анжела елисеева ceramicaPictura pe ceramică reprezintă o nouă direcție în activitatea meșteriței Angela Eliseeva. Actualmente, arsenalul de creație al artistei conține, pe lângă articole din lemn decorate manual (lădițe, casete pentru chei, talgere, cufere), o serie de cadouri originale din ceramică. Fiind pictate într-un stil aparte, figurinele – semne zodiacale, farfuriile de perete, ceasurile, candelabrele – reprezintă articolele noi, create de meșteriță, care pot fi vizualizate și comandate doar de pe magazinul online artgift.md.

Conform spuselor artistei, lucrul cu noul material a fost condiționat de „dorința de a uimi” și situația economică. „În pofida nișei alese, piața te îndeamnă să te miști, deși meșterul își dorește să confecționeze un articol deosebit, care, în mod obiectiv, nu ar putea să fie ieftin. De aceea, atunci când creațiile unice nu se vând pentru o perioadă lungă de timp, artistul trece printr-o perioadă chinuitoare de așteptare a cumpărătorului său. Iar pentru ca să nu existe astfel de situații, este necesar să manifești flexibilitate, lărgind sortimentul de produse, care poate demonstra domeniile de creație și poate atrage cumpărători cu  nivele diferite de venit. Dat fiind faptul că, în comparație cu lemnul, ceramica este mai ieftină și, totodată, poate fi pictată cu ușurință, am hotărât să introduc o direcție nouă, extinzând paleta de articole decorative cu ajutorul acestui material”, - a spus meșterița Angela Eliseeva pentru mybusiness.md.

ceramica3Pentru cititorii noștri vom concretiza faptul că lucrările din lemn (lădițele, casetele, tavele, mesele de cafea) ale artistului pot fi atribuite categoriii „articole de artă”, de aceea prețul lor și este ridicat (110-350 de euro). Cerințele ridicate față de lucrul propriu, simțul artistic, silința determină meșterul să păstreze un nivel al calității ridicat. Din această cauză, lucrările ei au un astfel de feedback: „Am văzut pozele de pe site, dar, în realitate, articolul a depășit așteptările mele”. Astfel de recenzii sunt o sursă de energie, inspirând artistul să creeze în continuare și să lucreze din ce în ce mai bine.

Articolele din ceramică, realizate de Angela Eliseeva, sunt la fel de frumoase și profesioniste. Ca și în cazul lucrurilor din lemn, ea a recurs la experimente de creație și tehnologice. Pentru a ajunge la efectul de culoare dorit, în urma numeroaselor încercări și eșecuri, artista și-a dezvoltat o tehnică proprie de aplicare a culorii pe ceramică, care imită tehnica japoneză de prelucrare a ceramica4obiectelor din ceramică, „raku”. Articolele raku sunt unice, deoarece este imposibil să prezici cum vor arăta. Nu se aseamănă între ele, iar rezultatul final, de regulă, reprezintă o surpriză plăcută. La fel și în cazul Angelei Eliseeva, pictura articolelor decurge în condițiile de flux de creație. Sunt foarte puține șanse să fie găsite două obiecte similare, realizate de ea.

„Atunci când sunt rugată să repet o anumită pictură, „cum e în poză”, pot doar să promit că voi realiza ceva asemănător. Îmi place abordarea care permite păstrarea unicității a fiecărui articol. Cât despre ceramică, mi-a reușit să inventez o metodă de pictură a ei, fără a implica expunerea la temperaturi ridicate. Cum anume? Acesta este secretul meu profesional”, - a zis dânsa.
În condițiile de instabilitate economică și salturi ale monedei naționale, nu prea există comenzi importante și Angela Eliseeva a hotărât să se axeze pe realizarea articolelor din domeniul „cadouri creative”, care se încadrează într-o categorie de ceramica7prețuri relativ mici. Și, totodată, artista a accentuat faptul că pe piața autohtonă nu există o alegere mare pentru obiecte care ar putea fi poziționate ca fiind „cadouri pentru bărbați”.

„Pe piață există atâtea lucruri pentru femei, încât mi-am dorit să realizez ceva și pentru bărbați. Consider că e timpul să se treacă de la seturile standard „aftershave, aparat de ras, cămașă” la altceva. În lumea feminină există numeroase chestii utile, care pot să înfrumusețeze viața bărbaților, ale căror interese sunt mult mai vaste decât percepțiile comune. De exemplu, o variantă ar fi un talger frumos, destinat micului dejun. Îi va fi plăcut să primească o cană de cafea sau de ceai pe un astfel de talger nu doar unei femei, ci și unui bărbat. Sau, credeți că nu va genera emoții plăcute o figurină-semn zodiacal, care se încadrează bine în designul camerei și care, totodată, va semnala celor din jur cine „domnește” pe acest teritoriu? Iar un astfel de cadou poate fi oferit fie unei ceramica11persoane apropiate, fie unui coleg de muncă sau șefului. Sau farfuriile de perete, care au fost întotdeauna un element modern al design-ului și, astăzi, sunt iarăși foarte populare; candelabrele originale, care creează o atmosferă plăcută în cameră?” – reflectează meșterița.

Care sunt prețurile pentru pictura pe ceramică? Se încadrează în nivelul de venit al unui cumpărător cu venit mediu. De exemplu, prețurile pentru farfuriile decorative de perete pornesc de la 10 u.c, în dependență de dimensiune; figurinele cu chipul semnelor zodiacale – până la 80 u.c.

Răspunzând la întrebarea cu privire la perspectivele de comercializare a articolelor originale, realizate de către meșterii autohtoni, Angela Eliseeva a constatat faptul  că în Moldova astfel de oportunități sunt foarte puține. „Deocamdată, rămâne eficientă varianta de vânzare pe Internet. O soluție benefică pentru mulți ar fi deschiderea de magazine handmade în Chișinău, unde, într-o atmosferă confortabilă, ar fi prezentate lucrările artiștilor handmade. Pentru meșteșugari soluția ar fi magazinul-galerie, unde cumpărătorului îi poate fi prezentat întregul spectru de creație și el va putea memoriza numele artiștilor și nu va dori să plece fără a procura ceva”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 08 Martie 2015 15:22

ODIMM a închis inelul Mării Negre

IMG 0300 1În Chișinău s-a desfășurat conferența de încheiere a proiectului de creare a Rețelei regionale a incubatoarelor de afaceri (Black Sea BI-NET).


Scopul proiectului “Rețeaua regională a incubatoarelor de afaceri” a fost accelerarea dezvoltării economiei competitive și productive în regiunea bazinului Mării Negre prin crearea rețeleie de incubatoare, schimbul de experiență și de cunoștințe și suportul întreprinderilor mici și mijlocii care au intrat în această rețea internațională.  


Proiectul a fost lansat și în Moldova în martie anului 2013. Liderul acestuia a fost recunoscută Organizația de Dezvoltare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii ODIMM. În total, în cadrul proiectului au participat șase state din bazinul Mării Negre: Moldova, România, Ucraina, Grecia, Armenia și Turcia. Bugetul proiectului a constituit 800 mii euro, o mare parte din care a fost acordată de Instrumentul European de Vecinătate și Parteneriat (IEVP) și Instrumentul de Asistență pentru Preaderare (IPA) în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră în bazinul Mării Negre.


Pe parcursul proiectului au fost desfășurate diverse evenimente, a fost creată Platforma internațională de colaborare Black Sea BI-NET și editat ghidul “Cum să creezi o rețea de incubatoare”.


Totuși, proiectul a atins alte rezultate, decât cele prezentate mai sus.


IMG 0297 1“În Moldova a fost creată și activează rețeaua de incubatoare de afaceri RIAM, - a anunțat directorul general ODIMM Iulia Iabanji. – Ea este unul din participanții la Black Sea BI-NET și include 8 incubatoare. Pentru moment, avem pregătit de lansare al nouălea incubator în Cimișlia și, pentru viitor, planificăm să deschidem încă două. Dorim să o facem în acele regiuni rurale, de unde pleacă activ tineretul să lucreze peste hotare.


Cu toate acestea, rețeaua poate să-și permită să cheme consultanții calificați, care vor ajuta participanții în alcătuirea cererilor de finanțare din fondurile europene mari, cum ar fi COSME, Horizon 2020 etc. O întreprindere mică nu poate să o facă individual”.


“Băncile din Grecia nu oferă bani pentru întrepridnerile începătoare. Astfel, tinerii noștri pleacă la muncă în Germania, - continuă Nicolas Petropoulos, președintele Rețelei regionale grecești de cooperare și organizare a suportului pentru ÎMM. – Un incubator este, în primul rând, posibilitatea de a-i ajuta pe tineri să-și deschidă o afacere personală acasă”.


IMG 0314 1Însă, toate acestea reprezintă o mică parte din acel rol pe care îl joacă incubatoarele de afaceri. Și cu cât e mai bogată țara, cu atât mai multe resurse ea implimentează în dezvoltarea infrastructurei lor. De exemplu, Turcia a contribuit direct în dezvoltarea lui Black Sea BI-NET cu suma de 180 mii euro. Alte țări au participat din banii europeni.


“În doi ani nu am creat nici o structură materială, - a povestit pentru MyBusiness.md directorul Centrului Național de Dezvoltare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii al Armeniei Karen Gevorkyan. – În schimb, am obținut posibilitatea să formăm contacte noi pentru schimb de experiență. De exemplu, în Armenia activează două tipuri de incubatoare: tradiționale, cu clădiri și oficii, și virtuale. Și într-unul din incubatoare de ultimul tip am adunat 12 întreprinderi din toată țara care produc fructe uscate, am creat pentru acestea o marcă de recunoaștere comună și le dezvoltăm în același ritm. La fel am procedat și cu producătorii de brânză și cu agricultorii”.


“Noi am dezvoltat un sistem special de teste care verifică dacă persoana este în stare să devină antreprenor, - și-a povestit experiența directorul incubatorului academic din Zaporojie (Ucraina) Iurii Petraș. – Acesta include traininguri, seminare, jocuri intelectuale ș.a., servind drept exemple la ceea ce-l așteaptă pe viitorul antreprenor în realitate la ieșire din Camera Înregistrării de Stat. Foarte puțini reușesc să treacă.


IMG 0305La fel, pentru proiectele de perspectivă, care nu au reușit să intre în incubator gratuit, noi am creat co-working centre, unde doritorii au posibilitatea să închirieze oficiile la prețurile mai joase decât cele de piață. Veniturile sunt investite în dezvoltarea incubatorului. Și, pe de altă parte, avem în planuri să deschidem un parc tehnic, unde se vor desfășura cercetările științifice și vor fi create modelele și prototipurile”.


A doua zi a conferinței, Brokerage Event, a fost dedicată introducerii rezidenților incubatoarelor de afaceri din Moldova colegilor veniți din cele cinci state vecine din bazinul Mării Negre. Tot atunci au fost analizate posibilitățile de desfășurare a activității practice comune.


În total, rețeaua existentă include 80 de incubatoare din diferite țări. Însă numărul dat reprezintă doar începutul. Rețeaua va fi dezvoltată și completată. De exemplu, din România în Black Sea BI-NET au intrat doar incubatoarele din județele Galați, din Turcia – doar 6 incubatoare (dintre care două sunt în procesul de lansare) din provincia Samsun.


Pe poze:


- Iulia Iabanji
- Iurii Petraș (în partea stângă) și Nicolas Petropoulos
- Karen Gevorkyan



Articol pregătit de MyBusiness.md

Sâmbătă, 07 Martie 2015 14:08

Uber lansează serviciul uberX în Bucureşti

uber app 640Uber, controversatul serviciu internaţional de ridesharing, a anunţat că îşi extinde operaţiunile şi în România. Primul oraş din ţară care va beneficia de pe urma serviciilor sale este Bucureşti, unde Uber va activa sub sigla uberX. Obiectivul companiei este să ofere o alternativă la mijloacele obişnuite de transport, folosind tehnologie modernă şi modalităţi de plată flexibile. Accesul la uberX se face prin intermediul unei aplicaţii de pe smartphone, care conectează pasagerii şi şoferii.


Uber listează printre avantajele serviciului său siguranţa şi costul redus al curselor, întrucât şoferii sunt aleşi individual în urma unui interviu, iar plata se face automat prin intermediul aplicaţiei, iar costul se împarte în mod egal pentru fiecare călător în parte. Aplicaţia Uber este disponibilă în acest moment pentru iOS în AppStore şi pentru Android în Google Play Store.

Momentan, uberX în România este lansat în regim pilot, cu un număr restrâns de maşini disponibile. Planul este ca prin intermediul Uber, compania să ajute la decongestionarea traficului, oferind posibilitatea de transporta până la patru pasageri în acelaşi timp. Pentru a avea acces la serviciile Uber, trebuie realizat un cont în aplicaţie, care poate fi ataşat chiar şi de profilul de Facebook. Un număr de telefon şi un card de credit sunt absolut necesare pentru realizarea contului.

Fiecare şofer are propriul profil cu fotografie şi nume, cât şi numărul de înmatriculare al maşinii. Poţi vedea în timp real maşinile uberX pe hartă, iar fiecare cursă poate fi urmărită chiar şi printr-o interfaţă web, de către cei dragi, pentru a se asigura că persoanele ajung la destinaţie în siguranţă. La interviul de înscriere în program, şoferii trebuie să dovedească că au peste 21 de ani, au un permis de conducere valid, nu au cazier şi sunt proprietarii unei maşini cu asigurare validă. După fiecare cursă, utilizatorii sunt îndemnaţi să lase o notă şoferului de la 1 la 5.

Costurile de transport sunt similare cu cele pentru taxiurile locale. Uber taxează fiecare kilometru parcurs cu 1,39 lei, cât şi fiecare minut de călătorie cu 0,23 lei. Tariful de bază este de 1,39 lei, cursa minimă de 6 lei, iar anularea comenzii este taxată tot cu 6 lei. Cei care îşi fac cont nou şi vor să testeze serviciul vor putea beneficia de o cursă gratuită folosind codul UBERBUCHAREST, în limita a 30 de lei. Oferta este valabilă până pe 25 aprilie.

AICI am ataşat un infografic în format PDF care explică pe îndelete serviciile Uber.


Sursă: Go4it.ro

lbWNsDin data de 23.02.2015 a intrat în vigoare noile tarife pentru serviciile fiscale electronice aprobate prin Ordinul administratorului Î.S. „Fiscservinform” nr. 16 din 20.02.2015 „Cu privire la stabilirea prețurilor pentru serviciile fiscale electronice”, în baza căruia persoanele juridice, ce nu au calitatea de subiect al impunerii cu T.V.A., au posibilitatea de a se conecta la serviciile fiscale electronice achitînd o taxă unică de 110 lei.

Prin urmare, procesul de conectare la serviciile fiscale electronice se va realiza conform Instrucţiunii de utilizare a serviciilor fiscale electronice, aprobată prin Ordinul IFPS nr. 1223 din 26.08.2014 (MO nr. 282-289 din 26.09.2014), cu semnareaContractului de conectare la serviciile fiscale electronice a persoanelor juridice pe o durată nedeterminată.

Documentele fiscale electronice expediate către SFS prin intermediul serviciilor fiscale electronice, care au fost racordate la serviciul Msign, necesită a fi autorizate cu utilizarea semnăturilor electronice disponibile pe piaţa Republicii Moldova (semnătura electronică de autentificare, semnătura digitală sau semnătura mobilă).

Î.S. „Fiscservinform” oferă posibilitatea de a beneficia de semnături electronice de autentificare pe un termen de 2 (doi) ani, în baza Contractului de prestare a serviciilor în domeniul semnăturilor electronice de autentificare.

Pentru fiecare semnătură solicitată, persoanele juridice vor achita suma de 185 lei. Reeşind din faptul că, pentru expedierea dărilor de seamă fiscale prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică” este necesar de a fi aplicată semnătura conducătorului şi a contabilului-şef, persoana juridică urmează să solicite 2 (două) semnături electronice de autentificare.

Astfel, suma totală ce urmează a fi achitată de persoana juridică la conectarea iniţială va constitui 480 lei. Ulterior, la expirarea termenului de valabilitate a semnăturilor electronice de autentificare, la solicitarea noilor semnături se va tarifa doar costul acestora, fără achitarea taxelor suplimentare pentru conectare la serviciile fiscale electronice.

Politica Î.S. „Fiscservinform” este orientată către calitatea serviciilor prestate, mărfurilor comercializate, respectiv, satisfacerii cerinţelor şi aşteptărilor clienţilor săi. În acest context, analizînd ofertele Î.S. „Fiscservinform” pentru conectarea persoanelor juridice neplătitori de T.V.A. din anii precedenţi, conform căruia pachetul OPTIM SET constituia 555 lei, incluzînd conectarea la serviciul „Declaraţie electronică” şi eliberarea a 2 (două) semnături electronice de autentificare pentru o perioadă de 1 (un) an, se observă o scădere semnificativă a preţurilor.

La etapa actuală, accesul la serviciile fiscale electornice se oferă pe o perioadă nedeterminată, iar termenul de valabilitate a semnăturilor electronice de autentificare, eliberate de către Î.S. „Fiscservinform”, este de 2 (doi) ani.

Pentru informaţii suplimentare privind serviciile oferite de Î.S. „Fiscservinform” contactaţi Centrul de Apel al întreprinderii, la numărul de telefon (022) 822-222

Sursă: Monitorul Fiscal

Apple WatchVersiunea de lux a Apple Watch, care va prezentată în cadrul unui eveniment programat luni, 9 martie, ar putea costa până la 10.000 de dolari, a declarat Andy Hargreaves, analist la Pacific Crest, citat de MarketWatch.

Hargreaves consideră că preţul noului dispozitiv va depăşi majoritatea estimărilor, Apple dorind să fie un concurent puternic atât în privinţa modei cât şi a funcţionalităţii.

În pofida şocului iniţial, preţul peste aşteptări va fi privit de analiştii de pe Wall Street ca un lucru pozitiv, dar Apple Watch va trebui să devină "un fenomen al modei" pentru a confirma aşteptările şi a reuşi să fie adoptat pe scară largă de către utilizatori.

În opinia analistului, acest obiectiv este incredibil de dificil şi imprevizibil, chiar şi pentru un brand puternic ca Apple.

Preţul pentru ceasul de nivel mediu al Apple ar putea fi de cel puţin 599 de dolari, potrivit estimărilor Pacific Crest, comparativ cu dispozitivul entry-level de 350 de dolari prezentat de Apple în septembrie.

Zf.ro
Ecoenergetic5 martie 2015, Chișinău – Ministerul Economiei şi Agenţia pentru Eficienţă Energetică, cu sprijinul proiectului Energie şi Biomasă au decis, astăzi, lansarea Competiţiei naţionale „Moldova Eco-Energetică”, ediţia 2015. Decizia a fost luată în cadrul Consiliului de Coordonare Moldova Eco Energetică (CC MEE), condus de ministrul Economiei, Stephane Bride.


“Concursul Moldova Eco Energetică este cea mai importantă platformă de promovare a inițiativelor inovative în domeniul energiei regenerabile şi eficienţei energetice din Republica Moldova. Timp de trei ani, rezultatele concursului au demonstrat că sectorul energiei regenerabile poate deveni cu adevărat o industrie competitivă, ce ar impulsiona dezvoltarea mediului de afaceri, în special în zonele rurale”, a spus ministrul Economiei la şedinţă.


La concursul din acest an pot participa atât agenți economici și instituții publice, cât și persoane fizice, ONG-uri, grupuri de inițiativă, fundații, etc. Premianții la cele 10 categorii vor fi premiați în cadrul unei gale festive, care se va desfășura în luna decembrie 2015.

De asemenea, Consiliul a aprobat noul logo al concursului Moldova Eco Energetică, precum și modificările la regulamentul de organizare al acestuia.


În perioada 2012-2014 la concursul Moldova Eco Energetică au fost depuse 209 dosare, fiind premiate 65 istorii de succes.

9d432e33332dRestaurantele McDonald’s vor renunţa treptat să mai cumpere pui crescuţi cu antibiotice vitale în combaterea infecţiilor care afectează oamenii, pentru a evita dezvoltarea unor superbacterii extrem de periculoase, scrie Reuters.

Anunţul este cea mai agresivă tentativă de până acum a lanţului american de fast-food de a încerca să schimbe practicile producătorii de pui.

Cel mai mare lanţ de restaurante vrea ca în doi ani în SUA să cumpere doar pui crescuţi fără antibiotice foloste în tratarea oamenilor.

”Ne ascultăm clienţii şi lucrăm intens cu crescătoriile de pui pentru a face tranziţia”, a declarat Marion Gross, prim-vicepreşedinte McDonald’s pe America de Nord.

Folosirea antibioticelor de către veterinari este legală, dar totuşi, în cazul oamenilor, rata infecşiilor cauzate de bacterii rezistente la antibiotice este în creştere.

Experţii în sănătate şi cei de la protecţia consumatorului au devenit din ce în ce mai critici la adresa practicilor de injectare a puilor, vitelor şi porcilor cu antibiotice.

Oamenii de ştiinţă susţin că în momentul în care un antibiotic este administrat, omoară bacteriile slabe, dar cele puternice reuşesc să supravieţuiască şi să se multiplice. Riscul este de a se crea ”superbacterii”, rezistente la importante medicamente administrate oamenilor. Aceste superbacterii sunt responsabile numai în SUA de aproximativ 23.000 de morţi umane şi peste 2 milioane de îmbolnăviri anual, ceea ce duce la costuri directe de până la 20 de milioane de dolari.  

http://www.zf.ro/

 

polobocul de aur05.03.2015, Chișinău - Camera de Comerț și Industrie va organiza începând cu acest an Festivalul vinului artizanal, tradițiilor gastronomice și meșteșugurilor populare conexe, sub genericul „Polobocul de aur”. Acesta se va desfășura anual în a doua sâmbătă/duminică după sărbătorile de Paști, iar locația va fi aleasă după proveniența celor mai bune vinuri artizanale din cadrul concursului anului precedent, ceea ce oferă ocazia de a cunoaște specificul tuturor regiunilor, promovând astfel potențialul turistic al țării.

Decizia de a înmâna premiile concursului „Polobocul de aur”, aflat la a XII-a ediție, în cadrul Festivalului vinului artizanal, tradițiilor gastronomice și meșteșugurilor populare conexe a fost luată miercuri, de Biroul executiv al Camerei de Comerț și Industrie, care a aprobat Conceptul Festivalului, Regulamentul Concursului și structura comitetului organizatoric, dând startul pregătirilor pentru desfășurărea Festivalului din acest an.

Festivalul „Polobocul de aur” are drept scop popularizarea vinului artizanal, a tradiţiilor naţionale de fabricare a acestuia şi produselor gastronomice autohtone; promovarea culturii de producere și consum, efectuarea schimbului de informaţii între producătorii de vin de casă și stabilirea relațiilor de colaborare cu întreprinderile specializate; oferirea suportului Camerei de Comerț și Industrie și a altor instituții partenere producătorilor care doresc să se instituționalizeze pentru a-și putea comercializa produsele.

Președintele CCI, Valeriu Lazăr, a subliniat că Festivalul „Polobocul de aur” este conceput ca un eveniment de promovare a vinului artizanal, a tradițiilor gastronomice și meșteșugurilor populare, afiliate acestui produs – simbol pentru Republica Moldova, dar și a atracțiilor turistice din țară, urmând a fi desfășurat în fiecare an în locații diferite. „Astfel de festivaluri sunt organizate tradițional de către colegii noștri din țările europene, iar concursul deja consacrat „Polobocul de aur” are potențialul de a deveni un eveniment de masă care promovează tradițiile noastre autentice, ca element al capacității turistice naționale”, a declarat Valeriu Lazăr.

În cadrul Festivalului vor fi expuse vinurile participanților înscriși la concursul ,,Polobocul de aur”, iar vizitatorii vor avea ocazia să desemneze, prin degustare, cel mai bun vin la categoria „Preferința consumatorilor”. De asemenea, la eveniment vor fi înmânate premiile pentru cei mai buni producători, care vor fi selectați de către un juriu profesionist, condus de șeful catedrei de Enologie a Universității Tehnice, Anatol Balanuța.

Evenimentul va fi organizat în parteneriat cu Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare, Ministerul Culturii, Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor, Agenția Turismului, Asociația micilor producători de vinuri și alte instituții, asociații și programe relevante. Se presupune, de asemenea, implicarea activă a autoritățile publice locale și Agențiilor de Dezvoltare Regională.

Amintim că anterior, premiile concursului „Polobocul de aur”, câte un poloboc de 120 de litri, erau înmânate în cadrul Zilei Naționale a Vinului. Anual, la concurs participă în jur de 500 de producători de vin artizanal, fiind desemnați până acum 135 de învingători  din 7500 de participanți din cadrul celor 12 ediții precedente.

Comunicat de presă

Miercuri, 04 Martie 2015 16:33

Tăiței din ouă de prepeliță

IMG 0248 1În cadrul expoziției „Fabricat în Moldova” a apărut un produs nou pentru piața noastră – tăiței, preparați din aluat pe bază de ouă de prepeliță. Luând în calcul faptul că ouăle de prepeliță sunt niște produse speciale, și tăițeii preparați din ele sunt inediți.

Administratorul întreprinderii individuale „Antoni Cristina”, Vadim Antoni, ne-a oferit mai multe detalii despre noul produs.


- Totul a început cu prepelița. Avem o fermă de prepelițe în satul Grătiești. Am fondat-o în anul 2008 cu 1000 de păsări. Actualmente, la fermă se găsesc aproximativ 20 de mii de prepelițe. La început vindeam doar ouă, în cantități mici. Din anul 2010 am inițiat și comercializarea de carne de prepeliță, iar în anul 2013 am amenajat un spațiu pentru afumare și am lansat pe piață carne de prepeliță afumată, ambalată în vid. Treptat a apărut cererea pentru organele interne ale prepelițelor.


Tăițeii au apărut în vara anului trecut, când am remarcat faptul că în perioada de primăvară-vară pe piață crește oferta de ouă de prepeliță și, respectiv, scade cererea pentru produsele întreprinderii noastre. Ca rezultat, apar partide de ouă necomercializate. Am hotărât să utilizăm ouăle pentru producția de tăiței. Am amenajat o încăpere pentru frământarea și rularea aluatului. Aceste procese sunt automatizate. Iar suprapunerea straturilor de aluat este realizată manual, deoarece ideea inițială consta în propunerea unor tăiței de casă. Noi am dezvoltat standardele firmei, am primit autorizațiile necesare, iar producția a trecut testarea de laborator și a primit certificatele necesare. Produsul nostru este sută la sută natural – conține doar făină și ouă.


Într-o singură partidă producem câte 10-15 kg de aluat (pentru aceasta lucrează un om). Însă a început să crească cererea pentru tăiței și din partea magazinelor, și a restaurantelor, și acum ne gândim să mărim volumul de producție, până la export, atunci când partida minimă este de mai bine de o mie de ambalaje. Termenul de valabilitate pentru tăiței este de cinci luni și, astfel, permite comercializarea acestora în țările vecine. Dar și în acest caz rămâne neschimbat principiul de tăiței de casă (tăiați manual), doar că vor fi implicați mai mulți lucrători.


Ambalajul de 300 de grame cu tăiței de prepeliță costă între 40 și 45 de lei în magazine. La fel ca și toate celelalte produse ale firmei, tăițeii sunt comercializați sub brandul „Darurile Prepeliței”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

MW BC774 drones 20130516095026 MGUn inginer roman a pus bazele unei firme care realizeaza drone, ce a avut anul trecut o cifra de afaceri de 100.000 de euro.

Ziare.com a stat de vorba cu Dragu Mihai Daniel, un antreprenor pasionat de fotografie, ce demonstreaza ca tara noastra poate fi un centru al dezvoltarii tehnologiei.

"Eu, ca si formare, sunt inginer de electronica si telecomunicatii, asta am studiat la facultate. Iar dronele zboara cu ajutorul unui computer si sunt controlate prin telecomanda. Deci electronica si informatica se imbina perfect in cazul unui astfel de aparat de zbor", ne-a marturisit acesta despre modul in care a reusit sa puna in practica ce a invatat pe bancile scolii.

El a mentionat ca "drona" e un cuvant generic, astfel ca e mai corect sa denumim aparatele respective UAV-uri (vechicule zburatoare fara pilot la bord) sau platforme multirotor.

Din joaca se nasc unele afaceri

"La inceput, mi s-a parut interesanta arta fotografica, deoarece iti aducea o satisfactie imediata. Aici ma refer la reactia oamenilor la vederea pozelor si nu la partea financiara", a povestit Dragu Mihai Daniel.

In 2009, impulsionat de dorinta de a se juca cu un avion, si-a cumparat unul radiocomandat, pentru ca voia "sa reinventeze copilul din el". Insa ce a pornit dintr-o joaca a devenit un proiect. A montat pe avionul respectiv un aparat de mici dimensiuni, imprumutat de la o prietena, cu care a inceput sa faca poze de la inaltime.

Impresionat de rezultat, Dragu Mihai Daniel a realizat ca exista un mare potential in aceasta idee. Astfel, la inceputul lui 2010, a trecut la platforme multirotor, care au avantajul ca stau la un punct fix si poti incadra obiectul mai usor atunci cand faci poze.

"Am inceput sa fac prototipuri, pentru ca la acea vreme dronele aveau preturi uriase, de sute de mii de euro. Dezmembram niste Wii Motion Plus, folosite pe post de controller la consolele de jocuri Nintendo, care sunt niste dispozitive cu giroscoape in ele, cu care te jucai pe televizor tenis, de exemplu. Le desfaceam si luam senzorii si alte lucruri si construiam platforme multirotor, cu functii de baza, de stabilizare", a explicat antreprenorul.

Ulterior, el si-a perfectionat tehnica. "Le-am construit la inceput din lemn, apoi din plastic, iar pe masura ce au aparut componente ieftine, am ajuns sa le facem din fibra de carbon, la firma pe care am pornit-o in 2012", a adaugat acesta.

Firma a aparut odata cu prima comanda

Afacerea n-a fost realizata printr-o investitie propriu-zisa, avand in vedere ca era un fotograf care isi construia propriile drone.

"Am observat ca industria are un potential urias, ca incep sa apara drone comerciale si mi-am dat seama ca tehnologia folosita de mine este superioara celor regasite pe piata. Imediat ce am avut primul client ce a fost interesat de dronele facute de mine, am facut firma in doua saptamani - cred ca era undeva in noiembrie - si tot atunci am facut prima vanzare", a rememorat acesta.

"Proiectul e romanesc, ca si design, avem bancuri de teste, avem soft-uri. Ele sunt gandite si configurate in Romania, dar componentele nu sunt produse aici decat partial. La inceput, le luam pe toate din strainatate, dar de curand am inceput sa producem cadrele la nivel local", a mai spus antreprenorul.

De asemenea, firma lui ofera clientilor si un curs de baza de pilotare, iar la cerere, si cursuri extensive. "Trebuie sa ne asiguram ca acel client poate sa foloseasca drona in siguranta", a explicat Dragu Mihai Daniel.

Cat costa si la ce pot fi folosite

Toate dronele au aceleasi functii, iar diferenta este timpul de zbor. "Pentru un kit complet, care include si baterii, si monitor, si telecomanda, deci pentru tot ce ai nevoie, pretul pleaca de la 3.000 de euro, TVA inclus. Cele mai scumpe modele au costat 20.000 de euro", a mentionat antreprenorul.

Astfel de aparate de zbor pot fi utilizate in multe domenii.

"La inceput eram pe imagine foto-video, dar domeniul asta a fost umplut repede, pentru ca necesita cea mai putina pregatire. Eu m-am orientat catre zonele care necesita cunostinte de navigatie, de inginerie, cum ar fi cel topografic, agricol si forestier. E o integrare de stiinte", a marturisit antreprenorul.

Momentan, firma lui nu se bazeaza pe cantitate, avantajul fiind calitatea si viteza de integrare a noilor tehnologii. "Avem un timp de zbor foarte mare, de pana la 90 de minute, si aparatele noastre ridica 4 kilograme. In ceea ce priveste produsele facuta la comanda, am vandut intre 10 si 20 de unitati pe an. Dar am reusit in 2014 sa depasim o cifra de afaceri de 100.000 de euro", a mai spus acesta.

Versatilitate si succes

Pentru ca nu lucreaza cu stocuri si cu productia in masa, lui Dragu Mihai Daniel ii e mai usor sa fie versatil si sa integreze mai repede o tehnologie in produsele sale.

"Noi putem sa le facem dupa placul clientului. Poate cineva vrea ca aparatele sa mearga distante lungi - distanta maxima pe care o putem oferi e de 10 km. Dar poate altcineva nu vrea asta, ci sa ridice greutati mari - noi avem pana la 10 kg. Ca performante, avem dronele cele mai tari", a reliefat antreprenorul.

Potentialul este urias, deoarece aceste aparate de zbor pot adauga o a treia dimensiune la tot ce face omenirea la sol. "Avem o comanda de la ISU de o drona pentru verificat incendii in padure", a mai spus Dragu Mihai Daniel, care a precizat ca a vandut drone si in strainatate.


http://www.ziare.com/