„MOLDAGROTECH” (Spring), ediţia a XXVIII-a 4 – 7 martie 2015
Organizator: Centrul Internaţional de Expoziţii “Moldexpo” S.А.
Со-organizatog: Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare al Republicii Moldova
Expoziţia internaţională specializată “Moldagrotech”este un proiect de amploare, care prezintă cele mai performante mașini și echipamente agricole, tehnologii și materiale pentru o agricultură eficientă. Expoziţia actuală este un eveniment de o importanţă statală, devenind de-a lungul anilor un forum național care demonstrează realizările complexului agroindustrial al Moldovei, prezintă tendinţele mondiale de organizare a unei produceri agricole eficient, dar şi aduce în prim-plan problemele cu care se confruntă sectorul. Expoziţia se desfăşoară de două ori pe an: primăvara - la începutul sezonului agricol şi toamna, la finele lucrărilor în câmp.
Evenimentul se bucură de suportul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare al Republicii Moldova.
Pentru corespunderea standardelor expoziţionale mondiale şi pentru statutul său înalt Expoziţia internaţională specializată “MOLDAGROTECH” a fost distinsă cu Simbolul Asociaţiei Mondiale a Industriei Expoziţionale (UFI).
“Moldagrotech” (Spring) – 2015 este un business-forum, care corespunde tendințelor actuale de dezvoltare a agriculturii din Republica Moldova
La expoziţie participă circă 100 de companii, printre care cei mai importanţi producători şi distribuitori din Moldova, Austria, Germania, Ungaria, România, Rusia, Ucraina şi Cehia.
Acesta este un eveniment tehnic suta la suta B2B - prin dimensiunea sa și impactul comercial este comparabil cu evenimentele europene. Anume aici este evaluată cererea de pe piaţă, sunt prezentate tendinţele şi sunt puse în discuţie aspectele actuale din domeniu, se negociază cu publicul țintă, se iau decizii, se semnează contracte – aici se deschide sezonul agricol 2015!!!
Expoziţia:
Răspunzînd cerinţelor sectorului, expoziţia “Moldagrotech” (Spring) – 2015 va prezenta inovaţii din domeniu, mașini și echipamente de ultimă generaţie pentru tranziţia la o agricultură performantă.
“Agricultura eficientă” va fi cel mai vast segment al expoziției – tehnică pentru lucrări de cîmp. Distribuitori din Moldova vor demonstra modele noi de tractoare, tehnică de prelucrare a solului, maşini de semănat şi recoltat, tehnică de introducere a îngrăşămintelor de la branduri mondiale. Printre expozanţi – liderii pieţei de tehnică agricolă din Moldova: compania WT AgroProfi SRL – sponsorul general al expoziţiei, va prezenta branduri mondiale (CASE IH, Maschino-Gaspardo, Trimble); AGRO MEŞTER HD SRL va oferi tehnică agricolă John Deer, Rabe şi Strom; CHIVIRIGA Vitalie II (Holmer); AGROFERMOTECH SRL (Agco International GmbH, Fend, Sampo, Kuhn); AGROTRAC PRIM SRL (Armatrac); EMTEH - AGRO SRL (Гомсельмаш, Belarus, Salford, Gherardi); IM AGROPIESE TGR GRUP SRL (Master LUX); ESTAGROTEH M SRL (Pronar Sp. Z. oo, Meprozet Koscian SA etc.), SANTACRUZ SRL (Lombardini Engines); dar şi producători din străinătate: РОСАГРОМАШ (Rusia), НПО ВОСХОД ОАО (Ucraina), distribuitorul SC GREEN EXPERT SRL din România etc.
Printre inovaţii în topurile vînzărilor de tehnică eficientă se regăsesc sistemele GPS-navigare şi monitorizare. Pe acest segment participanţii, printre care AROBS Software IM, firma din România SC AGRI Inovaţie SRL etc., vor prezenta soluţii de optimizare a monitoringului şi de reducere a cheltuielilor de întreţinere a tehnicii agricole.
Ce ţine de procesarea şi păstrarea producţiei agricole, în special a cerealelor, de asemanea, creşte popularitatea tehnologiilor eficiente. Expoziția va prezenta o selecţie largă de complexe performante de uscare a cerealelor, mini elevatoare, sisteme de ventilare şi transportare a cerealelor, sisteme de control a temperaturii de la producători renumiţi, printre care companiile: compania GSS International SRL, producătorul din România TORNUM SRL etc.
Instrumentele de reducere a riscurilor, în funcție de condițiile climatice, reprezintă o prioritate pentru eficientizarea producției agricole.
Condiţiile climatice din republica noastră impun dezvoltarea sistemelor de irigare, cărora la expoziţia curentă li s-a acordat o atenție deosebită. Participanții, printre care ECO-IRIGARE SRL, DAKON SA, AVA GRUP etc., vor oferi ultimele modele de sisteme de irigare prin picurare, mobile, portabile etc.
Pe segmentul mijloace de protecție a plantelor și îngrășăminte distribuitorii din Moldova: VADALEX-AGRO SRL, AGRIMATCO-SERVICE SRL etc. vor etala produse şi tehnologii noi. Cu elaborări noi de mijloace tehnice pentru protecţia plantelor va participa şi producătorul autohton Institutul de tehnică agricolă MECAGRO
Echipamente pentru creşterea animalelor şi păsărilor: mijloace tehnice de menținere și de reproducție a porcinelor, cabalinelor, bovinelor și păsărilor de curte vor fi prezentate de producătorul din Cehia BRUNNTHALLER. Furaj echilibrat, proteine, vitamine şi concentrate va prezenta producătorul autohton MĂRCULEŞTI-Combi S.A.
Un segment aparte al expoziției îl va constitui oferta de echipamente pentru industria alimentară. Companiile DINA COCIUG SRL, SC ECOLUX SRL etc. vor prezenta echipamente industriale de procesare, sisteme de ventilație, refrigerare, sisteme de contabilitazare și de management.
Un eveniment special desfăşurat în cadrul “Moldagrotech” (spring): Tîrgul materialului semincer şi săditor: pueţi de pomi fructiferi, viţă de vie, plante medicinale și ornamentale, legume și flori vor putea fi cumpărate la târgul organizat pe spaţiile în aer liber ale CIE Moldexpo.
Program de afaceri
Expoziția este însoțită de un program consistent de seminare, mese rotunde, prezentări, activități de informare şi consultare.
Concursul internaţional «Util pentru Moldova»
La concurs vor participa companii cu tehnologii și echipamente, precum și produse chimice de protecție a plantelor. Mostrele prezentate vor fi evaluate în funcție de relevanța lor pentru utilizare și punere în aplicare în agricultura Republicii Moldova. Câștigătorii vor fi premiați cu Grand Prix, trofee de aur, argint şi bronz, diplome ale Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare al Republicii Moldova.
“Moldagrotech” (spring) îşi aşteaptă participanţii şi vizitatorii
Inaugurarea expoziţiei va avea loc la 4 martie 2015, ora 11:00
în pavilionul nr.2 al CIE „MOLDEXPO”SА
Programul expoziţiei:
4 - 6 martie, 10:00 – 18:00
7 martie, 10:00 – 16:00
Salonul Divin, punte de lansare și promovare a divinurilor autohtone
Oficiului Național al Viei și Vinului, cu susținerea Asociației Producătorilor de Divin și Brandy din Moldova, a organizat prima ediție a Salonului Divin. Evenimentul a avut loc vineri, 27 februarie, la restaurantul „Mi piace” din cadrul Park Residence, și are scopul de a promova cultura de consum a divinurilor de calitate în Republica Moldova.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Divinul moldovenesc este un produs cu care ne mândrim. Pe parcursul ultimilor ani am avut cu toții posibilitatea de a degusta vinurile de calitate în cadrul diverselor evenimente dedicate acestui produs, printre care și Vernisajul Vinului. Însă nu am vrea ca divinul, un produs autohton de înaltă calitate, să rămână în umbră. Astfel, Oficiul Național al Viei și Vinului pe care îl reprezint, în parteneriat cu Asociația Producătorilor de Divin și Brandy din Moldova, a venit cu inițiativa de a aduce un omagiu celor care muncesc zi de zi la producerea licorii zeilor, divinul.”
Principalul punct de atracție al evenimentului a fost masterclass-ul prezentat de sommelierul român Cătălin Păduraru, unde vizitatorii salonului au aflat despre metodele de producere a divinurilor de calitate și au învățat să deguste corect un divin, apreciindu-i aroma distinctă și calitățile gustative. În același timp, în sălile alăturate, Rodion Prodan, președintele Asociației Barmanilor din Moldova oferea un spectacol de gust și culoare, preparând coctailuri originale, se desfășurau ateliere gastronomice și degustări de dulciuri, toate băuturile și bucatele prezentate fiind preparate pe bază de divin.
Participanții la Salonul Divin au avut ocazia să viziteze standurile producătorilor de divin și să savureze această băutură rafinată. Spre degustare au fost propuse cele mai bune divinuri de colecție de la 9 companiii vitivinicole: Euroalco, Castel Mimi, Bardar, Vismos, Călărași Divin, Aroma, Ungheni Vin, Colus Vin și Barza Albă.
Constantin Olaru, președintele Asociației Producătorilor de Divin și Brandy din Moldova: „Salonul Divin este o importantă platformă de promovare și comunicare între producătorii de divin și consumatori. Divinurile și brandy-urile nu sunt în concurență cu vinurile, sunt produse aparte. Acestea trebuie să fie apreciate și promovate în cadrul brandului comun Vinul Moldovei, pentru ca să poată fi descoperite și să devină cunoscute și pe piața internațională, în special cea a Uniunii Europene. Sunt convins că Salonul Divin va contribui semnificativ la realizarea acestui obiectiv.”
Obiectivele Salonului Divin derivă din Strategia de Marketing și Promovare Wine of Moldova - un document de politici implementat de ONVV, conform mandatului sectorului vitivinicol. Acest document, elaborat cu suportul proiectului USAID CEED II, include analiza și segmentarea piețelor țintă de export, identifică poziționarea de produs, mesajele de comunicare și obiectivele de marketing.
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.
Foto: Proimagine și MyBusiness.md
Izolarea termică din Leova – calitatea ce depășește Europa
“Răspund pentru cuvintele mele, nu avem concurenți pe piața moldovenească, afirmă categoric directorul companiei Izoterm Service Ruslan Diacenco. – Iar unele lucrări executăm mai bine decât companiile internaționale. Noi am avut posibilitatea să comparăm când am lucrat la o fabrică de zahăr din Rebublică. Înainte, acolo au fost specialiștii din Germania. Noi, totuși, i-am depășit, - așa au afirmat clienții”.
Izoterm Service a apărut anul trecut, când în Moldova s-au întors de peste hotare patru persoane. Și-au adunat resursele și au creat compania de realizare și de izolare a țevilor, rezevoarelor, sistemelor de încălzire centralizată și de ventilație din aluminiul inoxidabil. Directorul și generatorul ideei de formare a companiei devenise Ruslan Diacenco. A lucrat în Italia 15 ani în executarea și montarea sistemelor de izolare termică. Astfel, când s-a întors, știa deja toate particularitățile acestei meserii. Nu ne-au ajuns resursele financiare existente, povestește Ruslan. Ne-a ajutat programul “PARE 1+1”. Am încheiat contractul pentru trei ani cu incubatorul de afaceri din Leova și am început activitatea. Suntem în incubator deja de un an. Avem realizate câteva lucrări.
Ruslan Diacenco activează în compania sa în rând cu toții. Marketologul Andrei Macahaniuc afirmă cu certitudine că o mică afacere trebuie să funcționeze după acest principiu: “Suntem toți egali. De exemplu, eu analizez piața. Însă, în același timp, lucrez la fel ca și directorul nostru. Am activat peste hotare 12 ani într-un alt domeniu. Acum, însă, studiez izolarea termică. În prezent, noi producem polistiren rotund pentru izolarea termică a țevilor și am început să lucrăm asupra vatei minerale. De activitatea noastră sunt interesate fabricile de vinuri, deoarece rezervoarele izolate se importă din vest. Iar noi le producem pe loc: 10 metri în lungime, 3 metri în diametru. Realizăm foliile și nituirea la un nivel cu Europa. Aici se găsesc perspectivele noastre de dezvoltare”. Deși Izoterm Service e o companie tânără, cei patru antreprenori au reușit să lucreze pe unele obieccte prestigioase. Unul din ele ar fi Franzeluța: “Acolo am lucrat asupra încălzirii centralizate și de izolării ei, - povestește Ruslan Diacenco. – Am primit comenzi de la JLC și de la multe firme de vinuri, unde totul se ține pe metale inoxidabile și pe izolarea termică. Am fost în Cricova, am primit o comandă de la Veris-vin. Fabrica renumită Spicul de Aur din Bălți, la fel, a apelat la serviciile noastre – acesta a fost un obiect mare. Anume atunci clienții au început să afirme că lucrăm bine și calitatea noastră se echivalează cu cea europeană – totul e executat cu grijă și precizie”.
În același timp, atelierul companiei se extinde pe doar 40 m.p. Incubatorul din Leova nu a găsit o încăpere mai mare. “E greu să lucrezi într-un spațiu limitat, - povestește Andrei Macahaniuc, - însă când o să ne dezvoltăm, o să găsim o încăpere mai mare”. Între timp, micul colectiv produce în atelier țevi cu izolare termică și realizează comenzi individuale – pentru conducte de apă și hornuri. Cererea vine de la case private și blocuri de locuit. Materia primă – aluminiu, e comandat în Chișinău prin mediatori, - explică Andrei Macahaniuc. – Compania e prea mică pentru o colaborare directă cu furnizorii de metal. Conductele de apă și hormurile sunt lucrări sezoniere. Cererea pentru hornuri vine primăvara și toamna, iar pentru conducte – toamna. Astfel, fie avem mult de lucru, fie nu facem nimic. Așa ne dedicăm timpul și unor comeniz mici”.
Colaborarea cu persoanele fizice și cererile de la firmele raionale reprezintă pentru compania Izoterm Service doar 10% din volumul total de activitate. “Atunci, poate, trebuie să vă mutați în capitală?” “Lăsați-ne să creștem mai mult și după vom decide ce o să facem în continuare”, - a răspuns Andrei Macahaniuc.
Artcol pregătit de MyBusiness.md
Angelica Severin: În lipsa limitelor de creație
Astăzi, Angelica Severin este un designer renumit, colecțiile ei apar în toate fashion-show-urile, iar costumele ei sunt purtate de către artiștii de circ din întreaga lume. Angelica a trecut prin numeroase concursuri internaționale, la care a și luat premiul mare, deși, în detrimentul ascensiunii pe plan profesional, ar fi putut să se limiteze la lucrul simplu și liniștit al unui designer, desvoltându-și atelierul propriu și având parte de calma fericire din familie.
- La un moment dat mi-am dat seama că nu îmi ajunge dezvoltare pe plan profesional, deși am însușit toate detaliile tehnice, - spune Angelica. - Și m-am înscris la universitatea „Perspectiva” și, absolvind-o, am primit a doua specializare – cea din domeniul artei. Lucrarea mea de licență – colecția „Zboruri în vise și aievea”, a reprezentat un adevărat salt de la șifonuri și corsete, incluzând costume pentru tineri, confecționate în tematica parașutistă. Și, în anul 2007, am plecat în Moscova, la „Vogue Assembly”, unde am și ocupat locul I. În același an, în cadrul concursului de designeri din Harkov, „Parom”, am primit Marele Premiu în categoria „Am o idee”.
În următorii trei ani, în Ucraina și Rusia, Angelica Severin a adunat premii cu colecții noi, care nu se aseamănă între ele și par a fi rupte din vieți diferite. „Vânătoarea regală” este dedicată uniformei de ofițer, care simbolizează onoarea și demnitatea, iar această idee a fost întruchipată în rochiile de seară! La baza lor s-a aflat uniforma istorică a ofițerilor din armata țaristă. Una dintre aceste rochii a fost purtată de către fiica compozitorului Liviu Știrbu, talentata pianistă Livica, în cadrul concertului din Kremlin, care s-a desfășurat sub patronatul primei doamne a Rusiei, Svetlana Medvedeva, care a lăudat interpretarea artistei și a remarcat rochia ei „de aur”.
„Ochi dubli” este colecția pentru bărbați, realizată într-un stil totalmente diferit. La șase dimineața, atunci când la radio Maia Cristalinskaia cânta „Ai astfel de ochi, de parcă fiecare dintre ei are câte două pupile...” (din filmul „Omul merge după soare”), Angelica a primit doza de inspirație necesară pentru a începe imediat să creioneze schițele. Apropo, pentru această colecție, la „Vogue Assembly” din Moscova, Angelica Severinit a primit admiterea în cadrul Unversității de Arte din Londra. Cu regret, designerul nu a putut să accepte oferta, din cauza taxelor de studiu ridicate.
Atunci când festivalul „ArtPodium” s-a transformat în fashion-week, Angelica Severin i-a dedicat o colecție de rochii de seară din catifea cu broderie aurie. Pentru a reuși să coase paisprezece modele, ea a petrecut o lună în casă, se trezea dimineața și adormea noaptea târziu printre schițele sale și bucățile de material. Dacă numeroși designeri doar creionează schițele, care sunt realizate de către croitori, Angelica își realizează personal lucrările. Acestea înseamnă multă muncă asiduă și minuțioasă.
Și tot nu e mulțumită pe deplin. Ba a învățat design-ul industrial de la americani, ba a fost partenerul concursului de coafori, unde modelele defilau în rochiile ei. În plus, a lucrat intens cu artiștii în proiectele „Muzica și moda”, „Premiul muzical al anului”, creând ipostaze individuale pentru artiști. Totodată, Angelica lucrează ca stilist al unui proiect pentru copii și coase costume în „Casa muzicii rusești”.
Pictorului îi plac îndeosebi costumele de scenă, din cauza frâului liber al imaginației, care este limitat în cazul modelelor destinate vieții de zi cu zi. Toate colecțiile sunt foarte dragi autorului, dat fiind faptul că ea, în comparație cu modelele realizate la comandă individuală, vede viața lor ulterioară. Multe haine sunt închiriate de către artiști pentru prestațiile scenice sau pentru ședințele foto. Acest aspect demonstrează cât de solicitate sunt ele, cât de mult plac oamenilor și, totodată, aduc un profit pentru a acoperi cheltuielile. Și, desigur, locul lor nu e în dulapuri, ci pe manechine, într-un show-room permanent. Căci, pentru a vinde colecțiile, nu este suficientă demonstrarea lor pe podium, clientul trebuie să aibă ocazia să le atingă, să se uite mai atent la ele și, doar atunci, se va putea coase un model adaptat parametrilor lui.
Multe lucrări creative ale Angelicăi sunt legate cu Circul – pentru artiștii din Rusia, Ucraina și Moldova. Fiecare costum destinat trucurilor trebuie să fie nu doar colorat și interesant, dar trebuie să și respecte cerințele de siguranță și să nu intimideze mișcările artistului. Designerul se mândrește într-un mod deosebit de costului lui Moș Crăciun, realizat în stil moldovenesc, în care a fost îmbrăcat moderatorul spectacolelor de Revelion din cadrul Circului din Chișinău. Sarcina a fost cât se poate de complicată – combinarea tematicilor de Revelion cu cele folclorice, rezultatul obținut fiind cât se poate de inedit. În opinia designerului, costumul național moldovenesc încă nu a fost dezvăluit în modul cuvenit. De exemplu, atunci când „Miss Moldova” participă la concursul „Miss World”, reprezentând țara noastră, în categoria corespunzătoare ea nu are un costum național. Pentru ca, într-o oarecare măsură, să umple acest gol, Angelica Severin a creat colecția „Folk”, în cadrul căreia sunt prezente și rochii de seară.
- Eu, ca și profesionist, am o dificultate – nu dispun de limite de creație, dat fiind faptul că pot și vreau să lucrez în direcții diferite, deși aș putea avea un succes mai mare, concentrându-mă pe o singură tematică, - a spus designerul. – Iar eu sunt tentată ba de colecția pentru tineri, ba de cea pentru bărbați, ba de cea de nuntă. Atunci când pentru locul I în cadrul „Vogue Assembly” am fost premiată cu un certificat pentru tipărirea pânzei de autor, am creat desenul materialului și am modelat din ea o nouă colecție, cu denumirea „Gloss”, în cadrul căreia a fost și o mireasă inedită cu cravată masculină. Am vrut să-mi încerc puterile și în tematica marină, unde, s-ar părea, că totul a fost deja spus, însă colecția mea „Zborul în dungi” a propus o nouă tratare a pânzei în dungi. Ultima mea lucrare, colecția capsulară de primăvară-vară, reprezintă deja un pret-a-porter pentru întruchiparea industrială. Timp de patru ani am fost la diferite concursuri, iar apoi, după o pauză de trei ani, am plecat, din nou, în Moscova, unde, spre uimirea mea, am aflat că deja nu mai este necesară creația pentru creație. Astăzi sunt solicitate proiectele pret-a-portret – ceea ce interesează o fabrică anumită. Este necesar ca producătorii noștri să învețe această cultură.
În Moldova nu există o industrie ușoară individuală, ea era dependentă de materia primă importată, atunci când clientul solicita modelele, schițele, care trebuiau să fie doar asamblate corect tehnic. De aceea, țara noastră nu necesită designeri. La „ArtPodium” apar diverși tineri interesanți și talentați, însă, o mare parte dintre ei, pur și simplu, se pierd. Pentru a fi solicitați, ei trebuie să-și creeze afacerea proprie, fapt care, în primul rând, necesită resurse majore, iar, în al doilea rând, este foarte complicat să fii în același timp și pictor, și om de afaceri. Actualmente, eu învăț personal particularitățile lumii de afaceri în cadrul unui proiect pe Internet.
Am avut și un atelier, care s-a închis după nouă ani de activitate. Astăzi nu mai sunt mulțumită de acel format, am crescut „în minte” pentru acel business. Acum vreau să creez o linie de îmbrăcăminte și o mini-fabrică. Cu regret, este foarte complicat să plasezi o comandă de coasere a unei colecții în cadrul unei întreprinderi, deoarece ei își doresc să producă volume mari, pe care eu, în Moldova, nu le voi putea comercializa. De aceea eu îmi imaginez o producție mică și flexibilă, care poate trece cu ușurință de la o colecție la cealaltă. Cândva mi-am pus întrebarea: e ceea ce-mi doresc sau ceea fără de care nu pot trăi? Ideea mea nu mă lasă să trăiesc liniștit. Vreau să o văd realizată, ca și nașterea copilului.
Articol pregătit de MyBusiness.md
Profesie: consierge personal
Serviciul de consierge e o nuotate în sfera de servicii a Moldovei. În decembrie anul trecut s-a lansat primul serviciu de realizare profesională a cerințelor de uz casnic – Personal Consierge.
În prezent, profesia de consierge se rezumă la imaginea unei persoane, care are grijă de clienții unui hotel în asigurarea acestora cu condițiile favorabile de trai. Totuși, lista de funcții a unui consierge s-a extins peste limitele bine-cunoscute. Astfel, în întreaga lume există companii care oferă serviciile sale de executare a diferitor cerințe de uz casnic pentru clienții săi. Unele din puținele oferte pe care le propune prima firmă de consierge din Moldova sunt – curier, livrarea produselor, florilor și cadourilor, comanda biletelor, bronarea meselor în restaurante și a camerelor de hotel, plimbatul câinilor, bonă pentru o oră, ducerea rufelor la spălătorie, traducătorul și ghidul personal.
Totul începuse de la participarea Irinei Rogojina (fiind în prezent directorul SRL Personal Consierge) la proiectului “Business Factory”, unde ea a venit pentru a-și dezvolta ideea de organizare în Chișinău a serviciilor de consierge pentru turiștii internaționali. În cadrul proiectului, Irina a avut posibilitatea să afle din experiența personală cât ar costa acest lux cu grupul de turiști din Turcia.
“Totul a decurs bine și turiștii au rămas mulțumiți. Iar eu am înțeles că acest domeniu de activitate e cerut pe piață și are perspective de dezvoltare. Oaspeții internaționali, care ajung în Moldova și nu știu particularitățile de trai în țară, au nevoie de serviciul dat, ce îi ajută să se simtă aici confortabil”, - a povestit pentru MyBusiness.md directorul SRL Personal Consierge Irina Rogojina. După finalizarea proiectului “Business Factory”, ea se dedicase complet dezvoltării afacerii. După spusele ei, a avut nevoie, pentru lansare, 1000 euro (pentru înregistrarea firmei, pregătirea anunțurilor publicitare și a cărților de vizită, deschiderea paginei web, unde turiștii au posibilitatea să-și alcătuiască în mod individual lista de servicii consierge pentru perioada de ședere în Moldova).
“Noi (lucrez împreună cu sora mea) am renunțat la ideea de arendă a oficiului din cauza prețurilor prea ridicate pentru aceasta. Comunicarea cu clientul are loc prin internet. În plus, noi avem mașină. Faptul dat ne permite să corespundem principiului nostru: “Noi venim la client”. În acest caz, oficiul nostru e pe roți”, - spune Irina.
Într-o perioadă scurtă de timp, Personal Consierge a reușit să-și extindă activitatea, oferind serviciile de consierge și pentru locuitorii Chișinăului. Potențialii clienți sunt mame, ce au copii mici. Acestora sunt destinate ofertele de plată a serviciilor comunale, bonă pentru o oră, întâlnirea copilului de la școală sau grădiniță. Altă categorie de clienți ar putea fi oamenii de afaceri, care duc lipsa de timp personal și au nevoie de o persoană care ar putea să le rezolve unele sarcini individuale (luarea hainelor de la curățătorie, livrarea cadourilor și florilor, bronarea biletelor).
“Lista de servicii oferite de Personal Consierge e foarte mare datorită contractelor încheiate cu diverse firme din sfera de servicii. Pentru moment, nu avem nevoie de angajați. Am ales calea de mediere a intereselor fiecărei părți participante: clienți, firma, care poate să ofere serviciile corespunzătoare și compania noastră de consierge-service”, - a spus Irina.
Cum funcționează această ofertă? „Comanda diferitor servicii (livrarea hainelor la curățătorie, plimbatul câinelui, spălarea geamurilor) se realizează online de către client pe site-ul nostru. De exemplu, un antreprenor are nevoie să-și spele costumul. Noi îi luăm hainele, le livrăm la curățătorie chimică și, după, le întoarcem clientului. Cu toate acestea, el nu trebuie să-și piardă timpul în căutarea firmei, iar prețul pentru serviciul oferit de noi se va echivala cu suma pe care clientul ar fi plătit-o individual. Care e profitul, atunci? Noi am încheiat mai mult de 100 de contracte avantajoase (cu reduceri) cu companiile care oferă diverse servicii. Din diferența de preț, noi obținem resurse financiare în realizarea misiunii noastre și oferim avantaje firmelor colaboratoare. Sau, de exemplu, o mamă ocupată are nevoie de bonă pentru câteva ore. Îi este mai avantajos să apeleze la serviciile noastre, astfel încât firmele specializate preferă să încheie contracte de lungă durată. Noi, însă, ne orientăm spre satisfacerea nevoilor după caz”.
Cât costă servicul de consierge în Moldova? “Noi oferim servicii simple, astfel nu dispunem de un price-list tradițional. În schimb, noi discutăm cu clientul toate detaliile pentru a-i înțelege nevoile – prețul serviciului, care include anumite oferte și nimic mai mult. În colaborare cu oamenii de afaceri, plata se realizează pe oră, iar cu persoanele fizice negociem prețul în dependență de volumul cererii. Pot să afirm că prețurile nu sunt exagerate. E mai prețios timpul pe care clientul ar putea să-l dedice sarcinilor date”, - a răspuns Rogojina.
Articol pregătit de MyBusiness.md
Rochia de 150.000 de dolari, decorată cu 6 mii de perle, a fost furata
Rochia în valoare de 150.000 de dolari, decorată cu perle, creată special de casa Calvin Klein pentru actriţa Lupita Nyong'o pentru ediţia de anul acesta a galei premiilor Oscar, a fost furată miercuri, dintr-o cameră de hotel, potrivit unui anunţ al Poliţiei din Los Angeles, transmite Reuters.
Rochia, decorată cu 6.000 de perle albe naturale, a fost furată din camera în care stătea actriţa la hotelul London din West Hollywood, în timpul zilei de miercuri, potrivit unui purtător de cuvânt al Poliţiei din Los Angeles.
“Lupita Nyong’o nu se afla în cameră la momentul furtului”, a declarat şeriful adjunct John Mitchell pentru Reuters.
Creaţia Calvin Klein, al cărei design personalizat a fost realizat de Francisco Costa, a fost una dintre alegerile vestimentare care au fost remarcate pe covorul roşu la gala premiilor Oscar ce a avut loc duminică seară, la Los Angeles. Nyong’o a declarat pentru Reuters că a colaborat la designul rochiei unice, al cărei stil a fost influenţat de ocean.
Reprezentanţii casei Calvin Klein au refuzat să comenteze furtul rochiei unicat.
Lupita Nyong’o, în vârstă de 31 de ani, a câştigat, în 2014, premiul Oscar pentru cea mai bună actriţă în rol secundar, pentru prestaţia din filmul “12 ani de sclavie/ 12 Years a Slave”, şi este adesea în vizorul presei pentru alegerile sale vestimentare impecabile. Actriţa a prezentat la ediţia de anul acesta a galei Academiei de film americane premiul pentru cel mai bun actor în rol secundar, câştigat de J.K. Simmons, pentru rolul din “Whiplash”.
http://www.money.ro/
Benetton şi-a scos la vânzare magazinele duty-free
Familia italiană Benetton, care în România deţine două fabrici de îmbrăcăminte, a anunţat că este deschisă ofertelor de preluare a participaţiei majoritare pe care o are la lanţul internaţional de magazine duty-free World Duty Free.
Benetton a primit mai multe oferte pentru participaţia deţinută la retailer, a indicat Gilberto Benetton, preşedintele Edizione, compania holding a familiei Benetton, citat de Financial Times. Edizione deţine o participaţie de 50,1% la World Duty Free.
„Am primit mai multe manifestări de interes. Suntem deschişi la toate opţiunile”, a spus el. Retailerul are 495 de magazine pe 98 de aeroporturi.
Printre ofertanţi se numără operatorul elveţian de magazine duty-free Dufry şi Lotte Group din Coreea de Sud, care ar fi dispusă să dea 3 miliarde de euro pe magazine, potrivit presei coreene.
În România, Benetton deţine prin compania Benrom din Sibiu două fabrici de îmbrăcăminte la Sibiu şi Iaşi şi 60% din acţiunile companiei Anton Industries din Arad. Italienii au păstrat pe piaţa românească doar producţia, renunţând la activităţile de retail în 2010. Grupul a acordat însă franciza brandului United Colors of Benetton către mai multe companii care au deschise patru magazine în Bucureşti, Constanţa şi Braşov. Din grupul Benetton mai fac parte şi alte branduri printre care Sisley şi Playlife.
http://www.zf.ro/
Parlamentul a ratificat Acordul de participare a Moldovei la Programul UE ”Competitivitatea întreprinderilor mici și mijlocii” (COSME)
Documentul a fost semnat la Bruxelles pe 29 septembrie 2014.
Programul COSME (Competitiveness of enterprises and SMEs) are drept scop crearea mediului favorabil pentru lansarea și dezvoltarea întreprinderilor mici, ieșirea lor pe piețe noi, promovarea culturii antreprenoriatului, creșterea unei competitivități durabile, îmbunătățirea accesului la finanțarea întreprinderilor mici și mijlocii, coparticipare la creșterea economică și crearea noilor locuri de muncă. Participarea la programul COSME deschide Moldovei acces la diferite proiecte, cum ar fi Rețeaua Europeană a Întreprinderilor (Enterprise Europe Network).
De asemenea, aderarea la program este un nou pas în procesul de cooperare economică a Moldovei cu UE. În cadrul COSME Moldova va primi ajutor pentru dezvoltarea și creșterea competitivității sectorului ÎMM și astfel va contribui la realizarea cu succes a Acordului de Asociere și a acordului de comerț liber cu UE. Participarea Moldovei la programul UE în domeniul susținerii ÎMM va simplifica aplicarea Acordului de Asociere RM – UE, va prelua cele mai bune practici și va stabili contacte de lucru între experții moldoveni și europeni.
COSME este un program al UE cu un buget de 2,3 mlrd euro, care este realizat în perioada 2014 -2020 și presupune un posibil acces la alte fonduri de 25 mlrd euro. // 27.02.2015 – InfoMarket
Un antreprenor moldovean a găsit metoda de a lua banii celor plecaţi la muncă în străinătate

Ionel Roşu, un om de afaceri din Botoşani a dezvoltat, în urmă cu aproape 20 de ani, o reţea de chioşcuri stradale, non-stop. Afacerile nocturne, i-au priit botoşăneanului, care a ajuns să deschidă şi un magazin universal, mai precis un minimarket, dar şi să se lanseze în mediul online. Omul de afaceri spune că livrările se fac la domiciliu şi, bineînţeles, în regim non-stop, notează sursa citată.
Văzând că magazinul online prinde, Ionel Roşu, a venit cu o idee inedită, pe care a promovat-o în rândul pritenilor şi a cunoscuţilor care au rude în străinătate. Totodată a început să o popularizeze online. Este vorba de servicii online de livrare de produse pentru familiile românilor plecaţi în străinătate. Cum funcţionează : botoşăneanul care locuieşte oriunde în lume, are posibilitatea să comande pe site produsele , le plăteşte cu cardul, iar un aganjat al firmei le duce la membrii familiei din judeţul Botoşani, ai celui care a dat comanda.
Omul de afaceri spune că cele mai mari comenzi le are din mediul rural acolo unde , sunt persoane în vârste, multe dintre ele se îmbolnăvesc şi nu pot merge la un magazin bine aprovizionat pentru mâncare sau alte tipuri de produse. Prin magazinul online al botoşăneanului, rudele din străinatate ale bătrânului pot comanda pentru acesta, iar livrarea se face la domiciliu. ”Cei care au grijă de părinţii lor, de bătrânii lor, le trimit constant produse . Este un nucleu dur de torinezi şi sicilieni care cumpără pe site şi eu le fac livrarea la domiciliile rudelor lor. Iniţial am dedicat acest magazin online pentru municipiul Botoşani dar paradoxal cele mai multe comenzi le am pentru localităţile din judeţ.”, spune Ionel Roşu, citat de Adevărul.
Deocamdată în municipiul Botoşani, spune omul de afaceri comenzile sunt reduse, iar orăşenii se rezumă în general la comenzi online de băutură sau ţigări, şi bineînţeles la ore foarte târzii. Pagina electronică în limba romani Ionel Roşu nu este la prima idee inedită privind afacerile sale. Odată cu lansarea paginii online, acesta a tradus produsele cu denumiri şi preţuri şi în limba romani. Şi asta fiindcă mulţi dintre clienţii nocturni ai magazinelor non-stop era romi. ” Îmi place să răspund şi unori nevoi sociale. L-am tradus cu ajutorul profesorului de romanes şi am ataşat şi steagul etniei pe care se poate da click pentru a fi tradusă pagina. Plătesc fără probleme sunt corecţi”, spune omul de afaceri botoşănean, mai scrie sursa citată.
http://www.businessmagazin.ro/
Un mod revolutionar de a vizita Parisul

Insa pentru Joel Olivieri, un expert-contabil din Corsica, tocmai simplitatea unei idei l-a adus la Paris, dupa ce si-a lasat slujba din frumoasa insula din Mediterana. Olivieri si-a parasit insula natala pentru a reinventa modul de a vizita una dintre cele mai cunoscute si apreciate destinatii de vacanta, Parisul, orasul luminii si al indragostitilor. O aventura!
Olivieri este convins ca de ani buni nimic nu s-a schimbat in modul in care se face turism in marile orase. „Daca te vei uita pe strazi, spune el, vei descoperi ca turistii fie consulta ghidurile tiparite, fie umbla cu castile pe urechi ascultand audioghidurile terne, lipsite de originalitate”.
Joel Olivieri a utilat fiecare masinuta electrica cu doua ecrane A-GPS de ultima generatie. Pe unul din ecrane iti este indicat traseul, iar pe al doilea iti este prezentata in varianta video fiecare strada, fiecare monument sau istorie legate de traseul pe care alegi sa il parcurgi.
Exista nu mai putin de 60 de reportaje video si 800 de fotografii, iar autorii textelor sunt istorici ai orasului. Micul automobil electric de productie italiana are doua locuri si este dotat cu WiFi pentru a permite utilizatorilor sa partajeze online in timp real experienta lor in capitala Frantei.
Olivieri, proprietarul agentiei Go-self Tours, care gestioneaza aceste vizite inedite, se gandeste la viitor. In curand, utilizatorii isi vor putea inregistra audio-video experienta, oferindu-si astfel o amintire de neuitat, iar pentru cei care nu poseda permis de conducere, experienta va putea fi posibila, in viitorul apropiat, si mijloacele de transport incomun sau cu trenul, in marile orase ale Frantei.
Un tur de 2 ore si 15 minute costa 90 de euro/mijloc de transport si 30 de euro pentru serviciile video, iar un tur extins de 3 ore si jumatate se poate achizitiona cu 130 Euro/mijloc de transport si 30 euro pentru serviciile video. Tururile de noapte sunt cu 25% mai scumpe.
Conditiile pentru a putea achizitiona un astfel de tur sunt: varsta minima 21 ani si permis de conducere international categoria B. Parcarea autovehiculului electri este gratuita pentru un interval de 2 ore in parcurile auto special amenajate.
http://ghideuropean.ro/