ТПП28.01.2015, Chișinău - Camera de Comerț și Industrie și IDIS ”Viitorul” au semnat astăzi un Acord de colaborare cu scopul de a promova un mediu favorabil, stabil şi modern de afaceri în Republica Moldova. În context, a fost lansată Agenda Locală de Business/ALB/, cele 10 filiale ale CCI, care acoperă întregul teritoriu al țării, urmând să dețină în acest proces rolul central de coagulare a asociațiilor de business la nivel local și de a stabili un dialog constructiv cu autoritățile publice locale.

În cadrul Atelierului de lucru, ce a urmat semnării Acordului, au fost discutate acțiunile care trebuie întreprinse de autoritățile centrale și locale împreună cu reprezentanți mediului de afaceri și cu experți în domeniul dat pentru îmbunătățirea mediului de afaceri și schimbarea modelului economic actual. Acțiunile pornesc, pe de o parte, de la prioritățile identificate de mediul de afaceri pe platforma Agendei Naționale de Business, iar pe de altă parte, de la obiectivele stabilite în Programul de Dezvoltare Strategică al CCI. Totodată, o prioritate în cadrul planului de acțiuni comun este îmbunătățirea transparenței decizionale la nivel central și local, proces reglementat prin Legea 239 din 2008.

Agenda Naţională de Business din Moldova (ANB) este o platformă a peste 30 de asociaţi de business şi
Camere de Comerț. ANB a fost lansată în noiembrie 2008 de IDIS „Viitorul”, cu suportul Center for International Private Enterprise (CIPE). Obiectivul ANB este de a influenţa politicile şi practicile autorităţilor publice din domeniul dezvoltări sectorului privat, în scopul creări unui mediu de afaceri atractiv şi echitabil. În acest sens, ANB vine în fiecare an cu propuneri pentru autorități și monitorizează în ce măsură acestea sunt implementate pentru a crea condiții eficiente de activitate a businessului.

Misiunea ALB este de a contribui la dezvoltarea afacerilor la nivel local şi regional şi implementarea ALB pentru dezvoltarea sectorului privat în Republica Moldova, stimularea iniţiativei private şi îmbunătăţirii mediului de afaceri, de a creşte capacitatea membrilor prin participarea activă în procesul decizional în domeniul reglementării activităţii de afaceri în Moldova, networking, dezvoltare de politici publice şi activităţi de advocacy cu scopul stabilirii unui dialog public - privat transparent şi eficient. În vederea implementării ALB, vor fi constituite, cu sprijinul celor 10 filiale ale CCI, Grupuri de lucru la nivel local.

Camera de Comerț și Industrie este o instituție de drept public, înființată prin Legea cu privire la CCI din 1999, potrivit căreia este principalul reprezentant al intereselor mediului de afaceri din Moldova. Misiunea CCI este de a  reprezenta interesele mediului de afaceri din RM, atât în raport cu statul, cât și cu instituțiile internaționale, focusându-se pe necesitățile membrilor săi, şi care contribuie la creșterea competitivității întreprinderilor moldovenești, modernizarea economiei și dezvoltarea societății, prin furnizarea de suport specializat, într-o manieră profesionistă şi eficientă.

Pentru detalii, contactați Coordonatorul Relații Publice al IDIS/ANB, Diana Lungu, la numărul de telefon 022 221844 sau la adresa de email sau Șeful Direcției Relații Publice și Protocol al CCI, Vitalie Condrațchi, la numărul de telefon 022 232974 sau prin email

00c11175755c87edf46e798df6438d0aFacebook, Instagram si alte retele sociale nu au functionat pentru aproape o ora, marti dimineata, in intreaga lume, iar un grup de hackeri sustine ca a lansat un atac impotriva acestor site-uri.
Infractorii cibernetici, cunoscuti sub numele "Lizard Squad", au publicat pe Twitter - serviciu care a ramas "in picioare" pe durata blocajului - urmatorul mesaj: "Facebook, Instagram, Tinder, AIM, Hipchat #offline #LizardSquad", arata Daily Mail.
Ei au mai revendicat si atacul care a avut loc luna trecuta asupra Sony PlayStation Network si Xbox Live de la Microsoft.
Acesti hackeri au spart, luni, website-ul companiei aeriene Malaysia Airlines si au amenintat ca vor posta online informatiile privind clientii furate in timpul atacului.
Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, dar si Instagram, AIM, Tinder, MySpace si Hipchat, nu au functionat marti dimineata timp de aproape o ora.
Site-urile nu se incarcau, iar multi utilizatori din SUA, Asia si Europa, inclusiv cei din Romania, au vazut in fata lor o pagina pe care scria "Eroare, ceva nu a mers cum trebuie".
Insa echipa lui Mark Zuckerberg, care detine Facebook si Instagram, a negat faptul ca aceste servicii ar fi fost atacate de hackeri. In schimb, ei au dat vina pe "o schimbare care a afectat sistemul de configurare".
Glume pe Twitter
Pentru a marca aceasta "tragedie", unii utilizatori au postat cateva glume pe Twitter, avand in vedere ca serviciul de microblogging nu a fost afectat de acest blocaj. In cateva minute, hashtag-urile #FacebookDown si #InstagramDown au devenit extrem de populare.
Iata unele din cele mai amuzante tweet-uri, potrivit Pulptastic:


    People are coming out for the first time in months now that Facebook and Instagram are down. #facebookdown pic.twitter.com/cIEpRn5NB5
    - Bipartisan Report (@Bipartisanism) January 27, 2015

    Two minute silence for all the people stuck in bathroom stalls not knowing what to do. #facebookdown
    - Durjoy Datta (@durjoydatta) January 27, 2015

    I don't even need to go on Facebook or Instagram right now and I don't know what to do with my life #FacebookDown #instagramdown
    - Katherine (@gleek) January 27, 2015

    Does this mean we have to go and talk to someone in real life? Can we poke them? #FacebookDown
    - Mamamia (@Mamamia) January 27, 2015


http://www.ziare.com/

bitcoin moneyBitcoin s-a apreciat puternic luni, în urma informaţiei că moneda virtuală va avea prima platformă de tranzacţionare reglementată din Statele Unite, relatează CNBC.
Compania Coinbase din San Francisco oferă deja servicii de stocare pentru utilizatorii de bitcoin şi urma să inaugureze luni o nouă platformă de trazacţionare, numită Lunar, care va deţine acordul autorităţilor de reglementare în jumătate din statele americane, între care şi California.
Compania a atras totodată fonduri suplimentare de 106 milioane de dolari, în cadrul unei operaţiuni de finanţare. Între susţinătorii Coinbase se află New York Stock Exchange şi banca spaniolă BBVA, alături de compania de servicii financiare USAA, divizia de investiţii a operatorului japonez de telecomunicaţii NTT DoCoMo şi fostul director general al Citigroup, Vikram Pandit.
Bitcoin este o monedă virtuală care permite utilizatorilor să o schimbe pe bunuri şi servicii. Moneda nu este emisă de vreo bancă centrală şi este creată online. Moneda este renumită pentru volatilitatea sa şi a fost intens criticată pentru că facilitează activităţile ilegale, având în vedere că este folosită anonim.
Reputaţia bitcoin a fost afectată de insolvenţa platformei japoneze Mt. Gox şi de suspendarea, recent, a tranzacţiilor pe Bitstamp, a doua mare platformă de tranzacţionarea a monedei în dolari.
În urma informaţiei privind platforma reglementată din SUA, bitcoin s-a apreciat luni cu 16%, fiind tranzacţionată aproape de nivelul de 300 de dolari pe unitate, potrivit site-ului CoinDesk.

http://www.zf.ro/
Duminică, 25 Ianuarie 2015 15:13

Casa pentru profesioniștii IT fără adăpost

IMG 0158În Chișinău, în data de 24 ianuare, s-a deschis primul Generator Hub din țară.  
Cu alte cuvinte, este un oficiu open space cu o suprafață de mai mult de 300 m.p., unde freelancerii, start-upurile și profesioniștii din domeniul IT vor avea posibilitatea, pentru o plată rezonabilă, să lucreze în domeniu, fiind asigurați cu ieșirea în rețea, mobilă și alte facilități.


Pe plan internațional, acest model poartă denumirea de “coworking”.
La fel, se presupune că hub-ul se va transforma într-un nou loc de desfășurare a diverselor evenimente și prezentări IT. Astfel, acesta va fi un nou punct de ancorare al industriei date (din engl. “hub” – butuc, punct central).  
IMG 0154“Trebuia să ne deschidem în mai, - povestește administratorul hub-ului Olga Batîr, - dar ne-am reținut din anumite motive. Și primele două etape ale hackathon-ului Generator (este un eveniment absolut independent de hub, deși poartă același nume), pe parcursul căruia au fost lansate câteva start-upuri de IT în scopul de a forma o imagine favorabilă a Moldovei la Expoziția Mondială 2015 din Milan, s-au desfășurat anume în această încăpere. Și finalul acestui concurs, la fel, va avea loc aici. 


IMG 0152Totuși, dacă participanții hackathon-ului au posibilitatea să folosească oficiile absolut gratuit, alții sunt obligați să plătească arenda.


O persoană, care nu va dispune de un loc stabil, va plăti 95 euro pe lună. Un loc stabil costă 145. O echip de șase persoane plătește 400. Hub-ul lucrează 24 de ore”.


Fondatorii hub-ului sunt: Vitalie Bordeniuc, director ”Asociația DNT”; Serghei Demcenko director “RitLabs”; Dona Școla; Anton Perkin, fondator ”Asociația Specialiștilor IT din Moldova”; Serghei Nagailîc, fondator ”Asociația Drupal din Moldova (Drupal is a free, open-source web development platform for online content and user communities); Victor Sîtnic, director general ”CTI Capital” și Olga Batîr.


În plan juridic, arendatorul este Asociația DNT, iar partenerii proiectului sunt Starnet, IT Lab, Imago, D-Link și FusionWorks.
Hub-ul e situat pe al patrulea etaj, blocul 2, în centrul de birouri Kentford.


Articol pregătit de MyBusiness.md

suv2În luna noiembrie s-a desfășurat prezentarea noului brand turistic al Moldovei. În ziua următoare, pe rețelele de socializare au apărut astfel de comentarii: „Ce tare e logo-ul! Vreau un astfel de tricou!”, „În sfârșit, m-am săturat deja să invidiez publicitatea făcută Azerbaijanului pe tricourile lui „Atletico Madrid”. De unde pot procura un astfel de tricou cu logo?”. El a fost atât de reușit, încât necesita să fie plasat pe suvenire. Tot atunci, ambasadorilor SUA și Suediei în Moldova, precum și altor vizitatori, le-au fost oferite perne decorative cu acest logo.


Este plăcut faptul că ideea reproducerii lui pe diverse produse nu s-a lăsat ascunsă pentru o perioadă nelimitată. Astfel, în magazinul online din America a apărut o pagină care conține diverse articole drăguțe, pe care este plasat „pomul vieții” al nostru (http://www.zazzle.com/discovermoldova+gifts). Acolo se găsesc și puloverele hoodie, populare în SUA (hanorace), tricouri, căni, mouse pad-uri, huse pentru smartphone-uri, truse pentru farduri, rucsacuri, brelocuri, carcase pentru iPad mini și insigne. Din ceea ce simbolizează Moldova, dar fără logo, sunt două tipuri de felicitări – o casă rustică și renumita „Bunica bate doba”, popularizată prin suv1formației Zdob și Zdub. În total sunt prezentate 99 de articole.


Conform spuselor directorului adjunct al proiectului CEED II/USAID, Diana Lazăr, agenția de publicitate „Publicis Moldoa”, care a lucrat la brandul turistic al Moldovei, a selectat http://www.zazzle.com dintre câteva magazine online din SUA, deoarece acesta are câteva milioane de clienți și dispune de magazine analogice în domeniile multor țări din întreaga lume. Acest operator s-a dovedit a fi cel mai optim, dat fiind faptul că activează în țările care reprezintă piețele țintă pentru Moldova și care dispun de diaspore moldovenești.


CEED II a comandat pe zazzle.com un account pentru Agenția Turismului a RM. În continuare, de acest cont se va ocupa agenția împreună cu Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM). Pentru partea noastră, plasarea de oferte nu a costat nimic. Magazinul online scoate profit din comisionul pe vânzări. Această companie plasează personal comenzile suv5în SUA și în afara țării, pe baza principiului outsourcing. Pe produsele, prezentate pe site, poate fi plasat orice desen, solicitat de către client, inclusiv „pomul vieții” al nostru. Dat fiind faptul că brandul turistic al Moldovei aparține Agenției Turismului, ea ar trebui să primească un procent pentru drepturile de autor în vederea comercializării logo-ului, ceea ce ar însemna creșterea prețurilor produselor. Dar, deoarece ne propunem să popularizăm țara noastră, logo-ul a fost transmis gratuit, pentru o anumită perioadă de timp.


De asemenea, se negociază faptul ca și în Moldova să fie lansate produse similare pentru piața internă. În particular, s-a ajuns la un numitor comun cu firmele „Iuvas” și „Maicom”, în vederea producerii articolelor din tricot, precum și cu cei care se ocupă de suvenire. Li se va permite utilizarea logo-ului, dar în condițiile de respectare a tuturor prevederilor impuse de brand. Se presupune că vor exista numeroase puncte de comercializare a acestor produse, inclusiv și în aeroport.

PernaM
„Perna Mea”, care a debutat cu pernele decorative în cadrul prezentării brandului turistic, le și comercializează deja tuturor suv3doritorilor, prin livrare la domiciliu și în cadrul puctului de lucru (compania s-a mutat recent în incinta centrului comercial „Zorile”).


-  Întreprinderii noastre i-a fost propus să producă astfel de perne și ideea ni s-a părut foarte interesantă, - spune administratorul firmei, Dumitru Bordea. – Am experimentat destul de mult și, în final, rezultatul a fost foarte frumos. Partea din față a pernei este confecționată din bumbac, pentru ca broderia să fie cât mai calitativă. Iar partea din spate – din velur (pentru a fi confortabil să stai pe ea). Husa se scoate și poate fi spălată. Perna este umplută cu puf sintetic. Unii preferă să comande doar huse, pentru a fi mai comod să le trimită în străinătate. Mulți cumpărători își doresc să le facă astfel de cadouri rudelor care sunt departe de casă. Am încercat să producem și perne de culoare albastră, dar cele negre se privesc mai bine. Ele transmit cu exactitate particularitățile stilistice ale covoarelor moldovenești tradiționale. Pernele sunt disponibile în trei dimensiuni: 40×40, 50×50 și 30×50, la un preț variabil între 200 și 230 lei.


Câteva perne „au plecat” să reprezinte Moldova la Iarmarocul de Turism „Vakantiebeurs 2015” în Olanda (13-18 ianuarie) și la Iarmarocul Internațional de Turism „Ferien-Messe Wien 2015” în Austria (15-18 ianuarie).

Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 25 Ianuarie 2015 13:58

Doza de antistres

semki2Cu puțin timp în urmă, principalii producători și comercianți de semințe prăjite de floarea soarelui erau bunicuțele. Însă, oamenii de afaceri întreprinzători, cunoscând pasiunea populației de a „ciuguli semințe”, au eliminat rapid producătorii de casă, iar pachețelele cu semințe de floarea soarelui au devenit un produs obișnuit pentru comerțul cu amănuntul.
Și nu contează câte tipuri de nucușoare, popcorn sau fructe uscate exotice s-ar ivi pe piața internă, semințele ambalate nu-și pierd din popularitate și, în orice perioadă a anului, pot fi găsite pe rafturile magazinelor.


„Cererea pentru semințe nu depinde de factorul sezonier. Cererea de consum se aseamănă cu valurile mării, aflându-se într-o mișcare continuă, iar, uneori, au loc și explozii. Pentru o perioadă de timp, am observat faptul că semințele sunt procurate mai activ primăvara și vara, atunci când oamenii merg la picnicuri sau ies în parcuri. Apoi a urmat o perioadă în care produsul era cumpărat mai bine toamna-iarna. Am tras concluzia că factorul sezonier nu  afectează cererea, iar succesul în acest business depinde de dispoziția și activitatea consumatorilor. Cu cât mai mult le place produsul nostru, cu atât mai multe comenzi primim. Pentru aceasta este primordial ca semințele prăjite să aibă un gust distins. Și nu doar la etapa inițială a producției, ci și în continuare. Mulți producători comit aceeași greșeală. Inițial, ei îi atrag pe cumpărători cu un produs de calitatea întâi, iar apoi, crezând că și-au fidelizat clienții, le propun un produs de o calitate mai proastă. Este o strategie incorectă. E ușor să-ți distrugi reputația, dar e practic imposibil să ți-o întorci, în special în cazul unei concurențe aprigi, atunci când tot timpul trebuie să concurezi cu producătorii locali și cu importatorii” – a spus pentru MyBusiness.md managerul SC Eclat-Com SRL, Jana Patrașco.


semki1Care ar mai fi variantele tester de promovare pe piață a unui produs similar?

„Atunci când am analizat situația, am ajuns la concluzia că un rol important îl are ambalarea și aspectul extern al ambalajului. De exemplu, la început am  produs semințe în pachețele de 40, 100, 200 și 300 de grame. Cele mai solicitate s-au dovedit a fi cele mai mici. Astfel, 40 g a devenit o oarecare unitate de măsură. Analizând situația, am hotărât să le propunem cumpărătorilor pachețele de 80 și 180 de grame și nu am dat greș. Aceste ambalaje sunt comode și pot fi numite doza ideală, din care organismul primește vitaminele E, D, B1, B3, B6 și minerale utile. Este interesant faptul că, modificarea cantității de semințe ambalate s-a reflectat și în tempourile de vânzări. Astfel, în partea de nord a țării au fost mai cumpărate pachețelele de 180 g, iar la sud – de 40 g. Nouă nu ne rămâne decât să ne întrebăm care ar fi cauzele?” – a zis Jana Patrașco.


Cât despre aspectul ambalajului, acesta trebuie să fie cât mai atractiv, viu colorat, dintr-un material calitativ, care nu se va descompune și nu se va rupe atunci când este luat în mână. Dar și aceasta nu este destul. S-a dovedit că pentru consumatorul de semințe este foarte importantă denumirea produsului și ceea ce 10924761 334066460124234 3722962952041563689 nscrie pe pachețel. De exemplu, firma din Chișinău, „Eclan-Com”, promovându-și produsele, a pus accentul pe faptul că semințele de floarea soarelui reprezintă o sursă naturală de sănătate și energie, de aici a și venit sloganul lor: „DOZA ta de energie”. Iar SRL „Transtest”, din orașul Ceadîr-Lunga, și-a adresat cumpărătorilor următorul mesaj: „Viața este un stres continuu? Ți-au reținut salariul, a venit soacra, ai fost la dentist, te-a inundat vecinul de sus – stres. Relaxează-te. Scuipă pe toate! Semințe antistres!”.


S-ar părea că producătorul a făcut tot posibilul pentru ca produsul să fie procurat: a avut grijă de calitatea producției, ambalajul comod, aspectul exterior, a inventat un slogan atrăgător, dar, ulterior, produsul pleacă în comerț. Iar acolo, conform spuselor producătorilor, apar „probleme” legate de păstrarea la o temperatură și o umiditate incorectă, înlocuirea întârziată a mărfurilor, ceea ce își lasă amprentă pe gustul semințelor. „Cu regret, la această etapă, pentru producător este complicat să controleze în permanență activitatea punctelor de comerț, dar noi ne străduim să ținem pulsul situației. Într-un fel sau altul, fiecare brand își are cumpărătorii săi. Oamenii se obișnuiesc cu un producător, dacă le convine calitatea produsului”,  - a spus în concluzie Jana Patrașco.

Pe poze:
1. Seminte Doza
2. Seminte AntiSTRESS
3. Semințe "Caviar Floarea-soarelui" (Rusia)

 

Articol pregătit de MyBusiness.md
mihaela tudorica 2 copy copyPiaţa locală a automobilelor de lux şi supersport a atras în ultimii şapte ani toate marile companii din domeniu, pornind de la Ferrari, Maserati şi continuând cu Bentley şi Lamborghini. Clienţii români au prins curaj şi au cumpărat anul trecut peste 20 de astfel de unităţi.



"Am închis anul cu zece vânzări Bentley şi trei Lamborghini, ceea ce înseamnă că ne-am atins targetul şi chiar l-am depăşit la Lamborghini cu o unitate“, spune dintr-o suflare Mihaela Tudorică, brand manager Bentley şi Lamborghini în cadrul Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding în România.



Cu un an în urmă, doar opt Bentley-uri şi două Lamborghini plecau din showroomul exclusivist din Pipera. Cu toate că cifrele sunt foarte mici, în raport cu piaţa toală, sau chiar şi cu piaţa premium şi de lux pe care anul trecut s-au vândut aproape 7.000 de maşini, cifrele mici de vânzări ascund cifrele mari legate de preţul acestor automobile, pentru care unii clienţi se decid chiar şi după un an de la prima intrare în showroomul unei astfel de mărci.



Cine este clientul care este dispus să cheltuiască chiar şi peste 240.000 de euro pe o limuzină de lux, cum este Bentley Flying Spur? „Clienţii de Bentley sunt antreprenori, avocaţi, proprietari de business. Nu am avut executivi printre clienţi. De asemenea, acelaşi lucru se repetă şi la Lamborghini“, a spus brand managerul celor două mărci. Clientul unui astfel de automobil este, în cele mai multe cazuri, un colecţionar de automobile exclusiviste.



„În cele mai multe cazuri, pe lângă Bentley mai au cel puţin alte două automobile, sau au cel puţin un Bentley şi un SUV mare sau au şi un automobil de weekend. La Lamborghini este mai «delicată» situaţia deoarece în cele mai multe cazuri au şi Bentley, şi Ferrari, sunt colecţionari de astfel de automobile. Un proprietar de Lamborghini are cel puţin trei maşini în garaj şi unul de Bentley minimum două“, subliniază Mihaela Tudorică, care consideră că „în România este greu de vândut un Lamborghini Aventador deoarece are preţul este foarte mare, de peste 300.000 de euro. Un client ca să dea 200.000 de euro găsim mai uşor.



Cei mai mulţi români sunt precauţi deoarece nu ştiu ce le rezervă anul următor. Clienţii de Huracan însă doresc ca următorul lor Lamborghini să fie un Aventador“. Din cele trei Lamborghini vândute anul trecut în România, două au fost Huracan, unul livrat şi unul ce urmează a fi înmatriculat în perioada următoare, iar cel de-al treilea a fost un Aventador Roadster de 330.000 de euro fără TVA, care se va livra în luna martie unui client din Bulgaria.



„În afară de clientul din Bulgaria nu am mai avut alţi clienţi din regiune. Discutăm şi cu cei din Republica Moldova, dar sunt doar discuţii, nu am închis niciun contract. Pentru anul următor, discutăm cu Bulgaria şi pentru Bentley, şi pentru Lamborghini. Cei din Republica Moldova sunt mai apropiaţi de Viena. Aceasta este o piaţă foarte bună pentru astfel de maşini deoarece pentru ei contează foarte mult confortul şi imaginea. Sperăm însă ca în Bulgaria să livrăm cel puţin un Mulsanne. Clienţii mai pot fi convinşi şi prin teste, după ce văd şi merg cu acest automobil“, rezumă planurile din regiune Mihaela Tudorică.



Cel mai scump Bentley vândut anul trecut de Porsche Inter Auto nu este unul sport, ci o limuzină, un Flying Spur V8 de aproape 250.000 de euro cu TVA. „Clienţii au optat anul trecut pentru mai multe opţionale. Spre exemplu am vândut o limuzină Flying Spur V8 al cărei preţ cu opţionale depăşea preţul uneia Flying Spur W12 prin accesorii“, a spus Mihaela Tudorică. Sunt şi clienţi care se limitează doar la opţiunile strict necesare şi nu vor nimic suplimentar, dar şi alţii care au dorit perne pentru locurile din spate sau frigider cu pahare de şampanie, care de obicei sunt disponibile doar pe Mulsanne, iar pentru aceştia Bentley Bucureşti a realizat o solicitare specială. „În cazul clienţilor care au aşteptat mai mult până au depus comanda, aceştia comandă mai multe opţionale şi alocă, din timp, un buget mai mare achiziţiei. Au fost astfel şi clienţi care au aşteptat un an până când au fost depus oficial comanda“, a subliniat directorul de marcă.



În total, Porsche Inter Auto a livrat anul trecut şase maşini, iar restul reprezintă modele comandate de clienţi care încă nu au fost livrate. Pe de altă parte, în înmatriculările de la poliţie apar 11 Bentley-uri înmatriculate, diferenţa de cinci maşini fiind reprezentată de automobile achiziţionate noi de pe alte pieţe.



„Clienţii au preferat să aştepte anul trecut şi nu au optat pentru un model de pe stoc pentru a avea o maşină mai viu colorată. Clienţii nu au mai dorit automobile negre, albe sau gri, ci bronz, oranj Sunburst şi inclusiv la interior s-a optat pentru culori mai exotice, cum ar fi un verde închis“, a spus Mihaela Tudorică. În ceea ce priveşte targetul pe 2015, acesta este simplu – de a egala sau a depăşi cifrele pe anul trecut, lucru greu pe o piaţă a autoturismelor ce abia a depăşit 70.000 de unităţi înmatriculate, chiar şi cu o creştere de 21% faţă de 2013. „O medie bună anuală ar fi o maşină Bentley pe lună pentru ca businessul să fie funcţional. Din septembrie 2012, de când am preluat această funcţie, piaţa acestor automobile s-a îmbunătăţit simţitor. Clienţii au mai multă încredere şi discuţiile cu aceştia se închid printr-o vânzare.“

http://www.businessmagazin.ro/
1421825060 img 410620 Ianuarie la Comrat a fost deschis cel mai mare parc industrial din Republica Moldova. Acesta are o suprafață de 50 de hectare.

Potrivit oficialilor prezenți la eveniment, acesta este unul dintre cele mai mari proiecte din întreaga țară. Se preconizează în cadrul acestui parc vor fi incluse peste 50 de întreprinderi care vor oferi aproximativ 2.5 mii de locuri de muncă.

Comrat.md menționează că deja peste 10 întreprinderi din Rusia, Turcia - ”INCIHOLDING”, România, Ungaria, Olanda - ”FLUID DEVELOPMENT”, și Moldova - ”VESTCOMINC” și ”RIAFINANCE” sunt gata să își deschidă aici întreprinderi.

Singura condiție este ca întreprinderile să aibă adresa juridică în regiunea găgăuză, pentru ca în rezultat să crească bugetul Autonomiei.

În acest proiect au fost investite până în prezent 1,8 miliarde de lei.

Printre companiile care au investit în activitatea parcului se numără peste zece întreprinderi din Turcia, Rusia, Kazahstan, Ungaria, România, dar și mai mulți agenți economici autohtoni.

În Republica Moldova sunt șase parcuri industriale.

http://www.realitatea.md/
Manager roman scolit in Rusia Ne propunem sa fim un eBay al comenzilor de mancareRadu Balaceanu, Country Manager foodpanda Romania, este un tanar scolit in Rusia cu experienta in una dintre cele mai importante companii de brokeraj din Sankt Petersburg. A ales sa se intoarca in Romania pentru a transforma proiectul Rocket Internet, foodpanda Romania, intr-un "eBay al comenzilor de mancare".

                      

De cand a sosit la conducerea companiei, aplicatia pentru mobil foodpanda a fost descarcata de 5 milioane de utilizatori, a adus Black Friday la comanda online de mancare si s-a dovedit ca romanii cheltuie mai mult pe mancare: Comanda medie pe online a crescut la 15 euro, chiar si intr-o perioada in care, traditional, romanii gatesc - de Craciun si Revelion.



Tanarul manager vorbeste pentru Business24 despre mediul de afaceri pe care l-a gasit la noi in tara, planurile pentru viitorul foodpanda, dar si despre experienta sa absolut inedita cu Federatia Rusa, atat din punct de vedere personal, cat si ca profesionist in domeniul financiar.



"(...) consider ca anul 2015 va fi extrem de greu pentru Europa, nu numai din cauza pietei petrolului si a gazelor, ci din cauza faptului ca si-a inchis o foarte mare piata de desfacere: Rusia", spune Radu Balaceanu.



Aveti un parcurs interesant, atat din punct de vedere al studiilor cat si ca profesionist. Ati fost bursier al Universitatii de Economie si Finante din Sankt Petersburg, Federatia Rusa, si al Institutului de limba si literatura rusa "A.S. Pushkin", din Moscova, dupa ce ati absolvit Facultatea de Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti. De ce ati ales sa va aprofundati studiile in Rusia?



Am considerat si consider ca Rusia poate fi un partener important pentru Romania. La 23, 24 de ani incerci sa gasesti nisa care iti poate oferi cea mai buna sansa de a te realiza din punct de vedere profesional.



Am crezut atunci ca, pentru mine, experienta studiilor in Federatia Rusa va fi una benefica, si am avut dreptate.



Nu a fost doar meritul meu, ci si al parintilor care m-au indrumat in acest sens, alaturi de profesorul si mentorul meu, distinsul domn Jurconi, cel care a creat in ASE aceasta colaborare la nivel inter-universitar.



Cum ati defini experienta din Federatia Rusa?



Din toate punctele de vedere a fost ca un "curs intensiv" de maturizare. Am invatat sa gatesc, sa rezist frigului, intunericului, sa ma adaptez unei mentalitati foarte diferite si am invatat sa fiu independent.



Inainte de a va intoarce in tara ati fost Director de Vanzari al uneia dintre cele mai importante companii de brokeraj din Sankt Petersburg, Federatia Rusa. Ca un fin observator financiar, ati observat vreo neliniste pe piete, cand va aflati acolo?



In momentul in care a inceput conflictul armat cu Ucraina si s-au modificat granitele celor doua tari prin anexarea Crimeei, foarte multi potentiali investitori (pe piata de capital) au ales o pozitie pasiva de supraveghere a pietei.



Investitorii care erau in piata in acel moment si-au pierdut increderea in asa numitele "голубые фишки" (galubye fishki), companiile rusesti cu cea mai buna lichiditate din Federatia Rusa, considerate cele mai sigure.



Ce parere aveti despre situatia in care se afla Rusia in acest moment? Ce estimari aveti pentru viitorul economic al Rusiei?



Inflatia in momentul de fata este enorma, preturile au crescut in medie cu 40% la produsele de larg consum. In ceea ce priveste viitorul economic al Rusiei, eu am o parere nu foarte populara: cred ca Rusia isi apara foarte bine interesele si face ceea ce este bine pentru ea, la fel cum SUA incearca sa faca acelasi lucru.



Rusia are un Fond de Rezerva care, din punctul meu de vedere, ii va permite sa reziste cel putin inca 2 ani de zile.



Mai mult decat atat, consider ca anul 2015 va fi extrem de greu pentru Europa, nu numai din cauza pietei petrolului si a gazelor, ci din cauza faptului ca si-a inchis o foarte mare piata de desfacere: Rusia.



Ce v-a determinat, pe atunci, sa va intoarceti in tara, sa schimbati domeniul de business si sa va indreptati catre platforma online pentru comenzi de mancare foodpanda Romania?



Imi doream foarte mult sa ma reintorc in Romania, atat din motive personale, cat si profesionale.



Rusia este o tara superba, cosmopolita, in ciuda perceptiei generale, cu oameni de calitate si profesionisti foarte buni. Insa este adevarat ca nicaieri nu e ca acasa. Imi doream sa fiu aproape de cei dragi, sa-mi construiesc un viitor la fel de frumos in tara natala.



Iar cei de la foodpanda mi-au oferit sansa si ocazia de a pune in practica ce stiu sa fac mai bine, sa imi folosesc cunostintele, experienta si abilitatile la capacitate maxima. Sa nu uitam ca foodpanda inseamna Rocket Internet, cel mai puternic incubator de business-uri online din lume.



Inseamna o echipa de vizionari, care cunosc mediul de business online si consumatorul digital mai bine ca oricine. Au viziune, echipa si forta financiara sa transforme orice afacere in performanta de top. Cand am intrat in contact cu ei, obiectivul foodpanda in Romania mi-a fost explicat foarte clar: "Ne propunem sa fim un eBay al comenzilor de mancare".



Iar modul in care am crescut, de la 50 de restaurante partenere in momentul lansarii, la 350, cate avem acum, in toate orasele mari din Romania, cred ca ne apropie foarte tare de acest obiectiv. Iar drumul nu s-a sfarsit. Vom continua sa ne extindem, sa atragem parteneri de top, branduri renumite atat locale, cat si internationale.



Este Romania un mediu bun pentru afaceri, fie ele de mici dimensiuni sau globale, in acest moment?



Cred ca Romania este unul dintre cele mai bune medii de afaceri. Avem o economie inca tanara, efervescenta, generatia de manageri si antreprenori tineri incepe sa fie tot mai vizibila si apreciata. Avem inca de lucru pe partea de fiscalitate, administratie, birocratie, insa mergem in directia buna, iar aceste probleme vor fi solutionate.



Mediul de business va genera schimbarile necesare. Nu degeaba business-urile antreprenoriale incep sa se inmulteasca, iar multinationale de top, cum este si foodpanda, pun Romania pe harta primordiala de extindere.



Ati preluat conducerea foodpanda in august 2014. Intre timp aplicatia pentru mobil foodpanda a fost descarcata de 5 milioane de utilizatori, ati adus Black Friday la comanda online de mancare si s-a dovedit ca romanii cheltuie mai mult pe mancare: Comanda medie pe online a crescut la 15 euro. Cum vedeti dumneavoastra aceste schimbari intr-un timp atat de scurt?



Naturale, asa cum le-am apreciat din momentul in care am preluat managementul foodpanda.



Romanii sunt extrem de deschisi la tot ce tine de Internet, la schimbarile care le usureaza viata si le eficientizeaza timpul. Mai mult, romanii au o rata de adoptie extraordinara a schimbarilor tehnologice.



Majoritatea dintre ei nu numai ca au un smartphone in buzunar, au unul foarte bun, performant. Iar cine are un smartphone la indemana, nu o sa-l foloseasca pentru apeluri telefonice si mesaje. Ci pentru aplicatii, fie de lifestyle, de stiri, de plati online sau de comenzi de mancare. Cu cat sunt mai utile aplicatiile, cu atat vor fi pastrate, updatate si folosite.



Aplicatia foodpanda de mobile se numara printre cele mai folosite din toate tarile cu prezenta foodpanda. In momentul de fata peste 60% din toate comenzile noastre zilnice vin din aplicatie. Iar numarul lor creste sustinut, in fiecare zi.



Performanta vine din simplitate si nu ai cum sa comanzi mai simplu decat cu foodpanda, de pe telefonul tau, din spatiul tau personal, la ora care iti convine si de la restaurantul care iti place. Foodpanda iti pune la dispozitie cel mai bogat meniu, cea mai diversificata bucatarie, cea mai simpla modalitate de comanda si de plata.



Din 3 atingeri ale ecranului ai ales mancarea, ai plasat comanda si ai platit-o online cu cardul. Nu mai vorbesti cu niciun operator la telefon, nu explici adresa de doua ori si nici nu-ti faci probleme daca nu ai cash la indemana. Ce poate fi mai simplu de atat?



Ce ne rezerva viitorul in materie de comenzi online de mancare?



Simplitate, libertate de alegere, acces la bucatarii delicioase, exotice, un orizont tot mai bogat al gustului.



Piata platformelor online de foodordering inca este la inceput, loc de crestere exista, iar acesta este un lucru foarte bun.



Recent au inceput sa mai apara jucatori, sa vedem achizitii sau extinderi. Insa piata va mai creste, restaurantele vor fi din ce in ce mai deschise la ideea de market place, din avantaje evidente: acces la o plaja mult mai mare de clienti, inshight-uri despre acei clienti - cat de fideli sunt, ce le place sa manance, la ce ore, in ce zile ale saptamanii, cat sunt dispusi sa cheltuiasca, etc.



La care se adauga beneficiile de marketing: foodpanda le ofera tuturor partenerilor vizibilitate, notorietate, atat pe platforma, in aplicatie sau in campaniile clasice de advertising. Investitiile foodpanda in marketing sunt primordiale, ganditi-va ca doar in ultimele luni din 2014 am investit peste 200.000 euro in marketing si promovare.



Cum arata piata romaneasca pentru foodpanda, in comparatie cu celelalte tari in care sunteti prezenti?



Foodpanda evolueaza foarte bine in toate tarile in care este prezenta, drept dovada suntem lideri de piata in fiecare dintre ele.



In Romania crestem intr-un ritm rapid, restaurantele inteleg si adopta foarte repede ideea de market place, iar consumatorii, clientul final caruia ne adresam, sunt incredibil de deschisi, comanda constant si incep sa cheltuiasca mai mult pe mancarea comandata online.



Deja anul acesta a crescut comanda medie la 15 euro, fata de 10 euro in 2014.



Ce planuri de business aveti pentru foodpanda Romania in 2015?



Tinta pe termen scurt este sa depasim 450 de restaurante partenere listate pe platforma, sa atragem inclusiv parteneri din randul lanturilor internationale de restaurante, cu care suntem deja in discutii foarte avansate, si sa punem tot mai mult accentul pe calitatea oferita de partenerii nostri.



Calitatea este cel mai important criteriu pe care il avem in vedere in momentul in care semnam cu orice restaurant.



Am avut situatii in care, dupa feedback-ul primit de la consumatori si analiza noastra interna, am renuntat la anumite restaurante pe platforma. In ceea ce priveste acoperirea geografica, focusul in 2015 va fi cresterea in orasele in care suntem deja prezenti.



Dar pentru dumneavoastra, personal, ce planuri aveti in 2015? Ce pasiuni aveti si cat timp va ramane pentru ele?



Timpul este problema secolului nostru. Daca secolul trecut a fost unul al razboaielor, acesta este al vitezei si timpului.



Planurile mele pe 2015 sunt strans legate de familia nou intemeiata, vreau sa petrec cat mai mult timp cu sotia mea si impreuna sa vedem cat putem de mult din tara noastra si din Europa.



Amandoi iubim sa calatorim, si cred ca anul acesta va fi unul cu foarte multe excursii.



Baschetul a fost pentru mult timp o foarte mare parte din viata mea, asa ca sper sa pot sa reincep antrenamentele si, de ce nu, sa particip in competitii la nivel de amatori.

http://www.business24.ro/
dragos vasile vonino romaniaVonino, unul dintre cei mai noi jucători de pe piaţa tabletelor şi smartphone-urilor din România, a vândut în 2014 150.000 de tablete pe piaţa locală. Advanced Technology, firma care distribuie brandul american pe piaţa autohtonă, a ajuns astfel la venituri de aproximativ 14 milioane de euro.

Compania a ajuns la o cotă de piaţă de 14-15% în zona de tablete, crescând cu aproximativ 10% faţă de anul 2013. „Dacă în 2014 ne-am concentrat pe o creştere foarte bună în zona de tablete, deşi am lansat şi câteva modele de telefoane inteligente, pentru 2015 ţintim o dezvoltare pe toată gama de produse. Astfel, avem ca obiective principale păstrarea poziţiei de top pe piaţa de tablete şi creşterea agresivă pe segmentul smartphone-urilor”, a declarat Dragoş Vasile, director executiv al Vonino (foto)

Dragoş şi Răzvan Vasile au început să „tatoneze“ ideea de antreprenoriat încă de dinainte de a deveni majori, potrivit unui interviu acordat anul trecut Ziarului Financiar. În urmă cu 18 ani, pe vremea când calculatoarele personale abia intrau serios pe piaţa locală, într-un apartament, ajutaţi de familie, cei doi fraţi au pus bazele Advanced Technology, o firmă care distribuia şi instala calculatoare, şi de atunci n-au lucrat pentru altcineva.

În prezent, afacerea lor s-a transformat într-un distribuitor exclusiv pe piaţa din România al brandului de tablete, smartphone-uri şi televizoare american Vonino, brand care anul trecut în 2013 a vândut pe plan local de opt milioane de euro, iar anul trecut, a ajuns la venituri de 14 milioane de euro.

http://www.businessmagazin.ro/