Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” a lansat un produs inedit  – „Vinul lui Cuza” –  un vin de pe domeniile UAIC, îmbuteliat la Cotnari. Vinul a fost realizat în ediție limitată, fiind îmbuteliate doar 400 sticle de Fetească Neagră, respectiv 400 de Frâncușă, două soiuri românești renumite. Produsul nu va fi disponibil la vânzare, ci folosit doar în ocazii de protocol ale Universității: evenimente sau vizite de rang înalt.

„Astăzi lansăm «Vinul lui Cuza», un produs pentru care  Universitatea deține marca exclusivă, în urma unor demersuri întreprinse încă din luna ianuarie”, a precizat prof.univ.dr. Mihaela Onofrei, ordonator de credite al Universității, în debutul sesiunii de prezentare și degustare a vinului. „Ideea a fost comunicată publicului încă de anul trecut de către prof.univ.dr. Tudorel Toader, pe atunci rector ales, acum actual ministru al Justiției, atunci când a anunțat dorința universității de a îmbunătăți sistemul de promovare, imaginea și identitatea prin produse personalizate care să fie în armonie cu spiritul UAIC.”



Numele „Vinul lui Cuza”, precum și designul etichetei sunt mărci înregistrate ale Universității, cu începere de la 31 ianuarie 2017 pentru o durată de 10 ani. Marca „Vinul lui Cuza” a apărut în numărul din luna iulie al Buletinului Oficial de Proprietate Industrială secțiunea Mărci. Marca a fost înregistrată pentru clasa de produse vin, mai precis „ Vinuri dulci; vinuri rozé; vinuri neacidulate, vinuri de masă; vinuri cu denumire de origine protejată; vin; vin roșu; vin alb; vin de struguri”.

„Este pentru prima dată când Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” a luat decizia să îmbutelieze o parte din vinul care se produce de la Grădina Botanică. Este o producție a anului 2016, cu struguri bine aleși, iar pentru vinificare am apelat la un parteneriat cu una din cele mai cunoscute companii din branșă – Cotnari”, a precizat prof.univ.dr. Cornel Iațu, prorector pentru strategie, dezvoltare instituţională şi managementul calităţii.

Conceptul grafic al etichetei a fost realizat de specialiștii Universității, iar alegerea numelui și a parteneriatului cu Cotnari nu au fost întâmplătoare. „Dincolo de faptul că Alexandru Ioan Cuza este patronul Universității noastre, pe vremea domniei în Moldova, Cotnari trimitea pentru prima dată un vin la concursul mondial la Paris, Grasa de Cotnari, acolo unde a luat distincția maximă. Am decis să inițiem un parteneriat strategic cu cei de la Cotnari și prin această prismă, a rezonanței istorice – la Cotnari se produce vin de cel puțin 2000 de ani”, a explicat prof.univ.dr. Cornel Iațu.

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” are podgorie de viță de vie în Grădina Botanică, folosită în special în scop didactic. „Primele plantări au fost realizate în urmă cu 40 de ani, cu scopul de a diversifica colecțiile de plante care erau la momentul respectiv în Grădina Botanică, dar și de a îmbogăți baza didactică și de cercetare”, a precizat prorector prof.univ.dr. Cătălin Tănase, director al Grădinii Botanice. „Vorbim de sfârșitul anilor 70 și începutul anilor 80, când ne-am propus să dezvoltăm în Grădină o colecție de soiuri care se cultivau din cele mai vechi timpuri în Moldova. Printre primele soiuri aduse au fost Frâncușa, apoi Tămâioasa românească și Grasa de Cotnari, iar apoi și celelalte soiuri din Țările Românești, printre care Feteasca Albă și Feteasca Neagră. Soiurile de viță nobilă, mai mult sau mai puțin cunoscute, constituiau obiect de studiu și practică pentru studenți”, a adăugat Cătălin Tănase.

Lansarea vinului a cuprins și un moment de degustare a celor două variante ale „Vinului lui Cuza”. Prof. univ.dr. Cornel Iațu a explicat alegerea celor două soiuri: „Avem de-a face cu vinuri de foarte bună calitate și e normal să fie așa, atâta timp cât vorbim de două soiuri autohtone. Am ținut foarte mult să promovăm soiuri românești – feteasca neagră și frâncușa. Feteasca neagră este unul dintre cele mai vechi soiuri autohtone, pentru că se cultivă de pe vremea dacilor, iar soiul rezistă la foarte bine la îngheț și la secetă – deci foarte bine adaptat acestor ținuturi.”

„Vinul lui Cuza” va putea fi gustat la evenimentele Universității cu începere din toamna acestui an.

Sursă: uiac.ro

Screenshot 650x327

AnonymZoo este un fel de Facebook fără fotografii pretențioase din vacanță, fără check-in-uri la tot pasul și fără certuri în comentarii. Ideea creării unei platforme sociale care le permite oamenilor să interacționeze unii cu alții fără a-și dezvălui identitatea le aparține unor tineri din Republica Moldova. Inedit este faptul că fiecare persoană care își face cont pe AnonymZoo poate alege un avatar ce reprezintă un animal. Astfel, utilizatorul se poate ascunde în spatele unui elefant, a unei girafe sau chiar a unui leneș, fiind sigur că identitatea sa nu va fi divulgată, iar opiniile pe care le împărtășește nu vor fi condamnate de ceilalți utilizatori.

În spatele platformei „anonime” stau trei tineri care vor să iasă din anonimat. Este vorba despre Andrei Zgârvaci, Vadim Savin și Nicolae Boța. „Scopul principal al platformei este să ofere utilizatorilor noștri un mediu sigur pentru exprimare, atât din punct de vedere personal, cât și emoțional. Toți utilizatorii sunt anonimi și nu acceptăm feedback distructiv, ofensiv față de alți utilizatori. Vrem să creăm o platformă care va promova comunicarea pozitivă, sigură și va contribui la bunăstarea emoțională și intelectuală a celor ce fac parte din comunitatea AnonymZoo”, povestesc băieții.


O alternativă la Facebook, Odnoklassniki și Instagram

Cei trei fondatori ai platformei spun că și-au dorit să lanseze un produs care să fie diferit față de restul comunităților online cu priză la public. Astfel, au decis ca toți utilizatorii să fie anonimi. „În primul rând, pentru ca aceștia să se poată exprima liber fără a-și face griji că vor fi depistați. Astfel eliminăm situațiile jenante, frica, complexele și alte bariere psihologice. În al doilea rând, anonimitatea este partea ce ne diferențiază de alte rețele sociale convenționale care sunt deja lideri pe piață precum Facebook, Odnoklassniki, VKontakte, Instagram etc., astfel AnonymZoo s-a poziționat pe o nișă care este mai puțin populată”, explică tinerii.

Aceștia afirmă că potențialii utilizatori ai platfomei anonime sunt persoanele tinere cu vârsta cuprinsă între 15 și 30 de ani care sunt activi pe rețelele de socializare. „Orice persoană care se include în descrierea precedentă ar trebui să facă parte din comunitatea AnonymZoo pentru că va avea parte de libertate de exprimare fără repercursiuni sociale și din motiv că aici pot să-și arate adevăratul caracter și să găsească persoane care au aceleași viziuni ca și ei. În plus, persoanele care se află în situații dificile din punct de vedere emoțional și nu au cu cine discuta vor găsi aici consolarea și încurajarea de care au nevoie”, adaugă echipa de fondatori.


„Avem ambiții să ajungem la nivel global”

Pe site-ul AnonymZoo sunt create câteva rubrici printre care „hot”, „fresh” sau „istorioare”. Utilizatorul accesează una dintre rubrici în funcție de ce vrea să povestească și își expune gândurile sau cere ajutorul celorlalți utilizatori. De exemplu, cineva mărturisește că iese în oraș la o primă întâlnire cu o fată care îi place foarte mult și cere sfaturi de la alți utilizatori. Echipa de fondatori are ambiția de a se extinde la nivel global. „În viitorul apropiat vrem să ajungem bine-cunoscuți pe piața din Republica Moldova și România, apoi vom localiza platforma și pentru alte limbi și vom alege următoarea piață pentru extindere. În final, avem ambiții să ajungem la nivel global”, mărturisesc tinerii.


Evident că pentru a-și atinge scopul aceștia au nevoie de sprijin financiar. Deocamdată, băieții încearcă să adune donații prin intermediul Patreon și PayPal. „Scopul acestor donații este să acopere cheltuielile pentru întreținerea platformei, cum ar fi cheltuielile pentru hosting, server și alte servicii tehnice, precum și cheltuielile pentru marketing”, precizează ei.


Despre anonimitatea pe internet

Tinerii cred că anonimitatea pe internet este atât pozitivă, cât și negativă. „Urmărirea acțiunilor utilizatorilor de internet poate fi folosită în scopuri comerciale, ceea ce este detestabil sau poate cauza evenimente negative sau violente. În același timp, poate fi folosită pentru a preveni aceste acțiuni. În plus, odată cu avansarea tehnologiilor va crește și posibilitatea de a urmări utilizatorii și acțiunile acestora. Nu consider că viața privată ar putea dispărea complet pentru că oricând ne putem debarasa de dispozitivele noastre digitale, cel puțin temporar”, spune Nicolae Boța.

Tânărul crede că oamenilor le va fi tot mai greu să se izoleze de internet și de pericolele din mediul online. „Civilizația umană trebuie să ofere mai multă atenție tehnologiilor ce ne protejează de astfel de pericole”, punctează Nicolae.


Ce facem cu înjurăturile și violența verbală

Băieții spun că ar putea admite publicarea cuvintelor necenzurate pe platforma AnonymZoo doar dacă acestea nu sunt îndreptate către anumiți utilizatori și nu îi ofensează pe aceștia. „Dacă este un cuvânt necenzurat care nu ofensează pe nimeni din utilizatori, atunci putem face o excepție și vom lăsa postarea pe platformă sau vom edita doar cuvântul dat. În caz că postarea are caracter agresiv și este ofensivă la adresa unuia din utilizatorii noștri, atunci moderatorii o vor șterge în cel mai scurt timp”, exlică Nicolae Boța.

„În viitorul apropiat ne propunem să creăm un algoritm de inteligență artificială care ar învăța din acțiunile moderatorilor și ar șterge sau ar bloca unele postări sau comentarii în dependentă de cuvintele scrise în el. O altă opțiune care ar permite să eliminăm conținutul negativ mai eficient este să delegăm obligațiunile de moderator utilizatorilor care au reputație bună pe platformă dacă ei vor fi de acord”, adaugă tinerii.


Cum și unde a apărut AnonymZoo

AnonymZoo a fost creat în cadrul unui hackathon de 48 de ore. „Cu ideea platformei au venit Andrei și Vadim, iar pe mine m-au invitat să-i ajut cu designul și prezentarea finală. Toți dintre noi credeam că acesta va fi doar un proiect pentru dezvoltare personală și nimic mai mult, dar în cadrul hackathon-ului am înțeles că potențialul acestuia poate fi mult mai mare. Am fost echipa preferată a companiei estoniene Levira reprezentantul căreia era în juriul competiției”, povestește Nicolae Boța. Mai târziu tinerii au participat la un program olandez pentru startup-uri, Rockstart Launchtrack, în cadrul căruia au beneficiat de sprijinul mentorilor din Olanda, Spania, și SUA.

Doi dintre co-fondatorii proiectului, Andrei Zgârvaci și Vadim Savin, au câte 20 de ani și sunt absolvenți ai Colegiul Financiar-Bancar din Chișinău. Amândoi au fost acceptați recent la o universitate din Olanda pentru a studia Software Engineering. Cel de-al treilea membru al echipei de fondatori este Nicolae Boța în vârstă de 25 ani. Acesta este developer de jocuri.

Chiar dacă este o platformă care păstrează anonimitatea utilizatorilor, tinerii recunosc că aceasta „nu este atât de sigură”. „Utilizatorii de pe platformă sunt anonimi între ei pentru că nu se cunosc, dar unele persoane cu abilități avansate ar fi capabile să detecteze unele informații despre ei dacă ar avea intenția dată”, explică fondatorii comunității. Băieții mai adaugă că „platforma noastră nu este atât de sigură precum alte variante de comunicare prin dark-web sau alte alternative”, așa că un grup de genul Anonymous nu-și va găsi loc pe AnonymZoo.

moldnova.eu

teploscetcikAcestea sunt prevederile Regulamentului privind livrarea energiei termice, aprobat de Agenția națională pentru reglementări in energetică din 26 ianuarie curent și publicat în ultimul număr al Monitorului Oficial.

În document, printre altele, se spune că furnizorul este în drept să aplice penalități față de consumator pentru fiecare zi de intârziere a achitării facturii pentru consum, incepand cu prima zi după data limită de achitare a facturii. Se prevede că suma penalității va fi inclusă în factură, pe o poziție separată. Penalitatea poate fi aplicată doar dacă aceasta este prevăzută în contractul de livrare a energiei termice. Mărimea penalității urmează să fie convenită, dar nu poate fi mai mare decat limita inclusă în Legea privind energia termică și promovarea cogenerației. Penalitatea nu este palicată în cazul unor facturi greșite. În cazul în care se demostrează o greșeală de calcul pe factură, furnizorul este obligat să returneze consumatorului, sau să o calculeze în avans pentru următoarea factură de consum. În cazul în care greșeala admisă pe factură nu este în folosul furnizorului, pentru următoarea lună de consum va fi calculată și suma greșită.

La cerința consumatorului, această sumă poate fi divizată pentru șase luni. Totodată, furnizorul nu este in drept să ceară achiarea sumei calculate ironat, depistate după exprirarea perioadei limită, stabilită de Codul civil, sau dacă furnizorul nu poate demostra acest lucru și nu poate indica data calcului ironat. Scopul regulamentului este reglementarea relațiilor juridice intre unitatea de energie termică și consumator, care țin de livrarea și distribuirea energiei termice prin sistemul centralizat.

Infomarket.md

6c7cb950237e51154df086f7c98781fd

Doi moldoveni încearcă să revoluționeze domeniul bărbieritului un nou produs în acest domeniu, care se promite a fi unul eco-friendly. Este vorba despre Constantin Ciortan și Victor Valcov, care au inventat Aqua Jet Razor - un aparat de ras care funcționează doar cu apă, fără a fi nevoie de spume, geluri sau alte chestii, - scrie bani.md.

Cei doi sunt originari din Nisporeni și sunt prieteni de mai bine de 15 ani. Bărbieritul cu lama, deseori lasă iritații, iar necesitatea constantă de a cumpăra spume sau geluri pentru ras dau bătăti de cap atât bărbaților, cât și femeilor. De aici a pornit și ideea unui aparat care să nu irite pielea, să lase o senzație plăcută după bărbierit și să reducă din  canditatea de produse chimice pe care le folosim zilnic.

Doi moldoveni au inventat un aparat care vine să revoluționeze domeniului bărbieritului! „Avem pre-comenzi de peste 12.000 $”
„Aqua Jet Razor reprezintă viitorul bărbieritului curat și ecologic din punct de vedere al mediului înconjurator. Este și un produs economic avantajos pentru că nu este nevoie de a cumpăra geluri și creme de bărbierit, plus și prețul scăzut la lamelor față de competitori. E greu de imaginat senzația bărbieritului cu Aqua Jet Razor, când lamele sunt curățite necontenit de impurități cu ajutorul jetului de apă care vine prin interiorul aparatului de ras” susțin inventatorii Aqua Jet Razor.

Cei doi au povestit reporterului Bani.md că nu este atât de ușor să aduci un produs nou pe piață, să-l faci cunoscut și, mai ales, să convingi consumatorul să-l cumpere. Totuși, cei doi se arată optimiști că aparatul lor va reuși să reducă din deșeurile de pe urma multitudinii de produse pe care le folosim în domeniul frumuseții.

Doi moldoveni au inventat un aparat care vine să revoluționeze domeniului bărbieritului! „Avem pre-comenzi de peste 12.000 $”
„Orice invenție care aduce o schimbare în „ritualurile” noastre de zi cu zi, este foarte greu de realizat. Foarte multă lume vrea să schimbe ceva, dar nu toți sunt gata să fie primii care acceptă și merg spre schimbare”, spune Constantin.

„La 15 august am pornit o campanie pe Kickstarter, iar la moment avem pre-comenzi în sumă de peste 12.000 de dolari. Mulți dintre cei care au pre-comandat produsul sunt chiar moldoveni, care fie sunt în țară, fie sunt peste hotare.

Oameni pe care nu i-am cunoscut niciodată ne scriu mesaje de susținere și fac pre-comanda produsului. Este foarte placut să simțim că totuși suntem o națiune unită. Cele mai mari obstacole la moment sunt încercarea noastră de a aduce la cunoștința tuturor avantajele Aqua Jet Razor, cât e de ușor de instalat, de folosit și ce beneficii aduce, atât pentru sănătate și mediu, cât și din punct de vedere economic ”, spun cei doi.

Un alt impediment este faptul că mulți cred că se cer „donații”, însă conceptul de pre-comandă este de fapt altceva, spune Constantin: „ Noi cerem oamenilor care cred în Aqua Jet Razor și în noi să facă pre-comanda. Adică, dacă cineva decide să facă pre-comanda azi pe platforma Kickstarter, cumpărătorului i se iau banii din cont tocmai în octombrie, iar noi livrăm produsul în ianuarie”.

Doi moldoveni au inventat un aparat care vine să revoluționeze domeniului bărbieritului! „Avem pre-comenzi de peste 12.000 $”

Dacă vă întrebați cât de ușor sau dificil este de utilizat acest aparat, cei doi ne dau asigurări că instalarea conectoarelor se face în câteva secunde, fără chei sau alte unelte. Odata ce conectoarele au fost instalate, cuplarea și decuplarea aparatului de ras se face cu o apăsare de buton.

Produsul este unul cu „acte în regulă”. Constantin și Victor au depus brevetul de invenții de lungă durată la Agenția pentru Proprietate Intelectuală, astfel, designul, modelul și marca Aqua Jet Razor este deja înregistrată.

La moment, produsul poate fi cumpărat doar online și nu se știe când vom găsi acest aparat de ras pe rafturile magazinelor din țară, însă cei doi susțin că primesc mereu oferte de colaborare din partea unor potențiali retaileri.

Inventatorii spun că mai au planuri pentru viitor, însă băieții țin în secret, deocamdată proiectele la care lucrează. Cert este că vom mai auzi de acești doi invetatori!

2017 03 06 041631 bd0e8c77e 300x180Bucătari nepalezi, curieri ucraineni, constructori vietnamezi! Cu toţii vor invada piaţa muncii din România, pentru că ţara noastră nu mai are muncitori români, iar firmele caută, unde pot, angajaţi care să facă treaba, - scrie digi24.ro.

E criză mare de personal mai ales în hoteluri şi restaurante, se plâng firmele. Nu se mai găsesc angajaţi nici măcar în oraşele din jurul Capitalei. Motiv pentru care vor aduce nepalezi.

„Aducem oameni din Asia, care ştim că sunt foarte muncitori, foarte serioşi şi vrem să încercăm să vedem dacă funcţionează şi la noi. Este un salariu mediu. Trei vor fi ajutor în bucătărie, trei vor fi ajutor pe salon”, spune Zoe Dobre, director HR al unui lanț de restaurante.

În acelaşi timp, companiile de curierat ar putea livra colete cu ajutorul muncitorilor din Ucraina şi Republica Moldova.

„Ecommerce-ul a explodat, e nevoie ca bunurile sa fie transportate către persoane acasă, ai nevoie de investiţii foarte mari”, spune Felix Pătrășcanu, directorul unei firme de curierat.

Deficitul de forţa de muncă specializată este mare şi în domeniul construcţiilor. Sunt aduşi muncitori din Vietnam şi Sri Lanka, pentru a termina lucrările, spun patronii din domenii.

S-a ajuns la un paradox: aducem forţă de muncă din ţări mai puţin dezvoltate pentru a ocupa funcţii pe care ai noştri le refuză sau le ocupă în alte ţări pentru salarii şi mai mari. Sunt deja peste trei milioane de români plecaţi peste hotare.

„Nu e surprinzător în România participarea populaţiei la forţa de muncă. Este mult mai scăzută decât în Europa de Vest”, spune Ciprian Dascălu, economist-șef la o bancă comercială.

La polul opus, îl găsim pe David Raets. Un avocat belgian devenit berar de meserie în România.

„Am venit pentru prima dată în România în 2009 şi în fiecare an după am găsit restaurante noi, afaceri noi, o perspectivă bună pentru economie. Ca străini, suntem acceptaţi, de fapt să nu vorbeşti româna nu e o problemă, pentru că toţi sunt mândri că pot vorbi în engleză”, spune David Raets, proprietarul unei berării.

Şi pentru olandezul Marcel de Roode, ţara noastră a devenit loc propice pentru afaceri, după ce a pus la punct o revistă pentru expaţi.

„Sunteţi puţin în urma ţărilor din Vest, dacă ne uităm la economie, dar recuperaţi, sunt multe afaceri în dezvoltare”, spune Marce de Roode.

În primele șase luni din 2016, au fost eliberate 1.146 de avize pentru lucrători pe perioadă nedeterminată din totalul de 5.500 de lucrători străini aprobaţi prin hotărâre de Guvern. 74 dintre aceştia au studii superioare. Eliberarea avizelor de angajare poate aduce la bugetul de stat circa 1,1 milioane de euro, ţinând cont de faptul că un angajator plăteşte un tarif stabilit în lei, echivalent a 200 de euro.

Foto: easyjobs.md

55af47096c802Întreprinderea "Calea Ferată din Moldova" este în prag de faliment. Instituţia are pierderi de 700 de milioane de lei pentru  serviciul de transport de pasageri. Potrivit Ministerului Economiei şi Infrastructurii, în ultimii ani, fluxul de călători s-a redus cu până 60 la sută. Totodată, în ultimii trei ani, din contul transportului de mărfuri au fost acumulate doar 200 de milioane de lei.

"Începând cu anul 2014 calea ferată a înregistrat pierderi- 260 milioane de lei, 2015- 250 de milioane de lei, şi din motiv că au fost scoase anumite rute pe anumnite segmente de cale ferată, în 2016 s-au înregistrat 150-160 milioane de lei", a spus şeful serviciului transport feroviar, Valentin Toncoglaz.

Pierderile sunt generate din cauza faptului că majoritatea celor care optează pentru transportul feroviar sunt angajaţi ai CFM şi persoane care au abonamente pentru călătorie gratuită.

"La ziua de ieri dacă să luăm aşa, la trenul Chişinău - Ungheni, au fost vândute 22 de bilete. Plus acolo pe linie acolo s-au mai taxat, 20-30 de călători. Din 260 de locuri care este la momentul actual", a declarat şeful Gării Chişinău, Mihai Rusoi.

Pentru trenul care circulă pe linia Chişinău-Ungheni, zilnic, sunt vândute, în medie, 30 la sută din bilete. Tichetele de două ori mai ieftine decât cele de la autobuz sau microbuz îi determină pe puţinii călători să aleagă acest mijloc de transport.

"Fiecare gândeşte în felul lui, cum e mai convenabil pentru dânsul. Din partea mea mie îmi este mai convenabil şi vremea, şi plata".

"La rutieră cum nu ai da e mai mult. Trenul e confortabil e rapid nu-i populaţie".

Un bilet la microbuzul care circulă pe ruta Chişinău-Ungheni costă 52 de lei, iar la tren preţul variază între 27 şi 49 de lei. Întreprinderea de Stat "Calea Ferată" operează 6 garnituri de transportare a pasagerilor, care circulă pe cinci linii naţionale.
faliment, Gara Feroviară, trenuri

publika.md

Transport

Bugetul pentru organizarea primului festival oeno-gastronomic „DeVin&DeGust” este de 1 mil lei (56 mii USD), - comunică Infomarket.md.

Directorul genereal al Oficiului viei și vinului, Gheorghe Arpentin, a declarat în cadrul unei conferințe de presă că la festival vor participa 21 de companii vinicole, 27 de producători de alimente, 20 de producători de fructe, pomușoare, nuci și miere, etc. Toți participanții la festival sunt din cele patru regiuni cu Indicație Geografică Protejată: Codru – regiunea centrală a Moldovei; Ștefan Vodă – sud – est; Valul lui Traian – sud – vest și Divin – Asociația producătorilor de divinuri și brandy. Aceste regiuni sunt înregistrate în Uniunea Europeană. Dintre cei 250 de producători de vinuri din Moldova, 75 de companii deja au obținut dreptul de a folosi indicația geografică protejată. Acest lucru vorbește despre calitatea înaltă a producției. Anume divizarea pe regiuni este specificul festivalului care, pe langa vinuri, va promova și bucătăria din aceste zone: Codru – vin și bucate di ncarne, Ștefan Vodă – vin și bucate din pește; Valul lui Traian – vin și gustări din brânzeturi, Divin – cocktailuri pe bază de divin și ciocolată. Festivalul DeVin&DeGust, care se va desfășura pe 26 august la complexul Vatra (traseul Chișinău – Ungheni, km 32)este organizat de Oficiul Național al viei și vinului, uniunea vinificatorilor, cu susținerea partenertului strategic – Proiectul de competitivitate a Moldovei, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, precum și cu susținerea partenerilor: ministerul Agriculturii și cel al Educației.

Transportul spre locația festivalului va fi gratuită din zona uzinei Topaz. Organizatorii estimează că la festival vor participa peste cincii mii de oameni

În data de 26 august organizatorii asigură transportul gratuit pâna la Complexul Etno-Cultural VATRA:

  • din Chișinău: Piața Dimitrie Cantemir, 1 (parcarea Green Hills). Plecare – 12.00, 14.00, 16.00, 18.00. Retur – 19.00, 20.00.
  • din Hîncești: gara auto. Plecare – 9.00 și 12.00. Retur – 19.00 și 21.00.
  • din Nisporeni: gara auto. Plecare – 9.00. Retur – 21.00.
  • din Călărași: gara auto. Plecare – 9.00 și 12.00. Retur – 19.00 și 21.00.
  • din Orhei: gara auto. Plecare – 9.00. Retur – 21.00.

 

1240289723 1002Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a publicat o nouă listă a celor 100 cele mai bine plătite locuri de muncă înregistrare în baza de date confom informaţiei oferite de către agenții economici.

Liderul listei este funcția de programator, solicitată de IM „Pentalog CHI SRL”, care acrodă un salariu maxim de 30 mii lei. Potrivit ANOFM, compania este în căutarea a 7 programatori.

Un salariu de 20 mii lei este oferit de SRL „Azitech” pentru funcția de manager. Diriginte de șantier poate fi remunerat cu un salariu maxim de 15 mii lei. „Poduri Prim” SRL oferă acest salariu.

Compania „Electrica” SA este în căutarea unui inginer electrician, care va beneficia de o remunerare în sumă de 12 mii lei. La fel câte 12 mii lei acordă angajatorul „Ritlabs” SRL ȘI BMU „Gazprombudmontaj” SRL din Orhei pentru funcția de jurisconsult și respectiv, mașinist la excavatorul cu rotor.

Un director la ICS „Maxmanserv” SRL beneficiază de un salariu maxim de 10 mii lei. În lista celor 100 cele mai bine plătite urmează mai multe locuri de muncă vacante pentru care se achită un salariu de 10 mii lei:

• Inginer electrician, angajator ICS „Maxmanserv” SRL
• Contabil-șef, angajator IM „Dalmors-Grup” SRL
• Contabil-șef, angajator SC „Tialeti Tecnocap” SRL
• Ciontolitor transator carne, angajator Întreprinderea de Deservire Tehnică din Bardar (5 poziții)
• Consultant, angajator „Energolan” SRL
• Marketolog, angajator SC „Interportal” SRL
• Șef filială, angajator Fincombank.

„Molltex Group” SRL oferă mai multe locuri de muncă cu salariu de 10 mii lei. Firma este în căutare de magazinier, asistent manager, fochist, contabil-șef, jurisconsult etc.

Salarii de 9 mii lei se acordă pentru funcții precum contabil-șef (SC Maestro-Nut SRL); tahnolog (Pire Construction SRL); manager (SC Maestro-Nut SRL) etc.
Urmează locurile de muncă vacante remunerate cu câte 8 mii lei:

• Șef combinat, angajator „Aviaselect” SRL
• Șef-secție, angajator „Aviaselect” SRL
• Medic specialit, angajator „Incomed” SRL
• Conducător auto, angajator SC „Transfil-Com” SRL (9 poziții)
• Manager, angajator ICS „Acvila Grup”
• Tâmplar, angajator „Stejaur” SA
• Operator la manilile cu comandă program, angajator „Moldagrotehnica” SA
• Conducător auto, angajator JLC SA.

Lista celor 100 cele mai plătite locuri de muncă vacante se închiei cu locurilde muncă remunerate cu 7 mii lei:

  • Hamal, angajator IM Regia Autosalubritate
  • Contabil-șef, angajator „Prima Plastic” SRL
  • Inginer mecanic, angajaror IM „Fabrica de brânzeturi” SA
  • Evaluator proiecte și coordonator proiecte, angajator Agenția de Dezvoltare Regională Nord
  • Office-manager, angajator „Pire Construction” SRL.


Menționăm că datele sunt conform situației din 15 august curent.
Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, pot aplica CV-ul pentru una dintre ofertele menționate în listă accesând portalul www.angajat.md sau adresându-se la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă.

Monitorul fiscal FISC.MD

 

azart games moldovaFostul producător general de la Jurnal TV Nata Albot, stabilită de ceva vreme în Canada, optează pentru legalizarea jocurilor de noroc și a prostituției în țara noastră, - comunică democracy.md.

Ea a declarat la o emisiune de la postul TV 8 că anume din aceste activități ar putea fi obținute resursele necesare pentru dezvoltarea orașului Chișinău. „Acest oraş are atât de puţine resurse interesante, încât unicele lucruri care îl pot face cu adevărat interesant sunt careva lucruri care trebuie scoase la iveală şi legalizate”, a declarat Nata Albot. Întrebată de moderatoare dacă este vorba de prostituție și marijuana, Nata Albot nu a negat și a continuat: „Mă refer la cazinouri, pentru mine a fost surpriză că un om de afaceri foarte argumentat m-a convins că dacă în această ţară s-ar legaliza nişte lucruri, atunci această ţară ar avea numai şi numai de câştigat. Eu înţeleg că spun cum nişte lucruri şocante care vor fi decupate şi transformate în ştiri, dar până la urmă aceasta este realitatea”, a adăugat ea.

În aceeași emisiune de la TV8, Albot a optat și pentru măsuri radicale și față de Biserică. ”Noi suntem o țară laică și trebuie de ținut bisericile în biserici și acolo să le fie locul”, a spus Nata Albot. Albot, care până să emigreze a fost una dintre persoanele ce formează politică editorială de la Jurnal TV, nu ezită să atace, de regulă de peste ocean, politicile promovare de autoritățile din Moldova.

Recent, ea a fost observată printre participanții la marșul pentru susținerea comunității minorităților sexuale.

 

avion2111PROS Holdings, o companie americană din Huston, a cumpărat startup-ul bulgăresc Vayant Travel Technologies pentru 35 de milioane de dolari. Vayant Travel Technologies este o companie privată care oferă soluții de cloud pentru zona de turism. Aceasta oferă companiilor aeriene o platformă independentă pentru vânzarea de bilete. Platforma celor de Vayant s-a dovedit rentabilă și ușor de implementat pentru companiile aeriene, care beneficiază de un nivel mare customizare ce le permite să stabilească și să regleze ușor diverse aspecte ce țin de prețuri și distribuție.

Citește mai departe