Toyota RAV4 politia Chisinau 1

Poliţia oraşului Chişinău are din această săptămână o maşină nouă în dotare. Şeful Inspectoratului General al Poliţiei Alexandru Pînzari a încercat-o deja şi s-a arătat destul de mulţumit, - scrie autoblog.md.

Poliţia capitalei va patrula prin oraş şi va interveni la solicitarea cetăţenilor mai operativ, dar şi mai ecologic, datorită folosirii unui Toyota RAV4 cu sistem de propulsie hibrid.

„Dacă se va dovedi a fi eficient, preconizăm, la începutul anului viitor, să dotăm Poliția cu astfel de automobile de serviciu”, a declarat Alexandru Pînzari într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Amintim că o Toyota RAV4 Hybrid este echipată cu un propulsor de 2.5 litri, un electromotor, un set de acumulator, un sistem de control al agregatului şi unul de distribuţie a puterii. Puterea totală este de 197 de CP şi un cuplu maxim de 210 Nm.

Acceleraţia de la 0-100 de km/h o face în mai puţin de 9 secunde, iar viteza maximă este egală cu 180 de km/h. Consumul mixt anunţat oficial este de 4.9 litri de benzină. În dependenţă de versiunea tracţiunea poate fi una pe puntea din faţă sau integrală.

Toyota RAV4 Hybrid porneşte de pe loc în regim electric şi poate merge cu energie electrică doar doi kilometri, iar dacă viteza de deplasare depăşeşte 55 de km/h se conectează motorul cu ardere internă.

andys food market

Este vorba despre rețeaua de restaurante Andys Foood Market, preconizate a fi într-o categorie superioară celorlalte două rețele. Trei astfel de localuri au fost deschise în Chișinău și unul în București.

Compania Trabo Plus, proprietara celor trei rețele de restaurante, a menționat pentru ziarul Economicescoe Obozrenie că este vorba despre un concept nou pe piață, ce presupune pe lângă deservirea propriu zisă în restaurant și vânzarea către clienți a produselor alimentare de înaltă calitate, unele dintre ele fiind cultivate chiar în gospodăria agricolă a companiei din satul Ghidighici.

Formatul ”food market”, (piață de produse alimentare”, presupune  un serviciu în plus în cadrul restaurantului, când clienților li se oferă posibilitatea să cumpere produse ce reprezintă materia primă a restaurantului. Este vorba, în special, despre produse de înaltă calitate cumpărate de la fermieri, produse exclusiviste sau produse bio.

Până în prezent au fost deschise trei restaurante Andys Food Market în Chișinău,  la Buiucani, la intersecția străzilor Coca și Creangă, la Botanica pe bulevardul Dacia și în centrul capitalei, în incinta Teatrului național de operă și balet.  Se preconizează deschiderea încă a unui  local similar la intersecția bulevardului Ștefan cel Mare și a străzii Eminescu, în incinta fostei cafenele Green Hills Nistru.

Rețeaua de restaurante Andys Pizza există în Republica Moldova încă din 1999.

Cele două reșele, Andys Pizza și la plăcinte, numărând în prezent 26 localuri în Chișinău, trei în Bălți și câte unul în Cahul, Tiraspol, Râbnița, Bender, Ceadâr-Lunga, Comrat și Soroca și Orhei.

În România a avut mai mult succes rețeaua La Plăcinte, până în prezent fiind deschise 12 astfel de restaurante în București alte patru orașe mari. Un singur local Andys Pizza funcționează în centrul Bucureștiului.

Compania Trablo Plus aparține fraților Andrei și Ion Tranga din Chișinău.

eco.md

foto: mybusiness.md

2055349

La peste 80 de ani după ce Nestle SA a început să producă ciocolată albă, compania elvețiană Barry Callebaut AG, cel mai mare procesator mondial de boabe de cacao, a lansat marți o nouă culoare de ciocolată naturală, rubinie, acesta urmând să fie cel de al patrulea tip de ciocolată creat după ciocolata cu lapte, cea neagră și cea albă, transmite Agerpres cu referire la Bloomberg.

Noutatea, care are la bază un tip special de boabe de cacao, este rezultatul unui deceniu de dezvoltare, precizează directorul general de la Barry Callebaut, Antoine de Saint-Affrique. Ciocolata rubinie dezvăluită marți la Shanghai are o aromă naturală de fructe de pădure dulce-acrișoară. "Este naturală, este colorată, este hedonistică, dar păstrează autenticitatea ciocolatei. Este un amestec drăguț care este pe placul generației millennials", susține Antoine de Saint-Affrique. Potrivit acestuia, noul produs ar putea fi atractiv și pentru consumatorii chinezi, o piață emergentă pentru ciocolată.

Inovațiile în industria ciocolatei au nevoie de mai mulți ani datorită structurii complexe și provocărilor asociate cu menținerea texturii și gustului. Boabele utilizate pentru producția de ciocolată rubinie vin din Coasta de Fildeș, Ecuador și Brazilia, iar culoarea neobișnuită este dată de pudra extrasă în momentul procesării boabelor, a dezvăluit Antoine de Saint-Affrique, subliniind că nu sunt adăugate fructe de pădure sau coloranți.

Chiar dacă și alte companii precum Cargill Inc. produc deja pudră de cacao de culoare roșie, este pentru prima dată când un producător lansează o ciocolată naturală de culoare rubinie. "Să produci ciocolată naturală care este produsă cu ingredientele normale ale unei ciocolate, care are gustul și culoare acesteia este extrem de dificil", susține Antoine de Saint-Affrique.

Noul produs ar putea ajuta la creșterea vânzărilor pe o piață globală care se confruntă cu dificultăți. Într-un moment în care Hershey concediază 15% dintre angajați, iar Nestle vrea să își vândă operațiunile din SUA, ciocolata rubinie oferă șansa ca anul viitor, de Ziua Îndrăgostiților, pe rafturile magazinelor să apară o ciocolată naturală de culoare roz.

agora.md

dsc 7108Anunțul a fost făcut de către directorul adjunct al Serviciului Vamal, Iurie Ceban, în cadrul unui eveniment dedicat împlinirii a 26 de ani ai instituției.

„Practica a demonstrat eficiența punctelor de control comun la frontieră, a declarat Ceban pentru MyBusiness.md. Acestea permit funcționarea în regim de „one stop border control”, adică „ghișeu unic”, procedură ce reduce semnificativ timpul de așteptare la trecerea frontierei”.

Un prim punct de control comun la frontiera moldo-ucraineană a fost deschis pe 17 iulie la Pervomaisk-Cuciurgan, iar până la finele anului 2018 va fi lansat și punctul de control comun la Palanca-Maiaki-Udobnoie. În prezent acolo au loc lucrări de modernizare a infrastructurii – se repară imobilele aferente, căile de acces, sunt create coridoare speciale pentru întreprinderile ce dispun de certificate de operator economic autorizat, etc. Bugetul total al proiectului este de 5.56 mil euro.

Până în anul 2020, vor fi reconstruite alte trei puncte de trecere a frontierei moldo-române – Sculeni-Sculeni, Leușeni – Albița, Giurgiulești – Galați, bugetul total al lucrărilor fiind de 10 mil. euro.
„Am inițiat negocierile cu partea română privind deschiderea punctului de control comun la Cahul-Oancea. În viitorul apropiat vom putea anunța și data când acesta va fi deschis”, a precizat Ceban.

mybusiness.md

Foto: customs.gov.md

lapteprime2

La începutul lunii august, în satul Suruceni, raionul Ialoveni, și-a început activitatea o nouă fabrică de produse lactate. Aceasta se numește Lapte-Prime, iar managerul întreprinderii
Elena Achimova a povestit că deocamdată sortimentul de produse cuprinde: iaurt natural, ayran, smântână și brânză de vaci. În viitorul apropiat urmează să se producă brânză de oi și brânză de vaci degresată.

Produsele de bază ale companiei însă rămân a fi iaurtul și ayranul, care sunt fabricate după o tehnologie turcească, fără utilizarea sării sau a zahărului.

La fabricarea poduselor se folosește lapte de vacă natural, pe care întreprinderea îl cumpără de la o fermă din raionul Anenii Noi, fermneți lactici și frișcă, ceea ce permite produselor să aibă un termen de valabilitate mai mare.
lapte prim1
Deocamdată, întreprinderea are doar un singur punct de comercializare în Chișinău, iar în curând se va deschide și al doilea. De asemenea, ayranul este procurat deseori și de localurile care produc kebab-uri, vizitatorii cărora cunosc bine acest produs și apreciază gustul său natural.

Text: mybusiness.md

Traducere: madein.md

1910004 817339018284163 8778900943121571502 n

David Beckham, Ben Affleck sau Angelina Jolie. Sunt doar câteva nume sonore, de talie mondială, care au ajuns să facă reclamă unor magazine sau saloane de înfrumuseţare din Moldova, mai exact, să apară pe panourile lor publicitare. Deşi este puţin probabil ca starurile să-şi fi dat acordul pentru ca imaginea lor să fie folosită în acest mod, până acum nimeni nu s-a plâns Agenţiei pentru Proprietatea Intelectuală.

Pe unele panouri din Chişinău, renumitul fotbalist Cristiano Ronaldo îndeamnă moldovenii să cumpere ceasuri de mână. Chiar şi aşa, oamenii cred că reclama nu e suficient de convingătoare:

"- Cine e? - Cristiano Ronaldo. Cred că nu are importanţă cine, depinde de calitate şi de preţ".

"Nu mă motivează astfel de reclame. Ştiu că proprietarii aleg intenţionat personalităţi".

Acum trei ani, celebrul actor american Harrison Ford apărea pe un panou publicitar al unui producător de mobilă, iar renumita actriţă Angelina Jolie îndemna oamenii să cumpere bijuterii cu reducere.

La Comrat, starul hollywoodian Ben Affleck reprezintă imaginea unui magazin de îmbrăcăminte, iar proprietarul unei frizerii din Bălţi a ales să-şi facă reclamă folosind poze cu David Beckham, Zayn Malik şi Jake Gyllenhaal. Acesta a rămas surprins că are nevoie de permisiune.
1504366312 fimka 1
"Nu cunosc, trebuie să verific documentele. Nu mi-a spus nimeni că trebuie să am permisiune", a spus proprietarul magazinului.

Reprezentanţii Agenţiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuală susţin că nu pot interveni dacă nu sunt sesizaţi.

"Aceste acţiuni ar fi trebuit să fie iniţiate de către titulari, adică de către titularul acestui nume, dar în cazul în care nu sunt iniţiate atunci respectiv nici nu sunt în instanţă astfel de cazuri", a declarat Diana Stici, şeful Direcţiei juridice a AGEPI.

Experţii în publicitate cred că astfel de acţiuni de PR nu sunt tocmai inspirate.

"Nimeni niciodată nu va crede că un salon de frumuseţe de exemplu din Chişinău a avut cândva ocazii să ofere servicii pentru un star", a precizat Ludmila Andronic, expert PR.

Potrivit legislaţiei, persoanele juridice care utilizează imaginea unor vedete fără acordul lor riscă amendă de până la trei sute de mii de lei.

publika.md

Foto: Red Square Media Corp. în colaborare cu MyBusiness.md, Sputnik-Moldova

sdam kvartiruServiciul Fiscal de Stat vine cu un apel către cetățenii, persoane fizice, care dau în chirie bunuri imobile, să se conformeze legislației și să achite impozitul în mărime de 7 la sută din veniturile obținute.

    Suma impozitului pe venit se va achita cel târziu la data de 2 a lunii curente, sau în avans. În cazul în care contractul a fost încheiat după data de 2 a lunii, termenul de plată în aceasta lună va fi a doua zi din momentul încheierii contractului. Achitarea se va efectua în orice bancă comercială sau oficiu poștal al Republicii Moldova.

   Cetățenii care dau în chirie bunuri imobiliare sunt obligați să înregistreze contractele de locațiune în termen de trei zile de la data încheierii la subdiviziunea structurală a Serviciului Fiscal de Stat (Direcția Deservire Fiscală), în rază căreia își au domiciliu de bază.

   Persoanele fizice care nu își vor onora obligațiile corespunzătoare, riscă amenzi și sancțiuni, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal.

   Pentru informații suplimentare, rugăm să Vă adresați la numărul de telefon 080001525, apel gratuit, sau la Direcția Deservire Fiscală locală.

   NOTĂ: prevederile date nu se aplică față de contractele de chirie, încheiate cu persoanele juridice.

fisc.md

Programul Launchpad Accelerator de la Google este disponibil și în România, iar înscrierile sunt deschise începând de azi.

Google caută startup-uri care vor să aibă produse globale

Launchpad se adresează startup-urilor mature din domeniul tehnologiei, care au dezvoltat și lansat deja un produs și vor să se extindă la nivel global.

Acceleratorul celor de la Google este un program de mentorat de 6 luni, cu scopul susținerii creșterii acestora. Programul demarează cu două săptămâni de pregătire la San Francisco, unde startup-urile selectate vor avea parte de traininguri intensive cu ingineri și manageri de produs din peste 20 de echipe Google, precum și întâlniri cu experți din toată lumea.

În cele 6 luni, participantii vor primi suport din partea Google (în valoare de 50.000 de dolari), produse Google, sprijin pe zona de PR și vor colabora cu echipa Google din țara lor de origine.

Țara noastră a intrat alături de Estonia, Ucraina, Belarus și Rusia în rândul noilor țări europene incluse în program.

Formularul de înscriere pentru Launchpad Accelerator se găsește aici. Pe site-ul acceleratorului găsiți câteva exemple de startup-uri care fac parte în acest moment din cohorta acceleratorului, precum și foști alumni.

Înscrierile se vor închide pe 2 octombrie, iar startup-urile selectate în carul programului vor merge la San Francisco la finalul anului.

Start-up.ro

r223r23r23

Peste un milion de sticle de vin sunt păstrate în vinoteca "Cricova", iar unele dintre ele valorează şi câteva zeci de mii de euro. Valoarea totală a colecţiei este, însă, inestimabilă, spun reprezentanţii combinatului. Cea mai veche sticlă de vin are peste un secol şi a fost adusă în ţara noastră din Ierusalim, scrie prime.md.

În vinoteca de la "Cricova" sunt păstrate aproximativ 200 de mărci de vinuri, adunate de prin toate colţurile lumii. Aici se găsesc băuturi selecte din Franţa, Portugalia, Spania, Italia, dar şi din fostele republici ale Uniunii Sovietice. 

"Aici avem unele dintre cele mai scumpe vinuri din regiunea Bourgogne din Franţa. O sticlă, de exemplu, din 2005 costă în jur la 25-27 de mii de dolari, va închipuiţi cât va costa o sticlă din 1935", a spus managerul, Centrul de Business şi Turism "Cricova-Vin", Roman Lipadat.

Tot aici sunt păstrate şi colecţiile de vinuri ale unor lideri mondiali, precum Angela Merkel, Vladimir Putin sau Alexanr Lucaşenco.

"Fiecare colecţie este acompaniată de către un paşaport. În paşaport proprietarul în primul rând poate vedea câte sticle sunt. De obicei se face cadou de 500 de sticle. Aceste personalităti pot să vina în orice moment ca sa-şi ia o sticlă", a afirmat managerul, Centrul de Business şi Turism "Cricova-Vin", Anatol Galac.

Mândria vinotecii "Cricova" sunt, însă, cele două mii de sticle de vin din colecţia demnitarului nazist, care a fost comandantul aviaţiei hitleriste, Hermann Göring. După război, vinurile au fost duse de către soldaţii sovietici la Moscova, în calitate de trofeu.

Ulterior, o parte din colecţie a fost transmisă vinificatorilor din Crimeea, iar alta a fost adusă la Cricova. Cel mai preţios exponat datează din anul 1902.  

În anii 80, un milionar american a propus pentru această sticlă 150 de mii de dolari şi 4 cadelacuri de colecţie. Oferta atractivă a fost, însă, respinsă, aşa că licoarea a rămas în Beciurile Cricova. În prezent, acesta este singurul exemplar care s-a păstrat în lume.

Potrivit unei legende, misteriosul milionar a fost un urmaş al proprietarului vinăriei în care s-a fabricat licoarea.

"Nu avem voie să deschidem sticla s-o gustăm, dar teoretic vinul încă este băubil, din cauza concentraţiei sporite de alcool şi zahăr natural. Deci este un vin de desert cred eu, trebuie să fie ceva de genul unui vin licoros de gen pastoral", a menționat managerul, Centrul de Business şi Turism "Cricova-Vin", Roman Lipadat.

În fiecare an, mii de turişti vin în Moldova pentru a vedea aceste exponate unice.


publika.md

cd69f83240ea50a5350e73eb70a6851d

Constantin Lisnic, moldoveanul care a fondat primul barbershop din Chișinău, anunță extinderea afacerii sale în țara vecină, România, - informează bani.md.

Lisnic Barber Shop este primul salon din Chișinău dedicat în totalitate bărbaților. Salonul a fost deschis în februarie 2016 și este un loc care se anunță a fi mai mult decât o frizerie. Lisnic Barber Shop promite să fie un loc de relaxare pentru bărbați, cu o atmosferă exclusivă bărbătească unde echipa de profesioniști pot granata un looc individual, conform cerințelor și stilului fiecăruia.

Se pare că ideea este una de succes, întrucât Constantin a anunțat deschiderea unui salon cu marca Lisnic Barber Shop la Iași, România.

Deschiderea va avea loc pe 10 septembrie.

„Am strans o echipă minunată de barbieri, care vor bucura ieșenii cu un tuns și barbă perfectă by Lisnic barbershop”, se anunță pe pagina oficială a salonului.

foto: Facebook/Lisnic Barbershop