Duminică, 18 Ianuarie 2015 14:39

Teddy „reali” pe bani reali

IrinaИрина ЗлобинаÎn ultimul timp, în SUA și Europa de Vest se observă un adevărat boom pentru jucăriile de pluș handmade: ursuleții Teddy, confecționați manual. Ei sunt colecționați, li se dedică expoziții specializate, concursuri și premii. Există și un fel de „Oscar” adaptat – cel mai prestigios premiu pentru meșterii-teddyști, „Golden George”. Cel mai scump Teddy, confecționat în anul 1929, a fost vândut la o licitație pentru 90 de mii de dolari. Și în Moldova au început să apară specialiști în realizarea ursuleților Teddy.

Deocamdată, Irina Zlobina este singura meșteriță autohtonă, care confecționează Teddy în stilul lor veridic. Jucăriile ei au fost recunoscute și în străinătate, iar cu puțin timp înainte de Revelion, ursulețul „Wally” al Irinei s-a calificat pe locul întâi pe categoria sa în cadrul concursului „The International Teddy Bear Artists Awards”, din Marea Britanie.

- Fiica mea m-a influențat în alegerea hobby-ului. Când a împlinit o lună, mi-am dorit să confecționez o jucărie pentru ea, - a spus Irina Zlobina. – Căutând pe Internet ce aș putea Teddy3face, pentru a nu fi periculos pentru un bebeluș, am găsit ursuleții Teddy. Mi-au plăcut foarte mult. S-a dovedit că există numeroase cărți, reviste, dedicate realizării unor astfel de ursuleți, ba chiar și niște comunități de meșteri. Aceste jucării sunt mai mult pentru adulți, decât pentru copii. Teddy care sunt confecționați manual se colecționează. Deoarece acești ursuleți sunt unici, se obișnuiește să li se dea și câte un nume.

Primul ursuleț l-am confecționat în baza unei schițe străine în vara anului 2012. Am încercat să realizez ursuleți în diferite stiluri (există numeroase direcții – clasică, realistă, avangardistă, fantasy ș.a.), pentru a înțelege care dintre ele îmi place mai mult. Mă pasionează ursuleții realiști, realizarea lor îmi aduce o plăcere imensă. Însă mi-am dorit să creez ceva propriu și să nu mai copii schițele cuiva. Mai bine de un an în urmă, am început să-mi inventez schițele proprii, chiar dacă nu am diplomă de croitoreasă, ci doar niște baze puse la lecțiile de educație tehnologică din școală. Am diplomă de contabil.

Am contactat artiști din Germania, Marea Britanie și SUA, i-am întrebat unele detalii și ei mi-au deschis câteva dintre secretele lor. Primii ursuleți Teddy i-am confecționat din blană artificială. Apoi s-a dovedit că în acest scop se utilizează un material special, mohair, care, încă din anul 1902, se realizează într-un mod special (lâna de capră se plasează pe o bază de Teddy1in). Îl comand din Germania sau Elveția, de pe niște magazine online speciale, destinate ursuleților Teddy, unde se găsesc toate elementele necesare pentru ei – de la ochi la schelet, precum și instrumentele necesare pentru lucru.

Cumpăr mohair de dimensiuni mici, exact pentru un ursuleț, pentru a nu repeta ideile; piele de căprioară și ochișorii din sticlă. Confecționez manual ghearuțele, dinții din argilă polimerică, pe care o pun în cuptorul de la aragaz, iar năsucurile, buzele, limbile, orbitele pentru ochi – din argilă epoxidică (ea se întărește singură). Acest tip de lut este utilizat în taxidermie (pentru aceste detalii din animalele împăiate). Argila este moale, ca și plastilina și poate fi vopsită. Ursuleții mei deschid și închid ochii, gurițele; își mișcă lăbuțele și capul, - își împărătșește secretele meșterița.

Inițial, rudele nu o susțineau pe Irina, zicând: „Pentru ce îți trebuie? La noi nu va merge acest tip de jucării”. Însă, tatăl ei și-a schimbat părerea atunci când a vizitat expoziția de ursuleți Teddy din Kiev, unde Zlobina și-a adus primul ursuleț din mohair, realizat în baza unei schițe proprii. El a fost procurat de către un colecționar din Italia. Clienții de bază ai Irinei sunt din străinătate, în mare parte din SUA. Printre ei sunt și colecționari, care au deja mai bine de 200 și chiar 300 de astfel de jucării. Aceste persoane rezervă o cameră separată pentru ursuleți. Teddy2Deocamdată, în Moldova încă nu a ajuns moda cu Teddy, de aceea și cererea aici este destul de mică. Dacă există comenzi locale, ele sunt pentru ursuleții din blană artificială, căci ei sunt mai ieftini. Un Teddy din mohair costă între 250 și 400 euro, iar cel din blană artificială – până la 100 de euro.

Deocamdată, pentru Irina ursuleții rămân a fi un simplu hobby. Dacă tot ești în concediu de maternitate, de ce să nu te ocupi cu ceea ce îți place? Însă, ea a realizat faptul că nu-și dorește să se întoarcă la contabilitatea plictisitoare.

- Dacă ursuleții mei vor plăcea oamenilor și va exista o cerere pentru ei, atunci, când va crește fetița, hobby-ul meu se poate transforma în afacere, - presupune meșterița. – În permanență inventez ceva, creez schițe noi și îmi perfecționez abilitățile artistice. Fiecare ursuleț de-al meu este unic. Mi-aș dori să îi arăt unui număr mare de persoane care apreTeddy4ciază acest domeniu. De aceea, în aprilie îmi doresc să plec la cea mai mare expoziție din lume de ursuleți Teddy, în Münster (Germania), unde se adună colecționarii, pictorii-teddyști, producătorii, comercianții, furnizorii și, pur și simplu, iubitorii de ursuleți. Mi-ar plăcea să fac cunoștință cu alți meșteri, inclusiv cu cei cu care comunic pe Internet, căci ei toți vor participa. Voi aduce 10 ursuleți la expoziție, unul dintre care, „Milka”, participă la concurs. Îmi doresc nu doar să am ocazia să demonstrez lucrul meu, dar și faptul că și în Moldova se confecționează ursuleți Teddy. În țara noastră eu sunt singura care îi realizez în stil realist. Din alte direcții, există și un alt meșter pe ursuleții clasici.



Articol pregătit de MyBusiness.md




rs 560x415 130916180506 560.wahlberg.cm.91613 copyActorul Mark Wahlberg va extinde lanţul de restaurante fast-food pe care îl deţine împreună cu fraţii săi şi intenţionează să deschidă şapte noi localuri în New York, potrivit contactmusic.com.

Lanţul de restaurante fast-food Wahlburgers a fost înfiinţat de actorul Mark Wahlberg şi de cei doi fraţi ai săi, Donnie, fost membru al trupei New Kids on the Block, şi Paul, care este bucătar profesionist, în anul 2012, în Boston, oraşul natal al vedetei.

Cei trei fraţi au anunţat planuri de extindere a afacerii lor în Canada şi Marea Britanie.

Totodată, potrivit unor relatări din presa americană, lanţul Wahlburgers va deschide şapte restaurante în New York, în cursul acestui an, iar proprietarii doresc să deschidă unul şi în Las Vegas.

Mark Wahlberg are o biografie ieşită din comun, chiar şi pentru standardele hollywoodiene. După ce a stat în închisoare pentru trafic de droguri şi vătămări corporale, a făcut parte dintr-o "boy's band". A devenit apoi un cântăreţ de rap de succes şi a fost imaginea celebrei mărci de lenjerie intimă Calvin Klein. S-a impus ca actor cu rolul din "Jurnalul unei vedete de film porno/ Boogie Nights", în 1997. Mark Wahlberg a mai putut fi văzut în "Planeta maimuţelor", "Jaf în stil italian", "Lunetistul" şi "Max Payne". Actorul s-a remarcat recent şi în pelicula "The Fighter/ Luptătorul", în care a jucat alături de Christian Bale şi Melissa Leo, cu un rol pentru care a primit cea de-a doua nominalizare la Oscar, în calitate de producător. Wahlberg a fost nominalizat la premiul Oscar pentru cel mai bun actor în rol secundar, pentru interpretarea din filmul "Cârtiţa/ The Departed" (2006), regizat de Martin Scorsese.

http://www.mediafax.ro/
millenium logoDe la finele lunii februarie 2015 fermieri, aflați în zona sistemelor de irigare, reabilitate în cadrul programului Compact, finanțat de guvernul SUA prin Corporația ”Provocările Mileniului”, vor avea posibilitate să procure echipamente de irigare în leasing. Modelul de procurare va fi cel aplicat în cunoscutul proiect 2KR.

”În acest scop, au fost rezervate 2 mil. dolari SUA”, – a menționat într-un interviu directorul executiv al Fondului Provocările Mileniului Moldova Valentina Badrajan.

Potrivit afirmațiilor ei, portofoliul de credite, debursat în decursul perioadei 2011-2014 a fost de peste 9 mil. dolari.

În patru ani au fost oferite 52 de împrumuturi, circa 75 la sută din aceste mijloace au fost utilizate pentru crearea capacităților frigorifice.

Acestea s-au majorat cu 29 mii tone. Din anul trecut am extins aria de utilizare resurselor creditare, inclusiv pentru construcția de sere și procurarea echipamentelor de irigare. Și va fi foarte bine dacă din luna februarie a anului curent posibilitatea de a procura echipamente de irigare o vor avea și fermierii mai mici, care nu dispun de gaj. Leasingul este o soluție, — a specificat ea.

Valentina Badrajan a mai spus că, în prezent se depun eforturi pentru a informa fermierii, micii producători despre posibilitatea de procurare a echipamentelor în leasing din zona sistemelor de irigare reabilitate. Acestea sunt funcționale, asociațiile utilizatorilor de apă pentru irigare oferă servicii, tarifele fiind stabilite de membrii asociațiilor.

Procurarea echipamentelor de irigare, inclusiv în leasing, se desfășoară în cadrul programului de creditare pentru infrastructura post-recoltare prevăzut de componenta Compact.

”Tranziţia la agricultura performantă”. Valoarea acestuia este de 12 mil. dolari. Împrumuturile sunt oferite pentru post-recoltare și anume construcția depozitelor frigorifice, a terenurilor aferente acestora, procurarea echipamentului pentru prelucrarea și sortarea fructelor, legumelor si strugurilor, precum și a echipamentului de laborator pentru controlul calităţii.

De asemenea pentru, procurarea camioanelor, remorcilor pentru transportarea produselor agroalimentare pe piețele locale sau externe. Creditele sînt acordate prin intermediul băncilor locale.

Programul Compact, care mai are o componentă – reabilitarea drumurilor se implementează în Moldova în perioada 2010 – 2015. În sprijinul acestuia Corporația SUA Provocările Mileniului a oferit Moldovei un grant în sumă de 262 mil. dolari.

http://monitorul.fisc.md/
qsrCâțiva giganți ai fast-food-ului, pe care îi numeri pe degetele de la o singură mână, domină întreaga lume. The Economist a publicat recent o hartă a țărilor lumii în funcție de lanțul dominant de fast-food.

Harta prezintă dominația mondială a lanțurilor de fast-food McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Subway și Starbucks. Harta nu include, însă, Burger King, companie privată care nu este listată pe bursă.

Pe această hartă, România este dominată de nimeni altul decât de McDonald’s. Primul McDonald’s a fost deschis în anul 1948, în San Bernardino, California. De atunci, rețeaua de restaurante a crescut și s-a extins și în franciză, ajungând, în anul 2013, la 35.000 unități în 107 de țări, care au generat vânzări totale în valoare de 89 miliarde de dolari.

În România, McDonald’s deţine 67 de restaurante în 21 de oraşe, primind zilnic peste 140.000 de clienţi, conform informațiilor prezentate pe site-ul propriu. 32 de restaurante sunt localizate în Bucureşti, iar 35 în restul ţării, având în total un număr de peste 4.000 de angajaţi în România.

Astfel, McDonald’s domină în Europa de Vest. Practic, pe lângă România, cele mai multe restaurante fast-food din întreaga Uniune Europeană sunt ale acestei companii. De asemenea, McDonald’s deține supremația în sudul Americii de Sud.

KFC, cunoscut în special pentru puiul prăjit, deține supremația în China și în mare parte din Asia. Compania-mamă, Yum Brands, s-a extins rapid în China, unde numărul de restaurante KFC a crescut cu 59% în ultimii cinci ani, depășind numărul total de unități din SUA, în 2013.

Însă, se pare că Subway este noul bastion al culturii americane a fast-food-ului. Compania, înființată în 1965, are 43.000 restaurante în 108 de țări din întreaga lume, fiind lider în mare parte din Asia și pe continentul american. Subway este cel mai răspândit restaurant fast-food în state importante precum Rusia, India, Australia, SUA, Canada sau Brazilia.

http://www.money.ro/

mlrd womanIn intreaga lume exista peste 2.300 de miliardari, iar 12% dintre acestia sunt femei. Ele detin o avere totala de 930 de miliarde de dolari, potrivit studiului UBS Billionaire Census 2014.

Expertii se asteapta ca averile doamnelor bogate ale lumii sa creasca anul acesta. Dintre cele 286 de femei care au miliarde in conturi, cu o varsta medie de 61 de ani, doar 17% au bogatii pe care le-au dobandit cu forte proprii. Cele mai multe dintre femeile cu bani facuti de ele insele se afla in Statele Unite.

CNN a intocmit clasamentul celor mai bogate femei de pe fiecare continent.

 

 


America de Nord

Cea mai bogata femeie din America de Nord este Christy Walton. Ea este vaduva lui John Waldon, fiul fondatorului Walmart, cea mai mare companie de comert cu amanuntul din lume.

Christy Walton a mostenit averea dupa moartea sotului sau, in 2005. Cu un imperiu de 37,9 miliarde de dolari, este si cea mai bogata femeie din lume.

Europa

Cea mai batrana femeie din clasament este mostenitoare imperiului L'Oreal, Liliane Bettencourt, care a implinit anul trecut 92 de ani.

La varsta de 15 ani, Bettencourt a devenit ucenicul tatalui ei, care detine firma de cosmetice, iar astazi are o avere de 31,3 miliarde de dolari, fiind cea mai bogata femeie din Europa si a doua cea mai bogata femeie din lume.

Australia

Cea mai bogata femeie din Australia, Gina Rinehart, este mostenitoarea unei companii de mine. Descrisa de Forbes drept "regina comertului global cu minereuri", femeia de 60 de ani controleaza gigantul Hancock Prospecting si are in conturi 14,8 miliarde de dolari.

America de Sud

Vanessa, Maria si Johanna Slim sunt fiicele miliardarului mexican Carlos Slim si sunt cele mai bogate femei din America Latina. Se pare ca surorile au primit transe de bani de la tatal lor incepand din anul 2003, iar acum ar fi adunat cate 6,3 miliarde de dolari fiecare, adica 19 miliarde de dolari impreuna.

Fetele s-au implicat frecvent in fundatiile de caritate ale tatalui lor, dar nu si in afacerile familiei, potrivit Institutional Investor.

Asia

La varsta de 33 de ani, Yang Huiyan este cea mai tanara femeie din clasament si cea mai avuta din Asia. Ea a primit 70% din actiunile companiei imobiliare Country Garden de la tatal sau, in anul 2007, iar in prezent a ajuns la suma de 6,3 miliarde de dolari.

Orientul Mijlociu

Evreica Shari Arison, nascuta in Statele Unite, este cea mai bogata femeie din Orientul Mijlociu. Ea a mostenit averea de la tatal sau, Ted Arison, fondatorul companiei de croaziere Carnival Corporation. Shari Arison detine in prezent societatea de investitii Ariston, care controleaza banca israelian Hapolim.

Africa

Cea mai bogata femeie care locuieste pe continentul african este Folorunsho Alakija, un magnat din industria petrolului, modei si tiparului.

Ea este una dintre femeile care au facut avere cu forte proprii. Si-a inceput cariera cu un post de croitoreasa, iar acum detine gigantul Famfa Oil si are aproximativ 1,2 miliarde de dolari.

ziare.com








Womens clubInternational Women's Club Moldova is teaming with Girls Leading Our World in a new mentorship program.



IWCM is a group of professional women, both local and from the international community, dedicated to helping those around them through volunteering and fund raising for charity.



GLOW Moldova is a youth initiative that teachers leadership to young women. GLOW aims to empower Moldovan young women to become creative, confident, and action-oriented leaders in the workplace, community, and home.



Our mentorship program therefore aims to pair young women with professional women to talk about struggles and successes in life and be mentored towards their dreams and goals.



If you are interested in the program and being paired with a mentor, please fill out the form. It will only take 5 minutes.



Target group:

   young women

   18 - 30 years old

   enrolled in an university

   YOU don't have to speak English perfectly to participate and should apply even if you're not super confiendet in your skills - participating in the program will build that skill for you in a really valuable way.



Deadline: 28th of January, 2015



We look forward to meet you!



Follow us on FB: https://www.facebook.com/GLOWMoldova

rom startupRomânia doreşte să devină un adevărat centru al investiţiilor antreprenoriale. Startup-urile locale au început să fie influente şi în afara ţării. Iată cele mai importante şase momente din 2014, prezentate de ziarul Adevărul.

LiveRail - firma românească vândută către Facebook

Tranzacţia anului şi startup-ul anului din România este LiveRail. Compania din Cluj, cu sediul şi în San Francisco, a fost achiziţionată de Facebook. Astăzi, LiveRail are trei sedii - la Menlo Park, la sediul Facebook, în New York şi la Londra. Liverail este o platformă de potrivire şi servire a reclamelor video în timp real înfiinţată acum 7 ani de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne. Facebook a achiziţionat-o cu o sumă cuprinsă între 400-500 milioane dolari.

UberVu, parte a grupului HootSuite

Pe 22 ianuarie 2014, UberVu a fost achiziţioantă de compania canadiană HootSuite, care se ocupă de insight-uri de trafic şi audienţă pentru diferite branduri. UberVu a fost pentru mulţi ani cel mai popular şi cunoscut startup românesc, înfiinţat de Vladimir Oane. uberVU are acum 42 de angajaţi şi a reuşit să strângă, în urma rundelor de finanţare, suma de 3 milioane de dolari.

The Pole Society, extindere în Brazilia

Aplicaţia The Pole, lansată acum un an în România, va fi disponibilă publicului larg în Brazilia începând cu luna octombrie a acestui an. Aplicaţia a fost lansată în România în luna noiembrie şi extinderea în Brazilia este prima ascensiune pe o piaţă internaţională pentru startup-ul fondat de Bogdan Savonea şi Matei Psatta. Pentru 2015, The Pole Society plănuieşte o extindere şi mai mare la nivel global, spre SUA sau Dubai.

AxoSuits - exoschelete construite în România

Unul dintre cele mai tinere startup-uri din România, AxoSuits din Oradea, a făcut senzaţie la evenimentele de profil din ţară. Ei au câştigat How to Web Startup Spotlight şi Get in the Ring. AxoSuits lucrează la un exoschelet Made in Romania care să fie montat pe corpul unei persoane paraplegice, bătrâne sau care suferă de o problemă motorie şi care să-l ajute să se deplaseze normal.

TwoTap, succes peste ocean
Startup-ul acesta e fondat de doi români şi are sediul în Statele Unite. Radu Spineanu şi Răzvan Roman au reuşit să convingă câţiva prestigioşi investitori din Silicon Valley să investească 2,7 milioane de dolari în firma lor, TwoTap, care încearcă să simplifice procesul de cumpărare online şi în special procesul desfăşurat pe mobile (telefoane, tablete). Până acum TwoTap a reuşit să atragă peste 200 de retaileri online având o creştere de 50 de ori în numărul de tranzacţii lunare (în ultimele şase luni).


Movidius - procesoare pentru Google

O firmă din California, cu o filială la Timişoara, a reuşit să proiecteze cel mai nou procesor de pe un smartphone experimental Google – Proiectul Tango. Cu ajutorul acestuia, ceea ce numim noi telefon inteligent ar putea deveni un „telefon-geniu“. Cu ajutorul acestuia, Google va putea să realizeze hărţi în interiorul clădirilor, pentru că terminalul are trei camere care procesează în timp real. De asemenea, persoanele nevăzătoare ar putea să fie asistate în timp real de către smartphone. 

Citește aici articolul Adevărul



3936752Google Glass, ochelarii futuristi dezvoltati de Google, mai pot fi achizitionati pana pe 19 ianuarie, a anuntat compania.

Google a anuntat, intr-o postare pe blog, ca isi inchide programul Explorer si ultima zi in care clientii mai pot achizitiona ochelarii este 19 ianuarie, scrie ABC.

"Glass se afla in etapa copilariei si voi ati facut primii pasi si ne-ati invatat pe noi cum sa mergem. Ei bine, inca mai avem ceva de lucru, insa acum suntem pregatiti sa ne punem pantofii de copil mare si sa invatam sa alergam", a explicat echipa Google Glass decizia luata.

Compania va continua sa comercializeze dispozitivele Glass at Work, ce sunt folosite peste tot, de la evenimente sportive la sali de operatie.

Postarea anunta si planuri de restructurare, ce muta Glass din laboratorul de cercetare Google X intr-un loc separat, care va raspunde direct lui Tony Fadell, directorul executiv al Nest Labs, companie achizitionata anul trecut pentru 3,2 miliarde de dolari.

Nu se stie daca Google Glass va deveni o relicva a tehnologiei sau va fi revitalizat de aceste planuri.

Google a promis totusi ca in decursul timpului va lansa versiuni noi ale Google Glass.

ziare.com

6783f5d60675 la sută din gospodăriile casnice din R. Moldova au conectare la Internet fix şi Internet mobil dedicat (prin modeme şi cartele pentru date), 80,5% din utilizatorii Internetului la domiciliu navighează pe el zilnic sau aproape zilnic, 11,7% – de 2-3 ori pe săptămână, 2,4% – de 2-3 ori pe lună, restul – mai rar. Aceste date au fost făcute publice în conferinţa de presă susţinută joi, 15 ianuarie, de responsabili din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei, eveniment la care au fost prezentate rezultatele unui sondaj de opinie realizat de compania de cercetare a pieţei XPLANE la comanda ANRCETI.

Petru Mura, şef de direcţie din cadrul ANRCETI, a menţionat că sondajul respectiv este primul studiu de acest gen efectuat la nivel național și reprezintă un instrument de măsurare a gradului de satisfacție a consumatorilor de servicii de comunicații electronice, dar și de evaluare a nivelului de utilizare a acestor servicii și a gradului de concurență pe segmentele de piață cercetate (Internet fix și mobil, telefonie mobilă, fixă și TV contra plată).

Cu referinţă la piaţa serviciilor de acces la Internet în bandă largă (Internet fix şi mobil dedicat), datele sondajului arată că de cele mai multe ori vizitatorii Internetului utilizează serviciul dat pentru a comunica prin Skype, Viber, etc. (82%), a accesa reţelele de socializare (81%), paginile de ştiri (67%), datele meteo (63%), a căuta informaţii de ordin profesional şi pentru studii (61%), etc. 54% din respondenţi sunt de părerea că pe această piaţă există suficiente oferte şi este uşor să găseşti o ofertă potrivită la un preţ rezonabil, 21% – au afirmat contrariul, iar 25% – au răspuns că nu ştiu sau le este greu să răspundă. În ceea ce priveşte gradul de satisfacţie de serviciul Internet, 77,3% din respondenţi au afirmat că sunt satisfăcuţi (complet sau parţial) de Internetul fix, 54,8% – de Internetul mobil dedicat, iar 22,6% – nesatisfăcuţi de Internetul fix şi 45,3% – de Internetul mobil. Cele mai frecvente probleme semnalate de respondenţii nesatisfăcuţi sunt: legătură instabilă, întreruperi, viteză instabilă sau insuficientă.

Potrivit datelor sondajului, cel mai înalt nivel de utilizare a serviciilor de comunicații electronice este înregistrat pe piața de telefonie. Astfel, nivelul de utilizare a telefoniei fixe (în gospodării casnice) este de 95% (în Chișinău – 98%, zona urbană – 96%, zona rurală – 95%), iar al telefoniei mobile – de 91% (în Chișinău – 96%, zona urbană – 93%, zona rurală – 87%). Nivelul de utilizare a serviciului TV contra plată (în gospodării casnice) este de 56% (în Chișinău – 73%, zona urbană – 71%, zona rurală – 43%). Întrebați de gradul de satisfacție de serviciul de telefonie fixă, 93% din respondenți s-au arătat satisfăcuți (complet sau parţial) de acest serviciu, iar restul nesatisfăcuți. De serviciul de telefonie mobilă sunt satisfăcuți 87,7% din respondenți, iar de serviciului TV contra plată – 78%.

Datele sondajului mai arată că 61% din respondenți utilizează mai multe servicii de comunicații electronice la pachet de la un singur operator, fapt ce confirmă că această practică de achiziționare a serviciilor devine tot mai răspândită în țara noastră. În alt context, majoritatea respondenților, în răspunsurile sale, au calificat drept utilă ideea creării unui comparator electronic al ofertelor propuse de operatori (70,2% din respondenți) și unui comparator electronic al parametrilor de calitate a serviciilor prestate de operatori (73,1% din respondenți).

Întrebat de jurnaliști despre destinația acestor comparatoare electronice, Petru Mura a explicat că primul comparator are menirea de a ajuta consumatorul să aleagă din multitudinea ofertelor de pe piaţă oferta care i se potrivește mai mult, iar al doilea comparator – să verifice și să compare parametrii de calitate declarați de operatori cu cei înregistrați efectiv de către aceștia. Sursa citată a precizat că ANRCETI planifică să elaboreze și să pună în aplicare aceste comparatoare electronice. El a mai spus că rezultatele sondajului vor servi drept puncte de reper pentru luarea de către ANRCETI şi a altor decizii de natură să contribuie la creșterea transparenței furnizării serviciilor de comunicații electronice, îmbunătățirea calității acestora, dar și la ridicarea gradului de satisfacție a consumatorilor de servicii.

Sondajul a fost efectuat în perioada octombrie – noiembrie 2014. Au fost intervievate 1150 de persoane fizice, cu vârste cuprinse între 16 și 65 de ani, cu respectarea cotelor de gen și vârstă a respondenților. Cercetarea a fost efectuată în 452 de localități, dintre care 54 sunt localități urbane și 398 – localități rurale. Marja de eroare a sondajului este de 3%. Prezentarea rezultatelor sondajului este publicată pe pagina de Internet a ANRCETI.

Published on ANRCETI (http://anrceti.md)

covrig ardelenescIonuţ Barz, 25 de ani, a deschis în urmă cu un an o patiserie în oraşul Cluj-Napoca numită Covrig Ardelenesc, în care a investit circa 13.000 de euro, banii pe care i-a adunat după ce a muncit mai mulţi ani în străinătate. Patiseria Covrig Ardelenesc produce şi comercializează covrigi, croissante sau prăjituri.

„Am lucrat doi ani în domeniu, mi-a plăcut şi m-am gândit să îmi fac şi eu o patiserie proprie. Practic, aşa a venit ideea unei afaceri în domeniu“, povesteşte tânărul, care a des­chis patiseria Covrig Ardelenesc în septembrie 2013. Iniţial, el spera să poată obţine fonduri nerambursabile de la stat pen­tru a-şi dezvolta afacerea, însă proiectul său nu a fost aprobat.

„Am vrut să accesez fonduri pentru SRL-D, însă din păcate proiectul nu a fost aprobat. Mă gândeam că jumătate din investiţia în patiserie să fie acoperită din aceste fonduri, dar din păcate nu s-a putut. M-am întors din străinătate cu gândul să fac ceva bun la mine în ţară, dar se pare că nu am avut niciun sprijin“. În final, tânărul a investit banii pe care i-a adunat în străinătate în patiseria care se întinde pe o suprafaţă de 49 de metri pătraţi. În această patiserie lucrează în total cinci oameni.

„Zona în care este amplasată patiseria este foarte circulată şi trec pe aici foarte mulţi străini. Într- o zi bună, avem 200-300 de clienţi. Străinii vor să guste în special produse tradiţionale“, afirmă Ionuţ Barz. Cu toate că prima încercare de a obţine fonduri de la stat pentru a-şi dezvolta afacerea nu a reuşit, tânărul speră ca anul acesta să acceseze fonduri europene şi să-şi extindă afacerea. El intenţionează să deschidă un laborator de patiserie unde să facă produsele, dar şi mai multe magazine unde să comercializeze produsele de patiserie. „În primă fază, aş vrea să mă extind, să accesez fonduri europene şi să creez noi locuri de muncă şi să facem cât mai multe produse noi“, spune proprietarul firmei Covrig Ardelenesc SRL-D.

Anul trecut Covrig Ardelenesc SRL-D a avut o cifră de afa­ceri de 40.500 de lei şi o pierdere netă de aproape 12.000 de lei, arată datele publice de pe site-ul Ministerului de Fi­nan­ţe.

Zf.ro