Al zecelea rezident al platformei industriale din Strășeni, compania Romcab, intenţionează să investească 20 de milioane de euro în construcția unei fabrici
28.02.2014, Strășeni – Viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Valeriu Lazăr, a avut o întrevedere cu conducerea companiei Romcab, Târgu-Mureș, Romania, un important producător de articole de cablaj și conductori, care intenționează să investească 20 de milioane de euro în deschiderea unei fabrici la Strășeni. Părțile au vizitat joi subzona Strășeni a Zonei Economice Libere Bălți pentru a se documenta la fața locului asupra condițiilor de producere.
Romcab a înregistrat, în anul 2013, o cifră de afaceri de 80 de milioane de euro, iar pentru 2014 planifică să-și crească rulajul până la 120 de milioane de euro. Compania va fi al 10 rezident al platformei industriale Strășeni, urmând să investească în acest an 5 milioane euro și alte 15 milioane în anul viitor. Compania va livra materie primă întreprinderilor din domeniul automotive ce activează deja în Zona Economică Liberă Bălți, dar și altor clienți ai săi din regiune.
Viceprim-ministrul Valeriu Lazăr a convocat și o ședință cu autoritățile publice centrale și locale, responsabile de dezvoltarea utilităților necesare pentru buna funcționare a întreprinderilor, dar și pentru confortul locuitorilor din localitate. Astfel, administrația Zonei a solicitat deja deschiderea unui post vamal permanent dedicat rezidenților subzonei ZEL din Strășeni, în anul curent urmează să fie lansată reconstrucţia magistralei rutiere Chişinău-Ungheni, ce va facilita exportul de mărfuri produse pe platforma industrială de la Strășeni, etc.
Valeriu Lazăr a subliniat că platforma industrială din Strășeni este primul teritoriu privat al unei Zone Economice Libere în Republica Moldova și a recomandat administrației Zonei să urmeze exemplu Parcului Industrial Tracom și să instituie un consiliu al rezidenților. Acesta se reunește periodic pentru a examina problemele cu care se confruntă rezidenții și a identifica soluții împreună cu administrația.
Rezidenți ai subzonei Strășeni a Zonei Economice Libere Bălți sunt deja 7 companii, cinci dintre acestea fiind cu capital italian. „I Plast TM" va produce box-paleți din plastic reciclabil, ÎM „Italprod" SRL planifică producerea utilajului pentru prelucrarea strugurilor, „Energy solaris" SRL - echipament pentru captarea şi transformarea energiei solare în scopul încălzirii apei şi încăperilor, Ceccato Production - complexe de spălătorii automatizate a mijloacelor de transport rutier, Eastsord production produce utilajul de sterilizare a instrumentelor medicale, ÎM „Ferpont" SRL produce structuri din oţel pentru beton armat, iar ÎCS "LMF CLIMATIZATION" SRL a inițiat proiectul investiţional de producere a unităților de tratate a aerului. Noii rezidenți planifică investiții de până la 8 milioane euro doar în prima jumătate a anului curent, investiții care vor crea cca 400 de noi locuri de muncă.
Totodată, potrivit administratorului ZEL Bălți, Marin Ciobanu, se poartă negocieri cu alte cinci companii internaționale interesate să-și deschidă fabrici în Zona Economică Liberă.
Un alt proiect important, lansat în suboza Strășeni este Centrul de instruire activă a muncitorilor, care va fi deschis în toamna acestui an cu sprijinul Asociației germane pentru dezvoltare GIZ și ai Universității tehnice din Ilmenau. Centrul va instrui anual peste o mie de muncitori calificați și circa 100 de manageri operaționali pentru companiile industriale rezidente ale Zonei Economice Libere Bălți, inclusiv sub-zona Strășeni, dar și pentru alte companii care vor dori să participe la noul sistem de instruire.
La baza creării CITA va sta conceptul de instruire duală, ce presupune participarea statului, a instituției educaționale și a companiilor private în procesul educațional. De menționat că utilajele pentru instruirea practică vor fi oferite de companii și vor fi identice cu cele la care cursanții vor munci ulterior, companiile participând activ și la programul de studii, adaptat la necesitățile concrete ale fiecărei întreprinderi.
Press-release
BEAUTY 2014 - ELEGANŢĂ, FRUMUSEŢE, DISTINCŢIE
Primăvara acestui an dă startul unui nou sezon de expoziţii şi tîrguri la C.I.E. « MOLDEXPO »S.A. unde domenii variate ale mediului de afaceri vor fi reprezentate în cadrul evenimentelor ce vor debuta în luna februarie.
Direcţia prioritară a CIE MOLDEXPO S.A. reprezintă organizarea şi desfăşurarea manifestaţiilor,care vor contribui la completarea pieţei autohtone de larg consum cu mărfuri de cea mai înaltă calitate şi tehnologii din cele mai avansate.
Ajunsă la cea de-a XVII-a ediţie, BEAUTY 2014 - Expozitia internaţională specializată de cosmetice, parfumerie şi echipamente pentru saloanele de frumuseţe va fi organizată în perioada 27 februarie şi 2 martie 2014, la CIE MOLDEXPO S.A. şi va reuni cele mai prestigioase companii din industria frumuseţii şi a cosmeticii, cele mai noi produse din domeniu, demonstraţii live şi lansări de produse noi.
Organizator: CIE MOLDEXPO S.A.
Suport media:
revistele ESTETICA Romania (România), ЭкспоМедиаГруппа «Старая крепость» (Rusia), Aquarelle, Формула красоты
ziarele Панорама, Молдавские Ведомости, Маклер, Аргументы и факты,Труд7,Економист, Vocea poporului
Parteneri web: portalurile AllExpo, AllMoldova, Allfun,7days,Noi.md,Mybusinness.md,999.md intensa.pro, isomedia.it.
Pentru a fi competitivi şi în pas cu timpul –– C.I.E."MOLDEXPO"S.A. Vă oferă în primăvara anului 2014, de zilele Mărţişorului, un regal dedicat frumuseţii – un eveniment internaţional de proporţii, care interesează, în egală măsură, specialişti din domeniul frumuseţii, dar şi publicul larg, dornic să afle noutăţi şi să apeleze la sfaturile profesioniştilor în găsirea unor soluţii de înfrumuseţare şi îngrijire personalizată.
Mottoul expoziţiei este:"Fiecare are un ideal de frumuseţe, noi te ajutăm să-l atingi..."
Beauty-2014 este platforma ideală pentru dezvoltarea noilor oportunităţi de formare profesională: de la make up la designul unghiilor,de la tratamente cosmetice de înfrumuseţare la echipamente estetice şi de bronzat s.a., un accent puternic fiind pus pe sănătate, pe educaţie şi pe formare profesională în toate ramurile esteticii aplicate. Aici vor fi prezente branduri profesionale şi servicii dedicate operatorilor: esteticiene, hairstylisti, tehnicieni mani/pedi, makeup artişti, masoterapeuţi, operatori holistici, şcoli profesionale, asociaţii, academii, buyer, distribuitori şi, bineinteles consumatorului final.
În cadrul BEAUTY 2014, peste 140 de companii din Moldova, România, şi Ucraina vor prezenta o gamâ amplă de produse,unde fiecare poate să-l aleagă pe cel perfect adaptat stilului şi dorinţelor sale.
Expoziţia se va desfăşura în două pavilioane CIE „MOLDEXPO" SA. prezentată pe două direcţii tematice: Beauty Cosmetics în pavilionul central şi Beauty Hair în pavilionul nr. 2.
Beauty-2014 este locul ideal pentru lansarea noilor branduri şi produse. În cadrul expozitiei vor fi prezente peste 1000 de branduri din cele mai renumite din lume cum ar fi: Perfectha Derm, Hyaluform, Skinasil, Toscani, Gernetic, Vichy, Planters, Clinique,Bielenda, Delia, Titania, Evoluderm, Chicco, Eldan, Albert d'Arnal, PostQvam, Janssen, Ericson Laboratoire, Skin Tech, Promo Italia, Aesthetic Dermal, Dikson, Deka, Lendan, YS Park, Termix, Uki, Maletti, Selective Professional, Biosilk, Yves Rocher, Juliette Armand, Skin Boosters, Pupa, Swarovski, Dream-Lashes, Gabrini., Jane Ashley, Conzept, Nastelle, Red One, New Jersey, Sensatica, Instablue, Flormar, Reanima, Akzent-direct, Ziaja, Gerovital, Princess Rich, Gosh Cosmetics, Uriage, Bottega Verde,Calina, Holy Land, Schwarzkopf, Avon, Hyalual, Just, Ingrid, Vitorio Bellucci., Australian Gold, Relaxa, Isispharma ,Черный жемчуг,CHI,Delice,Atelier, Organica, Skeyndor, Lacalut, D'Oliva, Lumene, Revlon, Mary Kay, Golden Rose,Natural Line,Olive şi altele.
Noile tendinţe din domeniul industriei frumuseţii vor reprezenta cartea de vizită a expoziţiei BEAUTY 2014. Producătorul autohton "Viorica-Cosmetic" S.A, va prezenta două linii cosmetice noi de elită:
"Violelle - creată în baza uleiurilor vegetale din Moldova",
"Flovio" - creată în baza extractelor şi uleiurilor unor plante unice în lume.
Compania Cosmomedfarm S.R.L va prezenta în exclusivitate la BEAUTY 2014 un nou brand al cosmeticii profesionale decorative MAKE-UP STUDIO PROFESSIONAL.
O nouă linie inovatoare OSiS+ de la compania S.C.LOIAL-DT S.R.L. reprezintă un asortiment complet de produse pentru un styling creativ: modelarea, redarea formei şi texturii părului, fixarea şi strălucirea părului dumneavoastră.
HIPPOCRATES, „Prodiafarm „ S.R.L. va demonstra o nouă serie de cosmetice, accesibilă pentru tratarea demodecozei,acneei,coşurilor-Stop demodex!,deasemenea va fi expusă o linie nouă de produse din categoria cosmeticii terapeutice,acestea sunt:
"Ziaja"-cosmetică poloneză- excelent pentru sănătatea şi frumuseţea fiecărua!
"Келокод " –Scapă de cicatrice!
„Malmar GRUP" SRL va lansa Noua generaţie de filler-e dermale pe baza de ac hialuronic,noul produs injectabil PLURYAL.
O gamă nouă de produse cosmetice decorative INGRID va fi expusă de către compania "Agrocosmetic" S.R.L. Deasemenea se va propune cosmetică pentru îngrijirea pielii (ten, corp, mâini, picioare) marca Natural Line, Olive.
În premieră pe piaţa autohtonă compania italiană Julio Mortara se lansează cu o linie nouă de produse cosmetice ANTOS din extracte de plante de culturi organice, cum ar fi strugurii, mierea, orezul etc.
Un punct de întîlnire între specialiştii din domeniu va constitui Pavilionul nr.3,unde se vor desfăşura concursurile şi campionatele profesionale. Experţi cu renume vor prezenta activităţi importante şi de actualitate, pentru a ilustra dezvoltarea şi implicit evoluţia în domeniul industriei esteticii profesionale şi wellness, unghii, machiaj, body Art, extensii gene, dar şi împartăşirea propriilor experienţe, noile tendinţe:
Cea de-a II-a ediţie a Campionatului Deschis de Cosmetologie,Estetică Aplicată şi SPA-masaj „BEAUTYPROF-2014".
Organizator: Asociaţia Specialiştilor de Medicină Curativă şi Estetică ASCME
Cea de-a V-a ediţie a Campionatului Deschis al Moldovei în modelarea şi designul unghiilor, a aparatelor de pedichiură,a machiajului permanent, Body art şi make-up„BRILLIANCE NAILS -2014". Noutatea pe care o aduce evenimentul nostru sunt nominalizările „Machiajul permanent" şi „Aparatele pentru pedichiură".
Organizator: Svitol-Art Training Center
DREAM LASHES, Asociaţia profesioniştilor în extensia genelor, Vă invită la un Concurs inedit al profesioniştilor în domeniul frumuseţii,extensia genelor.
Una din caracteristicile distinctive ale expoziţiei este un amplu program conex, incluzând seminarii, masterclasuri şi prezentări pe tot registrul tematic al expoziţiei. Specialiştii din branşă vor avea oportunitatea să participe la evenimente prestigioase, în cadrul cărora vor obţine informaţii de ultimă oră despre cele mai actuale trenduri, despre soluţii inovatoare şi idei de perspectivă din domeniul industriei frumuseţii. Formatul evenimentelor permite nu doar schimbul de informaţii, dar şi familiarizarea cu aplicarea lor practică.
Locul Redermalizarii în terapia complexă ANTI - AGE"; Organizator: Helyosl
Terapia cu microace în tratamentul ridurilor, cicatricilor postacneice şi vergeturilor. Microliftinul zonei periorbitale. Organizator: Skin Cosmetic
O nouă generaţie de preparate pentru biorevitalizare. Preparate ADN-ARN din programul de revitalizare a pielii. Organizator: Cosmetic Club
Noua generaţie de filler-e profesionale Organizator: Becor
Metode noi în tratamentul acneei, dermatitei seboreice şi a cuperozei. Galvanoterapia cu plan de tratament individual Organizator: Skin Cosmetic
Conferinţa: Revitalizare japoneză. Organizator: Cosmetic Club
„Lupta cu îmbătrânirea" – preparate peptidice" Organizator: Sonexy
Patru zile în care profesioniştii frumuseţii din Moldova şi din străinătate vă dau întâlnire la o serie de manifestări : show-uri de machiaj şi coafură, body painting şi nail art, demonstraţii de tratamente cosmetice faciale şi corporale, masaje, trenduri în domeniu.
Fiecare are un ideal de frumuseţe, noi te ajutăm să-l atingi...
la BEAUTY 2014!
Deschiderea expoziţiei va avea loc în data de 27 februarie, la ora 11.00,
în pavilionul nr. 2 al CIE „MOLDEXPO"S.A.
Programul expoziţiei:
27 februarie - 1 martie, 10:00 – 18:00
2 martie, 10:00 – 16:00
Cetățenii vor obține mai ușor informații publice de interes general
24 februarie 2014. Cu prilejul zilei internaționale a datelor deschise marcată pe 22 februarie, Centrul de Guvernare Electronica (CGE) a lansat o versiune mai accesibilă și eficientă a portalului www.date.gov.md, în cadrul unui eveniment special, cu participarea Directorului de Ţară al Băncii Mondiale, Abdoulaye Seck și actori – cheie în domeniu, precum reprezentanţi ai Autorităţilor Publice Centrale, societăţii civile, Consiliului Naţional pentru Participare, sectorului privat şi cel academic.
Odată cu lansarea noii versiuni a portalului www.date.gov.md (versiunea 3:0) cetățenii vor beneficia de informații publice de interes general cu ajutorul unor instrumente inovative. Această versiune a portalului este conectată la platforma tehnologica deschisă CKAN,care este utilizata pe larg de către guvernele mai multor țări în cadrul inițiativei deschiderii datelor. Noul portal oferă instituţiilor publice posibilitatea de a publica datele brute direct din sistemele lor informaţionale (prin API), ceea ce va spori accesul cetăţenilor la informaţiile cu caracter public.
Stela Mocan, Director Executiv Centrul de Guvernare Electronică:
"Potenţialul datelor guvernamentale trebuie valorificat prin deschiderea acestora pentru reutilizare liberă. Accesul la datele cu caracter public poate contribui la inovaţii, crearea noilor afaceri, dezvoltarea domeniului academic şi ştiinţific. Toate acestea vor ajuta la dezvoltarea Republicii Moldova iar Guvernul trebuie să întreprindă acţiuni concrete pentru a răspunde cererii privind accesul la informaţie.„
Realizarea versiunii noi www.date.gov.md a fost posibilă și datorită implicării cetățenilor care și-au exprimat părerile, sugestiile și recomandările privind funcționalitatea portalului datelor deschise. Informaţiile ce pot fi găsite pe portal sunt date publice destinate reutilizării: documente a căror elaborare a fost finanţată din bugetul public sau din donaţii externe, documente cu caracter public, documente în formate deschise şi procesabile automat. Condiţiile de accesare şi reutilizare a informaţiilor se regăsesc pe pagină şi sunt în conformitate cu Legea privind reutilizarea informaţiilor publice.
O dată cu lansarea versiunii noi a portalului, se lansează şi pagina acestuia pe Facebook – Datele Guvernamentale Deschise. Pe lângă pagina de Facebook, cei interesați pot urmări şi acountul de Twitter – DateGovMD. Prin intermediul acestor profiluri utilizatorii vor fi informați despre seturi de date noi publicate, aplicaţii în baza datelor deschise în Moldova, informaţii privind tehnici de reutilizare a datelor guvernamentale.
Posibilitatea oferirii datelor generale ce pot fi utilizate, reutilizate și redistribuite de către oricine în mod liber și gratuit face parte din angajamentele Republicii Moldova în ceea ce privește avansarea deschiderii datelor guvernamentale.
Press-release
Dă-mi o piesă să cânt
Karaoke este unul din cele mai democratice segmente ale industriei de divertisment care în prezent se dezvoltă foarte rapid. Conform datelor disponibile, în capitală numărul de localuri, specializate în domeniul dat, a trecut peste 50. Despre baza pentru dezvoltarea afacerii respective și metodele de supraviețuire și de atragere permanentă a clienților în condițiile unei concurențe dure povestește pentru mybusiness.md Andrei Conencov – cofondatorul unui din cele mai "muzicale" locuri din Chișinău – clubul Voice.
Strategia pașilor mărunți de la Victor Zmuncilă
Datorită ei Victor a deschis o afacere și i-a convins pe copiii lui să nu plece din Moldova.
Romantism profitabil
Date-ul romantic pe un acoperiș care deschide priveliștea luminilor de seară a Chișinăului reprezintă o noutate în domeniul seviciilor de ocazie.
Femeile le adoră. La fel și direcorii de supermarketuri
"Aceste gentuțe vor avea o cerere înaltă, - își exprimă speranțele directorul micului business Lencoria Corneliu Calmîș. - Și lumea din jurul nostru va deveni un pic mai pură".
Harta celor mai căutate destinaţii de vacanţă ale europenilor
Vacanţa de vis a celor mai mulţi turişti înseamnă călătoria într-o ţară exotică şi depărtată, însă în realitate majoritatea europenilor îşi petrec concediile nu foarte departe de casă, la mare căutare fiind cele mai apropiate locuri însorite, scrie site-ul Quartz.
Un studiu publicat de Comisia Europeană arată că 57% din europeni şi-au petrecut vacanţele în ţara lor anul trecut. Peste 80% din greci, croaţi şi italieni au preferat să-şi facă concediile aproape de casă în timp de belgienii, luxemburghezii şi maltezii au preferat în proporţie de mai bine de două treimi să viziteze un alt stat.
Aproape jumătate din locuitorii UE preferă vacanţele la mare, fapt ce explică îndreptarea cu preponderenţă spre sud a celor mai mulţi europeni atunci când părăsesc graniţele statelor de origine.
În jur de 15% din rezidenţii UE şi-au petrecut vacanţa în Spania anul trecut, fiind cea mai preferată destinaţie, urmată de Franţa şi Italia.
Cu toate că harta arată cele mai vizitate destinaţii de vacanţă practicate de rezidenţii fiecărei ţări europene, acestea nu sunt neapărat şi cele preferate. De exemplu, locuitorii din Finlanda traversează golful pentru a petrece vacanţele în Estonia şi viceversa, însă majoritatea respondenţilor au spus că ar fi preferat Spania. De asemenea, nemţii, care merg cel mai adesea în Austria, ar prefera tot Spania.
Aproape 11% din europenii participanţi la studiul Comisiei Europene au spus că în 2014 nu-şi vor lua concediu, nici chiar pentru o vacanţă în ţară. În 2013, 6% din respondenţi nu au călătorit deloc în altă ţară pentru a-şi petrece timpul liber.
Cei mai mulţi europeni care nu vor merge în vacanţă anul acesta provin din cele mai afectate economii ale zonei euro – Grecia, Cipru şi Spania. Turiştii britanici, germani şi nordicii vor umple plajele acestor ţări însorite şi probabil vor ameliora situaţia economiilor locale.
Conform studiului realizat de CE, 9% din români nu au plecat în vacanţă anul trecut, iar pentru 2014 pragul se va menţine la acelaşi nivel.
În 2013, bulgarii au fost europenii care au rămas în cel mai mare procent în ţară, 19%, urmaţi de slovaci - 13% şi italieni – 10%.
http://www.zf.ro/
Cel mai frumos magazin Demmers din lume se află în Cluj Napoca
Localul care oferă cea mai autentică și cea mai placută atmosferă din Cluj se află în palatul Rhédey, la intersecția Pieței Unirii cu strada Napoca. Fondatorul și co-proprietarul întreprinderii fondate la mijlocul anilor 90 este Szarukán László, care la deschiderea primei ceainării încă nu era un fan al băuturii originare din Orientul Îndepărtat, dar cu timpul a devenit un iubitor al acestor ceaiuri.
Tânărul absolvent de educație fizică și-a fondat prima întreprindere acum 18 ani, împreună cu prietenul său din copilărie, Dani Zoltán, deschizând un magazin de cadouri care vindea în special produse din Asia. Fiind primul magazin de acest gen în Cluj-Napoca, a devenit curând foarte cunoscut și mulți clienți reveneau doar pentru a admira obiectele, produsele expuse. Pentru a face o atmosferă mai plăcută și să îi răsplătească pe acești clienți fideli, proprietaii au decis să le ofere câte o ceașcă cu ceai.
Celor doi asociați le-a plăcut atât de mult ideea de a oferi și de a bea ceai, încât în scurt timp și-au deschis prima ceainărie din Orașul Comorii, pe strada Iuliu Maniu. Piața de desfacere și de consum a ceaiului oriental era încă neexploatată în România, ceainării nu prea existau, iar comercializarea ceaiurilor se realiza exlusiv de Plafar.
„Am învățat din mers ce înseamnă a fi întreprinzător. Am călătorit în Europa în căutare de comercianți de ceaiuri și astfel am ajuns să batem la ușa fimei vieneze Demmers Teehaus, cu scopul de a cumpăra câte un kg de ceai din 15 tipuri de ceaiuri"- își amintește Szarukán László de începuturile carierei lor. În ceea ce privește distribuția și comercializarea en-gros, cei doi asociați și-au făcut primii pași tot în Cluj-Napoca, atunci când au început să vândă ceai în pub-ul Insomnia aflat tot pe strada Iuliu Maniu. "Ne raportăm la Dl. Demmer ca fiind ultimul domn vienez cu care, pe baza unei strângeri de mână, am lucrat timp de zece ani fără existența vreunui contract. Desigur, această relație se datorează faptului că am fost corecți din prima clipă".
Un factor important în creșterea economică a firmei a fost cooptarea d-nei Adriana Ursoiu, care a devenit cel de-al treilea asociat și co-proprietar, experiența și expertiza ei au jucat un rol important în dezvoltarea întreprinderii.
Activitatea privind comerțul en-gros se dezvolta încontinuu, iar în noiembrie 2007 au deschis primul magazin de ceai în foaierul sălii de cinema Victoria.
Compania se dezvoltă an de an- cifra de afaceri a crescut cu 5-15 la sută, chiar și în timpul crizei economice. Acum șase ani au primit de la Demmers Teehaus Austria drepturile exclusive de vânzare cât și dreptul de utilizare a brand-ului. Flag Store-ul Demmers Teehaus Romania, situat in Piata Unirii „este unul dintre cele mai frumoase magazine Demmers din lume", declară mândru Szarukán László. Compania mai are trei ceainării în sistem de franciză- unul în Constanța, unul în București și unul în Slatina- iar ca si comerciant en-gros lucrează cu aproximativ 3000 locatii.
„Vindem 350 de tipuri de ceaiuri. Produsele Demmers reprezintă vârful de lance, care desigur se reflectă și în preț. Este singura companie europeană care ține evidența originii tuturor tipurilor de ceai și care testează în mod constant calitatea lor, si care nu cumpără din medii poluate. Fiecare lot este verificat și cu un detector de radiații, iar de la nenorocirea de la Fukushima, testele prin care trece ceaiul sunt si mai amanuntite " – a explicat Szarukán László. De asemenea, el mai adaugă faptul că în cazul ceaiurilor Demmers, prețurile reflectă întotdeauna calitatea. In unele cazuri 100 g ceai, costă 60-70 sau chiar și 100 de lei, însă folosind 4g din fiecare aceste ceaiuri obținem un ceai deosebit, iar anumite ceaiuri pot fi infuzate de doua sau de trei ori.
Grija companiei Demmers Teehaus se regaseste inclusiv in calitatea ambalajelor pe care le folosesc. Pentru a-și menține aroma, ceaiurile sunt vândute în pungi realizate din trei straturi de hârtie. O mare atenție se acordă și instruirii personalului, care trebuie să aibă cunoștințe de limbi străine, sa cunoasca detalii despre ceaiurile si culturile de pe care ele sunt recoltate.
Acum câțiva ani, compania a creat, cu ajutorul unei investiții externe, un centru logistic în Transilvania.
Planurile de viitor includ deschiderea unor noi magazine în sistem de franciză în București, precum și în alte orașe importante din țară, lansarea exportului în Bulgaria și Turcia, precum și culegerea plantelor medicinale autohtone din zone certificate bio. Szarukán László este optimist, conform declarațiilor sale, anul trecut ceainăria din Cluj și-a incheiat cel mai bun an de până acum. Optimismul lui se bazează pe de-o parte pe faptul că potențialul acestei piețe este enorm de mare, în ciuda răspândirii culturii consumului de ceai, consumul intern pe cap de locuitor este încă foarte scăzut, mai mic de 100 de grame ( în cazul popoarelor care consumă ceaiuri, aceasta depășește de 1 kg/capita).
Pe lângă creșterea continuuă a consumului de ceai, putem fi martorii transformării obiceiurilor de consum, menționează întreprinzătorul. Consumatorii interni nu au favorizat niciodată ceaiul negru. În anii 90 ceaiurile de fructe au fost cele mai bine vândute, apoi ceaiul alb și roiboos din Africa de Sud au devenit favoritele. În prezent, ceaiul verde și amestecurile pe bază de plante sunt cele mai populare. Cei mai mulți consumatori de ceaiuri sunt studenții, precum și intelectualii având între 30 și 50 de ani, iar tendințele de a consuma ceai sunt dictate mai degrabă de femei, ele fiind segmentul majoritar in shopurile noastre.
Vom continua si cu alte detalii, dar pana atunci, sa aveti parte de un week-end placut si de ceaiuri de calitate!
http://www.capital.ro/
De la asistat social la miliardar. Povestea creatorului WhatsApp, ucraineanul crescut in comunism, si culisele negocierii cu Zuckerberg
Fondatorul WhatsApp, ucraineanul Jan Koum, va intra in randurile miliardarilor imbogatiti pe internet, dupa incheierea tranzactiei de 19 miliarde de dolari prin care Facebook-ul lui Mark Zuckerberg va prelua aplicatia de mesagerie instant.
Pentru Jan Koum (38 de ani), noul statut contrasteaza cu tineretea petrecuta in Statele Unite, ca adolescent imigrant din Ucraina, crescut intr-o familie asistata social, scrie Bloomberg.
Jim Goetz, partener la fondul de capital de risc Sequoia Capital, spune ca aversiunea lui Koum fata de publicitate si folosirea datelor personale ale utilizatorilor pentru a vinde reclame provine din copilaria petrecuta in comunism, cu teama permanenta de "politia secreta".
Detesta publicitatea in business: "Nimeni nu adoarme cu gandul la reclamele pe care le va vedea maine"
Sequoia Capital este singurul investitor care a avut incredere in WhatsApp si a finantat devreme dezvoltarea companiei. Alaturi de Koum si Acton, Sequoia va fi al treilea mare castigator al mutarii Facebook.
WhatsApp nu aduna informatii referitor la numele, sexul, adresa sau varsta utilizatorilor. Pentru utilizarea serviciului este suficienta confirmarea numarului de telefon.
"Este o abordare clar contra pietei, influentata de experientele lui Jan dintr-o copilarie petrecuta intr-un stat comunist cu politie politica. L-a facut sa aprecieze mijloace de comunicare care nu sunt urmarite sau ascultate", explica Goetz intr-o postare publicata miercuri pe blogul fondului Sequoia Capital.
A lucrat la Yahoo pana in 2007. Doi ani mai tarziu lanseaza WhatsApp
Angajat la Yahoo pana in 2007, Koum a parasit compania alaturi de programatorul Brian Acton, deziluzionati de obsesia cu publicitatea a companiilor de servicii online.
In 2009, cei doi au infiintat propria firma, cu o strategie bazata pe crearea unei aplicatii de mesagerie usor de utilizat, ignorand complet advertisingul.
"Nimeni nu se trezeste dimineata gandindu-se la publicitate, nimeni nu adoarme cu gandul la noile reclame pe care le va vedea maine. Fara publicitate! Fara jocuri! Fara smecherii!", scria Koum in 2012 intr-o postare pe blog.
Din culisele negocierii unei super tranzactii
Strategia a dat roade. In cinci ani, WhatsApp a acumulat 450 milioane de utilizatori activi lunar, de doua ori mai multi decat Twitter. Miercuri, Mark Zuckerberg a cumparat compania pentru 19 miliarde de doalri, cea mai mare tranzactie din sectorul IT incepand din 2001, cand Time Warner fuziona cu AOL intr-o afacere de 124 miliarde de dolari.
Tot Bloomberg scrie ca Zuckerberg si Koum au negociat tranzactia timp de doi ani, in dese iesiri la cina si plimbari in parc. La inceputul acestei luni, fondatorul Facebook i-a facut fabuloasa oferta lui Koum. Creatorul WhatsApp a raspuns afirmativ ofertei chiar pe 14 februarie, cand a dat, practic, buzna peste Zuckerberg si sotia acestuia, in casa, unde cei doi savurau o cina romantica de Ziua Indragostitilor, relateaza si Business Insider.
Koum si Acton vor deveni miliardari in dolari dupa perfectarea vanzarii.
Koum va primi un post de director in Consiliul de Administratie al Facebook, compania care opereaza cea mai mare retea de socializare din lume, cu peste 1,2 miliarde de utilizatori, afaceri de 8 miliarde de dolari pe an si o capitalizare de piata de 173 miliarde de dolari.
Brian Acton, al doilea co-fondator WhatsApp, a fost respins la un interviu de angajare la Facebook
Acton (44 de ani) a crescut in statul american Michigan si a fost cel de-al 44-lea angajat al Yahoo, potrivit revistei Wired. In perioada petrecuta la Yahoo, Acton s-a ocupat de publicitate, comert electronic si servicii de calatorie. Acton a investit in timpul boom-ului dot-com si a pierdut milioane de dolari odata cu spargerea balonului speculativ.
Koum a fost adus la Yahoo de Acton, care i-a fost mentor, potrivit Forbes. In 2009, Acton anunta pe Twitter ca a incercat sa se angajeze la Facebook, dar a fost respins. Cateva luni mai tarziu, cei doi au fondat WhatsApp cu scopul de a crea o platforma de mesagerie usor de utilizat, care permite utilizatorilor sa evite tariful perceput de operatorii de telefonie mobila pentru SMS-uri.
Noua companie nu a investit in marketing si nu a angajat un specialist in relatii cu publicul, pariind ca aplicatia va deveni populara datorita recomandarilor castigate din partea utilizatorilor. WhatsApp a luat avant in cercuri de prieteni sau familii separate de granite, in special in Europa, unde costul SMS-urilor internationale reprezinta o problema.
Koum si Acton au preferat discretia. Sediul companiei din Mountain View, California, nu are nici macar un panou la intrare, potrivit lui Goetz. "In timp ce alti concurenti promovau jocuri si incerca sa-si accelereze extinderea, Jan si Brian s-au devotat unui serviciu curat, foarte rapid, care functioneaza perfect", noteza investitorul.
Strategia WhatsApp de a ignora complet publicitatea contrazice flagrant modelul de afaceri al Facebook, care cauta permanent noi modalitati de a vinde spatiu publicitar si de a transforma in venituri volumele uriase de informatii pe care le acumuleaza despre utilizatorii sai.
Koum a precizat pe site-ul companiei ca WhatsApp isi va pastra autonomia si va continua sa opereze independent.
InCont.ro, 20 februarie 2014