Consultaţia juridică – fenomen în soluţionarea eficientă a „speţei”
Există unele momente cînd simplul cetăţean se confruntă cu diverse probleme, astfel el caută să le soluţioneze singur bazîndu-se pe abilităţile proprii, ca mai apoi să recunoască că cunoştinţele sale nu sunt îndeajuns pentru soluţionarea problemei, apelând astfel la serviciile unui consultant în domeniu, economist, jurist.
Consultaţia juridică oferită de un specialist în domeniu implică în primul rînd responsabilitate, corectitudine atît în soluţionarea problemei, cît şi faţă de persoana consultată.
Însă, pentru a răspunde la această întrebare e necesar a diviza aspectul civil al unei cauze de cel penal. Astfel, este mult mai uşor a oferi o consultaţie din domeniul penal (art.145 Omorul CP al R.M.) în raport cu oferirea unei consultaţii din domeniul civil care este mult mai complicat fiind necesară o analiză cît mai profundă asupra cauzelor problemei.
Veritabilitatea şi spiritul de adevăr pe care un jurist îl manifestă în domeniul pe care îl profesează implică în sinea sa cercetarea amănunţită şi analiza profundă a unei probleme, astfel juristul îţi va acorda o consultaţie juridică bazîndu-se pe cele relatate de tine, iar pentru a primi consultaţie eficientă şi pentru a fi sigur în soluţionarea corectă a problemei, trebuie să ţii cont de următoarele puncte forte:
1. Să te asiguri că ai ai nevoie de consultanţă juridică;
2. Chiar dacă a apărut necesitatea unei consultaţii juridice, atunci trebuie să explici exact problema ta, în cele mai mici detalii, care pentru tine poate nu sunt importante;
3. Să nu ascunzi nimic, deoarece tăinuind anumite date, tu pui în pericol soluţionarea corectă a cauzei din care motiv se pierde procesul sau nu se acordă o consultaţie deplină şi exactă, dînd vina pe cei din jur, şi în primul rînd pe jurist.
În concluzie trebuie să reţii următoarele: Juristul va putea oferi o consultaţie eficientă doar dacă are o informaţie completă şi concretă despre cazul tău. Cu atît mai mult sunt cauze cînd consultarea asupra lor implică cercetare şi apoi consultarea propri-zisă, ceea ce nu trebuie să te sperie, în acest caz juristul dă dovadă de abilităţi şi competenţe, şi nu „va spune ceva la întimplare doar ca sa scape de tine”.
Centrul de Analiză, Cercetare şi Consultanţă Juridico-Psihologică „JUSTSTUDIUMANIMA” ,
date contact 069 729 407; 067 129 409
Medierea şi arbitrajul le oferă părţilor aflate în conflict posibilitatea să rămână buni parteneri de afaceri
„Medierea şi arbitrajul le oferă părţilor aflate în conflict posibilitatea să rămână buni parteneri de afaceri. Deşi Legea cu privire la mediere a intrat în vigoare în iulie 2008, cu părere de rău, aceasta încă nu este valorificată pe deplin", a afirmat preşedintele Curţii de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei, Dumitru Postovan, la 4 iunie curent, la deschiderea seminarului „Medierea - modalitate alternativă de soluţionare a litigiilor comerciale".
Sursa citată consideră că, agenţii economici trebuie să aibă posibilitatea să aleagă între metodele tradiţionale şi cele alternative, atunci când se confruntă cu un litigiu comercial. „În practica internaţională se utilizează cu succes mai multe tipuri de metode alternative procesului de judecată prin care se soluţionează conflicte, fără a implica instanţele de stat. Serviciile juridice ale întreprinderilor din Moldova trebuie să cunoască aceste modalităţi, deoarece ele oferă posibilitatea menţinerii relaţiilor de colaborare dintre părţile aflate în conflict. Acest fapt este foarte important, pentru că nu este uşor să-ţi găseşti alţi parteneri de afaceri, în care să poţi avea încredere", a accentuat Dumitru Postovan.
În acelaşi context, trainerul Lilia Gribincea, avocat, mediator, arbitru la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCI a Moldovei, a salutat interesul participanţilor faţă de seminar, accentuând oportunitatea organizării acestuia. „În Republica Moldova, comparativ cu alte state, Legea referitor la mediere este, relativ, nouă, de aceea mi-am propus ca scop să informez participanţii cu avantajele oferite de mediere".
Menţionăm că seminarul „Medierea - modalitate alternativă de soluţionare a litigiilor comerciale" este organizat, în premieră, de către Centrul de Formare Continuă al Camerei de Comerţ şi Industrie a Moldovei. La el iau parte reprezentanţi ai 6 companii din diferite domenii de activitate.
Potrivit Victoriei Cotici, şefă a Centrului de Formare Continuă, Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei are o vastă experienţă în acest sens, pe lângă CCI activând Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional. "Specialiştii de aici au fost cei care au contribuit la elaborarea cadrului juridic referitor la mijloacele alternative de soluţionare a litigiilor comerciale. Atunci când fost elaborat conceptul noului seminar, trainerii au urmărit să îmbine teoria cu practica, utilizând soluţii din experienţa internaţională, dar şi practica judiciară referitoare la mediere", a spus Victoria Cotici.
Participanţii la seminar au fost interesaţi de cadrul juridic referitor la mediere, procesul de mediere şi desfăşurarea acestuia, drepturile şi obligaţiile părţilor etc.
Medierea reprezintă o modalitate facultativă de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, imparţialitate şi confidenţialitate. (art.2(1) şi art.3 din Legea nr. 134-XVI din 14 iunie 2007 cu privire la mediere).
Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă CCI a Moldovei a fost înfiinţată în anul 1994 pentru administrarea arbitrajului comercial, cu scopul soluţionării litigiilor de comerţ exterior.
Un câştigător al concursului „ITineret – Viitorul începe cu tine” va merge la o conferinţă internaţională
Unul din câştigătorii concursului naţional „ITineret – Viitorul începe cu tine” va merge la o conferinţă internaţională. Invitaţia este oferită de către comitetul organizatoric al celei de-a VIII ediţii a conferinţei tehnico-ştiinţifice pentru studenţi, aspiranţi şi tineri specialişti, care va avea loc în capitala Kârgâstan-ului, oraşul Bişkek, în perioada 28 septembrie – 1 octombrie 2010.
Invitaţia va fi unul din premiile oferite în cadrul concursului „ITineret – Viitorul începe cu tine”. Toate cheltuielile de transport, cazare şi alimentare vor fi suportate de către organizatorii conferinţei. Scopul aceste conferinţe este schimbul de cunoştinţe în domeniul tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor şi stimularea tinerilor specialişti către realizarea lucrărilor ştiinţifice, inclusiv colaborare internaţională în domeniul educaţiei.
Concursul ITineret – Viitorul începe cu tine” se încheie pe 19 iunie. Mai sunt aproape 2 săptămâni timp în care elevii şi studenţii pot să înscrie proiecte din domeniul IT la următoarele categoriile: site-uri web, aplicaţii, grafică.
De menţionat faptul că în finalul concursului vor fi selectate 100 de cel mai bune proiecte, iar câştigătorii vor fi invitaţi la o tabără IT, la Vadul lui Vodă. Cei mai buni elevi şi studenţi vor fi premiaţi cu calculatoare, netbook-uri, seturi de dispozitive multimedia, dar şi alte premii importante.
Concursul este organizat sub patronajul ministrului tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor, Alexandru Oleinic, şi susţinut de companiile Moldtelecom, Moldcell, Microsoft, StarNet şi Sun Communications.
Concursul naţional „iTineret – Viitorul începe cu tine”
26 aprilie – 19 iunie 2010
Tel. (+373) 22 211868
Fax. (+373) 22 211869
Web. http://www.itineret.md" href="http://www.itineret.md">www.itineret.md
e-mail. " href="mailto:">
Discuţii privind impozitul unic
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat a organizat cinci mese rotunde pentru a discuta oportunităţile şi perspectivele introducerii impozitului unic pentru persoanele juridice care operează în anumite domenii de activitate.
Se propune ca impozitul unic să fie aplicat în următoarele domenii de activitate: servicii taxi; spălătoriile auto care fac parte din categoria “reparaţia şi desrvirea automobilelor”; coafură şi alte activităţi de înfrumuseţare; stomatologie; restaurante, baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor.
Impozitul unic pentru persoanele juridice reprezintă un analog al patentei de întreprinzător pentru persoanele fizice. În acest caz, întreprinderea plăteşte o sumă fixă lunară în bugetul consolidat, care include toate impozitele, inclusiv achitările în fondul asigurărilor sociale, de pensii, de ocrotire a sănătăţii, impozitul pe profit, TVA, taxele locale, etc.
Potrivit unor surse din cadrul inspectoratului fiscal, noul sistem de impozitare a genurilor de activitate menţionate ar putea intra în vigoare deja în această toamnă.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Secretele unei întreprinderi din Cimişlia
O adevărată senzaţie a produs în cadrul Forului întreprinderilor mici şi mijlocii, care a avut loc săptămâna trecută, firma «Cvadrovita» SRL din Cimişlia. Compania produce salamuri şi a şocat multă lume prin preţurile expuse, mai ales au fost uimiţi concurenţii din Chişinău.
Într-adevăr, salamurile crud-uscate din Cimişlia costau 120 de lei, carnea uscată — 135 lei, în timp ce producătorii din Chişinău propuneau salamuri crud-uscate (care se cotează puţin mai jos decât mezelurile uscate) la un preţ de 210 lei. De menţionat, că celelalte feluri de salam produse în sudul ţării (cu excepţia salamului «Doctorscaia») de asemenea erau mai ieftine cu
Acest lucru poate avea trei explicaţii: materie primă ieftină, salarii mici şi adaosuri de soia. Iată ce ne-a relatat Vera Topciu, una din coproprietarii companiei. «În produsele crud-uscate este categoric interzis de adăugat soia. Cât priveşte preţurile, dacă la noi, la sud, vom practica aceleaşi preţuri ca la Chişinău, vom falimenta cu siguranţă. Materia primă este locală, deocamdată totul achiziţionăm de la populaţie, însă intenţionăm să creăm cireada proprie. Drept rezultat, se formează un preţ convenabil, cu un adaos normal, iar noi aprovizionăm cu mezeluri tot sudul Moldovei: Vulcăneşti, Comrat, Basarabeasca, Cahul ş.a.m.d.
Avem o gheretă şi la una din pieţele din Chişinău. Cei drept, acolo preţurile sunt mai mari cu 5 lei, iar în magazine acestea sporesc cu
«Cvadrovita» SRL este o întreprindere de tip familial, creată la 1 octombrie 1998. În prezent, sortimentul constă din circa 100 de denumiri de produse.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
O idee de afaceri – publicitatea la balcon
Publicitatea externă în prezent este solicitată în toate ipostazele, de aceea această idee de afaceri, care constă în plasarea publicităţii la balcoane, ar putea aduce un profit esenţial fără investiţii prea mari.
Capacitatea de a convinge este primordială pentru a începe cu succes această afacere, deoarece va trebui să vă înţelegeţi şă să convingeţi multă lume, începând cu proprietarii balcoanelor şi terminând cu furnizorii de publicitate.
Esenţa afacerii constă în următoarele: trebuie să găsiţi câteva zeci de proprietari de balcoane care vă interesează (cele mai reuşite alegeri sunt balcoanele situate pe străzile centrale şi aglomerate) şi să-i convingeţi să vă ofere suprafaţa din faţa a balconului contra plată, desigur. De asemenea, trebuie de încercat să ajungeţi la un acord cu diferite instituţii, or, acestea în genere nu au nevoie de balcoane, iar la bani lejeri nimeni nu refuză.
După ce ajungeţi la un acord cu proprietarii balcoanelor trebuie să căutați furnizori de publicitate (gheretele sau magazinele din apropiere, restaurantele etc).
Cheltuielile pentru publicitate le va suporta furnizorul, în timp ce Dvs. îi oferiţi doar locul pentru plasare. Din comisionul primit achitaţi o parte proprietarului balconului, iar restul este venitul Dvs.
Avantajul acestui business constă în aceea că poate fi practicat fără sustragere de la activitatea de bază şi nu necesită mari investiţii.
În cazul în care veţi decide să edificaţi o afacere în baza acestei activităţi, puteţi încheia contract cu vreo firmă specializată în confecţionarea banerelor, pentru ca ulterior să oferiţi un spectru întreg de servicii.
De asemenea, în locurile care încă nu au fost solicitate puteţi plasa anunţul «loc pentru publicitate, se oferă în arendă 0-XXXX-XXX».
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Întreprinzătorii vor beneficia de avantajele carnetelor ATA începând cu 1 iulie curent
Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei va emite carnete ATA pentru admiterea temporară a mărfurilor, începând cu 1 iulie 2010. Declaraţia a fost făcută la 24 mai, în cadrul unei şedinţe ordinare a CCI, de către directorul Departamentului Economie al CCI a Moldovei, Sergiu Harea.
Conform sursei citate, la 21 mai curent, Camera de Comerţ şi Industrie a Moldovei, prin intermediul Camerei de Comerţ din Paris, a notificat toţi membrii reţelei ATA despre faptul că, CCI a Moldovei este asociaţie emitentă şi garant al carnetelor ATA. Iar în Monitorul Oficial nr. 72-74 din 14 mai 2010, a fost publicat Regulamentul cu privire la eliberarea carnetelor ATA. Astfel, CCI a Moldovei a devenit cea de a 67 organizaţie de garantare membră a lanţului internaţional de garantare ATA.
Carnetul ATA este un document vamal internaţional cu valoare de declaraţie vamală, utilizat pentru admiterea temporară a mărfurilor, cu excepţia mijloacelor de transport, care cuprinde o garanţie valabilă la nivel internaţional, în vederea acoperirii drepturilor şi taxelor de import.
Republica Moldova a aderat la Convenţia privind admiterea temporară, adoptată la Istanbul, la 26 iunie 1990, prin Legea nr. 253-XVI din 05.12.2008. Potrivit legii nominalizate, ţara noastră a acceptat toate anexele convenţiei, cu excepţia celor ce ţin de mărfurile importate în legătură cu o operaţiune de fabricare şi mărfurile importate în cadrul micului trafic de frontieră.
Printre mărfurile care cad sub incidenţa carnetului ATA la admiterea temporară şi exportul temporar al acestora în/din Republica Moldova sunt: mostrele comerciale (obiecte preţioase, confecţiile, mostrele de referinţă); mărfurile destinate prezentării sau utilizării la expoziţii internaţionale, iarmaroace, conferinţe şi în cadrul evenimentelor similare; echipament profesional (computere, echipament de televizare şi radiodifuziune, instrumente muzicale etc).
Referindu-se la necesitatea implementării carnetelor ATA, şeful Direcţiei Expertize a CCI a Moldovei Nicolae Gaibu, accentuat că, aceste acte oferă mai multe avantaje, precum: reducerea costurilor pentru vămuire; simplificarea procedurilor vamale prin prezentarea unui document unic ce substituie declaraţiile vamale naţionale la vămuirea anumitor categorii de mărfuri;
eliminarea obligaţiei de plată a unor garanţii financiare adiţionale de tranzit sau de import temporar; utilizarea aceluiaşi document unic, pentru efectuarea mai multor călătorii într-un interval de 12 luni; vizitarea mai multor ţări în cursul aceleiaşi călătorii.
În această ordine de idei, carnetele ATA contribuie la facilitarea traficului de mărfuri care se realizează în cadrul regimului de admitere temporară.
Prin Hotărârea Guvernului nr. 495 din 14.08.2009, Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova fost desemnată în calitate de asociaţie emitentă şi garantă a titlurilor de admitere temporară (carnete ATA). „Desemnarea CCI în calitate de asociaţie emitentă şi garantă este firească, deoarece aceasta constituie o practică mondială. De obicei, anume Camerelor de Comerţ li se acceptă afilierea la un lanţ de garanţie internaţional, gestionat de Camera Internaţională de Comerţ. Lipsa unei garanţii de achitare a drepturilor de import, în caz de nerespectare a condiţiilor de admitere temporară, ar lipsi de sens existenţa acestei convenţii şi titlurilor de admitere temporară, acceptabile pe scară internaţională” a accentuat Nicolae Gaibu.
Serviciul de presa
tel: 24 42 83,
,
Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova,
Lia Cazacu
„Ziua Mărcilor-2”
Sincer vorbind, în Moldova sunt organizate puţine seminare şi alte activităţi educaţionale gratuite pentru antreprenorii din domeniul micului business. De aceea cu totul deosebit este atunci, când la întrebările publicului răspund conducătorii celor mai mari întreprinderi din ţară.
Numărul întreprinderilor cu capital sută la sută francez la finele anului 2009 în Moldova se cifra la 60, iar numărul întreprinderilor moldo-franceze constituia circa 150. Cota investiţiilor franceze în ţara noastră deja de mai mulţi ani constituie 10 la sută din volumul total al investiţiilor străine în Moldova, ceea ce reprezintă un indice important.
De asemenea, după cum am scris anterior, Ambasada Franţei acţionează nu doar la nivel declarativ, ci şi întreprinde diferite acţiuni pentru dezvoltarea economiei moldoveneşti. Un exemplu în acest sens este organizarea Forului anual «Ziua Mărcilor», a doua ediţie a căruia s-a desfăşurat în Chişinău, la finele săptămânii trecute.
La eveniment a participat, practic, toată elita businessului francez dîn Republica Moldova. În deschiderea forului a luat cuvântul, Pierre Andrieu, Ambasadorul Extraordinar şi Plenipotenţiar al Franţei în Republica Moldova. La lucrările forului au participat activ preşedintele Clubului de afaceri Franţa — Moldova, Jean-François Myard, care este totodată şi preşedintele «Mobiasbanca Groupe Societe Generale»; Arif Frank, proprietarul fabricii «Sandriliona», companiei «Le Bridge» etc; Frederic Aubet, directorul general al companiei «Lafarge-Ciment»; Eric Gouin, directorul filialei moldoveneşti a companiei «Pentalog»; Oleg Sliusarenco, directorul «TNS Moldova», Jerome Poulain, directorul pentru marketing al companiei «Orange».
De asemenea, în cadrul forului şi-au putut prezenta produsele şi întreprinderile autohtone. Printre acestea s-au numărat companiile «Carmez», «Slaider», «Bravilacta», «Indigo Ogilvy», «TBWA Moldova», «Allmoldova», «Aquarelle», «Business Class».
Tematica prezentărilor a fost destul de variată: «Succesul nu depinde de mărime», «Abordare corectă», «Cunoaştem publicul», «Folosim instrumente utile», «Este important de păstrat calitatea».
În cadrul discuţiilor au fost abordate subiecte ce ţin de cele mai populare brand-uri moldoveneşti şi străine din Moldova; promovarea mărfurilor şi serviciilor prin reţelele sociale (Facebook, Odnoklassniki, Twitter); pregătirile agenţiei «Indigo Ogilvy» pentru lansarea brand-ului «Le Bridge Duty Free» etc.
Forul «Ziua Mărcilor-2» a fost transmis în direct de câteva site-uri, iar imaginile de la acest eveniment se păstrează în arhiva site-ului privesc.eu
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md
Juriul concursului „ITineret – Viitorul începe cu tine” s-a întrunit în prima sa şedinţă
Miercuri la Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor s-au întrunit în primă şedinţă membrii juriului ca vor evalua proiectele înscrise la concursul „ITineret – Viitorul începe cu tine” - o competiţie dedicată tinerilor pasionaţi de tehnologiile informaţionale. Preşedinte a fost ales Victor Beşliu, şef catedra automatică şi tehnologii informaționale/Facultatea calculatoare, informatică şi microelectronică, din cadrul Universităţii Tehnice din Moldova (UTM), iar secretar – Liubovi Platonov, consultant superior Direcţia Elaborare Politici (DEP).
Membrii juriului au aprobat mecanismul de evaluare a lucrărilor şi au stabilit că vor motiva în scris punctele acordate pentru originalitatea, utilitatea pentru comunitate, funcţionalitatea sau calitatea proiectului. De asemenea, s-a stabilit că fiecare membru al juriului va avea dreptul să se autosuspende dacă autorul lucrării este un student al său, o cunoştinţă apropiată sau o rudă.
Ministrul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor, Alexandru Oleinic, prezent la şedinţă, a spus că juriul va avea o sarcină pe cât de dificilă, pe atât de responsabilă. „Doar de Dvs. depinde cine va fi în lista câştigătorilor. Avem încrederea că numărul mare de specialişti consacraţi care formează juriul va asigura o evaluarea corectă şi profesionistă, astfel încât în lista câştigătorilor să fie incluşi doar cei mai buni”, a mai adăugat Oleinic.
Concursul „ITineret – Viitorul începe cu tine” se desfăşoară în perioada 26 aprilie – 19 iunie 2010 pe întreg teritoriul Republicii Moldova. La concurs pot să participe elevi şi studenţii. Ei pot înscrie concepte, proiecte în stadiul de elaborare sau proiecte realizate la 3 categorii: site-uri web, aplicaţii şi grafică. Câştigătorii concursului vor fi premiaţi cu 6 laptop-uri, 6 netbook-uri şi 6 seturi de dispozitive multimedia. 100 de tineri care vor trimite cele mai bune proiecte, vor fi invitaţi la o tabără IT, unde specialişti IT din Moldova şi din străinătate vor susţine workshop-uri, seminare, prezentări etc.
Concursul este desfăşurat sub patronajul ministrului Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor, Alexandru Oleinic. Partenerii proiectului sunt companiile Moldtelecom, Moldcell, Microsoft, StarNet şi SunComunications.
Detalii despre concurs pe «www.itineret.md»
Lista membrilor juriului:
Victor BEŞLIU - Universitatea Tehnică din Moldova
Mihaela IACOB - Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor
Liubovi PLATONOV - Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor
Constantin GAINDRIC - Academia de Ştiinţe,
Institutul de Matematică şi Informatică
Iurie MOCANU - Ministerul Educaţiei
Eugen SPĂTARU - Ministerul Tineretului şi Sportului
Vitalie CÂRHANA - Universitatea de Stat din Moldova
Eugen CABAC - Universitatea „Alecu Russo” din Bălţi
Inga CAMERZAN - Universitatea de Stat din Tiraspol
Ion BOLUN - Academia de Studii Economice
Oleg DANILCEAC - Universitatea „B.P.Haşdeu” din Cahul
Ion ROŞCA - SA „Moldtelecom”
Constanţa POPA - „Moldcell” S.A.
Aurelia SALICOV - „”StarNet” SRL
Serghei ŞMIGALIOV - Microsoft Moldova
Valerii PASECINICOV - ””Sun Communications” SRL
Businessul extrem în Moldova
În ajunul sezonului estival devine actuală problema alegerii locului pentru odihnă.
În Moldova nu există mare şi plaje amenajate, în schimb sunt din belşug drumuri proaste, locuri pitoreşti şi mulţi doritori de odihnă activă.
Reieşind din această situaţie, considerăm că ideea organizării odihnei extreme în Moldova este foarte actuală.
Ideea constă în organizarea unui traseu auto extrem.
Pentru aceasta vom avea nevoie de un loc pitoresc, situat undeva în pădure, departe de oraş, care să dispună de teren accidentat. Anume acolo putem organiza adevărate curse extreme pe perioada vacanţei.
După identificarea locului urmează să achiziţionaţi automobilele respective. Acestea pot fi modele de «Niva» sau «Volga» — nu contează, important e ca automobilele să fie adaptate la traseul ales.
În fine, trebuie să găsiţi potenţialii clienţi. Potrivit datelor statistice, cei mai mari doritori de senzaţii tari sunt businessmanii şi lucrătorii oficiilor, cu atît mai mult că aceste categorii de persoane dispun de mijloacele financiare necesare.
Sarcina principală constă în organizarea a
Acest business nu este doar unul sezonieri, deoarece fiecare anotimp are farmecul şi priorităţile sale.
Pentru legalizarea acestei activităţi veţi avea nevoie de permisiune pentru folosirea locului ales. De asemenea, în timpul desfăşurării curselor este necesară prezenţa ambulanţei.
Veniturile vor depinde de taxa stabilită pentru curse şi de bunăstarea clienţilor.
Materialul a fost pregătit de MyBusiness.md