IMG 7183Legenda Vinului Moldovei este transmisă și la expoziția „Fabricat în Moldova”. La cea de-a XIV-a ediție a evenimentului, peste 20 de companii vinicole, alături de 6 producători de divin și brandy participă în premieră cu un stand comun, sub brandul vinicol de țară „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Astfel, până pe 1 februarie 2015 vizitatorii sunt așteptați la Centrul Expozițional Moldexpo din Chișinău, pentru a cunoaște îndeaproape vinul de calitate al Moldovei, produs conform tradițiilor milenare, dar și cu aplicarea ultimelor inovații în domeniu. Participarea companiilor vitivinicole la cea mai importantă expoziție a anului a fost organizată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului său strategic, proiectul USAID CEED II.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV): „Expoziția «Fabricat în Moldova» reprezintă o importantă platformă de promovare și comunicare între vinificatori, parteneri de afaceri și consumatori. Pe parcursul evenimentului oferim vizitatorilor o experienţă cultural-cognitivă bogată, pentru ca ei să poată afla totul despre tradiţiile vinificaţiei moldoveneşti, să savureze vinurile, divinurile și brandy-urile ca adevăraţi cunoscători, să recunoască produsele de calitate aflate sub brandul Wine of Moldova. Avem convingerea că evenimentul va contribui semnificativ la fortificarea imaginii vinurilor moldovenești aici, la noi acasă.”
DSC 5362Expoziția „Fabricat în Moldova” găzduiește la ediția din acest an peste 200 de agenți economici cu standuri individuale sau colective, ale raioanelor sau ale unor asociații sectoriale de business. Pentru a oferi o importantă componentă educativă şi informativă a evenimentului, alături de cea comercială, ONVV organizează mai multe activități de popularizare a culturii vinului. Astfel, vizitatorii au posibilitatea să cunoască și să cumpere la prețuri speciale vinuri de calitate, divin și brandy produse în Republica Moldova.
În prima zi a evenimentului, Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului a prezentat seminarul  „Vinul Moldovei. O legendă vie – activități și perspective”. În cadrul acestuia au fost discutate subiecte care țin de promovarea brandului comun „Vinul Moldovei” în Moldova și pe piețele internaționale, activitățile curente ale Oficiului Național al Viei și Vinului, dar și strategia de stimulare a exporturilor, parteneriatelor și îmbunătățirea sectorului vitivinicol. La seminar au participat reprezentanții mai multor organizații și instituții, precum MIEPO, CCI, AGEPI, USAID/CEED II, Agenția Turismului, UIP ”Filiera Vinului”, precum și asociații profesionale vitivinicole.
De asemenea, pentru a iniția consumatorii privind produsele de calitate, pe data de 28 ianuarie a fost organizat un master-class și degustări de vin și divin, împreună cu experții de la Școala Vinului: Elizaveta Breahnă, Sergiu Gălușca, Constantin Olaru.
În zilele următoare, pe durata evenimentului, ONVV va continua să organizeze master-class-uri tematice și degustări, la care au posibilitatea de a participa toți doritorii.
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în sectorul vitivinicol, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în industria vitivinicolă. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol Vinul Moldovei. O legendă vie.

Comunicat de presă

Miercuri, 28 Ianuarie 2015 15:48

CONCURS UNECE - Idei pentru Schimbare

UNECE ConcursCu ocazia celebrării a 70 de ani de la fondarea Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU), in perioada 14-16 aprilie 2015, Comisia Economică a Naţiunilor Unite pentru Europa (UNECE) va găzdui primul Eveniment pentru start-up-uri inovatoare în incinta Palatului Naţiunilor de la Geneva. In cadrul acestui eveniment, organizatorii vor prezenta studiile de caz care demonstrează în ce mod talentul antreprenorial inovativ poate contribui la abordarea actualelor provocări sociale şi de mediu, şi cum ideile inovatoare pot deveni afaceri de succes.


Concursul UNECE este organizat pentru a aduna idei inovatoare şi noi soluţii pentru o dezvoltare durabilă într-o gamă largă de domenii direct legate de activitatea UNECE şi este deschis pentru participarea companiilor tinere şi echipelor de antreprenori cercetători şi studenti din regiunea UNECE. Astfel, organizatorii îşi propun să promoveze nu doar produsele şi tehnologiile inovative, dar şi inovaţia socială şi noile metode de a crea lucruri.


Finaliştii vor fi invitaţi să-şi prezinte proiectele în faţa unui juriu specializat şi a reprezentanţilor celor 56 de state membre, care vor participa la sesiunea UNECE de la Geneva.


Câştigătorii vor fi anunţaţi şi premiaţi în cadrul sesiunii din 14-16 aprilie, la Geneva.


Termenul limită de depunere a cererilor este 28 februarie 2015.


Pentru participare la concurs, accesaţi www.unece.org/ideas4change.

ТПП28.01.2015, Chișinău - Camera de Comerț și Industrie și IDIS ”Viitorul” au semnat astăzi un Acord de colaborare cu scopul de a promova un mediu favorabil, stabil şi modern de afaceri în Republica Moldova. În context, a fost lansată Agenda Locală de Business/ALB/, cele 10 filiale ale CCI, care acoperă întregul teritoriu al țării, urmând să dețină în acest proces rolul central de coagulare a asociațiilor de business la nivel local și de a stabili un dialog constructiv cu autoritățile publice locale.

În cadrul Atelierului de lucru, ce a urmat semnării Acordului, au fost discutate acțiunile care trebuie întreprinse de autoritățile centrale și locale împreună cu reprezentanți mediului de afaceri și cu experți în domeniul dat pentru îmbunătățirea mediului de afaceri și schimbarea modelului economic actual. Acțiunile pornesc, pe de o parte, de la prioritățile identificate de mediul de afaceri pe platforma Agendei Naționale de Business, iar pe de altă parte, de la obiectivele stabilite în Programul de Dezvoltare Strategică al CCI. Totodată, o prioritate în cadrul planului de acțiuni comun este îmbunătățirea transparenței decizionale la nivel central și local, proces reglementat prin Legea 239 din 2008.

Agenda Naţională de Business din Moldova (ANB) este o platformă a peste 30 de asociaţi de business şi
Camere de Comerț. ANB a fost lansată în noiembrie 2008 de IDIS „Viitorul”, cu suportul Center for International Private Enterprise (CIPE). Obiectivul ANB este de a influenţa politicile şi practicile autorităţilor publice din domeniul dezvoltări sectorului privat, în scopul creări unui mediu de afaceri atractiv şi echitabil. În acest sens, ANB vine în fiecare an cu propuneri pentru autorități și monitorizează în ce măsură acestea sunt implementate pentru a crea condiții eficiente de activitate a businessului.

Misiunea ALB este de a contribui la dezvoltarea afacerilor la nivel local şi regional şi implementarea ALB pentru dezvoltarea sectorului privat în Republica Moldova, stimularea iniţiativei private şi îmbunătăţirii mediului de afaceri, de a creşte capacitatea membrilor prin participarea activă în procesul decizional în domeniul reglementării activităţii de afaceri în Moldova, networking, dezvoltare de politici publice şi activităţi de advocacy cu scopul stabilirii unui dialog public - privat transparent şi eficient. În vederea implementării ALB, vor fi constituite, cu sprijinul celor 10 filiale ale CCI, Grupuri de lucru la nivel local.

Camera de Comerț și Industrie este o instituție de drept public, înființată prin Legea cu privire la CCI din 1999, potrivit căreia este principalul reprezentant al intereselor mediului de afaceri din Moldova. Misiunea CCI este de a  reprezenta interesele mediului de afaceri din RM, atât în raport cu statul, cât și cu instituțiile internaționale, focusându-se pe necesitățile membrilor săi, şi care contribuie la creșterea competitivității întreprinderilor moldovenești, modernizarea economiei și dezvoltarea societății, prin furnizarea de suport specializat, într-o manieră profesionistă şi eficientă.

Pentru detalii, contactați Coordonatorul Relații Publice al IDIS/ANB, Diana Lungu, la numărul de telefon 022 221844 sau la adresa de email sau Șeful Direcției Relații Publice și Protocol al CCI, Vitalie Condrațchi, la numărul de telefon 022 232974 sau prin email

00c11175755c87edf46e798df6438d0aFacebook, Instagram si alte retele sociale nu au functionat pentru aproape o ora, marti dimineata, in intreaga lume, iar un grup de hackeri sustine ca a lansat un atac impotriva acestor site-uri.
Infractorii cibernetici, cunoscuti sub numele "Lizard Squad", au publicat pe Twitter - serviciu care a ramas "in picioare" pe durata blocajului - urmatorul mesaj: "Facebook, Instagram, Tinder, AIM, Hipchat #offline #LizardSquad", arata Daily Mail.
Ei au mai revendicat si atacul care a avut loc luna trecuta asupra Sony PlayStation Network si Xbox Live de la Microsoft.
Acesti hackeri au spart, luni, website-ul companiei aeriene Malaysia Airlines si au amenintat ca vor posta online informatiile privind clientii furate in timpul atacului.
Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, dar si Instagram, AIM, Tinder, MySpace si Hipchat, nu au functionat marti dimineata timp de aproape o ora.
Site-urile nu se incarcau, iar multi utilizatori din SUA, Asia si Europa, inclusiv cei din Romania, au vazut in fata lor o pagina pe care scria "Eroare, ceva nu a mers cum trebuie".
Insa echipa lui Mark Zuckerberg, care detine Facebook si Instagram, a negat faptul ca aceste servicii ar fi fost atacate de hackeri. In schimb, ei au dat vina pe "o schimbare care a afectat sistemul de configurare".
Glume pe Twitter
Pentru a marca aceasta "tragedie", unii utilizatori au postat cateva glume pe Twitter, avand in vedere ca serviciul de microblogging nu a fost afectat de acest blocaj. In cateva minute, hashtag-urile #FacebookDown si #InstagramDown au devenit extrem de populare.
Iata unele din cele mai amuzante tweet-uri, potrivit Pulptastic:


    People are coming out for the first time in months now that Facebook and Instagram are down. #facebookdown pic.twitter.com/cIEpRn5NB5
    - Bipartisan Report (@Bipartisanism) January 27, 2015

    Two minute silence for all the people stuck in bathroom stalls not knowing what to do. #facebookdown
    - Durjoy Datta (@durjoydatta) January 27, 2015

    I don't even need to go on Facebook or Instagram right now and I don't know what to do with my life #FacebookDown #instagramdown
    - Katherine (@gleek) January 27, 2015

    Does this mean we have to go and talk to someone in real life? Can we poke them? #FacebookDown
    - Mamamia (@Mamamia) January 27, 2015


http://www.ziare.com/

bitcoin moneyBitcoin s-a apreciat puternic luni, în urma informaţiei că moneda virtuală va avea prima platformă de tranzacţionare reglementată din Statele Unite, relatează CNBC.
Compania Coinbase din San Francisco oferă deja servicii de stocare pentru utilizatorii de bitcoin şi urma să inaugureze luni o nouă platformă de trazacţionare, numită Lunar, care va deţine acordul autorităţilor de reglementare în jumătate din statele americane, între care şi California.
Compania a atras totodată fonduri suplimentare de 106 milioane de dolari, în cadrul unei operaţiuni de finanţare. Între susţinătorii Coinbase se află New York Stock Exchange şi banca spaniolă BBVA, alături de compania de servicii financiare USAA, divizia de investiţii a operatorului japonez de telecomunicaţii NTT DoCoMo şi fostul director general al Citigroup, Vikram Pandit.
Bitcoin este o monedă virtuală care permite utilizatorilor să o schimbe pe bunuri şi servicii. Moneda nu este emisă de vreo bancă centrală şi este creată online. Moneda este renumită pentru volatilitatea sa şi a fost intens criticată pentru că facilitează activităţile ilegale, având în vedere că este folosită anonim.
Reputaţia bitcoin a fost afectată de insolvenţa platformei japoneze Mt. Gox şi de suspendarea, recent, a tranzacţiilor pe Bitstamp, a doua mare platformă de tranzacţionarea a monedei în dolari.
În urma informaţiei privind platforma reglementată din SUA, bitcoin s-a apreciat luni cu 16%, fiind tranzacţionată aproape de nivelul de 300 de dolari pe unitate, potrivit site-ului CoinDesk.

http://www.zf.ro/
Duminică, 25 Ianuarie 2015 15:13

Casa pentru profesioniștii IT fără adăpost

IMG 0158În Chișinău, în data de 24 ianuare, s-a deschis primul Generator Hub din țară.  
Cu alte cuvinte, este un oficiu open space cu o suprafață de mai mult de 300 m.p., unde freelancerii, start-upurile și profesioniștii din domeniul IT vor avea posibilitatea, pentru o plată rezonabilă, să lucreze în domeniu, fiind asigurați cu ieșirea în rețea, mobilă și alte facilități.


Pe plan internațional, acest model poartă denumirea de “coworking”.
La fel, se presupune că hub-ul se va transforma într-un nou loc de desfășurare a diverselor evenimente și prezentări IT. Astfel, acesta va fi un nou punct de ancorare al industriei date (din engl. “hub” – butuc, punct central).  
IMG 0154“Trebuia să ne deschidem în mai, - povestește administratorul hub-ului Olga Batîr, - dar ne-am reținut din anumite motive. Și primele două etape ale hackathon-ului Generator (este un eveniment absolut independent de hub, deși poartă același nume), pe parcursul căruia au fost lansate câteva start-upuri de IT în scopul de a forma o imagine favorabilă a Moldovei la Expoziția Mondială 2015 din Milan, s-au desfășurat anume în această încăpere. Și finalul acestui concurs, la fel, va avea loc aici. 


IMG 0152Totuși, dacă participanții hackathon-ului au posibilitatea să folosească oficiile absolut gratuit, alții sunt obligați să plătească arenda.


O persoană, care nu va dispune de un loc stabil, va plăti 95 euro pe lună. Un loc stabil costă 145. O echip de șase persoane plătește 400. Hub-ul lucrează 24 de ore”.


Fondatorii hub-ului sunt: Vitalie Bordeniuc, director ”Asociația DNT”; Serghei Demcenko director “RitLabs”; Dona Școla; Anton Perkin, fondator ”Asociația Specialiștilor IT din Moldova”; Serghei Nagailîc, fondator ”Asociația Drupal din Moldova (Drupal is a free, open-source web development platform for online content and user communities); Victor Sîtnic, director general ”CTI Capital” și Olga Batîr.


În plan juridic, arendatorul este Asociația DNT, iar partenerii proiectului sunt Starnet, IT Lab, Imago, D-Link și FusionWorks.
Hub-ul e situat pe al patrulea etaj, blocul 2, în centrul de birouri Kentford.


Articol pregătit de MyBusiness.md

suv2În luna noiembrie s-a desfășurat prezentarea noului brand turistic al Moldovei. În ziua următoare, pe rețelele de socializare au apărut astfel de comentarii: „Ce tare e logo-ul! Vreau un astfel de tricou!”, „În sfârșit, m-am săturat deja să invidiez publicitatea făcută Azerbaijanului pe tricourile lui „Atletico Madrid”. De unde pot procura un astfel de tricou cu logo?”. El a fost atât de reușit, încât necesita să fie plasat pe suvenire. Tot atunci, ambasadorilor SUA și Suediei în Moldova, precum și altor vizitatori, le-au fost oferite perne decorative cu acest logo.


Este plăcut faptul că ideea reproducerii lui pe diverse produse nu s-a lăsat ascunsă pentru o perioadă nelimitată. Astfel, în magazinul online din America a apărut o pagină care conține diverse articole drăguțe, pe care este plasat „pomul vieții” al nostru (http://www.zazzle.com/discovermoldova+gifts). Acolo se găsesc și puloverele hoodie, populare în SUA (hanorace), tricouri, căni, mouse pad-uri, huse pentru smartphone-uri, truse pentru farduri, rucsacuri, brelocuri, carcase pentru iPad mini și insigne. Din ceea ce simbolizează Moldova, dar fără logo, sunt două tipuri de felicitări – o casă rustică și renumita „Bunica bate doba”, popularizată prin suv1formației Zdob și Zdub. În total sunt prezentate 99 de articole.


Conform spuselor directorului adjunct al proiectului CEED II/USAID, Diana Lazăr, agenția de publicitate „Publicis Moldoa”, care a lucrat la brandul turistic al Moldovei, a selectat http://www.zazzle.com dintre câteva magazine online din SUA, deoarece acesta are câteva milioane de clienți și dispune de magazine analogice în domeniile multor țări din întreaga lume. Acest operator s-a dovedit a fi cel mai optim, dat fiind faptul că activează în țările care reprezintă piețele țintă pentru Moldova și care dispun de diaspore moldovenești.


CEED II a comandat pe zazzle.com un account pentru Agenția Turismului a RM. În continuare, de acest cont se va ocupa agenția împreună cu Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM). Pentru partea noastră, plasarea de oferte nu a costat nimic. Magazinul online scoate profit din comisionul pe vânzări. Această companie plasează personal comenzile suv5în SUA și în afara țării, pe baza principiului outsourcing. Pe produsele, prezentate pe site, poate fi plasat orice desen, solicitat de către client, inclusiv „pomul vieții” al nostru. Dat fiind faptul că brandul turistic al Moldovei aparține Agenției Turismului, ea ar trebui să primească un procent pentru drepturile de autor în vederea comercializării logo-ului, ceea ce ar însemna creșterea prețurilor produselor. Dar, deoarece ne propunem să popularizăm țara noastră, logo-ul a fost transmis gratuit, pentru o anumită perioadă de timp.


De asemenea, se negociază faptul ca și în Moldova să fie lansate produse similare pentru piața internă. În particular, s-a ajuns la un numitor comun cu firmele „Iuvas” și „Maicom”, în vederea producerii articolelor din tricot, precum și cu cei care se ocupă de suvenire. Li se va permite utilizarea logo-ului, dar în condițiile de respectare a tuturor prevederilor impuse de brand. Se presupune că vor exista numeroase puncte de comercializare a acestor produse, inclusiv și în aeroport.

PernaM
„Perna Mea”, care a debutat cu pernele decorative în cadrul prezentării brandului turistic, le și comercializează deja tuturor suv3doritorilor, prin livrare la domiciliu și în cadrul puctului de lucru (compania s-a mutat recent în incinta centrului comercial „Zorile”).


-  Întreprinderii noastre i-a fost propus să producă astfel de perne și ideea ni s-a părut foarte interesantă, - spune administratorul firmei, Dumitru Bordea. – Am experimentat destul de mult și, în final, rezultatul a fost foarte frumos. Partea din față a pernei este confecționată din bumbac, pentru ca broderia să fie cât mai calitativă. Iar partea din spate – din velur (pentru a fi confortabil să stai pe ea). Husa se scoate și poate fi spălată. Perna este umplută cu puf sintetic. Unii preferă să comande doar huse, pentru a fi mai comod să le trimită în străinătate. Mulți cumpărători își doresc să le facă astfel de cadouri rudelor care sunt departe de casă. Am încercat să producem și perne de culoare albastră, dar cele negre se privesc mai bine. Ele transmit cu exactitate particularitățile stilistice ale covoarelor moldovenești tradiționale. Pernele sunt disponibile în trei dimensiuni: 40×40, 50×50 și 30×50, la un preț variabil între 200 și 230 lei.


Câteva perne „au plecat” să reprezinte Moldova la Iarmarocul de Turism „Vakantiebeurs 2015” în Olanda (13-18 ianuarie) și la Iarmarocul Internațional de Turism „Ferien-Messe Wien 2015” în Austria (15-18 ianuarie).

Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 25 Ianuarie 2015 13:58

Doza de antistres

semki2Cu puțin timp în urmă, principalii producători și comercianți de semințe prăjite de floarea soarelui erau bunicuțele. Însă, oamenii de afaceri întreprinzători, cunoscând pasiunea populației de a „ciuguli semințe”, au eliminat rapid producătorii de casă, iar pachețelele cu semințe de floarea soarelui au devenit un produs obișnuit pentru comerțul cu amănuntul.
Și nu contează câte tipuri de nucușoare, popcorn sau fructe uscate exotice s-ar ivi pe piața internă, semințele ambalate nu-și pierd din popularitate și, în orice perioadă a anului, pot fi găsite pe rafturile magazinelor.


„Cererea pentru semințe nu depinde de factorul sezonier. Cererea de consum se aseamănă cu valurile mării, aflându-se într-o mișcare continuă, iar, uneori, au loc și explozii. Pentru o perioadă de timp, am observat faptul că semințele sunt procurate mai activ primăvara și vara, atunci când oamenii merg la picnicuri sau ies în parcuri. Apoi a urmat o perioadă în care produsul era cumpărat mai bine toamna-iarna. Am tras concluzia că factorul sezonier nu  afectează cererea, iar succesul în acest business depinde de dispoziția și activitatea consumatorilor. Cu cât mai mult le place produsul nostru, cu atât mai multe comenzi primim. Pentru aceasta este primordial ca semințele prăjite să aibă un gust distins. Și nu doar la etapa inițială a producției, ci și în continuare. Mulți producători comit aceeași greșeală. Inițial, ei îi atrag pe cumpărători cu un produs de calitatea întâi, iar apoi, crezând că și-au fidelizat clienții, le propun un produs de o calitate mai proastă. Este o strategie incorectă. E ușor să-ți distrugi reputația, dar e practic imposibil să ți-o întorci, în special în cazul unei concurențe aprigi, atunci când tot timpul trebuie să concurezi cu producătorii locali și cu importatorii” – a spus pentru MyBusiness.md managerul SC Eclat-Com SRL, Jana Patrașco.


semki1Care ar mai fi variantele tester de promovare pe piață a unui produs similar?

„Atunci când am analizat situația, am ajuns la concluzia că un rol important îl are ambalarea și aspectul extern al ambalajului. De exemplu, la început am  produs semințe în pachețele de 40, 100, 200 și 300 de grame. Cele mai solicitate s-au dovedit a fi cele mai mici. Astfel, 40 g a devenit o oarecare unitate de măsură. Analizând situația, am hotărât să le propunem cumpărătorilor pachețele de 80 și 180 de grame și nu am dat greș. Aceste ambalaje sunt comode și pot fi numite doza ideală, din care organismul primește vitaminele E, D, B1, B3, B6 și minerale utile. Este interesant faptul că, modificarea cantității de semințe ambalate s-a reflectat și în tempourile de vânzări. Astfel, în partea de nord a țării au fost mai cumpărate pachețelele de 180 g, iar la sud – de 40 g. Nouă nu ne rămâne decât să ne întrebăm care ar fi cauzele?” – a zis Jana Patrașco.


Cât despre aspectul ambalajului, acesta trebuie să fie cât mai atractiv, viu colorat, dintr-un material calitativ, care nu se va descompune și nu se va rupe atunci când este luat în mână. Dar și aceasta nu este destul. S-a dovedit că pentru consumatorul de semințe este foarte importantă denumirea produsului și ceea ce 10924761 334066460124234 3722962952041563689 nscrie pe pachețel. De exemplu, firma din Chișinău, „Eclan-Com”, promovându-și produsele, a pus accentul pe faptul că semințele de floarea soarelui reprezintă o sursă naturală de sănătate și energie, de aici a și venit sloganul lor: „DOZA ta de energie”. Iar SRL „Transtest”, din orașul Ceadîr-Lunga, și-a adresat cumpărătorilor următorul mesaj: „Viața este un stres continuu? Ți-au reținut salariul, a venit soacra, ai fost la dentist, te-a inundat vecinul de sus – stres. Relaxează-te. Scuipă pe toate! Semințe antistres!”.


S-ar părea că producătorul a făcut tot posibilul pentru ca produsul să fie procurat: a avut grijă de calitatea producției, ambalajul comod, aspectul exterior, a inventat un slogan atrăgător, dar, ulterior, produsul pleacă în comerț. Iar acolo, conform spuselor producătorilor, apar „probleme” legate de păstrarea la o temperatură și o umiditate incorectă, înlocuirea întârziată a mărfurilor, ceea ce își lasă amprentă pe gustul semințelor. „Cu regret, la această etapă, pentru producător este complicat să controleze în permanență activitatea punctelor de comerț, dar noi ne străduim să ținem pulsul situației. Într-un fel sau altul, fiecare brand își are cumpărătorii săi. Oamenii se obișnuiesc cu un producător, dacă le convine calitatea produsului”,  - a spus în concluzie Jana Patrașco.

Pe poze:
1. Seminte Doza
2. Seminte AntiSTRESS
3. Semințe "Caviar Floarea-soarelui" (Rusia)

 

Articol pregătit de MyBusiness.md
mihaela tudorica 2 copy copyPiaţa locală a automobilelor de lux şi supersport a atras în ultimii şapte ani toate marile companii din domeniu, pornind de la Ferrari, Maserati şi continuând cu Bentley şi Lamborghini. Clienţii români au prins curaj şi au cumpărat anul trecut peste 20 de astfel de unităţi.



"Am închis anul cu zece vânzări Bentley şi trei Lamborghini, ceea ce înseamnă că ne-am atins targetul şi chiar l-am depăşit la Lamborghini cu o unitate“, spune dintr-o suflare Mihaela Tudorică, brand manager Bentley şi Lamborghini în cadrul Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding în România.



Cu un an în urmă, doar opt Bentley-uri şi două Lamborghini plecau din showroomul exclusivist din Pipera. Cu toate că cifrele sunt foarte mici, în raport cu piaţa toală, sau chiar şi cu piaţa premium şi de lux pe care anul trecut s-au vândut aproape 7.000 de maşini, cifrele mici de vânzări ascund cifrele mari legate de preţul acestor automobile, pentru care unii clienţi se decid chiar şi după un an de la prima intrare în showroomul unei astfel de mărci.



Cine este clientul care este dispus să cheltuiască chiar şi peste 240.000 de euro pe o limuzină de lux, cum este Bentley Flying Spur? „Clienţii de Bentley sunt antreprenori, avocaţi, proprietari de business. Nu am avut executivi printre clienţi. De asemenea, acelaşi lucru se repetă şi la Lamborghini“, a spus brand managerul celor două mărci. Clientul unui astfel de automobil este, în cele mai multe cazuri, un colecţionar de automobile exclusiviste.



„În cele mai multe cazuri, pe lângă Bentley mai au cel puţin alte două automobile, sau au cel puţin un Bentley şi un SUV mare sau au şi un automobil de weekend. La Lamborghini este mai «delicată» situaţia deoarece în cele mai multe cazuri au şi Bentley, şi Ferrari, sunt colecţionari de astfel de automobile. Un proprietar de Lamborghini are cel puţin trei maşini în garaj şi unul de Bentley minimum două“, subliniază Mihaela Tudorică, care consideră că „în România este greu de vândut un Lamborghini Aventador deoarece are preţul este foarte mare, de peste 300.000 de euro. Un client ca să dea 200.000 de euro găsim mai uşor.



Cei mai mulţi români sunt precauţi deoarece nu ştiu ce le rezervă anul următor. Clienţii de Huracan însă doresc ca următorul lor Lamborghini să fie un Aventador“. Din cele trei Lamborghini vândute anul trecut în România, două au fost Huracan, unul livrat şi unul ce urmează a fi înmatriculat în perioada următoare, iar cel de-al treilea a fost un Aventador Roadster de 330.000 de euro fără TVA, care se va livra în luna martie unui client din Bulgaria.



„În afară de clientul din Bulgaria nu am mai avut alţi clienţi din regiune. Discutăm şi cu cei din Republica Moldova, dar sunt doar discuţii, nu am închis niciun contract. Pentru anul următor, discutăm cu Bulgaria şi pentru Bentley, şi pentru Lamborghini. Cei din Republica Moldova sunt mai apropiaţi de Viena. Aceasta este o piaţă foarte bună pentru astfel de maşini deoarece pentru ei contează foarte mult confortul şi imaginea. Sperăm însă ca în Bulgaria să livrăm cel puţin un Mulsanne. Clienţii mai pot fi convinşi şi prin teste, după ce văd şi merg cu acest automobil“, rezumă planurile din regiune Mihaela Tudorică.



Cel mai scump Bentley vândut anul trecut de Porsche Inter Auto nu este unul sport, ci o limuzină, un Flying Spur V8 de aproape 250.000 de euro cu TVA. „Clienţii au optat anul trecut pentru mai multe opţionale. Spre exemplu am vândut o limuzină Flying Spur V8 al cărei preţ cu opţionale depăşea preţul uneia Flying Spur W12 prin accesorii“, a spus Mihaela Tudorică. Sunt şi clienţi care se limitează doar la opţiunile strict necesare şi nu vor nimic suplimentar, dar şi alţii care au dorit perne pentru locurile din spate sau frigider cu pahare de şampanie, care de obicei sunt disponibile doar pe Mulsanne, iar pentru aceştia Bentley Bucureşti a realizat o solicitare specială. „În cazul clienţilor care au aşteptat mai mult până au depus comanda, aceştia comandă mai multe opţionale şi alocă, din timp, un buget mai mare achiziţiei. Au fost astfel şi clienţi care au aşteptat un an până când au fost depus oficial comanda“, a subliniat directorul de marcă.



În total, Porsche Inter Auto a livrat anul trecut şase maşini, iar restul reprezintă modele comandate de clienţi care încă nu au fost livrate. Pe de altă parte, în înmatriculările de la poliţie apar 11 Bentley-uri înmatriculate, diferenţa de cinci maşini fiind reprezentată de automobile achiziţionate noi de pe alte pieţe.



„Clienţii au preferat să aştepte anul trecut şi nu au optat pentru un model de pe stoc pentru a avea o maşină mai viu colorată. Clienţii nu au mai dorit automobile negre, albe sau gri, ci bronz, oranj Sunburst şi inclusiv la interior s-a optat pentru culori mai exotice, cum ar fi un verde închis“, a spus Mihaela Tudorică. În ceea ce priveşte targetul pe 2015, acesta este simplu – de a egala sau a depăşi cifrele pe anul trecut, lucru greu pe o piaţă a autoturismelor ce abia a depăşit 70.000 de unităţi înmatriculate, chiar şi cu o creştere de 21% faţă de 2013. „O medie bună anuală ar fi o maşină Bentley pe lună pentru ca businessul să fie funcţional. Din septembrie 2012, de când am preluat această funcţie, piaţa acestor automobile s-a îmbunătăţit simţitor. Clienţii au mai multă încredere şi discuţiile cu aceştia se închid printr-o vânzare.“

http://www.businessmagazin.ro/
1421825060 img 410620 Ianuarie la Comrat a fost deschis cel mai mare parc industrial din Republica Moldova. Acesta are o suprafață de 50 de hectare.

Potrivit oficialilor prezenți la eveniment, acesta este unul dintre cele mai mari proiecte din întreaga țară. Se preconizează în cadrul acestui parc vor fi incluse peste 50 de întreprinderi care vor oferi aproximativ 2.5 mii de locuri de muncă.

Comrat.md menționează că deja peste 10 întreprinderi din Rusia, Turcia - ”INCIHOLDING”, România, Ungaria, Olanda - ”FLUID DEVELOPMENT”, și Moldova - ”VESTCOMINC” și ”RIAFINANCE” sunt gata să își deschidă aici întreprinderi.

Singura condiție este ca întreprinderile să aibă adresa juridică în regiunea găgăuză, pentru ca în rezultat să crească bugetul Autonomiei.

În acest proiect au fost investite până în prezent 1,8 miliarde de lei.

Printre companiile care au investit în activitatea parcului se numără peste zece întreprinderi din Turcia, Rusia, Kazahstan, Ungaria, România, dar și mai mulți agenți economici autohtoni.

În Republica Moldova sunt șase parcuri industriale.

http://www.realitatea.md/