DSC01089 1140x855

Un bloc nou de locuit de pe strada Trandafirilor din sectorul Botanica al Capitalei se ruinează. Tencuiala decorativă a fațadei cade pe automobile parcate și prezintă pericol pentru trecători, - scrie diez.md.
Bloc de locuit6
„Dezgustător. Întreaga fațadă a blocului de locuit de pe strada Trandafirilor se ruinează. Scara blocului arată într-o stare deplorabilă, ușile liftului sunt ruginite. Vântul puternic din ultimele zile a provocat daune mari. Mai multe bucăți din faianță au căzut pe automobilele din curte și pe terenul de joacă a copiilor. Administratorul „Kirsan Com”, Anatolie Novac, are o atitudine nepoliticoasă în raport cu locuitorii și evită să clarifice situația”, a precizat una din locuitoarele din acest bloc, a cărei automobil a fost afectat, notează ru.diez.md.
Screenshot 93
Blocul de locuit a fost în exploatare în 2012 și mai sunt apartamente expuse în vânzare la prețul de 690 euro metru pătrat.

foto video vanzatorii de vechituri din preajma garii redirectionati in piata agrovista comerciantii protesteaza fata de aceasta decizie 1502092270

Aproximativ 290 de vânzători de vechituri din adiacentul Gării Feroviare au fost redirecționați în piața Agrovista. Potrivit pretorului interimar al Preturii sectorului Centru, Pavel Rusu, prima lună acestora li s-a oferit locuri de comerț gratuit, iar ulterior pensionarilor și persoanelor social-vulnerabile li se va percepe o taxă de cinci lei. Zeci de comercianți însă, se împotrivesc deciziei.

„Aproximativ 290 de persoane au fost redirecționate să comercializeze în piața Agrovista, fapt pentru care nu plătesc nicio taxă în prima lună. Pentru viitor administrația pieței va percepe o taxă de cinci lei pentru persoanele vulnerabile și pensionari. Sunt create toate condițiile pentru comercializare, depozitare, apă, veceu, toți sunt satisfăcuți, în afară de un grup de vreo 20-30 de persoane care nu vor să se conformeze”, a declarat pretorul interimar al Preturii sectorului Centru, Pavel Rusu, în cadrul ședinței de astăzi, a primăriei Chișinău, - comunică unimedia.info.

Zeci de comercianți se împotrivesc însă, deciziei autorităților. Aceștia au protestat de dimineață în fața primăriei Chișinău, nemulțumiți de faptul că aleșii locali le interzic să-și vândă marfa în piața improvizată din bulevardul Gagarin.

Menționăm că, acum trei săptămâni, autoritățile municipale, împreună cu polițiștii au întreprins măsuri de evacuare a comercianților stradali din piața de vechituri de lângă Gara Feroviară.

DSC 5181 1024x750Gigantul american Apple a primit refuz din partea Comisiei de Contestații de la AGEPI în privința înregistrării brandului iwatch în R. Moldova. Decizia este motivate de opoziția unui grup de companii, care produc ceasuri elvețiene de lux, - scrie Agora.

Compania americană Apple a depus în decembrie 2013 o cerere de înregistrare a brandului iwatch pe teritoriul R. Moldova, însă acestei decizii s-a opus Swatch Group, care deține mai multe branduri populare de ceasuri elvețiene. Astfel, gigantul american a primit un refuz provizoriu de înregistrarea a mărcii comerciale pentru ceasurile sale inteligente.

Swatch Group este un producător elvețian de ceasuri și bijuterii care a fost fondat în 1983, având angajați peste 36 000 de persoane în circa 50 de țări. În 2015, Swatch Group a avut un profit net de1.119 miliarde de franci elvețieni (circa 1,1 miliarde de dolari americani). Gigantul elvețian deține branduri precum Omega, Breguet, Longines, Hamilton, Tissot, Calvin Klein watches și altele.

Compania elvețiană își argumenta poziția prin faptul că a înregistrat anterior pe teritoriul țării noastre branduri precum Swatch, iswatch și eswatch. Astfel, dacă Apple ar înregistra marca iwatch există riscul ca aceasta să fie confundată cu cele ale producătorului de ceasuri elvețiene.

Cazul a fost examinat la finele lunii iunie de Comisia de Contestații al AGEPI, care a decis să respingă revendicarea companiei Apple de înregistrare a brandului iwatch.

Eventual, compania Apple poate ataca decizia în instanțele de judecată din R. Moldova. Însă, la momentul publicării acestui articol pe site-urile instanțelor de judecată din țara noastră nu a apărut nici o cerere de chemare în judecată pe acest caz.

De remarcat că Swatch Group poate solicita interzicerea vânzării și promovării produselor sub acest brand în R. Moldova. Totuși, acest produs poate fi găsit în unele magazine din țara noastră.

 

Sâmbătă, 05 August 2017 14:07

Summer Berry Fair, ediția III

summer berry fair 3

Al treilea târg agro-gastronomic Summer Berry Fair va avea loc pe 6 august în Parcul Catedralei, lângă havuz, cu începere de la orele 10.00.

Vedetele acestei ediții sunt afinele, aroniile, murele, fructele goji, căpșunile târzii, cătina și măceșul!

De data aceasta la târg vor participa un număr record de agricultori: aproape 20 de producători din toate colțurile țării vor veni cu sute de kilograme de pomușoare proaspete, culese direct de pe ogor.

În vânzare vor fi și dulcețuri din afine, sucuri din aronie și alte bunătăți locale gătite din pomușoarele Moldovei. Cei mai iscusiți gastronomi vor veni cu mousse-uri, tarte, smothie-uri și alte deserturi gătite din pomușoare. Și de data aceasta echipa K Lumea va găti clătite live, care vor fi servite cu miere și mure proaspete.

Mai multe detalii despre eveniment aflați aici.

Tren chisinau Odesa

Călătoria spre Odesa va fi mai confortabilă, dau asigurări responsabilii de la Calea Ferată din Moldova. Compania naţională de transport intenţionează în scurt timp să lanseze un tren modern pe această rută. Pasagerii spun că iniţiativa este una bună, mai ales pe timp de caniculă, - comunică publika.md.  

Trenul care va fi pus pe şine are mobilier mult mai confortabil, acces la wifi, aer condiţionat, dar şi supraveghere video. Autorităţile din Moldova susţin că sunt la ultima etapă de negocieri cu responsabilii din Ucraina. Dacă totul va decurge fără probleme, noua garnitură va putea porni de pe peronul gării din Chişinău până la finele lunii august.

"La acest moment negociem asupra tarifelor cu autorităţile din Ucraina. Ne dorim de asemenea să prelungim cursa prin Odesa până pe litoralul din Zatoca şi Carolina Bugaz", a spus şeful adjunct al serviciului călători CFM, Constantin Pavlov.

În prezent, pasagerii sunt nevoiţi să petreacă cele patru ore până la destinaţie într-un tren vechi, fără sistem de ventilare.

"Va fi foarte bine cu aer condiţionat, mai ales vara, când afară sunt 40 de grade".

"Ar fi bine ca în tren să fie aer condiţionat. Acum este dimineaţă, este bine în interior, însă la amiază deja este cald".

Trenul care urmează să fie pus pe şine este asemănător cu cel de pe cursa Chişinău-Iaşi şi a fost achiziţionat în anul 2015.

cristina pelin 1140x570

„Deosebește-te sau dispari!” - spune una din maximele Părintelui Poziționării - Jack Trout. Afirmația americanului e perfect aplicabilă și în modă, iar despre acest lucru ne conving și creațiile Cristinei Pelin - o tânără de 27 de ani, din Capitală, care și-a descoperit talentul de a crea poșete handmade. „Vedete”, în portofoliul său, sunt clutch-urile transparente, din plastic, extrem de actuale în acest sezon, - scrie ea.md.

Citește mai departe

lapte de capra 2Pe rafturile supermarket-urilor capitalei a apărut lapte de capră pasteurizat.

El este produs de SRL Prietenia-Agro (satul Voroncovo, raionul Soroca).

“Trei ani în urmă am procurat în Austria capre din rasa Alpină pentru producția brânzei, - a povestit pentru mybusiness.md directorul întreprinderii Vitalie Pîrlii. – Iar cu doi ani în urmă din accident am ajuns la Piața centrală din Chișinău. M-a mirat faptul, că lapte de capră cu 1,5% grăsime aici se vinde la prețul de 45 lei/litru. Am decis să dezvolt pasteurizarea și îmbutelierea laptelui. În acest sens, mi-am procurat anul trecut utilajele necesare”.

Acum două luni Vitalie Pîrlii a încheiat primul contract cu rețeaua de supermarket-uri Fourchette pentru livrarea laptelui de capră pasteurizat cu 2,8% grăsime. “Mai sunt și alte rețele, care își manifestă interesul față de produsul nou. Dar în prezent, acestea procură câte 4-5 pachete pentru a le verifica calitatea”, - comentează antreprenorul.

“Pot să produc lapte cu 1,5% și 3,6% grăsime, - spune Vitalie. – Dar nu vreau. Scopul meu este să ofer oamenilor un produs natural și sănătos. Astfel, noi îmbuteliem lapte pasteurizat “direct de la capră”, fără a mai aplica proceduri tehnologice suplimentare”.

Un litru de lapte de capră costă 20 de lei în supermarket-urile capitalei.

Mybusiness.md

 

4878 23 704 auto jpg

Compania germană „Himolla”, unul dintre cei mai mari producători de mobilă tapițată din Europa, examinează posibilitatea să-și extindă activitatea în Republica Moldova. Un prim pas în acest sens l-a făcut directorul executiv al companiei, Thomas Friedrich, care în perioada 24-26 iulie a efectuat o vizită în țara noastră.

În cadrul acestei vizite, omul de afaceri a discutat și cu administrația Zonei Economice Libere „Bălți”.. Domnul Thomas Friedrich a menționat că proiectul investițional are o valoare de cel puțin 1,5 milioane Euro, iar în  urma acestuia vor fi create 300-400 locuri de muncă.

În acest sens, a fost interesat de oferta Colegiului de Inginerie, care va oferi posibilitatea pregătirii forței de muncă în conformitate cu standartele instruirii duale, inclusiv și pentru domeniul textile.

Fabrica pe care și-o dorește Friedrich în Moldova va fi specializată pe coaserea huselor pentru mobilă. În acest sens, a menționat necesitatea deținerii unui spațiu de producere cu o suprafață de 3000-5000 m² .

Contează aspectul cărnii atunci când o cumpărăm? Extrem de mult! Cu serviciul Eye Tracking am stabilit ce carne mănâncă cu ochii consumatorii și cât de important e ambalajul.

Pe raft am expus 4 tipuri de carne, toate împachetate apetisant. Iată ce am descoperit:

Carnea se mănâncă, întâi de toate, cu ochii

Creatorii ambalajelor nu au dat greș, lăsând mult spațiu, pentru ca potențialii cumpărători să vadă carnea în sine. Aspectul proaspăt, culoarea, felul în care este tăiată – vinde. Celelalte au fost lăsate pe seama etichetelor. În toate ambalajele a fost folosită culoarea albă, care conferă ideea de igienă.

  • Beefer au pus pe ambalaj ceea ce vând – carne de vită.
  •  Measna Natura au făcut o combinație reușită dintre rozul cărnii și verde, care, în ansamblu, dau idea de fraged și, de altfel, a atras  cel mai mare număr de fixații – 144.
  • La Ferme a optat pentru imaginea unei găini și o formă a ambalajului care se pliază pe formele puiului.
  • Designul minimalist pentru carnea Corella a atras 65 de fixații. 
Imaginea 1: Numărul de fixații



Cât putem să ne uităm la carne?

Ambalajul Measna Natura și Beefer s-au poziționat pe primele poziții și la capitolul durată a fixațiilor. Iar rezultatele mapei termice ne-au oferit și răspunsul căutat. Participanții au privit atât la ambalajele pentru carne, cât și la modul cum arată aceasta.  În același timp, privirea s-a axat pe numele de producător într-o măsură mai mare, mai cu seama, pentru marca Beefer. 

Imaginea 2: Durata fixațiilor



Vinzi sau cumperi carne? Trebuie să știi asta:

  • ambalajul pentru carne contează;
  • carnea trebuie să fie la vedere;
  • culorile apetisante atrag.
Imaginea 3: Heatmap



Sursă: consulting.md


JICAMinisterul Economiei și Infrastructurii (MEI) a purtat discuții cu Agenția Japoneză pentru Cooperare Internațională (JICA) privind posibilitatea implementării unui proiect de asistență tehnică/financiară pentru susținerea întreprinderilor mici și mijlocii, inclusiv și a micilor fermieri din țară.

Potrivit viceprim-ministrului, Octavian Calmîc, ministru al Economiei și Infrastructurii, una din prioritățile Guvernului Republicii Moldova în procesul de dezvoltare a sectorului întreprinderilor mici și mijlocii constă în  crearea instrumentelor de suport pentru valorificarea potențialului regional a agenților economici din țară, dezvoltarea noilor instrumente de marketing a produselor noastre pe piețe străine netradiționale produselor moldovenești, iar experiența Japoniei în susținerea producătorilor locali și valorificarea avantajului competitiv pentru crearea unor poli industriali de dezvoltarea regională va contribui esențial la realizarea acestor obiective.  ”Elaborarea unui Program de asistență în acest domeniu va constitui o primă etapă în identificarea avantajului competitiv al fiecărei regiuni și asocierea micilor fermieri la nivel local pentru crearea unor produse tradiționale, specifice regiunii care vor fi promovate sub o marcă unică regională. Consolidarea capacităților instituționale ale ODIMM si MIEPO pe plan național și internațional,  implicarea pe o scară mai largă a business incubatoarelor de afaceri, deschise în diferite centre raionale și ai reprezentanților comercial-economici din ambasadele Republicii Moldova acreditate în străinătate pot fi eforturi semnificative în promovarea produselor autohtone și atragerea investițiilor sau suportului financiar necesar”, a menționat  ministrul Economiei și Infrastructurii.

Yojiro Fujiwara, reprezentantul companiei nipone Padeco Co., Ltd, a prezentat în cadrul întrevederii liniile directorii ale noului proiect, accentuând că acesta are la bază modelul japonez ”One village – one produsct” (O localitate – un product) și are drept obiectiv dezvoltarea sectorului agroalimentar în diferite regiuni ale Republicii Moldova și promovarea produselor din aceste zone atât pe piața internă, cât și externă. ”Modernizarea sectorului agricol, sporirea siguranței alimentelor, extinderea lanțului de aprovizionare pentru consumatori sunt dor unele din direcțiile de asistență tehnică oferite întreprinderilor moldovenești în cadrul proiectului”, a specificat oficialul nipon.

În cadrul dialogului, interlocutorii au convenit ca în procesul de implementare a proiectului să fie folosite la maxim instrumentele oferite de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM), în special cele 10 incubatoare de afaceri din diferite regiuni ale țării, și Organizația de Atragere a Investițiilor și de promovare a Exportului (MIEPO). Interlocutorii au convenit ca până la finele lunii septembrie curent, să convenite și coordonate toate aspectele proiectului, ca începând cu 2018 acesta să fie implementat. 

O decizie finala JICA va lua până în luna octombrie curent. Către acea dată va fi cunoscută și suma asistenței tehnice alocate Republicii Moldova în acest sens. Este de notat, ca MEI a solicitat o atenție deosebită deschiderii unei linii de suport financiar direct acordat antreprenorilor din țară pentru achiziții de tehnică și echipamente asigurând astfel creșterea competitivității produselor noastre pe piețe externe.