Mashkova 1Compania NetInfo SRL se ocupă de dezvoltarea de software-uri și oferirea serviciilor IT din anul 1996.


„Ne-am început activitatea prin dezvoltarea software-urilor pentru bănci, - a spus directorul NetInfo, Elena Mașcova. – Deși, cu timpul, am plecat din sectorul bancar din Moldova, dar și acum continuăm să lucrăm în domeniul financiar, însă cu parteneri străini, deja. Avem clienți din Turcia și Suedia, SUA. Iar pe piața internă lucrăm cu produsul software „Doctor Eleks”.

„Doctor Eleks” este un sistem de informații destinat instituțiilor medicale de diferite niveluri: de la spitale mari și până la cabinete medicale private. În Chișinău, el a fost prezentat pentru prima dată în toamna anului 2010, în cadrul expoziției internaționale „Moldmedizin”. Iar astăzi este deja instalată în 22 de De04instituții medicale din Moldova. Trebuie menționat faptul că dezvoltatorul sistemului „Doctot Eleks” este compania ucraineană „Eleks”, un vechi partener de-al firmei „NetInfo”.

„Noi nu doar vindem în Moldova sistemul „Doctor Eleks”, ci îl și adaptăm, adică ne ocupăm de ceea ce se numește „localizare” și include traducerea interfeței sistemului în limba de stat, configurarea sistemului după cerințele legislației noastre, după particularitățile de funcționare a pieței moldovenești de servicii medicale ș.a. În comparație cu Ucraina, la noi medicina lucrează un pic altfel. De exemplu, acolo nu există polițe de asigurare medicală obligatorie, nu este un astfel de sistem complicat de raportare, impus de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, nu există un sistem uniform de evidență și identificare a cetățenilor și, respectiv, nu apare cerința de a citi informațiile de pe buletinul de identitate sau din polița de asigurare.

De14Fiecare client înseamnă minim jumătate de an de lucru, iar pentru instituțiile medicale mari poate fi și mai mult timp. De exemplu, cu Centrul Republican de Diagnosticare Medicală lucrăm deja de trei ani. Pentru astfel de centre, unde sunt conectate mai bine de 200 de calculatoare și utilaje de diagnosticare, implementarea programului reprezintă un proces lung, alcătuit din numeroase etape”.

„Pe lângă localizarea sistemului, - continuă Elena Mașcova, - noi lucrăm și la extinderea funcționalității lui, dezvoltăm module separate. Căci sortimentul de utilaje de laborator și de diagnosticare este enorm și noi suntem puși în situația de a rezolva personal problemele legate de integrarea sistemului și a utilajului, De07care sau nu se găsește în Ucraina, sau, pur și simplu, anterior nu a existat o cerere similară pentru integrare. De exemplu, atunci când am început să implementăm „Doctor Eleks” în Centrul de Medicină de Laborator „Eurolab”, a apărut problema integrării noilor analizatoare bidirecționale. A trebuit să dezvoltăm modulul necesar pentru lucrul cu acest tip de utilaje”.

Arcadie Glavațkii, managerul „NetInfo” este șeful direcției „Doctor Eleks”. Dânsul a spus că în Ucraina sunt peste o sută de instituții medicale care utilizează acest sistem. De asemenea, el funcționează și în multe clinici din Polonia, Belarus, Rusia și Grecia.

Sistemul necesită să fie configurat la necesitățile unei anumite instituții. Să fie introdus întregul personal, programul de lucru, lista de servicii, lista de prețuri. De17Setul de șabloane medicale permite reducerea cantității de informație introdusă în timpul vizitei pacientului: se minimalizează scrisul de mână, în sistem fiind introduse lista de simptome, iar medicului nu-i rămâne decât să le bifeze pe cele necesare. Ca rezultat se obține un text legat, care poate fi, pur și simplu, salvat și imprimat. Totodată, este important faptul că sistemul permite formarea unor rapoarte financiare, cu stocarea datelor în sistemul de contabilitate, atât conform serviciilor acordate, cât și conform specialiștilor: câți pacienți a avut un anumit medic, câte servicii au fost oferite de către acesta. Toate aceste rapoarte sunt destinate managerilor de instituție.

„După implementarea sistemului, noi nu renunțăm la clienți, ci continuăm să le oferim servicii de susținere.

De05În permanență apare ceva nou, de exemplu, inovația recentă – integrarea cu site-ul instituției medicale. Ea este necesară pentru ca pacientul să se poată programa la medic pe Internet, să-și urmărească rezultatele analizelor, comentariile medicului și să-și vadă toate documentele. Prin intermediul poștei electronice, sistemul poate trimite pacienților notificări, reamintindu-le de vizită: „Nu uitați, mâine la 10 AM, în cabinetul cutare”. Sau să trimită rezultatele analizelor pe adresa de e-mail a De06pacientului, dacă persoana a acceptat. Și „Doctor Eleks” o face automat, îndată ce laboratorul a realizat analizele. Este imposibil să se încurce analizele, deoarece pe fiecare eprubetă este plasat codul unic al pacientului.

Schema de procurare a sistemului „Doctor Eleks” este cât se poate de flexibilă – există varianta de colaborare de lungă durată, cu plata în rate și este o variantă cu închiriere. Dar cel mai popular mod este cel de procurare a „Doctor Eleks” cu ajutorul granturilor europene. „Suntem acreditați de către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, - a spus în încheiere Arcadie Glavațkii, - ca și consultanți care oferă servizii de furnizare și implementare a sistemului medical informațional „Doctor Eleks”, care este inclus în programul de granturi BERD. Multe dintre instituțiile medicale, care astăzi utilizează acest sistem, l-au procurat printr-o compensare parțială sau totală prin astfel de granturi”.



Articol pregătit de MyBusiness.md






cosm Carolina2Marii producători, care au propriile afaceri în domeniul producției cosmetice și de parfumerie, nu pot să nu recurgă la utilizarea componentelor chimice în realizarea produselor, luând în considerare faptul că cele naturale expiră repede. Anume acest “punct slab” al industriei cosmetic permite noilor producători să apară pe piață, oferind consumatorilor produse cosmetice bazate pe ingrediente naturale și ocupând, astfel, o poziție stabilă.

Așa a procedat tânărul antreprenor Carolina Portarescu, care și-a focusat activitatea pe realizarea produselor cosmetice ecologice sub marca comercială Carolush Beauty.

În prezent Carolush Beauty oferă amatorilor cosmeticelor naturale (numărul cărora crește anual atât între femei, cât și între bărbați) o varietate mare de creme pentru diferite tipuri de ten (inclusiv cel problematic sau matur), scruburi, parfumuri uscate, balsame pentru buze, șamponuri, săpunuri.

“Produsele naturale pentru piele hand-made mereu au fost cerute pe piață, în ciuda firmelor cosm2dominante în industria cosmetică. Totuși, produsele cosmetice realizate din elementele naturale, pe lângă faptul că îngrijesc pielea, tratează iritație, erupții cutanate, umflături, alimentează și hidratează. Cosmetica naturală produsă de mine e adresată amatorilor și persoanelor care au observat deja diferența dintre utilizarea componentelor naturale și a celor chimice. Produsele cosmetice bazate pe elementele ecologice ne permit să îngrijim pielea într-o manieră absolut sănătoasă, astfel încât ea nu conține ingrediente “nocive” și, respectiv, nu va avea efecte negative”, - ne spune fondatorul Carolush Beauty Carolina Portarescu.

Totul a început de la o pasiune studențească. “Am început să experimentez acum zece ani în perioada de studenție. Atunci nu-mi dădeam seama că aceasta îmi va cosm3deveni meseria de bază. Dar am fost foarte pasionată și citeam despre tot ce are legătură cu produsele cosmetice, metodele de îngrijire a pielei și rețetele de realizare a diverselor creme”. Cu timpul, hobby-ul se transformase în producție în condiții casnice de cosmetice, care se transformase într-o sursă suplimentară de venit și, într-un final, se dezvoltase într-o mica afacere.

În prezent, Carolush Beauty oferă mai mult de 20 de tipuri de produse (printre care sunt creme, scruburi, parfumuri uscate, praf de dinți, săpun). Prețul minim e de 40 lei pentru balsam de buze, 250 lei pentru cremă împotriva psoriazisului.

Anul respectiv dorim să mai oferim spre vânzare deocosm1dorante, parfumuri-spray, seria de creme-lux, compoziția cărora, după cum afirmă Carolina Portarescu, nu are analoage în lume.

Răspunzând la întrebarea, de unde Carolush Beauty face rost de ingrediente și cutii pentru cosmetică, Carolina a răspuns: “În Moldova achiziționez doar mierea și acele plante, care nu conțin adaosuri chimice (urzică, levănțică, mentă, melisă, romaniță, gălbenele). Altele sunt furnizate din străinătate. La procurare țin cont de anumite particularități. Cel mai bun ulei de cocos e produs pe Filipine, ulei de cacao în Venezuela, unt de Shea în Burkina Faso (tot de aici îl procură și brandurile internaționale renumite cum ar fi L’Occitane, L’Oreal, The Body Shop). Personal, folosesc doar ingredientcosm4ele certificate USDA Organic, Quality Assurance International, Ecocert. Deoarece ingredientele de bază sunt procurate peste hotare pentru valuta străină, prețurile variază în dependență de fluctuațiile cursului valutar. Dar luând în considerare puterea de cumpărare destul de joasă a populației Republicii Moldova, prețurile pentru produsele de bază rămân aceleași. Cât despre ambalaje, e importantă atractivitatea cutiei doar în vânzarea cosm5cosmeticei en gros. De acord, e important designul cutiei, însă e cu mult mai important conținutul acesteia”.

Referitor la dificultățile de promovare a cosmeticei printre consumatori moldoveni, Carolina Portarescu a remarcat că reacțiile clienților sunt absolut diferite, dar majoritatea au o atitudine pozitivă. “Potențialii consumatori sunt oamenii de rând, care citesc, călătoresc și care au trecut la un mod sănătos de viață și tind spre condiții ideale de trai”.


Articol pregătit de MyBusiness.md






Duminică, 18 Ianuarie 2015 14:39

Teddy „reali” pe bani reali

IrinaИрина ЗлобинаÎn ultimul timp, în SUA și Europa de Vest se observă un adevărat boom pentru jucăriile de pluș handmade: ursuleții Teddy, confecționați manual. Ei sunt colecționați, li se dedică expoziții specializate, concursuri și premii. Există și un fel de „Oscar” adaptat – cel mai prestigios premiu pentru meșterii-teddyști, „Golden George”. Cel mai scump Teddy, confecționat în anul 1929, a fost vândut la o licitație pentru 90 de mii de dolari. Și în Moldova au început să apară specialiști în realizarea ursuleților Teddy.

Deocamdată, Irina Zlobina este singura meșteriță autohtonă, care confecționează Teddy în stilul lor veridic. Jucăriile ei au fost recunoscute și în străinătate, iar cu puțin timp înainte de Revelion, ursulețul „Wally” al Irinei s-a calificat pe locul întâi pe categoria sa în cadrul concursului „The International Teddy Bear Artists Awards”, din Marea Britanie.

- Fiica mea m-a influențat în alegerea hobby-ului. Când a împlinit o lună, mi-am dorit să confecționez o jucărie pentru ea, - a spus Irina Zlobina. – Căutând pe Internet ce aș putea Teddy3face, pentru a nu fi periculos pentru un bebeluș, am găsit ursuleții Teddy. Mi-au plăcut foarte mult. S-a dovedit că există numeroase cărți, reviste, dedicate realizării unor astfel de ursuleți, ba chiar și niște comunități de meșteri. Aceste jucării sunt mai mult pentru adulți, decât pentru copii. Teddy care sunt confecționați manual se colecționează. Deoarece acești ursuleți sunt unici, se obișnuiește să li se dea și câte un nume.

Primul ursuleț l-am confecționat în baza unei schițe străine în vara anului 2012. Am încercat să realizez ursuleți în diferite stiluri (există numeroase direcții – clasică, realistă, avangardistă, fantasy ș.a.), pentru a înțelege care dintre ele îmi place mai mult. Mă pasionează ursuleții realiști, realizarea lor îmi aduce o plăcere imensă. Însă mi-am dorit să creez ceva propriu și să nu mai copii schițele cuiva. Mai bine de un an în urmă, am început să-mi inventez schițele proprii, chiar dacă nu am diplomă de croitoreasă, ci doar niște baze puse la lecțiile de educație tehnologică din școală. Am diplomă de contabil.

Am contactat artiști din Germania, Marea Britanie și SUA, i-am întrebat unele detalii și ei mi-au deschis câteva dintre secretele lor. Primii ursuleți Teddy i-am confecționat din blană artificială. Apoi s-a dovedit că în acest scop se utilizează un material special, mohair, care, încă din anul 1902, se realizează într-un mod special (lâna de capră se plasează pe o bază de Teddy1in). Îl comand din Germania sau Elveția, de pe niște magazine online speciale, destinate ursuleților Teddy, unde se găsesc toate elementele necesare pentru ei – de la ochi la schelet, precum și instrumentele necesare pentru lucru.

Cumpăr mohair de dimensiuni mici, exact pentru un ursuleț, pentru a nu repeta ideile; piele de căprioară și ochișorii din sticlă. Confecționez manual ghearuțele, dinții din argilă polimerică, pe care o pun în cuptorul de la aragaz, iar năsucurile, buzele, limbile, orbitele pentru ochi – din argilă epoxidică (ea se întărește singură). Acest tip de lut este utilizat în taxidermie (pentru aceste detalii din animalele împăiate). Argila este moale, ca și plastilina și poate fi vopsită. Ursuleții mei deschid și închid ochii, gurițele; își mișcă lăbuțele și capul, - își împărătșește secretele meșterița.

Inițial, rudele nu o susțineau pe Irina, zicând: „Pentru ce îți trebuie? La noi nu va merge acest tip de jucării”. Însă, tatăl ei și-a schimbat părerea atunci când a vizitat expoziția de ursuleți Teddy din Kiev, unde Zlobina și-a adus primul ursuleț din mohair, realizat în baza unei schițe proprii. El a fost procurat de către un colecționar din Italia. Clienții de bază ai Irinei sunt din străinătate, în mare parte din SUA. Printre ei sunt și colecționari, care au deja mai bine de 200 și chiar 300 de astfel de jucării. Aceste persoane rezervă o cameră separată pentru ursuleți. Teddy2Deocamdată, în Moldova încă nu a ajuns moda cu Teddy, de aceea și cererea aici este destul de mică. Dacă există comenzi locale, ele sunt pentru ursuleții din blană artificială, căci ei sunt mai ieftini. Un Teddy din mohair costă între 250 și 400 euro, iar cel din blană artificială – până la 100 de euro.

Deocamdată, pentru Irina ursuleții rămân a fi un simplu hobby. Dacă tot ești în concediu de maternitate, de ce să nu te ocupi cu ceea ce îți place? Însă, ea a realizat faptul că nu-și dorește să se întoarcă la contabilitatea plictisitoare.

- Dacă ursuleții mei vor plăcea oamenilor și va exista o cerere pentru ei, atunci, când va crește fetița, hobby-ul meu se poate transforma în afacere, - presupune meșterița. – În permanență inventez ceva, creez schițe noi și îmi perfecționez abilitățile artistice. Fiecare ursuleț de-al meu este unic. Mi-aș dori să îi arăt unui număr mare de persoane care apreTeddy4ciază acest domeniu. De aceea, în aprilie îmi doresc să plec la cea mai mare expoziție din lume de ursuleți Teddy, în Münster (Germania), unde se adună colecționarii, pictorii-teddyști, producătorii, comercianții, furnizorii și, pur și simplu, iubitorii de ursuleți. Mi-ar plăcea să fac cunoștință cu alți meșteri, inclusiv cu cei cu care comunic pe Internet, căci ei toți vor participa. Voi aduce 10 ursuleți la expoziție, unul dintre care, „Milka”, participă la concurs. Îmi doresc nu doar să am ocazia să demonstrez lucrul meu, dar și faptul că și în Moldova se confecționează ursuleți Teddy. În țara noastră eu sunt singura care îi realizez în stil realist. Din alte direcții, există și un alt meșter pe ursuleții clasici.



Articol pregătit de MyBusiness.md




rs 560x415 130916180506 560.wahlberg.cm.91613 copyActorul Mark Wahlberg va extinde lanţul de restaurante fast-food pe care îl deţine împreună cu fraţii săi şi intenţionează să deschidă şapte noi localuri în New York, potrivit contactmusic.com.

Lanţul de restaurante fast-food Wahlburgers a fost înfiinţat de actorul Mark Wahlberg şi de cei doi fraţi ai săi, Donnie, fost membru al trupei New Kids on the Block, şi Paul, care este bucătar profesionist, în anul 2012, în Boston, oraşul natal al vedetei.

Cei trei fraţi au anunţat planuri de extindere a afacerii lor în Canada şi Marea Britanie.

Totodată, potrivit unor relatări din presa americană, lanţul Wahlburgers va deschide şapte restaurante în New York, în cursul acestui an, iar proprietarii doresc să deschidă unul şi în Las Vegas.

Mark Wahlberg are o biografie ieşită din comun, chiar şi pentru standardele hollywoodiene. După ce a stat în închisoare pentru trafic de droguri şi vătămări corporale, a făcut parte dintr-o "boy's band". A devenit apoi un cântăreţ de rap de succes şi a fost imaginea celebrei mărci de lenjerie intimă Calvin Klein. S-a impus ca actor cu rolul din "Jurnalul unei vedete de film porno/ Boogie Nights", în 1997. Mark Wahlberg a mai putut fi văzut în "Planeta maimuţelor", "Jaf în stil italian", "Lunetistul" şi "Max Payne". Actorul s-a remarcat recent şi în pelicula "The Fighter/ Luptătorul", în care a jucat alături de Christian Bale şi Melissa Leo, cu un rol pentru care a primit cea de-a doua nominalizare la Oscar, în calitate de producător. Wahlberg a fost nominalizat la premiul Oscar pentru cel mai bun actor în rol secundar, pentru interpretarea din filmul "Cârtiţa/ The Departed" (2006), regizat de Martin Scorsese.

http://www.mediafax.ro/
millenium logoDe la finele lunii februarie 2015 fermieri, aflați în zona sistemelor de irigare, reabilitate în cadrul programului Compact, finanțat de guvernul SUA prin Corporația ”Provocările Mileniului”, vor avea posibilitate să procure echipamente de irigare în leasing. Modelul de procurare va fi cel aplicat în cunoscutul proiect 2KR.

”În acest scop, au fost rezervate 2 mil. dolari SUA”, – a menționat într-un interviu directorul executiv al Fondului Provocările Mileniului Moldova Valentina Badrajan.

Potrivit afirmațiilor ei, portofoliul de credite, debursat în decursul perioadei 2011-2014 a fost de peste 9 mil. dolari.

În patru ani au fost oferite 52 de împrumuturi, circa 75 la sută din aceste mijloace au fost utilizate pentru crearea capacităților frigorifice.

Acestea s-au majorat cu 29 mii tone. Din anul trecut am extins aria de utilizare resurselor creditare, inclusiv pentru construcția de sere și procurarea echipamentelor de irigare. Și va fi foarte bine dacă din luna februarie a anului curent posibilitatea de a procura echipamente de irigare o vor avea și fermierii mai mici, care nu dispun de gaj. Leasingul este o soluție, — a specificat ea.

Valentina Badrajan a mai spus că, în prezent se depun eforturi pentru a informa fermierii, micii producători despre posibilitatea de procurare a echipamentelor în leasing din zona sistemelor de irigare reabilitate. Acestea sunt funcționale, asociațiile utilizatorilor de apă pentru irigare oferă servicii, tarifele fiind stabilite de membrii asociațiilor.

Procurarea echipamentelor de irigare, inclusiv în leasing, se desfășoară în cadrul programului de creditare pentru infrastructura post-recoltare prevăzut de componenta Compact.

”Tranziţia la agricultura performantă”. Valoarea acestuia este de 12 mil. dolari. Împrumuturile sunt oferite pentru post-recoltare și anume construcția depozitelor frigorifice, a terenurilor aferente acestora, procurarea echipamentului pentru prelucrarea și sortarea fructelor, legumelor si strugurilor, precum și a echipamentului de laborator pentru controlul calităţii.

De asemenea pentru, procurarea camioanelor, remorcilor pentru transportarea produselor agroalimentare pe piețele locale sau externe. Creditele sînt acordate prin intermediul băncilor locale.

Programul Compact, care mai are o componentă – reabilitarea drumurilor se implementează în Moldova în perioada 2010 – 2015. În sprijinul acestuia Corporația SUA Provocările Mileniului a oferit Moldovei un grant în sumă de 262 mil. dolari.

http://monitorul.fisc.md/
qsrCâțiva giganți ai fast-food-ului, pe care îi numeri pe degetele de la o singură mână, domină întreaga lume. The Economist a publicat recent o hartă a țărilor lumii în funcție de lanțul dominant de fast-food.

Harta prezintă dominația mondială a lanțurilor de fast-food McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Subway și Starbucks. Harta nu include, însă, Burger King, companie privată care nu este listată pe bursă.

Pe această hartă, România este dominată de nimeni altul decât de McDonald’s. Primul McDonald’s a fost deschis în anul 1948, în San Bernardino, California. De atunci, rețeaua de restaurante a crescut și s-a extins și în franciză, ajungând, în anul 2013, la 35.000 unități în 107 de țări, care au generat vânzări totale în valoare de 89 miliarde de dolari.

În România, McDonald’s deţine 67 de restaurante în 21 de oraşe, primind zilnic peste 140.000 de clienţi, conform informațiilor prezentate pe site-ul propriu. 32 de restaurante sunt localizate în Bucureşti, iar 35 în restul ţării, având în total un număr de peste 4.000 de angajaţi în România.

Astfel, McDonald’s domină în Europa de Vest. Practic, pe lângă România, cele mai multe restaurante fast-food din întreaga Uniune Europeană sunt ale acestei companii. De asemenea, McDonald’s deține supremația în sudul Americii de Sud.

KFC, cunoscut în special pentru puiul prăjit, deține supremația în China și în mare parte din Asia. Compania-mamă, Yum Brands, s-a extins rapid în China, unde numărul de restaurante KFC a crescut cu 59% în ultimii cinci ani, depășind numărul total de unități din SUA, în 2013.

Însă, se pare că Subway este noul bastion al culturii americane a fast-food-ului. Compania, înființată în 1965, are 43.000 restaurante în 108 de țări din întreaga lume, fiind lider în mare parte din Asia și pe continentul american. Subway este cel mai răspândit restaurant fast-food în state importante precum Rusia, India, Australia, SUA, Canada sau Brazilia.

http://www.money.ro/

mlrd womanIn intreaga lume exista peste 2.300 de miliardari, iar 12% dintre acestia sunt femei. Ele detin o avere totala de 930 de miliarde de dolari, potrivit studiului UBS Billionaire Census 2014.

Expertii se asteapta ca averile doamnelor bogate ale lumii sa creasca anul acesta. Dintre cele 286 de femei care au miliarde in conturi, cu o varsta medie de 61 de ani, doar 17% au bogatii pe care le-au dobandit cu forte proprii. Cele mai multe dintre femeile cu bani facuti de ele insele se afla in Statele Unite.

CNN a intocmit clasamentul celor mai bogate femei de pe fiecare continent.

 

 


America de Nord

Cea mai bogata femeie din America de Nord este Christy Walton. Ea este vaduva lui John Waldon, fiul fondatorului Walmart, cea mai mare companie de comert cu amanuntul din lume.

Christy Walton a mostenit averea dupa moartea sotului sau, in 2005. Cu un imperiu de 37,9 miliarde de dolari, este si cea mai bogata femeie din lume.

Europa

Cea mai batrana femeie din clasament este mostenitoare imperiului L'Oreal, Liliane Bettencourt, care a implinit anul trecut 92 de ani.

La varsta de 15 ani, Bettencourt a devenit ucenicul tatalui ei, care detine firma de cosmetice, iar astazi are o avere de 31,3 miliarde de dolari, fiind cea mai bogata femeie din Europa si a doua cea mai bogata femeie din lume.

Australia

Cea mai bogata femeie din Australia, Gina Rinehart, este mostenitoarea unei companii de mine. Descrisa de Forbes drept "regina comertului global cu minereuri", femeia de 60 de ani controleaza gigantul Hancock Prospecting si are in conturi 14,8 miliarde de dolari.

America de Sud

Vanessa, Maria si Johanna Slim sunt fiicele miliardarului mexican Carlos Slim si sunt cele mai bogate femei din America Latina. Se pare ca surorile au primit transe de bani de la tatal lor incepand din anul 2003, iar acum ar fi adunat cate 6,3 miliarde de dolari fiecare, adica 19 miliarde de dolari impreuna.

Fetele s-au implicat frecvent in fundatiile de caritate ale tatalui lor, dar nu si in afacerile familiei, potrivit Institutional Investor.

Asia

La varsta de 33 de ani, Yang Huiyan este cea mai tanara femeie din clasament si cea mai avuta din Asia. Ea a primit 70% din actiunile companiei imobiliare Country Garden de la tatal sau, in anul 2007, iar in prezent a ajuns la suma de 6,3 miliarde de dolari.

Orientul Mijlociu

Evreica Shari Arison, nascuta in Statele Unite, este cea mai bogata femeie din Orientul Mijlociu. Ea a mostenit averea de la tatal sau, Ted Arison, fondatorul companiei de croaziere Carnival Corporation. Shari Arison detine in prezent societatea de investitii Ariston, care controleaza banca israelian Hapolim.

Africa

Cea mai bogata femeie care locuieste pe continentul african este Folorunsho Alakija, un magnat din industria petrolului, modei si tiparului.

Ea este una dintre femeile care au facut avere cu forte proprii. Si-a inceput cariera cu un post de croitoreasa, iar acum detine gigantul Famfa Oil si are aproximativ 1,2 miliarde de dolari.

ziare.com








Womens clubInternational Women's Club Moldova is teaming with Girls Leading Our World in a new mentorship program.



IWCM is a group of professional women, both local and from the international community, dedicated to helping those around them through volunteering and fund raising for charity.



GLOW Moldova is a youth initiative that teachers leadership to young women. GLOW aims to empower Moldovan young women to become creative, confident, and action-oriented leaders in the workplace, community, and home.



Our mentorship program therefore aims to pair young women with professional women to talk about struggles and successes in life and be mentored towards their dreams and goals.



If you are interested in the program and being paired with a mentor, please fill out the form. It will only take 5 minutes.



Target group:

   young women

   18 - 30 years old

   enrolled in an university

   YOU don't have to speak English perfectly to participate and should apply even if you're not super confiendet in your skills - participating in the program will build that skill for you in a really valuable way.



Deadline: 28th of January, 2015



We look forward to meet you!



Follow us on FB: https://www.facebook.com/GLOWMoldova

rom startupRomânia doreşte să devină un adevărat centru al investiţiilor antreprenoriale. Startup-urile locale au început să fie influente şi în afara ţării. Iată cele mai importante şase momente din 2014, prezentate de ziarul Adevărul.

LiveRail - firma românească vândută către Facebook

Tranzacţia anului şi startup-ul anului din România este LiveRail. Compania din Cluj, cu sediul şi în San Francisco, a fost achiziţionată de Facebook. Astăzi, LiveRail are trei sedii - la Menlo Park, la sediul Facebook, în New York şi la Londra. Liverail este o platformă de potrivire şi servire a reclamelor video în timp real înfiinţată acum 7 ani de Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne. Facebook a achiziţionat-o cu o sumă cuprinsă între 400-500 milioane dolari.

UberVu, parte a grupului HootSuite

Pe 22 ianuarie 2014, UberVu a fost achiziţioantă de compania canadiană HootSuite, care se ocupă de insight-uri de trafic şi audienţă pentru diferite branduri. UberVu a fost pentru mulţi ani cel mai popular şi cunoscut startup românesc, înfiinţat de Vladimir Oane. uberVU are acum 42 de angajaţi şi a reuşit să strângă, în urma rundelor de finanţare, suma de 3 milioane de dolari.

The Pole Society, extindere în Brazilia

Aplicaţia The Pole, lansată acum un an în România, va fi disponibilă publicului larg în Brazilia începând cu luna octombrie a acestui an. Aplicaţia a fost lansată în România în luna noiembrie şi extinderea în Brazilia este prima ascensiune pe o piaţă internaţională pentru startup-ul fondat de Bogdan Savonea şi Matei Psatta. Pentru 2015, The Pole Society plănuieşte o extindere şi mai mare la nivel global, spre SUA sau Dubai.

AxoSuits - exoschelete construite în România

Unul dintre cele mai tinere startup-uri din România, AxoSuits din Oradea, a făcut senzaţie la evenimentele de profil din ţară. Ei au câştigat How to Web Startup Spotlight şi Get in the Ring. AxoSuits lucrează la un exoschelet Made in Romania care să fie montat pe corpul unei persoane paraplegice, bătrâne sau care suferă de o problemă motorie şi care să-l ajute să se deplaseze normal.

TwoTap, succes peste ocean
Startup-ul acesta e fondat de doi români şi are sediul în Statele Unite. Radu Spineanu şi Răzvan Roman au reuşit să convingă câţiva prestigioşi investitori din Silicon Valley să investească 2,7 milioane de dolari în firma lor, TwoTap, care încearcă să simplifice procesul de cumpărare online şi în special procesul desfăşurat pe mobile (telefoane, tablete). Până acum TwoTap a reuşit să atragă peste 200 de retaileri online având o creştere de 50 de ori în numărul de tranzacţii lunare (în ultimele şase luni).


Movidius - procesoare pentru Google

O firmă din California, cu o filială la Timişoara, a reuşit să proiecteze cel mai nou procesor de pe un smartphone experimental Google – Proiectul Tango. Cu ajutorul acestuia, ceea ce numim noi telefon inteligent ar putea deveni un „telefon-geniu“. Cu ajutorul acestuia, Google va putea să realizeze hărţi în interiorul clădirilor, pentru că terminalul are trei camere care procesează în timp real. De asemenea, persoanele nevăzătoare ar putea să fie asistate în timp real de către smartphone. 

Citește aici articolul Adevărul



3936752Google Glass, ochelarii futuristi dezvoltati de Google, mai pot fi achizitionati pana pe 19 ianuarie, a anuntat compania.

Google a anuntat, intr-o postare pe blog, ca isi inchide programul Explorer si ultima zi in care clientii mai pot achizitiona ochelarii este 19 ianuarie, scrie ABC.

"Glass se afla in etapa copilariei si voi ati facut primii pasi si ne-ati invatat pe noi cum sa mergem. Ei bine, inca mai avem ceva de lucru, insa acum suntem pregatiti sa ne punem pantofii de copil mare si sa invatam sa alergam", a explicat echipa Google Glass decizia luata.

Compania va continua sa comercializeze dispozitivele Glass at Work, ce sunt folosite peste tot, de la evenimente sportive la sali de operatie.

Postarea anunta si planuri de restructurare, ce muta Glass din laboratorul de cercetare Google X intr-un loc separat, care va raspunde direct lui Tony Fadell, directorul executiv al Nest Labs, companie achizitionata anul trecut pentru 3,2 miliarde de dolari.

Nu se stie daca Google Glass va deveni o relicva a tehnologiei sau va fi revitalizat de aceste planuri.

Google a promis totusi ca in decursul timpului va lansa versiuni noi ale Google Glass.

ziare.com