Internet 5gCercetatorii britanici au reusit sa atinga o viteza absolut uimitoare de Internet mobil cu ajutorul tehnologiei 5G.

Oamenii de stiinta de la University of Surrey's 5G Innovation Centre (5GIC) au stabilit o conexiune de un terabit pe secunda, arata BBC.

Aceasta este de 65.000 de ori mai mare decat cea inregistrata cu ajutorul tehnologiei 4G si depaseste recordul precedent stabilit de Samsung, de 7,5 gigabiti pe secunda, care reprezinta doar 1% din viteza atinsa la 5GIC.

Cercetatorii spera ca vor putea face o demonstratie la o scara mai larga in 2018, iar tehnologia sa fie adoptata in Marea Britanie pana in 2020.

Ca sa ne facem o idee despre cat de rapida este conexiunea 5G, BBC noteaza ca ea va permite descarcarea unui fisier de o suta de ori mai mare decat un film in doar 3 secunde.

"Am reusit sa obtinem o viteza pentru Internetul mobil similara cu cea inregistrata prin fibra optica", a explicat Rahim Tafazolli, care a condus studiul.

http://www.ziare.com/

 

ТПП26.02.2015, Chișinău  - Membrii comitetului pentru antreprenoriat în sfera serviciilor au discutat planul de acțiuni pentru primul semestru al anului 2015 în cadrul ședinței de lucru, desfășurată ieri, 25 februarie în incinta Camerei de Comerț și Industrie a RM.

Întreprinzătorii din sfera serviciilor și-au propus să identifice problemele cu care se confruntă operatorii economici din sector și să instituționalizeze un mecanism de comunicare între sectorul public și cel privat, în vederea eliminării lacunelor în legislația din domeniu.

Larisa Șavga, președintele comitetului, a declarat că pentru acest semestru își propune să formeze sub-comitete specifice pentru fiecare subsector, astfel încât problemele identificate să fie discutate mai focusat. Totodată, aceasta a menționat necesitatea implicării active a autorităților publice pe componenta de informare și comunicare, dar necesitatea dezvoltării programelor educaționale.

Vladimir Didilica, vicepreședintele Camerei de Comerț și Industrie a mulțumit membrilor comitetului pentru colaborare, sugerând că doar prin abordarea directă a problemelor cu care se confruntă mediul de afaceri și conlucrarea activă între reprezentanții businessului și sectorul public, pot fi identificate modalitățile de soluționarea a acestora. De asemenea, vicepreședintele a încurajat inițiativele comitetului, asigurându-i de toată susținerea și suportul informațional din partea Camerei de Comerț și Industrie.

Printre activitățile propuse pentru acest semestru se numără asigurarea implementării guvernării corporative în sectorul bancar și asigurări, sprijinirea accesului IMM-urilor la inovare și transfer tehnologic, extinderea e-serviciilor și aplicarea conceptului de ghișeu unic, dar și susținerea introducerii sistemelor de management al calității în cadrul întreprinderilor autohtone.

Comitetul pentru servicii a fost înființat de către Camera de Comerț și Industrie în comun cu Asociația Businessului European, cu susținerea Proiectului „Acordul de Liber Schimb Aprofundat şi Cuprinzător (DCFTA) - informarea şi consolidarea capacităţilor agenţilor economici", finanțat de Guvernul Suediei prin intermediul Corporației Financiare Internaționale (IFC).

Comunicat de Presă

Joi, 26 Februarie 2015 05:04

Accesoriu pentru ceai „Mărțișor”

tea3De sărbătoarea tradițională, dedicată venirii primăverii, atelierul de ceai „Cosynzeana” a pregătit un produs nou – pliculețele speciale de ceai, „Mărțișor”.


„Nu sunt niște pachețele de ceai obișnuite, în a căror componență intră diverse ierburi (mentă, melissa, tei, mușețel, măceș, trandafir). Produsul nostru reprezintă un mic suvenir-surpriză, în care se combină culorile simbolice ale mărțișorului (pomponul roșu este decorat cu un fir țesut din două culori, la capătul căruia se găsește un pachețel alb cu ceai gustos) și reprezintă un gest plăcut pentru cei cărora le plac discuțiile la o cană de ceai”, - a spus pentru MyBusiness.md administratorul atelierului, Irina Rogojina.

tea7
Conform spuselor Irinei, ideea modelării unui mărțișor dintr-un pachețel de ceai a fost una spontană. „Este mereu plăcut atunci când pachețelul de ceai este decorat cu un suvenir micuț și drăguț. Acest aspect garantează buna dispoziție”, - a zis Irina Rogojina. Dat fiind faptul că pachețelele de ceai sunt confecționate dintr-o pânză specială, de culoare albă, a apărut ideea de a uni pachețelul cu un pompon roșu. Și, ca rezultat, s-a ivit un accesoriu original și autohton pentru ceai, „Mărțișor”, al cărui preț este de 30 de lei.
Atelierul de ceai „Cosynzeana” și-a început activitatea în iarna anului trecut, orientându-se spre realizarea, pentru sărbători și festivități, a unor pachețele de ceai și bomboniere, decorate într-un mod inedit, precum și a mixurilor din ierburi, plasate în cutiuțe confecționate manual. În compoziția ceaiului se găsesc, în mare parte, ierburi adunate din pădurile Moldovei, însă, la dorința clienților, sunt realizate amestecuri cu ceaiul verde sau negru.


Comercializarea produselor are loc în cadrul iarmaroacelor și online. Prețurile pentru pachețelele de ceai variază între 10 și 30 de lei (în dependență de complexitatea accesoriilor și a materialelor), iar pentru cutiuțele de ceai (din staniu, lemn) – între 70 și 150 de lei.

Articol pregătit de MyBusiness.md

DSCN453816 producători de îmbrăcăminte din Moldova au avut oportunitatea de a face parteneriate cu vestiți producători de stofe și accesorii din Europa, ceea ce le-a permis să procure materii prime necesare pentru noile colecții.


Din 9 până pe 13 februarie întreprinderile autohtone din ramura confecțiilor au vizitat faimoasele expoziții de stofe și accesorii Premier Vision și Texworld care s-au desfășurat la Paris, unde au avut posibilitatea de a examina o gamă foarte vastă de materii prime și accesorii prezentată de 726 producători din 35 de țări.


Accesul direct la un sortiment atât de vast de materii prime expus la aceste expoziții specializate, care au prezentat colecțiile de stofe pentru viitorul sezon in corespundere cu tendințele modei, au permis întreprinderilor noastre să selecteze stofe calitative la preturi acceptabile.


DSCN4656Această vizită a avut o importanță deosebită pentru 5 producători autohtoni  - DiVero, Raquette, Șaltoianca, Alina Bradu și NaNetty - care pentru prima dată au avut posibilitatea de a participa la aceste expoziții. Experți internaționali ai Proiectului USAID CEED II au asistat specialiștii întreprinderilor autohtone să selecteze corect stofele si accesoriile pentru noile colecții și să poarte negocierile corespunzătoare cu furnizorii străini. Acum producătorii de îmbrăcăminte din Moldova au acces la o vastă bază de date care include principalii furnizori internaționali de stofe de înaltă calitate, informație foarte necesară pentru crearea noilor relații de afaceri.
Grație susținerii din partea proiectul, după închiderea expozițiilor din Paris, 8 întreprinderi au plecat in Italia, unde au vizitat 11 depozite-stoc ale producătorilor de stofe și accesorii. Acolo producătorii autohtoni au selectat și contractat stofe de înaltă calitate în valoare de cca. 20 000 Euro. Astfel, producătorii autohtoni de îmbrăcăminte au obținut acces la stofe naturale de înaltă calitate  pentru propriile colecții la prețuri rezonabile. Un design care corespunde tendințelor modei de comun cu stofe de calitate la prețuri rezonabile va asigura un nivel înalt de competitivitate pentru noile colecții.


“Noi suntem foarte satisfăcuți de rezultatele vizitei la depozitele-stoc de stofe de calitate de producere europeană, deoarece aceasta ne-a permis să achiziționăm stofe de o calitate foarte înaltă la prețuri rezonabile. În rezultat vom reuși să lansăm în producere noi colecții de îmbrăcăminte pentru dame care vor corespunde tendințelor de modă la prețuri competitive. Sperăm că noua colecție să fie una de succes, care va satisface nu doar așteptările clientelor existenți, dar ne va permite să atragem și clienți noi...” — Nadejda Novițchi, întreprinderea de confecții «Sandi».

Miercuri, 25 Februarie 2015 16:33

BCE eliberează noi bancnote euro

new20euroBanca Europeană Centrală a eliberat noi bancnote denumite după personajul "Europa" din mitologia greacă, în contextul prelungirii de către Comisia Europeană a ajutorului financiar oferit Greciei.


"Includerea figurii mitologice Europa, care i-a dat numele continentului nostru, arată cum Europa se inspiră din istoria ei comună", a spus preşedintele BCE, Mario new10euroDraghi.


În mod ironic, scrie Business Insider, istoria mitică a Europei, aleasă ca inspiraţie pentru noile bancnote euro, este una scandaloasă. Potrivit legendei, Europa era o femeie din Fenicia care a fost răpită, abuzată sexual şi lăsată însărcinată de Zeus, care se deghizase într-un taur.


Ca un detaliu suplimentar de securitate, o hologramă a Europei apare pe o fâşie argintie în partea dreaptă a bancnotei.

http://www.mediafax.ro/

 

1600x1200 426011 www.ArtFile.ruOportunităţi noi pentru dezvoltarea businessului frumos
la Expoziţia internaţională specializată de cosmetice, parfumerie şi echipamente pentru saloanele de frumuseţe
BEAUTY, ediţia a XVIII-a
între 26 februarie şi 1 martie
la Moldexpo

BEAUTY-2015: principalul eveniment profesional al pieţei beauty
- trei pavilioane expoziţionale
- circa 100 de companii din  Мoldova, Ucraina, România, Italia şi Turcia
- branduri mondiale de cosmetice profesionale
- echipamente, materiale și instrumente - totul pentru saloane de înfrumuseţare şi frizerii
- centru de dezvoltare profesională – campionate, concursuri, seminare, master-class-uri şi prezentări
-  loc de întîlnire pentru profesioniștii din Moldova şi străinătate
-  oferte speciale pentru vizitatori
Beauty – expoziţia internaţională specializată de cosmetice, parfumerie şi echipamente pentru saloanele de frumuseţe, care uneşte liderii pieţei produselor cosmetice din Moldova şi străinătate. Este o platformă eficientă pentru dezvoltarea competențelor profesionale ale specialiștilor industriei frumuseţii în anticiparea serviciilor „de vară”. Participanţii la expoziţie vor prezenta: arta coafării, îngrijirea şi alungirea unghiilor, machiaj profesional, sectorul cosmetologiei şi medicinei estetice.  
Organizator: C.I.E. “Moldexpo” S.А.
Parteneri: Asociaţia Specialiştilor în Cosmetologie Medicală şi Estetică,
                  Compania S.C. "Svitol-Art" S.R.L.,
                  Asociaţia meşterilor din domeniul de extensie a genelor din Republica Moldova
Suport media:
Reviste “Aquarelle”, “Splendid magazine”, “Формула Красоты” (Мoldova); “ESTETICA Romania”, “Les Professionnels” (România); “Старая крепость” (Rusia);
Site-uri internet: websale.md, e.moda.md, sanatatea.md, instyle.md, semia.md,  hardys.md. style.md, mirnevest.md, aquarelle.md, formula-krasoti.md, estetica.ro; AllMoldova.com, Point.md, Play.md, Numbers.md, 999.md, Madein.md, Moldova-today.com, Adme.md, Pan.md, Kp.md, Vedomosti.md, Noi,md, Mybusiness.md, 7 days.md, Biznes.md, 9999.md

BEAUTY INSPIRĂ
Вeauty – principalul eveniment profesional al industriei de frumuseţe din Republica Moldova, se desfăşoară la început de primăvară – cea mai favorabilă perioadă pentru a vedea, de a aprecia şi selecta produsele noi pentru sezonul primăvară-vară.
Expoziţia reunește publicul ţintă al industriei. Participarea la expoziţie este una dintre cele mai eficiente modalități de promovare a brandului. Companiile din industrie folosesc expoziția ca un instrument eficient pentru extinderea rețelei de dealeri și posibilitate de soluţionare reuşită a problemelor de afaceri într-un timp record.

LA EXPOZIŢIA BEAUTY-2015 - TOATĂ PALETĂ DE PRODUSE ȘI SERVICII PROFESIONALE

Pentru stilişti și frizeri:
Produse profesionale pentru îngrijirea părului, instrumente şi accesorii pentru frizeri, preparate medicinale pentru păr, materiale și instrumente pentru extinderea părului și genelor de la liderii pieţei: compania LOIAL-DT, reprezentantul brandurilor Schwarzkopf Professional, Indola Professional, Jaguar Moser&Wahl etc.; GLARINAL SERVICE, distribuitor Londa, Well; compania ALIT, distribuitorul mărcilor comerciale Lakme, Farmavita etc.; compania BEAUTY TRADE, reprezentantul Nashi Argan; EKMEKCI (Marien); ELIT-FITNESS (Seri, Expertia, Bioproten, Echo etc.); VITAFIR (Previa); ROFILENA (Barex); VION IMPEX (Kallos); СТРАНА КРАСОТЫ (СеСе of Sweden şi Chantal ProSalon); COSMOTRADE (T-LAB Professional), SOFINALIA (Brelil Professional) etc.
Pentru cosmetologi
Marci recunoscute de cosmetice profesionale pentru ten și îngrijire corporală, cosmetologie la aparate, instrumente profesionale si echipamente pentru medicina estetica vor oferi profesioniştii domeniului - BELAR-GRUP (Janssen, Ericson Laboratoire, Skin Tech, Promo Italia, Deka); BECOR (Isispharma, ACM, Prezident, Lysa Skin, Helen Harper etc.); S&G ELIT (Нoly Land); ARISTOX COSMETIX (Eldan, Postquam, Albert d’Arnal и др.); VLAGREB (Crea la perfection), TOP-FARM (Croma, Mesoestetic), VICTORIALUCI&STIL (Juliette Armand, Elements, Skin Boosters); VIRCOSTIL-LUX (Abyss, ReElle, Mesoactive SkinBiotics); VENKONA COSMETICS (Sesderma Laboratories, Mediderma etc.); ESTETIC CLUB (Cannaan, Oxygen Botanicals); SKIN COSMETIC CENTER (Skin Professional Dead Sea Cosmetics); MULTITRANS (Kosmoteros Professionnel); MALMAR GRUP (LaboratoireVivacy, Pluryal) etc.

Pentru make-up artişti
Cosmetică decorativă profesională vor prezenta: UNICOSMETIX, distribuitor oficial GOSH Cosmetics; DELEN-SIM (ATELIER); VG PROFESSIONAL, ERIS PRIM (Gabrini. Rapsodi, Jane Ashley); BUSINESS-M.E.N.S. (Inglot); JUST (Evas Cosmetics); INKO GROUP (Kryolan, Revecen, Aery Jo, Nastelle etc.); TEHNET PRO (Pupa) etc.

Pentru meşteri de manichiură şi pedichiură
Materiale profesionale, instrumente şi accesorii pentru manichiură, designul unghiilor, precum şi echipament pentru manichiură şi pedichiură hardware vor prezenta SVITOL-ART, (distribuitorul mărcilor comerciale NBM by Akzent-Direct, Alex Beauty Concept, Gehwol, Becker Manicure, Promed) etc.; VITASISTEM; HOLLYWOOD NAILS (Light Elegance, Nouveanu Nail, SNS, Color Club); INART STUDIO (Lechat); GLARINAL SERVICE (Suda, LCN, OND); ARLEN TOP INTERNATIONAL; NAIL EXPERT STUDIO (KodiProfesional, Velena, FormulaV, Silcare, Vivienne, Make up for life);
Pentru meşteri în epilare
Echpamente, materiale şi mijloace de epilare, preparate pentru îngrijirea pielei înainte şi după epilare, precum şi consumabile vor oferi companiile: ESTETIC CLUB (Cannaan, Oxygen Botanicals, Глория), SIMPLE USE BEAUTY, AMERICOM (Aravia professional sugaring), ESTETIC SYSTEM (Depil Farna)etc.  

Pentru consumatori finali
Preparate pentru îngrijirea corpului și părului, produse cosmetice și parfumerie, cosmetică pentru  copii se vor regăsi  în etalajul companiilor, printre care: producătorul autohton VIORICA-COSMETIC, reţele farmaceutice, care prezintă cosmetică curativă: FARMACIA FAMILIEI (Avene, Vichi, La Roshe Posay, Plante System, Naturelle D’Argan etc.), HIPPOCRATES (Gerovital, Ziaja, Becos, Биокон etc.), AMOFARM – reţeaua de farmacii FELICIA (Noreva, Vichi, Planters, SkinCode, Dizao, Chicco, Maternea etc.); precum şi companiile MILTONIA PHARMA (Uriage); VIRIM-IMPEX (Эвалар, Сибирская клетчатка etc.); EDOM CELLVITIN (Edom line & Spa Beauty), MELIOSERVICE (Mincer-Pharma); MEDIX (Flormar), MARY KAY, GOLDEN ROSE, DEMI-LUNE (Magic Spa), CUCIUC COSMETIC (Premier); REPUTAŢIA (Schwarzkopf&Henkel); ARMONIE SFS (Organic shop); TAMAVIT-GRUP (Laboratoarele Sarbec), DINA MEDICA, VION-IMPEX (Калина); AVON COSMETICS, SAN-FLORIN, CMV PROFUMI, AVVA AUGUSTUS etc.  

Produse de igienă personală, precum şi produse pentru curăţenie vor oferi: compania STANDELEV – reprezentantul mărcilor comerciale Salamander, Silver, Verona, Tango, Cotton Soft; RODITAL-LUX (Demo); TEHELAN (Erdal, Prostand, Tento) etc.
Clinici cosmetice, studiouri şi centre de instruire îşi vor oferi serviciile – clinica de chirurgie estetică „Doctor Cotea”, centrul de ozonoterapie OZONIS, laboratorul HOLY LAND; centre spa WELLNESS&SPA TERMAL, şcoala-studio de extensie şi decorare a genelor «DREAM-LASHES», compania GOLDLASH cu servicii şi cursuri de extensie a genelor, centrul de instruire pentru specialiştii saloanelor de frumuseţe «ART-SECRET», studioul de micropigmentare DERMOCOSMETICA, studioul de extensie a părului ABK STIL, centrul de cosmetologie cu lazer COSMETIC LASER CENTER, studiol de tatuaje «TATTOO 502»  etc.
BEAUTY – cele mai recente tendințe ale pieței de frumuseţe
Cartea de vizită a expoziţiei BEAUTY este  programul evenimentelor specializate pentru profesioniștii din toate segmentele industriei de frumuseţe
    Campionatele şi concursurile se desfăşoară în format de dialog «specialist – specialist», concentrând astfel atenția participanţilor pe aplicarea practică a tendințelor, pe caracteristicile diferitelor proceduri, pe găsirea soluțiilor pentru probleme organizatorice și cosmetice.
    
În cadrul BEAUTY-2015 se vor desfăşura circa 50 de evenimente, printre care:
•    Campionatul Deschis de modelare şi design al unghiilor, hand art, body art şi make up al Republicii Moldova “Brilliance Nails 2015”, ediţia a VI-a
•    Campionatul Naţional de Cosmetologie şi Estetică Aplicată BEAUTYPROF, ediţia a 3-a
•    Campionatul Internaţional de Epilare din Moldova
•    Concursul de extensie a genelor “Dream Lashes”
•    Seminare, master-classuri, prezentări
BEAUTY – în fiecare an noi oportunități!
În premieră la BEAUTY-2015 - ProfiStyle Event - zonă de prezentare – o zonă-podium de prezentare a produselor, serviciilor şi tendinţelor noi din industrie.

BEAUTY 2015 Vă invită la sărbătoarea Primăverii şi Frumuseţii!
Inaugurarea expoziţiei va avea la 26 februarie, 11:00, în pavilionul nr.2
 la C.I.E. „MOLDEXPO”S.A.
Programul expoziţiei: 26 - 28 februarie, 10:00 – 18:00
                                                    1 martie, 10:00 – 16:00

vengriya sirak52Un primar maghiar a hotărât să închirieze tot satul, ca să aducă mai mulți bani la bugetul local, potrivit The Guardian.
Cei interesați pot închiria întreg satul cu 210.000 de forinți, adică aproximativ 700 de euro, pe zi, toate facilitățile de care dispune satul, inclusiv animalele. Acesta este localizat la 180 de kilometri de Budapesta.

Chiriașii pot deveni viceprimari de weekend

Un anunț postat pe internet spune că închirierea cuprinde patru străzi, două dintre ele asfaltate și două pietruite, precum și biroul primarului, centrul cultural, autobuzul și șapte case mobilate în stil tradițional.

”Un chiriaș poate deveni, de asemenea, viceprimar pentru un weekend, și poate schimba chiar și numele străzilor, dacă dorește”, a declarat primarul satului, Kristo Pajer, pentru AFP.

Cei care doresc să închirieze acest sat vor deține șase cai, două vaci, trei oi și patru hectare de pământ arabil.

Cine este primarul sătucului Megyer

Primarul Pajer este un inginer din Budapesta care a spus că s-a îndrăgostit de acest sat de prima dată când a trecut prin el. La un an după ce și-a cumpărat o casă acolo, a fost ales primar. El a declarat că și-a dorit să salveze de la faliment satul Megyer și a vrut să capteze interesul a cât mai mulți tineri pentru acest loc.

”Megyer a fost dintotdeauna sărac, dar și-a păstrat farmecul și atmosfera rustică”, a spus Pajer.

Doar cinci dintre cele douăzeci de case ale satului sunt locuite pe parcursul unui an.

Primarul speră ca aceast proiect să atragă atenția investitorilor asupra cătunului.

http://www.money.ro/

 

bi podsvetka diskovAsociaţia Naţională a Tinerilor Manageri (ANTiM)  cu susținerea Fundației ARGIDIUS și a partenerilor locali, organizează în perioada 23 februarie – 9 iunie 2015 ediţia a XI-a a Concursului Naţional de Business Planuri pentru Tineri (CBP 2015).

Scopul acestui concurs este de a susține și promova ideile  tinerilor care doresc să-și dezvolte propria afacere, astfel contribuind la dezvoltarea social-economică  a țării noastre. Concursul Național de Business Planuri este destinat tinerilor cu vârsta cuprinsă între 18-35 de ani care doresc să inițieze sau să dezvolte propria afacere. Participanţii CBP2015 vor avea posibilitatea de a concura pentru granturi de inițiere a afacerii, vor acumula cunoştinţe în elaborarea unui plan de afaceri de succes, vor fi susținuți și ghidați de către  mentori profesioniști.  
Concursul este anual, desfăşurat la nivel național şi se bucură de succes în rândul tinerilor și  antreprenorilor tineri care gestionează  o afacere. Dovadă fiind următoarea informație, la edițiile din 2012-2014 au aplicat inițial peste 3500 de persoane din care au fost selectați pentru interviu in jur de 800 de persoane, la traininguri au participat peste 200 de persoane și doar 64 au primit granturi în valoare de peste 270 mii EURO.
Concursul se desfăşoară în 5 etape:
I etapă – Lansarea concursului și înregistrarea participanților prin înregistrarea on-line a conceptelor de afacere – 23 februarie 2015- 20 martie 2015,
II etapă – Selectarea a 100 de participanți  prin evaluarea conceptelor și intervievarea directă –
                24 martie - 02 aprilie 2015
III etapă – Cursuri de instruire și consultanța mentorilor pentru tinerii de la etapa a doua                           04 aprilie – 22 mai 2015,  
IV etapă – Selectarea finaliștilor în baza  evaluării planurilor  de afaceri elaborate și a prezentărilor orale în fața juriului profesionist – 25 mai - 4 iunie 2015,
V etapă – Decernarea a 21  finaliști in cadrul Galei Ideilor de Afaceri, care vor primi granturi pentru  inițierea sau dezvoltarea afacerii -  care va avea loc pe  09 iunie 2015.  De asemenea vor fi acordate si alte premii si cadouri din partea partenerilor locali.
Persoanele care vor fi finanțate, precum  și cele instruite, vor beneficia de susținere consultativă și informațională  post concurs timp de 12 luni. Suma premiilor la CBP 2015 este de 1770 mii lei.
Înregistrarea la CBP2015 are loc prin intermediul website-ului www.cbp.antim.org.  Doritorii de a participa la Concurs trebuie să-şi creeze cont personal, prin intermediul căruia îşi vor expune ideea de afaceri. De asemenea, pe website participanţii vor găsi toată informaţia cu privire la regulament, premii, criterii de evaluare.

Partenerii proiectului
Sponsori: BC „Moldova Agroindbank” S.A,  Academia de Studii Economice din Moldova, ODIMM, Asociația Femeilor Antreprenoare din Moldova,  Japan Tabaco International, Agenția pentru Protecția Proprietății Intelectuale.

Detalii despre conurs la tel 022923001, mob 069891999 Aurelia Braguta- Președinte sau la adresa www.cbp.antim.org


NOTĂ:

Istoria concursurilor de business planuri este foarte bogată, fiind o formă recunoscută de stimulare a noilor afaceri în ţările dezvoltate. Din anul 1980, concursurile de business planuri se bucură de o răspândire din ce în ce mai activă, organizate de instituţii guvernamentale, marile corporaţii, cât şi de marile centre universitare din Wharton, Yale, Harvard, Stanford, Massachusetts, Ivey, Oxford, Cambridge

Asociaţia Naţională a Tinerilor Manageri din Moldova (ANTiM) este o organizaţie nonguvernamentală, ce activează din anul 1997. ANTiM are drept scop susţinerea şi dezvoltarea spiritului managerial al tinerilor din Republica Moldova. Proiectele ANTiM sunt orientate spre stimularea iniţiativei tinerilor în autoangajare şi autorealizare, creării propriilor întreprinderi, stimulării creativităţii tinerilor,  astfel contribuind la dezvoltarea mediului economic local.

Stamatin MaximÎn Bălți, la începutul lunii martie, se deschide primul restaurant din rețeaua de restaurante de fast-food din Chișinău Star Kebab. Pe 12 decembrie a anului trecut Star Kebab și-a deschis porțile pentru locuitorii orașului rusesc Krasnoyarsk. Pentru septembrie anului 2015 se planifică deschiderea primului Star Kebab în București.


În prezent, în Chișinău activează șapte restaurante ale acestei rețele. Printre ele, trei sunt private și patru funcționează pe bază de franciză.


“Înainte să deschidem rețeaua Star Kebab, am parcurs un drum lung. Lucrările preparative au durat un an și jumătate, - povestește managerul pe franciză Maxim Stamatin. – Pe lângă piața moldovenească a bucătăriei orientale, a mai fost analziată și cererea din țările vecine – Ucraina, România, Turcia.


Pe baza analizei realizate am definit conceptul comun, care rezultă în câteva principii simple, însă strict respectate.
Primul ar fi transparența. Mâncarea e gătită direct în sală din produse care se găsesc tot acolo. Clientul are posibilitatea să urmărească actvititatea bucătarului.


STAR KebabRespectiv, o atenție deosebită se acordă colaborării cu furnizorii de materie primă. Produsele trebuie să fie proaspete și de o calitate înaltă.


În plus, “transparența” mai înseamnă și curățenia salei și a încăperilor de depozitare a produselor, igiena personală, securitatea etc.


Care e scopul? Al doilea principiu al rețelei Star Kebab este atitudinea față de clienți. Consumatorii noștri sunt, în primul rând, oaspeți. Imaginați-vă că de ziua dumneavoastră au venit mai mulți prieteni. Dvs. îi primiți cu inima deschisă și le oferiți tot ce e mai bun. La fel procedăm și noi.

Grupul țintă sunt persoane între 18 și 40 de ani, fiind oameni independenți și în ayranstare să aprecieze calitatea produsului și a serviciilor oferite. Nu avem meniu pentru copii, în schimb propunem băuturi naturale – limonadă, ayran și feluri de mâncare speciale, cum ar fi gozleme cu brânză, roșii și verdeață. 


Prețurile erau orientate pentru consumatorii cu venituri “sub mediu”. Însă conceputul devenise cerut pe piață și de clienți cu venituri înalte. Reieșind din aceasta și din amplasarea geografică a Star Kebab-urilor în Chișinău, a fost luată decizia de a introduce diferențierea localurilor din punct de vedere al ofertelor și posibilităților de odihnă în familie.


La fel, am introdus program unic de loialitate, bazat pe cardurile Dream Card. În primul rând, e un program de fidelitate “7+cadou”. Acesta garantează un produs Chisinaugratuit în momentul în care pe card sunt notate deja șapte produse similar din aceeași categorie: kebaburi, platouri, pocketuri, meniuri.


În al doilea rând, cardul oferă reducere în restaurantele Star Kebab. De exemplu, la prezentarea cardului veți plăti pentru o cafea espresso sau americano doar 7 lei în loc de 15 lei, fiind prețul indicat în meniu. Limonada, în acest caz, nu va costa 16 lei, ci doar 12 lei, iar ciocolata caldă 16 în loc e 19 etc.  


Cardul poate fi obținut prin câteva metode prezentate pe site-ul nostru.


În afară de aceasta, cardul respectiv oferă dreptul de a obține reducere de 10% gozlemede la partenerii noștri: Trattoria della nonna, La Roma, Don Taco, Jazz Caffe, Poiana Bradului ș.a. Aici el are la fel un caracter de fidelitate și, în unele cazuri, reducerea poate să ajungă până la 20%. La rândul lor, în restaurantele Star Kebab funcționează cardurile de reducere de la partenerii noștri”.


“De la bun început Star Kebab a fost creat după principiu de franciză, - continuă Maxim Stamatin. – Deaceea, când am ajuns la momentul de aplicare în practică a proiectului, rețeaua s-a dezvoltat în felul următor: în septembrie anului 2011 am deschis primul restaurant, în martie 2012 al doilea, iar în august - al trelea. Ultimul a fost conceput sub formă de franciză. În această manieră ne dezvoltăm.


De exemplu, în Krasnoyarsk franciza noastră a atras atenția unei companii mari de Balti proiectconstrucții, care dorește să-și lărgească domeniul de activitate. Planurile ei includeau deschidere a câtorva restaurante în acest oraș, urmate de lărgirea francizei pe întreaga regiune a Siberiei.


În martie, în Bălți se va deschide un nou restaurant Star Kebab pe bază de franciză. În București, însă, am deschis unul personal, care va servi drept show-room pentru potențialii francizați”.


Despre planurile de viitor. În Moldova acest restaurant poate fi găsit la Buiucani în Chișinău și în Tiraspol.


“Însă noi ne orientăm spre dezvoltare internațională, - povestește Maxim Stamatin. – Numele nostru mereu figurează în articolele și pe site-urile despre franchising. La fel, participăm și la expoziții internaționale. De exemplu, săptămâna viitoare va avea loc expoziția de francize în Kiev, la care unul din standurile va fi ocupat de Star Kebab”.


Statistica afacerii:


- pentru moment, în Chișinău se numără aproximativ 45 000 deținători de Dream Card;  
- taxa de intrare în sistemul de franciză Star Kebab – 5 000 euro; royalty – 4% din cifra lunară de afaceri; durata contractului – 10 ani;
- aria minimă a încăperii – 120 m.p.;
- investiții minime – 550 euro/m.p. 


Foto: starkebab.md


Articol pregătit de MyBusiness.md

HBV14Una dintre specializările companiei „HABSEV GRUP” este furnizarea de energie electrică: asamblarea, comercializarea și montarea panourilor de distribuție electrică, a cablurilor, substațiilor, a iluminatului stradal ș.a. Dar, conform spuselor directorului de vânzări al companiei HABSEV, Iurie Chirtoagă, în primul rând, „noi producem și idei, implementându-le în Moldova”.


Compania HABSEV activează pe piața autohtonă din anul 2006, acumulând un istoric compus din numeroase proiecte și idei realizate. Unul dintre ultimele proiecte a constat în instalarea și montarea stâlpilor de iluminat stradal pe terasa Aeroportului Internațional Chișinău. Printre proiectele semnificative se numără livrarea de utilaje electrice pentru rețelele de furnizare a energiei electrice „Gaz Natural Fenosa”, „RED Nord-Vest”, „RED Nord” și „ERES” din Transnistria.


HBV10„Regiunea Transnistreană, - spune Iurie Chirtoagă, - este deosebit de activă în domeniul modernizării rețelelor sale de energie electrică. Anul trecut, ei au achiziționat de la noi 250 de transformatoare, un număr mai mare decât cel procurat de către alte rețele de distribuție din țară. Cei de acolo au calculat că, instalând aceste transformatoare, ei și-au redus cu 35% pierderile de energie electrică. Această economie este realizată datorită utilizării cablurilor de cupru și aluminiu în cadrul transformatoarelor. Cu cât este mai pur cuprul și aluminiul, cu atât mai reduse sunt pierderile de energie electrică”.


În continuare, Iurie Chirtoagă a explicat faptul că transformatoarele vechi, proiectate în perioada sovietică, pleacă în domeniul trecutului. Ele sunt înlocuite cu altele noi, europene – mai economice și mai ieftine. Există transformatoare pe piloni, care sunt instalate, în mare parte, în sate, pe stâlpii obișnuiți. Ele au o putere redusă și sunt cât se poate de suficiente pentru regiunea rurală, unde consumul de energie electrică este mic. Iar pentru orașe sunt utilizate așa-zisele stații de transformatoare în bloc. Ele pot fi instalate în zonele rezidențiale și în curți. Cablurile de energie electrică conectate în cadrul acestora sunt plasate sub pământ. Astfel de construcții sunt absolut sigure. „Transformatoarele din aceste substații sunt „uscate”, - zice Iurie Chirtoagă, - adică nu sunt tratate cu ulei tehnic, cum se obișnuia la transformatoarele vechi, element care crea un pericol de explozie sau de incendiu”. „Gaz Natural Fenosa” a apreciat avantajele de siguranță și de economie ale acestor transformatoare și le procură de la HABSEV deja al treilea an consecutiv.


HBV07Această companie internațională achiziționează de la HABSEV și cabluri de tip nou – mult mai sigure în utilizare și cu o protecție ridicată împotriva unui scurt circuit. Diferența constă în faptul că în cadrul cablurilor vechi era utilizat ulei. În climatul nostru, îndeosebi iarna, când noaptea sunt înghețuri, iar ziua – dezghețuri, după doi ani de exploatare, cablurile crăpau, uleiul curgea, apa ajungea la miez, fapt care cauza un scurt circuit. Și genera reparații continui ale rețelelor de energie electrică. Iar în cablurile noi este cusut polietilen, care apără firele de umezeală, iar pe deasupra este plasat un strat protector, care absoarbe apa.


Cablul de tensiune joasă de la HABSEV, care este utilizat pentru cablajul din interiorul apartamentelor, oferă 10% de economie a energiei electrice, datorită acelei purități înalte a cuprului și aluminiului. Dar principalul aspect constă în faptul că cablul este protejat de supraîncărcări, datorită particularităților de construcție. „Căci oamenii nu înțeleg că un cablu are o limitare a sarcinii, - explică Iurie Chirtoagă, - ei conectează simultan la rețea cazanul, cuptorul cu microunde, ceainicul electric – cablul de tip vechi nu HBV09rezistă și ia foc. Anul trecut au avut loc numeroase incendii din cauza supraîncărcării cablului. Iar compactorul special, utilizat la cablurile noi, nu le permite să ia foc”.


„Acum ne ocupăm de promovarea pe piața internă a două noi tehnologii, care sunt utilizate pe larg în străinătate, iar la noi sunt puțin cunoscute, - spune Iurie Chirtoagă. – Prima – „Casa inteligentă”. Proprietarul casei poate controla alimentarea cu energie electrică și siguranța sa printr-un iPhone, conectat la server-ul nostru. Noi am montat un astfel de echipament în cadrul a două locuințe – controlul iluminatului, a temperaturii sistemului de încălzire și a jaluzelelor. De pe iPhone, de exemplu, poate fi conectat boilerul, pentru ca la venirea stăpânului apa din el să fie deja caldă, aragazul ș.a.”. Deocamdată, acest serviciu este unul costisitor, însă, pe parcurs, la fel ca și în cazul tuturor tehnologiilor noi, acesta se poate ieftini.


A doua – stații de încărcare pentru vehiculele electrice. Primul automobil electric a apărut în anul 2008 și acum, după 6 ani, a devenit un fenomen răspândit chiar și pentru țările vecine, Ucraina și România, în timp ce pentru noi este ceva exotic, deocamdată. „În Moldova cunosc HBV12doar două astfel de mașini, - zice Iurie Chirtoagă, - dar noi suntem deja dispuși să instalam stațiile de încărcare pentru ele”. Ele dispun de o funcție de încărcare lentă – de câteva ore: ai conectat mașina la încărcător și până dimineața bateriile ei sunt deja încărcate. Există și o funcție de încărcare rapidă – de aproximativ 20 de ori mai accelerată. De exemplu, ți-ai lăsat mașina lângă supermarket, ai conectat-o la priză și, în timp ce stăpânul își face cumpărăturile, are loc încărcarea bateriilor. Automobilele în sine sunt mai costisitoare decât frații lor „pe benzină”, dar parcurgerea unui kilometru pe un vehicul electric costă 30 de bani. Iar pe gaz – 1 leu. Este de mai bine de trei ori mai ieftin.


„Iar panourile de distribuție electrică le asamblăm singuri, - continuă Iurie Chirtoagă. – Piesele necesare le aducem din străinătate – carcasele metalice și din plastic din Germania, miezul din Spania”. HABSEV produce cinci tipuri de panouri – de la unele de dimensiuni reduse, destinate clădirilor rezidențiale și până la cele industriale, care sunt instalate la întreprinderile care dispun de un grad înalt de umezeală sau prăfuire. Complexitatea panoului depinde de comandă.  Actualmente, în cadrul programului „Compact”, în țară are loc modernizarea instalațiilor de tratare a apei – pentru ele au fost procurate 5 panouri de distribuție electrică de la compania HABSEV.  „Gaz Natural Fenosa” și ambele firme „RED” achiziționează anual câte 100-200 de astfel de panouri. Principiul de construcție a unui panou de acest gen este similar cu cel al desktop-ului, modular: a ars unitatea, aceasta a fost schimbată, fără a apela la șuruburi și piulițe.


Articol pregătit de MyBusiness.md