schreiberZach Schreiber, manager unui fond de risc, care a spus la Conferința Ira Sohn din luna Mai că preţul petrolului se va prăbuşi, a câştigat aproximativ 1 miliard de dolari din acest pariu.

Un raport al Bloomberg arată că firma lui Schreiber, PointState Capital a câștigat 27% după plata taxelor în 2014, cu un profit de 2 miliarde dolari pe anul respectiv. Aproximativ jumatate din acest profit s-a constituit din comerț cu petrol.

În luna Noiembrie anul trecut, când prețul petrolului se prăbuşea în weekend-ul Zilei Recunostinţei, după ce OPEC a refuzat să reducă cotele de producție, am avut primul comentariu a lui Zach Schreiber despre cele spus de el cu şase luni înainte.

În luna Mai, Schreiber a spus că prețurile petrolului „vor fi mici, mult mai mici” și a adăugat că, "petrolul american este extras de aceleaşi persoanaje care suprasaturează piața de gaze naturale. Doamnelor și domnilor, este același cântec” a spus el.”

Previziunea lui Schreiber a părut şi mai reală după ce preţul petrolului a început să scadă în luna iunie, iar în Noiembrie, preţul ţiţeiului West Texas Intermediate a scăzut sub 70 dolari, pentru prima dată în ultimii patru ani, în timpul vacanței de Ziua Recunostintei.

Și de atunci, petrolul nu a făcut altceva decât să coboare. Miercuri dimineață, WTI era cotat 46,13 dolari barilul.

Zach Schreiber a spus la Conferinţa Ira Sohn că, "puterea petrolului duce la o automulțumire și automulțumirea este criminală."

http://www.capital.ro/
ТППO masă rotundă privind oportunitățile comerciale și investiționale în regiunea Mării Negre va avea loc săptămâna viitoare la Chișinău în contextul expoziției naționale „Fabricat în Moldova” și a președinției Moldovei la OCEMN.

Camera de Comerț și Industrie invită operatorii economici să participe la masa rotundă cu tematica „Oportunități comerciale și investiționale în bazinul Mării Negre”, care se va desfășura în cadrul expoziției naționale „Fabricat în Moldova” și a președinției Moldovei la OCEMN. La eveniment vor participa agenți economici, reprezentanți ai instituțiilor de dezvoltare din România, Turcia, Bulgaria, Ucraina și Rusia și membri ai Consiliului de afaceri al Organizației de Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN).

Evenimentul este organizat de către CCI a Republicii Moldova, care deține, în primul semestru al anului curent , președinția în exercițiu a Consiliului de afaceri al OCEMN și va avea loc pe data de 28 ianuarie, în Pavilionul 2 al CIE Moldexpo, începând cu ora 15.00.

Prioritățile președinției CCI a RM în CA OCEMN sunt intensificarea activității organizației în promovarea potențialului de export prin diversificarea geografiei exporturilor și creșterea competitivității produselor din statele OCEMN atât pe piețele țărilor membre, cât și pe terțe piețe. În acest sens, Moldova își propune dezvoltarea și promovarea brandurilor naționale din țările membre ale OCEMN ca instrument de stimulare a exporturilor. Totodată, Republica Moldova își propune să beneficieze din plin de caracterul aplicativ al organizației în vederea dezvoltării unor inițiative și proiecte comune prin aplicarea la programele relevante ale Uniunii Europene ce stimulează politicile de industrializare, inclusiv transferul tehnologic și inovarea, economia verde ș.a.

Amintim că Consiliul de Afaceri al Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră (BSEC) a fost înfiinţat la 30 august 1992 şi a devenit operaţional la 1 mai 1993. Din decembrie 1992 are statut de observator în Organizaţia Cooperării Economice la Marea Neagră şi acţionează în principal pentru identificarea şi promovarea prin intermediul instituţiilor financiare internaţionale şi altor organisme internaţionale a proiectelor de cooperare şi investiţii în zonă. În cadrul parteneriatului din CA OCEMN, CCI a RM și-a axat activitatea pe susținerea întreprinderilor mici și mijlocii, atragerea investițiilor, căutarea noilor piețe de desfacere, posibilităților de desfășurare și dezvoltare a afacerilor, partenerilor de business în regiune, crearea unui climat de afaceri favorabil.

Comunicat de presă

Joi, 22 Ianuarie 2015 07:26

Mănuși fără degete moldovenești

mitenki3Pe rafturile magazinelor au apărut mănuși fără degete de la producători moldoveni. Este un accesoriu modern, care poate nu doar să ofere căldură, dar și să devină un element distinctiv în outfit-ul unei domnișoare.


Mănușile pot fi achiziționate în magazinele specializate Ponti, care e bine cunoscută consumatorilor locali datorită unui sortiment bogat de colanți, ciorapi și șosete pentru femei, bărbați și copii.


mitenki2Iar special pentru sezonul 2014-2015 compania și-a uimit clienții prin prezentarea noii linii de producție. În prezent, producătorul local oferă două tipuri de mănuși fără degete: scurte (până la încheietură) și lungi (până la cot), executate din diferite materiale (lână, amestec de lână și fibre sintetice, piele, bumbac cu fibre elastice), având o gamă bogată de culori la utilizarea elemetelor decorative. Prețurile pentru noul accesoriu modern sunt: 115 lei (pentru mănuși scurte) și 140 lei (pentru cele lungi).

În plus, Ponti a început să producă mănuși din lână pentru copii.


mitenki1Firma Ponti a fost fondată în anul 1987. Se ocupă de producția unui sortiment bogat de articole de colanți, ciorapi și șosete. Întreprinderea e echipată cu utilaje de împletit italiene și cehe, linii automatizate de cusut japoneze, engleze și germane. Ponti utilizează materia primă de producție europeană (Lycra și Tactel) de la firma INVISTA.

În prezent, sortimentul firmei include mai mult de 130 de articole. Anul trecut compania și-a extins gama de produse prin introducere pe piață a papioanelor unisex “Mister & Missis Ponti”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

moldova logoÎn perioada 13-18 ianuarie 2015, țara noastră a fost promovată ca destinație turistică sub noul brand –Pomul Vieții, în cadrul expozițiilor Vakantiebeurs din Utrecht, Olanda și Ferien-Messe în Viena, Austria. Această premieră a fost posibilă datorită suportului oferit de Proiectului USAID CEED II în cadrul programului de promovare a Moldovei ca destinație turistică.

La aceste expoziții s-au prezentat cu succes cei mai mari tur-operatori, prestatori de servicii din domeniului turismului și vinării: „Tatra-Bis” SRL, „Air Moldova” I.S.C.A, "Infoturism Grup" SRL (Amadeus Travel Lufthansa City Center), “Et Cetera Wines” SRL, “Solei-Turism” SRL, “AeroTur” SRL, “MoldovaTur” SRL, Cricova”S.A.

Domnul Sergiu Botezatu, Manager Superior de Proiecte al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) Moldova, precizează că Agenția sprijină eforturile depuse la toate nivelele în dezvoltarea industriei turismului în Moldova, care este o industrie multilaterală importantă ce contribuie la creșterea economică a țării.

Peste o sută de mii de persoane precum şi mii de experţi din sectorul turistic iau parte anual la aceste evenimente dedicate industriei cu cea mai mare creștere la nivel mondial. Vakantiebeurs este unul din cele mai importante evenimente turistice de consum din lume, cu peste 1.400 de expozanți, Ferien-Messe fiind principalul tîrg de profil din Austria ce se adresează publicului larg, care la ediția din 2015 a întrunit mai mult de 700 de expozanți din peste 70 de ţări și este evenimentul internaţional cu oferte de vacanţe, călătorii şi agreement. Scopul acestor expoziții este de a oferi potențialilor vizitatori informații actualizate cu privire la cele mai noi oferte, produse și destinații. Vinurile și gastronomia rămîn a fi cele mai atractive produse turistice față de care vizitatorii au araătat un interes sporit.

Ambasadorul RM în Regatul Țărilor de Jos, Dl. Emilian Brenici și Ambasadorul RM în Austria și Slovacia, Dl Andrei Popov, au vizitat stand-urile Moldovei în cadrul expozițiilor și au remarcat prezența profesionistă a companiilor participante. Reprezentanții mass media străină au arătat un interes sporit față de Moldovei și noua sa imagine și și-au exprimat dorința de a vizita țara noastră.

Moldova va participa cu noul brand la expozițiile de turism EMITT în Istanbul, Turcia, ITF Slovakiatour în Bratislava, Slovacia, ITB Berlin, Germania, TTR București, Romania, Tour salon în Poznan, Polonia, WTM în Londra, Marea Britanie. Toate aceste evenimente au un rol major în vederea promovării și sensibilizării potențialilor vizitatori.

Bugetul de promovare din cadrul Programului Național al Industriei Turismului pentru anul 2015 constituie 100.000 euro și este format din fonduri guvernamentale, ale donatori străini și contribuții din sectorul privat.

Informații suplimentare puteți găsi pe : www.moldovaholiday.travel

img 105531Companiile care doresc să devină sposor principal al Jocurilor Olimpice din 2020, de la Tokyo, vor trebui să achite cel puţin 15 miliarde de yeni (aproximativ 110 milioane de euro), a anunţat, luni, presa niponă, informează AFP.



Potrivit Kyodo News, şapte companii, între care şi constructorul de automobile Toyota, producătorul de bere Asahi şi operatorul de telefonie NTT Docomo, se află pe lista firmelor care îşi doresc să devină Gold Sponsor.



În cazul în care cifra prezentată de Kyodo News este corectă, s-ar înregistra o creştere faţă de suma cu care Coca-Cola a devenit sponsor al Jocurilor Olimpice de la Londra din 2012 - 86 de milioane de euro.



Sponsorul principal al JO-2020 va putea folosi logoul Jocurilor Olimpice şi sloganurile în reclamele sale până la finalul anului 2020.



În afara sponsorului principal, Gold Partner, va fi ales pentru JO şi un "Official Partner", care va trebui să contribuie cu 6 miliarde de yeni (aproximativ 44 de milioane de euro). De asemenea, compania care va deveni "Official supporter" va trebui să achite între un miliard şi trei miliarde de yeni.

http://www.zf.ro/
b14487ae73b63263c1830021f968c4e8cf2424919601 thumbOmul de afaceri american Ron Burkle îşi scoate la vânzare penthouse-ul de 37 de milioane de dolari, pe care l-a cumpărat în 2007 cu 17 milioane de dolari. Reşedinţa a fost până mai recent un spaţiu închiriabil, numit Sky Studios, unde s-au filmat numeroase episoade din serialul american Sex and the City. De exemplu, în cazul în care Richard încearcă să convingă Samantha el de fapt îi pasă de ea.

De asemenea, acolo a fost sărbătorite nunta lui Jerry Seinfeld și ziua de naștere lui Chelsea Clinton.



Penthouse-ul se întinde pe trei etaje, are 6 dormitoare, o grădină pe acoperiş şi un teatru.
a keyed elevator takes you to a glass encased grand room that had132235468583709f1e7b7bd598563ea458f1b35 960 1e7659b4b664524c799df29830a320d1b13a727d9 960 18ab4f971258dc300ffe9859991940e66bee57593 960 1
192824f9f109557b452d8b77f7a35e3e62ac4c45 960 1


Sursă: http://curbed.com/
UIMSP a organizat primul eveniment cu participarea sectorului medical din RMUsatiy1


Pe 20 ianuarie curent la Chișinău a avut loc un eveniment național, organizat de Uniunea Instituțiilor Medico-Sanitare Private din Republica Moldova, în parteneriat cu Ministerul Sănătății al RM. La întrunire au participat peste 100 de manageri ai instituțiilor medicale naționale și raionale din toate regiunile țării și reprezentanți ai sectorului medical privat. De asemenea, evenimentul a fost onorat cu prezența de către Andrei Usatîi, ministrul Sănătății al RM, Wicher Slagter, șeful interimar al Delegației UE în RM, domnul Horia Cristian, vicepreședintele Comisiei Parlamentare pentru Sănătate și Familie din Parlamentul României, Jarno Habicht, reprezentantul Organizației Mondiale a Sănătății în RM, Veronica Arpintin, Managerul Național pentru Moldova al Echipei de susținere a micului business, BERD ș.a.

Obiectivul reuniunii a fost de a discuta și a identifica soluții pentru asigurarea durabilității reformelor în sistemul de sănătate autohton, prin eficientizarea costurilor în medicină.

Olga Șchiopu, președinte, Uniunea Instituțiilor Medico-Sanitare Private din Republica Moldova: „Prin activitatea noastră, ne propunem să contribuim la sporirea nivelului de calitate a serviciilor medicale autohtone, asigurarea accesului la tehnologii și inovații în acest domeniu, dar și la dezvoltarea infrastructurii de servicii medicale. Prin inițierea transferului de experiență cu UE vom reuși împreună să implementăm indicatori de performanță în sectorul medical. Acest fapt va contribui inevitabil la racordarea sistemului de sănătate din RM la standardele de calitate europene.”

Invitatul special al intrunirii a fost domnul Horia Cristian, medic chirurg, vicepreședintele Comisiei Parlamentare pentru Sănătate și Familie din Parlamentul României. Speakerul a susținut prezentarea cu genericul: „Pot serviciile medicale de calitate să coste mai puțin?”, împărtășind cu participanții experiența României și a Uniunii Europene la acest capitol.

Despre UIMSP

medconferUniunea Instituţiilor Medico-Sanitare Private din Republica Moldova a fost înfiinţată în luna noiembrie 2014 de către mai multe instituții medicale private: Clinica „Sancos”, Clinica stomatologică „Fala Dental”, Spitalul Internațional Medpark, Centrul medical „Excellence”, Centrul Medicină de Laborator „Eurolab”, Centrul Medical „Extramed”, Centrul de Diagnostic German și Centrul Medical „Magnific”. Organizaţia şi-a propus să devină o platformă care facilitează comunicarea dintre autorităţi şi sectorul medical privat și public, pentru a contribui la accelerarea dezvoltării serviciilor medicale de calitate, competitive și accesibile pentru fiecare cetățean al Republicii Moldova.

Obiectivele UIMSP sunt: elaborarea și implementarea indicatorilor de performanță la nivel național, eliminarea monopolului din sectorul medical; elaborarea criteriilor transparente în domeniul sănătății pentru Parteneriatul Public Privat, organizarea instruirilor în domeniul managementului medical pentru specialiștii din sector, precum și evaluarea performanțelor medicale.

Poze: Agenția de comunicare full service „Proimagine”, MyBusiness.md



EBRDlogoBanca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) este pregătită să-și mărească participația la Victoriabank, a treia ca mărime bancă din Moldova, cu scopul de a restabili guvernanța corporativă a băncii și de a asigura performanța ei financiară sănătoasă în continuare.



BERD, care în prezent deține 15.06 la sută din acțiunile Victoriabank, a solicitat și a primit aprobarea regulatorului de a-și mări participația până la 50%. BERD însă nu a stabilit deocamdată mărimea exactă a pachetului de acțiuni pe care îl va achiziționa, aceasta depinzând  de evoluțiile de pe piață.



Măsurile întreprinse de Bancă vin după ce activitatea consiliului de administrație al Victoriabank a fost suspendată printr-o hotărâre judecătorească, fapt ce a creat o situație în care acționarii, inclusiv BERD, nu pot exercita influența asupra managementului Victoriabank.



Henry Russell, Director al departamentului BERD pentru instituții financiare din Moldova, Belarus, Ucraina și Balcanii de Vest, a declarat: "Scopul nostru este să obținem o participație semnificativ mai mare la Victoriabank care să ne permită să restabilim guvernanța corporativă la această bancă de importanță sistemică și să asigurăm ca activitatea ei să rămână independentă, profesionistă și orientată spre succes comercial."



BERD a investit în acțiunile Victoriabank în 1995, alături de fondatorii băncii, pentru a sprijini o bancă privată, deținută de oameni de afaceri locali, disciplinată din punct de vedere comercial și cu înalte standarde de integritate și guvernanță corporativă. Acest scop a fost zădărnicit în 2006, atunci când controlul asupra consiliului de administrație al Victoriabank a trecut către un grup de acționari netransparenți, inacceptabili pentru BERD și alți acționari.



"Probleme ce țin de transparență și guvernanță în sectorul bancar din Moldova, împreună cu un sistem judiciar slab, au implicații negative asupra investițiilor și a stabilității sectorului financiar," a adăugat domnul Russell.



"Vom continua să lucrăm îndeaproape cu guvernul și autoritățile de reglementare din Moldova pentru a asigura ca doar investitorii transparenți, respectabili și demni de încredere să poată deține acțiuni la Victoriabank și în băncile din țară la mod mai general. Sectorul bancar trebuie să servească economia țării și nu interesele unor grupuri netransparente."



Anul trecut, Guvernul Republicii Moldova a inițiat măsuri pentru a reforma mediul de afaceri și a promova buna guvernare, inclusiv în sectorul bancar. Conform unui memorandum de înțelegere semnat cu BERD, părțile au convenit să creeze un registru unic și absolut transparent al acțiunilor băncilor din Moldova. Acesta va permite investitorilor, creditorilor, mass-mediei și publicului larg să acceseze informații cu privire la beneficiarii băncilor.



După o serie de tranzacții netransparente cu acțiuni ale băncilor, BERD – anterior un creditor major al sistemului bancar din Moldova – a suspendat noi afaceri cu băncile deținute de acționari netransparenți. Finanțarea BERD pentru sectorul bancar a scăzut de patru ori de la peste 40 de milioane de euro în 2010 la puțin peste 10 milioane de euro în 2014. Alte instituții financiare internaționale – care, împreună cu BERD, reprezintă cea mai importantă sursă de finanțare pe termen lung pentru sistemul bancar din Moldova – de asemenea au întrerupt finanțarea instituțiilor financiare locale în care structura de proprietate rămâne netransparentă.

Comunicat de presă

Mashkova 1Compania NetInfo SRL se ocupă de dezvoltarea de software-uri și oferirea serviciilor IT din anul 1996.


„Ne-am început activitatea prin dezvoltarea software-urilor pentru bănci, - a spus directorul NetInfo, Elena Mașcova. – Deși, cu timpul, am plecat din sectorul bancar din Moldova, dar și acum continuăm să lucrăm în domeniul financiar, însă cu parteneri străini, deja. Avem clienți din Turcia și Suedia, SUA. Iar pe piața internă lucrăm cu produsul software „Doctor Eleks”.

„Doctor Eleks” este un sistem de informații destinat instituțiilor medicale de diferite niveluri: de la spitale mari și până la cabinete medicale private. În Chișinău, el a fost prezentat pentru prima dată în toamna anului 2010, în cadrul expoziției internaționale „Moldmedizin”. Iar astăzi este deja instalată în 22 de De04instituții medicale din Moldova. Trebuie menționat faptul că dezvoltatorul sistemului „Doctot Eleks” este compania ucraineană „Eleks”, un vechi partener de-al firmei „NetInfo”.

„Noi nu doar vindem în Moldova sistemul „Doctor Eleks”, ci îl și adaptăm, adică ne ocupăm de ceea ce se numește „localizare” și include traducerea interfeței sistemului în limba de stat, configurarea sistemului după cerințele legislației noastre, după particularitățile de funcționare a pieței moldovenești de servicii medicale ș.a. În comparație cu Ucraina, la noi medicina lucrează un pic altfel. De exemplu, acolo nu există polițe de asigurare medicală obligatorie, nu este un astfel de sistem complicat de raportare, impus de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, nu există un sistem uniform de evidență și identificare a cetățenilor și, respectiv, nu apare cerința de a citi informațiile de pe buletinul de identitate sau din polița de asigurare.

De14Fiecare client înseamnă minim jumătate de an de lucru, iar pentru instituțiile medicale mari poate fi și mai mult timp. De exemplu, cu Centrul Republican de Diagnosticare Medicală lucrăm deja de trei ani. Pentru astfel de centre, unde sunt conectate mai bine de 200 de calculatoare și utilaje de diagnosticare, implementarea programului reprezintă un proces lung, alcătuit din numeroase etape”.

„Pe lângă localizarea sistemului, - continuă Elena Mașcova, - noi lucrăm și la extinderea funcționalității lui, dezvoltăm module separate. Căci sortimentul de utilaje de laborator și de diagnosticare este enorm și noi suntem puși în situația de a rezolva personal problemele legate de integrarea sistemului și a utilajului, De07care sau nu se găsește în Ucraina, sau, pur și simplu, anterior nu a existat o cerere similară pentru integrare. De exemplu, atunci când am început să implementăm „Doctor Eleks” în Centrul de Medicină de Laborator „Eurolab”, a apărut problema integrării noilor analizatoare bidirecționale. A trebuit să dezvoltăm modulul necesar pentru lucrul cu acest tip de utilaje”.

Arcadie Glavațkii, managerul „NetInfo” este șeful direcției „Doctor Eleks”. Dânsul a spus că în Ucraina sunt peste o sută de instituții medicale care utilizează acest sistem. De asemenea, el funcționează și în multe clinici din Polonia, Belarus, Rusia și Grecia.

Sistemul necesită să fie configurat la necesitățile unei anumite instituții. Să fie introdus întregul personal, programul de lucru, lista de servicii, lista de prețuri. De17Setul de șabloane medicale permite reducerea cantității de informație introdusă în timpul vizitei pacientului: se minimalizează scrisul de mână, în sistem fiind introduse lista de simptome, iar medicului nu-i rămâne decât să le bifeze pe cele necesare. Ca rezultat se obține un text legat, care poate fi, pur și simplu, salvat și imprimat. Totodată, este important faptul că sistemul permite formarea unor rapoarte financiare, cu stocarea datelor în sistemul de contabilitate, atât conform serviciilor acordate, cât și conform specialiștilor: câți pacienți a avut un anumit medic, câte servicii au fost oferite de către acesta. Toate aceste rapoarte sunt destinate managerilor de instituție.

„După implementarea sistemului, noi nu renunțăm la clienți, ci continuăm să le oferim servicii de susținere.

De05În permanență apare ceva nou, de exemplu, inovația recentă – integrarea cu site-ul instituției medicale. Ea este necesară pentru ca pacientul să se poată programa la medic pe Internet, să-și urmărească rezultatele analizelor, comentariile medicului și să-și vadă toate documentele. Prin intermediul poștei electronice, sistemul poate trimite pacienților notificări, reamintindu-le de vizită: „Nu uitați, mâine la 10 AM, în cabinetul cutare”. Sau să trimită rezultatele analizelor pe adresa de e-mail a De06pacientului, dacă persoana a acceptat. Și „Doctor Eleks” o face automat, îndată ce laboratorul a realizat analizele. Este imposibil să se încurce analizele, deoarece pe fiecare eprubetă este plasat codul unic al pacientului.

Schema de procurare a sistemului „Doctor Eleks” este cât se poate de flexibilă – există varianta de colaborare de lungă durată, cu plata în rate și este o variantă cu închiriere. Dar cel mai popular mod este cel de procurare a „Doctor Eleks” cu ajutorul granturilor europene. „Suntem acreditați de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, - a spus în încheiere Arcadie Glavațkii, - ca și consultanți care oferă servizii de furnizare și implementare a sistemului medical informațional „Doctor Eleks”, care este inclus în programul de granturi BERD. Multe dintre instituțiile medicale, care astăzi utilizează acest sistem, l-au procurat printr-o compensare parțială sau totală prin astfel de granturi”.



Articol pregătit de MyBusiness.md






cosm Carolina2Marii producători, care au propriile afaceri în domeniul producției cosmetice și de parfumerie, nu pot să nu recurgă la utilizarea componentelor chimice în realizarea produselor, luând în considerare faptul că cele naturale expiră repede. Anume acest “punct slab” al industriei cosmetic permite noilor producători să apară pe piață, oferind consumatorilor produse cosmetice bazate pe ingrediente naturale și ocupând, astfel, o poziție stabilă.

Așa a procedat tânărul antreprenor Carolina Portarescu, care și-a focusat activitatea pe realizarea produselor cosmetice ecologice sub marca comercială Carolush Beauty.

În prezent Carolush Beauty oferă amatorilor cosmeticelor naturale (numărul cărora crește anual atât între femei, cât și între bărbați) o varietate mare de creme pentru diferite tipuri de ten (inclusiv cel problematic sau matur), scruburi, parfumuri uscate, balsame pentru buze, șamponuri, săpunuri.

“Produsele naturale pentru piele hand-made mereu au fost cerute pe piață, în ciuda firmelor cosm2dominante în industria cosmetică. Totuși, produsele cosmetice realizate din elementele naturale, pe lângă faptul că îngrijesc pielea, tratează iritație, erupții cutanate, umflături, alimentează și hidratează. Cosmetica naturală produsă de mine e adresată amatorilor și persoanelor care au observat deja diferența dintre utilizarea componentelor naturale și a celor chimice. Produsele cosmetice bazate pe elementele ecologice ne permit să îngrijim pielea într-o manieră absolut sănătoasă, astfel încât ea nu conține ingrediente “nocive” și, respectiv, nu va avea efecte negative”, - ne spune fondatorul Carolush Beauty Carolina Portarescu.

Totul a început de la o pasiune studențească. “Am început să experimentez acum zece ani în perioada de studenție. Atunci nu-mi dădeam seama că aceasta îmi va cosm3deveni meseria de bază. Dar am fost foarte pasionată și citeam despre tot ce are legătură cu produsele cosmetice, metodele de îngrijire a pielei și rețetele de realizare a diverselor creme”. Cu timpul, hobby-ul se transformase în producție în condiții casnice de cosmetice, care se transformase într-o sursă suplimentară de venit și, într-un final, se dezvoltase într-o mica afacere.

În prezent, Carolush Beauty oferă mai mult de 20 de tipuri de produse (printre care sunt creme, scruburi, parfumuri uscate, praf de dinți, săpun). Prețul minim e de 40 lei pentru balsam de buze, 250 lei pentru cremă împotriva psoriazisului.

Anul respectiv dorim să mai oferim spre vânzare deocosm1dorante, parfumuri-spray, seria de creme-lux, compoziția cărora, după cum afirmă Carolina Portarescu, nu are analoage în lume.

Răspunzând la întrebarea, de unde Carolush Beauty face rost de ingrediente și cutii pentru cosmetică, Carolina a răspuns: “În Moldova achiziționez doar mierea și acele plante, care nu conțin adaosuri chimice (urzică, levănțică, mentă, melisă, romaniță, gălbenele). Altele sunt furnizate din străinătate. La procurare țin cont de anumite particularități. Cel mai bun ulei de cocos e produs pe Filipine, ulei de cacao în Venezuela, unt de Shea în Burkina Faso (tot de aici îl procură și brandurile internaționale renumite cum ar fi L’Occitane, L’Oreal, The Body Shop). Personal, folosesc doar ingredientcosm4ele certificate USDA Organic, Quality Assurance International, Ecocert. Deoarece ingredientele de bază sunt procurate peste hotare pentru valuta străină, prețurile variază în dependență de fluctuațiile cursului valutar. Dar luând în considerare puterea de cumpărare destul de joasă a populației Republicii Moldova, prețurile pentru produsele de bază rămân aceleași. Cât despre ambalaje, e importantă atractivitatea cutiei doar în vânzarea cosm5cosmeticei en gros. De acord, e important designul cutiei, însă e cu mult mai important conținutul acesteia”.

Referitor la dificultățile de promovare a cosmeticei printre consumatori moldoveni, Carolina Portarescu a remarcat că reacțiile clienților sunt absolut diferite, dar majoritatea au o atitudine pozitivă. “Potențialii consumatori sunt oamenii de rând, care citesc, călătoresc și care au trecut la un mod sănătos de viață și tind spre condiții ideale de trai”.


Articol pregătit de MyBusiness.md