Duminică, 03 Iulie 2016 05:06

Vin Diesel vinde motorină în Moldova

Când vine vorba despre reclamele din Moldova, ingeniozitatea unor „specialişti” nu are limite. Iată că doi bărbaţi care vând motorină în raionul Briceni au decis să-şi promoveze business-ul prin cărţi de vizită originale.

Aceştia au folosit imaginea actorului american Vin Diesel, alături de un muscle-car clasic şi i-au schimonosit numele, transformând-ul în sintagma comercială „vând DIESEL”.

Apropo, pentru cei interesaţi, am aflat că un litru costă 12 lei şi 70 de bani. Diferenţa de preţ este de 1 leu şi 29 de bani faţă de tarifele afişate la staţiile PECO.

Deocamdată nu se cunoaşte originea carburantului şi cât de legală le este afacerea.

vind diesel

Sursă: autoblog.md

Natalia Peredelcu studiază la Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” și, de câteva luni, a descoperit că are o nouă pasiune. Fiind inspirată de un magazin de fructe și legume din Odesa, tânăra a hotărât să meșterească buchete originale, comestibile.

984317 896943233660799 6678832686806246251 n

Cum ți-a venit ideea să faci buchete din fructe?


  • Natalia Fiind într-o vacanță la Odessa, am trecut pe lângă un magazin cu fructe și legume, cu un design deosebit, foarte colorat și atrăgătorÎn timp ce îl admiram, mi-a venit ideea de a combina florile cu fructe și legume pentru a obține un buchet colorat, aromat, dar și foarte folositor.



  • unica.md De unde îți vine inspirația?
  • Natalia Inspirația îmi vine spontan, încerc să combin fructele după cromatică, formă și dimensiuni. Uneori aleg florile în primul rând, apoi construiesc buchetul adăugând fructele potrivite.
  • unica.md Faci doar buchețele la comandă?
  • Natalia Din cauza lipsei de timp și a programului foarte încărcat de la facultate, buchețelele sunt mai mult un hobby, de aceea le fac doar la comandă, personalizate după preferințele clienților.



  • unica.md Ce preț are, în medie, un buchet? Și de ce depinde prețul?
  • Natalia Prețul variază între 150 și 400 de lei, în dependență de dimensiuni, de fructele alese, dar și de complexitatea buchetului.

    Am început să promovez această idee cu aproximativ o lună în urmă și am vândut până acum aproximativ 20 de buchete.

  • unica.md Cine sunt clienții tăi?
  • Natalia Clienții sunt diferiți, în special tineri, dar am primit aprecieri de la toate categoriile de vârste. Miresele încă nu au apelat la serviciile mele, dar mi-ar plăcea să fac și buchete de mireasă, am deja câteva idei.

Sursă: unica.md

hirurgFrizerul, bucatarul si confectionerul sunt considerate cele mai putin respectate categorii profesionale din Romania, iar medicul, profesorul si zidarul se numara printre cele mai respectate, potrivit unui studiu realizat in cadrul campaniei Romania Meseriasa, initiata de OMV Petrom si dezvoltata in parteneriat cu Ministerul Educatiei.

Doar 2% dintre cei intervievati pentru studiul citat au enumerat meseriile de frizer, bucatar si confectioner in randul celor mai respectate profesii.

La capatul opus se afla meserii precum doctor (15%), profesor (6%) sau zidar/zugrav, manager si inginer (5%).

Dintre meseriasii chestionati in cadrul acestui studiu, 32% considera ca profesia lor este respectata extrem de putin sau putin, si doar 43% cred ca este respectata mult.

Publicul larg chestionat considera in proportie de 47% ca meseriile, in general, sunt respectate extrem de putin sau putin, si abia 23% cred ca acestea sunt respectate mult.

Aceste rezultate vin oarecum in contradictie cu situatia de pe piata fortei de munca, unde exista un deficit de oameni calificati.

Astfel, potrivit studiului, 60% dintre companii sunt obligate sa apeleze la
muncitori necalificati pentru a suplini lipsa oamenilor calificati, iar 34% dintre meseriasi angajati sunt muncitori necalificati.

Totodata, 40% dintre companii au mai mult de 50% de posturi libere in cazul meseriei unde procesul de recrutare se desfasoara cel mai greu.

De asemenea, 30% dintre angajatori se plang ca procesul de recrutare pentru muncitori calificati dureaza mai mult de trei luni.

Lipsa competentelor, numarul prea mic de candidati, lipsa calificarii si a experientei se numara printre principalele motive enumerate de patroni si manageri cand vine vorba de dificultatea gasirii de personal calificat.

Studiul a fost efectuat in toamna lui 2015, fiind aplicate 1.324 de chestionare pe un esantion larg de persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani si 205 chestionare aplicate companiilor.

http://www.ziare.com/

54396660

Micro-momentele este o expresie nouă, utilizată pe larg în limbajul marketerilor. Ce sunt ele?

- Ele reprezintă punctele psihologice critice în care oamenii obțin acel impuls de a-și satisface o nevoie și așteaptă ca brandul tău să le răspundă la ea, acum și aici.

De ce este esențial ca marketerii să cunoască micro-momentele publicului lor și să țină seama de ele în strategia de promovare?

Cu noțiunea de customer journey, sau călătoria clientului până realizează procesul de cumpărare, de la informare, la dialog cu brandul ca să ajungem la achiziție, sunteți deja familiarizați.

În ultimii ani, traseul clasic al clientului ce pornește din magazinul fizic sau de la calculatorul de birou s-a transformat. În calea acestora au apărut mici puncte de contact cu brandurile, sau micro-momente decisive pentru procesul de cumpărare, favorizate de telefoanele mobile, tabletele și ceasurile smart pe care le luăm cu noi pretutindeni.

Ce au de făcut brandurile? Un lucru simplu și, în același timp, foarte subtil și ramificat: să cunoască momentele-cheie în care publicul lor țintă are nevoie de o informație sau o îndrumare pentru a face o alegere. Atunci și numai atunci, poarta este deschisă spre o influență nemijlocită din partea brandurilor – cu cât mai directă și personală, cu atât mai bine.

“Câștigarea” acestor micro-momente înseamnă nu doar realizarea unei vânzări; poate reprezenta legarea unei relații de simpatie pe termen lung între public și brandul tău.

Patru micro-momente pe care marketerii ar trebui să le urmărească:

  1. Vreau-să știu-asta

După ce au văzut informații la TV într-un spot publicitar, oamenii caută de la laptop sau smatphone informații pe online. Ei își doresc să fie la curent cu lucrurile despre care le vorbești. Ai grijă de Landing Page.

  1. Vreau-să merg-acolo

Este important să le spui oamenilor cât de aproape ești față de ei. La 100 de metri sau 10 kilometri.

  1. Vreau-să fac-asta

Indiferent ce activitate facem, suntem tot mai tentați să căutăm idei ajutătoare pe telefon – 91% dintre utilizatorii de smartphone făceau asta în 2015, arată datele thinkwithgoogle.com. Pe YouTube s-au urmărit peste 100 milioane de ore de conținut tip “how to” doar în prima jumătate a anului trecut.

  1. Vreau-să cumpăr-asta

Telefonul e nelipsit în procesul de cumpărare a anumitor bunuri, cel puțin pentru 82% dintre consumatori, care îl consultă atunci când se află în magazin, căutând sugestii de produse, rețete, manuale de utilizare etc. Aici poți prinde și clientul și să îl convingi să facă achiziția acum, online.

Poți câștga de partea ta micro-momentele.

Rețeta e simplă și constă din trei pași:

 Fii acolo! Fii util! Fii rapid!

Treci la treabă sau te putem ajuta noi să faci asta! În orice situație, îți dorim mai multe moemnte eficiente brandului tău.

Sursă: imarketing.md

SVUn nou Regulament privind modul de declarare a valorii în vamă a mărfurilor, aprobat de Guvern.

velo03Compania „Masterteh” este prima și deocamdată unica întreprindere din Moldova care produce biciclete.

c8cb4575f5f341221b464c37f375d534Aproximativ 85 la sută dintre alimente nu sunt produse, transportate şi vândute în condiţii igienice. Constatarea aparține specialiștilor Centrului Naţional de Sănătate Publică. Ei au cercetat peste nouă mii de probe prelevate pe parcursul anului trecut. 

În produsele alimentare examinate au fost depistate mai multe bacterii ce provoacă salmonela.

De exemplu, în jumătate dintre probele investigate au fost descoperite 32 de tulpini.

Cele mai contaminate cu acest tip de bacterie sunt produsele de origine animală. Iar în trei la sută dintre cazuri au fost descoperite microorganisme ce grăbesc alterarea alimentelor.

Potrivit statisticilor, în primele șase luni ale anului, 57 de oameni au făcut toxiinfecții alimentare după ce au consumat alimente preparate din ouă, carne sau pește.


Sursă: publika.md

Foto: sfera.fm


produse social importanteGuvernul Republicii Moldova prin Hotărârea nr.774 din 20 iunie 2016 „cu privire la preţurile de comercializare a produselor social importante” a aprobat un Regulament în această direcţie, pe care trebuie să-l cunoşti pentru a-ţi păstra banii şi proteja drepturile.


Conform acestui Regulament, produsele social importante sunt:

    Pâine de până la 600 grame (doar pâinea neambalată şi nefeliată, la fabricarea căreia se utilizează făină de grâu de calitatea I şi II, apă, sare alimentară, drojdie de panificație și aditivi pentru prevenirea bolii mesentericus);
    Colaci de până la 300 grame (doar colaci neambalați, la fabricarea cărora se utilizează făină de grâu, apă, sare alimentară, drojdie de panificaţie şi aditivi pentru prevenirea bolii mesentericus);
    Lapte de consum de vaci cu un conţinut de grăsimi de pînă la  2,5% inclusiv (cu excepţia laptelui ultrapasteurizat);
    Chefir cu un conţinut de grăsimi de pînă la 1,0% inclusiv;
    Brânză de vaci proaspătă cu un conţinut de grăsimi de până la 5% inclusiv, fără adaosuri;
    Smântână din lapte de vaci cu un conţinut de grăsimi de până la 10% inclusiv;
    Unt din lapte de vaci cu un conţinut de grăsimi de pînă la 79,0% inclusiv;
    Ulei de floarea-soarelui, cu excepţia uleiului dezodorizat;
    Făină de grâu, cu excepţia făinii din grâu durum;
    Orez, cu excepţia orezului de specialitate;
    Hrişcă;
    Crupe, inclusiv griş şi fulgi de ovăz;
    Preparate pentru sugari şi preparate pentru copii de vârstă mică (produse definite conform Hotărîrii Guvernului nr. 338 din 11 mai 2011 „Pentru aprobarea Regulamentului sanitar privind formulele de început şi formulele de continuare ale preparatelor pentru sugari şi copii mici”).

Guvernul a mai aprobat un mod de formare a preţurilor de comercializare pe piaţa internă a acestor produse:

    produsele social importante se comercializează la preţuri de achiziţie/preţuri de livrare cu aplicarea adaosului comercial ce nu depăşeşte 20%, cu excepţia pâinii şi a colacilor, pentru care adaosul comercial aplicat nu va depăşi 10%;
    produsele social importante, atât din import, cât şi autohtone, care au fost supuse procesării în unităţile comerciale, se comercializează cu aplicarea adaosului comercial ce nu depăşeşte 40% cumulativ de la preţul de achiziţie/preţul de livrare.

Regulamentul prevede că în toate cazurile de comercializare a produselor cu aplicarea adaosului comercial limitat, indiferent de numărul de unităţi comerciale, mărimea adaosului comercial cumulativ nu trebuie să depăşească nivelul-limită stabilit de la preţul de achiziţie/preţul de livrare.

Persoanele juridice şi fizice care practică activitate de întreprinzător sunt obligate să indice în documentele primare cu regim special (facturi/facturi fiscale) preţul de achiziţie/preţul de livrare şi mărimea adaosului comercial cumulativ aplicat.

În cazul în care persoanele fizice şi juridice vor încălca modul de formare a preţurilor stabilit de Guvern pentru produsele social importante, vor fi trase la răspundere contravenţională, civilă sau penală conform legislaţiei în vigoare.

Autor: Dionisie Comerzan

http://edufin.md/

În prezent, întreprinderea autohtonă Suharev produce câteva tipuri de salamuri fierte, fiert-afumate și semi-afumate, conform vechilor standarde sovietice. Acestea sunt cârnații “Doctorskaya”, “Liubiteliskaya”, “Servelat”, “Mosvoskaya”, “Krakovskaya” și crenvuști “Ohotnichie”. La fel aici se produc și crenvuști “Molochnie” și cârnați de cea mai înaltă calitate. 

“Este a doua încercare, întreprinsă de noi, de a produce salamuri conform standardelor de stat. Prima a fost în anul 2003 și s-a soldat cu eșec. În luna decembrie 2015 am repetat experimentul și pentru moment, s-a dovedit a fi unul de succes, deși profit încă nu obținem”, explică directorul companiei Serghei Suharev.



Șeful întreprinderii a ales câteva rețete de salamuri din standardele de stat sovietice, găsite în arhive. Acestea reprezintă doar o parte din rețete, produse în perioada sovietică. În acea vreme existau standarde ale Uniunii Sovietice și republicane – care se conformau cererii regiunii. De exemplu, în statele asiatice se produceau mezeluri cu adaosuri de carne de cal și cămilă. La Nord acestea se făceau din cerbi. În Moldova se produceau mezeluri deja uitate, precum “Stolovaya svinaya”, “Pochechnaya”, “Lechebnaya pervovo sorta”, crenvuști “Kishineovschie” sau cârnați “Benderskie”.

Ce înseamnă mezeluri, produse conform standardelor de stat

Serghei Suharev  povestește că începând cu anii 90, producătorii de mezeluri sunt ghidați în activitatea lor de anumite condiții tehnice, realizate între anii 1992 și 1993. Acestea sunt mai puțin stricte, în comparație cu cele sovietice. Un exemplu bun în acest sens ar fi salamul “Doktorskaya”. În prezent, el este produs de numeroase companii din țară și la toți produsul diferă, atât după gust, cât și după consistență. Aceasta nu mai este salamul “Doktorskaya” de adineauri. Poate fi un “Doktorskaya-S” sau un “Doktorskaya-M”. Însă ele nu mai sunt autentice. Cel natural are rețeta și regulile de păstrare bine definite – 72 de ore și atât. Rețeta unui cârnaț “Doktorskaya” natural este simplă: 25% de vită, 70% de carne de porc semigrasă, 3% de ouă de găină și 2% de lapte uscat. Producătorii mai adaugă sare, piper, zahăr, nuci, cardamom, și alte ingrediente. Mai mult, producerea lui consumă de 3-4 ori mai mult timp, comparativ cu fabricarea unui cârnaț “Doktorskaya” modern.

Anume din aceste motive salamul și poartă numele de “Doktorskaya” (de la doctori). El a fost produs în scopul de a restabili rapid puterea și sănătatea populației de după război. Angajatul unei fabrici putea să vină seara oboist de la muncă, însă după ce gusta din “Doktorskaya”, putea să se întoarcă următoarea zi la serviciu plin de energie. Salamul “Doktorskaya” natural oferea o doză puternică de energie. Înlocuirea însă, a produselor îi micșorează valoarea energetică de 2-3 ori. Aici nu e vorba numai de chimie alimentară, ci de înlocuirea unei materii prime de calitate cu una ieftină. De exemplu, Uniunea Europeană, unde noi tindem atât de mult să ajungem, permite producătorilor locali să includă în salamuri carnea de pui tocată și pielea de porc. În Uniunea Sovietică acest fapt era interzis.



Problemele neașteptate cu care s-a confruntat compania

Compania nu are probleme cu carnea. În ultimii doi ani au început să apară tot mai multe ferme de porci, iar antreprenorii aduc utilaje internaționale și chiar și porci de rasă. “Rasele noi oferă multă carne. Acest fapt creează probleme suplimentare, astfel încât animalele dispun de puțină grăsime. Anume din această cauză a scăzut oferta de slănină pe piață. Spre exemplu, un kilogram de slănină are prețul aproape echivalent cu cel al cărnii – 45-55 de lei”, afirmă Serghei Suharev. Iar unele rețete ale standardelor de stat pentru salamuri presupun și utilizarea slăninei.

“La fel, e greu de găsit lapte uscat de calitate bună. Aceeași problemă apare la procurarea sării, care fiind achiziționată în cantități mari, deseori este murdară și conține pietre negre. Mai apar greutăți și cu condimentele. În prezent, lumea se orientează spre condimente amestecate. Pentru mezeluri, un kilogram de amestec costă 200-250 de lei. Însă standardele de stat presupun utilizarea unor proporții diferite, decât cele propuse de furnizori. Pe lângă aceasta, un kilogram de cardamom costă 350-500 de lei. Însă el mai trebuie să fie complementat cu alte produse. Așa crește prețul produsului final, iar munca devine mai complexă. Tehnologului nostru, de exemplu, i-ar fi mai comod să adauge un amestec gata-făcut în salam. În schimb, el e nevoit să cântărească și să amestece condimentele. În plus, produsele noastre se vând într-un singur loc - în centru comercial MoldMart, pe când alte magazine nu doresc să colaboreze cu noi din cauza unui termen scurt de păstrare a salamurilor”, explică directorul companiei.



Când, totuși, va apărea cererea?

"După destrămarea Uniunii Sovietice au trecut deja 25 de ani. Generația a crescut și nu mai ține minte gustul unui salam natural. Mai mult, nici n-o să-l înțeleagă, afirmă Serghei Suharev. Adaosurile alimentare din mezelurile produse în prezent l-au educat pe consumator să simtă gustul momentan, în timp ce salamul natural, este mai neutru, iar gustul apare doar după ce-l mesteci. Totuși, carnea naturală rămâne a fi inconfundabilă."

Sursă: madein.md


motivation BogdanovMulți se adresează la noi cu întrebări ca – cum e posibil să te auto motivezi astfel încât să obțiivânzări ridicate și clienți buni.
kak sebja motivirovat
 
De unde să luăm puteri pentru a ieși din cercul închis de clienți permanenți și din locul unde stăm?
 
De ce lipsește dorința de a avea mai mult decât avem acum?
 
Ce să facem cu lenea proprie și cu trândăvia permanentă?
 
În acest articol este scris despre toate acestea și multe altele din sfera auto motivării. Citiți până la sfârșitacest articol dacă simțiți că sunteți capabil de mai mult, dar nu reușiți să vă descurcați individual sau fără sfatul unui specialist.
 
Dragi vânzători și directori ai acestora! Dragi fete și băieți, stimate doamne și stimați domni! În continuare veți găsi recomandări pe care nu veți avea mare plăcere să le urmați. În schimb dacă le veți îndeplini până la sfârșit, veți deveni mult mai încrezuți în sine și mai puternici. Ordinea acestor recomandări nu este atât de importantă. Important este ca acestea să fie îndeplinite pe deplin și exact așa cum sunt descrise mai jos. Începeți cu acea recomandare pe care vă este mai ușor să o îndepliniți, apoi treceți la următoarea, și continuați în același mod până când veți simți că acestea au devenit niște obișnuințe zilnice. Pentru aceasta poate fi nevoie de îndeplinit una și aceeași recomandare în fiecare zi, timp de 30 de zile.
 
•Schimbați-vă modul de vânzare. De exemplu: dacă până acum așteptați ca clienții să vină singuri la Dvs., acum încercați să-i găsiți Dvs. individual.
 
•Schimbați-vă anturajul. Evitați comunicarea cu persoanele care deseori vă aduc vești proaste, vă fac observații răutăcioase și încearcă în diferite moduri să vă înjosească.
 
•Căutați în mediul Dvs. oameni care vă doresc binele și mereu încearcă să-și îmbunătățească anturajul. Comunicați mai mult și împrieteniți-vă cu acești oameni. Pentru vânzători aceștia pot fi alți vânzători, a căror vânzări sunt în permanentă creștere.
 
•Nu stați mereu în același loc, ci mergeți acolo unde nu vă place să stați, dar trebuie. Spre exemplu: Dacă preferați să mergeți la una și aceeași cantină să luați masa la prânz, atunci căutați și mergeți la alte cantine ca să luați masa.
 
•Schimbați decorul și călătoriți mai des. Obișnuiți-vă să mergeți în fiecare weekend în locuri noi, pe care nu le-ați mai văzut.
 
•Învățați mult. Străduiți-vă ca în fiecare zi să aflați ceva nou.
 
•Faceți exerciții fizice, dacă până acum nu făceați nici măcar gimnastica zilnică de dimineață,  atunci începeți cu aceasta.
 
•Dacă petreceți mult timp în oficiu, în spații închise, sau în fața calculatorului, atunci după serviciu și cină,plimbați-vă în locurile cu spații libere. Și foarte important este să priviți, în timpul plimbării, la obiectele ce se văd în depărtare (norii, vârfurile copacilor, avioanele ce zboară pe cer, pasările, etc.)
 
•Notați-vă în calendarul Dvs. data când aruncați ceva inutil. Acest lucru trebuie făcut cel puțin o dată pe lună. Aruncați tot ce credeți că ar putea să vă fie de folos vreodată. De exemplu: hârtii vechi, capace de la stilouri, aparate și instrumente ce nu mai funcționează, haine noi pe care nu le purtați sau haine vechi, etc.
 
•Când faceți curățenie generală în casă ascultați muzică veselă (muzica Chanson nu este veselă). Curățenia zilnică și curățenia generală săptămânală la locul de muncă la fel se încadrează în această categorie.
 
•Faceți toate lucrurile și sarcinile care apar și duceți-le până la bun sfârșit. Nu vă ocupați atenția cu lucrurile nefinalizate. Atenția Dvs. la moment este foarte importantă pentru Dvs. însuși.
 
•Acționați și nu vă fie frică să greșiți. Orice acțiune, fie chiar greșită, este mai prețioasă decât inacțiunea.
 
•Toate sarcinile străduiți-vă să le îndepliniți deodată. Dacă pentru îndeplinirea acestora este nevoie de mai mult timp, atunci plănuiți sarcinile pe termen lung astfel încât în fiecare zi să faceți ceva pentru finalizarea acestora.
 
•Abordați lucrul ca un JOC. Organizați jocuri cu colegii Dvs. Spre exemplu: alcătuiți un joc la viteză de îndeplinire a planului de vânzări. Jocul trebuie să conțină libertatea de a alege, obstacole și obiectivele exacte.
 
•Când apare vreo problemă, mai întâi o analizați și o descrieți. Nu este corect să căutați din start vinovatul acesteia. Următoarea acțiune corectă este căutarea unei soluții în situația creată. Și după ce problema va fi soluționată, ca să nu se mai repete atunci are sens să căutați cauza acestei probleme.
 
•Lucrați mult. Desigur că lucrul nu este tot timpul plăcut, în schimb atunci când lucrați mult vă simțiți mult mai bine decât atunci când nu faceți nimic. Fiți harnici.
 
•Informație secretă: nu aveți nevoie de motivație, dacă vă cunoașteți propriul scop în viață. Compania „Maestru în vânzări” are un program special, o parte din care îi ajută pe participanți să-și descopere scopul lor adevărat în viață, talentele și abilitățile.

Cu respect, Veaceslav Bogdanov

Director "Maestru în vînzări" SRL