754980552924287

Super-costumul purtat de Scarlett Johansson în filmul Fantoma în armură, noul Robocop, robotul T-800 din filmul Terminator, precum și unii roboți din Transformers este doar o parte din realizările graficianului moldovean autodidact Vitaly Bulgarov, scrie agora.md referitor la rbc.ru.

Super-costumul purtat de Scarlett Johansson în filmul Fantoma în armură (Ghost in the Shell), noul Robocop și robotul T-800 din filmul Terminator: Genesis au fost modelate de graficianul autodidact originar din R. Moldova, Vitaly Bulgarov.

El s-a născut în orașul Basarabeasca într-o familie de medici. Una din cărțile preferate în copilărie a fost enciclopedia anatomiei umane.

Anume această lucrare l-a ajutat ulterior să modeleze în format digital diverse personaje și să proiecteze roboții.

În 2008, activitatea moldoveanului care lucra la Moscova, a fost remarcată de compania de gaming Blizzard.

Astfel, Vitaly Bulgarov s-a mutat în California unde s-a ocupat de designul pentru personajele din jocul Starcraft 2.

În timpul său liber el a creat un portofoliu care punea accentul pe grafica din filme.

În 2012 modelele realizate de Bulgarov au ajuns la autorii remake-ului pentru filmul Robocop. Astfel, pentru acest proiect moldoveanul a realizat un nou chip al robotului-polițist.
Robocop i-a permis să fie solicitat și pentru alte filme din Hollywood.
754980552924913
Ulterior, el a desenat și unele personaje pentru filmul Transformers. Pentru filmul Terminator: Genesis el a creat modelul robotului T-800.

„Odată în câțiva ani eu mă strădui să fac o pauză în proiectele curente și mă ocup de cercetare și dezvoltare profundă pentru a fi la curent cu ultimele tehnologii. Astfel, pot să obțin capacități pentru proiectele complexe pe care aș putea să le realizez în viitor”, menționează graficianul moldovean.

Lucrările realizate de Bulgarov i-au deschis noi perspective, astfel în 2015 el a fost implicat în crearea robotului antropomofic Atlas. Realizarea proiectului a fost comandată de agenția DARPA, specializata din domeniul apărării.

„Un designer-freelancer din cinema poate primi zilnic până la 900 de dolari și până la 200 dolari în sfera designului industrial. Totuși, din acești bani mai trebuie achitate și impozitele, care în California sunt foarte mari”, menționează Vitaly.

Pentru compania Hankook Mirae Technology designerul a creat robotul Method-1 care poate merge. În realizarea acestui proiect au fost investiți 200 milioane de dolari.

Prima versiune comercială va avea un cost de 8,3 milioane de dolari. Al doilea model a fost prezentat la conferința MARS. Se preconizează că Method-2 va putea să lucreze în zonele greu accesibile.

Foto: Facebook/Vitaly Bulgarov

 

Press club 825x510

Republica Moldova s-a angajat să asigure 17% din consumul intern de energie din surse regenerabile. Producerea de energie regenerabilă a crescut de la 4% la peste 14% din consumul intern de energie în doar câțiva ani (14,7% în 2015, potrivit BNS), dintre care 92% este produsă din biomasă. Sunt performanțe atinse, în mare parte, datorită susținerii UE, prin Proiectul „Energie și Biomasă”. Totuși, preocuparea pentru securitatea și eficiența energetică și producerea energiei proprii, din surse regenerabile, rămâne una esențială. Perspectivele pieței de energie din biomasă după anul 2017, când se încheie Proiectul „Energie și Biomasă”, au fost discutate în cadrul unui club de presă cu participarea viceprim-ministrului Octavian Calmâc, ministru al Economiei, a Ambasadorului UE Pirkka Tapiola și a Coordonatoarei Rezidente ONU, Reprezentantă Permanentă PNUD în Republica Moldova, Dafina Gercheva.

Fiind cea mai accesibilă sursă de energie regenerabilă în țară, biomasa este prima opțiune atunci când vorbim de promovarea regenerabilelor și preocuparea principală a Guvernului va fi asigurarea bunei funcționări a tuturor elementelor acestei piețe”, a declarat Octavian Calmâc. Spre deosebire de alte tehnologii de producere a energiei regenerabile, biocombustibilul are și un potențial mare de generare a locurilor de muncă. Astfel, cele circa 100 de întreprinderi producătoare de biocombustibil au generat peste 300 de noi locuri de muncă în țara noastră.

Finanțat de Uniunea Europeană, Proiectul „Energie și Biomasă” reprezintă o parte din pachetul comprehensiv de investiții al UE în dezvoltarea sectorului energetic din Republica Moldova, prin diversificarea surselor de energie și fortificarea securității energetice. ES Pirkka Tapiola a menționat, în acest context, că UE oferă sprijin pentru ca toți cetățenii să beneficieze de energie sigură, sustenabilă și la prețuri accesibile.

Potrivit Dafinei Gercheva, dezvoltarea sectorului de energie din biomasă a adus cu sine transferul și implementarea unor tehnologii moderne, prietenoase mediului, și a crescut calitatea vieții în comunitățile rurale, înscriindu-se astfel în prioritățile Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă. „Sectorul rural poate avea beneficii enorme în urma dezvoltării corecte a industriei biocombustibililor. Aceasta va asigura crearea de noi locuri de muncă și surse de venit în sate, va atrage noi prestatori de servicii și, în definitiv, va ajuta la dezvoltarea rurală”, a menționat oficiala ONU.

Rezultatele Proiectului „Energie și Biomasă” au fost prezentate și în la expoziția internațională specializată „MoldEnergy”. Vizitatorilor li s-a oferit informație despre activitățile derulate pentru promovarea surselor de energie regenerabilă și a eficienței energetice, despre oportunitățile de afaceri și politicile publice în acest domeniu. În premieră, în cadrul expoziției a fost prezentat potențialul de energie din biomasă, solară și eoliană pe regiuni, raioane și comunitățile din țara noastră.

http://eucoopnews.md/

 

96416dlwCompania chineză ”Sinomec” este interesată în realizarea proiectelor investiționale în Republica Moldova în sectoarele energetic, în special segmentul fotovoltaic și energie regenerabilă, infrastructură, agroalimentar, etc. Declarația a fost făcută de președintele companiei Zhu Haixing în cadrul întrevederii cu viceprim-ministrul, Octavian Calmîc, ministru al Economiei.

Potrivit președintelui Zhu Haixing, compania ”Sinomec” a luat decizia de a intra pe piața moldovenească în urma unei analize a oportunităților fiscale, economice, vamale și de alt gen, oferite de autoritățile Republicii Moldova investitorilor străini, precum și așezarea geografică foarte avantajoasă a țării noastre, care poate deveni o punte de legătură dintre China și piața comunitară.

Zhu Haixing a menționat că ”Sinomec” intenționează să construiască în Republica Moldova un parc industrial pentru producerea panourilor fotovoltaice și accesoriilor pentru instalarea parcurilor de acest gen, producerea energiei din surse regenerabile, etc. În context, oficialul chinez a specificat că compania pe care o reprezintă deja are experiența realizării unor asemenea proiecte investiționale în Belarus (investiții de cca 1,7 miliarde USD) și Vietnam (105 milioane USD), care contribuie nu doar la crearea noilor locuri de muncă, creșterea veniturilor la buget, exporturilor, etc.

Vicepremierul Octavian Calmîc a salutat decizia Companiei ”Sinomec” de a veni pe piața moldovenească cu proiecte investiționale de anvergură, demonstrând odată în plus că măsurile adoptate de autoritățile de la Chișinău privind crearea unui mediu atractiv pentru businessul din țară și de peste hotare  dau roade, piața noastră devenind tot mai atractivă pentru capitalul străin, iar Republica Moldova devenind o punte de legătură dintre piața europeană și cea asiatică. ”mai mult, interesul tot mai mare a companiilor chineze vizavi de piața moldovenească ne demonstrează că relațiile comercial-economice dintre China și Republica Moldova au un trend ascensiv, care deschide noi oportunități de colaborare bilaterală pe toate dimensiunile”, a accentua ministrul Economiei.

Interlocutorii au convenit asupra unui set de măsuri, care urmează a fi întreprinse în cel mai apropiat timp în scopul trecerii la proceduri practice privind inițierea și implementarea proiectelor investiționale. Mai mult, s-a convenit examinarea posibilității construcției până la finele anului a unui parc industrial.
Cposobyi oplatyi kredita Renessans KreditOrganizațiile specializate în angajarea tinerilor, dezvoltării abilităților profesionale ale acestora și participării lor la diverse programe sociale, vor putea beneficia de granturi pentru realizarea diferitor proiecte în acest sens.

Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova a anunțat proiectul Eu4Youth, care presupune un program de granturi în valoare totală de 8,5 milioane de euro.

Bugetul proiectelor elaborate de organizații trebuie să se încadreze între sumele de 750.000 și 1,5 milioane de euro. Proiectele propuse trebuie să contribuie direct la obținerea unor rezultate bune în domeniul tineretului și mobilității până în anul 2020.

Mai multe detalii AICI.

Data limită pentru depunerea proiectelor: 11 iulie 2017.

Sursă: bani.md
4 A 15
“Loc de muncă” este expresia care-ți poate provoca bucurie, tristețe, irascibilitate, mulțumire, speranță și disperare. Depinde de contextul în care este folosită această îmbinare de cuvinte. Unul din locurile în care se regăsesc doar emoțiile pozitive din această paletă este Târgul de cariere. Magenta Consulting realizează de câțiva ani sondaje printre vizitatorii târgului, ultima ediție a acestuia nu a fost o excepție pentru noi. Am fost prezenți, cu întrebările pregătite, pentru a cunoaște aspectele preferate ce țin de angajarea în câmpul muncii.

41% din vizitatorii târgului caută posturi vacante pe site-urile online de angajare

În primul rând, i-am întrebat pe cei prezenți la TDC dacă sunt angajați sau șomeri: 64% au răspuns  că în prezent sunt neangajați, ceilalți, peste o treime din vizitatori, au afirmat că dețin deja un loc de muncă. Printre vizitatorii care sunt deja angajați se numără mai mulți vorbitori de rusă, absolvenți cu studii superioare și cei ce activează în cadrul companiilor private. Printre vizitatorii șomeri s-au regăsit elevii, studenții și peste 2/3 de vorbitori de limba română.

Ocupația respondenților, %



Totuși, printre cei neangajați au fost și multe persoane cu experiență de muncă. Dacă 46% din ei nu și-au schimbat postul de muncă niciodată, 18% și 15% au făcut-o de 2 și, respectiv, de 3 ori deja. Pentru cei angajați, cifrele sunt chiar mai mari: câte 20% dintre respondenții angajați au schimbat jobul de 2 și de 3 ori.

86% dintre respondenți analizează mai multe oferte de muncă, după care o aleg pe cea mai potrivită așteptărilor lor  

Fiind întrebați despre așteptările pe care le au de la locul de muncă căutat, respondenții au enumerat aspectele importante pentru activitatea lor profesionistă. Din răspunsurile care au avut cea mai mare popularitate, am creat “descrierea” jobului ideal. Așadar, un job ideal trebuie să fie în Republica Moldova, mai exact în Chișinău, mai aproape de casă, în sectorul privat și în cadrul unei companii internaționale. Programul de muncă trebuie să fie full time și cu regim flexibil, dar cu salariu lunar fix, în domeniul studiat, iar relațiile cu colegii de serviciu să fie plăcute.

Așteptările privind locul de muncă potrivit, %

79% dintre vizitatori ar fi dispuși să lucreze peste program doar dacă aceasta ar contribui la dezvoltarea lor profesională și ar aduce beneficii materiale

Curios e faptul că mai mult bărbații decât femeile și cei care încă fac universitate (mai ales, studenții Universității de Stat din Moldova) sunt predispuși să muncească mai mult de 8 ore pe zi. Pe de altă parte, am fost curioși care sunt factorii ce i-ar motiva pe vizitatorii TDC să se concedieze. Răspunsul sau motivul favorit pentru concediere a fost salariul mai mare pentru un post similar în cadrul altei companii.

Unul din doi respondenți au recunoscut că ar renunța la serviciul său dacă i-ar lipsi posibilitatea să crească profesional. Pentru 46%, un motiv serios de concediere îl reprezintă nerespectarea siguranței și securității la locul de muncă. Alții, 31%, ar renunța din cauza monotoniei, 30% - nu ar suporta relațiile tensionate cu superiorii, 28% ar fugi de stres, iar 15% - de colegii neprietenoși.

TOP 5 domenii de interes: IT, comerț, marketing, economie, limbi străine

Am ajuns și la topul celor mai căutate domenii de potențialii angajați, promis în debutul acestui articol. După cum vedeți, în domeniul IT nu sunt căutați doar specialiștii de către companii, dar și invers - cei mai mulți specialiștii interesați să-și schimbe locul de muncă sau, în general, să obțină unul, sunt programatorii. Următoarele trei poziții țin de vânzări, strategii și comunicare - nici aici nu se despart una de cealaltă. 

Domeniile de interes, %



Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting prin intermediul interviurilor la locul desfășurării evenimentului. Dintre vizitatori, au completat câte un chestionar 122 de persoane de la evenimentul din 4 și 5 aprilie 2017 de la Palatul Național Nicolae Sulac. 

Sursă: consulting.md


DSC 0029 editedOrganizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) în parteneriat cu Consiliul Raional Călărași și Ministerul Economiei, cu sprijinul financiar al Uniunii Europene au lansat astăzi la Călărași cel de-al 10-lea Incubator de Afaceri.

Incubatorul de Afaceri din Călărași are o suprafață totală de aproximativ 2000 m2. Aici vor fi găzduite circa 20-26 companii, care ar putea crea cel puţin 60 locuri de muncă. La moment deja 15 companii au statut de rezident al incubatorului, dintre care 5 vor activa în domeniul producerii (ferestre și uși termopan, confecții din metal forjat, textile cu ornamente brodate, haine pentru copii), iar 10 companii prestează servicii (contabilitate și consultanță în afaceri, imobiliare, Call - centru, design și tipar, curierat, cosmetologice, deservire socială).

Incubatorul va acorda sprijin logistic, consultativ, de instruire și financiar companiilor și startup-urilor incubate. Instituția va susţine dezvoltarea afacerilor, astfel încât acestea să poată ajunge la un nivel de stabilitate şi autonomie, care să le permită funcţionare eficientă.

La ceremonia oficială au participat viceprim-ministrul, ministru al Economiei, Octavian CALMÎC, seful secției cooperare al Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, Aneil SINGH, reprezentanții autorităţilor publice centrale şi locale,ai mediului de afaceri, organizațiilor obștești și proiectelor internaţionale.

Potrivit vicepremierul Octavian CALMÎC, Incubatoarele de Afaceri reprezintă o școală a business-ului, care trebuie să fie preluată pe întreg teritoriul țării. „În total în rețea avem 10 incubatoare în diferite centre raionale și eu cred că este o experiență bună să multiplicăm aceste practici și în celelalte raioane și municipii din Republica Moldova”, a spus Octavian CALMÎC.

În cadrul ceremoniei oficiale Directorul general ODIMM, Iulia IABANJI a spus că Incubatoarele de afaceri sunt un instrument eficient de susținere a întreprinderilor mici și mijlocii la etapa de inițiere și penetrare pe piață prin deschiderea a noi locuri de munca și înviorarea economiilor la nivel local. Totodată, Directorul general ODIMM a specificat următoarele: „Constituirea acestei instituții a fost posibilă datorită suportului financiar oferit de UE și desigur colaborării eficiente dintre autoritățile publice centrale și locale și a partenerilor internaționali”.

Seful secției cooperare al Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, Aneil Singh a vorbit despre importanța Incubatorului de afaceri pentru companiile mici și companiile noi create. Reprezentantul Delegației UE a afirmat că antreprenorii care vor deveni rezidenți ai Incubatorului se vor bucura de instruire, sprijin și asistență în afaceri. „UE este un partener de nădejde și oferă sprijin IMM-urilor pentru dezvoltarea lor în Republica Moldova. Asistența este tangibilă pentru mediul de afaceri, iar această clădire de curând renovată așteaptă să primească antreprenorii”, a mai adăugat Aneil Singh.

Președintele Raionului Călărași, Sergiu Artene, a remarcat importanța deschiderii Incubatorului de afaceri pentru comunitatea locală și pentru formarea bazei economice a raionului Călărași. „Acum 5 luni acest edificiu era o clădire fără viitor, însă grație efortului partenerilor externi, ODIMM, autorităților centrale și locale astăzi acest centru devine o oportunitate pentru cei care doresc sa-și dezvolte o afacere”, a menționat Sergiu Artene.

Oficialii au tăiat în mod simbolic panglica inaugurală și au sădit un copac pentru a marca deschiderea oficială Incubatorului de afaceri din or. Călărași. În continuare cei prezenți la eveniment au fost invitați în sediul Incubatorului de Afaceri pentru a cunoaște condițiile în care își desfășoară activitatea rezidenții.
DSC 0094 edited
La analiza modelului relevant pentru crearea Incubatorului de Afaceri Călărași, a fost luată în considerare experienţa pozitivă de constituire şi gestionare a Incubatoarelor de Afaceri deschise în Soroca, Ştefan Vodă, Leova, Rezina, Sîngerei, Coşniţa, Ceadîr-Lunga, Nisporeni, Cimișlia care pe parcursul activităţii au găzduit 289 companii,inclusiv 144 companii au absolvit cu succes perioada de incubare. Totodată, prin intermediul Incubatoarelor de Afaceri au fost create circa 950 de locuri de muncă. În acest an urmează deschiderea unui Incubator de Afaceri și în orașul Cahul.

Deschiderea IA Călărași se aliniază priorităților Guvernului RM în dezvoltarea sectorului Întreprinderilor mici și mijlocii, în special, in zonele rurale. Astfel, în Programul de activitate al Ministerului Economiei, Strategia de Dezvoltare al IMM-urilor pentru perioada 2012-2020, una din prioritățile strategice este dezvoltarea infrastructurii de sprijin în afaceri pe întreg teritoriul Republicii Moldova, inclusiv prin crearea unei reţele de Incubatoare de Afaceri şi fortificarea capacităţilor acestora.

 

Luni, 19 Iunie 2017 05:51

Cum sa câștigi $15 mil pe Internet

inter tradeVânzările online oferă o mulţime de posibilităţi şi beneficii, care însă nu sunt valorificate pe deplin de antreprenorii moldoveni.

În acest sens, Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Moldova a decis să organizeze, în parteneriat cu Sales Zone, un Forum destinat comerţului online, - invită Publika.md.

Participanţii vor putea afla cum să vândă şi să facă marketing pe platforma mondială Amazon. Cei care le vor spune secretele sunt un grup de tineri, care au reuşit să atingă succese considerabile pe această cale, ajungând să acumuleze vânzări de peste 15 milioane de dolari anual, numai datorită comerţului online.

La eveniment sunt aşteptaţi în jur de 400 de participanţi, iar intrarea este gratuită. Forumul va avea loc joi, 22 iunie, începând cu ora 09:00.

"Ne vor împărtăşi care sunt experienţele lor, ne vor da mai multe informaţii despre cum se fac vânzările pe platforma Amazon şi care sunt avantajele în acest sens.", a comunicat directorul general al AOAM, Alexandru Baltag.

3000guard

Publicația britanică de stânga The Guardian a publicat sâmbătă, în ediția online, un material despre fabrica de la Cisnădie în care grupul francez Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH), unul dintre cei mai mari jucători mondiali din industria luxului, ar fabrica încălțăminte de lux pe care o vinde apoi ca fiind "Made in Italy", - scrie profit.ro.

Publicația susține că muncitorii fabricii ar fi plătiți cu 133 euro pe lună, deși salariul mediu net din România depășește 200 euro.

Citește mai mult

4644003O femeie a fost obligată de instanță să întoarcă indemnizația pentru îngrijirea copilului, de aproape 10.000 de lei, pe care primit-o de la Casa Națională de Asigurări Sociale (CNAS). Și asta pentru că aceasta nu a anunțat instituția că s-a întors la muncă, deși a fost avertizată în scris că trebuia să o facă, - comunică bizlaw.md.

În momentul când a ieșit în concediu de îngrijire a copilului, CNAS i-a calculat o indemnizație de 3.300 de lei lunar. Ulterior, femeia și-a dat demisia de la instituția unde muncea, în baza căreia i-a fost calculată indemnizația, și s-a angajat în altă parte, fără să anunțe CNAS.

Casa Națională de Asigurări Sociale a constatat că femeia a ridicat indemnizația timp de trei luni, chiar dacă era angajată. Prin urmare, a solicitat returnarea banilor, aproape 10.000 de lei.

Cererea de chemare în judecată, depusă de CNAS, a fost admisă, iar instanța de fond a obligat-o pe femeie să returneze banii. Aceasta a depus apel, care a fost respins, fiind menținută hotărârea primei instanțe. Decizia poate fi atacată, în termen de două luni, la Curtea Supremă de Justiție.
43472579La Primăria Chișinău va fi efectuat un audit intern, la solicitarea Ministerului Finanțelor. O dispoziție în acest sens a fost semnată azi de primarul general Dorin Chirtoacă, - comunică bani.md

Obiectivul auditului este Evaluarea sistemului de management financiar și control în cadrul Primăriei Chișinău. 

Misiunea de audit va fi realizată de către Direcția audit intern a Primăriei, cu suportul experților olandezi, datorită Acordului de Cooperare dintre Ministerul Finanțelor al Republicii Moldova și Ministerul Finanțelor al Olandei.

„Este o practică obișnuită, deși este pentru prima oară când la Primărie va fi efectuată o misiune de audit de o asemenea complexitate. Nu este o misiune ordinară, aceasta va fi realizată după anumite criterii noi, elaborate de experți străini. Solicitarea de realizare a auditului vine în contextul în care Ministerul Finanțelor este în proces de elaborare a unei noi strategii cu privire la controlul financiar intern în cadrul entităților publice”, a declarat Raisa Cotorobai, șefa Direcției audit intern a Primăriei Chișinău, contactată de Realitatea.md.

Misiunea de audit va fi realizată în perioada iunie-octombrie 2017.