Doi foşti şefi din Piritex vor 2,6 mil. € din mobilă la comandă
Producătorul de mobilă la comandă Theta, o afacere pornită de doi foşti executivi din cadrul Piritex, va lansa la finalul acestei luni primul brand propriu într-un magazin care va fi deschis în Bucureşti, a declarat Mihai Toma, managing partner în cadrul companiei.
„Noul brand se va numi Pixello, va fi destinat segmentului rezidenţial şi se va adresa persoanelor cu venituri medii, în general familii cu venituri de circa 3.000 de euro pe lună. Mobilarea completă a unui apartament cu 3 camere cu brandul Pixello costă circa 7.000- 8.000 de euro“, a declarat Mihai Toma.
Afacerea Theta a fost lansată în 2009 de Mihai Toma, un fost director de vânzări în grupul Piritex, devenit ulterior director al fabricii de mobilă Fortismob şi de Florin Gheorghe, director comercial al grupului Piritex. Pornită iniţial ca o afacere destinată clienţilor cu venituri mari, Theta a început să ţintească şi segmentul rezidenţial.
„Planul nostru este ca segmentul rezidenţial să atingă o pondere de 25% din totalul afacerilor, faţă de mai puţin de 10% cât este în prezent“, a menţionat Mihai Toma.
Mobila este produsă într-o fabrică proprie a companiei, situată în comuna Blejoi, în nordul oraşului Ploieşti, a cărei producţie a fost extinsă în 2014 în urma unui program de investiţii de 400.000 de euro, finanţat în proporţie de 80% cu fonduri europene nerambursabile. Un număr de 71 de angajaţi lucrează în prezent pentru companie, cei mai mulţi în fabrica de la Ploieşti şi o echipă de circa 15 oameni la sediul din Bucureşti.
Mobila este proiectată de arhitecţi români, recrutaţi de pe băncile facultăţii de Arhitectură din Bucureşti. În prezent, 4 arhitecţi se ocupă de designul şi proiectarea mobilei.
Anul trecut, Theta a înregistrat o cifră de afaceri de 2 milioane de euro, în creştere cu 30% faţă de anul precedent. Pentru 2015, Mihai Toma estimează o cifră de afaceri de 2,6 milioane de euro. Marja de profit a companiei este de circa 7%.
http://www.zf.ro/
G7 vs CO2: țările industrializate vor să renunțe la combustibilii fosili

Liderii ţărilor puternic industrializate (G7) au stabilit o serie de măsuri pentru combaterea schimbărilor climatice, cu ocazia summitului desfăşurat în landul german Bavaria.
Liderii G7 s-au angajat în favoarea eliminării combustibililor fosili până la sfârşitul secolului XXI şi pentru stabilirea unei limite a încălzirii globale cu cel mult 2 grade Celsius, scrie Mediafax.
“Suntem conştienţi de necesitatea de a elimina emisiile de CO2 din industria globală”, a declarat cancelarul Germaniei, Angela Merkel, precizând că statele puternic industrializate (G7) sunt favorabile reducerii emisiilor poluante cu 40-70 la sută până în 2050, aşa cum recomandă experţii Naţiunilor Unite.
“Nicio ţară nu a formulat obiecţii”, a declarat Merkel, referindu-se la liderii G7 – Germania, SUA, Canada, Marea Britanie, Franţa, Italia şi Japonia.
“Este vorba de o revenire binevenită la un rol de coordonare internaţională privind contracararea schimbărilor climatice”, a comentat Christoph Schott, reprezentantul grupului ecologic Avaaz.
http://adevarulfinanciar.ro/
Insula buncăr unde miliardarii americani așteaptă apocalipsa financiară
Marii bogați din SUA își pregătesc spații izolate pentru a fi cât mai feriți de ochii lumii și cât mai bine protejați de pericolele din afară. Există o insulă în Miami supranumită „buncărul miliardarilor”, unde nimeni din exterior nu poate pătrunde.
Money.ro a scris anterior despre faptul că mulți superbogați ai lumii își pregătesc discret locuri sigure unde să se retragă în cazul în care societatea se va confrunta cu instabilitate socială, violență și criză financiară.
Cu doar 35 de case și cu o populație de 86 de persoane, satul Indian Creek este unul dintre cele mai bogate și mai exclusiviste locuri de pe planetă. Satul este situat pe o micuță insulă din Biscayne Bay din Miami. Strada principală a localității a intrat recent într-un clasament al celor mai scumpe străzi din SUA, cu o valoare medie a caselor de 21,48 milioane de dolari. Din acest motiv, satul a fost supranumit „buncărul miliardarilor”.
Însă chiar și dacă ți-ai dori cu tot dinadinsul să vizitezi această insulă, nu ai nicio șansă, scrie Business Insider, citând publicația Forbes, deoarece singura intrare pe insulă este extrem de bine păzită, forțe ale poliției private patrulează 24 de ore din 24 având în dotare bărci, jeep-uri și Jet Ski-uri.
Cu o suprafață de 10,3 km2, insula Indian Creek este una dintre cele mai mici și mai bogate comunități americane. Aici are o proprietate dealerul auto Norman Braman, care deține o casă cu opt dormitoare, pentru care a plătit, în 1991, 3,9 milioane de dolari. Un cetățean rus identitatea căruia nu este cunoscută a achiziționat, în august 2012, o casă pentru 47 milioane dolari.
Starul Julio Iglesias are și el o casă pe această insulă, pentru care a plătit 15,2 milioane dolari, în 2012. Și miliardarul Carl Icahn are o casă de vacanță aici, pentru care a achitat n 1997 7,5 milioane de dolari.
Printre proprietarii care se ascund pe micuța insulă din Miami se numără magnatul oțelului Leroy Schecter, proprietarul unui fond de hedging Eddie Lampert, antrenorul din fotbal Don Shula, modelul Adriana Lima, dar și mogulul imobiliar Jeffrey Soffer.
„Vinul Moldovei” are viitor pe piaţa din China
Brandul de ţară „Vinul Moldovei” a impresionat din nou comunitatea internaţională. De această dată, la Beijing, în cadrul TopWine China 2015, vinurile noastre au fost vedetele expoziţiei specializate. Expuse la un stand impresionant, produsele a 17 companii vinicole au atras vizitatorii chinezi datorită gustului rafinat, savorii puternice şi culorilor speciale. Participarea la eveniment a producătorilor autohtoni a avut loc la iniţiativa Oficiului Național al Viei și Vinului din Moldova (ONVV), cu susținerea programului USAID CEED II, care continuă campania de promovare a brandului de țară „Vinul Moldovei” pe cele mai importante piețe internaționale.
La această ediție a expoziției de la Beijing au participat următoarele companii vitivinicole: Cricova, Maurt, Imperial Vin, Suvorov, Mold Nord, Nis-Struguraș, Migdal-P, Purcari, Bostavan, Asconi, Cimișlia, Vinăria din Vale, Basavin, Fautor, Chateau Vartely, Doina Vin, Mimi.
Andrian Digolean, expert principal marketing, ONVV: „Expoziţia de la Beijing a fost un succes fulminant pentru vinificatorii noştri. Pe durata evenimentului standul Moldovei a fost practic luat cu asalt de vizitatori, fiind epuizate toate stocurile cu care vinificatorii noştri au mers în China. Interesul manifestat faţă vinurile noastre reconfirmă faptul că „Vinul Moldovei” are toate şansele să cucerească piaţa chineză, dar şi să devină un simbol al calităţii şi un brand recunoscut la nivel internaţional.”
Timp de trei zile, expoziția de la Beijing a fost vizitată de cca 10 mii de vizitatori: experți, importatori, distribuitori, jurnaliști, bloggeri, amatori ai vinurilor de calitate și potențiali parteneri de afaceri. În cadrul degustărilor la standul „Vinul Moldovei” producătorii moldoveni au avut posibilitatea de a-și prezenta vinurile potenţialilor parteneri de afaceri, fapt ce le va spori şansele de export pe piaţa chineză.
Radu Popescu, manager export, companie vinicolă din Moldova: „Desfăşurarea expoziţiei specializate în Beijing este o mare oportunitate pentru noi, vinificatorii. Am comunicat cu mai mulţi profesionişti din domeniu şi am avut mai multe întruniri cu parteneri din alte ţări. Sper ca în câteva luni să avem parte de rezultate concrete.”
Standul ţării noastre s-a bucurat şi de aprecierea înalţilor diplomaţi europeni, vinurile autohtone fiind savurate de Ambasadorii Extraordinari şi Plenipotenţiari ai Slovaciei şi Estoniei în China, Frantisek Dlhopolcek şi Toomas Lukk, însoţiţi de omologul lor din Republica Moldova, Anatol Urecheanu. Pe durata evenimentului, cca 100 de vizitatori prezenţi la expoziţie au participat la 3 masterclass-uri specializate. Acestea au fost prezentate de experta Fongyee Walker, co-fondatoarea „Dragon Phoenix Fine Wine Consulting”, prima companie independentă care oferă servicii de consultanță și educație în domeniul vinului din Beijing.
Natalia Chitii, manager export, companie vinicolă din Moldova: „La expoziţie am conștientizat o dată în plus potențialul imens pe care îl au vinurile roșii produse în Republica Moldova. Sunt convinsă că o abordare și o strategie corectă de promovare ne vor oferi șansa de a ajunge în topul preferinţelor chinezilor. Am remarcat, de asemenea, maturizarea gusturilor consumatorilor chinezi în materie de vinuri, ceea ce favorizează introducerea pe piață în viitorul apropiat a vinurilor albe, rosé, dar și a vinurilor spumante, determinând astfel apariția unei nișe în care noi, producătorii de vinuri, ne-am putea crește vânzările.”
Expoziția s-a bucurat de mediatizare excepţională, un aspect foarte important pentru a crea vizibilitate vinurilor din Moldova. Printre partenerii media s-au regăsit posturi de televiziune și reviste de specialitate: CCTV, RVF China, Shanghai Moisson Media Advertising, Wine in China Magazine.
Actualmente 20 de companii vitivinicole din Moldova își exportă produsele în China. Datorită politicilor de promovare ale ONVV și a eforturilor depuse de producătorii vitivinicoli, în 2014 vânzările vinurilor moldovenești pe piața chineză au sporit cu 7%, iar producătorii noștri au exportat în această țară peste 1 milion 131 de mii de litri de vin.
Despre ONVV
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.
Idei de afaceri: Publicitate alternativa 2
In ziua de azi, pentru ca un afis publicitar sa-si mai atinga scopul, nu mai e suficient ca acesta sa fie expus pe o artera circulata si atat. Consumatorul obisnuit a invatat sa ignore orice pare sa aduca a reclama, astfel incat se simte nevoia de noi cai de acces la posibilii clienti. Aceasta nevoie da ocazia de noi posibilitati de creatie si transforma totul in noi idei de afaceri practice, cu priza la consumatori in 2015.
Pentru ca o imagine cu scop publicitar sa aiba succes, e nevoie de o locatie unica, iesita din comun, de o forma nonconformista si transmiterea unui mesaj care sa iasa in evidenta. In cazul nostru , vechiul proverb chinezesc ‘ o imagine face cat o mie de cuvinte’ isi arata adevarata semnicatie:
Camera de Comerț și Industrie organizează primul eveniment de business la Pavilionul Moldovei la Expo Milano
08.06.2015, Milano - Un grup de companii din industria de agroprocesare și cea textilă au plecat astăzi într-o misiune la Milano pentru a vizita Expoziția Mondială, ce se desfășoară în orașul italian în perioada 1 mai – 1 octombrie.
Misiunea este organizată de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova și cofinanțată din proiectele East Invest al Eurochambers și „DCFTA. Informarea și consolidarea capacităților operatorilor economici”, implementat de CCI și Asociația Businessului European (EBA) și finanțat de Guvernul Suediei prin intermediul IFC.
Marți, 9 iunie, companiile moldovenești vor participa la un forum de afaceri moldo-italian, organizat în Pavilionul Republicii Moldova din cadrul Expoziției mondiale, urmat de o sesiune B2B. Ulterior, reprezentanții companiilor moldovenești vor vizita pavilioanele altor țări, printre care Italia, Franța, Spania, SUA, clusterele fructe și legume; cereale tubercule, Bio Mediteranian și altele cu relevanță pentru producătorii autohtoni.
În următoarele zile, oamenii de afaceri moldoveni vor efectua o serie de vizite la companii italiene din domeniul textil și agroprecesare, precum și la rețele comerciale, cum ar fi Metro, Orto Mercato, Esselunga, Il Gigante etc. În cadrul misiunii, oamenii de afaceri moldoveni vor vizita și companii din orașele Parma și Bologna, unde vor avea multiple întâlniri de afaceri și oportunități de a identifica noi parteneri.
Din misiune fac parte 15 companii moldovenești, producătoare de miere, fructe, inclusiv fructe uscate, popcorn, uleiuri, semințe, producători de textile și covoare naționale.

Amintim că CCI va organiza mai multe misiuni la Expo Milano pe toată durata expoziției mondiale, inclusiv la solicitarea antreprenorilor din Moldova sau a programelor de suport pentru afaceri, oferite de partenerii de dezvoltare.
Misiunile la Expoziția Mondială oferă agenților economici oportunitatea de a cunoaște cele mai noi tendințe în materie de tehnologii de producție, servicii sau marketing și de a explora oportunităţi de afaceri cu cele 140 de țări participante la Expo Milano. Totodată, vizitarea expoziției Mondiale țintește sporirea competitivității companiilor și produselor moldovenești, diversificarea piețelor de desfacere pentru exportatori, în contextul semnării Acordului de Liber Schimb Comprehensiv şi Aprofundat (DCFTA); familiarizarea cu cerinţele și standardele ce reglementează piaţa UE şi în special cea a Italiei; identificarea potenţialilor parteneri de afaceri şi iniţierea negocierilor pentru livrarea produselor agro-alimentare şi textile distribuitorilor din țările UE și din alte piețe de interes.
În Edineț va începe producția de sucuri în luna august
Săptămâna trecută, în incinta Parcului Industrial „Edineț”, a început montarea utilajelor pentru producția sucurilor de fructe și legume. Conform spuselor viceprimarul Edineț, Rodelia Vasilcov, lucrările sunt efectuate în două ture și, la începutul lunii august, fabrica își va începe activitatea.
Acest parc inductrial nu are o istorie prea simplă. În luna octombrie a anului 2013 a fost luată decizia cu privire la amenajarea lui. Autoritățile locale au alocat pentru acest proiect 18 ha de pământ, în conformitate cu termenii „Greenfield” (mai simplu spus, - un câmp deschis, fără infrastuctură și căi de comunicații).
Ca și administrator al parcului a fost aleasă compania autohtonă „Eco-Garant”. Ca și rezident (pe termen de 30 de ani) a fost selectată compania ucraineană „T.B.Fruit”, care va trebui să investească în construcția fabricii 25 milioane de euro.
Conform datelor mass-mediei ucrainene, „T.B.Fruit” este un grup de companii, integrate pe verticală, cu un ciclu de producție închis (cultivarea materiei prime – prelucrarea – transportarea). A fost fondată în luna iulie a anului 2011, în urma unirii tuturor activelor ale antreprenorului Taras Barsovski: „Яблуневий дар”, fabrica poloneză de prelucrare a fructelor „T.B.Fruit Dwikozy, SRL „Tank Trans Ucraina” și „Tank Trans
Polska”, care se ocupă cu transporul intern și internațional de mărfuri lichide în camioane cu cisterne, precum și complexul horticol „T.B.Sad” (650 ha de grădini de mere, vișini, căpșuni și zmeură).
Actualmente, grupul include șapte fabrici de prelucrare a fructelor și legumelor.
Astăzi, „T.B.Fruit” este un lider pe piața ucraineană și se află pe locul trei în topul celor mai mari producători de sucuri concentrate din Europa. Conform datelor „Forbes Ucraina”, în prima jumătate a anului trecut, volumul de vânzări ale companiei „T.B.Fruit” a fost de 1.3 miliarde de grivne, iar profitul de 648 miliarde grivne.
Autoritățile din Edineț, reprezentate de „Eco-Garant”, și-au asumat asigurarea infrastructurii industriale pentru chiriaș.
Cu toate acestea, după aprobarea rezidentului de ancoră a parcului industrial, au început dificultățile. Pe de o parte – evenimentele din Ucraina. Pe de altă parte – doi mari producători autohtoni de sucuri și-au expus dezacordul cu privire la decizia comisiei de a numi drept rezident al parcului compania ucraineană. Ca rezultat, proiectul s-a aflat în status de așteptare timp de aproximativ un an.
Lucrările au reînceput în toamna anului 2014. Cam în același timp, au fost alocate 2.5 milioane de lei din Fondul Național pentru Dezvoltare Regională pentru crearea infrastructurii parcului. Și Agenția de Dezvoltare Regională Nord planifică să aloce mai bine de 9 milioane de lei pentru aceste scopuri, în anul 2015. A fost luată această decizie.
Din partea sa, investitorul a alocat deja aproximativ 5 milioane de euro în construcția clădirilor industriale și în procurarea de utilaje. În ansamblu, atunci când planul de investiții va fi realizat în totalitate, în cadrul fabricii vor fi create în jur de 1000 de locuri de muncă permanente și sezoniere, iar capacitatea ei va permite prelucrarea a până la 200 de mii de tone de mere anual.
„Apariția în țară a celui de-al treilea mare producător de sucuri, - spune Rodelia Vasilcov, - în primul rând, va conduce la dezvoltarea unui mediu sănătos de concurență. Adică fermierii vor putea alege cui să îi vândă producția, pentru a obține mai mult profit. În al doilea rând, astfel de întreprinderi mari, de regulă, oferă credite fermierilor din contul viitoarelor recolte, pentru a fi asigurați cu materie primă. Acesta, de asemenea, reprezintă un factor pozitiv”.
„T.B.Fruit” a declarat deja faptul că a încheiat acorduri de cooperare cu 120 de gospodării fermiere din Nordul Moldovei.
Însă, Parcul Industrial „Edinet” mizează pe mai mulți rezidenți. Planul lui de dezvoltare presupune crearea a 2 mii de locuri de muncă directe și încă 1100 de locuri de muncă indirecte, în domeniul serviciilor, sectorului agrar, precum și 400-500 de locuri de muncă în perioada construcției parcului în sine. Se presupune că aici își vor putea găsi de lucru locuitorii raionului și migranții care s-au întors acasă. Conform unor estimări preliminare, fondul salarial pentru locuitorii raionului, per ansamblu, va crește cu 100 milioane de lei.
„Zilele trecute am aprobat alți doi rezidenți ai parcului industrial, a zis doama Vasilcov. – Am semnat deja contractul cu întreprinderea „Aspect Fruct”: ei o să închirieze 1.2 ha de pământ pentru construcția fabricii specializate în uscarea fructelor și ambalarea lor ulterioară. Cea de-a doua firmă intenționează să construiască un frigider industrial pe o suprafață de 2ha.
În paralel, continuăm lucrările de conectare a parcului la căile de comunicații: aprovizionarea cu apă, sistemul de canalizare, gaz. Actualmente, cea mai mare problemă de care ne ciocnim este electricitatea. Capacitatea stației existente este suficientă pentru a asigura nevoile fabricii „T.B.Fruit” și, poate că, a încă unui rezident. Noi încercăm să găsim variante pentru a mări capacitatea: de la finanțarea din buget și până la crearea de parteneriate public-privat”.
Pe poze:
- Rodelia Vasilcov
- Fabrica de suc concentrat de mere în construcție pe teritoriul Parc Industrial Edineț
- Construcția blocului Administrativ a PI Edineț
Articol pregătit de MyBusiness.md
Good bye, CEED II!
Proiectul USAID CEED II “Creșterea competitivității și dezvoltarea întreprinderilor” și-a terminat activitatea în Moldova. A venit timpul pentru concluzionarea acțiunilor sale de patru ani.
Proiectul funcționa pe bază a cinci direcții principale: vinificație, industrie ușoară, producția mobilei, IT și turism.
Vinificație
Prin intermediul proiectului în Moldova a fost deschis Oficiul național al viei și vinurilor, care activa în baza parteneriatului public-privat, având buget anual de 2 milioane dolari. Oficiul a creat o structură eficientă de dezvoltare și realizare a strategiilor unei din cele mai importante ramuri ale economiei Moldovei (15% din totalul industriei alimentare, 80% din producție este exportată). În cadrul ramurei date, la fel și a departamentelor adiacente, sunt implicate 200 mii de persoane.
Producătorii de vinuri din Moldova, prin intermediul proiectului dat, au reușit să participe la 90 de evenimente în scopul propulsării vinurilor pe 11 piețe noi, inclusiv Cehia, România, țările Baltice, China și SUA. Vinurile moldovenești de calitate sunt prezentate la cele mai mari expoziții internaționale sub un singur brand național – Wine of Moldova. A Legend Alive.
Drept rezultat: 36 de companii implicate au reușit să mărească vânzări cu 82 milioane dolari.
În cadrul statului au fost organizate 8 Vernisaje de Vinuri, care au fost vizitate de 6 000 de persoane. Timp de 4 ani consumul vinurilor de calitate în Moldova a crescul cu aproximativ 50%.
Industria ușoară
Proiectul a reușit să lanseze show-urile de modă a brandurilor moldovenești Fashion Walk, care au loc de două ori pe an și unde piesel vestimentare ale designerilor naționali sunt prezentate pe podium de către politicieni, actrițe, diplomați și alte vedete. Proiectul CEED II a dezvoltat stategia de marketing, rebranding-ul și brand-book-urile pentru zeci de fabrici, unde lucrează 11 mii de persoane.
Atelierele de croitorie din Moldova au reușit să participe la expozițiile internaționale, cum ar fi Zoom by Fatx (Paris) și altele. Drept rezultat, 40 de companii moldovenești își reprezintă articole vestimentare pe 10 piețe internaționale cu volumul total de vânzări de 16 milioane dolari.
În cadrul statului, inițiativa Din inima – Branduri de Moldova a contribuit la uniune a 60 de mărci comerciale moldovenești sub un singur brand. În prezent articolele date sunt expuse spre vânzare în 65 de magazin și centre comerciale din Moldova.
La fel, a fost creată asociația patronală a întreprinderilor industriei ușoare APIUS, care include mai mult de 90 de firme.
Mobilă
A fost reînnoită Uniunea producătorilor de mobilă din Moldova, în care au intrat 17 întreprinderi mari. În baza acesteia a fost deschis în suburbia Chișinăului hypermarketul MobiMall, având sucursala în Comrat.
În mall, pe o suprafață totală de 15 mii m.p., își prezintă producția, într-un număr total de 3000 de articole, 20 de branduri de mobilă. Zilnic magazinul este vizitat de 300 de persoane.
În iunie 2015 va avea loc rebrandingul centrului comercial, care va fi renumit în Creator Mall.
Întreprinderile participante la acest proiect au mărit vânzările în cadrul statului cu 24% (5,9 milioane dolari) și investițiile cu 12% (2,1 milioane dolari).
Tehnologii Infromaționale
În cadrul sectorului de IT a fost creat Centrul pentru dezvoltarea abilităților de inginerie și programare, în care au fost investite 2 milioane dolari și care va promova 1000 de persoane anual. Partenerii proiectului sunt Microsoft și IBM.
ICT Summit Moldova, care are loc anual, s-a dezvoltat într-un eveniment major de nivel internațional. Au fost organizate Startup Weekend-uri.
IT-iștii din Moldova au obținut acces la resurse financiare – garanții de credit în valoare de 1,2 milioane dolari prin intermediul proiectului USAID DCA, care este condus de compania de microfinanțare Prime Capital.
Turism
Agenția de turism din Moldova dispune în prezent de un brand recunoscut și atractiv Pomul vieții. Prin intermediul colaborării între proiectul CEED II și partenerii locali au fost stabilite piețele țintă, cum ar fi Germania, Marea Britanie, Franța, Polonia, Italia, SUA, Suedia, Finlanda, Norvegia și Japonia. Accentul se pune pe amatorii vinurilor și ai turismului rural.
Bugetul proiectului CEED II constituie 9,2 milioane dolari.
Articol pregătit de MyBusiness.md
Wigwam – ideea de afaceri ce trezește spiritul de aventură
Mica întreprindere din raionul Anenii Noi “Buca-Beaca” și-a focusat activitatea pe crearea zonelor de jocuri, jucăriilor pentru copii și articolelor de décor. Printre toate articole oferite spre vânzare se ies în evidență wigwamurile indiene. Și, deși filmele (și cărțile despre indieni) nu sunt atât de populare, dorința de a găsi un “ascunziș”, unde poți să te concentrezi asupra jocului, imaginându-te în calitatea unui erou, încă persistă în mințile copiilor.
Wigwamurile (o altă denumire răspândită pentru construcția dată este “tipi”) sunt oferite de compania “Buca-Beaca” copiilor de vârstă preșcolară: din momentul în care copilul începe să facă primii pași și până reușește să încapă în “căsuța” imaginară.
“Ideea de producție a wigwamurilor a apărut de la nevoie personală. Copilul nostru, când a crescut, a avut nevoie de un loc interesant pentru joacă. Căutam ceva asemănător pe piață. Ceea ce găseam nu ne satisfăcea în planul financiar și al calității. Am apelat la Internet, unde a apărut informația despre wigwamurile pentru copii. Am încercat să realizăm unul personal. Am reușit. În orice caz, toate articolele care le oferim clienților le producem inițial pentru noi. Dacă ne place, executăm și pentru vânzare”, - povestește pentru mybusiness.md Alina Smirnova. Împreună cu soțul ei Serghei au deschis (și au înregistrat) la începutul anului curent afacerea personală cu o denumire hazlie “Buca-Beaca”.
Familai Smirnov știe să facă multe lucruri manual. Cel mai mult le place să alcătuiască și să realizeze “variantele personalizate” ale „articolelor pentru copii și pentru casă”. Alina are studii superioare în arte, știe designul, pe când Serghei este zidar și tâmplar. Astfel, cuplul combină artistismul și competențe meșteșugărești. Din momentul în care au început să propulseze wigwamurile pe piață, în activitate se încadrase și mama Alinei, care știe să coase. Drept rezultat, “Buca-Beaca” reprezintă un model reușit al afacerii de familie, unde fiecare își implimentează o parte din competențe personale.
“Buca-Beaca” își începea activitatea de la producția jucăriilor din lemn. Aici Alina Smirnova a remarcat: “Aparent, totul este simplu. Însă e cu mult mai dificil să alcătuiești articole laconice care ar fi interesante”. De exemplu, cuplul produce din lemn alfabetul artistic, puzzle-urile și construcțiile originale, jucăriile suspendate (prețul e cuprins între 25 și 150 lei) și articole de décor din marmură, travertin, piatră de nisip – figuri de animale, săpuniere, sfere, ghivece de flori (prețul este între 100 și 200 lei).
“Am decis de la bun început să ne axăm pe calitate și aspectul fizic, care va fi actual pentru o perioadă lungă de timp. De exemplu, pentru wigwamuri căutam mult lemnul potrivit. Într-un final am găsit tei și brad. La fel încercam să înțelegem care ar fi țesătura potrivită de acoperire. Am găsit un material rezistent, natural, cu imagini pe ambele părți. Acum putem să afirmăm că în wigwamurile și corturile noastre poate să “crească” o întreagă generație de copii. În plus, wigwamurile și corturile de casă sunt mobile, ele pot fi ușor transportate dintr-un loc în altul. Se descompun ușor și pot fi rapid introduse în husă, în cazul în care e nevoie de a elibera camera. În formă comprimată, acestea nu ocupă mult spațiu. Wigwamul în husă poate fi transportat în mașină dacă e nevoie de a pleca în afara orașului și apare întrebarea de organizare a locului de joacă pentru copil. Copiii iubesc locurile ascunse. Al nostru, pe lângă faptul că se joacă în wigwam, insistă să doarmă acolo”, - a povestit Alina Smirnova.
În scopul popularizării articolelor sale “Buca-Beaca” folosește relețe de socializare și iarmarocurile hand-made. Participarea la iarmarocuri reprezintă o formă eficientă de propulsare a producției pe piață. Clienții observă ceva nou, îi întreabă, copiii încearcă din curiozitate să intre în cort. Astfel apar cerere și comenzi.
Realizarea wigwamurilor și a corturilor sub formă de căsuțe are loc prin comandarea acestora prin internet-magazin de pe site-ul cu aceeași denumire. Primind comanda, antreprenorii își orintează producția atât pe piața internă, cât și pe cea internațională (“suntem în stare să trimitem comanda oriunde în lume”).
În prezent “Buca-Beaca” oferă spre vânzare variantele zonelor de joacă (wigwamuri și corturi). Setul cu “căsuța indiană cu două ferestre și două intrări” include steaguri de décor și husa pentru păstrare. Prețul wigwamului este de 2000 lei.
“Luând în considerare dorințele consumatorilor, noi am decis să realizăm varianta de buget, care e de două ori mai ieftină (1000 lei). Wigwamul dat are un design minimizat, o construcție diferită și o țesătură mai simplă. Varianta de buget poate fi transportată în casa în suburbie, la mare, în grădină”, - a spus Alina.
Prețul cortului-căsuță cu ferestre și două intrări (mărimea fundației căsuței este de 130x130 cm, înălțimea – 125 cm) – 2 500 lei. Separat pot fi achiziționate accesoriile pentru wigwam și cort (covor, pernă, ghirlandă-steaguri). Prețul este de 150 – 600 lei.
Alina Smirnova a remarcat că în viitor “Buca-Beaca” va oferi pentru copii “ceva neobișnuit pentru Moldova, ce nimeni încă nu vâzuse până acum”.
Articol pregătit de MyBusiness.md
Ministerul Economiei și BERD își vor intensifica cooperarea pentru consolidarea infrastructurii de afaceri
Consolidarea cooperării dintre Ministerul Economiei și Programele BERD în domeniul mediului de afaceri a fost subiectul principal abordat la întrevederea, din 4 iunie curent, dintre Secretarul de Stat, Lilia Palii și echipa Programului BERD TAM/BAS (TurnAround Management (TAM) și Business Advisory Services (BAS) - Managementul schimbării de direcție și Servicii de consultanță pentru afaceri).
Potrivit Liliei Palii, dezvoltarea uniformă a mediul de afaceri în toată țara este un imperativ pentru economiile regionale. Acest obiectiv poate fi atins prin sporirea capacităților antreprenorilor, prin instruiri calitative și eficiente, efectuate de consultanți locali de înaltă ținută profesională.
”În acest context, programele de suport pentru mediul de afaceri derulate de BERD pe parcursul a zece ani au ajutat întreprinderile să-și identifice şi să-și definească necesităţile de afaceri, să se adapteze la cerințele pieței, să beneficieze de consultanță și finațare, devenind astfel mai competitive”, a afirmat Secretarul de Stat.
La rândul său, șefa Programului Regional al BERD, Stela Melnic, a menționat că prin Programul BAS, BERD susţine dezvoltarea pieţei serviciilor de consultanţă, antreprenoriatul feminin și serviciile de eficiență energetică din Moldova. Asistența constă în oferirea granturilor în proporție de 50% pentru proiectele de consultanță generală și 70 % pentru proiectele de eficiență energetică. Prin Programul BAS, antreprenorii au beneficiat de consultanță privind planificarea afacerii, elaborarea studiilor de fezabilitate, efectuarea cercetării de piață, branding, comerț electronic, remodelarea proceselor de business etc.
De la începutul activităţii sale în Republica Moldova, BERD BAS a sprijinit aproximativ 550 de IMM-uri moldovenești ce activau din diferite sectoare ale economiei, precum agricultură, industrie alimentară, TI, comerţ, industrie textilă. Împreună cu consultanții locali au fost implementate 560 proiecte în valoare totală de peste 6 mln. Euro, rețeua consultanților locali fiind de 241 companii.
Cel de-al doilea program TAM constă în acordarea unei asistențe mai complexe de către experții europeni pentru soluționarea problemelor de impact major asupra întreprinderilor.




