10 motive de ce să mergi la Festivalul Polobocul de aur
Festivalul vinului artizanal, al tradițiilor gastronomice și meșteșugurilor populare cu genericul ,,Polobocul de aur” este organizat în premieră de Camera de Comerț și Industrie pe 25 aprilie curent, în satul Răciula, Călăraşi.
Festivalul are drept scop popularizarea vinului artizanal, a tradiţiilor naţionale de fabricare a acestuia şi produselor gastronomice autohtone; promovarea culturii de producere și consum și oferirea suportului Camerei de Comerț și Industrie și a altor instituții partenere producătorilor care doresc să se instituționalizeze pentru a-și putea comercializa produsele.
Evenimentul va dura întreaga zi, având un program amplu, iar mai jos puteți găsi 10 motive de ce trebuie să fiți prezenți la Festival.
1. Vei gusta cele mai bune vinuri de casă
Concursul Polobocul de aur adună în tot anul cei mai buni producători de vin artizanal, anul acesta nu este o excepţie. În cadrul Festivalului vor fi prezenţi cca 40 de producători de vin de casă care vor expune spre degustare peste 100 de vinuri artizanale, iar vizitatorii vor avea ocazia să desemneze, prin degustare, cel mai bun vin la categoria „Preferința consumatorilor”.
2. Vei cunoaşte aromele autentice şi vei putea savura din bucatele specifice regiunii
La Festival sunt invitate cele mai iscusite gospodine din regiune, care ne vor delecta papilele gustative cu sărmăluțe, plăcințele și alte bunătățuri tradiționale locului.
3. Vei avea ocazia să cunoşti atracţiile turistice din regiune
Pe parcursul zilei, operatorii turistici vor oferi tururi la cele patru mănăstiri aflate la doar câțiva kilometri distanță de Răciula, inclusiv Mănăstirea Răciula, Frumoasa, Hârjauca, Hârbovăț, pensiunile Casa mierii și Casa părintească.
4. Vei putea învăța cum să produci cel mai bun vin de casă
Atât vizitatorii, cât și producătorii de vin vor putea participa gratuit la două master class-uri în producerea vinului de casă, organizate de Oficiul național al Viei și Vinului și Asociația micilor producători de vin din Moldova. Master class-urile vor cuprinde informații despre selecția strugurilor pentru vin, procedurile și etapele de fermentare, conservarea vinului, standardizarea calității vinului și descrierea cadrului legal pentru înființarea unei entități comerciale. De asemenea, va fi aranjată și o mini expoziție a utilajului pentru producerea vinului.
5. Vei petrece timpul nu doar plăcut, dar și util
Vor fi oferite consultări individuale privind dezvoltarea propriei afaceri turistice rurale, dar și un seminar specializat privind „Modalitățile de înregistrare și deschidere a unei pensiuni rurale", susținut de Asociația Națională pentru Turism Rural, Ecologic și Cultural. În cadrul târgului meșterilor populari din regiunea Codrilor, care cuprinde raioanele Călărași, Ungheni și Nisporeni, vor fi organizate master class-uri în olărit, împletit în lozie și dogărit.
6. Acasă vei putea merge cu suvenire și obiecte de artizanat
Vizitatorii vor întâlni la festival localnici, dar și gospodari veniţi de prin satele vecine, meşteri populari cu obiecte confecționate de mână, specifice regiunii, de la care vor putea procura diverse obiecte de artizanat. Cu o investiție mică, veți rămâne cu amintiri de neprețuit.
7. Activități interesante și șansa de a încerca ceva nou
Cei prezenți vor avea ocazia să arate lumii cât sunt de iscusiți în ale gătitului și nu doar, vizitatorii vor fi implicaţi în mai multe activități, precum teatru gastronomic cu participarea personalităților din viața publică, concursuri gastronomice între gospodinele din regiune, dar și concursuri distractive de asamblare și de rostogolire a butoaielor.
8. Te vei bucura de natură
Având în vedere că în această perioadă natura înverzește și totul prinde viață, evenimentul este tocmai potrivit pentru a ieși la natură și a respira aer proaspăt. Locul desfășurării Festivalului este unul pitoresc și înconjurat de monumente istorice și de valoare pentru neamul nostru, acesta se află la intersecția a patru mănăstriri, cu alte cuvinte cei prezenți la Festival nu vor pleca acasă fără să cunoască atracțiile turistice din împrejurime.
9. Atmosferă de sărbătoare
Pe durata întregii zilei este pregătit un program de dansuri și cântece populare susținute de ansambluri folclorice din regiune, astfel vizitatorii vor cunoaște amănunțit specificul regiunii nu doar la capitotlul gastronomic, dar și cel cultural.
10. Concert live cu PAVEL STRATAN.
Festivalul „Polobocul de aur” va culmina cu un concert live cu Pavel Stratan, renumit pentru modul în care a cântat vinul și originar de pe meleagurile Călărașiului.
Pe 25 aprilie, la Răciula, vei avea rara ocazie de a te simți bine, ascultând piesele îndrăgite ale lui Pavel Stratan!
„În Moldova se joacă hora,
În Moldova, cine nu știe,
Niciodată nu se ceartă
Fratele cu sora!”
A fost aprobată forma unui nou Ordin de plată
În Monitorul Oficial de vineri, 17 aprilie, a fost publicată Hotărîrea Băncii Naționale nr. 56 din 05.03.2015 prin care a fost modificat și completat Regulamentul cu privire la transferul de credit, aprobat prin Hotărîrea Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a Moldovei nr. 157 din 1 august 2013.
Astfel, anexa nr. 5 la Regulamentul cu privire la transferul de credit, introdusă prin hotărîrea BNM menționată mai sus, va conține o formă nouă a Ordinului de plată.
Acesta va arăta astfel:

În acest Ordin de plată va apărea celula ce va conține Codul IBAN, iar celulele Contul de plăți, Codul Trezorerial și Codul Băncii nu se vor mai regăsi.
Acest Ordin de plată se va folosi în cazul în care pentru efectuarea transferului se va utiliza codul IBAN, prin urmare codul băncii (filialei băncii) plătitoare, respectiv codul băncii (filialei băncii) beneficiare nu se va indica.
În conformitate cu noul Ordin de plată, textul regulamentului a suferit modificări de redacție corespunzătoare. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.
Notă:
Codul IBAN (International Bank Account Number) - şir de caractere care identifică în mod unic la nivel internaţional contul unui client deschis la o bancă.
Sursa: contabilsef.md
La Cimișlia a fost deschis cel de-al 9 incubator de afaceri din Moldova
23 aprilie 2015, Cimișlia – Consolidarea infrastructurii de suport în afaceri, reprezintă una din prioritățile Programului de activitate al Guvernului și al Strategiei de dezvoltare a sectorului dat până în anul 2020. Declarația a fost făcută astăzi de viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Stéphane Bridé, la inaugurarea Incubatorului de Afaceri din raionul Cimișlia, construit cu susținerea financiară a Uniunii Europene.
În opinia lui Stéphane Bridé crearea sub egida Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii a rețelei naționale a incubatoarelor de afaceri și integrarea acesteia în rețeaua europeană, demonstrează, în mod practic, că decizia Guvernului de a construi, în cooperare cu partenerii din Uniunea Europeană și autoritățile publice locale a incubatoarelor de afaceri este una corectă și eficientă din punct de vedere economic.
”Drept exemplu ne servește și incubatorul din Cimișlia, care conform unor analize va găzdui circa 20 de întreprinderi, va crea peste 60 locuri noi de muncă, va majora încasările la buget, etc. Cu alte cuvinte, Incubatorul de Afaceri din Cimișlia va fi un catalizator al dezvoltării raionului pe termen scurt și a regiunii, în ansamblu, pe termen lung”, a specificat ministrul Economiei.
Stéphane Bridé a accentuat că Guvernul va continua implementarea unor proiecte similare și în alte regiuni ale țării, deoarece, în opinia ministrului Economiei, incubatoarele de afaceri contribuie în mod direct la orientarea potențialului intelectual și financiar privat spre dezvoltarea economiei și combaterea șomajului din regiune, servesc drept un imbold pentru dezvoltarea mediului de afaceri.
Prezent la eveniment, Wicher Slaghter, reprezentantul Delegației UE în Republica Moldova, a specificat că în țările Uniunii Europene cele circa 900 de incubatoare existente, anual crează circa 400 mii de locuri noi de muncă, contribuie la dezvoltarea economică regională, a localităților și orașelor. "Uniunea Europeană va fi și în continuare alături de autoritățile Republicii Moldova în eforturile lor de a dezvolta mediul de afaceri în localitățile rurale, de a crea noi locuri de muncă pentru populația din toate regiunile țării", a spus oficialul european.
Până în prezent în Republica Moldova au fost deschise 9 incubatoare de afaceri - Ștefan-Vodă, Dubăsari, Leova, Ceadâr-Lunga, Rezina, Nisporeni, Sângerei, Soroca și Cimișlia. Pentru construcția și dezvoltarea rețelei incubatoarelor de afaceri, în anii 2011- 2014, în bugetele de stat au fost preconizate 54,6 mln lei, iar pentru anul 2015 sunt preconizate 15 mil lei.
Companiile rezidente beneficiază de spații de producere sau oficii la preț redus, consultanță și instruire antreprenorială, suport consultativ la achiziționarea echipamentului și costuri de administrare mici. O condiție în selectarea raionului pentru crearea Incubatoarelor de afaceri este existența imobilului și disponibilitatea implicării Autorităților Publice Locale cu 10 % din costul proiectului de reconstrucție.
Incubatoarele de Afaceri sunt create în baza Matricei de Politici pentru Programul de suport Sectorial ,,Stimularea Economică în Zonele Rurale”.
Serviciul de Comunicare și Relații Publice al Ministerului Economiei al RM
Programează-te la doctor pe www.top.md!
Serviciile medicale se află acum la un click distanţă. Alege-ţi doctorul sau instituţia medicală preferată și programează-te online pe www.top.md. Portalul este o premieră pentru ţara noastră, întrucât aici poţi să ceri ajutorul a peste 750 de profesionişti din 61 de instituţii medicale.
Ce este www.top.md?
Simplu, rapid, eficient
• www.top.md este singura platformă pe care poţi face programări pentru servicii medicale complexe, atunci când îţi doreşti, 24 din 24 de ore, în fiecare zi, printr-un sistem integrat online.
• Acces online la 750 de profesionişti din medicina naţională, care sunt specializaţi în 78 cele mai importante domenii ale medicinii.
• Profiluri complete ale medicilor ce te ajuta să-ţi cunoști mai bine doctorul tău înainte de a efectua o programare online. În plus, în profil găsești fotografii, video, aprecieri, recomandări și multă informație utilă.
• Pentru o navigare rapidă și comodă, ai la dispoziție o hartă interactivă, modul de căutare după specialități medicale, denumiri de clinici, laboratoare, centre de diagnostic și analize medicale – astfel vei găsi cu ușurință doctorii și serviciile medicale necesare.
Cum funcţionează
Accesarea site-ului şi programarea sunt absolut gratuite, trebuie doar să te înregistrezi pe www.top.md. Platforma funcţionează în trei paşi simpli: pacientul caută doctorul, selectând specialitatea și ora dorită, solicită o programare, apoi merge la consultație. În plus, echipa top.md îţi aminteşte despre vizita la medic cu o zi înainte.
De ce să alegi top.md
Top.md te scapă de cozile de la cabinetele medicale şi te ajută să te bucuri de servicii de calitate în cel mai scurt timp și sigur. Alege top.md şi beneficiază de:
- programări gratuite online;
- posibilitatea de a-ţi alege instituţia medicală preferată;
- posibilitatea de a-ţi alege medicul de care ai nevoie;
- şansa unică de a cunoaşte specialistul înainte de consultație;
- servicii medicale complexe.
Mai simplu, mai rapid şi mai eficient. Top.md – adresa sănătăţii tale!
Agenda evenimentelor culturale şi sportive de interes turistic, organizate în anul 2015
Descarcă fişier: [Fişier ataşat Microsoft Word Document] Agenda evenimentelor 2015.doc (241KB)
Agenţia Turismului informează că, în baza informaţiei prezentate de Ministerul Culturii, Ministerul Tineretului și Sportului, autoritățile administrației publice locale, a fost elaborată Agenda evenimentelor culturale şi sportive de interes turistic, organizate în anul 2015.
Agenda este un instrument de promovare turistică menit să valorifice potenţialul turistic al acţiunilor vizate.
Agenda poate fi consultată pe pagina web www.turism.gov.md, la rubrica Turismul în Republica Moldova/Puncte de atracţie turistică/Turism cultural.
Relații suplimentare la tel. 022 22 – 66 -74, e-mail: , Sergiu Iordan, consultant superior Direcţie politici, dezvoltare turistică şi marketing.
Un programator şi-a făcut o cafenea în Capitală unde trenuleţe electrice preiau comenzile şi servesc clienţii
Mihai Crăciun este de profesie programator, însă de la începutul acestui an jobul lui full-time a devenit cel de antreprenor. Urmându-şi pasiunea din copilărie, el a deschis în luna februarie cafeneaua La Trenuleţe, după ce a cheltuit peste 25.000 de euro doar pentru amenajarea spaţiului, închirierea lui şi în primele stocuri. Per total, investiţia a depăşit 50.000 de euro pentru că întreg conceptul cafenelei are la bază un sistem (compus din soft şi componente electronice) care controlează câteva trenuleţe electrice ce preiau şi aduc comenzile clienţilor.
„Eu am fost întotdeauna pasionat de trenuleţe electrice, de mic. Am lucrat mulţi ani ca programator, încă o fac în regim de freelancing, însă în 2003 am deschis un magazin online cu trenuleţe electrice. Ajunsesem să avem o reţea şi de atunci începusem să creăm sistemul, însă criza ne-a afectat foarte mult, piaţa s-a prăbuşit, practic. Şi noi am greşit crezând că recesiunea va dura puţin. Până la urmă, am închis afacerea, iar soţia mea şi-a deschis un club de modelism pentru copii“, spune Mihai Crăciun.
Ulterior, clubul de modelism s-a dezvoltat şi de aici a pornit ideea unei cafenele unde comenzile să fie luate şi aduse de trenuleţe electrice. La început, acest serviciu a fost gândit pentru părinţii care veneau cu cei mici la cursurile de modelism, însă ideea a început să prindă, iar în curând spaţiul a devenit prea mic. Astfel că cei doi s-au gândit să dezvolte două linii de business – clubul de modelism şi cafeneaua cu trenuleţe electrice. A durat însă doi ani până să strângă suma necesară pentru a deschide cafeneaua şi chiar s-au asociat cu un partener (care deţine o mică parte din afacere – operată prin intermediul La Trenuleţe Pub SRL şi se implică mai puţin în conducerea acesteia). În prezent, toţi pereţii cafenelei sunt înconjuraţi de şine, pe care se plimbă în prezent cinci trenuleţe electrice. Fiecare masă la care se aşază clienţii reprezintă câte o staţie, iar pentru a plasa comanda aceştia trebuie să composteze un cartonaş aflat pe masă în dreptul produsului pe care îl vor. Apoi, ei introduc biletul în locomotiva care vine la masă pentru preluarea comenzii şi apasă un buton pentru ca aceasta să ajungă la barman.
Sistemul imită realitatea, astfel încât trenuleţele se opresc la culoarea roşie a semaforului, în intersecţii, încetinesc dacă este un alt tren în faţă pe şină, preiau comenzi făcute în acelaşi timp în funcţie de distanţa cea mai apropiată de staţia lor de plecare şi odată ce au primit „undă verde“ pleacă cu o mică întârziere (aşa cum ar pleca în mod normal un tren din staţie).
„Ne-am gândit să vindem sistemul pe care l-am creat acum zece ani şi pe care l-am tot dezvoltat, însă ofertele primite nu ne-au convins. Deocamdată ne concentrăm pe construirea unei terase pentru perioada de vară şi pe introducerea unui serviciu de mâncare (în meniu există acum doar băuturi şi snacksuri – n. red.). Sigur, am vrea să deschidem şi alte spaţii în Bucureşti şi să francizăm conceptul în alte oraşe, astfel încât să ajungem la o reţea naţională“, explică antreprenorul.
Preţurile practicate variază între 6 lei pentru o apă plată şi 20 de lei pentru un cocktail sau un milkshake.
În weekenduri, cafeneaua La Trenuleţe primeşte în jur de 150 de clienţi, în general tineri. Cafeneaua are trei angajaţi, iar în curând Mihai Crăciun spune că va mai angaja o persoană.
http://www.zf.ro/
Programul privind tranziția la televiziunea digitală terestră, aprobat de Guvern
Chisinau, 22 Aprilie 2015 — Cabinetul de miniștri a aprobat, astăzi, Programul de tranziție de la TV analogică terestră la TV digitală terestră și proiectul de lege privind completarea Codului Audiovizualului. Documentele au fost prezentate în ședință de Guvern de ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Pavel Filip. Conform angajamentelor internaționale, Republica Moldova urmează să încheie tranziția la TV digitală nu mai târziu de 17 iunie 2015. Începând cu această dată canalele de TV analogică nu vor beneficia de protecție în cazul creării perturbațiilor din partea TV digitală.
”La prima etapă este prevăzută o perioadă tranziție, de aproximativ 3 ani, în care rețelele care difuzează semnal analogic și cele care emit semnal digital vor funcționa concomitent. Cei care dispun de un televizor în formatul DVB-T2 (cu receptor încorporat) sau un STB vor putea recepționa programele televiziunii digitale terestre. Cei cu televizoare mai vechi vor viziona în continuare programele televiziunii analogice”, a concretizat ministrul Pavel Filip.
După încheierea acestei perioade, semnalul TV analogice va fi deconectat complet, iar statul va identifica posibilitățile dotării familiilor defavorizate cu convertoare de TV digitală (set-top-box).
Programul prevede că licențele de utilizare a frecvenţelor/canalelor TV pentru crearea a două multiplexe cu acoperire națională vor fi eliberate ÎS „Radiocomunicaţii” prin încredințare directă. Potrivit ministrului Pavel Filip, acest fapt este condiționat de faptul că ”Radiocomunicații” are infrastructura necesară (turnuri, piloni, echipamente, linii de transport al semnalului, linii de aprovizionare cu energie electrică), precum și de lipsa de interes din partea altor agenții economici pentru multiplexe. În plus, pentru un alt agent economic vor fi necesare investiții majore pentru construirea infrastructurii, ceea ce va crește costurile pentru radiodifuzori. O confirmare în acest sens este și exemplul României, unde gestionarea multiplexelor naționale a fost încredințată întreprinderii ”Radiocom”.
În legătură cu diferențele tehnice esențiale între TV analogică și TV digitală, Guvernul a propus Parlamentului să aprobe unele modificări la Codul Audiovizualului. Pentru realizarea tranziției la televiziunea digitală terestră vor fi create 3 multiplexe cu acoperire naţională şi 21 de reţele cu acoperire regională.
Vernisajul Vinului „Buchet de primăvară”. Află ce au pregătit organizatorii și nu rata ultimele bilete la eveniment
Cele mai selecte vinuri autohtone vor fi prezentate la cea de a VIII-a ediţie a Vernisajului Vinului, joi 23 aprilie începând cu ora 18.00. În miez de primăvară, la Palatul Republicii pasionaţii sunt aşteptaţi să guste din „Buchetul de Primăvară” cu peste 200 de vinuri autohtone de sezon, soiuri tinere, speciale sau de rezervă. Simbolul Vernisajului este floarea de cireș, care semnifică prospețimea și nuanțele fine ale vinurilor vedete ale serii – rose, albe și spumante. Tonul muzical al serii va fi de dat de membrii trupei Angry Band. Evenimentul este organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului, Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vin și partenerul strategic, proiectul USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II ( CEED II ).
Dumitru Munteanu, director ONVV: „Oaspeţii vor avea parte pe toată durata serii de momente remarcabile. La această ediţie va participa un număr record de companii vinicole, peste 30. Am vândut deja un număr mare de bilete și sperăm să avem mai mulți oaspeți de aceasta dată, mai ales că am rezervat sala mare a Palatului Republicii. Acest fapt ne bucură, întrucât demonstrează că ne putem atinge scopul – crearea unei platforme de comunicare între vinificatori şi consumatorul direct, dar şi promovarea consumului moderat de vin de calitate.”
Peste 50 de vinuri vor fi prezentate în premieră la eveniment, fiind lansate pe piață în cadrul Vernisajului, aceasta devenind o tradiție a producătorilor . Vinul care va acumula cele mai multe din voturile participanților va primi din partea ONVV tradiționalul premiu „Vernisajul în Alb” și „Vernisajul in Rosé”. Şi pentru cei care şi-au achiziţionat bilete organizatorii au pregătit surprize. Ei vor deveni în mod automat participanți ai unei tombole cu 10 premii – vinuri autohtone de calitate.
De asemenea, în cadrul Vernisajului câștigătorii concursurilor organizate pe pagina de Facebook a evenimentului își vor putea lua premiile - seturi de vinuri de calitate.
În vederea promovării consumului moderat de vinuri de calitate, organizatorii au inclus în program masterclass-uri cu somelieri celebri, în cadrul cărora participanții vor primi sugestii de la profesioniști și ghiduri de inițiere în arta vinului. Toți vizitatori vor primi în dar pahare cu logo-ul „Wine of Moldova”, perfecte pentru a savura corect gustul și aroma celor mai selecte vinuri ale Moldovei.
Oaspetele de onoare al evenimentului, Cătălin Păduraru, renumit degustător și sommelier din România, îi va ajuta pe participanţi să devină adevăraţi cunoscători ai vinurilor de calitate şi să facă alegerea potrivită pentru orice ocazie. Masterclass-ul susţinut de expertul român va avea loc la ora 17:00, cu oră înainte de începerea Vernisajului, la Palatul Republicii. Costul unui bilet pentru masterclass este de 50 de lei şi poate fi procurat împreună cu cele pentru eveniment.
Pentru vizitatorii pasionaţi de arta fotografică organizatorii au pregătit un masterclass dedicat instagramerilor – „Wine photography” sau „cum să imortalizezi vinul în imagini reuşite”.
Vernisajul Vinului „Buchet de primăvară” va avea loc pe 23 aprilie, ora 18:00, la Palatul Republicii. Amatorii vinului de calitate mai au şansa să îşi procure bilete pe iticket.md sau la partenerii evenimentului:
IdealWine – wine shop & tasting bar I – Hotel Codru, str. 31 August 1989, nr. 127
Vinurile Moldovei – bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 126
Wine.md – str. A. Pușkin, 15
Carpe Diem, Wine Shop & Bar – str. Columna, 136, 3A.
Preţul unui bilet este de 200 de lei. Cei care vor procura mai mult de 10 bilete într-o achiziție vor beneficia de o reducere de 10%.
ANRCETI a publicat Raportul de activitate pentru anul 2014 pe pagina sa web oficială
Administraţia Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) consideră că 2014 a fost un an important pentru ANRCETI, an în care autoritatea de reglementare a implementat proiecte cu mize mari şi implicaţii pe termen lung pentru sectorul de comunicaţii electronice. Despre aceasta se spune în prefaţa Raportului de activitate al ANRCETI pentru anul 2014 publicat astăzi pe pagina ei web oficială www.anrceti.md.
Raportul este structurat în 14 capitole în care sunt descrise principalele activităţi desfăşurate de ANRCETI în anul trecut, actele de reglementare cu impact major asupra pieţei de comunicaţii electronice emise de ea, efectul acestora asupra pieţei, precum şi priorităţile autorităţii de reglementare pentru anul curent.
În prefaţa raportului, directorul ANRCETI, Grigore Varaniţa, menţionează că principalul eveniment al anului 2014 pentru echipa ANRCETI a fost încheierea cu succes a procesului de acordare a dreptului de utilizare a frecvențelor radio din benzile 800, 900 și 1800 MHz în scopul furnizării rețelelor și serviciilor publice de comunicații mobile terestre. Aceste licenţe au fost eliberate furnizorilor care activează pe piaţa respectivă pe un termen de 15 ani, în condiţii de neutralitate tehnologică. În urma acestei acțiuni furnizorii au obţinut suficiente frecvenţe pentru dezvoltare, consumatorii vor avea acces la cele mai noi tehnologii de comunicații mobile, bugetul de stat s-a completat cu mijloace în valoare de 62,5 milioane de Euro (peste un miliard de lei), achitate de furnizori pentru licențele primite, iar echipa ANRCETI a obținut satisfacția unei misiuni importante duse la bun sfârșit.
În aceleaşi an, ANRCETI a continuat implementarea portabilităţii numerelor telefonice şi a demarat ciclul trei al analizei pieţelor relevante în vederea stabilirii unor noi măsuri de reglementare preventivă a acestora, proiecte care contribuie în mod direct la intensificarea concurenţei între furnizori şi maximizarea beneficiilor pentru consumatorii de servicii.
În anul 2015, ANRCETI va finaliza ciclul trei al analizei pieţelor relevante în vederea remedierii situaţiei concurenţiale pe aceste pieţe şi va lua măsuri de eficientizare a procesului de monitorizare a îndeplinirii obligaţiilor speciale preventive impuse furnizorilor cu putere semnificativă de piaţă. O altă prioritate a ANRCETI este asigurarea îndeplinirii prevederilor referitoare la societatea informaţională din Planul naţional de acţiuni pentru implementarea Acordului de Asociere Republica Moldova – Uniunea Europeană în perioada 2014 – 2016, inclusiv emiterea actelor de reglementare în vederea punerii in aplicare a Serviciului de urgenţă 112 şi implementării televiziunii digitale terestre.
Agenda ANRCETI pentru acest an mai conţine realizarea sarcinilor din Programul de management al spectrului de frecvenţe radio pe anii 2013 – 2020, în particular stabilirea graficului de expunere la concurs a frecvenţelor radio disponibile în benzile de frecvenţe alocate pentru furnizarea reţelelor şi serviciilor publice de comunicaţii electronice şi organizarea, potrivit graficului, a concursurilor pentru dreptul de utilizare a acestor resurse.
ANRCETI publică anual, până în data de 30 aprilie, rapoartele privind activitatea sa şi evoluţia pieţei de comunicaţii electronice în anul precedent. ANRCETI face acest exerciţiu pentru a informa publicul despre situaţia de pe piaţa de comunicaţii electronice, acţiunile şi măsurile luate de ea în vederea încurajării concurenţei şi a investiţiilor în infrastructură, protecţiei drepturilor şi intereselor legitime ale consumatorilor de servicii. ANRCETI elaborează şi publică rapoartele respective pe pagina sa web oficială începând cu anul 2003.
Ikea prezintă masa de bucătărie a viitorului. VIDEO
Ikea a prezentat săptămâna aceasta la Milano viziunea proprie asupra bucătăriei viitorului, care include containere care vor păstra mâncarea proaspătă pentru o perioadă mai lungă, sisteme de reciclare dar şi o masă care ar putea revoluţiona gătitul, scrie The Telegraph.
Proiectul "A Table For Living", a fost dezvoltat în colaborare cu studenţii de la centrul de design Ingvar Kamprad din cadrul Universităţii Lund, din Suedia, alături de Centrul de Design de la Universitatea de Tehnologie din Eindhoven. Un proiector amplasat deasupra mesei "desenează" pe suprafaţă instrucţiuni sau reţete pe baza alimentelor aflate pe masă. Totodată, masa poate cântări alimentele şi oferă indicaţii despre metodele de preparare.
Proiectul se află decoamdată în stadiul de concept şi nu poate fi încă achiziţionat din magazinele companiei suedeze, însă jurnaliştii britanici subliniază că retailerul de mobilă a împins mereu limitele tehnologiei pentru a oferi produse avansate clienţilor săi.
http://www.zf.ro/


