Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 95

Luni, 30 Aprilie 2012 00:00

Cum să coaceţi pâine pentru gravide

Cum să coaceţi pâine pentru gravideGuvernul Moldovei a publicat în "Monitorul Oficial" Hotărârea nr. 171 din 19.03.2012, "Cu privire la aprobarea unor măsuri de reducere a afecţiunilor determinate de deficienţa de fier şi acid folic până în anul 2017”

Sensul acestei decizii, pe scurt, constă în următoarele: din anul 2017, făina de grâu de calitate superioară, întâi şi doi, precum şi făina de grâu durum importată sau autohtonă, utilizată în Moldova, va fi fortificată cu premixuri ce conţin fier şi acid folic (soluţie apoasă de vitamina B9).
Această măsură este îndreptată spre reducerea anemiei, care este răspândită în Moldova. Mai multe detalii despre aspectele medicale şi macrofinanciare ale acestei iniţiative puteţi citi AICI
Noi, însă, suntem interesaţi de partea tehnică a problemei.

În primul rând, de ce anume această combinaţie: fier curat 99,9% cu valenţa zero, plus B9, care este recomandată femeilor zilnic înainte de sarcină şi pe parcursul primelor săptămâni de sarcină?

„Prezenţa anemiei la multe persoane din ţara noastră se explică prin faptul că fierul consumat de noi în alimentaţie nu se asimilează în organism. În asemenea cazuri în produse se adaugă acidul folic, în calitate de catalizator”, povesteşte şeful laboratorului SA „Franzeluţa”, Olga Niculica.
Prin urmare, se recomandă adăugarea în făină de la 120 până la 200 g de premixuri. Cum trebuie adăugate? Cu ajutorul dozatoarelor, pe care autorităţile promit să le distribuie gratuit companiilor noastre de morărit.

Întrebarea este căror întreprinderi? Directorul companiei „Navan-prim”, Iurie Ceban, care importă făină din Ucraina şi Rusia, consideră că de aceste dozatoare vor beneficia doar cinci-şase întreprinderi de morărit relativ mari. Dar ce vor face cele mici, numărul cărora este foarte mare? „Cei ce nu vor putea, vor trebui să părăsească această piaţă”, spune ferm Olga Niculica.
Reieşind din experienţa Kazahstanului, care a încercat în anul 2009 să implementeze un program similar (însă ulterior au renunţat la idee), dozatoarele produse în Rusia costă 900 mii de tenghe (6 mii de dolari), iar cele din Turcia – 2000 de dolari.
Potrivit estimarilor efectuate de kazahi, cheltuielile suplimentare vor constitui 0,36-0,5 tenghe sau aproximativ 0,04 lei moldoveneşti la o franzelă de 600 de grame.

Cea mai optimă variantă, consideră directorul comercial al ÎI „Uzun Alexei”, Nicolae Uzun, este procurarea utilajului de morărit din Turcia. „Puţini ştiu, că în ultimii ani Turcia a devenit al treilea exportator de făină din lume. Ei cumpără făină furajeră şi o „ajustează” la parametrii necesari. Grâul din Moldova, în mare parte, este „slab” şi trebuie ajustat. De exemplu, trebuie majorat procentul de gluten. La instalaţia turcească noi facem acest lucru destul de uşor, cu ajutorul calculatorului. La fel va fi şi cu introducerea premixurilor”, a menţionat Nicolae Uzun.

Brutarii, însă, vor trebui să-şi modifice ciclul de producţie, consideră Iurie Ceban. „Acum termenul de păstrare a făinii este de un an. În cazul adăugării premixurilor, acesta se va reduce în jumătate, deoarece fierul din făină va rugini”.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 18 Martie 2012 00:00

Idei de afaceri fără investiţii

Idei de afaceri fără investiţiiMultă lume este convinsă că pentru lansarea propriei afaceri este nevoie de bani mulţi. Vă propunem idei de afaceri care necesită investiţii minimale sau care în genere nu au nevoie de capital iniţial.

Toate aceste idei de afaceri în oraşul nostru, practic, nu au concurenţi, de aceea cu cât mai rapid le veţi valorifica, cu atât mai rapid veţi începe să obţineţi venituri.

Mesaj de felicitare din partea actorului sau întrepretului îndrăgit. Mulţi locuitori ai Moldovei, mai ales cei mai tineri, ar dori să fie felicitaţi cu ocazia zilei de naştere sau alte evenimente memorabile de către idolii lor. Ce poate fi mai simplu? Este nevoie doar de o cameră video şi informaţii privind locurile de distracţie ale vedetelor. Fiţi siguri, pentru un mesaj de felicitare din partea unei vedete rudele sărbătoritului vor plăti bani grei.

  • Gătim bucate de casă. În prezent, în orice curte activează diverse gherete cu fructe şi legume, magazine alimentare, ateliere pentru reparaţia încălţămintei etc. Angajaţii acestor strcuturi în fiecare zi doresc să se alimenteze cu bucate de casă, deoarece anume vânzătorii sunt supuşi riscului îmbolnăvirii de gastrite, ulcer stomacal şi alte maladii legate de alimentaţia incorectă. Propuneţi servicii de organizare a prânzului. Puteţi aduce bucatele preparate acasă nemijlocit la magazin sau puteţi invita angajaţii acestora la domiciliu. Sănătatea este mai presus decât toate, de aceea puteţi propune acest tip de servicii fără nicio ezitare.
  • Hotel pentru animale la domiciliu. Această afacere va fi cel mai actuală în perioada estivală, când populaţia nu ştie unde şi cu cine să-şi lase animalele domestice. Propuneţi servicii de îngrijire a animalelor la domiciliu. Nu trebuie neapărat să luaţi acasă câini mari, puteţi să vă specializaţi în îngrijirea pisicilor, hârciogilor sau peştişorilor de acvariu. Aceste animale nu necesită prea multă atenţie sau plimbări afară. Anunţurile privind hotelul pentru animale la domiciliu pot fi lipite lângă clinicile veterinare.
  • Compararea preţurilor. Această idee presupune compararea preţurilor la produsele alimentare, medicamente, îmbrăcăminte. Ideea poate fi îndeosebi actuală în ajunul sărbătorilor, în perioada de conservare a produselor, înainte de începutul anului de studii, înainte de perioada rece a anului etc.
  • Hrană pentru animale. Această idee presupune pregătirea şi distribuirea hranei pentru animale. În acest caz puteţi să vă înţelegeţi cu furnizorii de produse din carne şi să procuraţi oase, cartilaje la preţuri angro. Produsele respective pot fi amestecate, fierte sau congelate, apoi vândute proprietarilor de câini şi pisici.
  • Sfaturi privind machiajul corect şi coafurile – lecţii de pe youtube. În ziua de astăzi multe fete visează să devină mai frumoase, însă nu se grăbesc să se înscrie la cursuri costisitoare de machiaj sau aranjarea coafurii. În prezent, Internetul e plin de sfaturi chiar de la profesionişti, însă să citească domniţelor, de asemenea, le este lene. Vă propunem să priviţi cursuri video de pe popularul site youtube, să adunaţi o colecţie de materiale video despre regulile de îngijire a tenului şi corpului, despre regulile de machiere profesionistă sau coafare, după care să vindeţi link-urile respective persoanelor interesate.
  • Cursuri de utilizare a calculatorului. Mai multă lume din ţara noastră atunci când procură un calculator nu are idee cum să-l utilizeze, nemaivorbind de navigarea pe Internet. Propunem să organizaţi cursuri de lucru la calculator pentru începători. Aceste cursuri neapărat trebuie să conţină informaţii privind crearea adresei electronice, compunerea şi expedierea mesajelor, căutarea informaţiei, înregistrarea pe reţelele de socializare, descărcarea şi prelucrarea pozelor din aparatul de fotografiat, aplicarea diferitor jocuri.
  • Conturarea tălpilor şi palmelor copiilor. Această idee de afaceri este foarte populară în Occident. Tinerilor părinţi li se propune conturarea lunară (sau la alt interval de timp) a tălpilor şi palmelor copiilor sau executarea mulajului, care poate fi înfrumuseţat original.
  • Căutarea informaţiei necesare pe Internet. Pot fi căutate informaţia de contact a unor firme, o persoană anumită în reţelele de socializare, avizele despre anumite firme, hoteluri sau servicii etc.
  • Căutarea locurilor la comandă. În calitate de idee de afaceri vă propunem să căutaţi locuri pentru construcţia magazinelor, frizeriilor, farmaciilor. În acest caz clientul poate înainta anumite condiţii (raionul, prezenţa concurenţilor, prezenţa blocurilor cu multe etaje, căile de acces etc.), iar Dvs. veţi identifica cel mai potrivit loc.
  • Grădiniţă de copii la domiciliu. Adunaţii copiii rudelor şi cunoscuţilor şi organizaţi o mică grădiniţă de copii la domiciliu. Şi copiilor le va fi bine, deoarece vor fi împreună cu semenii lor, şi părinţilor le va fi bine, deoarece copiii vor fi sub supraveghere, şi Dvs. vă va fi bine, pentru că veţi câştiga bani.
  • O călătorie la vilă. Mulţi orăşeni idee nu au cum arată un gândac-de-Colorado, cum creşte căpşuna, usturoiul şi alte produse. Propuneţi tuturor doritorilor o călătorie la vilă, în timpul căreia orăşeni se vor familiariza cu farmecul vieţii din afara urbei.
  • Achitarea facturilor, procurarea produselor. În ziua de astăzi, pentru a achita serviciile comunale trebuie să stai la coadă ore în şir. Propuneţi servicii de achitare a facturilor, amenzilor. De asemenea, puteţi cumpăra la comandă diferite produse.
  • Servicii foto. Dacă aveţi un aparat de fotografiat performant, atunci această idee e pentru Dvs. Propuneţi servicii foto de calitate. Anume pozele de calitate (nu cele prelucrate în photoshop) vor juca rolul de catalizator la procurarea mărfurilor. Puteţi fotografia automobile, imobile locative şi comerciale, mobilă, îmbrăcăminte. Puteţi merge şi mai departe – să fotografiaţi oameni pentru site-urile pentru cupluri.
  • Alegerea dietelor şi produselor pentru cei care doresc să slăbească. Alegeţi diete şi produse pentru cei care vor să scape de kiliogramele în plus, cumpăraţi produsele reieşind din recete sau meniu, aduceţi-le celor care stau pe dietă porţii de mâncare o dată pe zi, organizaţi alergări comune de dimineaţă.

 

Cel mai scump nume de domeniu din istorie a costat 7,5 milioane de dolari! Este vorba despre business.com, care a fost achiziţionat, în anul 1999, de întreprinzătorii Weinebaum şi Dayton. Această ştire a devenit cea mai discutată în mediul de afaceri, iar majoritatea oamenilor pur şi simplu râdeau de această tranzacţie. Atunci nimeni nu ştia că, în iulie 2007, portalul Business.com urma să fie vândut companiei „R.H. Donnelley” pentru 350 de milioane de dolari. Această sumă reprezintă bugetul anul al Insulelor Maldive.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Joi, 22 Martie 2012 00:00

Ce mobilă preferă moldovenii?

Ce mobilă preferă moldovenii?Una din primele concluzii la care a ajuns expertul american, Jeff Baron, care are o experienţă de 40 de ani şi care a fost invitat în cadrul proiectului USAID CEEDII pentru evaluarea industriei de fabricare a mobilei din Moldova, a fost că majoritatea din cele aproape 400 de întreprinderi de pe acest segment al pieţei nu au idee ce doresc cumpărătorii în realitate. Din această cauză există o mulţime de firmuleţe care lucrează doar la comandă, iar cei care le trec pragul aud următoarele: „În principiu, noi putem fabrica orice, spuneţi doar ce anume doriţi?”.

Însă cumpărătorul de rând foarte rar ştie exact ce anume doreşte. Potrivit studiului sociologic realizat la comanda reprezentanţilor proiectului, majoritatea potenţialilor cumpărători se gândesc să procure mobilă realizată la comandă. Totodată, majoritatea celor care deja au procurat mobilă, au cumpărat mobilă fabricată în serie. De menţionat, că în fiecare an ponderea mobilei de producţie străină vândută în Moldova se măreşte, atingând în anul 2011, aproximativ 60-70%.

De ce se întâmplă astfel? Potrivit studiului efectuat de compania moldovenească „Magenta Consulting”, apreciat foarte înalt de expertul american, cetăţenii moldoveni procură paturi nepliabile de 1,5 ori mai mult, decât paturi pliante. Şi asta în condiţiile în care paturi nepliabile în Moldova nu se produc deloc.

Potrivit datelor studiului, majoritatea producătorilor moldoveni de mobilă sunt necunoscuţi consumatorilor, îar în cazul în care aceştea din urmă au auzit denumirea firmei, habar nu au ce anume produce întreprinderea respectivă.
De menţionat, că în cazul producătorilor de mobilă Internetul nu este de mare folos pentru cumpărători, deoarece site-urile respective sunt foarte modeste sau lipsesc cu desăvârşire.

Cea mai populară mobilă este pentru salon – 50% din volumul de cumpărături. Urmează mobila pentru dormitor (35%), pentru bucătărie (32%), odaia pentru copii (13%), biroul de lucru (9%), camera de baie (5%).

Cât priveşte preţurile la mobila pentru salon, cele mai mari investiţii au fost făcute în paturile nepliabile. Astfel, un asemenea pat a costat, în mediu 6000 de lei sau de două ori mai mult, decât sunt dispuşi să plătească potenţialii cumpărători. Totodată, cumpărătorii intenţionează să aloce cei mai mulţi bani pentru bibliotecă, preţul mediu al căreea atinge 8000 de lei.

La polul opus se află mobila pentru bucătărie în formă de „L”. Cumpărătorii recenţi ai acestei mobile au achitat circa 2500 de lei. Cei care preconizează să procure asemenea mobilă sunt dispuşi să cheltuie circa 3000 de lei, în timp ce majoritatea ofertelor se află la nivelul de 1000-1500 de lei.
Potrivit studiului, pe parcursul ultimilor 12 luni au procurat mobilă 61% din consumatori, iar 55% intenţionează să cumpere mobilă în următoatele 6 luni.

Unii cumpărători au declarat că sunt dispuşi să plătească pentru un pat cu 1000 de lei mai mult, dacă va exista garanţie că mecanismul va funcţiona mai mult de un an de zile.

Există două grupuri de cumpărători. Primul grup procură doar mobilă de producţie germană sau italiană. Cel de-al doilea grup face cumpărături mai spontan, bazându-se pe mai multe criterii. În mare parte, cumpărătorii din al doilea grup se orientează spre mobila în serie produsă în Belarus, Ucraina sau Rusia.
Textul integral al studiului poate fi găsit în oficiul proiectului CEED II.

www.ceed.md

În imagine: Jeff Baron

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Vineri, 02 Martie 2012 00:00

Cum se poate angaja la serviciu

Cum se poate angaja la serviciuSute şi mii de cetăţeni ai Moldovei se plâng că nu se pot angaja la serviciu. Însă la noi nu există problema găsirii unui loc de muncă propriu zis, ci problema angajării la un serviciu interesant, bine plătit şi de perspectivă.
Vom examina principalele aspecte ce ţin de angajarea la serviciu care frământă şomerii din Moldova.

Funcţia

Înainte de a căuta un loc de muncă trebuie de stabilit acele locuri vacante la care puteţi pretinde. Dacă nu aţi ocupat locuri de conducere, nu trebuie să pretindeţi la funcţia de director. Dacă cunoaşteţi prost calculatorul, nu încercaţi să deveniţi administrator de reţea. În cazul în care aţi lucrat doar în calitate de vânzător, este puţin probabil să vi se propună să fiţi manager pentru resurse umane ş.a.m.d.

Unde de căutat locuri vacante
• În prezent, căutarea locurilor vacante nu mai este deja o problemă. Există o mulţime de agenţii de plasare în câmpul muncii, care propun diverse variante. Multe dintre aceste agenţii se află în incinta hotelului „Chişinău” din capitală.
• O altă variantă este angajarea prin intermediul bursei muncii. În acest caz toate locurile de muncă vor fi oficiale şi cu salariu „alb”.
• În procesul de căutare a unui loc de muncă solicitaţi ajutorul rudelor şi cunoscuţilor. Ar fi bine ca persoanele apropiate să cunoască care sunt capacităţile şi preferinţele Dvs.
• Mass-media, de asemenea, vă poate ajuta să vă găsiţi un loc de muncă. Nu ignoraţi anunţurile de angajare de la radio, posturile de televiziune, presa scrisă şi, bineînţeles, de pe Internet.
În prezent, pe Internetul din Moldova există o mulţime de site-uri care oferă diverse locuri de muncă şi salarii. Trebuie de avut în vedere că în cazul în care aţi găsit un loc de muncă pe Internet majoritatea patronilor solicită mai întâi să le expediaţi CV-ul Dvs.
Ulterior, urmează să fiţi sau nu invitaţi la interviu.

Cum trebuie de întocmit un CV
CV (curriculum vitae) este o prezentare succintă a calităţilor personale şi date privind experienţa de muncă şi cunoştinţele. CV-ul trebuie întocmit cu toată responsabilitatea, deoarece în multe cazuri anume de el depinde decizia patronului de a vă invita la interviu sau nu.

Unele cerinţe faţă de întocmirea corectă a CV-ului.
1. Scrieţi doar adevărul, nu inventaţi şi nu „înfrumuseţaţi” nimic.
2. Nu întocmiţi un CV prea lung – o pagină este suficientă.
3. Principalele compartimente ale unui CV sunt: datele personale (data naşterii, adresa, numărul de telefon, numele şi prenumele), studiile (instituţia şi anul absolvirii), experienţa de muncă (timpul şi locul de muncă în funcţia la care pretindeţi. Puteţi, de asemenea, menţiona şi alte funcţii deţinute, care au tangenţă cu postul dorit. Menţionaţi şi calităţile personale (comunicativ, onest, amabil etc.). În ziua de astăzi, pentru mulţi patroni este importantă cunoaşterea calculatorului, de aceea indicaţi nivelul de cunoaştere în acest domeniu (programele pe care le posedaţi şi nivelul de cunoaştere).

Regulile de comportament la interviu
Interviul este o posibilitate reală de manifestare a cunoştinţelor şi dorinţa de a munci. Câteva sfaturi pentru ca interviul să decurgă cu succes:
1. Acordaţi atenţie deosebită exteriorului Dvs. Totul trebuie să fie curat şi îngrijit – de la coafură până la îmbrăcăminte. Nu îmbrăcaţi cele mai bune haine, mai bine mai modest.
2. Nu minţiţi şi nu vă catalogaţi cu calităţi pe care nu le posedaţi, mai devreme sau mai târziu, adevărul va ieşi la suprafaţă.
3. Nu uitaţi să luaţi documentele necesare, scrisorile de recomandare, cartea de muncă, diplomele şi tot ce vă poate prezenta într-o lumină favorabilă.
4. Nu fiţi prea modest, dar nici nu exageraţi cu laudele la adresa personală, totul trebuie să fie cu măsură.
5. Nu vorbiţi de rău foştii patroni în niciun caz. Viitorului şef i se poate creea impresia că şi despre el veţi vorbi la fel de negativ.
6. Gândiţi-vă din timp ce să răspundeţi la cele mai frecvente întrebări puse la interviuri: de ce doriţi să lucraţi anume la noi?; de ce ar trebui să vă angajăm anume pe Dvs.?; cum puteţi pretinde la această funcţie, dacă nu aveţi experienţă (aveţi experienţă mică); ce salariu doriţi?; ce aşteptaţi de la acest loc de muncă?.

Deseori se poate întâmpla că locurile de muncă solicitate de Dvs. nu sunt disponibile sau nu există firma, unde aţi prefera să munciţi. În acest caz puteţi expedia CV-ul companiei la care doriţi să vă angajaţi, cu precizarea că iniţial sunteţi dispuşi să munciţi pentru o plată simbolică. În cazul în care veţi fi angajat şi conducerea va vedea că aveţi dorinţă de a munci, experienţă şi capacităţi, indiscutabil veţi fi menţinut la firma respectivă în funcţia la care aţi râvnit.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Chinezii au fabricat un vas de closet din aurÎn cadrul Expoziţiei «WorldToiletExpo» din China a fost demonstrat un exponat inedit -un vas de closet poleit cu aur, estimat la 200 de mii de dolari. Obiectul a devenit cel mai popular din toate modelele prezentate în ultima perioadă.

O altă invenţie care a stârnit admiraţia publicului, este closetul public, inventat de o tânâră de 16 ani. Programul closetului a fost conceput astfel, încât uşa closetului să se deschidă doar după ce este trasă apa.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Дорогие женщины с 8 марта!Reflectând asupra povestei celei mai bogate femei din lume, Christy Walton, care are o avuţie de 26,5 miliarde de dolari, dar careea aceşti bani nu i-au adus prea multă fericire, deoarece i-a primit moştenire după decesul soţului – principalul moştenitor al Corporaţiei de comerţ “Wal-Mart”, dorim tuturor doamnelor nu doar bani şi cariere strălucite, ci şi multă dragoste reciprocă şi infinită!

Noi Vă iubim! Vă mulţumim pentru că sunteţi alături de noi.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Miercuri, 21 Martie 2012 00:00

Stimularea angajaţilor

Stimularea angajaţilorÎn perioada Uniunii Sovietice stimularea angajaţilor era un lucru obişnuit. Diplome, foi de odihnă pentru copii şi maturi, cel de-al 13-ea salariu şi multe altele – toate acestea erau înmânate cu mult fast angajaţilor din orice domeniu de activitate. În prezent, toate acestea au încetat să mai fie ceva normal şi firesc, ceea ce are un impact negativ, or, aceasta este necesar, în primul rând, pentru dezvoltarea companiei. Angajaţii care sunt stimulaţi aduc mai mult profit – este un calcul foarte simplu.

Angajaţii pot fi stimulaţi şi motivaţi în mod diferit, însă la locul de muncă prevalează banii. Anume banii reprezintă cea mai răspândită metodă de stimulare a colaboratorilor companiei. Suma poate fi oricare, în dependenţă de firmă şi de eficienţa activităţii.

În afară de bani angajaţii pot fi stimulaţi prin acordarea unor zile suplimentare de odihnă, vacanţe (de exemplu, în perioadele mai puţin solicitate, când numărul comenzilor este mic). Indiscutabil, asemenea zile există şi este mult mai raţional ca în aceste zile angajaţii să aibă posibilitatea să se ocupe de problemele personale, decât să stea degeaba la locul de muncă şi să navigheze pe reţelele de socializare sau să „ucidă” timpul cu interminabilele pauze de cafea.

Companiile mari deja au început să practice oferirea foilor de odihnă şi tratament, atât pentru angajaţi, cât şi pentru rudele (persoanele în etate) şi copiii acestora.

Companiilor pentru care asemenea metodă de stimulare este prea costisitoare le propunem o altă variantă. Angajaţii pot fi stimulaţi prin produsele companiei, iar această metodă nu va fi atât de costisitoare. În acest caz este important ca angajaţii firmei să nu primească produse defectuoase sau cu termenul expirat.

O altă metodă de stimulare este organizarea unor evenimente comune – matinee pentru copii, activităţi corporative, excursii. Principalul e ca angajaţii să nu fie impuşi să achite cheltuielile, pentru că în acest caz nimeni nu va veni.

Există şi alte metode de stimulare a angajaţilor: prânzuri gratuite, achitarea serviciilor de telefonie, achitarea combustibilului pentru deplasarea la locul de muncă, reduceri la procurarea diferitor mărfuri, atât de la firma proprie, cât şi de la alte companii, posibilitatea de a participa la diverse conferinţe şi seminare.

Apare întrebarea, cine trebuie stimulat? Cum se poate stabili cine a meritat să fie stimulat?

Considerăm că toţi angajaţii companiei merită să aibă această posibilitate. Evident, doar şeful poate decide dacă această oportunitate poate fi anunţată sau nu. Însă potrivit sondajelor de opinie, în cazul în care angajaţii ştiu de la bun început că există posibilitatea unor câştiguri suplimentare şi diverse premii, atunci ei încep să se manifeste activ din start, în cel mai bun sens al cuvântului.

Dar această metodă are şi laturele ei negative. Este important să nu se admită divizarea colectivului, să nu apară colaboratori dispuşi să „taie în carne vie” pentru obţinerea unor avantaje. Spiritul de echipă este una din cele mai importante condiţii pentru avansarea şi dezvoltarea companiei.

Când pot fi şi trebuie premiaţi angajaţii?

1. Pentru respectarea disciplinei de muncă – sosirea şi plecarea la timp de la serviciu, respectarea orei de masă.
2. Pentru depăşirea normei stabilite de muncă.
3. Pentru efectuarea unor volume de muncă suplimentară la domiciliu.
4. Pentru executarea calitativă a unor comenzi urgente sau complicate.
5. Pentru profesionalism (de exemplu, pentru inventarea unor tehnologii şi metode noi de lucru).
6. Pentru executarea unor funcţii suplimentare, care nu ţin nemijlocit de competenţele prevăzute.
7. Pentru stagiul de muncă la compania respectivă.
8. Pentru avansarea în funcţie.
9. Pentru avizele pozitive privind calitatea producţiei şi profesionalismul angajatului.
10. Pentru succese obţinute în cadrul concursurilor de specialitate, olimpiade, seminare.
11. Pentru asistenţa acordată altor colaboratori ai firmei.
12. Pentru gradul ştiinţific, studiile superioare, alte titluri.
13. Pentru sporirea competitivităţii companiei, secţiei, producţiei.

Bineînţeles, lista poate fi continuată, or, totul depinde de dorinţa şi posibilităţile conducerii firmei. De menţionat, că firmele care introduc sistemul de stimulare în paralel aplică şi sistemul de sancţionare.
Cel mai important este ca şeful companiei să conştiintizeze că angajaţii vor tinde spre perfecţionare, vor munci şi nu vor dori să plece de la firmă doar după câteva luni doar acolo, unde există stimularea colaboratorilor.

Stimularea angajaţilorŞtiţi despre ce vor vorbi, săptămâna viitoare, reprezentantele sexului frumos? Despre faptul cum au fost felicitate de şefi cu ocazia sărbătorii de 8 Martie. Unii se vor limita la o sticlă de şampanie sau o felicitare, alţii vor organiza o banală masă de sărbătoare. În acest caz angajaţii neapărat vor fi puşi pe gânduri: în ce firmă lucrează şi cu ce fel de şefi au de colaborat.

Sunteţi ataşat de ceea ce faceţi? Atunci trebuie să aveţi o atitudine corespunzătoare faţă de cei care edifică această afacere!

În cazul în care sunteţi un simplu angajat, expediaţi link-ul acestui material şefului Dvs. şi pregătiţi-vă pentru întroducerea unui sistem de stimulare la firma la care activaţi.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Fundalul pentru Windows XP reprezintă o fotografie a landşaftului californianCompania „Microsoft” a relatat de unde a apărut fundalul (tapetul) viu colorat pentru Windows XP. Astfel, s-a dovedit că fotografia a fost realizată de Chuck Oriya, în vârstă de 69 de ani. Oriya a fost reporter la „National Geographic” şi a făcut această fotografie
întâmplător, în drum spre prietena sa, Daphne Larkin, cu care s-a căsătorit în curând.

Cu părere de rău, Chuck Oriya nu a dorit să anunţe ce onorariu a primit pentru această poză reuşită, însă se ştie că fotografia landşaftului californian a devenit una din cele mai scumpe fotografii din lume.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md

Sâmbătă, 17 Martie 2012 00:00

Afaceri cu maşina de cusut

S-ar părea că nu este nimic mai uşor decât să deschizi un mini-atelier de cusut în propriul apartament. Multe femei preferă să-şi coase haine la comandă, dar să nu cumpere rochii şi fuste de acelaşi tip din magazine şi din piaţă. Mai mult, specialiştii unui astfel de atelier pot să recomande cum să vă ascundeţi imperfecţiunile figurii şi să evidenţiati ce vă avantajează.
Încă un avantaj al mini-atelierului sau atelierului la domiciliu sunt şi oportunităţile pentru publicitate.
Dar este oare atât de simplu de a deschide propriul business de confecţii în apartament? La întrebările noastre răspunde Elena, care este croitoreasă-cusătoreasă profesionistă, cu o experienţă de lucru de 20 de ani în acest domeniu.

Afaceri cu maşina de cusut - Elena, de ce utilaj este nevoie pentru a începe cusutul la domiciliu?
- Desigur, este nevoie de maşină de cusut, de maşină de tivit (overlock). Puteţi să căutaţi ceva mai ieftin şi să cumpăraţi o maşină de producţie chineză, însă aceasta nu va ţine decât doar câteva luni. Maşini de calitate sunt produse în Germania („Veritas”). În Chişinău acestea pot fi procurate în magazinul specializat de lângă gara feroviară, la „Gemenii” şi „UNIC”. Puteţi comanda maşina de peste hotare. Preţul unei maşini de calitate este de la patru mii de lei, iar cu cât e mai scumpă, cu atât e mai bună. În ceea ce priveşte maşina de tivit, aceasta costă aproximativ 2-3 mii de lei, deşi ea poate fi cumpărată şi la mâna a doua, cu 100 de euro.

În afară de aceasta aveţi nevoie de foarfece profesionale, care costă 300-400 de lei, rigle, fier de călcat (calitativ cu abur costă aproximativ 1500 de lei), aţă, (de la 4 lei pentru un mosor).

- Cum stau lucrurile cu reparaţia utilajuli?
- În prezent, în Chişinău sunt foarte puţini specialişti, care repară calitativ maşinile de cusut. Serviciile sunt foarte scumpe, însă meşterii pot fi găsiţi doar prin cunoştinţe.Afaceri cu maşina de cusut

- Unde pot fi cumpărate în Chişinău ţesăturile şi accesoriile necesare?
- La noi în oraş sunt doar trei locuri, unde se vând ţesături calitative şi nu foarte scumpe. Este vorba în primul rând de magazinul „Lina”, situat lângă policlinica nr.1. Aici sunt toate cele necesare. Preţurile sunt mari, dar şi calitate e înaltă. Pe locul doi şi trei sunt centrul comercial „Gemenii” şi magazinul „UNIC”. Însă aici sortimentul de ţesături nu este atât de mare, în schimb cel de accesorii e mai variat.

- Elena, cum Vă promovaţi serviciile?
- Majoritatea cusătoreselor care lucrează la domiciliu îşi fac faimă doar prin calitatea articolelor confecţionate şi nu fac nicio publicitate. Or, totuşi, lucrezi acasă, ai utilaj scump şi te temi să laşi în casa persoane necunoscute. Cea mai bună publicitate este totuşi „radioul de sarafan”.

- Ce este mai convenabil: să coşi sau să cumperi hainele din magazin?
- Depinde ce trebuie de cusut. Dacă aveţi nevoie de o rochie de seară, de nuntă, un pardesiu, atunci e mai ieftin să le coaseţi. Însă dacă doriţi coftiţe simple sau sarafane, atunci este mai ieftin să le procuraţi în promoţii. Aceasta este valabil pentru persoanele cu figură standard. Femeile şi bărbaţii cu forme nestandard îşi găsesc mai greu îmbrăcăminte în magazine şi de aceea ar trebui să se adreseze meşterilor.

Afaceri cu maşina de cusut- Ce este mai avantajos pentru maistru să coase, ce comenzi trebuie să accepte?
- Este mai convenabil să coase câteva articole mai ieftine, decât una scumpă. Şi este de dorit să accepte toate comenzile, deoarece dacă clientul va fi mulţumit, atunci el va reveni, şi nu de unul singur.

- Câţi ani trebuie să lucrezi cusătoreasă ca să-ţi deschizi propria afacere?
- Acum învaţă un an-doi, apoi trebuie să coşi cel puţin 10 ani pentru a căpăta experienţă.

- Există în domeniul confecţiilor noţiunea de clienţi dificili?
- Desigur, aceştia se întâlnesc des. Clienţii dificili sunt persoanele care, în primul rând, nu ascultă sfaturile maistrului. Numai maistru poate imediat să vadă dacă i se potriveşte haina, modelul sau culoarea. Dacă clientul nu ascultă, atunci el aruncă banii în vânt, apoi vede că haina nu i se potriveşte.

În al doilea rând, clienţii dificili sunt cei care nu ştiu ce vor. În acest caz, noi împreună cu el ne uităm pe Internet la ultimele colecţii şi decidem ce îi place şi ce merită să coasem. Anume aşa maistrul se perfecţionează – el este întotdeauna la curent cu ultimele tendinţe, metode noi de prelucrare a ţesăturii şi toate acestea i se propune apoi clientului.

- O întrebare, care le interesează pe toate cusătoresele începătoare – poate oare acest business să hrănească familia, merită de lansat o asemenea afacere?Бизнес за швейной машинкой
- În realitate, cusutul nu aduce un venit stabil. Aici, ca şi în alte domenii, există fluctuaţii sezoniere. De exemplu, în perioada rece a anului nu sunt comenzi, e linişte. Sunt multe solicitări în ajunul sărbătorilor. Însă dacă e să comparăm cu anii precedenţi, atunci oamenii nu mai cos atât de mult, lor pur şi simplu nu le ajung bani pentru viaţă, iar pentru boarfe nici atâta şi de acest lucru trebuie să ţinem cont. Dacă maistrul are mâini de aur şi are clienţi fideli şi comenzi permanente, atunci şi veniturile vor fi stabile.

De asemenea, veniturile depind şi de faptul pentru cine coşi, adică pentru ce categorie de clienţi. Personal, lucrez cu persoane ce au venituri medii, am clienţi permanenţi, însă oricum nu îmi ajung bani.

Merită să începeţi a coase? Merită, dacă aveţi mâini de aur, mulţi cunoscuţi şi mult optimism.
Şi desigur, trebuie să Vă placă ceea ce faceţi, în caz contrar, nu veţi putea avansa.

Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md