f5995d6ac73dc6e9c1fed55d438ea8e9O tânără din satul Cigârleni, raionul Ialoveni, şi-a făcut o grădină cum nu mai găseşti. Mariana Şeremet a decis să crească acasă fructe şi legume care nu se întâlnesc prin părţile noastre, pentru a vedea dacă se pot adapta la condiţiile noastre climaterice.

"La încheierea anului 2015 am ajuns la concluzia ca tre sa creăm ceva şi am creat Grădina Moldovei. Încerc să aliez estetica şi productivitatea. Această grădină are ca scop să fie ca un fel de grădină experimentală", a spus Mariana Şeremet.

Acum doi ani, tânăra a început să aducă tot feluri de de plante din diferite ţări. Îngrijirea lor necesită însă mult efort şi dăruire.

De exemplu, "Buretele vegetal", chiar dacă este rezistent la secetă, are nevoie de multă apă ca să se dezvolte.

"Aici îl vedem încă în stare verde, încă e în proces de creştere. Iată cum arată când este uscat. În interior el este foarte fibros şi se taie mici felii şi se foloseşte pentru uz casnic. Dacă îl culegem micuţ, se poate de mâncat crud", a spus Mariana Şeremet.

Tomatillo este o plantă originară din Mexic, care, de asemenea, a prins rădăcini în grădina din Cigârleni. Fructul poate fi folosit la salate, dar şi pentru ciorbe sau sosuri.

Iar dovleacul de ceară este originar din Asia şi e foarte rezistent la temperaturile scăzute.

Deşi este arhitect de meserie, Mariana Şeremet se ocupă de grădinărit de aproape opt ani. Acasă la ea cresc aproape 200 de soiuri de plante exotice, pe o suprafaţă de 2400 de metri pătraţi.

publika.md

21765278 1941583419499484 828669568152730826 nMoldova şi Belarusul ar putea iniţia îmbutelierea în comun a produselor vinicole la una dintre fabricile de vinuri din raionul Glubokoe, regiunea Vitebsk, comunică NOI.md.

Acest subiect a fost abordat în cadrul vizitei de lucru în acest raion a ambasadorului Republicii Moldova în Belarus, Victor Sorocean.

Diplomatul a scris în reţelele sociale că, în cadrul întîlnirii cu conducerea raionului Glubokoe, au fost examinate posibilităţi de cooperare în economie, business, sferele socială şi culturală.

Conducerea raionului este interesată în stabilirea relaţiilor de prietenie, înfrăţire cu partenerii din Moldova. În timpul vizitei la combinatul local de lactate şi conserve, conducerea lui s-a adresat după ajutor pentru restabilirea  relaţiilor comerciale cu una dintre companiile de produse de cofetărie din Moldova şi urgentarea certificării produselor lor pe piaţa moldovenească. A fost, de asemenea, examinată chestiunea privind îmbutelierea în comun a produselor alcoolice la fabrica locală de vinuri. Detaliile proiectului nu sînt expuse.
22089225 1944664299191396 6127852587080421019 n
Victor Sorocean a menţionat, de asemenea, că i-a lăsat o impresie de neuitat vizita la Complexul Sanatorial-Balnear „Plissa”, unde, pe o suprafaţă de 10 hectare, într-o pădure de pini, au fost construite clădiri frumoase, în care sînt amplasate camere de hotel, piscine, centre de sănătate, cabinete medicale și preventive dotate cu cele mai moderne echipamente, personal medical profesionist, bucate ca la restaurant. Toate acestea se află pe malul unui lac enorm, de o frumuseţe deosebită, în mijlocul unor pini seculari. Diplomatul consideră că acesta este un loc minunat pentru turiştii moldoveni şi persoanele care au nevoie de tratament.

Foto: facebook.com

Vineri, 29 Septembrie 2017 18:08

Istoria nucilor eco din satul Olișcani

istoria nucilor eco din satul oliscani
Agricultorul Nicolae Micu din satul Olișcani, raionul Șoldănești, de mai mulți ani se ocupă de creșterea nucilor organice. Sunt ecologic curate, nu trec nicio prelucrarea și sunt la mare cerere pe piața locală și internațională.

Împreună cu fiul său Alexei, Nicolae Micu gestionează întreprinderea „Micu&CO” SRL (ebio.md), terenurile căreia se întind pe aproximativ 280 de hectare. Aici cresc numeroase cereale, pomi fructiferi, însă, cultura de suflet pentru Nicolae Micu rămâne nucul.

Un produs ecologic curat, ca cel crescut de buneii noștri

Livada de nuci a fost plantată în anul 2002 și se întinde pe o suprafață de 26 de hectare. Nicolae Micu, un agricultor cu experiență de decenii, și-a dorit mult să crească nucii în mod natural, așa cum o făceau părinții și buneii lui, cum o făceau strămoșii noștri, când încă nu existau fertilizanți și produse chimice. Și chiar dacă sunt hibrizi, Nicolae Micu a povestit că în toți acești ani, nucii nu au fost afectați de nicio boală.

După părerea agricultorului acești nuci care provin din flora spontană, sunt mai rezistenți la condițiile climaterice și la dăunători, având deseori un randament mai bun decât cei de soiuri oficial omologate, crescute de majoritatea gospodăriilor țărănești din țară.



Recoltare și prelucrare

Un avantaj al nucului constă în faptul că este o cultură care necesită mai puține brațe de muncă, atât la îngrijire, cât și la recoltare. Totuși mai muți angajați ai întreprinderii sunt implicați în proces, lucrând la liniile de stricare, de curățare a nucilor și de selectare a miezului pe care le deține întreprinderea. Tot aici are loc ambalarea lor în saci.

Pentru recoltare a fost procurat un vibrator pentru scuturat nuci, care a făcut procesul de muncă mai rapid și mai eficient.

Coaja de nuci este folosită pentru încălzirea încăperilor, iar alte rămășițe sunt utilizate ca hrană la animale.

Nucile moldovenești, un produs căutat pe piața internațională

Statisticile spun că în prezent Republica Moldova se află pe locul 9 în lume la cantitatea de miez de nucă produsă și exportată. Este una din culturile pentru care țara noastră e apreciată în mod special în spațiul european.

Nucile de la Olișcani, cu ajutorul unor distribuitori locali merg și ele la export. Este solicitat atât miezul cât și nucile întregi. Faptul că sunt organice, constituie un mare avantaj în materie de cerere și preț. Prețul pentru produsele ecologice este atractiv și stimulează pe agricultori, dar și cerințele pentru creșterea acestora sunt foarte drastice.



Agricultura ecologică – un pas în viitor pentru Moldova

Pe cele 280 de hectare ale întreprinderii cresc numeroase culturi cerealiere cum ar fi ovăzul, grâul, spelta, floarea soarelui, hrișca și se întind livezi de pomi fructiferi (pruni, peri, gutui). Fermierii mai cresc și muștar, mazăre sau rapiță.

Din anul 2014, întreprinderea a renunțat la folosirea erbicidelor și a îngrășămintelor chimice, iar din 2015 a început certificarea câmpurilor pentru agricultura ecologică. În prezent, mai multe produse au certificatul ECO.

Nicolae Micu își dorește ca toate produsele sale să fie organice. „Cum a crescut nucul cu 200 de ani în urmă, fără chimie și fertilizanți, așa vrem să-l creștem și noi astăzi. Și nu doar nucul, dar toate produsele. Poate uneori pierdem din roadă, pentru că plantele sunt afectate de boli și dăunători, însă cu siguranță câștigăm prin calitate și prin preț”, afirmă agricultorul.


Sursă: madein.md


7g9c7361Mulți se adresează la noi cu întrebări ca – cum e posibil să te auto motivezi astfel încât să obții vânzări ridicate și clienți buni.
 
De unde să luăm puteri pentru a ieși din cercul închis de clienți permanenți și din locul unde stăm?
 
De ce lipsește dorința de a avea mai mult decât avem acum?
 
Ce să facem cu lenea proprie și cu trândăvia permanentă?
 
În acest articol este scris despre toate acestea și multe altele din sfera auto motivării. Citiți până la sfârșit acest articol dacă simțiți că sunteți capabil de mai mult, dar nu reușiți să vă descurcați individual sau fără sfatul unui specialist.
 
Dragi vânzători și directori ai acestora! Dragi fete și băieți, stimate doamne și stimați domni! În continuare veți găsi recomandări pe care nu veți avea mare plăcere să le urmați. În schimb dacă le veți îndeplini până la sfârșit, veți deveni mult mai încrezuți în sine și mai puternici. Ordinea acestor recomandări nu este atât de importantă. Important este ca acestea să fie îndeplinite pe deplin și exact așa cum sunt descrise mai jos. Începeți cu acea recomandare pe care vă este mai ușor să o îndepliniți, apoi treceți la următoarea, și continuați în același mod până când veți simți că acestea au devenit niște obișnuințe zilnice. Pentru aceasta poate fi nevoie de îndeplinit una și aceeași recomandare în fiecare zi, timp de 30 de zile.
 
•Schimbați-vă modul de vânzare. De exemplu: dacă până acum așteptați ca clienții să vină singuri la Dvs., acum încercați să-i găsiți Dvs. individual.
 
•Schimbați-vă anturajul. Evitați comunicarea cu persoanele care deseori vă aduc vești proaste, vă fac observații răutăcioase și încearcă în diferite moduri să vă înjosească.
 
•Căutați în mediul Dvs. oameni care vă doresc binele și mereu încearcă să-și îmbunătățească anturajul. Comunicați mai mult și împrieteniți-vă cu acești oameni. Pentru vânzători aceștia pot fi alți vânzători, a căror vânzări sunt în permanentă creștere.
 
•Nu stați mereu în același loc, ci mergeți acolo unde nu vă place să stați, dar trebuie. Spre exemplu: Dacă preferați să mergeți la una și aceeași cantină să luați masa la prânz, atunci căutați și mergeți la alte cantine ca să luați masa.
 
•Schimbați decorul și călătoriți mai des. Obișnuiți-vă să mergeți în fiecare weekend în locuri noi, pe care nu le-ați mai văzut.
 
•Învățați mult. Străduiți-vă ca în fiecare zi să aflați ceva nou.
 
•Faceți exerciții fizice, dacă până acum nu făceați nici măcar gimnastica zilnică de dimineață,  atunci începeți cu aceasta.
 
•Dacă petreceți mult timp în oficiu, în spații închise, sau în fața calculatorului, atunci după serviciu și cină, plimbați-vă în locurile cu spații libere. Și foarte important este să priviți, în timpul plimbării, la obiectele ce se văd în depărtare (norii, vârfurile copacilor, avioanele ce zboară pe cer, pasările, etc.)
 
•Notați-vă în calendarul Dvs. data când aruncați ceva inutil. Acest lucru trebuie făcut cel puțin o dată pe lună. Aruncați tot ce credeți că ar putea să vă fie de folos vreodată. De exemplu: hârtii vechi, capace de la stilouri, aparate și instrumente ce nu mai funcționează, haine noi pe care nu le purtați sau haine vechi, etc.
 
•Când faceți curățenie generală în casă ascultați muzică veselă (muzica Chanson nu este veselă). Curățenia zilnică și curățenia generală săptămânală la locul de muncă la fel se încadrează în această categorie.
 
•Faceți toate lucrurile și sarcinile care apar și duceți-le până la bun sfârșit. Nu vă ocupați atenția cu lucrurile nefinalizate. Atenția Dvs. la moment este foarte importantă pentru Dvs. însuși.
 
•Acționați și nu vă fie frică să greșiți. Orice acțiune, fie chiar greșită, este mai prețioasă decât inacțiunea.
 
•Toate sarcinile străduiți-vă să le îndepliniți deodată. Dacă pentru îndeplinirea acestora este nevoie de mai mult timp, atunci plănuiți sarcinile pe termen lung astfel încât în fiecare zi să faceți ceva pentru finalizarea acestora.
 
•Abordați lucrul ca un JOC. Organizați jocuri cu colegii Dvs. Spre exemplu: alcătuiți un joc la viteză de îndeplinire a planului de vânzări. Jocul trebuie să conțină libertatea de a alege, obstacole și obiectivele exacte.
 
•Când apare vreo problemă, mai întâi o analizați și o descrieți. Nu este corect să căutați din start vinovatul acesteia. Următoarea acțiune corectă este căutarea unei soluții în situația creată. Și după ce problema va fi soluționată, ca să nu se mai repete atunci are sens să căutați cauza acestei probleme.
 
•Lucrați mult. Desigur că lucrul nu este tot timpul plăcut, în schimb atunci când lucrați mult vă simțiți mult mai bine decât atunci când nu faceți nimic. Fiți harnici.
 
•Informație secretă: nu aveți nevoie de motivație, dacă vă cunoașteți propriul scop în viață.

Veaceslav Bogdanov

director „Maestru în vânzări” SRL

econom prest

Aspectele legate de modificarea unor prevederi ale Codului penal, care prevăd pedeapsă penală pentru infracțiuni economice, au fost discutate la ședința Consiliului economic al premierului.

Potrivit serviciului de presă al acestuia, reprezentanții businessului au menționat că infracțiunile economice nu trebuie să fie sancționate penal. Ei au subliniat că activitatea antreprenorială nu este o crimă și orice deviere de la regulile businessului nu trebuie să ajungă sub incidența Codului penal. Businessul a indicat asupra listei excesive de nereguli care sunt calificate ca infracțiuni economice, dar și a sancțiunilor care nu sunt comparabile cu prejudiciul cauzat.

”Legislația permite suspendarea activității economie, businessmanul poate fi arestat sau atras la răspundere penală. Acest lucru creează și risc de presiuni din partea structurilor de drept”, au menționat reprezentanții asociațiilor de business.

Ministrul Justiției, Vladimir Cebotari, care a participat la discuții, a declarat că instituția pregătește un proiect de amendamente în acest domeniu. Scopul lor este crearea condițiilor pentru un climat de afaceri favorabil în țară, reducerea riscurilor pentru business, reducerea riscului de presiuni asupra companiilor prin mecanismele de urmărire penală. El a chemat toate părțile interesate să-și propună inițiativele în acest domeniu. Proiectul amendamentelor va fi propus în timpul apropiat la dezbateri publice.

InfoMarket

Ne-am obișnuit că Franzeluța face pâine, biscuiți și prăjituri gustoase, La Plăcinte este un restaurant cu specific moldovenesc, iar Bemol este rețea de benzinărie. Ei bine, ce-ar fi dacă Franzeluța ar fi un brand de fast-food, La Plăcinte ar fi o companie de vinuri, iar Bemol ar fi un casino?

Cei de la agenția de creativitate AGCY și-au pus deja această întrebare și au efectuat un experiment. Au dat dovadă de creativitate fără margini și au încercat să schimbe domeniul de activitate al brandurilor din Moldova.

Vezi mai jos ce a ieșit:

Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)
Burger de la Franzeluța, ulei de măsline Lukoil și țigări Linella? Cum ar fi dacă brandurile moldovenești și-ar schimba domeniul (FOTO)



bani.md

Duminică, 24 Septembrie 2017 16:47

Veste bună pentru cei care îşi vând locuinţele

c324d5ed9e81b3df9aa473a6a54881e3Statul a scutit de plata impozitelor moldovenii care îşi vând locuinţele în care au viză de reşedinţă, dar şi tranzacţiile imobiliare de tip donaţie şi moştenire. Anunţul a fost făcut de către Serviciul Fiscal de Stat, în cadrul unei mese rotunde organizate de Uniunea Agenţiilor Imobiliare, structură ce întruneşte peste 20 de companii imobiliare, relatează Radio Moldova Actualităţi, cu referire la Timpul.md.

Șefa Direcției impozite directe de la Serviciul Fiscal de Stat, Parascovia Cibotarenco, a precizat că facilitățile au intrat în vigoare la începutul anului, puțini sunt însă cei care cunosc modificările Codului Fiscal. Prin urmare, oamenii evită să declare prețul real al tranzacțiilor.
 
De scutirea impozitelor beneficiază toți cei care au viză de reședință de minim trei ani în locuința ce o vinde.
 
Parascovia Cibotarenco a mai precizat că statul a renunțat și la taxe în cazul tranzacțiilor de donare și moștenire a locuințelor.

ddsfsfImpossible Foods, start-up-ul american înfiinţat în urmă cu 6 ani, cunoscut pentru burgerii preparaţi fără carne, a obţinut săptămâna trecută o finanţare de 75 milioane dolari, cel mai mare investitor fiind compania Temasek, alături de care au investit şi Open Philanthropy, Khosla Ventures şi Horizon Ventures, precum şi miliardarul Bill Gates – fondatorul gigantului american Microsoft.

Odată cu primirea acestei investiţii, valoarea totală a finanţărilor primite de Impossible Foods se apropie de 300 milioane de dolari. Anterior, compania a obţinut finanţare de la fondurile de investiţii GV, Viking Global Investors şi de la UBS. Burgerii Impossible Foods sunt preparaţi dintr-o proteină de soia numită “leghemo­globin”, care nu conţine hem – moleculă de ion care se găseşte în mod natural în orice plantă sau animal.

Compania vrea să înlocuiasă o serie de produse animale cu alimente create din plante, însă momentan se concentrează pe extinderea businessului şi în alte locaţii din lume. Strategia Impossible Foods include şi deschiderea unei fabrici în Oakland, California, unde să producă lunar peste 450 kg de “carne vegetală”.

În prezent, bugerii produşi de Impossible Foods se găsesc doar în anumite restaurant, însă start-up-ul vrea să distribuie preparatele şi în cadrul supermarket-urilor. Burgerii preparaţi de Beyond Meat, altă companie în care a investit Bill Gates şi care produce din plante o serie de alimente alternative cărnii, sunt deja disponibili în sute de locaţii ale supermarket-urilor Whole Foods şi Safeway.

zf.ro

picturi 8

Natalia Șeremet din comuna Stăuceni „pictează” tablouri din cuie și ață de bumbac. De 2 ani, tânăra practică o îndeletnicire mai puțin obișnuită pe la noi – a devenit meșter în tehnica String Art, - scrie moldnova.eu.

Citiți articolul complet

 MG 8271

Opt desingeri au fost finaliștii primei competiții de decorare a vitrinelor magazinelor fashion – „ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition 2017”. Câștigătorii au fost selectați din cei 24 de înscriși în concurs, iar pentru a ajunge în finală, timp de două săptămânia aceștia au amenajat câteva vitrine. Competiția a fost organizată de către Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse”,în colaborare cu Casa Editorială „DAS”, „NANU Market”  şi Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), fiind susținut de USAID și Guvernul Suediei prin intermediul Proiectului de Competitivitate din Moldova.

Scopul concursului a fost promovarea merchandising-ului pentru vitrinele magazinelor fashion, identificarea și promovarea noilor talente care au aspirații în acest domeniu, oferirea suportului pentru dezvoltarea competențelor artistice şi facilitarea colaborărilor între reprezentanţii industriei de modă cu designerii şi decoratorii de vitrine.

Tatiana Durleștean, manager industria ușoară, Proiectul de Competitivitate din Moldova: „O vitrină decorată creativ este cea care îl face pe consumator să pășească pragul unui magazin. De câte ori nu am cerut anume rochia din vitrină sau bluza de pe manechin, pentru că manechinele, elementele de decor, lumina și desigur povestea în care este antrenată vitrina fac vânzarea pieselor vestimentare. Arta decorării vitrinelor se educă și noi în Moldova avem tineri talentați, designeri de interior, arhitecți, fotografi care sunt  pasionați de decor și care îmbină atât industria fashion, cât și cea creativă pentru a crea povești în vitrine. Proiectul de Competitivitate susține dezvoltarea industriilor serviciilor creative și a industriei ușoare din Moldova.”

În cadrul primei etape a competiției 24 de participanți pasionați de designul vitrinelor de magazine și-au demonstrat creativitatea și talentul și doar opt dintre ei au ajuns în finală. Aceștia au muncit timp de două săptămâni la amenajarea și decorarea vitrinelor a șapte branduri autohtone, printre care se numără „Julia Allert”, „Olsa Shoes”, „Vasconi”, „Tricon”, „Ionel” și „Amarena Secret” și magazinul MODA. Astfel, designerii au trebuit să amenajeze vitrine care să prezinte colecția brandului din sezonul de toamnă-iarnă 2017, dar și să combine expunerea de produse cu crearea unei istorii și inducerea unei  atmosfere aparte („Vitrină cu poveste”). Pentru fiecare proiect organizatorii au alocat câte 150 de dolari care au fost utilizați pentru achiziționarea materialelor necesare.

Oxana Berzan, Manager de Proiect, Centrul de Excelență în Design și Tehnologii „ZIPhouse”: „Participanții la acest concurs au dat dovadă de creativitate și foarte multă implicare. Prin urmare, proiectele câștigătorilor se caracterizează prin originalitate, creativitate, compoziție și echilibru, calitate, tematica și modul în care cerințele speciale înaintate proiectului au fost îndeplinite. Ne bucurăm ca într-un final să avem niște vitrine foarte atrăgătoare.”

Câștigătorii primei ediții a competiției „ART OF DISPLAY: Fashion Window Competition 2017” au primit din partea organizatorilor numeroase premii, iar imaginile ce surprind lucrările primelor trei câștigători urmează să publicate în revista specializată „DAS Interior”. Deținătorul premiului mare s-a ales cu un curs intensiv de instruire în domeniul Window Display și Visual Merchandising în cadrul „M&W Merchandising and Windows School”, Rusia sau altă oportunitate de instruire în valoare de până la 12000 lei.


Theodor Fazly, Sergiu Vdovicenco, câștigătorii concursului: „Ne-am bucurat mult că am fost provocați să realizăm vitrina pentru brandul „Julia Allert”, care este un brand non-conformist, iar pentru noi designerii asta înseamnă tare mult pentru că putem implementa tot ce ne dorim. Vitrina a fost mai complicată, fiind ampalsată la demisol. Totuși, noi am făcut tot posibilul să ieșim învingători. Ne-am inspirat din logotipul brandului care constă dintr-o stea, dar și sloganul brandului „Breaking the rules”. Steaua a fost elementul principal pe care s-a axat tot proiectul nostru.”
1design4design6design

Primii trei câștigătorii vor primi un voucher în valoare de 2000 lei pentru achiziția produselor de decor, iar toți premianții au beneficiat de oportunitatea de a participa la workshop-ul „Fashion Display Window: Projecting the Nuances of the Fashion Brand” cu Alexander Zaikin, expert în Fashion Merchandising şi Window Display, Rusia.