logo poloboc15.04.2015, Chișinău - Festivalul Polobocul de aur, organizat în premieră de Camera de Comerț și Industrie pe 25 aprilie, își va deschide porțile începând cu orele 10.00 și va cuprinde evoluția ansamblurilor folclorice din regiunea Codrilor, activități de teatru gastronomic cu participarea personalităților din viața publică,  mai multe concursuri gastronomice între gospodinele din regiune, dar și concursuri distractive de asamblare și de rostogolire a butoaielor.

Principala atracție a Festivalului, care se va desfășura în localitatea Răciula, raionul Călărași, o va constitui, evident, standul a cca 40 de producători de vin de casă care au participat la concursul „Polobocul de aur” și care vor expune spre degustare peste 100 de vinuri artizanale. În baza biletelor procurate de pe Iticket.md sau la intrare, vizitatorii vor a avea dreptul de intrare și participare la toate evenimentele din cadrul programului pe parcursul întregii zile.

La orele 14, pe scena principală, va avea loc ceremonia de premiere a învingătorilor concursului „Polobocul de aur 2015” și „Preferințele consumatorilor”. Învingătorii concursului „Polobocul de aur” organizat de CCI de 12 ani, au fost selectați de un juriu profesionist, iar consumatorii vor putea vota pentru vinul preferat cu tichetele speciale încorporate în biletele de intrare la Festival.

Atmosfera de sărbătoare va fi asigurată de ansambluri folclorice din regiunea Codrilor și un concert cu Pavel Stratan.

Atât vizitatorii, cât și producătorii de vin vor putea participa gratuit la două master class-uri în producerea vinului de casă, organizate de Oficiul național al Viei și Vinului și Asociația micilor producători de vin din Moldova. Master class-urile vor cuprinde informații despre selecția strugurilor pentru vin, procedurile și etapele de fermentare, conservarea vinului, standardizarea calității vinului și descrierea cadrului legal pentru înființarea unei entități comerciale. De asemenea, va fi aranjată și o mini expoziție a utilajului pentru producerea vinului.

La standul Asociației Naționale pentru Turism Rural, Ecologic și Cultural vor fi oferite consultări individuale privind dezvoltarea propriei afaceri turistice rurale, dar și un seminar specializat privind „Modalitățile de înregistrare și deschidere a unei pensiuni rurale”.

În cadrul târgului meșterilor populari din regiunea Codrilor, care cuprinde raioanele Călărași, Ungheni și Nisporeni, vor fi organizate master class-uri în olărit, împletit în lozie și dogărit. Pe parcursul zilei, operatorii turistici vor oferi tururi la cele patru mănăstiri aflate la doar câțiva kilometri distanță de Răciula, inclusiv Mănăstirea Răciula, Frumoasa, Hârjauca, Hârbovăț, pensiunile Casa mierii sau Casa părintească.

Programul integral al Festivalului și alte detalii pot fi găsite pe site-ul CCI: http://chamber.md/ro/polobocul-de-aur

Parteneri: Ministerul Culturii, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, Agenția Turismului, Oficiul Național al Viei și Vinului, Asociația Micilor Producători de Vinuri, Proiectul USAID CEED II, Consiliile Raionale Ungheni, Călărași, Nisporeni,  Starnet, Fabrica de Sticlă din Chișinău, Zona Economică Liberă Ungheni-Business, Efes Vitanta Moldova Brewery, Iticket.md, MGM, standul Asociației Naționale pentru Turism Rural, Ecologic și Cultural (ANTREC), Asociația Națională pentru Turism Receptor (ANTRIM), EtnoGastronomica. Partener media general este IPNA Teleradio Moldova. Parteneri media – Diez.md și MyBusiness.md.
VV2015În miez de primăvară pasionații de vinuri sunt invitați la evenimentul devenit deja tradițional - „Vernisajul Vinului”, ediția a VIII-a. În seara zilei de 23 aprilie, la ora 18:00, la Palatul Republicii, vino să-ți alegi vinul preferat dintr-un „Buchet de Primăvară” cu peste 200 de vinuri autohtone de sezon, soiuri tinere sau speciale, de rezervă, care vor fi prezentate în cadrul evenimentului.

Simbolul ediției de primăvară a Vernisajului este floarea de cireș, care înfățișează prospețimea, lejeritatea și nuanțele fine ale vinurilor aflate în centrul evenimentului - rose, albe și spumante.

Băuturile vor fi prezentate de un număr record de companii vinicole – peste 30, iar programul va include, pe lângă degustări, masterclass-uri cu somelieri celebri, sugestii de la profesioniști și ghiduri de inițiere în arta vinului.

„Vernisajul Vinului” este un eveniment select, iar numărul de participanți este limitat, de aceea grăbește-te să prinzi un bilet, accesând iticket.md. De asemenea, biletele vor putea fi procurate în incinta mai multor magazine de specialitate (despre care veți putea afla urmărind pagina de Facebook a evenimentului) sau la intrarea la eveniment (în limitele stocului disponibil). Prețul fix al biletului, indiferent de modalitatea de cumpărare, este de 200 de lei. Toți participanții vor primi în dar un pahar cu logo-ul „Wine of Moldova”, perfect pentru a savura corect gustul și aroma celor mai selecte vinuri ale Moldovei: albe, rose și spumante.

Evenimentul este organizat de Oficiului Național al Viei și Vinului în colaborare cu Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vin, cu susținerea partenerului strategic, proiectul USAID CEED II.
iflex flexible phone concept for 2013Cercetătorii de la universitatea Stanford au creat un prototip de baterie pentru telefoanele mobile inteligente care se poate plia, fiind totodată capabilă să se încarce complet într-un minut, scrie capital.ro.

Bateria este din aluminiu şi este mult mai sigură decât modelele pe bază de litiu. Majoritatea bateriilor pe care le folosim în telefoane, tablete, laptopuri în prezent sunt din litiu, iar nu puţine au fost cazurile când acestea au luat foc. Cercetătorii spun că bateria din aluminiu este mai sigură şi mai prietenoasă cu mediul înconjurător.

“Bateria noastră nu va lua foc nici dacă te apuci să o găureşti cu bormaşina”, a declarat Hongjie Dai, profesor de chimie la Stanford.

Bateria este realizată din doi electrozi. Anodul este realizat din aluminiu, iar catodul din grafit.  Bateria poate fi îndoită şi împăturită, ceea ce înseamnă că telefoanele flexibile vor deveni o realitate în viitorul apropiat.

O baterie litiu-ion se încarcă complet în aproximativ trei ore, iar cea din aluminiu într-un singur minut. Un alt element important este durata de viaţă a bateriei. Dacă o baterie clasică începe să se epuizeze mai rapid şi rezistă la un ciclu de 1.000 de încărcări, modelul din aluminiu oferă până la 7.500 de cicluri de reîncarcare fără a se sesiza o scădere notabilă a capacităţii.

Deşi va mai dura o perioadă până când bateriile din aluminiu vor echipa dispozitivele electronice, faptul că acestea se reîncarcă într-un timp atât de scurt vor face uitată cea mai mare problemă a telefoanelor inteligente.

Duminică, 12 Aprilie 2015 15:21

Homeopatie de la dnl doctor Postolachi

IMG 20150408 101538Deși homeopatia există de mai bine de 200 de ani, această direcție a medicinii este una nouă și puțin cunoscută (se bazează pe administrarea unor doze mici a acelor medicamente, a căror utilizare în doze mari de către o persoană sănătoasă provoacă reacții similare bolii clinice tratate). Cu toate acestea, medicul-homeopat, Aureliu Postolachi, consideră că există perspective în această direcție, doar că nu astăzi sau mâine. Dânsul se ocupă de dezvoltarea și producția de preparate homeopatice deja de patru ani.

La un moment dat, medicul-reanimator, Aureliu Postolachi, a ajuns în situația în care a realizat faptul că experiența și cunoștințele acumulate îi permit să le propună oamenilor ceva nou în domeniul medicinii. Anterior, el preparase deja diverse unguente, pe care le și utiliza în practica medicală. Iar, analizând situația, a ajuns la concluzia că piața moldovenească de produse farmaceutice dispune de preparate homeopatice importate, dar nu și autohtone. De aceea, a calculat că este cât se poate de real să le produci.

Medicul Postolachi s-a specializat pe homeopatie și a hotărât să deschidă un laborator specializat în dezvoltarea produselor homeopatice, după modelul francez. În Franța, un astfel de laborator – e și o mini-fabrică. În anul 2009 el a venit la Agenția pentru Inovare și Transfer Tehnologic a Academiei de Științe a RM cu proiectul de implementare a două produse noi (unguente – pentru cavitatea bucală și pentru uz extern). În cadrul acestui proiect, finanțarea s-a realizat în proporție de 50×50 (autorul și statul).

homeo3- Discuțiile și consultațiile cu specialiștii, referitoare la ce și cum trebuie făcut, au durat o jumătate de an, - își amintește interlocutorul. – Vizitam diverse întreprinderi, care se ocupă de producția de medicamente, dar nicio fabrică nu ne-a arătat modul de producere a gelului. Am primit ajutor doar din partea „Viorica-cosmetic”. Efectiv, a trebuit să le dezvolt singur pe toate, tot singur am preparat și substanța activă. Primul medicament homeopatic pe care l-am înregistrat a fost gelul „Floral denta” (ajută la sângerarea gingiilor, umflarea lor, se utilizează la intervențiile chirurgicale, procese inflamatorii ale cavității bucale, previne dezvoltarea cariilor). Al doilea produs, rezultat al acestui proiect comun, este gelul universal de uz extern „Floral” (contra herpesului, a mușcăturilor de insecte, în cazul vânătăilor și a leziunilor țesuturilor moi, pentru umflatul picioarelor).

Atunci când, împreună cu reprezentanții AȘ, am studiat procesul de dezvoltare a medicamentelor, așa și nu ne-am dat seama care este rolul medicului în acesta? Căci, pentru a crea un medicament împotriva unei anumite boli, trebuie să-i cunoști patogenia, nu este suficient să fii doar farmacist. La noi, însă, de producția medicamentelor se ocupă agronomii, biologii și inginerii, dar nu și medicii. Am întrebat medici, cu o experiență de lucru de 40 de ani, dacă își au propria metodă de tratament, un set de homeo2rețete?  Dar ei nu au inventat nimic. De exemplu, în România, mulți medici au propriul set de rețete, în bază căruia în farmacii se vând produse personalizate – suppozitorii, picături etc, pe ambalajul cărora este indicat numele medicului. În Moldova, însă, nu se practică așa ceva.

Homeopatia îmi este interesantă prin faptul că, în cadrul ei, dezvoltarea unui produs ține de medic. Noi am realizat un sondaj, pe trei sute de medici, pentru a afla care preparate medicale sunt astăzi cele mai solicitate. Și noi creăm noi instrumente, luând în calcul opinia practicienilor, - spune medicul-homeopat.

Actualmente, laboratorul lui Aureliu Postolachi a înregistrat zece produse homeopatice (dintre care nouă sunt geluri). Ultimul reprezintă un spray pentru gât. Toate au fost testate pentru toxicitate și siguranță. În general, în compoziția acestor produse se găsesc extracte de plante, care cresc pe teritoriul Moldovei și albina. Ierburile sunt colectate cu efortul propriu, iar albinele sunt cumpărate de la prisacă. Datorită faptului că sunt utilizate cantități extrem de mici de substanță activă, materia primă necesară procesului de producție este puțină, de aceea și costul acestor produse medicale este mic și, respectiv, produsele se referă la categoria medie de prețuri (sticluța de gel costă aproximativ 70-75 de lei).

homeo1Dar, spre deosebire de medicina tradițională, în homeopatie, cu cât este mai diluată substanța (și, respectiv, este mai mică concentrația ei), cu atât este mai puternic efectul ei. Și viceversa, cu cât e mai concentrată substanța, cu atât efectul ei este mai slab. De aceea, de exemplu, este utilizată o astfel de plantă otrăvitoare ca și cucuta, extractul căreia este diluat până la o concentrație inofensivă, atunci când se pierde toxicitatea. Este selectată doza, care se va potrivi tuturor (sunt utilizate cercetările existente din acest domeniu). Apropo, cucuta se află în compoziția gelului „Floral”, pe care l-a și încercat autorul acestor rânduri, aplicându-l, înainte de culcare, pe vânătaie. Dimineața a rămas doar o urmă ștersă a acesteia.

În opinia creatorului al acestor produse, substanța homeopatică poate fi numită medicament atunci când aceasta are un anumit efect și lecuiește, deoarece există mii de astfel de produse, dar nu toate îl vor putea ajuta pe un anumit om. În homeopatie este foarte importantă abordarea individuală.

De regulă, oamenii află despre produsele lui Postalachi în cadrul expozițiilor, „din gură în gură”, pe site-ul lui, și pe Facebook. Farmaciile nu sunt prea interesate să ia produsele fără un suport publicitar, cu toate acestea, în unele locații ele pot fi găsite. În momentul de față, Aureliu Postolachi se află în căutare de investitor, pentru a lărgi producția și, totodată, speră să iasă cu aceste produse pe piața ucraineană, unde deja au fost înregistrate trei preparate medicale.



Articol pregătit de MyBusiness.md

bio03Raionul Leova devenise liderul Republicii în instalarea camerelor de boilere, care fucționează în baza biocombustibilului – peletelor. La începutul lunii aprilie funcționau 19 boilere bio. Ultimul a fost instalat în liceul din satul Ceadîr.

După cum afirmă directorul liceului Anetta Iozu, sezonul de încălzire în baza noilor boilere începuse în octombrie 2014, deci de la bunul început al noului sezon de încălzire. Puterea boilerului ajunge pentru a păstra o temperatură normată de 20 grade, atât în clase, cât și în sală de sport, care reprezintă o încăpere de două etaje. Liceul cuprinde o suprafață de 1500 m.p.

Activitatea boilerului pe pelete e controlată automat. Clădirea liceului e încălzită în zile lucrătoare – de luni până vineri. Sâmbătă și duminică, la fel cum și în perioada nocturnă, sistemul automatizat reduce nivelul de încălzire în scopuri economice. Operatorul boilerului Tudor Țugui a povestit că reușește să încarce cazanul cu pelete de două ori pe zi – dimineața și seara. Iar înainte școala se încălzea datorită boilerului vechi pe cărbune și a unui cuptor de ciment. Vechiul utilaj a fost păstrat pentru comparație.

Anetta Iuzu afirmă că în decembrie-ianuarie încălizrea se presupunea a fi de 30 mii lei, însă regimul econom de înzălzire i-a permis liceului să cheltuie doar 21,7 mii lei. Este, probabil, cel mai bun indicator pentru raionul Leova, dat fiind faptul că totalul cheltuielilor pentru încălzire în bio14bază de biomasă, conform spuselor președintelui consiliului raional Efrosinia Grețu, depășește datele planificate cu 10-20%. “Noi i-am adunat pe toți primarii din localitățile apropiate, - a explicat președintele, - unde au fost instalate noile cazane și, analizând situația, am înțeles că depășirea cheltuielilor e legată de TVA-ul de 20%, care e impus la procurarea peletelor”.

Să ne reamintim că peletele de încălzire reprezintă resturile de materie primă în industria lemnului. Peste hotare sunt crescute păduri energetice în scopul de producție a peletelor. La arderea unei tone de pelete se formează aceeași cantitate de căldură, cât se obține la arderea unei tone de cărbune sau a 1,5 tone de lemn.

Valeriu Pleșca – managerul Green Farm SRl – partenerului privat, care a realizat proiectul de instalare a boilerelor de pelete, afirmă că prețul pentru o gigacalorie bio05de căldură la arderea peletelor constituie 997 lei fără TVA. “Astfel obținem o situație neobișnuită pentru purtătorul de energie importată – gazul natural, plata pentru care se realizează peste hotare, unde TVA constituie 8%, - a spus Valeriu Pleșca. – Purtătorul nostru de energie bio – pelete, produs în Moldova din materia primă naturală, este taxat la 20% TVA. Totuși, la realizarea locală a peletelor, noile locuri de muncă și bani formați rămân în țară. În plus, trecerea la purtători de energie bio face parte din programul internațional “Energie și biomasă”, care este finanțat și dezvoltat de Organizația Națiunilor Unite din cadrul Uniunii Europene.

Totuși, în ciuda taxelor, în raionul Leova au fost instalate 19 sisteme de încălzire, care funzționează în bază de biomasă, - a spus Efrosinia Grețu. 16 cazane au fost amplasate în instituții de învățământ și licee. Două încălzesc încăperile administrative din Leova, unul dintre care este Consiliul raional. Ultima funcționează în școala de arte raională. După spusele Efrosiniei Grețu, până să fie bio13instalat sistemul de încălzire în bază de biomasă, Consiliul raional a fost încălzit de gaz natural. Căldura nu a fost suficientă – angajații au avut nevoie de haine groase pentru a se încălzi. Iar în prezent cazanul pe pelete menține în încăpere temperatura de 20 grade. Instalarea noilor cazane a oferit 42 locuri de muncă.

După spusele președintelui Consiliului, bugetul raional a oferit pentru cazanele bio 2,4 milioane lei, încă 1,664 milioane lei au fost obținute de la UE-PNUD conform programului “Energie și biomasă”, iar cea mai mare parte din resurse a fost transferată de Green Farm SRL. Volumul total de investiții constituie 13-14 milioane lei. Cazanele vor fi deservite și alimentate cu combustibil de Green Farm pentru următorii 11 ani.

bio02Realizările pe bază de transfer al cazanelor vechi din raionul Leova au avut loc în anul 2013, când Consiliul raional și Green Farm SRL au încheiat constractul de înlocuire a boilerelor vechi cu cele noi în bază de pelete. Sistemul administrativ al Consiliului raional a depistat în câteva luni instituțiile ce erau încălzite de cazane și cuptoare vechi. Acolo noile boilere erau instalate în primul rând. Programul de înlocuire se planifica pentru trei ani, însă, după cum afirmă Efrosinia Grețu, administrația raională a reușit să-și realizeze scopul într-un an. Mai trebuie să fie instalate 6 cazane  și numărul total de instituții din Leova, încălzite de sistemul de biomasă, va ajunge până la 25.

Rămâne să adăugăm că instalarea cazanelor de biomasă în instituțiile din Leova reprezintă prima etapă din programul la nivel republican “Energie și biomasă”. A doua etapă va începe anul curent și va cuprinde 7 raioane. Scopul proiectului “Energie și biomasă” este de a micșora dependența de metodele tradiționale de încălzire – petrol, gaze naturale, cărbune și altele.



Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 12 Aprilie 2015 13:18

Turismul intern: mai mult decât un miracol

tudorÎn timpul celei de-a XX-a expoziții internaționale specializate TOURISM.LEISURE.HOTELS -2015 Moldova și-a demonstrat potențialul turistic. În compartimentul separat la MoldExpo a fost prezentată expoziția națională, care a reflectat toate domeniile de dezvoltare actuală a turismului: rural, vini-viticol, cultural și medical. Stand-ul vizual al Moldovei îi propunea vizitatorilor să facă cunoștința cu obiectivele culturale și naturale ale celor patru zone turistice existente: Călărași, Hîncești, Soroca și Rezina.

În discuție cu reporterul mybusiness.md, organizatorul noului Traseu turistic regional “Miracolele din Hîncești” Tudor Plăcintă a caracterizat traseul oferit pentru două zile ca fiind “dificil, dar foarte interesant și destul de ieftin”. “Este un traseu bine-alcătuit, care combină în sine curiozitățile culturale despre raionul Hîncești și odihna activă. Programul include vizitarea conacului lui Manuc-Bei, unde specialiștii vor oferi informații instorice detaliate, care diferă uneori de cele scrise în reviste, la fel și a subsolurilor impresionante. Va fi interesantă vizitarea muzeului de istorie local. După, vom duce turiștii în satul Lăpușna la săpături arheologice, urmând satul Stolniceni, unde s-a născut metropolitul Plămădeală și le vom oferi posibilitatea să viziteze săpăturile cetății geto-dace din sec. 4-3 î. Hr.

Următoarea oprire va fi în satul Ciuciuleni cu vizitarea muzeului de meșteșuguri naționale (realizarea tradițională a covoarelor, țesutul coșurilor). Apropo, aici turiștii au posibilitatea să guste vinul unic de trei straturi. Acesta nu mai poate fi găsit în alte regiuni ale Moldovei. După vizitarea Ciuciuneliului, turiștii vor avea ocazia să rămână în unul din hotelurile partenerilor noștri și următoarea zi, asistând la o ceremonie religioasă, vor vizita locurile pitorești locale și vor participa la pescuit”, - a povestit Tudor Plăcintă. Cu toate acestea el a afirmat că lucrările asupra traseului se întind pentru perioada de doi ani și atrag tot mai mulți turiști, atât locali, cât și internaționali. Totuși, anul respectiv, doritorii nu vor avea posibilitatea să facă cunoștința cu toate “Miracolele din Hîncești” din cauza unor momente de organizare, care sunt încă în procesul de pregătire. “Dar cea mai mare parte a traseului este activă și pot să garantez că turiștii vor avea parte de distracție”, - a spus el.

Hinceti c conacul lui Manuc Bei 130707 008Răspunzând la întrebarea despre costul traseului, Tudor Plăcintă a spus că totul depinde de locurile alese și de numărul de participanți. El a remarcat că organizatorii traseului nu răspund de mâncare și amplasarea turiștilor în hoteluri. “Doritorii vor avea posibilitatea să rămână în hotelurile private – la partenerii proiectului “Miracolele din Hîncești”, iar mesele pot fi servite în restaurantele alese”, - a spus el.

În zona turistică Călărași turiștii sunt invitați să viziteze mănăstirile locale, muzeul Casa părintească, pensiunea agro-turistică Casa Mierii, centrul de meșteșuguri Valentin Ursu, muzeul etnografic urban Călărași, stațiunea balneară Codru, “Traseul vinului”. Reprezentanta noii pensiuni “F’Estival” din comuna Hîrjauca a povestit că pe teritoriul zonei sunt amplasate căsuțe confortabile (în total 100 de locuri) la prețuri accesibile (de la 12-15 euro pe noapte). “Încercăm să oferim vizitatorilor cele mai bune condiții de odihnă. În afară de camere confortabile, pe teritoriul pensiunei se află piscină, restaurant, locuri pentru grătar. Pentru doritorii să viziteze atracțiile locale sunt organizate excursii”.

Managerul hotelului Central din orașul Soroca Sergiu Sochirca a povestit reporterului mybusiness.md despre perspectivele de colaborare strânsă cu agențiile de turism pentru a atrage turiști, atât locali, cât și internaționali.

turism corect“Până în prezent turiștii, care veneau în hotelul nostru, făceau rezervarea camerei online, iar atracțiile locale (cetatea Soroca, dealul țiganilor) vizitau individual. Dar, dacă totul vom continua să ne dezvoltăm în direcția propusă de Strategia de dezvoltare a turismului până în anul 2020, se va ameliora și colaborarea între hotelurile și agențiile de turism. Noi ne vom informa de turiștii sosiți. Este un mare pas înainte”, - a spus Sergiu Sochirca. El afirmă că hotelul reprezintă afacerea de familie care a fost fondată în anul 2003. În acea perioadă, construind o casă de două etaje, familia de întreprinzători a decis să rezerveze două camere de la primul etaj pentru servicii de hotel. Calitatea serviciilor oferile a permis familiei Sochirca să se ridice timp de 12 ani “de la zero”. În prezent hotelul Central oferă 15 camere de nivel European, inclusive apartamente confortabile. Prețul ajunge până la 30-75 euro pentru o noapte.

Apropo, în mai în orașul Soroca se așteaptă avalanșa de turiști – pe teritoriul cetății se va desfășura festivalul medieval. Agenția de turism Valentina Tur a preluat ideea și a inclus vizitarea festivalului în programul de vizită al orașului Soroca.

Turismul rural în cadrul expoziției a fost prezentat de proprietatea turistică “Hanul lui Hanganu”, care este amplasat lângă mănăstirile din Țîpova și Saharna de pe malul Nistrului din raionul Rezina. Fiind construită din piatră naturală, în stil moldovenesc național, cu diverse zone de odihnă, proprietatea data reprezintă un adevărat adăpost în zona pașnică în mijlocul naturii. Aici doritorii au f7ec9980b491posibilitatea să practice diverse activități de odihnă rurală. Spre trai se oferă două camera “Basca” (tradiționale cu cuptor), 7 camere standart și pătul pentru fân. În total sunt 30 de locuri. Toate camerele sunt amenajate în stil moldovenesc și au conducte sanitare separate. Prețul constituie de la 600 lei.

Printre participanții la expoziție mai era și muzeul de istorie și etnografie “Dumitru Caraciobanu” din Găgăuzia, amplasat în satul Beșalma, raionul Cagul. Angajatul științific al muzeului Maria Capaclî a spus că muzeul etnografic din Găgăuzia este unic, fiind introdus în harta turistică UNESCO. “Deși muzeul nostru e rural, mereu avem parte de vizitatori. Ne vin oaspeți din întraga lume datorită colaborării noastre cu agențiile de turism. În scopul de a atrage atenția turiștilor, menținem legături strânse cu meșterii populari. De exemplu, meșterul pe lemn Mihail Iazidji a realizat pentru muzeul nostru compoziția de lemn “Din viața găgăuzului” (tradițiile, producția vinului, meșteșuguri)”. Biletul de intrare costă 5 lei.

Referințe: În aprilie 2014 guvernul Moldovei a aprobat Strategia de dezvoltare a turismului până în anul 2020, pentru realizarea căreia au fost planificate cheltuieli în valoare de 167,3 milioane lei. Scopul de bază al documentului este dezvoltarea activităților turistice în Moldova în baza turismului intern. Pentru a stârni interesul pentru turismul intern s-au stabilit lucrări de renovare și construcție a obiectelor turistice separate (40 de trasee certificate și 4 naționale), repararea drumurilor, dezvoltarea infrastructurii 0 c6ed8 3e9ccbc7 XXL(reabilitare a 20 obiecte turistice, amenajare a 5 zone de odihnă, construcție a 2 complexuri sportive și 50 de popasuri). În plus, conform Strategiei, se planifică construcție a patru drumuri naționale noi, care vor avea acces pe drumuri europene. Va fi creat și un cont ajutătot turistic, scopul căruia va fi calcularea cetățenilor internaționali, care vin în Moldova în calitate de turiști. Conform datelor Biroului Național de Statistică RM, în anul 2014 serviciile agențiilor naționale de turism intern au fost folosite de 43 mii turiști (cu 26% mai mult decât în anul 2013). Totuși, conform Agenției de turism, numărul real este de câteva ori mai mare.

Călătoriile cetățenilor Moldovei în cadrul statului în scopuri turistice sunt organizate de agențiile de turism din municipiul Chișinău (49,5%) și din regiunile din Centru și Sud.

Pe poze:

Tudor Plăcintă
conacului lui Manuc-Bei
Casa Părintească
cetatea Soroca
compoziția de lemn “Din viața găgăuzului”

Articol pregătit de MyBusiness.md

applecrazyToate ceasurile inteligente Apple Watch disponibile in magazinele iStore din SUA s-au vandut in doar sase ore.

Pe de alta parte, cei care au comandat acest dispozitiv pe Internet sunt din ce in ce mai furiosi, arata 9to5Mac.

Desi data initiala de livrare era de 24 aprilie, se pare ca aceasta data a fost amanata cu cateva saptamani. Unii utilizatori il vor primi in iunie, iar altii chiar si in iulie sau august, potrivit sursei citate.

Gadgetul a fost mai intai lansat in SUA, Marea Britanie, Australia, Japonia, Germania, Franta si Hong Kong, iar in urmatoarele zile va fi regasit si in alte tari.

Inainte de deschiderea magazinului Apple din Paris, circa 100 de persoane se asezasera la coada pentru a achizitiona noul produs. La Sydney, cam 20 de oameni au vrut sa puna mana pe ceasul inteligent de la prima ora a diminetii.

"Ne asteptam ca stocurile sa fie epuizate rapid dupa lansare, datorita cererii mari din partea clientilor", a declarat, joi, Angela Ahrendts, directoarea comerciala a Apple.

"Suntem fericiti sa va prezentam Apple Watch, cel mai personal produs lansat vreodata de noi. Pentru ca sa le oferim cea mai buna experienta clientilor nostri, comenzile pentru ceasul inteligent vor fi preluate doar online, in perioada initiala a lansarii", a explicat aceasta, potrivit Business Insider.

Publicatia citata mentioneaza ca exista trei cauze ale intarzierii livrarilor. In primul rand, ar putea fi vorba de un stoc insuficient, asa cum s-a intamplat si in cazul smartphone-urilor 5S, 6 si 6 Plus. De asemenea, o alta explicatie ar fi ca Apple incearca sa atraga atentia cat mai mult asupra produsului. Daca compania da de inteles ca are atat de multe comenzi incat nu poate face fata, atunci lasa impresia ca ceasul inteligent este foarte cautat.

O a treia posibilitate ar fi faptul ca Apple Watch e un cosmar logistic, avand in vedere ca produsul este disponibil in trei modele si ca exista nu mai putin de 54 de variante de curele, astfel ca se pot face 486 de combinatii.

In Romania, ceasul inteligent este disponibil la QuickMobile in toate cele 3 variante, cu preturi cuprinse intre 1.849,90 lei si 5.799,90 lei pentru modelele Watch Sport si Watch, in timp ce preturile pentru Watch Edition, varianta de lux, placata cu aur de 18k, variaza intre 49.999,90 lei si 79.999,90 lei.

http://www.ziare.com/

 

Strongbow 6packCompania olandeză Heineken a ales Bulgaria drept centru pentru îmbutelierea şi exportul de cidru în Balcani şi Europa Centrală şi de Est, scrie agenţia Novinite.

Drumul este deschis de Zagorka, cel mai mare producător de bere din Bulgaria. Aceasta îmbuteliază deja cidru sub brandul Strongbow la fabrica din Stara Zagora, iar din martie a început să exporte în ţările vecine. Proiectul va fi extins cu investiţii de 2 milioane de euro într-o nouă facilitate de distilare şi îmbuteliere. În prezent, cidrul are o cotă mai mică de 1% pe piaţa bulgărească.

http://www.zf.ro/

 

Vineri, 10 Aprilie 2015 04:44

Prima felicitare din cosmos

spaceDuetul creativ PostCard, specializat în producția cardurilor poștale artistice în motive moldovenești (bucătărie, tradiții), au realizat pentru ziua Cosmonauților felicitări experimentale despre participarea Moldovei în explorarea cosmosului.


Pe hârtia groasă a cardului poștal artistul de la PostCard Stepan Crani a desenat un cosmonaut vesel, care se bucură de produsele zburătoare făcute în Moldova (sosul pentru legume “Moldova”, balsamul “Sănătatea”, tuburi de mâncare, peliculă fotografică reutilizabilă, vestitul creion “KiMek”, fructe uscate).


Noul produs a reușit să obțină reacții pozitive, atât din partea amatorilor de carduri poștale, cât și de la cei, care își mai aduc aminte de ziua Cosmonauților și de contribuția intelectuală și productivă a Moldovei în dezvoltarea astronauticii în perioada URSS.


“Este o serie experimentală cu un număr limitat de exemplare – doar 25 de bucăți. Însă ne-a plăcut mult ceea ce am reușit să realizăm, astfel vom încerca să mai listăm încă câteva felicitări”,  - a povestit pentru mybusiness.md organizatorul PostCard Anna Crani.


Prețul cardului astronautic – 4 lei.


Articol pregătit de MyBusiness.md

business gettyCu un program foarte aglomerat, sub stresul unor decizii ce valorează milioane de dolari, gestionarea prezenţei online şi a imaginii personale în acest mediu este încă o sarcină pentru care mulţi dintre cei mai de succes oameni de afaceri din lume nu au timp să o indeplinească, mai ales în condiţiile în care există o serie întreagă de reţele de socializare din care să aleagă.

Andrew Wessels a venit însă cu o soluţie, pe care unii o pot considera salvatoare, pentru cei mai bogaţi şi de succes oameni din lumea afacerilor. Potrivit forbes.com, Wessels a pus bazele unei reţele de socializare online dedicate exclusiv profesioiştilor din lumea afacerilor, întreţinută şi actaulizată de o echipa de experţi. Pentru a deveni membri, oamenii de afaceri trebuie să plătească un abonament anual de 1.500 de dolari..

Serviciul fondat şi lansat de londonezul Andrew Wessels este intitulat The Marque, disponibil la adresa themarque.com, şi are deja 50 de membri fondatori, printre care se află manageri de top precum Ric Lewis, CEO al Tristan Capital Partners şi Nadja Swarovski, membră în consiliul director al afacerii cu cristale Swarovski a familiei sale.

De asemenea, miliardarul britanic Charles Dunstone, al cărui nume este legat de domeniul telefoniei mobile în Marea Britanie, finanţistul Ben Goldsmith şi mogulul din domeniul imobiliar Nick Candy sunt membri ai The Marque.

Andrew Wessels a finanţat compania din banii săi, iar printre investitori se numără şi reprezentantul pentru Europa al firmei americane KKR, care operează pe piaţa de capital, Dominic Murphy.

The Marque nu este prima reţea de socializare dedicată profesioniştilor din business: exista deja aşa-numitul MySpace pentru milionari ASmallWorld, care s-a transformat în 2013 într-un club de elită pentru călătorii, în timp ce absolvenţii universităţilor de top din domeniul business sunt verificaţi dacă vor să se alăture reţelei IvyConnect, lansate la New York.

Potrivit forbes.com, The Marque se diferenţiază de restul de reţele sociale prin faptul că se oferă să realizeze ea, prin intermediul experţilor proprii, partea de “socializare” şi actualizarea profilului membrilor.

După ce a dobândit un număr minim de membri, reţeaua va continua să crească exclusiv pe baza invitaţiilor trimise de membri altor profesionişti. Noii invitaţi sunt verificaţi de echipa lui Wessels pentru a evita includerea în reţea a nepotului vreunui afacerist care are nevoie de o slujbă.

“Avem reguli clare despre cine poate fi recomandat. Trebuie să fie directori cu experienţă, parteneri în instituţii bancare şi companii de pe piaţa de capital. Trebuie să fie oameni implicaţi în decizii care fac afacerile să funcţioneze”, a explicat Andrew Wessels, pentru Forbes, din biroul său din centrul Londrei unde se află sediul companiei şi majoritatea membrilor fondatori ai reţelei The Marque.

Ţinta reţelei nu este să aibă membri bogaţi, ci membri care au succes în domeniul lor de expertiză, iar succesul este definit, pentru The Marque, ca fiind “o contribuţie semnificativă în domeniul lor de expertiză, fie că este vorba despre afaceri, acte caritabile sau sport”. Wessels insistă că The Marque nu este o reţea elitistă, deşi din afară poate părea aşa. “Este un club bazat pe succesul profesional. Nu ne interesează ce şcoală aţi făcut. Nu ne interesează dacă aţi fost la şcoală”, spune fondatorul reţelei themarque.com.

Filtrele de acces sunt încă foarte stricte, managerii din eşalonul doi al marilor companii nefiind acceptaţi. Potrivit lui Wessels, este foarte posibil ca în viitor, un profesionist cu funţia de “vicepreşedinte” într-o mare companie să nu mai poată fi acceptat în cadrul reţelei sociale.

Membrii The Marque au voie să invite doar maximum cinci persoane în reţea, scopul final al lui Wessels fiind calitatea şi nu cantitatea membrilor. The Marque ar urma să fie o reţea cu câteba mii de membri, nu milioane.

http://adevarulfinanciar.ro/