, în special a categoriei de acumulatori externi. Astfel că, în primele trei săptămâni ale lunii iulie vânzările de powerbank-uri au înregistrat o creștere de aproximativ 60%, față de aceeași perioadă a lunii precedente. Estimăm că evoluția acestor produse va continua și în următoarea perioadă, odată cu creșterea popularității jocului.”

Alte metode prin care se fac bani din Pokemon Go

Pokemon Go deschide ușa către o nouă economie. Iată câteva metode făcut bani cu ajutorul Pokemon go.

S-au deschis marketplace-uri pentru restaurante și localuri care oferă momeli de pokemoni care să atragă clienții. Prima asemenea platformă se numește Pokemondo și e creată de un român, Lorand Minyo. Am scris aici.

Restaurantele înregistrează creșteri de vânzări dacă sunt în apropierea unui pokestop sau chiar sunt așa ceva. Marketerii cumpără momeli din Pokemon Go la prețuri relativ infime și atrag pokemonii în zonă. Astfel și vânătorii vor veni acolo pentur a-i prinde. Un restaurant din Londra, de exemplu, a raportat o creștere a vânzărilor cu 26% de când a băgat bani în Pokemon go.

În New York există un autobuz care te plimbă între pokestop-uri pentru a găsi cei mai buni pokemoni. În plus, oferă și înărcare gratuită pentru telefoane. Au apărut astfel de servicii în Austin și Detroit.

Poți să-ți vinzi contul, dar ai grijă, acesta ar putea fi anulat de către Niantic dacă se descoperă acest lucru.

Campanii de marketing cu ajutorul Pokemon Go – de exemplu, în românia, Altex lansează în seara aceasta o campanie de reduceri numită Altex Go folosindu-se de acest trend. Berăria H organizează un concert pentru jucătorii de Pokemon Go.

http://start-up.ro/

la pitesti s a deschis un magazin de dulciuri bucuriaDe curând, vis-a-vis de Piața Trivale din Pitești, s-a deschis un magazin care comercializează renumitele dulciuri ale fabricii Bucuria, din Chișinău.

Așa cum se prezintă pe site-ul companiei, marca comercială Bucuria este o veritabilă „carte de vizită” a republicii Moldova. Înființată în anul 1946, această fabrică a urmărit permanent să păstreze o calitate înaltă a produselor și să-și surprindă publicul iubitor de dulce cu combinații delicioase de ingrediente, într-o gama foarte variată.

Primele magazine Bucuria au apărut în București și au fost deschise de foști studenți basarabeni ai universităților bucureștene, care au observat că, de fiecare dată când se întorceau de la Chișinău, erau nevoiți să-și umple bagajele cu bomboane Bucuria pentru colegi și prieteni. Ideea s-a dovedit profitabilă, magazinele bucurându-se de un succes imediat.

Cele mai cunoscute bomboane Bucuria sunt „Chişinăul de seară”, „Lapte de pasare”, „Do-re-mi”, „Inspiratie”, „Moldova», „Gloria”, „Dorinţa”, „Livada Moldovei”, „Meteorit”, caramelele „Frutic”, „Fulguşor”, „Răcuşori”. Pe lângă bomboane Fabrica Bucuria produce și ciocolată, zefir, marmeladă, napolitane, biscuiţi și alte dulciuri variate, pe care le puteți găsi în noul magazin din Pitești. Accentul molodovenesc al vânzătoarei este la fel de autentic ca și dulciurile...

Sursă: bitpress.ro

PAC IIUnitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității (UIPAC) a aprobat un nou dosar. Este vorba despre Gospodăria Țărănească „Catană Ion” din raionul Hâncești, - comunică mybusiness.md.

Antreprenorul intenționează să exporte struguri, iar drept destinație a ales România. ”Dorim să ne îmbunătățim produsele și să ne extindem pe piața europeană. Grantul de la PAC II ne va ajuta să avem produse mai calitative și, astfel, să devenim mai competitivi la export”, susține Ion Catană. 

Cu susținerea financiară a PAC Granturi,  întreprinderea va efectua un studiu de piață, va apela la serviciile unui agronom calificat, unui consultant în sortarea și ambalarea corectă a produsului și va contracta servicii de promovare. 

Până în prezent au fost aprobate spre finanțare 26 de dosare, alte 10 sunt în proces de examinare. 

Potrivit directorului Unității de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității, Aureliu Casian, serviciile de dezvoltare a afacerii, cofinanțate de PAC-II au impact important asupra evoluției întreprinderilor. ”Cca 80% din beneficiarii de granturi ai primei etape a proiectului și-au crescut vânzările și volumul de export, prin urmare îi îndemn pe producătorii moldoveni să aplice la proiect pentru a începe a exporta, a găsi noi piețe de desfacere contribuind totodată la creșterea valorii adăugate produse în țară, a veniturilor operatorilor economici și bunăstării populației ”, precizează Aureliu Casian.

Componenta de Granturi are un buget de USD 3 mil. IMM-urile din Moldova pot beneficia de granturi pentru servicii de îmbunătățire a competitivității produselor și accesarea noilor piețe de desfacere. Din bugetul total al proiectului, prin PAC II urmează a fi acordate finanțări nerambursabile pentru acoperirea a 50% din costul serviciilor, dar nu mai mult de 200 de mii de lei per beneficiar. Astfel, agenții economici își vor putea spori calitatea produselor și a serviciilor, lansa altele noi, optimiza procesele interne, îmbunătăți imaginea companiei, identifica clienți și piețe noi, dar și stabili parteneriate pe lanțurile valorice.

Pentru cofinanțare pot aplica întreprinderile exportatoare sau situate pe lanțul valoric orientat la export din patru sectoare prioritare: produse alimentare şi băuturi; fabricarea produselor electronice şi mecanice; textile şi tehnologii informaționale. Totodată, pentru finanțare pot aplica și întreprinderi din alte sectoare ale economiei, însă aceste patru sectoare vor avea prioritate.

Notă. Cu un buget total de 45 milioane de dolari SUA, PAC II va fi implementat în perioada 2015-2019. Proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în implementarea strategiilor orientate spre crearea unui mediu de afaceri favorabil, reducerea constrângerilor și costurilor pentru gestionarea afacerii. Totodată, proiectul va contribui la dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) prin facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung, fortificarea capacităților instituționale ale ODIMM şi MIEPO, oferirea de granturi agenților economici privați pentru servicii de consultanță, care să contribuie la sporirea competitivității de export, etc. 


logo greenstone

In contextul scaderii abrupte a dobanzilor bancare, o alternativa viabila pentru obtinerea unor randamente peste medie o constituie piata forex, sau a tranzactiilor valutare.

Cu 8 ani in urma, Bogdan Remes era in plina expansiune internationala cu prima sa companie de consultanta financiara, mai precis dupa deschiderea unor piete din Europa Centrala si de Est, si infiinta o firma internationala cu sediul in Londra.

In 2006 – 2009 a inceput sa investeasca in calitate de business in companii, iar in ultimii doi ani a trecut de la investitiile seed la cele de venture capital, alaturi de fondurile 3TS, impreuna cu care a dezvoltat deja un portofoliu de 7 companii din UK. Asadar, schimbarile in viata profesionala a lui Bogdan Remes au fost multe si profunde, a trecut de la antreprenoriat la management corporativ si apoi la postura de investitor.

In prezent ocupa functia de director executiv la una dintre cele mai de success companii financiare cu baza in Mare Britanie - GreenStone Corp International.

Holdingul GreenStone Corp International, reprezinta un grup de firme europene care prin parteneriat cu companii investitionale si brokeri internationali renumiti ofera suport pentru toti cei interesati de oportunitatile pe care le ofera pietele financiare internationale. Compania este detinuta si condusa de specialisti de marca pe piata financiara internationala.

Businessman-ul Bogdan Remes afirma: “avand in vedere ca in Romania, mediul economic actual ofera o piata financiara in care dobanzile la depozite sunt extreme de reduse, apare nevoia clientilor de a obtine randamente superioare la plasamentele lor. Astfel, acestia se pot orienta catre alte institutii financiare straine, prin constituire depozite la termen, reprezentand un domeniu din ce in ce mai atractiv”.

Activitatea companiei Greenstone Corp International, este orientata spre administrarea si dezvoltarea portofoliului de clienti conform celor mai avansate strategii disponibile. In Romania, companiile financiare, nu sunt utilizate la potentialul maxim in principal din cauza lipsei de informatii.

Dar lucrurile evolueaza. Astazi, din ce in ce mai multe persoane (re)descopera participarea la fonduri si companii straine si constata ca pot obtine castiguri mai mari decat la banca.

Daca doresti sa obtii performanta pentru activele tale si cauti un partener care sa iti ofere solutii personalizate in functie de profilul tau economic, te invitam sa descoperi serviciile noastre de administrare. Ne pasa de banii tai, stim ca ei se castiga greu si vrem sa iti oferim cele mai bune solutii pentru economiile tale.

In anii care vin companiile straine cat si fondurile de investitii vor fi folosite de multi romani. Este alegerea ta daca te vei alatura sau nu acestora; o cunoastere mai buna a mecanismelor companiilor financiare, te va ajuta sa iei cea mai buna decizie!

P.