Wigwam – ideea de afaceri ce trezește spiritul de aventură
Mica întreprindere din raionul Anenii Noi “Buca-Beaca” și-a focusat activitatea pe crearea zonelor de jocuri, jucăriilor pentru copii și articolelor de décor. Printre toate articole oferite spre vânzare se ies în evidență wigwamurile indiene. Și, deși filmele (și cărțile despre indieni) nu sunt atât de populare, dorința de a găsi un “ascunziș”, unde poți să te concentrezi asupra jocului, imaginându-te în calitatea unui erou, încă persistă în mințile copiilor.
Wigwamurile (o altă denumire răspândită pentru construcția dată este “tipi”) sunt oferite de compania “Buca-Beaca” copiilor de vârstă preșcolară: din momentul în care copilul începe să facă primii pași și până reușește să încapă în “căsuța” imaginară.
“Ideea de producție a wigwamurilor a apărut de la nevoie personală. Copilul nostru, când a crescut, a avut nevoie de un loc interesant pentru joacă. Căutam ceva asemănător pe piață. Ceea ce găseam nu ne satisfăcea în planul financiar și al calității. Am apelat la Internet, unde a apărut informația despre wigwamurile pentru copii. Am încercat să realizăm unul personal. Am reușit. În orice caz, toate articolele care le oferim clienților le producem inițial pentru noi. Dacă ne place, executăm și pentru vânzare”, - povestește pentru mybusiness.md Alina Smirnova. Împreună cu soțul ei Serghei au deschis (și au înregistrat) la începutul anului curent afacerea personală cu o denumire hazlie “Buca-Beaca”.
Familai Smirnov știe să facă multe lucruri manual. Cel mai mult le place să alcătuiască și să realizeze “variantele personalizate” ale „articolelor pentru copii și pentru casă”. Alina are studii superioare în arte, știe designul, pe când Serghei este zidar și tâmplar. Astfel, cuplul combină artistismul și competențe meșteșugărești. Din momentul în care au început să propulseze wigwamurile pe piață, în activitate se încadrase și mama Alinei, care știe să coase. Drept rezultat, “Buca-Beaca” reprezintă un model reușit al afacerii de familie, unde fiecare își implimentează o parte din competențe personale.
“Buca-Beaca” își începea activitatea de la producția jucăriilor din lemn. Aici Alina Smirnova a remarcat: “Aparent, totul este simplu. Însă e cu mult mai dificil să alcătuiești articole laconice care ar fi interesante”. De exemplu, cuplul produce din lemn alfabetul artistic, puzzle-urile și construcțiile originale, jucăriile suspendate (prețul e cuprins între 25 și 150 lei) și articole de décor din marmură, travertin, piatră de nisip – figuri de animale, săpuniere, sfere, ghivece de flori (prețul este între 100 și 200 lei).
“Am decis de la bun început să ne axăm pe calitate și aspectul fizic, care va fi actual pentru o perioadă lungă de timp. De exemplu, pentru wigwamuri căutam mult lemnul potrivit. Într-un final am găsit tei și brad. La fel încercam să înțelegem care ar fi țesătura potrivită de acoperire. Am găsit un material rezistent, natural, cu imagini pe ambele părți. Acum putem să afirmăm că în wigwamurile și corturile noastre poate să “crească” o întreagă generație de copii. În plus, wigwamurile și corturile de casă sunt mobile, ele pot fi ușor transportate dintr-un loc în altul. Se descompun ușor și pot fi rapid introduse în husă, în cazul în care e nevoie de a elibera camera. În formă comprimată, acestea nu ocupă mult spațiu. Wigwamul în husă poate fi transportat în mașină dacă e nevoie de a pleca în afara orașului și apare întrebarea de organizare a locului de joacă pentru copil. Copiii iubesc locurile ascunse. Al nostru, pe lângă faptul că se joacă în wigwam, insistă să doarmă acolo”, - a povestit Alina Smirnova.
În scopul popularizării articolelor sale “Buca-Beaca” folosește relețe de socializare și iarmarocurile hand-made. Participarea la iarmarocuri reprezintă o formă eficientă de propulsare a producției pe piață. Clienții observă ceva nou, îi întreabă, copiii încearcă din curiozitate să intre în cort. Astfel apar cerere și comenzi.
Realizarea wigwamurilor și a corturilor sub formă de căsuțe are loc prin comandarea acestora prin internet-magazin de pe site-ul cu aceeași denumire. Primind comanda, antreprenorii își orintează producția atât pe piața internă, cât și pe cea internațională (“suntem în stare să trimitem comanda oriunde în lume”).
În prezent “Buca-Beaca” oferă spre vânzare variantele zonelor de joacă (wigwamuri și corturi). Setul cu “căsuța indiană cu două ferestre și două intrări” include steaguri de décor și husa pentru păstrare. Prețul wigwamului este de 2000 lei.
“Luând în considerare dorințele consumatorilor, noi am decis să realizăm varianta de buget, care e de două ori mai ieftină (1000 lei). Wigwamul dat are un design minimizat, o construcție diferită și o țesătură mai simplă. Varianta de buget poate fi transportată în casa în suburbie, la mare, în grădină”, - a spus Alina.
Prețul cortului-căsuță cu ferestre și două intrări (mărimea fundației căsuței este de 130x130 cm, înălțimea – 125 cm) – 2 500 lei. Separat pot fi achiziționate accesoriile pentru wigwam și cort (covor, pernă, ghirlandă-steaguri). Prețul este de 150 – 600 lei.
Alina Smirnova a remarcat că în viitor “Buca-Beaca” va oferi pentru copii “ceva neobișnuit pentru Moldova, ce nimeni încă nu vâzuse până acum”.
Articol pregătit de MyBusiness.md
Ministerul Economiei și BERD își vor intensifica cooperarea pentru consolidarea infrastructurii de afaceri
Consolidarea cooperării dintre Ministerul Economiei și Programele BERD în domeniul mediului de afaceri a fost subiectul principal abordat la întrevederea, din 4 iunie curent, dintre Secretarul de Stat, Lilia Palii și echipa Programului BERD TAM/BAS (TurnAround Management (TAM) și Business Advisory Services (BAS) - Managementul schimbării de direcție și Servicii de consultanță pentru afaceri).
Potrivit Liliei Palii, dezvoltarea uniformă a mediul de afaceri în toată țara este un imperativ pentru economiile regionale. Acest obiectiv poate fi atins prin sporirea capacităților antreprenorilor, prin instruiri calitative și eficiente, efectuate de consultanți locali de înaltă ținută profesională.
”În acest context, programele de suport pentru mediul de afaceri derulate de BERD pe parcursul a zece ani au ajutat întreprinderile să-și identifice şi să-și definească necesităţile de afaceri, să se adapteze la cerințele pieței, să beneficieze de consultanță și finațare, devenind astfel mai competitive”, a afirmat Secretarul de Stat.
La rândul său, șefa Programului Regional al BERD, Stela Melnic, a menționat că prin Programul BAS, BERD susţine dezvoltarea pieţei serviciilor de consultanţă, antreprenoriatul feminin și serviciile de eficiență energetică din Moldova. Asistența constă în oferirea granturilor în proporție de 50% pentru proiectele de consultanță generală și 70 % pentru proiectele de eficiență energetică. Prin Programul BAS, antreprenorii au beneficiat de consultanță privind planificarea afacerii, elaborarea studiilor de fezabilitate, efectuarea cercetării de piață, branding, comerț electronic, remodelarea proceselor de business etc.
De la începutul activităţii sale în Republica Moldova, BERD BAS a sprijinit aproximativ 550 de IMM-uri moldovenești ce activau din diferite sectoare ale economiei, precum agricultură, industrie alimentară, TI, comerţ, industrie textilă. Împreună cu consultanții locali au fost implementate 560 proiecte în valoare totală de peste 6 mln. Euro, rețeua consultanților locali fiind de 241 companii.
Cel de-al doilea program TAM constă în acordarea unei asistențe mai complexe de către experții europeni pentru soluționarea problemelor de impact major asupra întreprinderilor.
200.000 de euro din servicii de telecom pentru firme
Alexandru Bălan a absolvit automatica la Universitatea Politehnica din Bucureşti şi este antreprenor de când se ştie, pornind pe acest drum în 2002 cu o reţea de internet „de bloc“ împreună cu câţiva vecini.
De-a lungul timpului, businessul a ajuns la stadiul de reţea de internet de cartier, iar în 2007 au decis să îşi vândă ideea către unul dintre cei mai mari operatori de telecom de pe plan local – RCS&RDS. Dar nu au părăsit ideea de a fi antreprenori, investind ulterior în jur de 50.000 de euro într-o firmă care furnizează servicii de telecomunicaţii strict companiilor. În prezent, DOTRO Telecom oferă, cu ajutorul a 15 angajaţi, soluţii de internet, de telefonie fixă, de găzduire de web şi e-mail, dar şi implementare de soluţii de call-center către 500 de clienţi.
„Am decis să vindem businessul atunci pentru că voiam să trecem la un alt nivel şi pentru că deja piaţa trecea printr-o schimbare, se unifica serviciul de internet cu cel de televiziune, iar noi nu putea livra şi TV atunci. Dar destul de repede am pornit noua companie, am plecat la drum cu trei oameni, foşti angajaţi ai reţelei de cartier, şi ne-am dezvoltat constant infrastructura. Lucrăm şi cu firme mici, cu doi-trei angajaţi, dar şi cu mari companii şi instituţii precum Honda România, Poşta Română sau Camera de Comerţ“, spune Alexandru Bălan, business development manager al companiei şi cel pentru care DOTRO a devenit job full time. Ceilalţi trei acţionari au şi alte locuri de muncă şi sunt mai puţin implicaţi activ în business, dar se ocupă de partea investiţională a afacerii.
Anul trecut, compania a avut afaceri de peste 200.000 de euro, spune antreprenorul, în creştere cu 40% faţă de 2013, ca urmare a creşterii încrederii clienţilor în economie, a deschiderii către noi investiţii. „Până în 2013 clientul era foarte reticent, nu ştia ce se întâmplă cu businessul său, deci era mai reticent să semneze contracte pe un an când nu ştia dacă va mai fi pe piaţă atât timp“, explică Alexandru Bălan.
„Plus că mai erau şi cazurile în care aveau deja contract şi nu vedeau avantajul de a schimba, chiar dacă ştiau că ar avea costuri mai mici, li se părea complicat procesul.“
Pentru anul acesta el susţine că vizează o creştere de 30% a portofoliului de clienţi, cu o concentrare mai mare pe IMM-uri, care în ultima perioadă au devenit cel mai constant client al companiei.
DOTRO Telecom este prezentă şi în alte oraşe ale României, prin reprezetnanţi şi acolo unde clienţii pe care îi aveau deja în Bucureşti deţineau un birou.
„Lucrăm pe o piaţă foarte dinamică, unde există încă alţi doi-trei jucători de dimensiunea noastră şi unde trebuie să ne luptăm cu bugete de milioane de euro atât ca promovare, dar şi la nivel salarial“, adaugă Bălan.
http://www.zf.ro/
Microsoft a confirmat data lansării pentru Windows 10. Iată cum poate fi obţinut gratuit
Microsoft a pus capăt speculaţiilor, anunţând pentru Windows 10 o dată oficială de lansare, precum şi modalitatea prin care acesta va ajunge la utilizatori. În premieră, Microsoft nu va mai oferi următoarea versiune de Windows în cutie de carton sigilată, pe care utilizatorii să o obţină stând la rând în faţa magazinelor. În schimb, Windows 10 va putea fi obţinut cu doar câteva click-uri şi un download de aproximativ 3GB, descărcat mai repede sau mai încet, în funcţie de viteza conexiunii la internet.
Microsoft vizează toţi utilizatorii de Windows 7 şi 8.1, propunând acestora upgrade gratuit la Windows 10. Anunţată cu o notificare apărută pe taskbar, oferta este vizibilă deja pentru o parte dintre utilizatorii Windows, aceştia având posibilitatea să-şi rezerve o copie Windows 10 încă de acum, introducând adresa email unde doresc să primească link-ul pentru download şi cheia de utilizator necesară pentru instalare. Download-ul propriuzis nu va fi însă disponibil mai devreme de 29 iulie 2015, când este programată lansarea oficială a noii versiuni Windows.
Odată instalate, copiile Windows 10 oferite ca upgrade gratuit pentru versiuni Windows din generaţia anterioară vor putea fi utilizate fără limită de timp, având acces la actualizări de securitate pe toată durata de viată a dispozitivului. Trebuie ştiut că PC-urile în prezent echipate cu versiuni Windows piratate nu vor primi automat licenţe genuine Windows 10, rămânând cu watermark pe ecran şi alte limitări.
Ziua oportunităţilor investiţionale în Republica Moldova a avut loc la București
4 iunie 2015, Chișinău - Ministerul Economiei şi Ambasada Republicii Moldova la Bucureşti în colaborare cu secţia comercială a Ambasadei Austriei din România au organizat, la 3 iunie curent, forumul investițional „Ziua oportunităţilor investiţionale şi de afaceri a Republicii Moldova” pentru companiile austriece care activează în România. La eveniment a participat viceministrul Economiei, Octavian Calmâc, șeful Cabinetului Viceprim-ministrului, ministrului Economiei, Ion Lupan, administratorii PI Tracom și ZEL Bălți.
Evenimentul a întrunit circa 50 de participanţi, reprezentanți ai corpului diplomatic austriac şi ai companiilor austriece, care activează în România şi Republica Moldova în domenii, precum industria de automotive și componente electrice, avia, financiar-bancar, consultanţă juridică, hârtie şi carton, construcţii, IT, eficiență energetică, energie electrică şi regenerabilă, producere de echipament industrial, componente pentru strunguri, design, comerţ de cabluri şi conductori, canalizare şi sisteme de epurare a apelor reziduale etc.
Viceministrul Economiei, Octavian Calmâc, a făcut o prezentare a politicilor în domeniul mediului de afaceri, a progreselor privind armonizarea legislației naţionale cu aquis-ul comunitar, dar și a rezultatelor implementării Acordului de Liber Schimb cu UE, încurajând antreprenorii austrieci să-și dislocheze afacerile în țara noastră.
Avantajele și oportunitățile investiționale oferite de Republica Moldova pe platforma parcurilor industriale și a zonelor economice libere au fost explicate de Ion Lupan, șeful Cabinetului Viceprim-ministrului, ministrului Economiei, ca urmare a prezentărilor făcute de către Vitalie Vrabie, administratorul Parcului Industrial TRACOM şi Marin Ciobanu, administratorul Zonei Economice Libere Bălți.
De asemenea, companiile prezente la eveniment, au avut posibilitatea să afle din experienţa companiilor austriece, dar şi a managerilor austrieci, care deja activează în Republica Moldova, precum Schonherr, BCR, Grawe Carat Asigurări şi Draxlmaier.
La finalul evenimentul, în cadrul sesiunii întrebări și răspunsuri, reprezentanţii Ministerului Economiei au răspuns la multiple întrebări adresate de antreprenorii austrieci, inclusiv cei din Republica Moldova, asigurându-i de tot sprijinul necesar în derularea unei afaceri investiționale în ţara noastră.
Serviciul de Comunicare și Relații Publice al Ministerului Economiei al RM
Romania a trecut neoficial la moneda euro
Chiar dacă România are, oficial, propria sa monedă, leul românesc, și nu face parte din zona euro, neoficial am trecut demult la moneda unică europeană.
Practic, toate sau aproape toate prețurile din România se calculează sau depind de cursul valutar euro-leu, iar numeroase activități economice depind într-o măsură mai mare de euro decât de leu. Să le luăm pe rând.
Accizele se calculează în euro, influențând automat prețurile produselor accizabile: țigările, băuturile alcoolice, cafeaua, carburanții, păcura, dar și unele produse considerate de lux precum hainele de blană, bijuteriile din aur, iahturile și unele autoturisme.
Factura la serviciile de telefonie mobilă se calculează în euro și se convertește la cursul valutar din ziua emiterii facturii. Și ofertele operatorilor de telefonie mobilă sunt prezentate tot în moneda europeană.
O mare parte din mărfurile alimentare și nealimentare comercializate în magazinele și în piețele din România depind de cursul valutar, fiind importate din state din Uniunea Europeană.
Prețurile locuințelor sunt afișate în euro în toate ziarele de anunțuri și pe orice site-urile de imobiliare. La fel este cazul și cu ofertele locuințelor scoase la închiriere.
Și prețurile autoturismelor, fie ele noi sau second-hand, sunt prezentate tot în monedă europeană, inclusiv pe site-urile dealerilor auto.
Tot în euro se vând și biletele de avion pentru orice destinație. Și vacanțele, în mod special cele în afară, tot în euro sunt prezentate și achitate la cursul zilei.
Și deoarece românii au ajuns să evalueze mai bine prețurile produselor și ale serviciilor, acest model a fost preluat și în domenii care nu au nicio legătură cu moneda europeană: cursuri și traininguri, asigurări, servicii de consultanță etc. De fapt, într-o economie puternic euroizată, fiecare furnizor de produse sau servicii va căuta să-și securizeze veniturile în lei raportat la cursul valutar față de euro. Din acest punct de vedere, situația cea mai confortabilă o au acei furnizori care își afișează prețurile direct în euro.
Pe de altă parte, pentru achiziția bunurilor prețul cărora se calculează în euro ai nevoie tot de euro. Din acest motiv, mulți ani la rând creditele în euro au înflorit, până când a venit criza și o parte din populație a intrat în incapacitate de plată, din cauză că salariile lor în lei au rămas constante sau au scăzut pe fondul crizei, în timp ce leul s-a depreciat substanțial în raport cu euro.
http://www.money.ro/
De necrezut: Inginerii Dacia i-au ajutat pe rusi sa construiasca rivalul lui Sandero
Compania rusa AvtoVaz este foarte aproape de momentul lansarii modelului Lada XRAY, un hatchback care va fi concurentul direct al lui Sandero pe piata locala.
Jurnalistii de la Moscova scriu ca rusii au fost ajutati sa dezvolte acest nou model chiar de catre inginerii Dacia, de la centrul Renault Technologie Roumanie (RTR), in virtutea unui acord de colabirare intre AvtoVaz si Grupul Renault-Nissan.
"Dezvoltarea modelului Lada XRAY a implicat inclusiv centrul de inginerie Dacia, din Romania", scriu rusii.
De altfel, noul XRAY se bazeaza pe platforma tehnica a Daciei Sandero, diferentele fiind doar la nivel de design.
Rusii au imprumutat de la Sandero sasiul, structura caroseriei si mai multe subansamble, diferentele dintre cele doua modele fiind facute de motorizare si infatisare.
In prima faza, Lada XRAY va fi disponibila doar cu un motor pe benzina, de 1,6 litri, ce poate dezvolta intre 98 si 114 cai putere, urmand ca pe parcurs gama de motorizare sa fie imbogatita cu un propulsor de 1,8 litri si 122 de cai putere.
Lansarea oficiala ar urma sa aiba loc in luna decembrie a acestui an, pentru ca din ianuarie 2016 autoturismul sa fie disponibil pentru clienti.
Cu preturi cuprinse intre 9.400 si 12.000 de euro, XRAY va fi considerabil mai scump decat Sandero.
http://www.ziare.com/
„Vinul Moldovei” își orientează activitățile comerciale spre China
„Vinul Moldovei” este în căutarea unor noi piețe de desfacere. În premieră, reunite sub brandul de țară, 17 companii vinicole din Moldova vor participa la o expoziție specializată la Beijing – TopWine China 2015, care se va desfășura în perioada 4-6 iunie curent. Producătorii autohtoni vor participa la eveniment din inițiativa Oficiului Național al Viei și Vinului din Moldova (ONVV), cu suportul partenerului strategic USAID CEED II, care continuă campania de promovare a brandului de țară „Vinul Moldovei” pe cele mai importante piețe internaționale.
Dumitru Munteanu, directorul ONVV: „Suntem siguri că la expoziție vinificatorii noștri vor stabili noi parteneriate de afaceri și vor beneficia de mai multe oportunități de creștere a exporturilor. Participarea noastră la expoziție face parte din Planul de Marketing al ONVV, prin care ne-am propus ca Vinul Moldovei să devină un simbol al calității și un brand recunoscut la nivel internațional.”
La expoziția de la Beijing sunt așteptați aproximativ 10 mii de vizitatori: experți, importatori, distribuitori, jurnaliști, bloggeri, amatori ai vinurilor de calitate și potențiali parteneri de afaceri. Pentru a cunoaște mai bine vinurile noastre, pe durata evenimentului vizitatorii vor fi invitați la 2 degustări specializate. Primii chemați să testeze vinurile din Moldova vor fi mai mulți bloggeri specializați, adevărați formatori de opinie, care ulterior vor contribui la promovarea brandului „Vinul Moldovei”.
Trei masterclass-uri specializate, care se vor desfășura la standul Moldovei, sunt pregătie să răspundă curiozității vizitatorilor. Aceste vor fi prezentate de experta Fongyee Walker, co-fondatoarea „Dragon Phoenix Fine Wine Consulting”, prima companie independentă de servicii de consultanță și educație în domeniul vinului din Beijing.
Alina Fortunatova, expert principal de marketing, ONVV: „China prezintă un potențial imens pentru lărgirea pieței de desfacere a „Vinului Moldovei”. Ne dorim ca pe durata celor trei zile de expoziție să reușim să comunicăm cu un public cât mai divers și cât mai larg. Masterclass-urile sunt un instrument important de promovare, deoarece astfel participanții vor cunoaște mai îndeaproape vinurile noastre de calitate. ONVV se așteaptă ca circa 100 de participanți să se înscrie la masterclass-urile noastre.”
Actualmente 20 de companii vitivinicole din Moldova își exportă produsele în China. Datorită politicilor de promovare ale ONVV, în 2014 vânzările vinurilor moldovenești pe piața chineză au sporit cu 7%, iar producătorii noștri au exportat în această țară peste 1 milion 131 de mii de litri de vin.
Despre ONVV
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.
La 10 ani de activitate, FIA a lansat „Cartea albă”, ediția a IV-a

Pe data de 27 mai 2015 Asociația Investitorilor Străini din Moldova (Foreign Investors Association - FIA) a lansat „Cartea albă – propuneri de ameliorare a climatului investițional în Republica Moldova” în cadrul unei conferințe cu același generic. La aniversarea a 10 ani de activitate a asociației, FIA a prezentat cea de-a IV-a ediție a publicației, cele anterioare fiind lansate în anii 2005, 2006 și, respectiv, 2009.
„Cartea albă”, ediția a IV-a, elaborată după o pauză de 6 ani, cuprinde propuneri de modificare a unor prevederi legislative, care creează impedimente în activitatea companiilor străine și, în același timp, descurajează intrarea unor noi investitori pe piața Republicii Moldova. Această ediție sintetizează contribuțiile directe ale companiilor în formularea propunerilor pentru modificarea cadrului legal în mai multe domenii, precum legislația fiscală, legislația muncii și legislația din domeniul concurenței.
La conferință au fost prezente circa 100 de persoane, printre care s-au numărat reprezentanți ai mediului de afaceri, juriști, economiști, funcționari publici etc. Invitații de onoare, vorbitori în cadrul evenimentului și, totodată, experți cu putere de decizie în domeniile vizate de documentul lansat, au fost: Anatol Arapu, ministrul Finanțelor, Ruxanda Glavan, ministrul Muncii, Protecției Sociale și Familiei și Viorica Cărare, președintele Consiliului Concurenței.
Ridha Tekaia, președintele Consiliului Directorilor FIA, BC „Mobiasbanca - Groupe Societe Generale”: „Acest volum conține recomandări sistematice, care, în opinia investitorilor, pot îmbunătăți climatul de afaceri, dar și situația din țară în general. Membrii FIA sunt optimiști în ceea ce privește acceptarea recomandărilor, deoarece vedem un oarecare progres în consolidarea dialogului cu autoritățile publice, simțim impactul reformelor implementate. Investitorii străini cred în potențialul țării, de aceea FIA va continua să promoveze reforme avansate în Republica Moldova.”
Anatol Arapu, ministrul Finanțelor al Republicii Moldova: „Opiniile care sunt expuse, analizele care sunt făcute de către reprezentanții bussinesului mare internațional, ne arată direcția în care trebuie să ne mișcăm, ce reforme trebuie să facem ca bussinesul să se simtă mai bine, ca la el acasă și să vină aici să genereze profituri. Ei mereu își expun foarte diplomatic, dar și direct opiniile despre politici și ne corectează, ne ajută să ne corectăm.”
În discuțiile pe marginea sugestiilor prezentate în publicație s-au implicat și următorii reprezentanți ai FIA: Joachim Schreiber, fondatorul și primul președinte al Consiliului Directorilor FIA, Tirex-Petrol; Liudmila Climoc, viceprepreședinte al Consiliului Directorilor FIA, Orange Moldova; Alexander Koss, membru al Consiliului Directorilor FIA, Sudzucker; Gokce Yanasmayan, membru al Consiliului Directorilor FIA, Efes Vitanta Brewery.
Despre FIA
Asociaţia Investitorilor Străini (Foreign Investors Association) este o asociație non-profit și neafiliată politic, obiectivul său principal fiind facilitarea dialogului dintre investitori și factorii de decizie relevanți, pentru crearea unui mediu investiţional favorabil investiţiilor străine directe. Printre membrii asociației se numără cele mai mari și mai longevive companii cu capital străin din țară, investițiile lor cumulate depășind jumătate din volumul total al investiţiilor străine directe din Republica Moldova. Acestea oferă o mare varietate de bunuri şi servicii, acoperind toată gama domeniilor de activitate din economia țării: agricultură, industrie, sistemul bancar, telecomunicații, distribuție, audit și servicii juridice.
„Vinul Moldovei”, medaliat cu aur și argint la București
„Vinul Moldovei” a fost distins cu 43 de medalii de aur și argint la cel mai important Concurs Internațional de Vinuri din România. Distincțiile sunt o recunoaștere a standardelor înalte de calitate aplicate la producerea vinurilor noastre și reconfirmă faptul că vinificatorii autohtoni continuă să păstreze vie tradiția legendară a Vinului Moldovei. Participarea vinurilor noastre la concurs a fost organizată de către Oficiului Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic USAID CEED II.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Sunt foarte mândru că Vinul Moldovei este apreciat internațional, reconfirmând faptul că vinurile noastre întrunesc standarde înalte de calitate. Cu siguranță am fi obținut mai multe medalii, dacă regulamentul nu ar fi presupus premierea doar a 30% dintre vinurile participante în competiție. Acest concurs este unul important pentru ambițiile comerciale ale vinificatorilor noștri. Expunerea directă către entuziaști și iubitori ai vinului constituie elemente de forță în creșterea notorietății și, implicit, a vânzărilor, nu doar pe piața din România, dar și a altor state din sud-estul Europei.”
La concurs au participat vinificatori din 45 de țări consumatoare și producătoare de vin, iar aprecierile au fost oferite de către un juriu internațional, membrii căruia sunt recunoscuți prin experiența și profesionalismul lor. Concurența a fost acerbă. Peste 1000 de mostre de vinuri ale diferitor producători au fost examinate minuțios de profesioniști. „Vinul Moldovei” s-a înscris în concurs cu 161 de mostre de vinuri. Sub umbrela brandului de țară, vinurile produse în Moldova au impresionat prin soiuri locale, internaționale, cupaje, spumante, vinuri de desert, dar și divinuri. Calitatea de top a produselor nostre i-a determinat pe membrii juriului să ofere brandului de țară „Vinul Moldovei” 26 medalii de aur și 17 de argint. Aurul obținut în acest an la concurs depășește practic de 3 ori numărul distincțiilor obținute în anul precedent.
Concursul Internațional de Vinuri din România 2015, se află la cea de-a XII-a ediție și este organizat la inițiativa Oficiului Național al Viei și Vinului, de către ASER Wineconsulting, în parteneriat cu Degustatorii Autorizați din România, sub patronajul Organizației Internaționale a Viei și Vinului.
Mai multe detalii despre concurs și premiile acordate vinurilor puteți afla aici: http://www.iwcb.ro/registration2015/results_iwcb_2015.php?so
Despre ONVV
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.


