1337568755 35Eclipsa de Soare care va fi vizibilă vineri în Europa va afecta reţeaua de transmitere a energiei electrice, oprind timp de câteva minute, în cvasitotalitate, producţia de energie electrică din energie solară prin intermediul panourilor fotovolatice, obligându-i pe administratorii reţelelor electrice să ia o serie de măsuri inedite, conform unui material publicat marţi de AFP.

Dacă dimineaţa zilei de 20 martie este una însorită, producţia europeană de energie energie electrică din energia solară ar putea scădea cu 34.000 de megawaţi, adică echivalentul a 80 de unităţi de producţie la nivel mondial.

'Riscurile producerii unui incident nu pot fi complet excluse', a prevenit recent grupul european al administratorilor de reţele electrice şi de gaz, Entso-e. Parcul european de panouri solare este în prezent de 100 de ori mai extins decât era la precedenta eclipsă totală de Soare, produsă în 1999.

Căderea bruscă a producţiei de energie electrică din energie solară în contextul eclipsei ar putea reprezenta o problemă în contextul în care securitatea reţelelor electrice se bazează pe echilibrul permanent dintre producţia şi consumul de electricitate, conform lui Jean-Paul Roubin, directorul Centrului Naţional francez de Exploatare a Sistemului Electric. El a precizat că scăderea producţiei de energie electrică va fi foarte rapidă şi de 'patru până la şase ori mai mare' decât scăderile de producţie înregistrate în mod normal atunci când Soarele apune.

Germania, ţară care dispune de un parc fotovoltaic cu capacitatea de 40.000 MW şi unde energia electrică de origine solară a reprezentat 18% din consumul total de energie în anul 2014, va fi ţara cea mai afectată de această eclipsă.

Dacă cerul va fi senin la ora 09:30 (08:30 GMT) se poate înregistra o scădere de 75% a capacităţii de producţie în prima fază a eclipsei care va străbate Europa din Portugalia spre Finlanda între orele 09:00 şi 12:00.

În afară de Germania, Italia (20.000 MW) şi în mai mică măsură Spania (6.700 MW) şi Franţa (5.300 MW) dispun de importante parcuri fotovoltaice.

Pentru a micşora efectele eclipsei administratorii europeni ai reţelelor electrice au pus la punct o procedură specială pentru a evita întreruperea alimentării cu energie electrică în unele zone. Ei au crescut rezerva cotidiană de producţie, ce este folosită de obicei pentru ajustări punctuale ale fluxului de energie aflat în reţele. În Franţa, spre exemplu, această rezervă va creşte de la 1.000 de MW la 1.700 de MW. De asemenea, tot în Franţa a fost luată şi măsura pregătirii de mijloace suplimentare de producţie în cazul în care va fi necesar - cum ar fi hidrocentralele care au avantajul că pot fi pornite relativ rapid. În cazul Germaniei povara va cădea pe termocentrale.

Lista capacităţilor de producţie suplimentară va fi împărţită între toţi administratorii de reţele electrice din cadrul Entso-e.

ziarulevenimentul.ro/

IMG 0360 1În luna martie 2015, au avut loc un șir de evenimente internaționale la care Moldova a fost promovată activ sub noul brand  cu simbolul Pomului Vieții ca cea mai autentică destinație turistică din Europa.

În perioada 4-8 martie Moldova a participat la cea mai mare expoziție specializată de turism din lume -ITB Berlin, expoziție care a înregistrat o creștere a vizitatorilor și întâlnirilor de afaceri stabilind noi recorduri - 175.000 de vizitatori. În cadrul ITB, cu suportul proiectul USAID CEED II, pentru a doua oară, a fost organizată o conferință de presă  dedicată Moldovei, unde  jurnaliștilor de la renumitele canale media din Germania cum ar fi Berliner-Umschau, sr-online.de, ZDF, C-btv, Falcona-leipzig, Muenzenbergmedien, Netzpool și Magazine4you, li s-au prezentat cele mai cunoscute atracții turistice din Moldova printre care vinării, numeroase mănăstiri ortodoxe, cetăți medievale, viața rurală, cultura autentică și desigur legenda “Pomului Vieții”. Reprezentanții mass media au arătat un interes sporit față de Moldova și noua sa imagine, iar cei mai buni vor avea posibilitatea să participe la un tur de familiarizare în Moldova în luna aprilie.

În perioada 12-15 martie, la București a avut loc Târgul de Turism din România la care s-a prezentat cu succes și Republica Moldova. La aceste expoziții au participat cei mai mari tur-operatori, prestatori de servicii din domeniului turismului și vinării: „Tatra-Bis” SRL, „Air Moldova” I.S.C.A, "Infoturism Grup" SRL (Amadeus Travel Lufthansa City Center),  “Et Cetera Wines” SRL, “Solei-Turism” SRL, “AeroTur” SRL, “MoldovaTur” SRL, Cricova”S.A. Scopul acestor expoziții este de a oferi potențialilor vizitatori informații actualizate cu privire la cele mai noi oferte, produse și destinații. Vinurile și gastronomia rămân a fi cele mai atractive produse turistice.

Mai mult de cât atât, la data de 12 martie, în incinta unui restaurant tradițional Moldovenesc din București, a avut loc un eveniment B2B cu scopul de promovare a Moldovei ca destinație pentru MICE turism și turism vinicol. Evenimentul a fost organizat de către Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova, cu susţinerea proiectului USAID CEED II și în parteneriat cu Centrul Cultural Vatra și face parte din Programul de promovare a Moldovei ca destinație turistică. Cei mai mari tur-operatori din Moldova și vinăriile au avut posibilitatea să prezinte oferte și să stabilească contacte si parteneriate cu reprezentanții marilor companii din România din domeniul financiar-bancar, medical, IT și altele. La eveniment au participat Ambasadorul Republicii Moldova la București, domnul Iurie Reniță, Înaltul Reprezentant al Guvernului României pentru R. Moldova, Doamna Iuliana Gorea-Costin,  Directorul General al Agenției Turismului din Republica Moldova, Nicolae Platon  și omologul său român, doamna Simona Allice Man, alți  reprezentanți ai corpului diplomatic acreditat la București, importanți oameni de afaceri, reprezentanți ai mass-media și bloggeri din România. Evenimentul a culminat cu o degustare de vinuri moldovenești ale companiilor Asconi, Branești, Poiana, Mimi, Etcetera, Chateau Vartely si Purcari. Acestea au fost prezentate de către Președintele Asociației Sommelierilor din Romania, domnul Avram Laurențiu Achim, care este un mare iubitor al vinurilor din Republica Moldova.

Amintim că în 2013 Lonely Planet a declarat Republica Moldova # 1 destinația neexplorată din Europa, acesta fiind și sloganul primei campanii internaționale de promovare prin difuzarea unui spot video la canalul Euronews în luna noiembrie-decembrie 2014. În perioada difuzării spotului, www.moldovaholiday.travel, cel mai mare portal informativ turistic, a fost accesat de 25.000 de vizitatori străini.

Foto: MyBusiness.md

Cum au reinventat doi japonezi roata pentru 7 900 de dolari bucataFratii Nobuo si Yutaka Kondo detin compania Kondo Machine, care creeaza componente specializate pentru motoarele Rolls-Royce de avion si linii de fabricatie pentru componentele masinilor Toyota. Cei doi frati, ingineri si pasionati de mersul cu bicicleta, si-au imbinat cele doua pasiuni si au reusit sa reinventeze roata.

Rotile Gokiso sunt facute din titaniu si fibra de carbon si ofera utilizatorului o calatorie incredibil de lina. La teste, rotilor Gosiko le ia sase minute sa se opreasca de la sine, comparativ cu 90 de secunde cat rezista rotile conventionale. Acest nivel de calitate este greu accesibil insa - rotile fratilor Kondo costa 7.900 de dolari perechea, scrie Bloomberg.

In patru ani de cand le-au pus in vanzare, fratii au vandut 30 de perechi si aproximativ 1.000 de bucati dintr-un model mai simplu, care costa pana in 3.300 de dolari.

In Japonia, regandirea inginereasca a produselor creeaza componente industriale superbe, insa putine ajung sa "prinda" la cumparatori, scrie sursa citata.

Sharp a scos pe piata un frigider de 1.300 de dolari care produce cuburi de gheata translucide, comparativ cu cele alburii obisnuite, Panasonic vinde o masina de spalat de 1.800 de dolari care estimeaza cat detergent e necesar dupa ce introduci marca intr-o aplicatie si iti apropii telefonul de un senzor al masinii, iar Pioneer incearca sa vand un dispozitiv GPS de 2.500 de dolari care proiecteaza instructiunile pe parbrizul masinii.

Fratii Kondo spun ca nu s-au gandit cine le va cumpara produsul atunci cand au inceput sa dezvolte roata, in 2009.

Folosind o bicicleta de testare, fratii au rulat rotile la viteze de pana la 300 de kilometri pe ora. Apoi, pentru testul durabilitatii, le-au rulat cu 100 de kilometri la ora, timp de zece ore pe zi, timp de 100 de zile, adica o distanta reprezentand de doua ori circumferinta Pamantului. Dupa toate aceste teste, rotile tot rulau ca noi, spun fratii.

Rotile Gokiso au o treime din rezistenta mecanica a celui mai apropiat rival de pe piata, ceea ce le ofera utilizatorilor viteza si secunde pretioase in plus.

http://www.ziare.com/

 

boris mintsOligarhul rus Boris Mints (56 de ani), proprietarul O1 Group – specializat în investiţii imobiliare şi în fonduri de pensii private, alături de CA Immo, din care a cumpărat recent 26%, a prezentat acţionarilor Immofinanz o ofertă de preluare a 13,5% din acţiunile companiei pentru 423 mil. euro. Austriecii au respins oferta.

Preţul oferit de consorţiu a fost de 2,8 euro/acţiune şi se extinde asupra a 13,5% din acţiunile Immofinanz, inclusiv acţiunile de trezorerie ale companiei, sau 15% din acţiunile în circulaţie. CA Immo deţine deja 3% din Immofinanz. Cele două companii sunt cei mari proprietari străini de clădiri de birouri din România. Oferta este cu 25,5% peste preţul mediu din ultimele şase luni al acţiunilor Immofinanz şi cu 15,9% peste preţul acţiunilor din 23 februarie 2015 (ultima zi înainte de apariţia primelor informaţii despre interesul consorţiului pentru achiziţie).

„Nu ne putem imagina că cele două părţi vor putea acumula numărul dorit de acţiuni pe bursă la preţul anunţat. Nu putem recomanda această ofertă acţionarilor noştri la preţul anunţat“, a declarat Eduard Zehetner, CEO-ul Immofinanz, salutând însă pretendenţii în calitate de acţionari. Reprezentantul grupului austriac a anunţat încă din momentul în care s-a făcut publică intenţia consorţiului că ar trebui să ofere cel puţin 4 euro pe acţiune pentru ca oferta să se materializeze. Peste o treime din veniturile obţinute de Immofinanz din chirii se bazează pe proprietăţile deţinute de grup în Rusia.

„Vedem oferta curentă ca pe o continuare a strategiei noastre de diversificare şi extindere în Europa Centrală, începută prin achiziţia unui pachet de 26% din CA Immo. Atât CA Immo, cât şi O1 Group se angajează să joace un rol de sprijin pe termen lung al Immofinanz în atingerea potenţialului maxim“, a declarat Boris Mints, preşedintele O1 Group. Boris Mints (Minţ) s-a născut în 1958 în localitatea Rîbniţa din Republica Moldova, dar are cetăţenie rusă.

Şeful Immofinanz a mai anunţat luna trecută că nu este exclusă o eventuală fuziune între CA Immo şi Immofinanz. O astfel de acţiune ar crea un proprietar de birouri gigantic în România, de vreme ce cele două companii deţin circa 15% din suprafaţa totală de clădiri de birouri din ţară. Bruno Ettenauer, directorul executiv al CA Immo, a anunțat ieri că, în acest moment, cele două grupuri nu au în plan o preluare integrală sau o fuziune cu Immofinanz.

Immofinanz este cel mai mare proprietar de spaţii de birouri din România, deţinând un portofoliu de 206.347 mp. În această ierarhie, investitorul austriac este urmat de antreprenorul român Liviu Tudor, care deţine 150.000 mp de spaţii de birouri, şi de austriecii de la CA Immo, care au 106.000 mp.

Proprietăţile grupului Immofinanz în România reprezintă 13,9% din portofoliul total al companiei, potrivit raportului financiar din primul trimestru al anului financiar 2014/2015. Grupul deţine în România 83 de proprietăți (16 investiţii finalizate, 12 în curs de dezvoltare şi 55 de proiecte în curs de analiză), cu o valoare de 964 milioane de euro (658,4 milioane de euro – investițiile finalizate, 41 milioane de euro – proiecte în curs de dezvoltare și 264,6 milioane de euro – proiecte în curs de analiză). Portofoliul curent de investiții este constituit din nouă clădiri de birouri (14,5% din întregul portofoliu de clădiri de birouri), patru proprietăți în zona de retail (10,2% din întregul portofoliu de retail) și trei centre logistice (3,3% din întregul portofoliu de logistică).

Achiziţii repetate

În octombrie anul trecut, milionarul Boris Mints a intrat, prin intermediul companiei sale O1 Group, în acţionariatul CA Immo după ce a achiziţionat un pachet de acţiuni de la UniCredit Bank Austria pentru 295 mil. euro. Tranzacţia a transformat grupul O1 în acţionar cu 16,35% din CA Immo. Într-o tranzacţie ulterioară, încheiată luna trecută, Boris Mints a mai cumpărat 9,65% din acţiunile companiei, în urma unei tranzacţii de circa 180 mil. euro. Astfel, oligarhul rus a devenit principalul acţionar al CA Immo, cu o participaţie de 26%, în urma unor investiţii cumulate de 475,2 mil. euro.

Averea milionarului rus Boris Mints este estimată de revista americană Forbes la 1,6 mld. dolari. Compania sa O1 Properties este unul dintre cei mai mari proprietari de clădiri de birouri din Moscova, cu un portofoliu închiriabil de 497.000 mp. Valoarea actuală a portofoliului O1 Properties se ridică la 4,5 mld. dolari.

Capital.ro

fw1Colecțiile brandurilor autohtone, prea numeroase pentru a încăpea într-o singură defilare, au dat tonul acestei primăveri în cadrul celor două zile de prezentări DIN INIMĂ Spring Fashion Weekend 2015, ediția a VII-a. 33 de designeri moldoveni și-au etalat noile creații, lucrate cu mult suflet și dedicație, în cadrul unui show savurat cu admirație de către public. Pentru rolurile de modele au fost invitați politicieni, oameni de afaceri, personalități din cultură și industria muzicală, jurnaliști și vedete, care au defilat cu mândrie în ținute 100% autohtone. Organizatorii – Asociația  Patronală a Industriei Ușoare din Moldova (APIUS), Asociaţia Femeilor Antreprenoare din Moldova (AFAM‬) şi Proiectul USAID CEED II – au reușit să abordeze evenimentul în mod creativ și să îi dea un nou format.


Doina Nistor, directorul Proiectului USAID CEED II: „Tot mai mulți designeri vor să fie prezenți pe podiumul „DIN INIMĂ”, pentru că acest eveniment oferă un plus de valoare muncii lor, dar și o pistă de promovare pentru creațiile autohtone. Odată cu fiecare ediție, DIN INIMĂ devine o și mai mare provocare, pentru că vrem să surprindem și să Kaim Marinavenim cu ceva nou. Ne-am propus ca de data aceasta modelul să fie mai aproape de om, pentru că este un eveniment de comunitate. Sperăm că la toamnă vom avea chiar un Fashion Week.”


Colecțiile de primăvară prezentate au fost cât se poate de variate și originale. Creatorii de modă au optat atât pentru nuanțe pale, combinându-le cu cele mai intense și profunde culori, cât și pentru stilul sobru, cu accesorii discrete sau, dimpotrivă, pentru look-uri îndrăznețe și opulente.


Olga Coţman, designer: „Colecția este voluminoasă, iar gama de culori - intensă. Avem diferite modele de fuste, bluzițe, jachete. Orice domnișoară va fi admirabilă, elegantă și în același timp se va simți confortabil în ținutele noastre.”


Atât designerii consacrați, cu branduri deja îndrăgite, cât și tinerii creatori au reușit să cucerească prin măiestrie și ingeniozitate.
Monica Babuc, ministrul Culturii: „O bună parte a garderobei mele o constituie produsele designerilor moldoveni, pe care le recomand tuturor cu mare căldură, pentru că sunt autentice și de calitate. Am avut multe ocazii de a etala ținutele creatorilor noștri în afara ţării și mai mereu am fost întrebată cine e autorul articolelor vestimentare pe care le port. Designerii din Moldova stârnesc un mare interes și admirație, lucru care mă bucurăfw5 nespus și mă face să fiu încrezătoare în viitorul industriei ușoare din Republica Moldova.”


Olia Tira, interpretă: „A devenit pentru mine o tradiție să particip la DIN INIMĂ Fashion Walk. Unul dintre organizatori m-a numit veterană a acestui show. An de an, port cu mare drag colecţiile designerilor autohtoni. În garderoba mea am o mulțime de piese și ținute fabricate în Moldova.”


Evenimentul a reunit sub același brand, DIN INIMĂ, colecțiile de primăvară de la Kheops, Goreea, Lia Fia, Nanetty, Hîncu, Creme Brulee, Maxi Kids, Ponti, Georgette, Tricon, My Revival, Cristina, Sekana, Ionel, Zorile, L'ame de la femme, Julia Allert, La Tyana, Sandi, Divero, Malena, Folks, Etnopera, Malcom, Ludmila Storojuc, Seline, Polina Hasanova, VB, Irka Shoes, Alina Bradu, Brio Exclusive, Irina Ulianovschi, Olea by Divero, Raquette, O'Blanc, Le Parole și EHO.


Banii adunați în urma evenimentului  vor fi investiți în viitorul industriei de modă. Resursele financiare vor fi alocate Centrului de Excelență și Accelerare în Tehnologii și Design ZIP HOUSE, care își va deschide ușile în iunie 2015 și unde vor fi „crescute” noile generații de creatori vestimentari.

fw3
DIN INIMĂ Spring Fashion Weekend 2015 a avut loc pe 14 și 15 martie, la Sala cu Orgă din Capitală. Evenimentul s-a desfășurat sub patronajul Ministerului Culturii și cu susținerea Primei Doamne, Margareta Timofti.


Despre proiectul „Din Inimă”


Campania „Din ♥ branduri de Moldova” a fost inițiată în Martie 2012 de către proiectul USAID CEED II și Asociația Patronală din Industria Ușoară (APIUS), în parteneriat cu companiile autohtone, care au creat mărci de succes pe piața locală. Scopul proiectului este de a spori prestigiul brandurilor moldovenești producătoare de haine, încălțăminte și accesorii. O mare parte dintre acești producători sunt asistaţi în continuare de proiectul USAID CEED II în procesul de consolidare a mărcilor proprii, a abilităților de design și a capacităților de marketing.

e5e37869f6faMari diferente salariale ii separa pe liderii primelor 12 puteri mondiale, cei mai bine platiti dintre ei primind peste 30.000 de euro pe luna, in timp ce ultimii din top abia depasesc 1.500 de euro.

Criza i-a afectat si pe lideri. Recent, Vladimir Putin si-a anuntat decizia de a-si reduce salariul cu 10%, ca mai multi inalti responsabili rusi. Intr-un context economic sumbru legat de caderea cursului petrolului si de sanctiuni occidentale, presedintele rus si-a revizuit salariul in scadere, la un an dupa ce si-a triplat atat salariul sau, cat si pe cel al prim-ministrului Dmitri Medvedev, relateaza Le Figaro, citand o analiza a CNN.

Dar cu cat sunt, de fapt, platiti liderii celor mai mari puteri mondiale? Televiziunea americana CNN a analizat aceasta chestiune si a comparat veniturile liderilor primelor 12 economii mondiale.

Barack Obama este liderul cel mai bine remunerat al acestui G12, castigand 376.000 de euro pe an, respectiv 31.300 de euro pe luna. El ramane mult in urma altor lideri ai caror state nu fac parte din grupul primelor 12 puteri economice mondiale, precum prim-ministrul din Singapore, Lee Hsien Loong, care primeste 1,3 milioane de euro pe an.

Pe Obama il separa peste 100.000 de euro de Stephen Harper, premierul canadian. Tarile anglo-saxone sunt de altfel mai generoase decat altele cu liderii lor. Germania (Angela Merkel, 216.000 de euro anual si 18.000 de euro pe luna) si Marea Britanie (David Cameron, 201.600 de euro pe an, 16.800 de euro pe luna) sunt si ele in top 5, in care se afla si Africa de Sud pe pozitia a patra (Jacob Zuma, 210.600 de euro pe an, 17.550 de euro pe luna).

Presedintele francez nu se afla decat pe pozitia a saptea, cu peste 179.000 de euro pe an si 14.917 de euro pe luna. La sosirea sa la putere in 2012, Francois Hollande a decis sa-si reduca salariul cu 30%. Fara aceasta masura, el s-ar fi aflat pe locul doi in acest top, dupa Barack Obama.

Omologul sau chinez a procedat invers, crescandu-si salariul cu 60%, fapt care nu-l situeaza decat pe ultimul loc al acestui top 12, cu un salariu lunar de 20.300 de euro pe an (1.692 de euro pe luna), chiar dupa prim-ministrul indian, care castiga 28.500 de euro anual si 2.375 de euro pe luna. Practic, Barack Obama castiga de peste 18 ori mai mult decat Xi Jinping, presedintele Chinei, noteaza publicatia franceza.

Aceste inegalitati sunt si mai flagrante daca salariul seful statutului este raportat la populatia tarii pe care o conduce.

Sud-africanul Jacob Zuma este platit cu 0,4 eurocenti de locuitor, de doua ori mai mult decat este platit Barack Obama pentru americani. Francois Hollande si Angela Merkel urca si ei in clasament la acest criteriu, aflandu-se pe locurile trei si patru. Nicio schimbare nu se inregistreaza la coada plutonului, unde Narendra Modi si Xi Jinping sunt situati pe ultimele locuri, fiind platiti cu 0,00002 si respectiv 0,00001 eurocenti de locuitor, mai scrie Le Figaro.

http://www.ziare.com/

 

Logo bannesto 200px100pxO discuție cu fondatorul companiei de investiții BANNESTO INVESTMENTS (Londra, Marea Britanie), Thomas Wynn

-  Care este backgroundul istoric al companiei Dvs, principiile de activitate și fondurile de care dispune ea?

Thomas Wynn: Compania „Bannesto Capital Partners” și-a început activitatea în anul 1996 cu un capital de 7 milioane de dolari. Aceștia au fost banii mei personali. Astăzi, firma gestionează active, a căror valoare este de aproximativ 1 miliard de dolari. Inițial, am lucrat conform strategiei rapid-fire, adică în calitate de trader, care nu menține niciodată poziții de tranzacționare pentru perioade lungi de timp. Însă, ulterior, am trecut la investiții pe termen lung. Iar în anul 2012, „Bannesto Capital Partners” a devenit BANNESTO INVESTMENTS – o companie de împrumuturi și credite, care realizează investiții alternative, cu sediul în Londra, Marea Britanie și 11 filiale și birouri în Asia, Europa și America Latină.

-  Strategia rapid-fire funcționează cu cel mai scurt posibil interval de timp, de 1 minut. Dar ce înseamnă un time frame tipic, care sunt perioadele de timp ce permit realizarea unei investiții cât mai eficiente?

Thomas Wynn: De regulă, între 1 și 3 ani. Trebuie să precizez faptul că noi evaluăm zilnic fiecare poziție, pentru a determina dacă dimensiunea poziției curente reprezintă cea mai eficientă utilizare a capitalului. Desigur, există cazuri în care noi urmărim mișcările impresionante de pe piața de capital, care cauzează creșterea valorii acțiunilor, fapt care poate genera un profit rapid sau, din contra, poate reduce veniturile preconizate. Diverse firme gestionează diferit această situație, dar în cazul BANNESTO, dacă noi am dezvoltat o strategie pe termen lung, atunci avem încredere în acea afacere și, de regulă, menținem poziția, însă, probabil, nu la același nivel de profitabilitate.

-  Ce factori influențează perspectivele de creștere ale companiei?

Thomas Wynn: Noi muncim din greu pentru a determina cauzele de creștere, cu scopul de a judeca dezvoltarea durabilă a acesteia și de a înțelege care va fi impactul ei asupra randamentului capitalului investit. Desigur, ne dorim să vedem o creștere organică și estimativă, deoarece rentabilitatea așteptată a capitalului este o perspectivă mult mai bună, decât bazarea pe niște oscilații bruște. Uneori, ne reușește să găsim un business și o echipă de management cu o poziție puternică în industrie, care este răspândită pe larg și unde există oportunități majore pentru sinergie. Cu regret, în lumea modernă, astfel de oportunități sunt cât se poate de rare. În opinia noastră, achizițiile onetime, care cresc profitul din contul reducerii cheltuielilor, nu oferă ocazii pentru o creștere durabilă și rareori sunt atât de productive, cum sunt așteptările managerilor sau ale investitorilor.

-  Care este strategia voastră de investiții și cine sunt clienții țintă?

Thomas Wynn: BANNESTO a avut succes în atragerea de fonduri de la clienții instituționali. Datorită transparenței noastre și a unui proces clar de investiție, firmele care alocă timp pentru a înțelege abordarea de investiție a managerului, de regulă, devin clienții noștri. Dispunem de un număr mare de manageri discreționari, un fond de fonduri și clienți multi-manageri.

-  Descrieți, vă rog, procesul vostru de investiții.

Thomas Wynn:  Pe piețele noastre de bază din Europa, noi ne concentrăm pe următoarele oportunități alternative de investiție: vinurile fine (Fine Wine), mașinile retro (Vintage Cars) și operele de artă (Fine Art). Noi suntem conștienți de faptul că, pentru clienții particulari, deseori, arta este un atribut important pentru planificarea investițiilor și pentru strategia de diversificare a portofoliului. Pentru cei care se străduie să investească într-un mod inteligent, acestea sunt niște potențiale profituri ridicate și o corelație scăzută cu alte investiții, fapt care atrage atenția la direcțiile alternative, în vederea unor investiții pe termen lung.

BANNESTO este destul de calificată pentru a ajuta investitorii cu experiență să integreze arta în strategia lor de gestionare a capitalului, ajutându-i să-și creeze propriul portofoliu personalizat cu opere de artă, să adune o echipă compusă din experți în domeniul artei și să dezvolte un buy-list de investiții strategice în opere de artă, care demonstrează un potențial ridicat pentru creșterea prețurilor lor.

Decizia de a investi în artă provine din combinația motivelor emoționale și a celor financiare. Înțelegerea istoriei, a background-ului și a valorii fiecărei capodopere sunt esențiale pentru selecția de colecții unice, care vor avea numeroase oportunități de a fi prezentate la expoziții. Ne-a reușit să creăm o echipă de experți internaționali, inclusiv de specialiști în domeniul fotografiei vintage, pentru a-i ajuta pe investitori în catalogare, marketing și în promovarea colecției.

BANNESTO INVESTMENTS este un furnizor de servicii financiare, care satisface nevoile de investiții ale investitorilor particulari, antreprenorilor, organizațiilor comerciale și ale corporațiilor. Noi ne orientăm pe oportunitățile de dezvoltare, combinând abordarea proactivă și managementul conservator al capitalului, pentru a continua să ne asigurăm prezența pe piețele cu creștere rapidă.

http://bannesto.co.uk/ro/acasa/

 

microinvest logo„Microinvest”, una dintre cele mai mari companii de microfinanțare din Republica Moldova, reprezentantă de asociații: „BFSE HOLDING BV” (Olanda), printre ai cărui principali investitori se numără agențiile de dezvoltare ale guvernelor Elveției și Germaniei, „OIKOCREDIT” Ecumenical Development Cooperative Society U.A. (Olanda) și S.A. SIDI SOLIDARITE INTERNATIONALE POUR LE DEVELOPPEMENT ET L’INVESTISSEMENT (Franța) își exprimă în continuare speranța că Curtea Supremă de Justiție va asigura în data de 18 martie 2015 examinarea corectă a cazului cu privire la executarea silită a contractelor de investiție încheiate între companie și asociații săi.


Reamintim că în cadrul acestui proces, prin adoptarea deciziei din 18 decembrie 2014, judecătorii de la Curtea de Apel Chișinău și-au atribuit competența de a judeca un litigiu investițional, ignorând clauza arbitrală și legislația engleză, aleasă de toate părțile ca lege aplicabilă a contractelor respective. Asociații „Microinvest” reiterează faptul că, prin adoptarea acestei decizii, în contextul în care 81.58% din capitalul social al companiei „Microinvest” este format din investiții străine, a fost grav încălcată clauza de arbitraj internațional și convențiile internaționale la care Republica Moldova este parte. Or, Republica Moldova, care este un subiect cu drepturi internaționale, trebuie să respecte dreptul la proprietate al investitorilor străini și să asigure protejarea investițiilor străine în această țară.


Asociații companiei „Microinvest” au investit în Republica Moldova până în prezent circa 99 milioane de lei, iar din cauza judecării incorecte a cazului menționat mai sus, aceștia riscă să piardă circa 16 milioane de lei.


Managementul companiei „Microinvest” își asigură clienții că acest litigiu nu va afecta activitatea organizației. Compania „Microinvest” dispune de toate resursele necesare pentru a veni în continuare cu soluții financiare eficiente, de care pot beneficia toți cetățenii Republicii Moldova.


Mai multe informații despre compania ”Microinvest” puteți afla pe site-ul: www.microinvest.md

12 martie 2015

Persoană de contact
Aliona Rusnac, consilier juridic „Microinvest”
Tel.: 0 22 25 00 20
Email:






gerbMold16 martie 2015 – În vederea identificării surselor de dezvoltare a industriei naționale și a susținerii proiectelor în acest domeniu, Ministerul Economiei a organizat vineri, 13 martie, o ședință de lucru la care au participat reprezentanți din cadrul Cancelariei de Stat, Ministerului Finanțelor, Ministerului Afacerilor Externe și Integrării Europene și ai Asociației Patronale din Industria Prelucrătoare.


Participanții au discutat despre necesitatea identificării unor fonduri extrabugetare destinate creditării, în condiții preferențiale, a inițiativelor și a proiectelor de dezvoltare în industria națională. Susținerea acestor proiecte investiționale, prin oferirea de credite preferențiale, va contribui la modernizarea și dezvoltarea capacității de producere a companiilor autohtone.


„Sectorul industrial este unul prioritar pentru economia Republicii Moldova, de aceea este important să identificăm surse de finanțare pentru a susține proiectele de dezvoltare în acest domeniu.Totodată, sunt necesare investiții pentru dezvoltarea infrastructurii Parcurilor Industriale, Zonelor Economice Libere, pentru a atrage investitori. Acordarea creditelor preferențiale pentru investițiile în industrie este o soluţie optimă ce va accelera acest sector.”, a declarat viceministrul Economiei, Tudor Copaci, în cadrul şedinței.


Totodată, Tudor Copaci a menționat că aceste credite ar trebui să fie acordate în sumă de peste 100 mln. de dolari SUA, pe un termen de 10-20 ani ,cu o rată anuală a dobânzii de până la 1-2% anual.


Președintele Asociației Patronale din Industria Prelucrătoare, Marin Ciobanu, a menționat faptul că tehnologiile și capacitățile tehnice sunt uzate și depășite, unele instalații având peste 40 de ani, astfel posibilitatea de a obține credite preferențiale pentru investițiile în infrastructură ar contribui la dezvoltarea durabilă a industriei Republicii Moldova.

 

Serviciul de Comunicare și Relații Publice al Ministerului Economiei al RM

gazeta soltanÎmpletirea din tuburile de ziar reprezintă o direcție nouă și promițătoare a business-ului la domiciliu, pe care o dezvoltă activ locuitoarea orașului Criuleni, mama a trei copii, Lilia Soltan.


Articolele inedite, frumoase și, un aspect important, trainice (coșurile pentru depozitarea obiectelor și a legumelor, cutii de diferite forme, vaze, oale, casete, rame foto, suvenire, obiecte decorative), țesute dibace din ziare și reviste vechi de către meșteriță, provoacă interes și sunt foarte solicitate de vizitatorii iarmaroacelor handmade din capitală.

Inițial, mulți cumpărători nu-și dau seama din ce material sunt realizate articolele oferite. Din cauza faptului că, în varianta finală, lucrările sunt vopsite, iar rezistența obiectelor este menținută atât de către densitatea țesutului, cât și de către unele tehnici utilizate.

gazeta6„Din nuielele din ziare poți împleti orice îți dorești. Materialul este foarte moale, maleabil și, totodată, aplicând unele secrete, poți obține o rezistență mare a coșulețelor și a cutiilor și, în pofida originii lor „de hârtie”, acestea pot fi utilizate în condiții de umiditate înaltă, de exemplu la bucătărie și în baie”, - a spus Lilia Soltan, handmade meșter, pentru mybusiness.md.

În timpul discuției, meșterița a recunoscut faptul că nimeni din rudele sale nu s-a ocupat niciodată de împletire. „Le-am învățat singură pe toate. Viața m-a obligat să fac ceva. Soțul meu a plecat. Am rămas singură cu trei copii, iar unul dintre fiii mei are grupa a doua de invaliditate. Permanent sunt legată de copii, de casă, de gospodărie, însă copiii trebuie întreținuți. În Criuleni nu există job care să-mi fie potrivit. Așa că m-am gândit la un lucru la domiciliu, care să nu solicite investiții mari pentru materia primă, dar care să poată genera profit”, - spune Lilia Soltan.
În urmă cu doi ani, văzând pe Internet obiectele minunate, pe care oamenii le gazeta5realizează din ziare, Lilia Soltan a hotărât să încerce. Cu atât mai mult că în casă se găseau foarte multe ziare și hârtie. Totodată, a inspirat-o și ideea că, pe viitor, dacă totul va ieși bine, nu va fi complicat pentru ea să găsească materiale pentru lucru. Iar un plus de optimism i-a dat ideea de conservare a resurselor naturale, dat fiind faptul că se utilizează un material reciclat.

S-ar părea că aceasta este opțiunea dorită: „profit din nimic, iai ziarele vechi și le împletești”. Însă procesul de confecționare a articolelor din nuielele din ziare necesită mult timp. Pentru început, trebuie preparate tuburi din ziare, care să fie de grosimi egale (se taie hârtia, apoi se răsucesc, într-un anumit mod, tuburile și gazeta9se lipesc) și, doar după aceasta, se purcede la lucrul propriu-zis. Iar împletirea în sine necesită anumite abilități și multă răbdare. Dar eroinei noastre i-a reușit totul din prima încercare. Și a apărut dorința de a face și altceva, de a se dezvolta în domeniu, de a încerca variante noi de ornament. „Astfel a și început procesul. Am procurat vopselele necesare, pensule, lipici. Și, acum, mă ocup zilnic de lucru la domiciliu, de regulă noaptea, atunci când copiii dorm și pot să mă concentrez în liniște, să experimentez cu formele obiectelor, să încerc să împletesc ceva nou, inedit. De exemplu, am realizat recent un coș, care are forma unui cărucior. În el pot fi depozitate lucruri sau el poate fi folosit pe post de jucărie. Sau vasul destinat păstrării legumelor are forma unei ceainării. Printr-un orificiu special poate fi luată cantitatea necesară de ceapă sau de pachețele de ceai. Totodată, totul arată frumos și îngrijit. Sau ramele foto, în formă de stele, în care pot fi plasate cu ușurință fotografiile celor dragi”, - spune meșterița despre lucrările sale.

gazeta3În cele din urmă, sortimentul de articole handmade a început să crească și, evident,  cantitatea de ziarele și revistele a devenit insuficientă. Lilia Soltan a apelat la cunoscuți, iar apoi și la poștă, în vederea ziarelor vechi. Și a venit momentul în care ea a înțeles că e timpul ca produsele să iasă pe piață. Dar unde? Conform spuselor Liliei Soltan, în Criuleni nu există cerere pentru astfel de produse. De aceea ea a apelat la Internet și, pe rețelele de socializare, a aflat că în capitală se organizează tot felul de iarmaroace handmade. A vorbit cu organizatorii și, periodic, participă la astfel de evenimente, promovând în rândul cumpărătorilor ideea de „utilizare a produselor reciclate, realizate de meșterii locali”. Apropo, obiectele decorative, confecționate din nuielele de ziar, au fost remarcate de iubitorii de articole inedite și de susținătorii ecologiei. Era atrăgător și faptul că prețurile pentru astfel de obiecte nu sunt la fel de mari ca și la articolele similare de import (la fel materiale reciclate, dar străine). În dependență de mărime, formă și de complexitatea ornamentului, prețurile variază între 30 și 200 de lei.

Vorbind despre planuri, Lilia Soltan a spus pentru mybusiness.md că își dorește să meargă și mai departe, să împletească din ziare scaune și mese pentru bucătăria de vară. „Garantez faptul că pe acel scaun vei putea să te așezi. Este o direcție cât se poate de promițătoare”, - consideră meșterița. Nu ne rămâne decât să așteptăm primul „scaun din ziare”. Este posibil ca apariția lui în cadrul unui iarmaroc de handmade va genera un val de modă pentru mobilierul confecționat din materiale reciclate, made in Moldova.

Articol pregătit de MyBusiness.md