Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 95

Apple- самый дорогой бред в миреTimp de patru ani cel mai scump brand din lume a fost „Google”, însă situaţia s-a schimbat, după ce costul de piaţă al companiei „Apple” a crescut cu 84%. Din anul 2006, valoarea companiei s-a majorat cu 859%. În prezent, „Apple” este estimată la 153,3 miliarde de dolari.

Câteva companii din TOP-100 a celor mai scumpe branduri în anul 2011:

Câteva companii din domeniul IT şi Hi-Tech din această listă:
• Apple: locul 1, $ 153,3 mld., (+84%)
• Google: locul 2, $ 100,8 mld., (-2%)
• IBM: locul 3, $ 100,8 mld., (+17%)
• Microsoft: locul 5, $ 78,2 mld., (+2%)
• AT&T: locul 7, $ 69,9 mld., (fără modificări)
• Amazon: locul 14, $ 37,6 mld., (+37%)
• BlackBerry: locul 25, $ 24,6 mld., (-20%)
• Facebook: locul 35, $ 19,1 mld., (+246%)
• Intel: locul 58, $ 13,9 mld., (-2%)
• Samsung: locul 67, $ 12,1 mld., (+7%)
• МТС: locul 80, $ 10,8 mld., (+12%)
• Nokia: locul 81, $ 10,7 mld., (-28%)
• Sony: locul 85, $ 10,4 mld., (-19%).

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Luni, 05 Martie 2012 00:00

Câştig pentru tinerele mămici

Câştig pentru tinerele mămicProblema câştigării banilor, în prezent, este actuală pentru toată lumea, inclusiv tinerele mămici aflate în concediul de maternitate. Bineînţeles, copilul necesită multă atenţie, eforturi, energie şi bani, iată de ce mijloacele financiare suplimenatare niciodată nu vor fi în plus pentru o familie care educă un bebeluş.

De fapt, tinerele mămici doresc să muncească din câteva motive. În primul rând, din cauza lipsei de bani, or, nu toţi bărbaţii câştigă suficienţi bani pentru a întreţine trei persoane şi apartamentul.

Un alt motiv este dorinţa de a fi independentă faţă de soţ din punct de vedere financiar. După naştere este nevoie de bani nu doar pentru copil, ci şi pentru tânăra mămică – creme contra întinderilor, lenjerie specială, vitamine etc. Toate acestea costă bani grei.
În sfârşit, o altă cauză frecventă pentru care tinerele mămici doresc să muncească şi să câştige bani constă în deprinderea de a fi activă şi a demonstra că poate totul – şi cu micuţul să stea, şi să gătească soţului mâncare, şi să aducă în familie ceva bani.

Desigur, în Moldova există probleme în ceea ce ţine de angajarea în câmpul muncii nu doar pentru tinerele mămici, dar şi pentru bărbaţii în floarea vârstei, care sunt nevoiţi să plece la muncă peste hotare. Cu toate acestea, „MyBusiness” a analizat piaţa internă a forţei de muncă şi a clarificat care ar putea deveni ocupaţiile tinerelor mămici în perioada concediului de maternitate.

Înainte de a căuta un loc vacant gândiţi-vă ce puteţi face bine, ce hobby aveţi. În cazul în care vă place să fotografiaţi şi cunoaşteţi photoshopul propuneţi-le altor tinere mămici să le fotografiaţi copiii. Dacă aţi lucrat în calitate de contabil, atunci deveniţi „contabil la domiciliu”. Aţi activat în calitate de culinar, atunci coaceţi torturi şi prăjituri la comandă, iar dacă la şcoală şi facultate vă reuşea să scrieţi lucrări bune, atunci puteţi câştiga bani scriind teze de an şi de licenţă.

Probabil cele mai mari venituri care pot fi obţinute în perioadă îngrijirii copiilor mici sunt cele legate de serviciile de manichiură şi pedichiură, machiaj şi frizerie la domiciliu. În perioada în care bebeluşul doarme dulce vă puteţi ocupa liniştit de coafura sau unghiile unei noi cliente. Şi nu se va întâmpla nimic grav, dacă tânăra mămică va trebui să întrerupă un pic lucrul pentru a hrăni copilul sau a vedea cu ce se ocupă.

O altă ocupaţie potrivită pentru tinerele mămici este oferirea serviciilor de dădacă. Plimbările zilnice cu copilul, aranjarea la culcare, alimentaţia – toate aceste proceduri pot fi efectuate cu doi copii, însă în acest caz vă sugerăm să luaţi un copil cam de aceeaşi vârstă cu bebeluşul Dvs.

Câştig pentru tinerele mămiciMunca la telefon, de asemenea, reprezintă o modalitate populară de a câştiga bani pentru mamele cu copii mici. Esenţa acestei activităţi constă în telefonarea clienţilor potenţiali sau fideli şi propunerea unor servicii sau produse noi, felicitarea cu diferite ocazii etc. De asemenea, puteţi participa la sondaje sociologice. Avantajele acestor activităţi sunt evidente, deoarece pot fi practicate aproape în orice timp (în limitele normalităţii, bineînţeles).

Munca la calculator este o altă activitate care poate aduce venit. În prezent, scrierea unor articole (de exemplu, despre îngrijirea şi educarea copiilor), întreţinerea unui blog propriu, administrarea forumurilor sunt solicitate şi destul de bine plătite. Un loc de muncă la calculator poate fi găsit pe site-urile liberilor profesionişti (free-lance).
Croitul, cusutul, reparaţia hainelor reprezintă o altă variantă de câştig pentru tinerele mămici, de aceea puteţi deschide un mic atelier chiar la domiciliu.

Multe tinere mămici sunt convinse că nu trebuie să muncească, iar soţul urmează să se angajeze încă la un serviciu pentru a face faţă tuturor cheltuielilor apărute. Însă de ce trebuie să suprasolicitaţi soţul, astfel încât acesta să vină de la serviciu epuizat, în cazul în care puteţi câştiga ceva bani de sine stătător.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Sâmbătă, 10 Martie 2012 00:00

Câte ceva despre sfaturi

Întreprinzătorii care se plâng pe lipsa mijloacelor pentru dezvoltarea afacerilor trebuie să se întrebe: poate un consultant profesionist ar putea schimba situaţia?


Serviciile de consulting în Moldova nu sunt solicitate suficient. Aceasta s-ar putea explica prin faptul că ele sunt acordate de persoane cu puţină experienţă în afaceri sau care nu o au deloc. Dar! Cu mâna pe inimă, putem spune cinstit: cineva din domeniul producţiei berii şi băuturilor răcoritoare ar refuza sfaturile venite din partea fostului director general al întreprinderii „Vitanta”, Iacov Tihman? Şi nu o conversaţie de o oră la o ceaşcă de ceai, ci o analiză minuţioasă a situaţiei la întreprindere efectuată timp de trei săptămâni de cel mai bun producător de bere din Moldova, cu recomandările practice de rigoare.

În prezent, proiectele de genul TAM, BAS, MOSEFF, TAIEX, CEED II etc. se ocupă cu atragerea consultanţilor de rang înalt, cu o vastă experienţă practică şi de o notorietate europeană .
Relatează co-proprietarul hotelurilor "Vila Verde" din Chişinău şi Ungheni, Alexandr Sapojnic: „Sunt vinificator de profesie, cu o anumită experienţă în construcţii. Despre afacerile hoteliere aveam o vagă inchipuire, deşi înţelegeam că au perspectivă.

Ce puteam eu să cer de la angajaţii mei? Să zâmbească mai mult? La recepţie să miroase a cafea? Dar asta e puţin.
Timp de 10 ani de existenţă a hotelului „Vila Verde" din Chişinău acolo au lucrat 4 consultanţi diferiţi. Ei au fost angajaţi de organizaţii internaţionale, eu doar le ofeream cazare şi masă. (Am calculat că aflarea unul expert danez timp de trei săptămâni m-a costat 60 de mii de lei). Însă acesta era un mare profesionist, care mulţi ani a lucrat în funcţii de conducere în cea mai mare reţea de hoteluri şi restaurante. Acesta are propriul hotel, administrat în prezent de către fiul său. Iar, odată ieşit la pensie, tatăl se plimbă prin lumea întreagă şi îşi împărtăşeşte experienţa, ce nu are preţ: până şi la faptul ce densitate trebuie să aibă prosoapele din hotel.

Altă dată am apelat la ajutorul cunsultanţilor atunci când intenţionam să instalez în hotele colectoare solare. În Moldova specialişti în acest domeniu pur şi simplu nu există. Proiectul MOSEFF a invitat experţi, care au efectuat lucrările necesare şi a aclocat un credit în valoare totală de 213 de mii de euro. În total, lucrările de reconstrucţie energetică a hotelului din Ungheni m-au costat 280 de mii de euro. Totodată, consumul de energie s-a redus cu 60%, iar investiţiile se vor recupera în 4-5 ani. Acum, cu experienţa acumulată şi cu susţinerea MOSEFF ne pregătim să reconstruim hotelul "Vila Verde"din Chişinău”.

Este greu să nu apreciezi asistenţa acordată întreprinderilor din industria confecţiilor în cadrul proiectului USAID CEED-CEED II. În ultimii ani, Moldova a fost vizitată de un număr mare de consultanţi în diverse domenii: de la coloristică până la merchadising. Toţi doritorii au putut participa (gratuit) la seminare şi traininguri. Specialiştii angajaţi în cadrul proiectului au efectuat brandingul şi rebrandingul mărcilor comerciale, au elaborat concepţii şi au creat brand-book-uri. CEED a achitat o parte considetabilă din cheltuielile pentru participarea la expoziţii internaţionale în Franţa şi Rusia.

Câte ceva despre sfaturiÎn perioada 1 martie – 31 mai a.c. sub egida şi cu susţinerea acestui proiect are loc acţiunea de promovare "Din Inima. Branduri din Moldova", în cadrul căreia toţi cumpărătorii mărcilor comerciale „Arillu”, „Iuvas”, „Bombonici”, „Maicon”, „Ravetti”, „VS Vistline”, „Miss Vivien”, „Giovani Primo”, „My Revival” etc. vor beneficia de carduri de reduceri de 10%. Acţiunea, ce a demarat cu un press-lunch, unde jurnaliştii de la principalele organe de presă au primit primele carduri de reduceri, va fi însoţită de suport informaţional.

În încheiere, vom menţiona o parte din pachetul de recomandări ale expertului rus în merchandising, Ekaterina Bogaciova, (pur şi simplu ca exemplu). Mai puţine mărfuri – mai multe vânzări, alfel acesta nu mai este magazin, ci depozit. Distanţa între cuiere trebuie să fie de cel puţin 2,5 cm, iar cel mai bine – 5 cm. Din cauza iluminării incorecte a sălii, magazinul pierde 35% din cumpărători. Diferite tipuri de iluminat au culoarea sa şi capacitatea de a accentua sau „ucide” diverse nuanţe ale mărfii. Astfel, în lumina caldă şi galbenă a becurilor cu incandescenţă are de câştigat gama caldă, iar lămpile cu halogen pun în valoare culorile reci şi neutralizează unele nuanţe naturale. Cabinele de probă trebuie amplasate în aşa-numitele zone moarte, marfa cu reduceri – în partea din spate a magazinului. La intrare nu se afişează cea mai scumpă marfă – doar un mixt, pentru a nu speria cumpărătorii cu preţurile înalte.

Proiectaţi aceste recomandări, spre exemplu, în Centrul comercial „Elat” şi veţi înţelege că buticurile, proprietarii cărora sunt convinşi că vând ca la carte, în ochii unui client competent arată ca nişte depozite de second-hand.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Joi, 15 Martie 2012 00:00

Jocul pe terenul propriu

Jocul pe terenul propriuFondatorii companiei „Arilux" SRL Victoria şi Vasile Boldurescu consideră că, în prezent, pentru a avea succes în business nu este neapărat să ai studii în domeniu. Este mult mai important să ai abilităţi şi înclinaţie: atunci afacerea ta va fi invincibilă.

Ambii au suficiente temeiuri pentru asemenea convingeri. Victoria este profesoară, iar Vasile a obţinut diploma de inginer, apoi de jurist. Pe parcursul vieţii nu chiar atât de bănoase, Victoria şi-a descoperit înclinaţia spre afacerile cu articole de galanterie, modelarea şi confecţionarea genţilor pentru femei. Timpul şi condiţiile necesare pentru reorientare i le-au oferit cele două concedii de maternitate consecutive. În anul 2008, Victoria a reuşit să se concentreze asupra activităţii firmei. Cu un an şi jumătate în urmă, abandonând practica de jurist, i s-a alăturat şi Vasile.

„Există foarte multă literatură, spune Vasile Boldurescu. - Este Internetul. De aceea, dacă vrei foarte mult, poţi învăţa câte ceva. Trebuie să-ţi placă ceea ce faci. Atunci totul îţi va reuşi".

Au luat în chirie 150 m.p. de spaţiu pentru producţie. Am cumpărat câteva maşini second hand. Au angajat oameni, la fel fără experienţă şi studii specializate. Am învăţat toţi împreună şi treptat am reuşit.

Jocul pe terenul propriu"Secretul business-ului nostru constă în faptul că în procesul de elaborare a colecţiei ne orientăm spre tendinţele altei pieţe – celei de încălţăminte”, spune Victoria. „De aceea nu avem de unde să preluăm reţete, forme şi stiluri deja gata. Trebuie să inventăm singuri”.
Acum "Arilux" are, în afară de proprietari, 12 angajaţi, plus, contabilul şi mecanicul. Se cumpără utilaj nou, drept că din China.
"Maşinile germane costă circa 1,5 mii de euro, - explică Vasile. - cele chinezeşti pot fi cumpărate cu cinci-şase mii de lei. Ele rezistă doi ani de lucru".

Firma are patru buticuri (arendate) în centrele comerciale din Chişinău. În afară de aceasta, producţia este cumpărată angro de magazinul „Unic”, întreprinzătorii din raioanele ţării. Cu precauţie au început să facă cumpărături businessmenii din Kiev.
Acest fapt îi încurajează pe fondatori că au posibilitate să exporte în şara vecină. În acest caz, din contul creşterii vânzărilor vor putea reduce costul de producţie. Încă o posibilitate de reducere a cheltuielilor firmei le-au propus în cadrul proiectului USAID CEED II, partenerul căruia "Arilux" a devenit cu doi ani în urmă. Proiectul a convenit că „Unic” şi centrul comercial "Zorile" vor oferi câte un etaj pentru producţia industriei uşoare din Moldova, în condiţii preferenţiale.
Un alt "truc" al companiei "Arilux" este şi faptul că genţile sunt confecţionate câte 20 de unităţi şi doar în cazul unui succes incontestabil sunt fabricate repetat modele anterioare, dar în alte nuanţe. De aceea producţia întreprinderii este unică.

www.arilux.md

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Marți, 20 Martie 2012 00:00

Invenţii inutile

În perioada contemporană a tehnologiilor şi crizei de idei oamenii încearcă să inventeze orice, numai să se evidenţieze şi să câştige ceva bani, însă aceste idei nu sunt întotdeauna tocmai geniale. Vă prezentăm câteva invenţii care s-au dovedit a fi inutile şi nu au adus venituri de milioane autorilor.

1. În Japonia a fost inventat un dispozitiv pentru antrenarea zâmbetului. Dispozitivul trebuie purtat minimum trei ore pe zi, pentru ca muşchii feţei să se adapteze anume la zâmbetul dorit.
2. În Belgia a fost inventat un vas de veceu cu regulator de timp, care indică timpul petrecut în WC. Păcat că asemenea invenţie nu a ajuns până la locătarii locuinţelor noastre comunale, pentru că s-ar fi bucurat de un succes enorm.
3. Următoarea invenţie cred că este genială şi este foarte straniu că nu s-a înrădăcinat. Este vorba despre un blocator pentru bebeluşi! Aparatul fixează copilul pe masa pentru schimbarea scutecelor, burtica este blocată de o curbă masivă, iar picioarele sunt fixate cu lipici. Aceasta permite ca scutecele bebeluşului să fie schimbate mult mai rapid.
4. Încă o inovaţie pentru copii o reprezintă indicatorul umidităţii scutecelor, pentru a şti când acestea trebuie de schimbat.

Însă ideea de bază este că oamenii au încercat, s-au străduit. Încercaţi şi voi, poate vă reuşeşte!

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 25 Martie 2012 00:00

Formula succesului: asortiment + competenţă

Formula succesului: asortiment + competenţăDeseori cititorii noştri ne scriu cu rugămintea de a le da un sfat în legătură cu deschiderea unei afaceri. De exemplu, a unui magazin de mărfuri chimice, parfumerie şi cosmetice. Specialiştii din domeniu, cu experienţă de ani de zile în acest segment de piaţă, la care ne-am adresat, au spus că nu vor da sfaturi, dar pur şi simplu vor analiza istoria creării a doua reţele mari din Chişinău - "Cistîi dom" şi "Zoluşka".

Acestea au apărut aproape simultan, cu 12 ani în urmă. În prezent, "Cistîi dom" deţine 27 de magazine şi 2 chioşcuri, dintre care două la Bălţi. "Zoluşka" are 41 de magazine la Chişinău. "Cistîi dom" pune accentul pe magazinele mari, iar "Zoluşka" – pe cele mici.

Ambele reţele au început ca discounteri, adică cu vânzarea la preţuri reduse. În prezent, deseori se întâmplă că este mai convenabil să cumperi absorbante în supermarkete decât în magazinele specializate. Asta în pofida faptului că, spre exemplu, "Cistîi dom" a fost şi este cel mai mare importator al unui număr mare de poziţii: de la detergentul "Bingo" ("Hayat", Turcia) până la producţia concernului rus "Kalina". Aceasta se întâmplă din mai multe cauze. Pentru noi, însă, este important că politica comercială a reţelelor specializate se bazează astăzi pe alte principii. Primul este sortimentul. Nu fiecare supermarket îşi poate permite să expună pe rafturile sale numărul de poziţii ale magazinului specializat. De exemplu, pe site-ul reţelei "Zoluşka" este indicat că sortimentul este de 3000 de poziţii de la 45 de producători.

Al doilea şi cel mai important – competenţa vânzătorilor-consultanţi. Ei sunt chemaţi să ajute cumpărătorul să decidă ce produs îi va soluţiona problema în cel mai bun mod. De exemplu, cu ce se spală bluziţa pătată cu cafea solubilă? Cu cafea naturală? Cu ceai? Vin? Vopsea pentru păr? Vopsea pentru pereţi, din ulei, din acril? Acest şir poate fi continuat...
Adaosurile comerciale înalte determină reţelele specializate să le niveleze cu ajutorul diferitor acţiuni, ce se desfăşoară practic permanent.

Ce să-i faci, poporul nostru iubeşte când primeşte „gratis”! De aceea, o importanţă deosebită o are transparenţa desfăşurării tombolelor, claritatea regulelor, atractivitatea premiiilor etc. Desigur, sunt lansate carduri de discount, în unele cazuri, cu acumulare. Sunt şi alte programe, inclusiv sociale. Sunt salutabile şi alte „trucuri” menite să atragă cumpărătorii. De exemplu, vânzarea lămpilor, şireturilor şi ciorapilor etc. Caracterul reţelelor – „magazine de cartier”. Adică, nici nu „de la colţ”, dar şi fără pretenţii de importanţă raională sau orăşenească. Însă neapărat în locuri populate. Vânzarea se face, de regulă, de după tejghea. De aceea, întrebarea adresată de Cristina, trebuie de cumpărat sau de comandat pentru aceste magazine utilaj special presupune răspunsul – cum doriţi, doar să fie fiabil şi nu scump.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Vineri, 30 Martie 2012 00:00

Cum apar denumirile?

Întotdeauna a fost curios, de ce „Apple” e anume “Apple” şi nu “Plum” sau “Tomato”, de exemplu. Vom încerca să aflăm care este provinienţa unor branduri şi firme vestite.

Apple - Steve Jobs trei luni de zile căuta o denumire pentru firma lui, iar într-o bună zi a decis că dacă nu va găsi o denumire potrivită până la ora 17, atunci o va numi simplu – „Apple” (măr), din simplu motiv că este fructul lui preferat.ApplesMacintosh – este denumirea unui soi de mere care se vând în SUA.

Adidas – a fost numită în cinstea unuia din fondatori – Adi Dassler.

Canon – a fost numită în cinstea zeului carităţii la budişti Kwanon. Denumirea a fost schimbată în „Canon” pentru a evita eventuale proteste din partea organizaţiilor religioase.

Fuji – a fost numită în cinstea celui mai înalt munte din Japonia, Fujiyama.
HP (Hewlett-Packard) – fondatorii Bill Hewlett şi DavePackard au aruncat o monedă pentru a decide care nume va fi primul în denumirea companiei. Mai norocos a fost Bill.

Xerox – inventatorul ChestorCarlson dorea ca denumirea să conţină cuvântul „uscat” (atunci exista doar copierea umedă). “Xer” – din greacă „uscat”.

Coca-Cola- atunci când a fost descoperită Coca-Cola ingredientele de bază ale cunoscutei băuturi erau următoarele: trei părţi - frunze de coca (din aceste frunze era obţinută şi cocaina) şi o parte – nuci de coca.

Intel- BobNoyce şi Gordon Moore intenţionau să denumească compania „MooreNoyce”, însă pe atunci deja exista o reţea hotelieră cu această denumire, de aceea s-a decis ca firma să poarte denumirea abreviată de la „INTegratedELectronics”.

Lego – provine de la două cuvinte daneze: leg (“joacă”) şi got (“bine”), iar în latină “lego” înseamnă “eu citesc”, “eu unesc”.

Puma- această companie a aparţinut fratelui fondatorului firmei „Adidas”, Rudolf Dassler. După scandalul istoric din cadrul companiei “Dassler” fraţii s-au despărţit şi au fondat câte o companie proprie. Iniţial, „Puma” se numea „Ruda”, în cinstea lui Rudolf, însă s-a mers pe calea primei variante, care este mai sonoră şi se memorizează mai bine.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Luni, 13 Februarie 2012 00:00

Tinerii specialişti

La ce pot spera tinerii specialişti în Moldova? La salarii mici sau în genere la un serviciu nu din domeniul specialităţii?

Tinerii specialiştiÎntr-adevăr, pentru un ablosvent neexperimentat al unei instituţii de învăţământ superior, în prezent, este destul de complicat să se angajeze în câmpul muncii. O analiză a site-urilor din Moldova care oferă locuri de muncă arată că majoritatea patronilor doresc să angajeze persoane cu experienţă.

Angajatorii au o mulţime de avantaje să accepte la firmă colaboratori tineri, neexperimentaţi:

1. Salariu mic.

2. Cunoştinţe teoretice proaspete.

3. Deschidere şi diversitate. Tineretul conştientizează foarte bine necesităţile şi dificultăţile actuale, poate oferi metode interesante de dezvoltare a afacerii.

4. Tânărul specialist poate fi învăţat „după criteriile proprii” cum să poarte negocieri, unde să găsească informaţia necesară, cum să procedeze într-o situaţie sau alta.

Cum trebuie să procedeze tinerii specialişti atunci când patronii nu doresc să-i angajeze?

1. Trebuie de manifestat interes faţă de studii şi specialitatea aleasă. Practic toţi profesorii instituţiilor de învăţământ superior au cunoscuţi şi vor putea recomanda un lucrător cu perspective.

2. Trebuie de conştientizat importanţa practicii de producţie. Cu regret, mulţi studenţi nu trec practica, iar aceasta reprezintă o ocazie excelentă nu doar pentru familiarizarea îndeaproape cu specialitatea, dar şi pentru a demonstra cunoştinţele sale posibilului angajator.

3. Trebuie de debarasat de iluziile privind angajarea fără experienţă de muncă la o funcţie de conducere şi salariu înalt. Până la atingerea unei funcţii înalte pot trece mai mulţi ani, de aceea merită de început de jos, de manifestat în calitate de lucrător preţios şi abia după aceasta de sperat la majorări în funcţie.

Expediaţi CV-ul tuturor companiilor care ar putea fi interesate de specialitatea dumneavoastră. Cineva va răspunde neapărat.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Sâmbătă, 25 Februarie 2012 00:00

Cum pot fi păstraţi clienţii

Cum pot fi păstraţi clienţiiÎn ziua de astăzi este foarte simplu să găseşti un client nou şi să semnezi cu el contract. Pentru aceasta e nevoie doar de farmec, poziţie clară, încredere în sine şi afacerea pe care o conduci şi, bineînţeles, trebuie de ştiut unde pot fi găsiţi potenţialii clienţi. Însă păstrarea clienţilor devine tot mai importantă, deoarece concurenţii stau la pândă, iar anumite mărfuri sau servicii acum pot fi obţinute în mai multe locuri, firme.

Vă propunem unele metode pentru menţinerea clienţilor:

1. Nu lăsaţi clientul să uite de dumneavoastră. Mesaje SMS, cărţi de felicitare la domiciliu, mesaje electronice, apeluri telefonice de felicitare şi invitaţii, informarea privind serviciile şi produsele noi – toate acestea vor face ca clientul să nu uite de dumneavoastră şi să fie informat despre ofetele noi. Însă nu trebuie de exegerat, deoarece amintirile permanente despre companie ar putea irita clienţii.

2. Organizaţi loterii pentru clienţii permanenţi, invitaţi clienţii la tragerea la sorţi a foilor de călătorie, cadourilor de preţ, cardurilor discount la produsele şi serviciile oferite de firmă.

3. Programe de acumulare a bonusurilor. Programele de bonusuri pot fi temporare sau permanente. Programele temporare sunt acelea când se propune procurarea unui produs sau serviciu într-o perioadă anumită de timp, iar în schimb se oferă bonusuri. Programele permanente presupun acordarea bonusurilor obligatorii atunci când clienţii apelează permanent la compania dumneavoastră. În perioada programelor temporare se recomandă ca bonusurile să fie mai mari, deoarece în acest caz va creşte profitul firmei.

4. Sistem flexibil de reduceri. Propuneţi clienţilor permanenţi reduceri pentru apelarea la compania dumneavoastră data următoare. De asemenea, reducerile pot fi aplicate atunci când veniturile companiei scad brusc, de exemplu, în ajunul sărbătorilor sau în „sezonul mort”.

5. Invitaţi clienţii la prezentarea produselor noi. Expediaţi invitaţii atractive, comandaţi o sală fastuoasă pentru banchete şi fiţi siguri, că clienţii permanenţi vor veni neapărat.

6. Organizaţi serate închise pentru clienţii permanenţi sau VIP-uri. Asemenea gesturi de atenţie se preţuiesc în mod deosebit. Pentru asemenea evenimente nu trebuie să economisiţi, totul trebuie să fie la cel mai înalt nivel – atât gustările, băuturile, sala şi muzica, cât şi organizarea în general.

7. Creditele. Oferiţi clienţilor posibilitatea de a procura mărfuri şi servicii în credit.

Toate aceste metode demult şi cu succes sunt aplicate în SUA şi statele europene. În Moldova aceste metode, deocamdată, nu sunt aşa de populare, de aceea anume compania Dvs. are toate şansele să ocupe acea nişă de succes în această problemă deloc uşoară, cum este menţinerea clienţilor.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Potrivit datelor Asociaţiei producătorilor de apă minerală şi băuturi răcoritoare, în Moldova pe acest segment activează peste 50 de întreprinderi.
Evident, ţinând cont de asemenea concurenţă, producătorii de apa minerală şi băuturi răcoritoare standard sunt nevoiţi să se mulţumească cu o rentabilitate minimală, care coboară până la 2-3 bani per sticlă.
Pentru a ieşi în evidenţă este necesar de inventat mutări originale. Şi asemenea mutări sunt inventate, iar rezultatele lor pot fi văzute pe rafturile magazinelor.

Инноватор безалкогольного рынкаÎnsă principalul „tulburător al apelor” din Moldova, demult şi pe bună dreptate este considerat absolventul Şcolii profesionale „Bauman” din Moscova, doctorul în ştiinţe tehnice, Vasile Bejenari, care este şi directorul general al companiei „Gelibert” (Sângerei).

Vasile Bejenari este unul din primii producători moldoveni care au lansat producţia băuturilor cu conţinut de suc sub marca comercială „Fruit Jockey”. Ulterior, acestea au fost trecute în categoria băuturilor fără conţinut de zahăr, de aceea „Fruit Jockey” pot fi consumate şi de cei care suferă de diabet zaharat.

Vasile Bejenari a încercat, de asemenea, să lanseze o băutură energizantă în ambalaj combinat (PET şi aluminiu), însă se pare că piaţa moldovenească a acestor tipuri de băuturi încă nu a atins nivelul de producţie industrială, de aceea „Gelibert” a renunţat, pentru o anumită perioadă de timp, la acest proiect. În schimb, compania s-a concentrat asupra elaborării tehnologiilor de producţie şi promovare a apei minerale gazate, slab gazate şi negazate, cu conţinut de iod.

Îniţial, apa era ambalată în PET-uri de 2 litri, apoi de 1,5 litri, ca mai apoi să se ajungă la butelii de 19 litri pentru cooler. Se pare că această încercare a avut succes, deoarece marca comercială „Aqua UnIQa” a devenit în Moldova un brand cunoscut, iar pe calea fabricării băuturilor iodate au mers şi alţi producători.

Însă iniţiativele lui Vasile Bejenari nu se opresc aici. Iniţial, “Gelibert” a devenit rezident al parcului tehnologic “Academia” al Academiei de Ştiinţe a Moldovei, iar ulterior rezident al incubatorului “Inovatorul”.
În calitate de rezident al parcului “Academica” grupul de lucru al companiei “Gelibert”, condus de academicianul Aurelian Gulea, elaborează o tehnologie de obţinere a apei potabile care conţine nu doar iod, ci şi seleniu.

Seleniul este unul din cele 19 microelemente vitale pentru om. În cazul deficitului de seleniu organismului uman îi este greu să lupte cu maladiile legate de acţiunea radicalilor liberi. Seleniul este un antioxidant capabil să reducă riscul de apariţie a mai multor forme cancerogene, să îmbunătăţească starea sistemului cardiovascular şi să prevină decesele cauzate de bolile cardiace, să ajute în cazul proceselor inflamatorii. Din cauza deficitului de seleniu suferă, în primul rând, sistemul cardiovascular, ficatul, glanda tiroidă, pielea, părul, unghiile şi ochii.

Principala problemă constă în aceea că tehnologii care previn supradozarea iodului deja au fost inventate, iar a selenului încă nu. Asupra elaborării acestor tehnologii, în mare parte, lucrează specialiştii Academiei de Ştiinţe şi cei de la “Gelibert”.
În calitate de rezident al incubatorului “Inovatorul”, conducătorul “Gelibert” intenţionează să pună pe roate producţia instalaţiilor pentru tratarea apei potabile negazate. În Europa, raportul de consum al apei potabile negazate şi apei minerale este de 9 la 1. În Moldova consumul apei negazate, de asemenea, creşte, atingând în acest an 40% din volumul total.

Principala problemă legată de producţia apei potabile negazate este asigurarea termenului de valabilitate de 6 luni (normă stabilită de legislaţie) fără folosirea conservanţilor, rolul cărora în apa minerală îl joacă dioxidul de carbon.

Pe parcursul a trei ani, cercetătorii de la Academia de Ştiinţe a Moldovei împreună cu colegii de la Moscova au lucrat asupra creării unei instalaţii noi pentru tratarea apei. În premieră, această instalaţie a fost prezentată la 17 noiembrie 2011, în cadrul Forumului internaţional de inovaţii de la Bruxelles de academicianul Gulea. Până la sfârşitul anului ea va fi dată în exploatare în Sângerei.
De asemenea, în urma activităţii în calitate de rezident al incubatorului “Inovatorul”, compania va lansa pe piaţă o nouă marcă comercială de apă potabilă, însă Vasile Bejenari a refuzat să ofere detalii, invocând secretul comercial.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md