dsc-1269Într-o perioadă în care anunţurile vizează mai degrabă închiderile de fabrici decât noi investiţii,fabrica de mozaic se luptă să-şi găsească clienţii, dar şi drumul către profit. „De ce să importăm dacă putem să producem local?" a fost punctul de plecare al acestei aventuri, în urmă cu ceva mai mult de un an.
La marginea Bucureştiului, în Popeşti-Leordeni, într-o hală de producţie de 300 de metri pătraţi, 10 tineri lucrează în singura fabrică de mozaic care produce modele artistice pe piaţa românească. „De ce să importăm ceva ce poate fi produs local?„, rezumă Simona Carobene, administratorul Fabricii de Mozaic, ideea de la care a plecat. În urmă cu 2-3 ani, aproape tot mozaicul vândut pe piaţă se aducea de peste hotare, din Italia, China, Turcia sau Polonia, valoarea pieţei fiind în jur de 3 milioane de euro.
Fabrica de la marginea Capitalei a fost deschisă în 2012, dar comenzile substanţiale au apărut abia anul trecut, explică tot ea, care admite că proiectul s-a dovedit a fi mult mai greu decât se aştepta. În primul semestru al anului trecut, firma a bifat o creştere de 45%, iar pentru întreg anul 2013 estimările se referă la un plus de 50% faţă de primul an de la inaugurare. Dar şi baza de plecare era mică, de vreme ce fabrica a început să funcţioneze abia în mai 2012.
Una peste alta, în primele 12 luni de activitate au ieşit din unitatea de producţie peste 3.000 de metri pătraţi de mozaic. Preţurile variază foarte mult, punctează reprezentanţii fimei, în funcţie de materialele folosite - piatră, granit, marmură, gresie sau sticlă - dar şi în funcţie de dimensiunea bucăţilor de mozaic.
Primul pas a fost producerea de mozaic obişnuit, iar pe parcurs, explică Simona Carobene, o italiancă aflată de mulţi ani în România, a început şi producţia de mozaic incizat, de sticlă şi a fost pusă în funcţiune şi linia de tăiere. În 2013 „am inclus în ofertă şi mozaicul pentru piscine, fiind singurul producător român care fabrică acest tip de mozaic cu modele artistice„, spune italianca. Pe perioada sezonului cald, 30% din mozaicul de sticlă a fost vândut pentru realizarea piscinelor.
Pe piaţa locală mai sunt doar doi producători de mozaic, cea mai mare cotă de piaţă fiind deţinută, în continuare, de importuri. Spre deosebire de acestea, punctează Carobene, clienţii Fabricii de Mozaic nu au termene de aşteptare la fel de mari ca în cazul comenzilor făcute peste hotare şi pot primi produse personalizate. De fapt, clienţii pot veni fie cu plăci de ceramică, sticlă sau orice alt material doresc, iar plăcile sunt tăiate în fabrică, cu un utilaj special, la dimensiunile dorite. Există însă şi limitări, impuse de utilajele de tăiere: de pildă grosimea prea mare a materialelor.
Investiţia în fabrică, în utilaje, matriţe, discuri şi alte materiale necesare, s-a plasat la 435.000 de lei. Proiectul, gândit ca o întreprindere socială, a fost dezvoltat de Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor şi cofinanţat din fonduri europene până în luna octombrie a anului trecut. „În discuţiile cu partenerii nu le spunem că este un proiect social. Nu vrem milă, ci dorim ca acest proiect să se poată susţine economic", spune Carobene. Conform estimărilor, vânzările de anul trecut s-au plasat la 15.000 de euro.
La finalul verii, Fabrica de Mozaic a primit şi prima comandă de peste hotare, de la un comerciant de plăci ceramice din Bulgaria, care a cerut 1.000 mp de mozaic. 95% din vânzările companiei sunt realizate prin intermediul grupului de firme Menatwork, care găzduiesc şi spaţiul fabricii. Recent, produsele fabricii au fost listate şi în reţeaua de magazine de bricolaj Obi, iar reprezentanţii companiei spun că pentru 2014 unul dintre obiective este să-şi aşeze produsele pe rafturile cât mai multor magazine de profil. Pe lista de planuri pentru anul în curs sunt plasate la loc de frunte şi exporturile, firma derulând deja negocieri cu companii din Bulgaria, Italia şi Belgia.
În cadrul fabricii lucrează 13 angajaţi, dintre care zece tineri în dificultate şi trei persoane pentru suport. Pe lista de aşteptare sunt însă mai mulţi, peste 15, spune italianca, încântată că între cei zece tineri sunt şi persoane cu înclinaţii creative, care realizează designul modelelor de mozaic. De pildă linia de modele artistice tradiţionale şi cea pentru copii sunt desenate în cadrul firmei. „Tot mozaicul cu modele artistice era importat„, arată Carobene, întorcându-se la ideea de la care a pornit acest proiect.
http://www.businessmagazin.ro/

Acestea sunt prevederile Legii privind semnătura electronică și documentele electronice, care a fost adoptată, joi, în prima lectură, de Parlament. Este vorba despre implementarea semnării electronice, a semnăturii electronice fortificate necalificative și a celei calificative. Semnătura electronică simplă se va folosi în calitate de posibilitate de autentificare, fără trimitere la semnatar. Cel de-al doilea timp va face trimitere la semnatar, va permite identificarea acestuia. Această semnătură va fi creată în baza mijloacelor care sunt sub control strict la semnatarului. Semnătura fortificată necalificativă va avea legătură cu datele care pot identifica orice modificare care are loc ulterior. Semnătura electronică calificativă va răspunde tuturor cerințelor înaintate unei astfel de semnături, dar suplimentar se va baza pe un certificat calificat al cheiței deschise. Acesta va fi creat cu folosirea unui utilaj protejat în baza căruia se creează semnătura și va fi verificat protejat cu folosirea instrumentelor de verificare a semnăturii electronice sau cu produse asociate semnăturii electronice. Cel de-al treilea tip de semnătură va fi aplicat pe buletinul de identitate electronic. Semnăturile simple și cea necalificativă vor fi folosite în relațiile dintre agenții economici, iar cea calificativă – în relațiile cu structurile de stat și asigurarea serviciilor electronice populației. Al treilea tip de semnătură va fi egalat din punct de vedere juridic cu semnătura personală. Aplicarea semnăturii electronice și a documentelor electronice sunt părți a Acordului de asociere RM – UE. Legea privind semnătura electronică și a documentelor electronice are menirea să creeze condiții juridice pentru folosirea eficientă și protejată a formelor alternative de autentificare a semnăturii personale. // 20.02.2014 – InfoMarket.

Potrivit Biroului Național de Statistică, în termeni reali salariul (ajustat la indicele preţurilor de consum) a crescut cu 3,5%. În luna decembrie 2013, câştigul salarial mediu nominal brut a fost de 4278,7 lei, în creştere cu 10,0% faţă de luna decembrie 2012. În sfera bugetară câştigul salarial mediu a constituit în luna decembrie 3496,8 lei (+7,0% faţă de decembrie 2012). În sectorul economic (real) câştigul salarial a înregistrat 4603,2 lei (+10,0% faţă de decembrie 2012). Potrivit BNS, cel mai mic salariu mediu a fost achitat în decembrie 2013 în domeniul hotelier – 2631,6 lei (- 7,4 la sută față de decembrie 2012), în sfera educației - 3076.8 lei (+7,9%), în domeniul agriculturii și silviculturii - 3346.8 lei (+18,8%), comerț - 3485.3 lei (+7,6%) și piscicultură - 3734, 7 lei (+17,8% față de decembrie 2012). Cele mai mari salarii medii pe țară tradițional au fost plătite în domeniul financiar – bancar. În decembrie 2013, acesta a constituit 9593,9 lei fiind în creștere cu 14,3 la sută în comparație cu decembrie 2012. Salariul mediu lunar la întreprinderile furnizoare de servicii electrice, apă și canalizare a fost de 6825,6 lei (+11,5 la sută față de decembrie 2012), companiile imobiliare – 5524,9 lei (+15,7 la sută), administrare publică – 5388,7 lei (+12,5 la sută), transport și comunicații – 4655,1 lei (+5,6 la sută). Salariul mediu în companiile de construcții a fost în decembrie 2013 de 4323,3 lei (+2,6%), în industria extractivă - 4204 lei (+24,3%), sănătate și asistență socială - 4417.3 lei (+10,4%), industria de prelucrare - 4147.5 lei (+1,5%).// 18.02.2014 – InfoMarket.

Duminică, 16 Februarie 2014 15:20

Afacerea cu jocurile de logică

IQ Puzzle – o noutate pe piața jucăriilor de logică din Moldova.

Este cunoscut faptul că concetățenii noștri, plecați la muncă în străinătate, le trimit familiilor sale bani care, în mare parte, sunt destinați consumului. În majoritatea cazurilor, fondurile disponibile sunt investite în procurarea apartamentelor în Chișinău. Iar aceastea sunt date apoi în chirie – aici se și încheie toată afacerea. Și puțini sunt cei care decid să-și deschidă o afacere proprie. Statul și diverse proiecte cu sponsori străini încearcă să stimuleze astfel de inițiative. Unul dintre aceștia este Hilfswerk Austria în Moldova, reprezentant al Hilfswerk Austria International, creat în anul 2002.

Duminică, 16 Februarie 2014 14:33

Ceramica națională: fără multe bucurii

Despre problemele și viitorul ceramicii naționale a povestit reporterului MyBusiness.md meșterul popular Valentin Baida.

La-sfera-che-rivoluzionera-il-fotovoltaicoPanourile solare ar putea fi înlocuite în viitorul apropiat de un dispozitiv în forma unei sfere de sticlă, care concentrează o cantitate mai mare de lumină decât platformele fotovoltaice tradiţionale, scrie Yahoo News.

Cercetătorii americani sunt în căutarea unei soluţii pentru a face panourile solare mai eficiente şi mai puţin intruzive.

Compania americană Rawlemon a dezvoltat un dispozitiv cu o formă neobişnuită, numit Beta.ey, dotat cu lentile ce par că formează un ochi, care foloseşte refracţia pentru a concentra lumina soarelui.

Proiectat de un arhitect german, Andre Broessel, dispozitivul utilizează lentile sferice de sticlă, care colectează lumina difuză din mai multe unghiuri. Forma lentilelor permite concentrarea luminii într-un fascicul fin, întocmai ca o lupă, care poate furniza cu aproape 70% mai multă energie solară decât colectează panourile fotovoltaice tradiţionale, chiar şi atunci când acestea dispun de senzori care urmăresc traiectoria soarelui. Acest sistem îi permite arhitectului să reducă mărimea dispozitivului cu aproape 1% faţă de panourile solare tradiţionale.

Rawlemon caută în prezent finanţare prin intermediul platformei de investiţii colective Indiegogo. Campania se va derula până la 1 martie, iar susţinătorii proiectului pot opta să achiziţioneze un dispozitiv Beta.ey XL pentru suma de 6.000 de dolari. Pentru cei care încă nu sunt dispuşi să cheltuie o sumă foarte mare, există ediţia specială Beta.ey SpecialEdition, de 489 de dolari, o versiune în miniatură a dispozitivului, care poate fi folosită pentru încărcarea telefoanelor.

http://www.zf.ro/

Duminică, 16 Februarie 2014 07:29

Cei mai tineri milionari din IT

f164022013 a fost un an al achizitiilor, in special in sectorul IT. Gigantii tehnologiei au mizat pe aplicatiile inteligente, sectorul cu cea mai puternica crestere din domeniu, pentru care au platit zeci de milioane de dolari. In spatele achizitiilor se afla insa tineri creativi, talentati si ambitiosi, nu multi trecuti de varsta majoratului.

Iata care au fost cele mai profitabile achizitii de startup-uri in 2013:

Nick D'Aloisio (17 ani) si-a vandut compania catre Yahoo, in martie anul acesta, pentru 30 milioane de dolari. Mai mult, Nick a primit si un job la birourile gigantului IT din selectul cartier londonez Soho. Summly, aplicatia vanduta catre compania americana, este un agregator de stiri. Ulterior, Yahoo a inchis aplicatia, cand a descoperit ca in spatele ei nu se afla chiar elevul de 17 ani. Cu toate astea, tanarul este obligat prin contract sa ramana alaturi de cei de la Yahoo pana la sfarsitul lui 2014.

Ritesh Agarwal (19 ani) revolutioneaza industria hoteliera din tarile emergente prin oferirea de cazare in moteluri dotate cu tehnologie moderna. OYO Inns si Oravel, afacerile care vin in intampinarea turistilor cu alternative ieftine la hoteluri, au fost fondate de Ritesh pe cand avea doar 16 ani. In prezent, tanarul detine functia de CEO la ambele companii.

Delian Asparouhov (19 ani) a renuntat la cursurile prestigioasei universitati americane Massachusetts Institute of Technology (MIT) ca sa creeze un serviciu prin care pacientii si persoanele care ii ingrijesc sa tina minte orarul pentru luat pastile. Serviciul se numeste Nightingale si tine evidenta orarelor pentru administrarea medicamentelor. Delian Asparouhov este si partener in cadrul firmei Rough Draft Ventures, o organizatie care reuneste studentii la facultatile de IT din Boston.

Kevin Petrovic (19 ani) a renuntat la studiile de la Princeton ca sa puna bazele propriei companii. Astazi, FlightCar se lupta cu firmele de inchiriat masini. Ideea business-ului sai presupune ca oamenii sa-si lase masinile parcate la aeroport, iar cat timp ei sunt plecati, autoturismele sa fie inchiriate altor persoane. Petrovic a convins investitorii sa-i plateasca 6,1 milioane de dolari pentru asta.

Andrew Brackin (19 ani) este originar din Londra (Marea Britanie), dar traieste in San Francisco (SUA). El a cautat sa rezolve problema spatiilor de parcare din orasul american prin aplicatia Spot.

Diwank Singh Tomer (19 ani) a hotarat sa nu se concentreze pe o singura oportunitate, ci pe mai multe. Cei interesati sa investeasca intr-un business ii pot accesa site-ul si vota cea mai interesanta idee de afaceri.

Sean McElrath (17 ani) si-a lansat deja propria companie cu ajutorul unei firme de investitii. Acesta este cofondatorul Hallway, ce se adreseaza elevilor de liceu, carora le inlesneste comunicarea. Prin intermediul platformei, elevii pot pune intrebari, posta notite de curs, invata impreuna si colabora pentru teme.

http://www.incont.ro/

649c1b234f9e05214b0a8859fe37993f XLChiar daca la o prima vedere firmele deschise recent par sa fie un dezavantaj de la bun inceput, pentru ca vor concura cu multe companii de renume, acest lucru nu este adevarat.

Publicatia inc.com prezinta cateva din cele mai cunoscute prejudecati referitoare la deschiderea unei noi firme. Chiar si antreprenorii cu experienta cad uneori in capcana acestor idei gresite, care par sa condamne de la bun inceput orice nou proiect.

Primul mit: "nu poti vinde eficient daca nu esti un brand cunoscut".

Desi este adevarat ca renumele unei forme poate ajuta la vanzarea produselor sau serviciilor, la nivel mondial exista foarte putine companii suficient de puternice ca sa traga atentia doar prin numele lor. Prin urmare, de cele mai multe ori, nu este mare diferenta intre o companie existenta si una care abia s-a lansat pe piata.

Nu trebuie omis faptul ca multe firme au o reputatie negativa, in timp ce o companie noua are sansa sa o ia de la zero, sa demonstreze prin produsele oferite ca este superioara altora deja existente, deci sa faca o prima impresia cat mai buna.

Al doilea mit: "clientii nu au incredere in noile companii".

Chiar si companiile de succes cauta mereu sa ofere ceva nou clientilor, deci nu conteaza de cati ani functioneaza firma, ci daca este capabila de o continua adaptare la cerinte si de inovatie. Clientii sunt interesati de ce anume le ofera o firma, nu cand a fost aceasta fondata.

Mitul al treilea: "o noua companie va fi prea mica pentru a putea satisface nevoile clientilor".

O firma noua, mai mica, va putea oferi cele mai bune servicii, pentru ca nu se va confrunta cu foarte multe probleme birocratice, spre deosebire de companiile mari, cu o structura ierarhica mai complicata, unde apar deseori anumite interese.

Mitul patru: "produsele netestate sunt greu de vandut".

O compania lansata recent nu trebuie sa astepte ca un anumit concep sa fie lansat de altii si abia apoi sa-l adopte, in speranta ca va fi o reteta de succes. Este important ca incepatorii sa vina cu inovatii, deci, daca au o idee buna, cu siguranta vor gasi si clientii interesati de ea.

Cei care se tem ca nu pot reusi pe cont propriu sa-si dezvolte proiectul, dar au o idee deosebita, in care cred cu adevarat, pot participa la concursul Tech School, unde vor gasi sprijinul necesar unui bun inceput.

Mitul cinci: "competitia acerba va distruge o noua firma."

Este posibil, dar asta se va intampla numai daca noua companie nu va reusi sa ofere ceva inedit, ceva ce alte companii nu pot sa ofere. In concluzie, trebuie gasiti clientii nemultumiti sau ale carora nevoi nu sunt satisfacute si aici este zona in care trebuie investit. Identificarea unei nise libere este sansa unei firme aflate la inceput de drum.

Sfaturile date de un tanar care a lansat o afecere de succes

Paul DeJoe, confondatorul companiei de audit Ecquire, a oferit cateva safturi utile celor care vor sa-si deschida o noua afacere.

Potrivit Business Insider, secretul este trezirea la o ora cat mai matinala, in fiecare dimineata.

Paul precizeaza ca a inceput sa se scoale la ora 4 dimineata intr-o perioada in care cauta informatii despre depresie.

Aceasta tulburare psihica este strans legata de lipsa luminii solare, prin urmare, cu cat ai parte de mai multa lumina naturala, cu atat vei fi mai bine dispus, sustine el.

"Nici macar nu mai am nevoie de o vacanta", declara Paul.
Avantajul trezitului de dimineata consta in primul rand ca nu trebuie sa te grabesti: poti face totul in liniste, relaxat, nimeni nu se asteapta sa faci ceva in urmatoarele 3-4 ore, deci ai timp si pentru tine si poti da frau liber imaginatiei.

"Nu exista presiuni, nici asteptari din partea mea", spune Paul. "Cel mai creativ sunt dimineata devreme, nu am nevoie de vacanta, pentru ca imi place ceea ce fac. Imi trebuie doar cateva ore libere, in fiecare zi, cand nimeni altcineva nu este treaz".

Astfel, pana la ora 7 dimineata, Paul se mandreste ca are timp sa se concentreze pe problemele cele mai importante, fara sa fie distras de alta activitati.

Sursa: Business Insider / Inc.com
http://stirileprotv.ro/

Green-VistaPotrivit unei analize realizate de portalul imobiliare.ro pe baza ofertelor listate, cel mai scump apartament scos la vânzare pe piaţa din România este un penthouse de 330 mp din Bucureşti pe care se cer două milioane de euro. Oricum, majoritatea apartamentelor din topul preţurilor de listă din marile oraşe ale ţării sunt, de regulă, unităţi locative nou-construite – penthouse-uri, cel mai adesea.

După penthouse-ul de două milioane euro din zona Şoseaua Nordului-Herăstrău urmează tot un apartament în Bucureşti, scos la vânzare cu 1,65 milioane euro. Amplasat în apropiere de Herăstrău acesta face parte dintr-un bloc ridicat în anul 2007 şi dispune de o suprafaţă utilă totală de 450 de metri pătraţi.

În nordul Capitalei e şi al treilea campion la preţ, un penthouse finalizat anul trecut în zona de nord, cu un preţ cerut de 1,6 milioane de euro. Proprietatea face parte dintr-un bloc cu cinci nivele, are patru camere şi o suprafaţă utilă de aproximativ 217 metri pătraţi.


În provincie, cel mai scump apartament costă 600.000 euro

Şi e în Braşov. Evident penthouse, locuinţa face parte dintr-un imobil construit în anul 2010 în centrul istoric al oraşului. Proprietatea dispune de o suprafaţă utilă de 290 de metri pătraţi şi este formată din şase camere, patru băi, o bucătărie şi trei balcoane.

Tot în oraşul de pe Tâmpa e şi următoarea unitate locativă scumpă. La ultimul etaj al ansamblului Europe Residence, un apartament de 300 de metri pătraţi utili are un preţ cerut de aproape 400.000 de euro (399.000 de euro).

Lista continuă cu un apartament de 180 mp din Constanţa, situat la etajul al optulea al unui bloc cu 12 nivele construit în anul 2008, pentru care se cer 390.000 euro.

Pentru 330.000 de euro – dacă nu se negociază – se poate cumpăra următorul apartament din top, cu o suprafaţă de 220 mp şi amplasat în Timişoara. Imediat sub e un alt penthouse de 312 mp din Constanţa, construit în 2012 în zona Mamaia Nord-Butoaie, pentru care se solicită 320.000 euro.

În pragul de 300.000 de euro se află un apartament nou-construit de 250 mp din Clu-Napoca şi un altul de 178 mp din centrul istoric al Timişoarei.

În fine, în Iaşi, cel mai scump apartament de pe imobiliare.ro e un duplex de 220 mp construit în 2006 pentru care se cer 220.000 euro.

http://www.businesscover.ro/