roadrunner 5g 720x364 1Companiile de reţele şi de telecomunicaţii pariază pe dezvoltarea reţelelor wireless din a cincea generaţie pentru a respinge un asalt al furnizorilor de internet care le ameninţă afacerea de bază, aceea de a interconecta masele. Însă principala lor problemă este că industria de profil încă nu ştie cum ar trebui să fie infrastructura 5G, scrie The Wall Street Journal. Tom Wheeler, preşedintele Comisiei Federale pentru Comunicaţii din SUA, a descris incertitudinile spunând că 5G este precum o pictură de Pablo Picasso. „Eu văd ceva diferit de ceea ce poate că vezi tu. Cred că aici a ajuns 5G-ul”, a afirmat Wheeler.

Însă companii de telefonie mobilă din întreaga lume, inclusiv AT&T din SUA, Ericsson din Suedia, Deutsche Telekom din Germania şi Huawei Technologies din China, se grăbesc să schiţeze un tablou comun despre ceea ce ele speră să fie următoarea generaţie de reţele wireless, chiar dacă ultimul standard, 4G, este încă în dezvoltare.

Industria de profil intenţionează să obţină o rată de latenţă (viteza cu care comunică între ele două gadgeturi) de o milisecundă, faţă de 50 de milisecunde în cazul 4G. Operatorii telecom vor, de asemenea, reţele mai eficiente la viteze de sute de km pe oră. Scopul lor este de a ajunge la viteze de transmitere a datelor de 10 gigabiţi pe secundă pentru 5G, de mii de ori mai mari decât actualele viteze ale 4G.

La aceste viteze, un film de înaltă definiţie poate fi transferat în câteva secunde. Însă în prezent tehnologia care să permită aceste transferuri nu există. Compania coreeană de telecomunicaţii KT, în parteneriat cu Samsung Electronics, au obţinut o viteză de transfer de 7,5Gbps într-un mediu de test. Ericsson şi Nokia testează viteze de 2 Gbps.

http://www.zf.ro/

 

miepo logoOrganizația pentru Atragere Investiții și Promovare Exporturi din Moldova (MIEPO) anunță despre lansarea apelului public pentru colectarea de proiecte investiționale pentru anul 2015. Proiectele investiționale selectate în urma prezentului apel vor fi recomandate potențialilor investitori și finanțatori externi în cadrul misiunilor de afaceri specializate, delegații oficiale, forumuri, conferințe naționale și internaționale, întrevederi bilaterale, resurse electronice și alte instrumente informaționale.


Agenții economici interesați în atragerea de investiții străine pentru proiecte planificate pentru 2015, sunt invitați de a completa formularul online: https://docs.google.com/forms/d/1fmH1uB-wl-6wd-V9I1re6Ue96CPqt6OOl-nnUThazMM/viewform. Data limită de depunere a dosarului - 27 martie 2015. Informații suplimentare: 022 273-654 și . 


________________
MIEPO este o structură a Ministerului Economiei al Republicii Moldova, cu mandat pentru activități în atragere investiții, promovare exporturi și promovare de țară. Fondată în 1999, organizația asistă investitorii străini în formarea de parteneriate de durată și contribuie la dezvoltarea sustenabilă a exportatorilor din Moldova, prin aplicarea unui spectru larg de servicii și programe specializate. Misiunea MIEPO este de a  facilita dezvoltarea afacerilor și parteneriatelor în Moldova prin implicare, comunicare și promovare. _________________

Duminică, 08 Martie 2015 18:27

„Drancor” trece la ofensivă

466 548866 img2 1„Cuvântul „criză”, scris în chineză, - spunea John Fitzgerald Kennedy, - constă din două caractere: unul înseamnă „pericol”, iar celălalt – „oportunitate”.

Se pare că la fabrica „Drancor”, una dintre cele mai mari întreprinderi din țară, care se ocupă cu producția de înghețată, cuvintele celui de-al 35-lea președinte al SUA au fost luate cât se poate în serios și, în timpul unei crize mondiale de proporție, se încearcă nu doar dezvoltarea companiei, ci și trecerea la un nou nivel.

„În anul 2013 am procurat, iar în 2014 am lansat, o nouă linie de producție a înghețatei, care corespunde celor mai moderne cerințe, inclusiv celor europene, și care are o capacitate de producție de 9-14 mii de porții pe oră, - spune directorul general al „Drancor”, Vasile Drangoi. – Este vorba despre TeDr1 1knoline 9 (Italia). Și am dezvoltata rețetele a 13 noi tipuri de înghețată. Am început să comercializăm o parte dintre ele la sfârșitul sezonului trecut, de exemplu „Gulliver”. Iar majoritatea lor va apărea în această primăvară: „New Why Not”, „Maxi Cornet”, „Super Fruct”, „Tropicana”, „Ice Tea”.

Pe linia veche vom produce doar înghețatele cu cele mai mari vânzări – „Eskimo” și „Moldova”.
Compania „Drancor” a fost înregistrată în anul 1989, iar din anul 1996 se ocupă cu producția de înghețată. Actualmente, capacitatea de producție a întreprinderii este de 450 de tone lunar, iar sortimentul este de aproximativ 60 de articole.

Timp de mulDr6 1ți ani, o parte din producția fabricii era și este furnizată pentru export în România.
În 2015 „Drancor” își extinde geografia exportului. Au fost încheiate și încep să activeze contractele cu șase țări arabe: Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit, Bahrain, Qatar, Oman.

O parte dintre problemele legate de lansarea pe piețele noi au fost soluționate, trecând la achiziționarea materiei prime, care corespunde standardelor europene, de la furnizorii olandezi, germani, danezi și italieni. Cât despre problema legată de controlul calității, se pare că aceasta nu are legătură cu întreprinderea: în cabinetul directorului general se găsește un întreg set compus din diverse premii internaționale. De la medalia de aur, primită în anul 1998 în Paris pentru „Cel mai bun producător național” (pe care a și putut-o pipăi jurnalistul) și până la premiul obținut în anul 2014 la „International food & beverages quality awards” (Madrid, Spania).
Dr7 1
„De asemenea, în Moldova vom extinde rețeaua de parteneri comerciali, - spune Vasile Drangoi. – Am procurat 700 de frigidere noi, în plus față de cele 4000 existente”.

Dar, în general, MyBusiness a ajuns la „Drancor” nu atât de mult din cauza extinderii sortimentului și a modernizării utilajelor, ci a faptului că întreprinderea a dezvoltat un tip de producție totalmente nou. Este vorba despre batoanele de ciocolată de nouă tipuri, numărându-se și astfel de specialități care, actualmente, nu există pe piața locală: ciocolată de lapte, cu napolitane, cu arahide, cu nuci, de lapte cu mac, cu lămâie, cu aromă de ceai verde, cu portocală și cu căpșuni. Plus prune uscate cu nuci în glazură de ciocolată.

„Încă demult a apărut ideea de a oferi cumpărătorului moldovean o ciocolată calitativă la prețuri „corecte”, - își amintește Vasile Drangoi. – Încă în anul 2002 am procurat utilajele necesare și am început să le utilizăm pentru glazura înghețatei, iar întrebarea legată de lansarea batoanelor de ciocolată a rămas suspendată în aer. Și abia acum am hotărât că a venit timpul.

Este evident faptul că acest lucru necesită o construcție totalmente diferită a distribuției, o altă IMG 0239 1logistică. Deja adunăm reprezentanți de vânzări, care se vor ocupa în exclusivitate de această direcție, mașini speciale, încheiem contracte legate de comercializare”.

A treia direcție a activității companiei „Drancor”, producția de semifabricate, va avea și ea noutăți în 2015. Pe lângă tradiționalul aluat; pizza; plăcinte cu brânză, cartofi, varză, se vor adăuga turtele cu vișină, gem, cremă de ciocolată și „urechiuși” congelate.

„Acest produs are, de asemenea, o direcție de export, - comentează Vasile Drangoi. – El este solicitat nu doar în Moldova, ci și în România”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

анжела елисеева ceramicaPictura pe ceramică reprezintă o nouă direcție în activitatea meșteriței Angela Eliseeva. Actualmente, arsenalul de creație al artistei conține, pe lângă articole din lemn decorate manual (lădițe, casete pentru chei, talgere, cufere), o serie de cadouri originale din ceramică. Fiind pictate într-un stil aparte, figurinele – semne zodiacale, farfuriile de perete, ceasurile, candelabrele – reprezintă articolele noi, create de meșteriță, care pot fi vizualizate și comandate doar de pe magazinul online artgift.md.

Conform spuselor artistei, lucrul cu noul material a fost condiționat de „dorința de a uimi” și situația economică. „În pofida nișei alese, piața te îndeamnă să te miști, deși meșterul își dorește să confecționeze un articol deosebit, care, în mod obiectiv, nu ar putea să fie ieftin. De aceea, atunci când creațiile unice nu se vând pentru o perioadă lungă de timp, artistul trece printr-o perioadă chinuitoare de așteptare a cumpărătorului său. Iar pentru ca să nu existe astfel de situații, este necesar să manifești flexibilitate, lărgind sortimentul de produse, care poate demonstra domeniile de creație și poate atrage cumpărători cu  nivele diferite de venit. Dat fiind faptul că, în comparație cu lemnul, ceramica este mai ieftină și, totodată, poate fi pictată cu ușurință, am hotărât să introduc o direcție nouă, extinzând paleta de articole decorative cu ajutorul acestui material”, - a spus meșterița Angela Eliseeva pentru mybusiness.md.

ceramica3Pentru cititorii noștri vom concretiza faptul că lucrările din lemn (lădițele, casetele, tavele, mesele de cafea) ale artistului pot fi atribuite categoriii „articole de artă”, de aceea prețul lor și este ridicat (110-350 de euro). Cerințele ridicate față de lucrul propriu, simțul artistic, silința determină meșterul să păstreze un nivel al calității ridicat. Din această cauză, lucrările ei au un astfel de feedback: „Am văzut pozele de pe site, dar, în realitate, articolul a depășit așteptările mele”. Astfel de recenzii sunt o sursă de energie, inspirând artistul să creeze în continuare și să lucreze din ce în ce mai bine.

Articolele din ceramică, realizate de Angela Eliseeva, sunt la fel de frumoase și profesioniste. Ca și în cazul lucrurilor din lemn, ea a recurs la experimente de creație și tehnologice. Pentru a ajunge la efectul de culoare dorit, în urma numeroaselor încercări și eșecuri, artista și-a dezvoltat o tehnică proprie de aplicare a culorii pe ceramică, care imită tehnica japoneză de prelucrare a ceramica4obiectelor din ceramică, „raku”. Articolele raku sunt unice, deoarece este imposibil să prezici cum vor arăta. Nu se aseamănă între ele, iar rezultatul final, de regulă, reprezintă o surpriză plăcută. La fel și în cazul Angelei Eliseeva, pictura articolelor decurge în condițiile de flux de creație. Sunt foarte puține șanse să fie găsite două obiecte similare, realizate de ea.

„Atunci când sunt rugată să repet o anumită pictură, „cum e în poză”, pot doar să promit că voi realiza ceva asemănător. Îmi place abordarea care permite păstrarea unicității a fiecărui articol. Cât despre ceramică, mi-a reușit să inventez o metodă de pictură a ei, fără a implica expunerea la temperaturi ridicate. Cum anume? Acesta este secretul meu profesional”, - a zis dânsa.
În condițiile de instabilitate economică și salturi ale monedei naționale, nu prea există comenzi importante și Angela Eliseeva a hotărât să se axeze pe realizarea articolelor din domeniul „cadouri creative”, care se încadrează într-o categorie de ceramica7prețuri relativ mici. Și, totodată, artista a accentuat faptul că pe piața autohtonă nu există o alegere mare pentru obiecte care ar putea fi poziționate ca fiind „cadouri pentru bărbați”.

„Pe piață există atâtea lucruri pentru femei, încât mi-am dorit să realizez ceva și pentru bărbați. Consider că e timpul să se treacă de la seturile standard „aftershave, aparat de ras, cămașă” la altceva. În lumea feminină există numeroase chestii utile, care pot să înfrumusețeze viața bărbaților, ale căror interese sunt mult mai vaste decât percepțiile comune. De exemplu, o variantă ar fi un talger frumos, destinat micului dejun. Îi va fi plăcut să primească o cană de cafea sau de ceai pe un astfel de talger nu doar unei femei, ci și unui bărbat. Sau, credeți că nu va genera emoții plăcute o figurină-semn zodiacal, care se încadrează bine în designul camerei și care, totodată, va semnala celor din jur cine „domnește” pe acest teritoriu? Iar un astfel de cadou poate fi oferit fie unei ceramica11persoane apropiate, fie unui coleg de muncă sau șefului. Sau farfuriile de perete, care au fost întotdeauna un element modern al design-ului și, astăzi, sunt iarăși foarte populare; candelabrele originale, care creează o atmosferă plăcută în cameră?” – reflectează meșterița.

Care sunt prețurile pentru pictura pe ceramică? Se încadrează în nivelul de venit al unui cumpărător cu venit mediu. De exemplu, prețurile pentru farfuriile decorative de perete pornesc de la 10 u.c, în dependență de dimensiune; figurinele cu chipul semnelor zodiacale – până la 80 u.c.

Răspunzând la întrebarea cu privire la perspectivele de comercializare a articolelor originale, realizate de către meșterii autohtoni, Angela Eliseeva a constatat faptul  că în Moldova astfel de oportunități sunt foarte puține. „Deocamdată, rămâne eficientă varianta de vânzare pe Internet. O soluție benefică pentru mulți ar fi deschiderea de magazine handmade în Chișinău, unde, într-o atmosferă confortabilă, ar fi prezentate lucrările artiștilor handmade. Pentru meșteșugari soluția ar fi magazinul-galerie, unde cumpărătorului îi poate fi prezentat întregul spectru de creație și el va putea memoriza numele artiștilor și nu va dori să plece fără a procura ceva”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 08 Martie 2015 15:22

ODIMM a închis inelul Mării Negre

IMG 0300 1În Chișinău s-a desfășurat conferența de încheiere a proiectului de creare a Rețelei regionale a incubatoarelor de afaceri (Black Sea BI-NET).


Scopul proiectului “Rețeaua regională a incubatoarelor de afaceri” a fost accelerarea dezvoltării economiei competitive și productive în regiunea bazinului Mării Negre prin crearea rețeleie de incubatoare, schimbul de experiență și de cunoștințe și suportul întreprinderilor mici și mijlocii care au intrat în această rețea internațională.  


Proiectul a fost lansat și în Moldova în martie anului 2013. Liderul acestuia a fost recunoscută Organizația de Dezvoltare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii ODIMM. În total, în cadrul proiectului au participat șase state din bazinul Mării Negre: Moldova, România, Ucraina, Grecia, Armenia și Turcia. Bugetul proiectului a constituit 800 mii euro, o mare parte din care a fost acordată de Instrumentul European de Vecinătate și Parteneriat (IEVP) și Instrumentul de Asistență pentru Preaderare (IPA) în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră în bazinul Mării Negre.


Pe parcursul proiectului au fost desfășurate diverse evenimente, a fost creată Platforma internațională de colaborare Black Sea BI-NET și editat ghidul “Cum să creezi o rețea de incubatoare”.


Totuși, proiectul a atins alte rezultate, decât cele prezentate mai sus.


IMG 0297 1“În Moldova a fost creată și activează rețeaua de incubatoare de afaceri RIAM, - a anunțat directorul general ODIMM Iulia Iabanji. – Ea este unul din participanții la Black Sea BI-NET și include 8 incubatoare. Pentru moment, avem pregătit de lansare al nouălea incubator în Cimișlia și, pentru viitor, planificăm să deschidem încă două. Dorim să o facem în acele regiuni rurale, de unde pleacă activ tineretul să lucreze peste hotare.


Cu toate acestea, rețeaua poate să-și permită să cheme consultanții calificați, care vor ajuta participanții în alcătuirea cererilor de finanțare din fondurile europene mari, cum ar fi COSME, Horizon 2020 etc. O întreprindere mică nu poate să o facă individual”.


“Băncile din Grecia nu oferă bani pentru întrepridnerile începătoare. Astfel, tinerii noștri pleacă la muncă în Germania, - continuă Nicolas Petropoulos, președintele Rețelei regionale grecești de cooperare și organizare a suportului pentru ÎMM. – Un incubator este, în primul rând, posibilitatea de a-i ajuta pe tineri să-și deschidă o afacere personală acasă”.


IMG 0314 1Însă, toate acestea reprezintă o mică parte din acel rol pe care îl joacă incubatoarele de afaceri. Și cu cât e mai bogată țara, cu atât mai multe resurse ea implimentează în dezvoltarea infrastructurei lor. De exemplu, Turcia a contribuit direct în dezvoltarea lui Black Sea BI-NET cu suma de 180 mii euro. Alte țări au participat din banii europeni.


“În doi ani nu am creat nici o structură materială, - a povestit pentru MyBusiness.md directorul Centrului Național de Dezvoltare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii al Armeniei Karen Gevorkyan. – În schimb, am obținut posibilitatea să formăm contacte noi pentru schimb de experiență. De exemplu, în Armenia activează două tipuri de incubatoare: tradiționale, cu clădiri și oficii, și virtuale. Și într-unul din incubatoare de ultimul tip am adunat 12 întreprinderi din toată țara care produc fructe uscate, am creat pentru acestea o marcă de recunoaștere comună și le dezvoltăm în același ritm. La fel am procedat și cu producătorii de brânză și cu agricultorii”.


“Noi am dezvoltat un sistem special de teste care verifică dacă persoana este în stare să devină antreprenor, - și-a povestit experiența directorul incubatorului academic din Zaporojie (Ucraina) Iurii Petraș. – Acesta include traininguri, seminare, jocuri intelectuale ș.a., servind drept exemple la ceea ce-l așteaptă pe viitorul antreprenor în realitate la ieșire din Camera Înregistrării de Stat. Foarte puțini reușesc să treacă.


IMG 0305La fel, pentru proiectele de perspectivă, care nu au reușit să intre în incubator gratuit, noi am creat co-working centre, unde doritorii au posibilitatea să închirieze oficiile la prețurile mai joase decât cele de piață. Veniturile sunt investite în dezvoltarea incubatorului. Și, pe de altă parte, avem în planuri să deschidem un parc tehnic, unde se vor desfășura cercetările științifice și vor fi create modelele și prototipurile”.


A doua zi a conferinței, Brokerage Event, a fost dedicată introducerii rezidenților incubatoarelor de afaceri din Moldova colegilor veniți din cele cinci state vecine din bazinul Mării Negre. Tot atunci au fost analizate posibilitățile de desfășurare a activității practice comune.


În total, rețeaua existentă include 80 de incubatoare din diferite țări. Însă numărul dat reprezintă doar începutul. Rețeaua va fi dezvoltată și completată. De exemplu, din România în Black Sea BI-NET au intrat doar incubatoarele din județele Galați, din Turcia – doar 6 incubatoare (dintre care două sunt în procesul de lansare) din provincia Samsun.


Pe poze:


- Iulia Iabanji
- Iurii Petraș (în partea stângă) și Nicolas Petropoulos
- Karen Gevorkyan



Articol pregătit de MyBusiness.md

Sâmbătă, 07 Martie 2015 14:08

Uber lansează serviciul uberX în Bucureşti

uber app 640Uber, controversatul serviciu internaţional de ridesharing, a anunţat că îşi extinde operaţiunile şi în România. Primul oraş din ţară care va beneficia de pe urma serviciilor sale este Bucureşti, unde Uber va activa sub sigla uberX. Obiectivul companiei este să ofere o alternativă la mijloacele obişnuite de transport, folosind tehnologie modernă şi modalităţi de plată flexibile. Accesul la uberX se face prin intermediul unei aplicaţii de pe smartphone, care conectează pasagerii şi şoferii.


Uber listează printre avantajele serviciului său siguranţa şi costul redus al curselor, întrucât şoferii sunt aleşi individual în urma unui interviu, iar plata se face automat prin intermediul aplicaţiei, iar costul se împarte în mod egal pentru fiecare călător în parte. Aplicaţia Uber este disponibilă în acest moment pentru iOS în AppStore şi pentru Android în Google Play Store.

Momentan, uberX în România este lansat în regim pilot, cu un număr restrâns de maşini disponibile. Planul este ca prin intermediul Uber, compania să ajute la decongestionarea traficului, oferind posibilitatea de transporta până la patru pasageri în acelaşi timp. Pentru a avea acces la serviciile Uber, trebuie realizat un cont în aplicaţie, care poate fi ataşat chiar şi de profilul de Facebook. Un număr de telefon şi un card de credit sunt absolut necesare pentru realizarea contului.

Fiecare şofer are propriul profil cu fotografie şi nume, cât şi numărul de înmatriculare al maşinii. Poţi vedea în timp real maşinile uberX pe hartă, iar fiecare cursă poate fi urmărită chiar şi printr-o interfaţă web, de către cei dragi, pentru a se asigura că persoanele ajung la destinaţie în siguranţă. La interviul de înscriere în program, şoferii trebuie să dovedească că au peste 21 de ani, au un permis de conducere valid, nu au cazier şi sunt proprietarii unei maşini cu asigurare validă. După fiecare cursă, utilizatorii sunt îndemnaţi să lase o notă şoferului de la 1 la 5.

Costurile de transport sunt similare cu cele pentru taxiurile locale. Uber taxează fiecare kilometru parcurs cu 1,39 lei, cât şi fiecare minut de călătorie cu 0,23 lei. Tariful de bază este de 1,39 lei, cursa minimă de 6 lei, iar anularea comenzii este taxată tot cu 6 lei. Cei care îşi fac cont nou şi vor să testeze serviciul vor putea beneficia de o cursă gratuită folosind codul UBERBUCHAREST, în limita a 30 de lei. Oferta este valabilă până pe 25 aprilie.

AICI am ataşat un infografic în format PDF care explică pe îndelete serviciile Uber.


Sursă: Go4it.ro

lbWNsDin data de 23.02.2015 a intrat în vigoare noile tarife pentru serviciile fiscale electronice aprobate prin Ordinul administratorului Î.S. „Fiscservinform” nr. 16 din 20.02.2015 „Cu privire la stabilirea prețurilor pentru serviciile fiscale electronice”, în baza căruia persoanele juridice, ce nu au calitatea de subiect al impunerii cu T.V.A., au posibilitatea de a se conecta la serviciile fiscale electronice achitînd o taxă unică de 110 lei.

Prin urmare, procesul de conectare la serviciile fiscale electronice se va realiza conform Instrucţiunii de utilizare a serviciilor fiscale electronice, aprobată prin Ordinul IFPS nr. 1223 din 26.08.2014 (MO nr. 282-289 din 26.09.2014), cu semnareaContractului de conectare la serviciile fiscale electronice a persoanelor juridice pe o durată nedeterminată.

Documentele fiscale electronice expediate către SFS prin intermediul serviciilor fiscale electronice, care au fost racordate la serviciul Msign, necesită a fi autorizate cu utilizarea semnăturilor electronice disponibile pe piaţa Republicii Moldova (semnătura electronică de autentificare, semnătura digitală sau semnătura mobilă).

Î.S. „Fiscservinform” oferă posibilitatea de a beneficia de semnături electronice de autentificare pe un termen de 2 (doi) ani, în baza Contractului de prestare a serviciilor în domeniul semnăturilor electronice de autentificare.

Pentru fiecare semnătură solicitată, persoanele juridice vor achita suma de 185 lei. Reeşind din faptul că, pentru expedierea dărilor de seamă fiscale prin intermediul serviciului „Declaraţie electronică” este necesar de a fi aplicată semnătura conducătorului şi a contabilului-şef, persoana juridică urmează să solicite 2 (două) semnături electronice de autentificare.

Astfel, suma totală ce urmează a fi achitată de persoana juridică la conectarea iniţială va constitui 480 lei. Ulterior, la expirarea termenului de valabilitate a semnăturilor electronice de autentificare, la solicitarea noilor semnături se va tarifa doar costul acestora, fără achitarea taxelor suplimentare pentru conectare la serviciile fiscale electronice.

Politica Î.S. „Fiscservinform” este orientată către calitatea serviciilor prestate, mărfurilor comercializate, respectiv, satisfacerii cerinţelor şi aşteptărilor clienţilor săi. În acest context, analizînd ofertele Î.S. „Fiscservinform” pentru conectarea persoanelor juridice neplătitori de T.V.A. din anii precedenţi, conform căruia pachetul OPTIM SET constituia 555 lei, incluzînd conectarea la serviciul „Declaraţie electronică” şi eliberarea a 2 (două) semnături electronice de autentificare pentru o perioadă de 1 (un) an, se observă o scădere semnificativă a preţurilor.

La etapa actuală, accesul la serviciile fiscale electornice se oferă pe o perioadă nedeterminată, iar termenul de valabilitate a semnăturilor electronice de autentificare, eliberate de către Î.S. „Fiscservinform”, este de 2 (doi) ani.

Pentru informaţii suplimentare privind serviciile oferite de Î.S. „Fiscservinform” contactaţi Centrul de Apel al întreprinderii, la numărul de telefon (022) 822-222

Sursă: Monitorul Fiscal

Apple WatchVersiunea de lux a Apple Watch, care va prezentată în cadrul unui eveniment programat luni, 9 martie, ar putea costa până la 10.000 de dolari, a declarat Andy Hargreaves, analist la Pacific Crest, citat de MarketWatch.

Hargreaves consideră că preţul noului dispozitiv va depăşi majoritatea estimărilor, Apple dorind să fie un concurent puternic atât în privinţa modei cât şi a funcţionalităţii.

În pofida şocului iniţial, preţul peste aşteptări va fi privit de analiştii de pe Wall Street ca un lucru pozitiv, dar Apple Watch va trebui să devină "un fenomen al modei" pentru a confirma aşteptările şi a reuşi să fie adoptat pe scară largă de către utilizatori.

În opinia analistului, acest obiectiv este incredibil de dificil şi imprevizibil, chiar şi pentru un brand puternic ca Apple.

Preţul pentru ceasul de nivel mediu al Apple ar putea fi de cel puţin 599 de dolari, potrivit estimărilor Pacific Crest, comparativ cu dispozitivul entry-level de 350 de dolari prezentat de Apple în septembrie.

Zf.ro
Ecoenergetic5 martie 2015, Chișinău – Ministerul Economiei şi Agenţia pentru Eficienţă Energetică, cu sprijinul proiectului Energie şi Biomasă au decis, astăzi, lansarea Competiţiei naţionale „Moldova Eco-Energetică”, ediţia 2015. Decizia a fost luată în cadrul Consiliului de Coordonare Moldova Eco Energetică (CC MEE), condus de ministrul Economiei, Stephane Bride.


“Concursul Moldova Eco Energetică este cea mai importantă platformă de promovare a inițiativelor inovative în domeniul energiei regenerabile şi eficienţei energetice din Republica Moldova. Timp de trei ani, rezultatele concursului au demonstrat că sectorul energiei regenerabile poate deveni cu adevărat o industrie competitivă, ce ar impulsiona dezvoltarea mediului de afaceri, în special în zonele rurale”, a spus ministrul Economiei la şedinţă.


La concursul din acest an pot participa atât agenți economici și instituții publice, cât și persoane fizice, ONG-uri, grupuri de inițiativă, fundații, etc. Premianții la cele 10 categorii vor fi premiați în cadrul unei gale festive, care se va desfășura în luna decembrie 2015.

De asemenea, Consiliul a aprobat noul logo al concursului Moldova Eco Energetică, precum și modificările la regulamentul de organizare al acestuia.


În perioada 2012-2014 la concursul Moldova Eco Energetică au fost depuse 209 dosare, fiind premiate 65 istorii de succes.

9d432e33332dRestaurantele McDonald’s vor renunţa treptat să mai cumpere pui crescuţi cu antibiotice vitale în combaterea infecţiilor care afectează oamenii, pentru a evita dezvoltarea unor superbacterii extrem de periculoase, scrie Reuters.

Anunţul este cea mai agresivă tentativă de până acum a lanţului american de fast-food de a încerca să schimbe practicile producătorii de pui.

Cel mai mare lanţ de restaurante vrea ca în doi ani în SUA să cumpere doar pui crescuţi fără antibiotice foloste în tratarea oamenilor.

”Ne ascultăm clienţii şi lucrăm intens cu crescătoriile de pui pentru a face tranziţia”, a declarat Marion Gross, prim-vicepreşedinte McDonald’s pe America de Nord.

Folosirea antibioticelor de către veterinari este legală, dar totuşi, în cazul oamenilor, rata infecşiilor cauzate de bacterii rezistente la antibiotice este în creştere.

Experţii în sănătate şi cei de la protecţia consumatorului au devenit din ce în ce mai critici la adresa practicilor de injectare a puilor, vitelor şi porcilor cu antibiotice.

Oamenii de ştiinţă susţin că în momentul în care un antibiotic este administrat, omoară bacteriile slabe, dar cele puternice reuşesc să supravieţuiască şi să se multiplice. Riscul este de a se crea ”superbacterii”, rezistente la importante medicamente administrate oamenilor. Aceste superbacterii sunt responsabile numai în SUA de aproximativ 23.000 de morţi umane şi peste 2 milioane de îmbolnăviri anual, ceea ce duce la costuri directe de până la 20 de milioane de dolari.  

http://www.zf.ro/