logoFISCChișinău, 05 decembrie 2014 – Ne-am propus un plan ambițios de reformare și modernizare a autorității fiscale naționale, proiectul de antrenare a experților în fiscalitate de peste hotare în efectuarea controalelor fiscale fiind un element important pentru atingerea obiectivelor propuse, a declarat Șeful SFS, Ion Prisăcaru, în cadrul întrevederii de astăzi cu Consilierul fiscal al OECD în cadrul Programului Inspectori Fiscali Fără Frontiere (IFFF), Bert Koster, și cu expertul pe termen lung al Agenției Fiscale Suedeze, Carina Silbo.

În cadrul întrevederii, a fost relevat faptul că suportul partenerilor internaționali de dezvoltare este extrem de important pentru modernizarea europeană a Serviciului Fiscal de Stat și a fost menționată importanța coordonării eforturilor depuse de partenerii de dezvoltare ai SFS. Atragerea la efectuarea controalelor fiscale a experților de peste hotare va implica un transfer de experiență către angajații SFS și va eficientiza considerabil activitățile efectuate. De asemenea, a fost specificat faptul că IFPS a completat și a depus formularul la Secretariatul IFFF, prin care a solicitat asistența experților în domeniul controlului fiscal și aspectelor legate de control în baza inițiativei IFFF. Cu referință la inițiativa menționată, Bert Koster a specificat că e un program benefic, deoarece este axat pe lucrul practic și experiența inspectorilor fiscali din cadrul administrațiilor fiscale europene poate oferi un sprijin real SFS-ului în acest domeniu.

La același subiect, doamna Carina Silbo a accentuat importanța inițiativei, părțile concluzionând asupra oportunității de a implementa proiectul propus cu implicarea angajaților Agenției Fiscale Suedeze, pornind și de la faptul că IFPS are deja semnat cu această instituție un acord de colaborare, pe un termen de trei ani. 

Pe finalul întrevederii, Ion Prisăcaru a apreciat înalt suportul colegilor de peste hotare și a dat indicații ferme experților-juriști ai IFPS să fie identificate modalitățile legale ce ar permite implementarea proiectului derulat cu partenerii suedezi și în acest domeniu.

Sursă: fisc.md

8c9521234-131028-obama-healthcare-331pInovaţia este recunoscută atât de guverne, cât şi de corporaţii ca fiind un punct cheie al creşterii economice. În timpul discursului său despre starea naţiunii din acest an, preşedintele Statelor Unite Barack Obama a spus că „statele care investesc astăzi masiv în inovaţii vor controla mâine economia globală“.

În cadrul Convenţiei Europene pentru Inovaţie, preşedintele Comisiei Europene Jose Manuel Barroso a declarat, la rândul său, că „inovaţia nu este doar o politică ce apare în atribuţiile unui comisar sau director general de companie, este o stare de fapt ce trebuie transpusă într-o politică general valabilă“. În Asia, premierul japonez Shinzo Abe a lansat de curând reforma economică numită „a treia săgeată“, care include politici fiscale menite să încurajeze investiţiile în inovaţie.

Pentru a putea fi numită o inovaţie, o idee trebuie să poată fi pusă în practică şi să satisfacă o anumită nevoie. În afaceri, inovaţia apare atunci când compania pune în practică aceste idei pentru a satisface cerinţele clienţilor sau propriile sale nevoi. Organizaţiile care creează produse sau tehnologii revoluţionare îşi asumă şi riscuri, pentru că trebuie să creeze, de multe ori, noi pieţe de desfacere.

 Ideea de inovaţie poate avea sensuri diferite, dar în contextul creşterii economice se referă la convertirea unui concept într-un bun tangibil, proces esenţial pentru crearea de locuri de muncă. Un element esenţial în cadrul acestui proces este protejarea conceptului prin patente.

Prin urmărirea activităţii de patentare la nivel global, se poate măsura, cel puţin relativ, nivelul de inovaţie prezentat de o organizaţie. Metodologia trebuie să includă şi o analiză asupra calităţii inovaţiei, raza de impact a acesteia (la nivel local sau global) precum şi recunoaşterea de către alţii a inovaţiei.

Una dintre cele mai importante credinţe în business este aceea că un produs sau serviciu poate schimba în mod radical o întreagă industrie sau că poate schimba obiceiurile consumatorilor.

Chiar dacă sunt diferite din punctul de vedere al produselor sau serviciilor oferite, companiile de succes prezintă însă o serie de caracteristici care arată de ce ocupă o poziţie dominantă pe piaţă; una dintre aceste caracteristici este dorinţa continuă de a inova. Cum ajunge însă o companie să fie inovatoare?

Inovaţia este o unealtă prin care compania să poată ajungă la obiectivul strategic asumat. Astfel, cea mai importantă trăsătură a unei companii inovatoare este trasarea unei strategii unice şi relevante. Companii precum Google, Facebook sau Apple au strategii bine definite pe care le urmează în permanenţă. O strategie precum „ajungerea în primii trei“ nu va fi niciodată la fel de eficientă precum „dezvoltarea constantă a unor tehnologii mobile inovatoare“ sau „construirea celei mai sigure maşini din lume“.

Principalul avantaj pe care inovaţia îl aduce este recunoaştere din partea celorlalte companii. Acest lucru nu înseamnă în mod necesar şi un grad crescut de profitabilitate: Amazon a fost una din companiile cele mai inovatoare pe segmentul comerţului online, însă a devenit profitabilă după mai mulţi ani. Există, desigur, şi exemple ale unor companii care au câştigat din produsele inovatoare pe care le-au prezentat, precum Apple sau Google. În anul 2010, BusinessWeek a realizat un studiu pentru a determina care sunt problemele pe care managerii le întâmpină atunci când vine vorba de inovaţie. Cei care au răspuns solicitării au notat ca obstacole timpul lung ce trebuie alocat pentru cercetare şi dezvoltare, lipsa coordonării interne, riscurile legate de diversitatea culturală şi lipsa feedback-ului din partea consumatorilor.

businessmagazin.ro

Sâmbătă, 06 Decembrie 2014 18:44

IPhone 6 fake la 130 de dolari

fake 04993000Producătorul chinez de smartphone-uri Digione a creat un telefon cu Android care arată aproape identic cu iPhone 6 şi care costă o fracţiune din cât ai plăti pe cel mai nou model de smartphone Apple, comunică money.ro.

Preţul unui 100+ V6, brand deţinut de Digione, începe de la 799 de yuani sau 129 de dolari. Un iPhone 6 fără abonament costă cel puţin 600 de dolari.

Asemănările dintre iPhone 6 şi 100+ V6 sunt stranii, iar Digione nu este fericit de acest lucru. Compania a anunţat, luni, că a trimis o scrisoare la Cupertino, sediul Apple din California, în luna septembrie, în care susţine că Apple ar fi încălcat unul dintre brevetele sale, potrivit publicaţiei Macworld.

Brevetul se referă la un design similar cu cel al iPhone 6. Una dintre subsidiarele Digione a depus actele pentru brevet în ianuarie şi a primit acordul în iulie, aşa cum Macworld a reperat în documentele de la Oficiul pentru Proprietate Intelectuală din China.

Designul celor două telefoane este incredibil de asemănător, de la colţurile argintate şi rotunjite şi până la dimensiunea de sus şi jos a ramei. Principala diferenţă o fac butoanele de navigare capacitive ale Android din partea de jos a ecranului.

Dispozitivul 100+ V6 este comercializat în culorile argintiu, auriu şi gri, la fel ca iPhone 6. Producătorul telefonului a publicat scrisoarea trimisă Apple pe pagina lor de Weibo pentru a „clarifica faptele“. Problema, însă, nu a fost încă rezolvată.

Digione nu este prima companie chineză care a creat un telefon asemănător cu iPhone 6. Telefonul S90 al celor de la Lenovo arată aproape exact ca noul smartphone al Apple.

IMG 9221-1Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) în parteneriat cu Ministerul Economiei, cu susținerea Proiectului UE de Asistenţă Tehnică pentru Suportul Bugetar Sectorial "Stimularea Economică în Zonele Rurale", au organizat o zi de informare dedicată Programului pentru Competitivitatea Întreprinderilor și pentru IMM (COSME).

La eveniment au participat dna Lilia PALII, Secretar de Stat al Ministerului Economiei; dna Speranța OLARU, Manager de Proiect, Delegaţia Uniunii Europene în Republica Moldova, dl Philip SANTENS, Team leader, Proiectul de Asistenţă Tehnică al UE pentru Suportul Bugetar Sectorial "Stimularea Economică în Zonele Rurale", Stephen BATSTONE Expert COSME Programme. De asemenea, au fost invitați reprezentanți ai administrației publice centrale și locale, instituțiilor de suport a sectorului IMM, donatori, organizații internaționale și mass-media.

La 29 septembrie, curent, Uniunea Europeană şi Republica Moldova au semnat Acordul privind participarea Republicii Moldova la Programul pentru Competitivitatea Întreprinderilor şi a Întreprinderilor Mici şi Mijlocii 2014 – 2020 (COSME). Astfel, Moldova este prima țară - membră a Parteneriatului Estic ce a aderat la COSME. “Evenimentul de astăzi are drept scop principal punerea în practică a programului COSME și instrumentelor financiare ale UE disponibile. Ne-am propus să lansăm o campanie de informare a tuturor potențialilor parteneri, pentru a valorifica aceste oportunități”, a menționat Dna Iulia IABANJI, director General ODIMM, în deschiderea evenimentului.

Dna Lilia PALII a menționat că “semnarea Acordului de Asociere şi Liber Schimb RM- -UE este un adevărat eveniment al anului 2014, prin care Moldova a demonstrat că a ales un parcurs european. Programul Uniunii Europene – COSME oferă oportunități deosebite pentru dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii din Republica Moldova.”

Dl Philip SANTENS, a menționat că deşi există foarte multe programe ale Uniunii Europene, programul COSME este unul din puținele programe care oferă o oportunitate unică pentru promovarea competitivității întreprinderilor oferind acces la finanțare, la instruire antreprenorială și alte facilități pentru lansarea și dezvoltarea afacerilor. „Acest program include și o schemă de finanțare ce va permite întreprinderilor să beneficieze de rate preferențiale la credite.”

În cadrul evenimentului, Stephen BATSTONE Expert COSME a făcut o introducere a Planului Strategic 2020 și a Planului de Acţiuni 2015-2017 privind implementarea programului COSME în Republica Moldova și punerea în practică a Rețelei Întreprinderilor Europene (EEN eng.).

Pachetul financiar pentru punerea în aplicare a programului se ridică la 2,5 miliarde EUR, din care 1,4 miliarde EUR sunt alocate instrumentelor financiare. Restul va fi alocat pentru finanțarea Enterprise Europe Network, cooperării industriale internaționale și educării în vederea dezvoltării spiritului antreprenorial.

ODIMM și-a asumat rolul de promotor al Programului COSME în Republica Moldova, urmând să pună la dispoziţie publicului larg informaţii detaliate despre Program şi oportunităţile de participare la apelurile de proiecte anunţate.

ODIMM dezvoltă şi implementează programe şi proiecte menite să susţină ideile viabile ale antreprenorilor care doresc să dezvolte propria afacere. ODIMM este o instituţie publică, non-profit, creată de Guvernul Republicii Moldova prin Hotărârea nr. 538 din 17.05.2007.

Pe poză: Iulia IABANJI

UE1

UNDP

5 Decembrie 2014, Chişinău - Peste o mie de promotori ai energiei regenerabile şi eficienţei energetice s-au întrunit pe 5 decembrie la Gala Moldova Eco-Energetică pentru a premia noii campioni ai sectorului eco-energetic. 

14 proiecte de succes în utilizarea şi promovarea energiei eco şi ai eficienţei energetice,  5 companii ce dezvoltă pe piaţa din Republica Moldova tehnologii eco-responsabile şi-au luat trofeele de merit, iar o idee de proiect eco-responsabil a beneficiat de garanţia creditării de către o bancă comercială, statului revenindu-i rolul de garant al tranzacţiei. Aceştia sunt câştigătorii Competiţiei Moldova Eco-Energetică, ediţia 2014:

  • Cel mai bun Proiect în Energia Solară:
    • Fotovoltaică: Grădiniţa din s. Chişcăreni, rl Sângerei
    • Termică: Centrul de reabilitare pentru copii cu nevoi speciale „Tony Hawks”, Chişinău
  • Cel mai bun Proiect în Energia Eoliană: Elteprod SRL, staţia eoliană din s. Brătuşeni, rl Edineţ
  • Cel mai bun Proiect în Energia Geotermală: Centrul Comercial „Convel SRL, Chişinău
  • Cel mai bun Proiect în Bioenergie:
    • Biocombustibili solizi: Ala Gădrăuţan, s. Branişte, rl Râşcani 
    • Sisteme de alimentare cu energie (sector privat):  Green Farm SRL
    • Sisteme de alimentare cu energie (sector public):  Primăria s. Calfa, rl Anenii Noi
  • Cel mai bun Proiect de Eficienţă Energetică:

o   În sectorul construcţii: Lucia şi Mihai Gavriliţă, com. Băcioi,mun. Chişinău  

o   În sectorul energetic: Apă-Canal Orhei

o   În sectorul industrial: Agromaxer SRL, s. Oniţcani, rl Criuleni

  • Cea mai bună Iniţiativă de Comunicare: Anatol Caciuc, Radio Naţional  
  • Cea mai bună Iniţiativă Educaţională: Asociaţia de promovare a Energiei Vântului, Comrat  
  • Cea mai bună Iniţiativă a Tinerilor: Cercul Tinerilor Inventatori, Chişinău
  • Premiul Special: Primăria s. Gaidar, UTA Gagauz-Yeri
  • Tehnologii Eco-Responsabile:

o   Bioenergie (salcia energetică): Biagro Invest SRL

o   Energia Geotermală (pompe de căldură): Cvadro Therm SRL

o   Tehnologii pe bază de LED (iluminare ecologică):  Eco Evolutions SRL

o   Construcţii (izolare termică și fonică a clădirilor): Polytech Therm SRL

o   Construcţii (producere uşi şi ferestre energo-eficiente): Profsystem SRL

Este o plăcere să particip la ceremonia de premiere Moldova Eco-Energetică care a devenit o tradiţie frumoasă pentru Republica Moldova. Vreau să felicit toţi participanţii la competiţie. Este un mesaj de gratitudine pentru proiectele voastre inovative ce ajută să transformăm împreună sectorul energetic în vederea asigurării de energie mai ieftină, mai sigură şi mai curată pentru toţi cetăţenii Republica Moldova”, susţine Pirkka Tapiola, şeful Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova

Moldova Eco-Energetică este cel mai mare concurs de premiere a iniţiativelor de succes în sectorul energiei regenerabile şi eficienţei energetice. Competiţia este la a treia ediţie, ani în care a adunat peste 200 de proiecte  de succes în domeniul energiei regenerabile şi eficienţei energetice, dintre care 52 au fost desemnate câştigătoare.  Câştigătorii au fost selectaţi în urma unui proces complex de evaluare realizat de către experţi independenţi din sector. Cele 11 categorii, inclusiv 12 subcategorii,  ale competiţiei  reprezintă toate formele de utilizare a energiei regenerabile şi eficienţă energetică, dar şi de promovare a acestora.

Sunt bucuroasă să văd că Moldova Eco-Energetică câştigă interes şi beneficiază de sprijin sporit pe an ce trece.  Ea este o istorie de succes datorită parteneriatului temeinic dintre partenerii naţionali şi cei de dezvoltare.  Implicarea şi dedicarea Ministerului Economiei şi a Agenţiei pentru Eficienţă Energetică de la prima ediţie a fost cheia reuşitei. În contextul aprobării de către ONU a Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă,  Naţiunile Unite din Moldova reconfirmă că va rămâne partener devotat în calea unei dezvoltări durabile de care să beneficieze fiecare cetăţean al R. Moldova”, spune Nicola Harrington-Buhay, reprezentant rezident PNUD Moldova.

În 2014, Moldova Eco-Energetică s-a extins cu alte două noi componente: Concursul Tehnologiilor Eco-Responsabile şi Târgul de finanţare a Ideilor de Proiecte Eco-Responsabile. Iniţiativa aparţine Ministerului Economiei şi Agenţiei pentru Eficienţă Energetică şi vine ca o completare logică a competiţiei care premiază, începând cu acest an, Istoriile, Tehnologiile şi Ideile Eco-Responsabile.

„Amploarea pe care a luat-o Moldova Eco-Energetică demonstrează că domeniul eficienței energetice și surselor regenerabile de energie se dezvoltă foarte repede, iar acest lucru reduce handicapul de competitivitate al economiei naționale și ne face mai independenți din punct de vedere energetic”, a declarat directorul Agenției pentru Eficiență Energetică, Mihail Stratan.

Moldova Eco-Energetică a fost lansată în 2011 de Proiectul UE-PNUD „Energie şi Biomasă” şi realizată în echipă cu Ministerul Economiei şi Agenţia pentru Eficienţă Energetică. 2014 este ultimul an în care Proiectul Energie şi Biomasă co-finanţează competiţia şi ceremonia de premiere, din 2015 acestea fiind preluate în totalitate de Ministerul Economiei şi Agenţia pentru Eficienţă Energetică.

Proiectul Energie şi Biomasă în Moldova este un proiect de 4 ani, implementat în 2011-2014. Bugetul total al proiectului este de 14.56 milioane Euro, acordați de Uniunea Europeană (14 mln  Euro) și PNUD Moldova (560,000 Euro).

Comunicat de presă

ТПП05.12.2014, Chișinău – Evenimentul național „Fabricat în Moldova”, organizat tradițional de Camera de Comerț și Industrie, se va desfășura, în perioada 28 ianuarie – 1 februarie 2015,  cu sloganul „Competitivitate – Performanță și Calitate” și va cuprinde, pe lângă expoziția cu același nume, un amplu program de afaceri, concursurile „Marca comercială a anului”, „Premiul pentru realizări în domeniul calității” și va culmina cu „Gala businessului moldovenesc”.

„Pentru a beneficia de oportunitățile oferite de liberalizarea comerțului cu UE, operatorii economici trebuie să-și crească propria competitivitate, iar aceasta se poate realiza prin sporirea performanței și oferirea unor produse și servicii calitative. Anume acest fapt am vrut să-l subliniem prin genericul expoziției „Fabricat în Moldova”: „Competitivitate – Performanță și Calitate. De fapt, în perioada următoare anume sprijinirea întreprinderilor pentru atingerea acestui obiectiv constituie principala misiune a CCI. Îndemnăm toate instituțiile de dezvoltare să se preocupe în mod prioritar de sporirea competitivității întreprinderilor din Republica Moldova”, a declarat președintele Camerei de Comerț și Industrie, Valeriu Lazăr.

Anume în acest scop, în cadrul „Fabricat în Moldova” vor fi organizate multiple evenimente informative pentru agenții economici și pentru consumatori în domenii ca cerințele UE pentru certificarea produselor, implementarea sistemelor de management al calității, programe de susținere a businessului, dezvoltarea personalului și alte subiecte relevante ce țin de creșterea competitivității întreprinderilor. Totodată, vor fi organizate mai multe platforme de comunicare pentru stabilirea contactelor de afaceri și încheierea eventualelor parteneriate, precum și pentru consolidarea dialogului public-privat.

Acestea vor fi organizate cu participarea partenerilor evenimentului - Ministerul Economiei și instituțiile sale specializate, Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și un șir de programe internaționale.

În cadrul programului de afaceri se va desfășura și conferința Consiliului de afaceri al Organizației de Cooperare Economică la Marea Neagră, al cărui președinție o deține în prima jumătate a anului 2015 Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.

Spațiul expozițional al „Fabricat în Moldova” constituie peste 1300 m.p. și va găzdui peste 200 de agenți economici cu standuri individuale sau colective, ale raioanelor sau ale unor asociații sectoriale de business.  În premieră, în cadrul ediției din 2015 va participa Asociația de Divinuri din Moldova. La stand vor fi prezentate produsele companiilor Barza Albă, Vismos, Aroma, Kvint ș.a. Tot în premieră, la expoziție vor participa cu stand colectiv agenții economici din regiunea transnistreană care au participat la Proiectul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare „Creșterea măsurilor de încredere a companiilor de pe ambele maluri ale râului Nistru prin participarea la expoziții”, implementat de CCI.

La ”Fabricat în Moldova” își vor prezenta realizările și agenții economici care au beneficiat de suport în cadrul Programului de atragere a remitenților în economie ”PARE 1+1”, fiind promovate și mediatizate programele derulate de stat în vederea susținerii întreprinderilor mici și mijlocii. Totodată, Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) va acorda susținere financiară IMM-urilor ce participă la expoziție, prin rambursarea parțială a cheltuielilor de participare.

La invitația CCI a RM, la expoziție vor participa mai multe Camere de Comerț și Industrie din străinătate, inclusiv din Republica Belarus, România și Ucraina, la standurile cărora vizitatorii și participanții vor avea posibilitatea de a se familiariza cu ofertele comerciale și produsele companiilor din aceste țări.

Pe data de 30 ianuarie 2015 se va desfășura în premieră „Gala businessului moldovenesc”, care va cuprinde și ceremonia de decernare a distincțiilor concursului ”Marca comercială a anului 2014”, concursului național ”Premiul pentru realizări în domeniul calității”, precum și a concursului „Medalia de aur” pentru participanții la expoziția „Fabricat în Moldova”.

  Comunicat de presă

Womens clubClubul Internaţional al Femeilor din Moldova (IWCM) are plăcerea de a anunţa cea de-a 18-a ediție a Iarmarocului Caritabil de Iarnă 2014 ce va avea loc la Pavilionul Central al Centrului Internațional de Expoziție „Moldexpo” pe data de 7 decembrie între orele 10:00-16:00.

Evenimentul are drept scop colectarea de fonduri din vânzările produselor expuse de misunile diplomatice acreditate în Republica Moldova, Clubul Internațional al Femeilor, precum și diverși producători autohtoni și agenți economici din țară. Banii colectați la acest Iarmaroc internațional, unic de acest fel în Republica Moldova, vor ajunge la copiii bolnavi de cancer din cadrul celor două secții Hematologie și Oncologie Pediatrică ale Institutului Oncologic Republican, precum și pentru copii ce necesită îngrijiri speciale în cadrul Centrului de Protezare Oro-maxilo-facială.

Iarmarocul Caritabil de Iarnă 2014 va fi deschis la orele 10.00 de către Prima Doamnă a țării, Margareta Timofti, co-președintele IWCM, d-na Pakize Banu Cankan Kartal si d-na Corina Cojocaru-Ulianovschi   si coordonatorul principal al Iarmarocului 2014, d-na Irina Herne, alături de soțiile Ambasadorilor acreditați la Chișinău și membrii Clubului Internațional al Femeilor din Moldova.

Această acțiune caritabilă, tradițional organizată de către comunitatea internațională în luna decembrie, este o călătorie în jurul lumii, unde fiecare stat își prezintă produsele autohtone, bucatele și băuturile sale, lucrări de artă, haine, cărți și jucării pentru copii, toate la un preț accesibil.

Clubul Internațional al Femeilor din Moldova invită toată lumea pe 7 decembrie la Moldexpo să savureze din plin de farmecul unei atmosfere inedite a sărbătorilor de iarnă, a unei lumi cosmopolite, unde multilingvismul și inter-culturalitatea crează o coeziune socială, oferind cu pietate noi valori cetățenilor Republicii Moldova.

Familii întregi împreună cu copiii sunt aștepați să contribuie simbolic în susținerea copiilor bolnavi de cancer prin implicarea și participarea la acest Iarmaroc caritabil, unde muzica, dansul, colindele de iarnă și bucate internaționale vor asigura atmosfera de sărbătoare și relaxare a unei duminici speciale în mijlocul comunității diplomatice și internaționale la Chișinău. Tombola este întotdeauna un moment distractiv, premiile expuse în concurs sunt uimitoare si includ chiar si zboruri tur-retur. Veti savura o duminică plăcută și veți naviga printre cadouri unice de pretutindeni.

Copiii vor avea bucuria de a-l vizita pe Moş Crăciun şi chiar de a face poze cu “Moşu cu nas roşu”. Speram să vă vedem acolo împreună cu familia!                                                  

Clubul Internațional al Femeilor din Moldova mulţumeşte sponsorilor care au contribuit la buna organizare a acestui eveniment caritabil: Effes/ Chisinau, Fed.Fotbal Moldova, Kenford, Sun TV, Bemol, GaZ Union Fenosa, Centrul de Diagnostic German, Interdean, Hideco, Orange, PWC, Casa Curata, Accent Electronic, Xerox, MobiasBanca, Malldova, Turkish Airlines, Xerox, Youbesc, Trend Setter.

Clubul Internaţional al Femeilor din Moldova (IWCM) a fost fondat ȋn anul 1997 şi, până ȋn acest moment datorită evenimentelor organizate precum Seara de Artă, Târgul de Crăciun, Fashion Show a colectat peste 450 000 de dolari pentru diferite proiecte de caritate. Membrii clubului activează pe bază de voluntariat şi toţi banii colectați sunt direcționați spre susținerea copiilor, femeilor și a grupurilor social-vulnerabile din Republica Moldova.

Informații suplimentare despre Club le găsiți pe pagina web www.iwcm.md și în Facebook International Women’s Club of Moldova.

451352426Zeci de companii și entuziaști ai surselor de energie regenerabilă au participat astăzi la cea de a doua ediție a Bioforumului dedicată plantelor energetice. Bioforum-ul este parte a șirului de evenimente parte din Moldova Eco-Energetică, la acesta fiind pusă în discuție experiența României și altor țări europene în cultivarea plantelor energetice și perspectivele lor în Moldova, evoluțiile în înregistrarea în registrul plantelor din Moldova a salciei energetice, etc.
Viceministrul Economiei, Valeriu Triboi, s-a arătat încrezător în viitorul plantelor energetice, având în vedere că deja există o piață de desfacere largă pentru combustibilul din biomasă. „Deja în anul 2012, cca 4% din consumul final brut de energie era asigurat din surse de energie regenerabilă. În anul 2014, centralele termice pe bază de biomasă, instalate în instituțiile publice si gospodăriile individuale aveau o capacitate totală de circa 49  MW, ceea ce reprezintă 9% din consumul final anual de energie termică”, a declarat Valeriu Triboi în deschiderea evenimentului.
Președintele Academiei de Științe a Moldovei, Gheorghe Duca, s-a pronunțat pentru sinergia între fondurile de dezvoltare ale instituțiilor guvernamentale pentru a avea un impact mai puternic asupra dezvoltării surselor de energie regenerabile. Președintele AȘM a subliniat că cercetătorii moldoveni au deja multiple studii în domeniul cultivării plantelor energetice, comunitatea științifică fiind interesată ca acestea să-și găsească utilizări practice în afaceri.
Dr. Ruben Budau, de la Energowood acacia, a vorbit despre eficiența economică a plantațiilor energetice de salcâm cu perioada de tăiere ultrascurtă, alți vorbitori referindu-se la modalitățile de utilizare a biomasei, cerințele de calitate pentru biocombustibili solizi, echilibrul între cultivarea pe terenuri agricole a culturilor alimentare și energetice, etc.
 Amintim că prima ediție a Bioforumul-ui s-a desfășurat în vara anului 2014, adunând consumatorii și producătorii de combustibil solid din biomasă.

Comunicat de presă

760x0-00-90Institutul Polonez organizeaza, in parteneriat cu Wikipedia, a patra editie a concursului "Polish Ro.Wikipedia", care se va desfasura in perioada 25 noiembrie - 31 decembrie si are ca scop promovarea Poloniei in paginile de limba romana a eciclopediei online. wall-street.ro a stat de vorba cu reprezentantii din turism si va prezinta opiniile lor in legatura cu acest concurs.

Concursul organizat de Institutul Polonez are doua scopuri principale: dezvoltarea Wikipedia in limba romana, care contine in prezent peste 250.000 de articole, si promovarea imaginii Poloniei in Romania.

"Mi se pare o initiativa extraordinara de promovare a unei destinatii. Pentru a promova o destinatie turistica, este nevoie in principal de content. Un concurs de genul asta, prin care sa se creeze continut gratuit, de persoane care au vizitat tara ta, este o situatie win-win", spune Razvan Pascu, consultant in turism.

In concurs se pot inscrie toti vorbitorii de limba romana, care pot lucra si in echipe de doua persoane. Articolele inscrise, nou intocmita sau completari ale celor deja existente, trebuie sa fie direct legate de Polonia. Premiul presupune un weekend in orasul Gdansk si va fi acordat persoanei care va crea cele mai multe articole sau va completa in mod semnificativ articolele deja existente.

"Este o forma extraordinara de promovare", spune Ion Antonescu, directorul agentiei Marshal Turism. "Orice initiativa merita incercata, chiar daca e proasta. Si eu incurajez angajatii mei sa vina cu astfel de idei", a completat acesta.

Romania, restanta la capitolul promovare in 2.0?

Reprezentantii din turismul romanesc nu au auzit inca de o initiativa similara in Romania, insa cred ca ideea are un potential urias pentru promovarea unei tari. De altfel, in urma celor trei editii anterioare ale acestui concurs, Wikipedia in limba romana s-a imbogatit cu peste 600 de articole.

Razvan Pascu sugereaza implementarea unei strategii asemenatoare in tari in care imaginea Romaniei a avut de suferit. "Romania ar putea organiza ceva asemanator in tari precum Austria, Germania sau Israel, cu creare de continut in limbile tarii respective. De asemenea, ideea este buna pentru tarile in care imaginea Romaniei e proasta, cum ar fi Marea Britanie si Franta. Poate ca n-ar fi rau sa exploram si alte tari, precum China si Rusia", afirma consultantul in turism.

In ceea ce priveste orasele pe care Romania le-ar putea promova printr-un astfel de concurs, ele trebuie alese in functie de target, sugereaza Razvan Pascu. "Daca ne adresam tinerilor, Bucurestiul ar putea fi vandut ca destinatie de city-break, insa daca vrem turism cultural, am putea lege Brasov, Sibiu sau Alba Iulia. Daca ar fi vara, as oferi ca premiu un weekend in Delta Dunarii, pentru ca este unica in Europa si ea nu trebuie decat promovata, pentru ca produsul deja exista", conchide el.

Cu toate ca nu s-au finalizat, initiativele pentru concursuri similare nu au lipsit in turismul romanesc. Ion Antonescu a propus Ambasadei Israelului sa organizeze un concurs in care participantii trebuiau sa raspunda la intrebari legate de istoria evreilor. "Nu am auzit de idei similare, insa as accepta si eu sa fiu implicat daca s-ar organiza concursuri si as da premii la cele doua hoteluri pe care le detin". Ion Antonescu. El este proprietarul a doua hoteluri din capitala, resprectiv Hotel Marshal, de trei stele, si Hotel Marshal Garden, de cinci stele.

Romania ar avea potential de promovare pentru mai toate tarile din Europa, "mai putin cele sarace", crede proprietarul Marshal Turism, care sustine ca ne-am putea promova in Germania, Franta, Spania, Anglia, Italia.

Concursul organizat de Institutul Polonez se va desfasura in perioada 25 noiembrie - 31 decembrie. Participantii la concurs se pot inscrie prin trimiterea numelui de utilizator Wikipedia si a adresei postale printr-un e-mail la adresa . Rezultatele concursului vor fi anuntate pe site-ul Institutului Polonez, pe 9 ianuarie 2015.

egovÎn data de 21 Noiembrie, la Stockholm, Centrul de Guvernare Electronică a semnat un Memorandum de Cooperare cu eGovLab.

Memorandumul presupune schimburi de experiență pe dimensiunea:

  1. date deschise
  2. crearea orașelor inteligente
  3. inovarea sectorului public
  4. mGovernment
  5. organizarea trainingurilor pentru funcționarii publici spre e-Trasnformarea Guvernului
  6. implementarea proiectelor de cercetare

eGovLab Este un centru de cercetare la Universitatea Stockholm, Suedia, care funcţionează pe o simplă ipoteză: că buna guvernare bazată pe transparență, eficiență, luarea deciziilor colective şi co-crearea poate îmbunătăţi serviciile pentru cetățeni și spori performanța economică în Suedia, precum și în cadrul Uniunii Europene la scară largă.

egov.md