image 2015 04 24 19996071 41 lifecakeLifecake, un startup care a creat o aplicatie prin care parintii isi pot pastra si organiza pozele copiilor, a fost cumparata de Canon Europe. Lifecake are doar sase angajati si 350.000 de utilizatori unici, iar integrarea in Canon o va ajuta sa se dezvolte. Pe de alta parte, Canon va beneficia de o aplicatie populara pe care userii pot pune poze facute cu orice terminal. Aplicatia este gratuita, insa in ea pot fi cumparate diverse optiuni cu preturi intre 3 si 160 lei.

Lifecake a fost fondata de ingineri care au lucrat la companii mari precum Skype, Qualcomm si Yahoo si permite parintilor sa stocheze, sa organizeze si sa impartaseasca poze cu copii lor. Tinand cont ca majoritatea parintilor fac foarte multe poze cu copii, mai ales la varste foarte mici, Lifecake le permite sa creeze cronologii foto sau chiar albume care apoi sa poata fi printate. In plus, exista un sistem de setari care sa permita parintilor sa selecteze exact cine ce fotografii poate vedea.

Exista o aplicatie de iOS si una de Android, iar descrierea este urmatoarea: retraieste momentele uimitoare din viata copilului tau,  transformand telefonul intr-o masina a timpului. Startup-ul este unul cu doar sase angajati, iar companii foarte mari precum Canon rar cumpara companii atat de mici, insa aici ideea startup-ului este foarte buna si se refera la un subiect iubit de milioane de oameni: fotografiile cu copii.

Cei de la Canon au spus, intr-o conferinta de dupa anuntarea tranzactiei, ca a contat si faptul ca userii sunt extrem de multumiti de cum merge aplicatia si de cat de usor se face scroll si de cat de bine aleg algoritmii cele mai relevante poze. Pe Google Play aplicatia are peste 50.000 de download-uri si un rating mediu extrem de bun: 4,6.

Canon va aduce nu doar o expunere mult mai mare a aplicatiei, ci si tehnologie avansata, cum ar fi modalitati rapide de a edita fotografiile, pentru parintii grabiti sau pentru cei care nu se pricep la tehnica,

Lifecake a primit 1,4 milioane dolari finantare pana acum si discutiile cu Canon au fost tot pentru o posibila finantare, insa japonezii au ajuns la concluzia ca preluarea este cea mai buna solutie.

Lifecake are sediul la Londra si a fost infiintat dupa ce unul dintre fondatori a calatorit 10.000 km pentru a fi prezent la nasterea nepotului sau. Dupa ce s-a intors acasa, antreprenorul s-a gansit la o modalitate simpla de a fi mereu la curent despre ce se intampla cu cel mic si de aici a pornit ideea aplicatiei. Cresterea Lifecake a dovedit ca multi au considerat aplicatia ca fiind utila.

http://economie.hotnews.ro/

vivaCea de-a 8-a ediție a tradiționalului eveniment Vernisajul Vinului a depășit toate așteptările organizatorilor și participanților, stabilind mai multe recorduri, care demonstrează că interesul pentru cultura vinului în țara noastră crește constant.
Ediția din primăvara acestui an, cu genericul „Buchet de primăvară” a propus cunoscătorilor și amatorilor cele mai selecte vinuri autohtone de sezon: albe, rose și spumante. Evenimentul, desfășurat pe 23 aprilie 2015 în Sala Mare a Palatului Republicii din capitală, a fost organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului, Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Vin și partenerul strategic, proiectul USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II (CEED II).

Ion Sula, ministrul Agriculturii și Industriei Alimentare al RM: „Mă bucur că Vernisajul Vinului a ajuns la cea de-a VIII-a ediție și aș vrea să mulțumesc organizatorilor pentru inițierea acestui eveniment select, care promovează tezaurul nostru cel mai de preț – Vinul Moldovei. Brandul de țară Vinul Moldovei înseamnă zeci de mii de zaloamenii care muncesc pentru a crea cele mai bune produse. Acești oameni știu că un bun renume se bazează pe calitate, iar acum ne putem mândri cu vinuri savuroase, care pot face față oricărei concurențe și ne reprezintă cu onoare peste hotarele țării.”

Record de participanți

Peste o mie de pasionați de vinuri, alături de invitați speciali, reprezentanți mass-media și oaspeți de peste hotare și-au dat întâlnire la Palatul Republicii, în miez de primăvară, pentru a degusta cele mai bune vinuri autohtone. Fiecare vizitator a primit în dar câte un pahar cu cu logo-ul „Wine of Moldova”, perfect pentru a savura corect gustul și aroma vinurilor selecte prezente la eveniment. Pe lângă degustările propriu-zise, participanții au fost inițiați în arta vinului, participând la masterclass-uri, în cadrul cărora au primit sugestii de la profesioniști pentru servirea și consumarea corectă a băuturilor fine.

IMG 0536Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Acest număr record pe participanți pe care l-am înregistrat astăzi demonstrează că eforturile ONVV cu scopul de a crește cultura vinului printre consumatorii de acasă dau roade. Acum putem afirma că avem nu doar vinuri de calitate, ci și tot mai multe persoane care sunt interesate să le cunoască și să le savureze corect. Îmi exprim convingerea că fiecare participant la eveniment se va alătura pasiunii noastre, devenind un veritabil ambasador al Vinului Moldovei.”

Record de vinuri

Participanților la Vernisaj le-au fost oferite spre degustare peste 200 de vinuri, dintre care – 50 noi, lansate chiar în cadrul evenimentului, iar celelalte – de colecție, toate fiind potrivite sezonului: albe, rose și spumante. Vinurile au fost prezentate de un număr record de companii – 34 de producători autohtoni, reuniți sub brandul național Vinul Moldovei.

IMG 0523Eugen Pîslaru, vicepreședintele Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri din Moldova: „Vernisajul Vinului este o platformă unde își dau întâlnire producătorii de vinuri de calitate și consumatorii din Moldova, unde primii își prezintă cele mai bune produse. Entuziasmul pe care îl citim pe chipurile vizitatorilor care gustă vinurile, ne spune că mergem în direcția corectă, iar Vinul Moldovei merită să fie recunoscut și în țara noastră, și peste hotarele ei.”

În urma degustărilor, vizitatorii au fost invitați să voteze pentru vinurile albe și rose care le-au plăcut cel mai mult, majoritatea voturilor fiind obținute de vinul Sauvignon Blanc 2014 de la EtCetera, premiat cu trofeul „Vernisajul în Alb” și, respectiv, vinul Rose 2014 de la Mezalimpe, care s-a ales cu premiul „Vernisajul in Rosé”.

Fiecare participant la Vernisaj a avut șansa de a lua acasă vinurile preferate. Biletele de acces la eveniment le-au oferit deținătorilor posibilitatea de a participa la tombola Vernisajului. Astfel 10 cei mai norocoși vizitatori au câștigat câte un set de vinuri de colecție, aromate și răcoroase, care le vor face primăvara mai frumoasă.   

Record de activități tematice

degustareÎn cadrul Vernisajului, somelierul român Cătălin Păduraru, oaspete de onoare al evenimentului, a oferit un masterclass pentru doritorii de a deprinde arta vinului. Degustarea a 4 tipuri de vin sub îndrumarea specialistului și sfaturile practice oferite de somelier îi vor ajuta pe participanţi să devină adevăraţi cunoscători ai vinurilor de calitate şi să facă alegerea potrivită pentru orice ocazie.

În cursul aceleiași zile, expertul Cătălin Păduraru a prezentat și un seminar dedicat reprezentanților HoReCa (angajați și administratori de restaurante). Participanții au fost instruiți în servirea corectă a vinului și combinarea acestuia cu bucatele potrivite. Prin asemenea cursuri de specialitate personalul localurilor obține capacitatea de a prezenta convingător vinurile, iar clienții vor manifesta un mai mare interes pentru produsul autohton de calitate.

Pentru participanții la Vernisajul Vinului care sunt pasionați de fotografie a fost IMG 0535organizat un masterclass inedit – „Instagram for wine lovers”. Artur Gurău, expert în social media, le-a oferit instagrammerilor sfaturi și le-a sugerat trucuri utile pentru a face cele mai reușite poze, care au în rol central sticlele sau cupele cu vin.

În plus, pe pagina de facebook a evenimentului s-au desfășurat în prealabil 4 consursuri. Participanții au răspuns la întrebări despre cultura vinului, iar cei 11 câștigători și-au putut ridica premiile – 33 de sticle cu vinuri de calitate – chiar la Vernisajul Vinului.
Record de oaspeți

Evenimentul a atras atenția numeroaselor instituții de presă și unui număr mare de bloggeri din țară, care reflectă în mod tradițional evenimentele din domeniu, popularizând cultura de consum a vinurilor de calitate produse în Republica Moldova.

În plus, la această ediție au fost prezenți, stabilind un nou record, 8 jurnaliști specializați din țări care constituie piețe strategice pentru Vinul Moldovei – Suedia, Belgia, Olanda, Austria, Israel și Slovacia, precum și 9 bloggeri apreciați din România și SUA. Ei s-au familiarizat cu Vinul Moldovei în cadrul unui tur vinicol prin țară, care a durat o săptămână, precedând Vernisajul Vinului. Toți s-au declarat încântați de calitatea vinurilor degustate și, prin intermediul canalelor media pe care le reprezintă, vor relata compatrioților motivele pentru a vizita țara noastră sau pentru a căuta pe rafturile magazinelor vinurile „made in Moldova”.

petiteLa eveniment au participat într-un număr mare persoane publice, reprezentanți ai autorităților locale și centrale, dar și membri ai corpului diplomatic, care și-au reconfirmat susținerea pentru acțiunile de promovare a Vinului Moldovei.

James D. Pettit, ambasadorul Statelor Unite ale Americii în Republica Moldova: „A fost o perioadă dificilă pentru vinificatori, însă sectorul vitivinicol a dat dovadă de maturitate și a inițiat reforme importante: o nouă lege, o instituție nouă, un brand de țară nou. Acum este esențial să implementăm reformele și să creștem exportul pe noi piețe. Pentru a fi puternici în export, aveți nevoie de o piață locală de calitate. Vă îndemn să susținem producătorii, să apreciem vinul și să oferim o speranță celor 200.000 de persoane care muncesc în această industrie. Guvernul SUA a susținut ramura vinicolă în ultimii 9 ani prin programul USAID. Alături de Guvernul Republicii Moldova vom continua să sprijinim modernizarea vinificației prin inovare și dezvoltare – pentru a duce legenda mai departe!”

Despre Vernisajul Vinului

MunteanuVernisajul Vinului este un eveniment dedicat promovării culturii vinului în Republica Moldova, prezentându-l într-o manieră nouă, sofisticată și oferind participanților posibilitatea de a-l descoperi alături de specialiștii somelieri și companiile vinicole din țară. Manifestarea cultural-cognitivă a fost inițiată în noiembrie 2011 și se desfășoară în mod tradițional de 2 ori pe an, prezentând vinurile recomandate în sezonul respectiv.

Despre Oficiul Național al Viei și Vinului

Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol “Wine of Moldova. A legend alive”.

Poze: Proimagine si MyBusiness.md

londraUnu din zece români care s-a mutat în Marea Britanie în ultimii ani a ales să devină antreprenor. Birocraţia redusă, interesul crescut al finanţatorilor şi piaţa de desfacere fără graniţe au pus Londra pe prima listă de opţiuni şi pentru afacerile româneşti care vor să se extindă în afara graniţelor. Peste 10.000 de antreprenori români au descoperit un mediu de afaceri în care joacă după alte reguli decât 
cele de acasă.

“Cea mai circulată rută aeriană din România în prezent este Bucureşti-Londra.“ O ştire din Business Magazin publicată încă din vara anului 2014 anunţa că cinci companii oferă zilnic posibilitatea de a ajunge în capitala Regatului Unit, pasagerii putând alege dintre 16 variante de zbor. Interesul pentru Londra a crescut vizibil de la începutul anului trecut, după ce Marea Britanie a ridicat restricţiile legate de muncă, iar emigranţii români au scăpat de perioada de aşteptare de câteva luni, cât dura obţinerea unui permis de muncă.

Peste 100.000 de concetăţeni au decis să-şi încerce norocul în Marea Britanie, unii aflaţi la prima aventură în afara ţării, alţii în căutarea unei soluţii de avarie pentru criza economică profundă din Spania sau din Italia care i-a lăsat fără serviciu. De fapt, datele Institutului Naţional de Statistică arată că Marea Britanie este singura ţară de destinaţie cu valori în creştere ale emigranţilor români.

Faţă de anul 2008, numărul celor care au ales să emigreze în Italia, Spania şi Germania s-a înjumătăţit, în timp ce fluxul către Marea Britanie a crescut de câteva ori. Ana Maria Oprea, o tânără de 30 de ani care a ales în urmă cu un an să renunţe la poziţia de redactor-şef la Bucureşti şi să-şi încerce norocul în Anglia, se află printre ei. A găsit repede un post de recepţioneră la un hotel din oraşul de pe Tamisa şi de atunci, spune chiar ea, trăieşte ca în romanele lui Jane Austen.

S-a adaptat repede la viaţa de acolo şi a observat că Londra a devenit principalul pol de atracţie pentru forţa de muncă românească, dar şi pentru conaţionalii dornici să înceapă o afacere. Chiar în comunitatea în care locuieşte, în suburbiile capitalei britanice, antreprenorii români rulează afaceri ca acasă, iar Ana Maria Oprea povesteşte despre un antreprenor român pe care îl cunoaşte şi care „are o firmă de construcţii de mai bine de zece ani şi are contract cu supermarketuri precum Lidl, Asda şi Tesco şi îi merge foarte bine. Ne-am văzut recent la o cununie şi căuta să îşi cumpere o casă în Londra“.

Firmele de construcţii ocupă primul loc în domeniile de activitate preferate de antreprenorii români de la Londra, conform raportului „Enterprise and Innovation“ al companiei Makwana Consulting Ltd. Dintre cele 10-11.000 de firme româneşti din regat, 15% au activităţi în construcţii şi imobiliare, iar alte 10% în manufactură. Documentul mai arată că vârsta medie a proprietarului român de afacere la Londra este de 33 de ani şi că, în 75% dintre cazuri, este bărbat. O treime dintre firmele deschise de români au sediul social chiar în Londra, iar o mare parte în oraşele din zonele adiacente metropolei, cu precădere Harrow şi Milton Keynes.

Apetitul crescut al antreprenorilor români pentru Londra vine simultan cu faptul că în 2014 Londra a ocupat pentru prima dată locul întâi în clasamentul celor mai bune oraşe pentru afaceri la nivel mondial realizat de compania de audit şi consultanţă fiscală PricewaterhouseCoopers, depăşind la mare distanţă Singapore şi New York. Studiul „Cities of Opportunity“ pune accent pe o serie de factori care contribuie la succesul marilor zone metropolitane. Londra este de asemenea singurul oraş care a reuşit să ia cel mai mare punctaj la trei din cele zece categorii luate în calcul de experţii de la PwC: gradul ridicat al deschiderii mediului de afaceri faţă de companii străine, nivelul crescut al adoptării celor mai noi tehnologii, precum şi contextul economic extrem de favorabil.

Londra se află în top 5 la nivel mondial şi la uşurinţa modului cum se derulează afacerile, dar şi la capitalul intelectual al forţei de muncă. Capitala Marii Britanii este şi oraşul preferat al celor care doresc o relocare profesională, după cum mai arată studiul celor de la PwC.

http://www.businessmagazin.ro/

 

blondinki za rulemEmisiunea "Top Gear" va reveni anul viitor pe micile ecrane într-un nou format, iar grupul BBC nu exclude posibilitatea ca acest show TV de succes să fie prezentat de o femeie, informează independent.co.uk.

Kim Shillinglaw, care coordonează activitatea televiziunii BBC 2, spune că procedura de înlocuire a prezentatorului Jeremy Clarkson, concediat de grupul media britanic în urma unei altercaţii cu un producător, nu va ţine cont de "criterii de gen".

"Am lucrat cu multe femei, prezentatoare TV, şi, atunci când lucram pentru programe ştiinţifice, acest detaliu reprezenta o pistă pe care voiam să o urmez. Însă nu am coordonat niciodată un show TV gândindu-mă că acesta ar fi criteriul de alegere a prezentatorului. Cred că şi de această dată, cursa va fi una deschisă. Vom avea în vedere, în mod cert, câteva femei, dar nu acesta va fi criteriul principal de selecţie", a precizat Kim Shillinglaw.

BBC va difuza ultimele filmări cu Jeremy Clarkson în calitate de prezentator al emisiunii "Top Gear" în a doua jumătate a acestui an, a anunţat, joi, grupul media britanic. Kim Shillinglaw spune că acele filmări, deşi nu au fost finalizate, vor fi difuzate cel mai probabil în vara acestui an.

Sue Perkins şi Jodie Kidd (foto) sunt principalele prezentatoare ale căror nume apar pe lista candidaţilor care ar putea să îl înlocuiască pe Jeremy Clarkson.

Sue Perkins, coprezentatoare a emisiunii culinare "The Great British Bake Off", şi-a închis recent contul de Twitter după ce a primit ameninţări cu moartea din partea unor utilizatori de sex masculin ai acestei platforme de socializare, în urma zvonurilor apărute în presa britanică, potrivit cărora ar fi fost aleasă pentru a-l înlocui pe Jeremy Clarkson în rolul de prezentator al emisiunii "Top Gear".

Alţi favoriţi ai caselor de pariuri pentru a prezenta "Top Gear" sunt fostul prezentator al emisiunii "X Factor" Dermot O'Leary, actorul Philip Glenister şi pilotul de motociclism viteză Guy Martin.

Jeremy Clarkson a dezvăluit recent faptul că pregăteşte deja un alt show TV, după ce a fost concediat de BBC, în urma unei altercaţii cu Oisin Tymon, un producător al emisiunii "Top Gear".

"Mi-am pierdut «copilul de suflet», dar voi crea un altul", a scris prezentatorul britanic în editorialul său din săptămânalul Sunday Times.

"Nu ştiu cine va fi celălalt «părinte» şi nici cum va arăta «bebeluşul», dar nu pot să stau pur şi simplu acasă, organizându-mi albumul cu fotografii", a adăugat Jeremy Clarkson.

Jeremy Clarkson a dezvăluit, de asemenea, că medicii i-au spus că are "probabil" cancer, cu două zile înainte de acea altercaţie, despre care prezentatorul britanic a spus că a avut loc "în cea mai stresantă zi a sa din cei 27 de ani petrecuţi la BBC".

Jeremy Clarkson a mai spus că, recent, a primit rezultatele analizelor, iar suspiciunea de cancer a dispărut.

Peste un milion de fani au semnat o petiţie prin care au cerut managerilor de la BBC să îl repună în funcţie pe Jeremy Clarkson, însă Tony Hall, directorul general al corporaţiei britanice de media, a spus că "a fost depăşită o limită" şi acest lucru nu poate fi "trecut cu vederea".

Potrivit bbc.com, este de aşteptat ca show-ul "Top Gear", unul dintre cele mai apreciate şi populare programe difuzate în Marea Britanie, la televiziunea BBC Two, să continue şi fără Jeremy Clarkson.

Nu a fost încă stabilit dacă James May şi Richard Hammond, coprezentatori ai "Top Gear" alături de Jeremy Clarkson, vor continua să realizeze această emisiune. La fel ca şi în cazul lui Clarkson, contractele lui James May şi Richard Hammond cu BBC s-au încheiat şi trebuie renegociate.

Jeremy Clarkson este celebru pentru remarcile sale explicite şi atitudinea acerbă împotriva conceptului de "corectitudine politică".

Anul trecut, Jeremy Clarkson a primit un avertisment final din partea BBC, după ce a fost acuzat că a folosit o expresie rasistă în timp ce filma un episod din emisiunea "Top Gear". Acel incident a fost cel mai recent dintr-o serie mai lungă de momente controversate - intens comentate şi criticate - în care a fost implicat starul britanic.

După suspendarea lui Jeremy Clarkson, emisiunea "Top Gear" nu a mai fost difuzată de BBC, în Marea Britanie. La rândul lor, Richard Hammond şi James May, coprezentatori ai "Top Gear", au refuzat să mai realizeze acest show fără Jeremy Clarkson. Totodată, o serie de show-uri live programate în Marea Britanie şi care se desfăşurau sub brandul "Top Gear" au fost anulate.

Pe de altă parte, radiodifuzorul public britanic ar putea avea pierderi estimate la 67 de milioane de lire sterline pe an după renunţarea la Jeremy Clarkson, după cum a relatat recent dailymail.co.uk.

BBC Worldwide, "braţul comercial" al corporaţiei BBC, câştigă o sumă estimată la 50 de milioane de lire sterline pe an din vânzarea drepturilor de difuzare ale show-ului "Top Gear", la nivel internaţional. Acest show este difuzat în 214 ţări din lume (inclusiv în România, n.r.).

În plus, BBC Worldwide câştigă milioane de lire sterline din revista Top Gear, care este editată de asemenea în mai multe ţări din lume, dar şi din show-uri live care folosesc brandul "Top Gear" şi care sunt realizate atât în Marea Britanie, cât şi în străinătate. Acestora li se adaugă vânzările de DVD-uri care folosesc de asemenea brandul "Top Gear".

http://www.zf.ro/

 

logo polobocFestivalul vinului artizanal, al tradițiilor gastronomice și meșteșugurilor populare cu genericul  ,,Polobocul de aur” este organizat în premieră de Camera de Comerț și Industrie pe 25 aprilie curent, în satul Răciula, Călăraşi.

Festivalul are drept scop popularizarea vinului artizanal, a tradiţiilor naţionale de fabricare a acestuia şi produselor gastronomice autohtone; promovarea culturii de producere și consum și oferirea suportului Camerei de Comerț și Industrie și a altor instituții partenere producătorilor care doresc să se instituționalizeze pentru a-și putea comercializa produsele.

Evenimentul va dura întreaga zi, având un program amplu,  iar mai jos puteți găsi 10 motive de ce trebuie să fiți prezenți la Festival.

1. Vei gusta cele mai bune vinuri de casă

Concursul Polobocul de aur adună în tot anul cei mai buni producători de vin artizanal, anul acesta nu este o excepţie. În cadrul Festivalului vor fi prezenţi cca 40 de producători de vin de casă care vor expune spre degustare peste 100 de vinuri artizanale, iar vizitatorii vor avea ocazia să desemneze, prin degustare, cel mai bun vin la categoria „Preferința consumatorilor”.

2. Vei cunoaşte aromele autentice şi vei putea savura din bucatele specifice regiunii

La Festival sunt invitate cele mai iscusite gospodine din regiune, care ne vor delecta papilele gustative cu sărmăluțe, plăcințele și alte bunătățuri tradiționale locului.  

3. Vei avea ocazia să cunoşti atracţiile turistice din regiune

Pe parcursul zilei, operatorii turistici vor oferi tururi la cele patru mănăstiri aflate la doar câțiva kilometri distanță de Răciula, inclusiv Mănăstirea Răciula, Frumoasa, Hârjauca, Hârbovăț, pensiunile Casa mierii și Casa părintească.

4.  Vei putea învăța cum să produci cel mai bun vin de casă

Atât vizitatorii, cât și producătorii de vin vor putea participa gratuit la două master class-uri în producerea vinului de casă, organizate de Oficiul național al Viei și Vinului și Asociația micilor producători de vin din Moldova. Master class-urile vor cuprinde informații despre selecția strugurilor pentru vin, procedurile și etapele de fermentare, conservarea vinului, standardizarea calității vinului și descrierea cadrului legal pentru înființarea unei entități comerciale. De asemenea, va fi aranjată și o mini expoziție a utilajului pentru producerea vinului.

5. Vei petrece timpul nu doar plăcut, dar și util

Vor fi oferite consultări individuale privind dezvoltarea propriei afaceri turistice rurale, dar și un seminar specializat privind „Modalitățile de înregistrare și deschidere a unei pensiuni rurale", susținut de Asociația Națională pentru Turism Rural, Ecologic și Cultural. În cadrul târgului meșterilor populari din regiunea Codrilor, care cuprinde raioanele Călărași, Ungheni și Nisporeni, vor fi organizate master class-uri în olărit, împletit în lozie și dogărit.

6. Acasă vei putea merge cu suvenire și obiecte de artizanat

Vizitatorii vor întâlni la festival localnici, dar și gospodari veniţi de prin satele vecine, meşteri populari cu obiecte confecționate de mână, specifice regiunii, de la care vor putea procura diverse obiecte de artizanat. Cu o investiție mică, veți rămâne cu amintiri de neprețuit.

7. Activități interesante și șansa de a încerca ceva nou

Cei prezenți vor avea ocazia să arate lumii cât sunt de iscusiți în ale gătitului și nu doar, vizitatorii vor fi implicaţi în mai multe activități, precum teatru gastronomic cu participarea personalităților din viața publică, concursuri gastronomice între gospodinele din regiune, dar și concursuri distractive de asamblare și de rostogolire a butoaielor.

8.  Te vei bucura de natură

Având în vedere că în această perioadă natura înverzește și totul prinde viață, evenimentul este tocmai potrivit pentru a ieși la natură și a respira aer proaspăt. Locul desfășurării Festivalului este unul pitoresc și înconjurat de monumente istorice și de valoare pentru neamul nostru, acesta se află la intersecția a patru mănăstriri, cu alte cuvinte cei prezenți la Festival nu vor pleca acasă fără să cunoască atracțiile turistice din împrejurime.

9. Atmosferă de sărbătoare

Pe durata întregii zilei este pregătit un program de dansuri și cântece populare susținute de ansambluri folclorice din regiune, astfel vizitatorii vor cunoaște amănunțit  specificul regiunii nu doar la capitotlul gastronomic, dar și  cel cultural.

10. Concert live cu PAVEL STRATAN.

Festivalul „Polobocul de aur” va culmina cu un concert live cu Pavel Stratan, renumit pentru modul în care a cântat vinul și originar de pe meleagurile Călărașiului.

Pe 25 aprilie, la Răciula, vei avea rara ocazie de a te simți bine, ascultând piesele îndrăgite ale lui Pavel Stratan!



„În Moldova se joacă hora,

În Moldova, cine nu știe,

Niciodată nu se ceartă

Fratele cu sora!”

În Monitorul Oficial de vineri, 17 aprilie, a fost publicată Hotărîrea Băncii Naționale nr. 56 din 05.03.2015 prin care a fost modificat și completat Regulamentul cu privire la transferul de credit, aprobat prin Hotărîrea Consiliului de administraţie al Băncii Naţionale a Moldovei nr. 157 din 1 august 2013.

Astfel, anexa nr. 5 la Regulamentul cu privire la transferul de credit, introdusă prin hotărîrea BNM menționată mai sus, va conține o formă nouă a Ordinului de plată.

Acesta va arăta astfel:

ordin 1

În acest Ordin de plată va apărea celula ce va conține Codul IBAN, iar celulele Contul de plăți, Codul Trezorerial și Codul Băncii nu se vor mai regăsi.

Acest Ordin de plată se va folosi în cazul în care pentru efectuarea transferului se va utiliza codul IBAN, prin urmare codul băncii (filialei băncii) plătitoare, respectiv codul băncii (filialei băncii) beneficiare nu se va indica.

În conformitate cu noul Ordin de plată, textul regulamentului a suferit modificări de redacție corespunzătoare. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2016.

Notă:


Codul IBAN (International Bank Account Number) - şir de caractere care identifică în mod unic la nivel internaţional contul unui client deschis la o bancă.

 

Sursa: contabilsef.md

cimișlia 123 aprilie 2015, Cimișlia – Consolidarea infrastructurii de suport în afaceri, reprezintă una din prioritățile Programului de activitate al Guvernului și al Strategiei de dezvoltare a sectorului dat până în anul 2020. Declarația a fost făcută astăzi de viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Stéphane Bridé, la inaugurarea Incubatorului de Afaceri din raionul Cimișlia, construit cu susținerea financiară a Uniunii Europene.

În opinia lui Stéphane Bridé crearea sub egida Organizației pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii a rețelei naționale a incubatoarelor de afaceri și integrarea acesteia în rețeaua europeană, demonstrează, în mod practic, că decizia Guvernului de a construi, în cooperare cu partenerii din Uniunea Europeană și autoritățile publice locale a incubatoarelor de afaceri este una corectă și eficientă din punct de vedere economic.

”Drept exemplu ne servește și incubatorul din Cimișlia, care conform unor analize va găzdui circa 20 de întreprinderi, va crea peste 60 locuri noi de muncă, va majora încasările la buget, etc. Cu alte cuvinte, Incubatorul de Afaceri din Cimișlia va fi un catalizator al dezvoltării raionului pe termen scurt și a regiunii, în ansamblu, pe termen lung”, a specificat ministrul Economiei.

Stéphane Bridé a accentuat că Guvernul va continua implementarea unor proiecte similare și în alte regiuni ale țării, deoarece, în opinia ministrului Economiei, incubatoarele de afaceri contribuie în mod direct la orientarea potențialului intelectual și financiar privat spre dezvoltarea economiei și combaterea șomajului din regiune, servesc drept un imbold pentru dezvoltarea mediului de afaceri.

Prezent la eveniment, Wicher Slaghter, reprezentantul Delegației UE în Republica Moldova, a specificat că în țările Uniunii Europene cele circa 900 de incubatoare existente, anual crează circa 400 mii de locuri noi de muncă, contribuie la dezvoltarea economică regională, a localităților și orașelor. "Uniunea Europeană va fi și în continuare alături de autoritățile Republicii Moldova în eforturile lor de a dezvolta mediul de afaceri în localitățile rurale, de a crea noi locuri de muncă pentru populația din toate regiunile țării", a spus oficialul european.

Până în prezent în Republica Moldova au fost deschise 9 incubatoare de afaceri - Ștefan-Vodă, Dubăsari, Leova, Ceadâr-Lunga, Rezina, Nisporeni, Sângerei, Soroca și Cimișlia. Pentru construcția și dezvoltarea rețelei incubatoarelor de afaceri, în anii 2011- 2014, în bugetele de stat au fost preconizate 54,6 mln lei, iar pentru anul 2015 sunt preconizate 15 mil lei.

Companiile rezidente beneficiază de spații de producere sau oficii la preț redus, consultanță și instruire antreprenorială, suport consultativ la achiziționarea echipamentului și costuri de administrare mici. O condiție în selectarea raionului pentru crearea Incubatoarelor de afaceri este existența imobilului și disponibilitatea implicării Autorităților Publice Locale cu 10 % din costul proiectului de reconstrucție.

Incubatoarele de Afaceri sunt create în baza Matricei de Politici pentru Programul de suport Sectorial ,,Stimularea Economică în Zonele Rurale”.

Serviciul de Comunicare și Relații Publice al Ministerului Economiei al RM

300x400 news ROServiciile medicale se află acum la un click distanţă. Alege-ţi doctorul sau instituţia medicală preferată și programează-te online pe www.top.md. Portalul este o premieră pentru ţara noastră, întrucât aici poţi să ceri ajutorul a peste 750 de profesionişti din 61 de instituţii medicale.


Ce este www.top.md?


Simplu, rapid, eficient


•    www.top.md este singura platformă pe care poţi face programări pentru servicii  medicale complexe, atunci când îţi doreşti, 24 din 24 de ore, în fiecare zi, printr-un sistem integrat online.
•    Acces online la 750 de profesionişti din medicina naţională, care sunt specializaţi în 78 cele mai importante domenii ale medicinii.
•    Profiluri complete ale medicilor ce te ajuta să-ţi cunoști mai bine doctorul tău înainte de a efectua o programare online. În plus, în profil găsești fotografii, video, aprecieri, recomandări și multă informație utilă.
•    Pentru o navigare rapidă și comodă, ai la dispoziție o hartă interactivă, modul de căutare după specialități medicale, denumiri de clinici, laboratoare, centre de diagnostic și analize medicale – astfel vei găsi cu ușurință doctorii și serviciile medicale necesare. 


Cum funcţionează


Accesarea site-ului şi programarea sunt absolut gratuite, trebuie doar să te înregistrezi pe www.top.md. Platforma funcţionează în trei paşi simpli: pacientul caută doctorul, selectând specialitatea și ora dorită, solicită o programare, apoi merge la consultație. În plus, echipa top.md îţi aminteşte despre vizita la medic cu o zi înainte.


De ce să alegi top.md


Top.md te scapă de cozile de la cabinetele medicale şi te ajută să te bucuri de servicii de calitate în cel mai scurt timp și sigur. Alege top.md şi beneficiază de:


- programări gratuite online;
- posibilitatea de a-ţi alege instituţia medicală preferată;
- posibilitatea de a-ţi alege medicul de care ai nevoie;
- şansa unică de a cunoaşte specialistul înainte de consultație;
- servicii medicale complexe.

Mai simplu, mai rapid şi mai eficient. Top.md – adresa sănătăţii tale!

turismul din moldovaDescarcă fişier: [Fişier ataşat Microsoft Word Document] Agenda evenimentelor 2015.doc (241KB)


Agenţia Turismului informează că, în baza informaţiei prezentate de Ministerul Culturii, Ministerul Tineretului și Sportului, autoritățile administrației publice locale, a fost elaborată Agenda evenimentelor culturale şi sportive de interes turistic, organizate în anul 2015.


Agenda este un instrument de promovare turistică menit să valorifice potenţialul turistic al acţiunilor vizate.


Agenda poate fi consultată pe pagina web www.turism.gov.md, la rubrica Turismul în Republica Moldova/Puncte de atracţie turistică/Turism cultural.


Relații suplimentare la tel. 022 22 – 66 -74, e-mail:  ,  Sergiu Iordan, consultant superior Direcţie politici, dezvoltare turistică şi marketing.

trenuleteMihai Crăciun este de profesie programator, însă de la începutul acestui an jobul lui full-time a devenit cel de antreprenor. Ur­mân­­du-şi pasiunea din copilărie, el a deschis în luna fe­bruarie cafe­neaua La Trenuleţe, du­pă ce a cheltuit peste 25.000 de euro doar pentru amenajarea spaţiului, închirierea lui şi în primele stocuri. Per total, investiţia a depăşit 50.000 de euro pentru că întreg conceptul cafenelei are la bază un sistem (compus din soft şi componente electronice) care controlează câteva trenuleţe electrice ce preiau şi aduc comenzile clienţilor.

„Eu am fost întotdeauna pasionat de trenuleţe electrice, de mic. Am lucrat mulţi ani ca programator, încă o fac în re­gim de freelancing, însă în 2003 am des­chis un magazin online cu trenuleţe elec­trice. Ajunsesem să avem o reţea şi de atunci începusem să creăm sistemul, în­să criza ne-a afectat foarte mult, piaţa s-a prăbuşit, practic. Şi noi am greşit crezând că recesiunea va dura puţin. Până la urmă, am închis afacerea, iar soţia mea şi-a deschis un club de mo­de­lism pentru copii“, spune Mihai Crăciun.

Ulterior, clubul de modelism s-a dez­voltat şi de aici a pornit ideea unei cafe­nele unde comenzile să fie luate şi aduse de trenuleţe electrice. La început, acest serviciu a fost gândit pentru pă­rin­ţii care veneau cu cei mici la cursurile de modelism, însă ideea a început să prin­dă, iar în curând spaţiul a devenit prea mic. Astfel că cei doi s-au gândit să dez­vol­te două linii de business – clubul de mo­de­lism şi cafeneaua cu trenuleţe elec­trice. A durat însă doi ani până să strân­gă suma necesară pentru a deschide cafe­neaua şi chiar s-au asociat cu un par­te­ner (care deţine o mică parte din afa­cere – operată prin intermediul La Tre­nu­leţe Pub SRL şi se implică mai puţin în conducerea acesteia). În prezent, toţi pereţii cafenelei sunt în­conjuraţi de şine, pe care se plimbă în pre­zent cinci trenuleţe electrice. Fiecare ma­să la care se aşază clienţii reprezintă câte o staţie, iar pentru a plasa comanda aceştia trebuie să composteze un car­to­naş aflat pe masă în dreptul pro­du­sului pe care îl vor. Apoi, ei introduc biletul în lo­comotiva care vine la masă pentru pre­luarea comenzii şi apasă un buton pentru ca aceasta să ajungă la barman.


Sis­temul imită realitatea, astfel încât tre­nu­leţele se opresc la culoarea roşie a se­ma­forului, în intersecţii, încetinesc dacă este un alt tren în faţă pe şină, preiau co­menzi făcute în acelaşi timp în funcţie de dis­tanţa cea mai apropiată de staţia lor de plecare şi odată ce au primit „undă ver­de“ pleacă cu o mică întârziere (aşa cum ar pleca în mod normal un tren din staţie).

„Ne-am gândit să vindem sistemul pe care l-am creat acum zece ani şi pe care l-am tot dezvoltat, însă ofertele pri­mi­te nu ne-au convins. Deocamdată ne con­centrăm pe construirea unei terase pentru perioada de vară şi pe intro­du­cerea unui serviciu de mâncare (în meniu există acum doar băuturi şi snacksuri – n. red.). Sigur, am vrea să deschidem şi alte spaţii în Bucureşti şi să francizăm conceptul în alte oraşe, astfel încât să ajungem la o reţea naţională“, explică antreprenorul.

Preţurile practicate variază între 6 lei pentru o apă plată şi 20 de lei pentru un cocktail sau un milkshake.

În weekenduri, cafeneaua La Trenuleţe primeşte în jur de 150 de clienţi, în general tineri. Cafeneaua are trei angajaţi, iar în curând Mihai Crăciun spune că va mai angaja o persoană.

http://www.zf.ro/