cinematograf buiucani

Veste bună pentru amatorii de film din Capitală. Cinematograful de Vară din parcul sectorului Buiucani a fost lansat duminică seara. Filmele vor fi difuzate de două ori pe săptămână la ora 20:30, - comunică publika.md.

Startul evenimentului a fost dat la ora 20:00. Iubitorii de film s-au putut bucura de o proiecție specială. Oamenii au urmărit filmul "Tenis cu moldovenii".

"Îmi pare o idee originală. Mă bucură inițiativa acestor tineri, care au dat dovadă de mult curaj. "

"Susțin ideea. Îmi place foarte mult. Cred că va avea succes."

"Eu țin minte acest cinematograf, căci sunt din zonă. Țin minte că era o dărâmătură. Acum chiar arată foarte bine. Cu investiția care s-a făcut aici a ieșit o minune."

Cei mai impresionați au fost copiii prezenți la lansarea cinematografului.

"M-a impresionat cum au amenajat locul. Dintr-un loc vechi au făcut ceva mai nou. M-a impresionat ecranul. Înainte era doar o hârtie."

"E foarte frumos amenajat, anume cum e pictat. Este foarte interesant."

Accesul publicului va fi gratuit. Autorii proiectului s-au arătat bucuroși că, în sfârșit, au reuşit să încheie lucrările de reconstrucţie, care au costat aproape 8 mii de euro.

"În viitor o să mai facem niște lucrări de amenajare. În linii generale am realizat proiectul. Blocul acesta sunt sigur că este vizitat des și este un succes pentru noi și pentru comunitatea din sectorul Buiucani", a spus autorul proiectului Nicolai Kirnev.

Cinematograful are o capacitate de 100 de locuri.



IMG 3675

Sectorul produse electronice și mecanice deține o cotă importantă din volumul exporturilor țării noaste. Totuși, există un potențial foarte mare care încă nu a fost valorificat. Pentru a reduce din acest handicap proiectul PAC II oferă granturi orientate spre întărirea capacității de export a agenților economici, precum și suport autoritatilor in îmbunătățirea mediului de afaceri.

Un studiu realizat pentru Organizația de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exporturilor (MIEPO) în 2015 relevă că în țara noastră cel mai mult sunt orientare spre export industria produselor agricole, produsele alimentare și băuturi, textile și îmbrăcăminte, produse electronice și mecanice. Aceste industrii în ansamblu reprezintă mai mult de trei sferturi din totalul exporturilor din Moldova.

Fabricarea produselor electronice și mecanice, deține o cotă de circa 15 % din totalul exporturilor domestice. Această categorie include secțiunile „mașini și echipamente mecanice” , „instrumente și aparate optice, fotografice, cinematografice, de măsură, de control, de precizie, medicale sau chirurgicale” și „vehicule, aeronave, nave și echipamente auxiliare de transport”.

Din toate cele trei categorii, o creștere continuă a cantității exportate poate fi observată doar la instrumente de măsurare și control. În perioada 2010-2013 volumul exportat s-a triplat.

Produsul principal în exportul domestic din toată gama prezentată în această categorie este fire și cabluri izolate - 95% din toată categoria de utilaje si echipament electric sau 68% din volumul total de export domestic al secțiunii produse electronice și mecanice.

A doua cea mai mare categorie în exportul domestic reprezintă dispozitive de măsurare care dețin o cotă de 14% din totalul exporturilor domestice. De asemenea, această categorie se bazează în principal pe un singur produs, contoare de gaz, de lichide sau de electricitate (75%).

A treia cea mai mare categorie de export domestic este ce a mașinilor și cazanelor, care constituie 14% din total, produsul principal de export fiind pompe pentru lichide și echipamente pentru pregătirea sau cultivarea solului.

Principalul avantaj competitiv al țării noastre pentru această industrie este prețul scăzut la producere. Prin urmare, devine posibilă atragerea noilor investitori - producători în Republica Moldova, care pot beneficia de o reducere a cheltuielilor. Spre deosebire de alte țări est-europene, costul unitar al forței de muncă în Moldova este stabil și în creștere lentă.

În sectorul produse electronice și mecanice există peste 150 de ÎMM-uri, dar industria dată este dominată de circa 20 de întreprinderi mari.

Exporturile sectorului mașini, aparate mecanice și electrice sunt orientate, în mare parte, spre piața României (82%), în timp ce Rusia și Ucraina dețin cote de 8% și 3%.

Granturi pentru sporirea capacității de export

Proiectul PAC II, finanțat de Banca Mondială, are mai multe componențe care au ca scop întărirea capacității de export a agenților economici, precum și îmbunătățirea mediului de afaceri.

Granturile în cadrul acestui proiect sunt oferite pentru servicii de consultantă, care au ca scop promovarea exporturilor. Suma maximă de care poate beneficia un agent economic este de 200 mii lei. Totodată, investiția proprie a agentului economic trebuie să nu fie mai mică de 50% din costul total al serviciilor de consultanță.

Valoarea totală a finanțării din acest proiect este de 3 milioane de dolari, care pot fi valorificați până în 2019.

În cadrul proiectelor de grant care deja au fost finanțate de PAC II, agenții economici au apelat cel mai des la servicii de marketing (41%), implementarea sistemelor informaționale și de noi tehnologii (21%), îmbunătățirea procesului de producere (11%), îmbunătățirea gestionării afacerii (8%) și altele.

Studiile Băncii Mondiale indică o rată mai rapidă de dezvoltare a întreprinderilor care apelează la servicii de consultanță în raport cu competitorii săi.

„Granturile oferite de Guvernul RM din finanțarea oferită de Banca Mondială țintesc creșterea nivelului de cunoștințe și capacității de export prin subvenționarea parțială a serviciilor de consultanță pentru dezvoltarea afacerii. Astfel, este impulsionată competitivitatea companiilor particulare, cât și creșterea economică de calitate în general. Ideea de a susține campionii, din cele patru sectoare ce generează partea leului din oferta la export, nu limitează însă accesul la finanțare a companiilor din alte sectoare. Și acestea pot primi finanțare, dacă propun proiecte relevante” susține directorul Unității de implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității, Aureliu Casian.

Cum au fost valorificate granturile din proiectul PAC II

Fiecare întreprindere din sectorul produse electronice și mecanice care a beneficiat de finanțarea nerambursabilă din partea Proiectului PAC II și-a ales o strategie proprie de valorificare a grantului, pentru a obține rezultate cât mai bune.

Astfel, ÎM Elektromanufacturing SRL care se specializează în producerea componentelor electronice inductive, module și ansamble electrice a realizat un sistem de control al înregistrărilor conform standardului SR ISO 16949:2009, a îmbunătățit procesele din cadrul organizației și a dezvoltat cultura calității personalului. În plus, a fost elaborată o pagină web.

Cris SRL, care produce pompe centrifugale ermetice a decis să investească în modernizarea logoului existent, elaborarea brandbook-ului și broșurilor de prezentare a companiei, precum și crearea unui site web în 3 limbi.

Compania Glasmet SRL, specializată în producerea și comercializarea construcțiilor din aluminiu, material compozit precum și a fațadelor contemporane energo-eficiente și-a propus să se lanseze pe piața UE. În acest sens a fost elaborat un brand, logo și slogan, care să fie atractive pentru țările din această regiune. Totodată, au fost create machete și un design pentru promovare. Agentul economic a mai stabilit o strategie și un buget de promovare pe rețelele de socializare și diverse canale de comunicare.

CART - CEDRU SRL, care promovează și vinde utilaje și tehnologii moderne pentru industria de panificație și patiserie a elaborat un site și un brand-book. Pentru atragerea clienților a fost produs un spot video cu elemente grafice, a fost dezvoltat conceptul de master-class cu recomandări, ba chiar a fost realizat un studiu de fezabilitate pentru producătorii care livrează utilaje brutarilor din UE.

PLASTAL SRL este specializată in Fabricarea articolelor din plastic pentru constructii, usi ferestre PVC, constructii, activand in preponderent in Nordul Moldovei. Pentru a-și extinde activitatea pe piața Ucrainei, României și, eventual a altor țări din UE, compania și-a propus să facă un rebranding, să creeze lookbookuri pentru produsele existente, să elaboreze un studiu de piață pentru Ucraina, România și UE, inclusiv cu identificarea potențialilor parteneri și crearea a două site-uri, unul B2C și unul B2B.

Echipa proiectului PAC II invită și companiile din sectorul produse electronice și mecanice, precum și alte domenii implicate în activitatea de export, să depună dosarul pentru a beneficia de un grant oferit de Guvernul Republicii Moldova din sursele oferite de Banca Mondială.

Duminică, 09 Iulie 2017 11:53

Ce văd fumătorii pe pachetele de țigări?

Țigările sunt una dintre schimbările pe care le-a adus lumea capitalismului după destrămarea URSS. Precum marca telefoanelor astăzi, la fel LM, Parlament, Camel indicau, statutul celui care le fuma. Vedeți aici un studiu Eye Tracking pentru a determina care dintre mărcile de țigări sunt mai ochioase pentru consumatorii de azi.

Țigările, înainte de asta…

În Statele Unite, țigările au marcat emanciparea femeilor care aveau voie să fumeze doar acasă. Iar revoluția luminilor le-a adus dreptul de a-și aprinde o țigară în stradă. La oficii era nu doar permis, dar și la modă să fumezi însoțind procesul de o dușcă. Pe atunci țigările erau calmante recomandate de doctori. Au trecut anii și legea relativității și-a demonstrat încă o dată veridicitatea. Protagonistul, cowboy-ul din publicitatea LM, a decedat de cancer pulmonar. Iar soarta lui au repetat-o milioane de fumători din întreaga lume. Astăzi fumatul este în desuetudine. Pe aceeași treaptă ca și consumul de zahăr. Ambele au fost coborâte la rang de vicii și toate politicile sunt orientate spre reducerea consumului lor.

Ce cred despre țigări fumătorii de astăzi?

Noi nu susținem și nici nu demonizăm fumatul. Fenomenul ne interesează mai mult din punct de vedere marketologic. De aceea, am efectuat un studiu Eye Tracking pentru a determina care dintre mărcile de țigări sunt mai ochioase pentru consumatori. Pe același raft, am pus mărcile de țigări: Marlboro, LM, Parliament și Camel. Iar pentru a studia privirile participanților, am folosit metodele specifice serviciului Eye Tracking oferit de noi:

  • harta termică;
  • numărul de fixații ale privirii;
  • durata fixațiilor.
Acești indicatori cantitativi, la solicitarea clientului, îi însoțim, de regulă, și de un chestionar, pentru a stabili motivele care stau în spatele deciziei ”observanților”. Astfel, stabilim cu certitudine ce atrage privirile: cromatica, familiaritatea produsului sau originalitatea ambalajului.

Marca țigărilor contează



Harta termică a relevat că marca, în ceea ce privește țigările, contează. Participanții au acordat o mare atenție denumirii, ca Parliament, în zona cea mai fierbinte. Totuși, cel mai mare număr de fixații ale privirii le-a revenit țigărilor LM. Să fie culoarea roșie explicația? Cea mai mică doză de atenție a primit-o țigările Camel. 

Funcționează anti-reclama țigărilor?

Urmează cea mai interesantă parte. Am fost curioși să aflăm cât de eficiente sunt mesajele anti-fumat plasate pe pachetele de țigări. Sunt acestea observate, în genere, de consumatori? Răspunsul este – da. 55% dintre participanți au observat mesajele și chiar au revenit la ele. 



cf5ccbdc25ee2949ea011e67be56dbfa

Dan Bălan se pare că vrea să facă bani nu numai din muzică. Artistul și-ar fi deschis un restaurant de tip fast-food, cu livrare, în Chișinău, - scrie bani.md.

Este vorba de ”Bunica's”, care se vrea ”un nou concept pe piața din Moldova”, potrivit descrierii de pe site-ul oficial al restaurantului. De altfel, deși bucatele pregătite de bucătarii restaurantului sunt inspirate din bucătăria tradițională moldovenească, în meniu pot fi găsiți și burgheri.
067e7f98d5e02ebbb4b66db785045c4d
Pe site-ul Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, în baza de date poate fi găsită și marca ”Bunica's”, cu cererea de înregistrare depusă pe 13.03.2017. Inițial, acesta ar fi înregistrat marca sub o altă denumire, ”Bunica's 10”, încă pe 08.09.2016.

 

porsche cayenne moldovaProprietarii maşinilor de lux vor achita, de anul viitor, impozite. Taxa va fi plătită de şoferii care deţin automobile produse în ultimii doi ani şi a căror valoarea depăşeşte un milion şi jumătate de lei, ceea ce constituie aproximativ 75 de mii de euro, - comunică Publika.md.

Prevederile sunt incluse în proiectul politicii bugetar-fiscale pentru anul 2018. 

În document sunt prevăzute modificări şi în ceea ce priveşte impozitul pe avere, indrodus din acest an. Persoanele care deţin unul sau mai multe bunuri imobiliare cu o valoare cadastrală de 1,5 milioane de lei vor achita impozite, indiferent de suprafaţa acestora.

Până acum au plătit taxe doar proprietarii caselor cu o suprafaţă mai mare de 120 de metri pătraţi. Oficial sunt 2.900 astfel de moldoveni.

Cel mai mare impozit, în valoare de 106.000 de lei, a fost achitat de către o persoană fizică din municipiul Chișinău.

Cei mai mulţi moldoveni care deţin locuinţe scumpe, aproape 2.650, sunt din Capitală.

Foto: youtube.com


 

tucano coffeeTucano Coffee continuă să se extindă. După ce la sfârșitul anului trecut, fondatorul francizei moldovenești Tucano Coffee, Ruslan Cojocaru, a anunțat că intenționează să cucerească piața rusească, acum businessmanul a oferit mai multe detalii, - scrie bani.md.

Astfel, până octombrie vor fi deshise trei cafenele în Rusia, dintre care, una va fi deschisă în aproximativ două luni în Sankt Petersburg. Totuși, Cojocaru nu se oprește aici. Până în octombrie urmează a fi extinsă rețeaua de cafenele din România, iar în premieră, va fi lansat un Tucano și în capitala Kârgâstanului, orașul Beșkek. Detaliile au fost oferite în cadrul unui interviu oferit vloggerului Cristian Catan, pentru emisiunea Catan Show.

Întrebat de ce a ales aceste locații, Ruslan Cojocaru susține că „piața este una extraordinară, cu un potențial mare și este foarte mult de lucru. Oamenii sunt foarte deschiși iar concurența este relativ medie”, susține fondatorul francizei.

„Sankt Petersburg este un oraș deosebit, care îmi place foarte mult.  Acesta cred că este unul dintre motivele pentru care l-am ales ca punct de start. Sunt oameni foarte creativi și culți, și se deosebesc de restul Rusiei”, spune Ruslan Cojocaru.

Totuși, i-a fost greu să găsească o locație în Sankt Petersburg, și asta pentru că este un oraș cu prețuri foarte înalte și cu criterii foarte dure ce ține de schimbarea monumentelor istorice, mai spune Ruslan.

Totuși, moldoveanul a semnat deja un contract de chirie, iar în două luni o Cafenea Tucano își va deschide ușile în centrul istoric al orașului.

Ce ține de cafeneaua din Beșkek, Ruslan susține că un basarabean cu afaceri în capital Kârgâstanului și-a dorit o cafenea Tucano în acest oraș, iar acum, cele două părți sunt în process de proiectare.

Până în prezent, franciza moldovenească Tucano Coffee este prezentă în trei țări: Republica Moldova, România și Emiratele Arabe Unite.

Într-un interviu oferit pentru Bani.md, fondatorul francizei a dezvăluit cât costă o franciză, cum își alege partenerii, dar și cum este asigurată calitatea și păstrarea culturii corporative și în alte restaurante.
La 22 iunie 2017, Viorel Chetraru, directorul Centrului Național Anticorupție, a solicitat viceprimarului Nistor Grozavu prezentarea mai multor copii autentificate ale unor documente care vizează inclusiv activitatea gheretelor Coffee Time, care au împânzit capitala în ultimii ani. Despre această afacere, ZdG a scris anterior că l-ar avea în spate pe Lucian Chirtoacă, fratele primarului general, aflat acum în arest la domiciliu, iar Dorin Chirtoacă a semnat dispoziţii „de excepţie” prin care favoriza o firmă cu sediul în apartamentul soacrei fratelui primarului, care gestiona o parte din aceste tonete (gherete) care comercializează cafea și înghețată, - scrie zdg.md.



Chetraru solicită ca Grozavu să prezinte „certificatele de urbanism, autorizațiile de construcție, autorizațiile de desființare și schimbare a destinațiilor, procesele verbale de recepție finală eliberate agenților economici SRL „Dansicons” și SRL „D&D Companie”  din 2014 și până în prezent. ZdG precizează că cele două firme sunt gestionate de deputatul PL, Iurie Dârda.

>>pe larg


Citiți și: Orașul gheretelor ilegale

 

 

poze2 1498216640

Patronul unei terase din Satul de Vacanță, aflată la intrarea în stațiunea Mamaia, a fost sancționat luni de către Comisarii de la Protecția Consumatorilor din România cu o amendă de 90.000 de lei românești, echivalentul a peste 19.000 de euro sau peste 400.000 de lei moldovenești, - comunică bani.md.

Este vorba despre terasa „Cuptorul cu Plăcinte”, de unde au fost confiscate 3,5 tone de alimente improprii consumului.

Mai exact, în timpul controlului efectuat vineri, au fost descoperite 3,5 tone de carne şi brânză depozitate în condiţii improprii, fără etichete sau indicaţii de provenienţă şi fără termen de valabilitate, spun reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din Constanţa.

Alimentele au fost puse sub sechestru, întreaga cantitate urmând să fie distrusă prin incinerare. De asemenea, urmează să fie emisă şi o dispoziţie de suspendare a activităţii pentru o perioadă cuprinsă între 6 luni şi un an.
opc controale cuptorul cu placinte mamaia sat 0
Vineri, patronul terasei a refuzat să pună la dispoziţie documentele firmei, iar apoi a fugit de la faţa locului. El s-a prezentat luni la sediul Protecţiei Consumatorului din Constanţa, dar a refuzat semnarea documentelor şi „a păstrat aceeaşi atitudine, declarând că închiria unei alte societăţi locaţia”, au mai precizat sursele citate de Mediafax.

Sancţiunea aplicată de comisarii de la Protecţia Consumatorilor terasei "Cuptorul cu Plăcinte" din Satul de Vacanţă din Mamaia este cea mai mare din acest sezon estival, „recordul” precedent fiind deţinut de o altă terasă din Satul de Vacanţă, "La Steaguri", patronul acesteia fiind amendat în urmă cu două săptămâni cu 42.000 de lei, în urma unui incident şocant produs în timpul controlului, bărbatul spărgându-şi un pahar în cap.

"Cuptorul cu plăcinte" a fost controlat vineri şi de inspectorii Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Constanţa, care au aplicat o amendă de 10.000 de lei, fiind emisă şi o ordonanţă de suspendare a activităţii.

foietaj fitnesBiscuitii moldovenesti i-au cucerit pe europeni. Mai nou, o companie din capitala exporta saptamanal prajituri in tari ca Italia, Cehia sau Lituania. Reprezentantii firmei sustin ca europenii consuma biscutii nostri cu placere. Reteta succesului este calitatea, dar si ambalajul. Recent compania a contractat un credit pentru a-si mari productia, intrucat, de la an la an, cererea este tot mai mare.

E mare agitatie in sectia de producere. Toate bucataresele sunt antrenate la preparea biscuitilor fitness, produsul moldovenesc care face furori in mai multe tari din Europa, spun reprezentantii companiei, au invins concurenta prin calitate.   

Metoda de preparare nu este atat de simpla, spun angajatele. Ne explica la general cum se prepara, nu ne dezvaluie insa secretul. 

Din cuptor biscuitii sunt pusi direct in cutii, bucataresele spun ca nu le gusta pentru ca sunt satule. 

"Nu nu mi-i pofta..."

Reprezentantii companiei spun ca saptamanal exporta pana la trei tiruri pline cu biscuiti. Produsele moldovenesti ajung pe rafturile magazinelor din Italia, Cehia, Romania si Lituania. 

Nicolae COTELEA, MANAGER COMPANIE "Locuitorii din fostii tari CSI cunosct produsele noastre si le place... un tir are 10  tone..."

Cererea insa ar fi mult mai mare, in acest  moment compania insa nu-si permite.

Nicolae COTELEA, MANAGER COMPANIE "Noi colaboram cu distribuitori mai mici, dar cei mai ar vrea pana la 8 tirur,  noi insa nu avem capacitatea... "

Pentru a-si mari productia, recent compania a luat un credit de 2 milioane de lei, dar si un grant de 200 de mii de lei de la Banca Mondiala in cadrul proiectului de ameliorare a Competitivitatii. Din acesti bani firma a mai construit o sectie de producere, care va permite marirea capacitatii de cateva ori.

Nicolae COTELEA, MANAGER COMPANIE "La noi piata este suprasaturata..."

Proiectul Ameliorarea Competitivităţii 2 este implementat in perioada 2015-2019 si are un buget de 45 de milioane de dolari.

Aureliu CASIAN, DIRECTOR PAC-2 "Proiectul de grant este de 3 mln de lei   cheltuit pana acum vreo 500 de mii...au ramas 2 milioane 300 de mii de dolari si noi incurajem agentii economicii sa aplice..."

Sursa: PRO TV

Foto: panilino.md

 

maxresdefaultffffErik Finman a făcut un pariu cu părinţii lui că atunci când va face 18 ani şi va fi milionari aceştia nu-l vor forţa să meargă la facultate. Tânărul a câştigat pariul şi a devenit milionar la doar 18 ani

A reuşit această performanţă investind în bitcoin. A început să investească în moneda digitală în 2011, cât un token costa 12 dolari. Acum deţine 403 bitcoins, iar unul singur valorează 2,700 de dolari, ceea ce înseamnă că are o avere de 1,09 milioane de dolari. Finman a realizat şi alte investiţii, dar mai mici, în alte criptomonezi precum litecoin sau etherum, scrie CNBC.

Moneda este volatilă, crescând foarte mult în ultimele luni. Unii analişti cred că nu va depăşi suma de 2800 de dolari, pe când alţii sunt de părere că valoarea unui bitcoin ar putea ajunge şi până la 100,000 de dolari în următorii 10 ani. "Eu cred că un singur bitcoin va valora în viitor între câteva sute de mii de dolari şi chiar 1 milion de dolari", este de părere Finman.

Finamn a început investiţiile în mai 2011, la vârsta de 12 ani, datorită unui cadou de 1000 de dolari din partea bunicii lui. La 15 ani era frustrat cu profesorii de la şcoală şi şi-a rugat părinţii să-l lase să renunţe la liceu.

Părinţii lui, care-şi făceau doctoratul la Stanford, au căzut de acord şi l-au lăsat să abandoneze liceul. Finman şi-a vândut bitcoinii în 2013, când erau evaluaţi la 1200 de dolari. Cu 100,000 de dolari Finamn a lansat o platformă online de educaţie prin care stundeţii frustraţi de profesori aveau posibilitatea de a învăţa de la alţi profesori prin intermediul video chat-ului.

De asemenea, s-a mutat în Silicon Valley încercând să găsească investitori pentru platforma lui. După mai multe insuccese, a găsit un investitor în ianuarie 2015 care a fost dispus să ofere 100,000 de dolari sau 300 de bitcoin, care la vremea respectivă mai valorau doar 200 de dolari pe bitcoin. A acceptat bitcoin pentru că "am crezut că o să fie următoarea revoluţie".

Nu are de gând să se ducă la facultate, chiar dacă fraţii lui au mers la facultate de la vârste fragede, Scott de la 16 la Johns Hopkins şi Ross la Carnegie Melon tot la 16 ani.

businessmagazin.ro