n perioada 12 - 15 martie 2014 la Centrul Internaţional de Expoziţii MOLDEXPO S.A. se va desfăşura Expoziţia Internaţională Specializată de maşini, echipamente şi tehnologii pentru complexul agroindustrial MOLDAGROTECH (spring ) -2014, ediţia a XXVI-a.

Expoziţia reprezintă un eveniment excepţional în ajunul lucrărilor de cîmp de primăvară, care atrage un număr impunător de vizitatori - specialişti din sectorul rural agrar: conducători ai întreprinderilor agricole, agronomi, mecanizatori, producători agricoli, fermieri, deasemenea întreprinderi de prelucrare din sectorul agroindustrial.

Scopul expoziţiei MOLDAGROTECH (spring) - demonstrarea succeselor tuturor producătorilor din complexul tehnico-agroindustrial, a mijloacelor de protecţie a plantelor şi îngrăşămintelor, atragerea investiţiilor, implementarea tehnologiilor avansate, care asigură creşterea unei producţii agricole pur ecologice.

Organizator: C.I.E. "MOLDEXPO" S.A.
Co-organizator: Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare al Republicii Moldova
Sponsor general: WT Agro Profi

Suport informaţional:
Reviste : Agroterra, Agricultura Moldovei, Omnibus;
Ziare: Панорама, Молдавские Ведомости, Makler, Аргументы и факты, Труд7, Economist, Vocea Poporului; Curierul Agricol;

Parteneri web: AllExpo, AllMoldova, Agro Top.md, agenda md, Agrobiznes.md, Fermierul.md, Noi. md, MyBusiness. md, 7 days.md, Tendinţe.md, 9999.md.

Expoziţia Internaţională Specializată MOLDAGROTECH (spring) este un eveniment important, care stabileşte vectorul de dezvoltare al complexului agroindustrial din Moldova. Expoziţia contribuie la realizarea proiectelor naţionale de prioritate, avînd drept tendinţe eficacitatea complexului agroindustrial din republică, modernizarea şi înnoiriea echipamentului tehnic a întreprinderilor din ţară.

La expoziţie vor participa peste 130 de companii din 11 ţări: Republica Moldova, Austria, Belgia, Bulgaria, Corea de Sud, Grecia, Franţa, România, Cehia, SUA şi Ucraina.

MOLDAGROTECH (spring) se bucură de o popularitate imensă, creşterea numărului de participanţi prezintă o dovadă în plus despre eficacitatea şi importanţa organizării unui astfel de eveniment. 25 de companii vor participa pentru prima dată la expoziţia de primăvară.Este necesar de menţionat, că 70% de participanţi autohtoni şi 30% participanţi de peste hotare constituie numărul total al participanţilor din sectorul agroindustrial prezenţi la MOLDAGROTECH (spring).

Oferta expoziţională a evenimentului va fi structurată pe tematici şi prezentată în pavilionul central şi pe spaţiile exterioare. Producătorii locali şi de peste hotare, importatorii şi distribuitorii vor oferta lucrătorilor agricoli cele mai cunoscute branduri locale şi internaţionale pe toate domeniile sectorului agroindustrial:

Tehnică pentru complexul agroindustrial
Sisteme de irigare şi alimentare cu apă în agricultură, tehnică pentru lucrări de ameliorare, hidroinstalaţii.
Echipamente pentru industria alimentară şi prelucrătoare.
Fertilizanţi şi mijloace de protecţie a plantelor.
Medicină veterinară şi preparate biologice.
Producerea nutreţurilor combinate. Concentrate, premixuri, adaosuri furajere şi vitamine.
Material semincer, flori,plante medicinale, pomi fructiferi şi plante decorative
Tehnologia creşterii culturilor agricole în teren protejat. Sere, pepiniere, folii pentru sere.
Tehnologii de cultivare intensivă a plantelor agricole.
Ambalaj pentru transportare
Finanţare şi asigurare în agricultură.

O mare varietate de material semincer şi săditor, puieţi de pomi fructiferi şi viţă de vie, plante medicinale şi decorative, răsaduri de legume şi flori ş.a. vor fi expuse la târgul organizat pe spaţiile exterioare ale MOLDEXPO.

Program conex

Principalele manifestări ale programului conex vor cuprinde direcţii practice, care vor fi consacrate acţiunilir concrete de activitate şi dezvoltare a sectorului agroindustrial.

În cadrul expoziţiei va fi organizat Concursul Internaţional „Util pentru Moldova", scopul căruia este de a contribui la dotarea tehnică şi tehnologică a sectorului agroindustrial din ţară. La concurs s-au înscris deja 20 participanţi. Celor 25 mostre noi de tehnică agricolă, produse fitosanitare şi de îngrăşăminte a producătorilor şi distribuitorilor li se vor decerna Marele Premiu, medalii de aur, de argint, de bronz şi diplome ale Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare al Republicii Moldova.

În cadrul seminariilor şi meselor rotunde se vor discuta cele mai relevante şi mai actuale teme din sectorul agroindustrial al ţării, cum ar fi:

Politicile de subvenționare pentru anul 2014. Acordul de asociere RM – UE.
Organizator: Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură
Condiții de comercializare a mijloacelor tehnice din fondul de susținere a producătorilor agricoli. Sistemul de lucrare a solului cu tehnologiile no-till şi mini-till.
Organizator: Institutul de Tehnică Agricolă "MECAGRO"
Proprietatea Intelectuală – suport pentru dezvoltarea întreprinderii
Organizator: AGEPI
Protecția plantelor și controlul semincer - probleme, realizări și perspective
Organizator: Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA)
Evaluarea stării de calitate a resurselor naturale cu aplicarea Sistemului Informațional Digital
Organizator: Institutul de Pedologie, Agrochimie și Protecție a Solului "N.Dimo"
Masă rotundă: Formarea și tăierea pomilor fructiferi (măr, prun, piersic, cireș)
Organizator: Universitatea Agrară de Stat din Moldova
Masa rotundă: Creşterea culturilor de cîmp conform tehnologiei TWIN-ROW (70-80 mii plante/ha).
Organizator: Serviciul produse de fitotehnie,, Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare.

Expoziţia va fi completată de un program de activitate diversificat, prezentat de co-organizatorii şi partenerii evenimentului. Programul va oferi specialiştilor demonstraţii ale tehnicii agricole în acţiune, prezentări ale celor mai renumite brănduri din domeniu, posibilitatea să obţină consultaţii profesionale de la reprezentanţii ministerului de profil şi de la experţii din domeniu cu privire la cele mai recente tehnologii, să discute importante probleme de dezvoltare a complexului agroindustrial.

Moldagrotech punе la dispoziţia participanţilor şi fermierilor spaţiul ideal de ofertare, negociere si contractare. Producătorii agricoli vor beneficia cu această ocazie de o platforma perfectă pentru dezvoltarea afacerilor.

Deschiderea oficială a expoziţiei va avea loc pe 12 martie 2014, la ora 11:00, în pavilionul central al Centrului Internaţional de Expoziţii MOLDEXPO S.A.

Vă aşteptăm la MOLDAGROTECH (spring)-2014!

Program expoziţie:

12-14 martie – 10.00-18.00
15 martie – 10.00 -16.00

10.03.2014, Chișinău - Mai multe ședințe de informare a agenților economici
asupra avantajelor oferite de Acodul de creare a Zonei de Comerț Liber
Aprofundat și Cuprinzător cu Uniunea Europeană (ZLSAC) au avut loc săptămâna
trecută la inițiativa Ministerului Economiei. Acestea s-au desfășurat la
Bălți, Edineț și Comrat, runda de seminare fiind organizată în colaborare cu
Camera de Comerț și Industrie, cu sprijinul Corporației Financiare
Internaționale și a Guvernului Suediei.

Șefa Direcției regimuri comerciale și OMC din cadrul Ministerului Economiei,
Inga Ionesii, a informat că ZLSAC urmează să ofere exportatorilor din
Moldova acces liber pe piața UE, o piață de cca 500 de milioane de
consumatori cu cea mai mare putere de cumpărare. Acordul prevede eliminarea
taxelor vamale și barierilor netarifare, perspective clare de export a
produselor agroalimentare, acces liber pe piața comunitară a serviciilor,
preluarea standardelor europene și normelor aferente infrastructurii
calității. Drept urmare, economia moldovenească se va reorienta de la comerț
la producere, având posibilitatea să-și consolideze eforturile pe ramuri
pentru a penetra piețele externe, inclusiv cu asistența tehnică și
financiară a UE direcționată spre ridicarea competitivității produselor
autohtone.

ZLSAC presupune o agendă extensivă de armonizare a legislației, urmând a fi
adoptate peste 300 de acte legislative ale UE, și acoperă toate grupele de
mărfuri și servicii, precum și liberalizarea capitalului și mobilizarea
persoanelor fizice. Totodată, barierele tarifare și netarifare vor fi
eliminate reciproc. În același timp Moldova va avea posibilitatea să-și
protejeze piața internă pentru anumite produse sensibile până la 7 ani in
sectorul industrial și pînă la 10 ani în sectorul agricol.

Astfel, taxele vamale vor fi păstrate pentru o perioadă de 3 ani, cu o
reducere anuală de 33% la materialele plastice, articolele din acestea și
materiale textile, la materiale de construcții taxele vamale se vor păstra
pentru 5 ani cu o reducere anuală de 20%, precum și pentru materiale
plastice (tuburi, țevi etc), îmbrăcăminte, încălțăminte, articole din sticlă
și mobilier, iar covoarele importate vor fi taxate încă 7 ani după intrarea
în vigoare a ZLSAC, taxa fiind redusă anual cu 15%.

Pentru produsele agricole care nu se produc în Moldova și constituie materie
primă taxele vamale vor fi eliminate imediat, iar pentru cele sensibile va
fi prevăzută o perioadă de tranziție până la 10 ani. Printre produsele
protejate se numără fructele, legumele, băuturile alcoolice, cașcavalurile
de specialitate. Pentru produse foarte sensibile vor fi instituite cote
tarifare în limita cărora importurile nu vor fi taxate, acestea referindu-se
la carne și produse din carne, lapte și produse lactate, dulciuri, etc.

Inga Ionesii a mai precizat că, potrivit prevederilor acordului, după trei
ani de funcționare a ZLSAC, părțile vor evalua situația în comerțul cu
produse agricole și, în dependență, de dezvoltarea capacităților de
producere și export, vor putea cere majorarea cotelor la anumite produse.

Eugen Osmochescu, ICF, a atenționat că, după intrarea în vigoare a Acordului
de comerț liber, agenții economici vor trebui să activeze pe piața internă
după aceleași reguli ca și în cazul exporturilor pe piața europeană. Astfel,
întreprinderile moldovenești vor avea la dispoziție câțiva ani și multiple
mecanisme oferite de Guvern și partenerii de dezvoltare pentru a-și spori
competitivitatea până la nivelul companiilor europene.

Press-release

10.03.2014, Chișinău - În contextul zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, marcată anual la 15 martie, Ministerul Economiei şi Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor, organizează, în înperioada 10 - 16 martie 2014, „Săptămâna de informare a consumatorilor". Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor în acest an se desfășoară sub genericul, stabilit de Consumers International, „Drepturile consumatorilor în era comunicaţiilor mobile".

Unul din primele evenimente de informare a consumatorilor va avea loc pe 11 martie curent în incinta Institutului Naţional de Standardizare din strada E. Coca 28, cu începere de la ora 10.00, unde va fi organizată o masă rotundă cu genericul „Era comunicației mobile".

În Republica Moldova există circa 3 milioane de consumatori ale acestor tipuri de servicii, iar Ministerul Economiei și-a asumat rolul de a armoniza legislația națională la aquis-ul comunitar, pentru a le asigura consumatorilor drepturi similare cu cele ale cetățenilor Uniunii Europene. Astfel, în anul 2013 au fost transpuse în legislaţia naţională două directive UE şi anume Legea privind supravegherea pieţei şi Legea despre încheierea şi executarea contractelor la distanţă privind serviciile financiare de consum.

În cadrul „Săptămânii de informare a consumatorilor", Ministerul Economiei și Agenția pentru Protecția Consumatorilor vor organiza o serie de evenimente ce au ca scop promovarea respectării drepturilor consumatorilor și informarea cetățeniilor cu privire la drepturile lor în raport cu furnizorii de bunuri și servicii. Astfel, în perioada 04 - 21 martie 2014 vor fi organizate consultații gratuite în centre comerciale din muncipiul Chișinău și în 16 localități rurale. De asemenea, vor fi organizate cursuri în 24 de instituții de învățământ din țară în cadrul Campaniei de informare dedicată tinerilor consumatori "Cunoașteți Drepturile! ACȚIONEAZĂ!.

Graficul desfășurării vizitelor de consultanță

N/o

Data/ora

Localitatea

Loculdesfășurării

Joi 06.03.2014

1

06.03.2014

Sadovoe,R-nu Bălți

Casa   de cultură

Marți 11.03.2014

2

11.03.2014

mun.Chișinău

 

Pretura sectorului Rîșcani

3

11.03.2014

mun.Chișinău

 

Pretura sectorului Botanica

4

11.03.2014

Mereni,r-nul Anenii Noi

PrimăriaMereni,

 

 

Bulboaca,

r-nul Anenii Noi

 

PrimăriaBulboaca

 

Miercuri 12.03.14

5

12.03.14

Elisaveta

mun. Bălţi

 

PrimăriaElisaveta

 

6

12.03.14

Cotiujeni,

r-nul Briceni

 

PrimăriaCotiujeni

 

Joi 13.03.2014

7

13.03.2014

Ungheni

 

Consiliul Raional

8

13.03.2014

Cimișlia

 

Consiliul Raional

9

13.03.2014

Căușeni

 

Consiliul Raional

10

13.03.2014

mun. Bălți

 

Primăria

11

13.03.2014

Ceadîr Lunga

 

Primăriei

12

13.03.2014

Cricova

 

Primăria

13

13.03.2014

Grătiești

 

Primăria

Vineri     14.03.14

14

14.03.14

Puhăceni,

r-nul Anenii Noi

 

Primăria

15

14.03.14

Varnita, r-nul Anenii Noi

 

Primăria

16

14.03.14

Fălești

 

Primăria

 

 

Duminică, 09 Martie 2014 20:41

Work&Travel în SUA: experiența personală

Natalia Fomina (Chișinău), studentă la facultatea de jurnalism a Universității Babeș-Bolyai (Cluj-Napoca, România)

În prima zi de primăvară, la Leogrand Convention Center a avut loc un fashion-show de amploare de colecții primăvară-vară a brandurilor moldovenești, în cadrul campaniei de promovare a industriei ușoare autohtone Din inimă – branduri de Moldova.

Duminică, 09 Martie 2014 19:26

Ca la mama acasă

Le prezentăm cu drag cititorilor noștri un startup gustos și de folos. Cofetăria Vanille. Produce torturi la comandă în Chișinău și, totodată, pentru comercializarea lor în cadrul rețelelor de supermarketuri. Trăsătura distinctivă a acestor articole constă în faptul că ele sunt făcute din produse naturale, fără careva adaosuri alimentare chimice.

Rucsandra Hurezeanu vorbeste despre ziua de 8 martie si despre puterea pe care femeile au dobandit-o in mediul de afaceri si, in general, in lumea in care traim astazi.

Duminică, 09 Martie 2014 09:17

Cum sa iti simplifici business-ul

medium 8233288287Daca ai impresia ca ziua este prea scurta, iar procesele de rutina cerute de conducerea unei afaceri nu iti lasa timp si de lucruri cu adevarat importante, cum ar fi dezvoltarea de noi idei, este timpul sa incerci o simplificare a business-ului. Iata cativa dintre cei mai importanti pasi, propusi de Entrepreneur.com.

TEHNOLOGIA

Simplifica tehnologia folosita in birourile angajatilor si vei vedea ca nu va mai fi o bataie de cap pentru nimeni.

Server de documente

Spre deosebire de retelele de calculatoare, serverele ofera mai multa fiabilitate si ajuta la imbunatatirea afacerii tale.

Pastreaza documentele importante pe un server central, astfel iti va fi mult mai usor sa tii o evidenta a documentelor pe zile.

Reteaua de telefonie

Foloseste tehnologia VoIP, pentru a inlocui telefonia fixa traditionala. VoIP se refera la transmiterea fluxului audio prin retelele de internet.

Acest tip de telefonie ofera mai multe servicii, la un pret mult mai scazut.

Spre exemplu, apelurile vocale pot fi atasate unui mail.

Programe de contabilitate

Utilizeaza programe de contabilitate online pentru a scapa de durerile de cap generate de calculele pe hartie dar si pentru a salva timp si bani.

Verifica daca software-ul de contabilitate poate genera in mod automat facturi si e-mailuri de atentionare atunci cand intarzii cu platile.

Internet

Transforma site-ul afacerii tale in punctul principal de acces al clientilor.

Trebuie sa te asiguri ca vizitatorii pot gasi aici toate informatiile de care au nevoie.

O lista cu intrebari frecvente se poate dovedi de real ajutor pentru vizitatorii site-ului tau.

Foloseste instrumente de social media si tine un blog pe care sa scrii zilnic.

BANII

Tine cont de aceste sfaturi pentru a-ti gestiona mai bine finantele.

Bancile

Majoritatatea antreprenorilor nu sunt constienti de cat de mult platesc pentru serviciile bancare, luna de luna.

Cere un extras de cont de la banca si verifica toate detaliile privind platile efectuate, sumele intrate in cont, soldul la zi, dar si comisioanele incasate de banca pentru fiecare tip de servicii.

Plateste la timp

Poti plati facturi mai mici in avans? Daca ai o factura lunara de 15 dolari, dar optezi sa platesti 90 dolari la 6 luni, vei economisi 1.95 dolari si nici nu vei plati penalizari.

Cel mai bun lucru este ca nu vei pierde timpul cu plata facturilor.

Plateste toate asigurarile o data

Beneficiaza de reduceri la politele de asigurari. Plateste toate asigurarile afacerii o singura data pe an (si nu in 3-4 transe). Fii sigur ca vei economisi atat timp cat si bani.

MANAGEMENTUL

Conducerea propriu-zisa a angajatilor este, probabil, cea ma dificila activitate pentru un antreprenor.

Angajeaza strategic

Creeaza un formular online si adauga criterii eliminatorii legate de program, salariu si nivel educational.

Sa fii selectiv inseamna sa angajezi cat mai repede si apoi sa te intorci la treburile tale.

Apeleaza la un CFO (sef executiv)

La un moment dat, contabilul nu va fi in masura sa tina pasul cu dezvoltarea afacerii.

Una dintre cele mai mari greseli ale antreprenorilor este aceea ca ei nu realizeaza cat de important este un CFO in cadrul unei companii.

In ziua de azi, exista chiar companii specializate in angajarea de sefi executivi.

Poti "inchiria" un CFO care sa vina o data pe saptamana sau o data pe luna, in functie de nevoile companiei.

Lantul de aprovizionare

Parteneriatele solide cu furnizorii sunt critice in crearea lantului de aprovizionare.

Pastreaza o relatie cat mai stransa cu cat mai multi prestatori de servici, influentand astfel puterea de cumparare.

Functia de HR

Ia in considerare externalizarea anumitor activitati care tin de functia de resurse umane a unei companii.

Antreprenorii petrec pana la o treime din timpul lor realizand state de plata sau alte activitati administrative.

De asemenea, acestia risca penalizari in cazul in care nu respecta termenele limita de plata a impozitelor sau daca datele completate sunt incorecte.

Mai putine sedinte

Chiar sunt necesare intruniri cu membri ai staff-ului companiei in fiecare saptamana?

Mai putine sedinte inseamna mai putine vorbe si mai multa actiune.

Angajatii iti vor fi recunoscatori pentru formularea scurta si la obiect.

Potrivit unui studiu citat de Entrepreneur.com, 60% dintre directori s-au plans de timpul pierdut cu sedintele, iar 74% sunt de parere ca sedintele sunt inutile.

MARKETINGUL

Sa captezi atentia cunsumatorilor este putin mai dificil. Iata cateva sfaturi pentru pentru a creste eforturile de marketing.

Cerceteaza piata

Ce cred clientii despre compania ta? Niciodata nu iti construiesti brand-ul de unul singur, clientii sunt la fel de implicati.

Promovarea incrucisata

Parteneriatele strategice alaturi de companiile locale te vor ajuta sa evoluezi.

Daca mai exista in zona afaceri concurente cu afacerea ta ati putea ajunge la o intelegere de a va promova reciproc prin promovare incrucisata.

Adreseaza-te direct consumatorului

Iti petreci majoritatea timpului batand pe la usile marilor retaileri si incerci sa economisesti tot mai mult pentru reclamele televizate, in timp ce jumatate dintre consumatorii din SUA au conexiuni de banda larga la Internet?

Se pare ca din ce in ce mai multi antreprenori incep prin a-si comercializa produsele direct consumatorului.

Niciodata nu a fost mai ieftin sau mai usor sa iti faci propriile reclame si sa le postezi apoi pe site-ul tau.

Aceasta poate fi o modalitate sigura pentru o afacere mica care nu isi poate face reclama la TV.

TIMPUL

Iata cateva dintre cele mai importante metode de "time management":

Decide ce trebuie externalizat

Nu trebuie sa faci tu toate lucrurile, lasa-i si pe ceilalti sa rezolve incurcaturile.

Daca delegi cateva sarcini, vei avea mai mult timp sa te concentrezi asupra altor lucruri importante.

De asemenea, invata sa delegi sarcini si angajatilor.

Creeaza limite

Dupa masa de pranz, ia o scurta pauza de 10 minute. Aloca din acest timp convorbirilor personale. Apoi, stabileste un interval de timp si zi de zi iesi din birou, chiar daca esti ocupat.

Nu uita sa iti petreci macar doua ore facand ceva distractiv, daca ai de gand sa lucrezi pana tarziu. Familia iti va fi recunoscatoare.

Creeaza liste scurte de prioritati

O lista de prioritati nu este altceva decat o lista de dorinte.

O lista lunga de prioritati nu este niciodata productiva. Fixeaza-ti la inceputul zilei 3 sarcini principale pe care trebuie obligatoriu sa le rezolvi. Restul poate astepta.


http://www.business24.ro/

pityokas kenyerOmul de afaceri Dioszegi Laszlo din Sfântu Gheorghe, proprietar al unei brutării din oraş, a început să vândă pâine tradiţională secuiască din cartofi şi în Marea Britanie, unde şi-a dechis recent o brutărie, el spunând că englezii apreciază foarte mult acest produs.

Dioszegi Laszlo a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX că a deschis recent, alături de un prieten, o brutărie în oraşul Luton, aflat la aproape 35 de kilometri de Londra.

Dioszegi a spus că ideea deschiderii brutăriei a aparţinut prietenului său din Sfântu Gheorghe, dar care trăieşte de cinci ani la Londra.

"El a venit cu ideea să deschidem o brutărie la Londra, însă acolo preţurile la chirii sunt foarte mari, astfel că am deschis brutăria în Luton, lângă aeroport, la circa 35 de kilometri de Londra. Pâinea o transportăm zilnic la Londra şi o vindem în mai multe magazine", a afirmat Dioszegi.

Omul de afaceri din Covasna mai spune că brutăria produce acum 300-400 de pâini pe zi, fără o reclamă "prea mare".

"Am dus acolo un brutar din Sfântu Gheorghe. Încă nu putem vorbi despre o producţie mare, dar sper că vom ajunge la cel puţin 3.000-4.000 de pâini pe zi. Acum facem doar pâine tradiţională secuiască din cartofi, dar vom face şi franzele, avem cerere în acest sens, iar pe viitor şi pâine de secară, precum şi semialbă", a mai afirmat Dioszegi Laszlo.

Potrivit acestuia, cei mai mulţi clienţi sunt acum români şi maghiari stabiliţi în Anglia, dar au început şi englezii să cumpere pâinea secuiască, pe care o apreciază foarte mult.

"Prietenul meu este un român din Sfântu Gheorghe şi astfel are cunoştinţe printre români, iar eu, maghiar fiind, am cunoştinţe între maghiarii din Londra, deci avem aceste două grupuri de clientelă, dar încetul cu încetul au început să cumpere şi englezii produsul nostru şi îl apreciază foarte mult. Englezii spun că nu au mâncat o pâine aşa de bună niciodată", a spus Dioszegi Laszlo.

Brutăria Diószegi din Sfântu Gheorghe a fost înfiinţată în anul 1994, având atunci doi angajaţi. Acum, firma are 160 de angajaţi, zece cuptoare şi preia comenzi din zece judeţe din ţară. Totodată, o dată pe săptămână exportă pâine şi pentru românii din Bergamo (Italia). Brutăria lui Dioszegi Laszlo are zece magazine proprii de prezentare.

Anul trecut, brutăria Diószegi a copt cea mai mare pâine tradiţională cu cartofi din lume, de 96,6 kilograme, în 7 noiembrie 2013 World Record Academy omologând acest record la categoria "Pâine rustică".


http://www.zf.ro/

1367376891 1764Serviciile de Wi-Fi din localuri sau spatii publice pot fi periculoase, avertizeaza Europol, care le recomanda europenilor sa nu le foloseasca pentru a transfera informatii personale.

Troels Oerting, seful Departamentului de infractiuni informatice din cadrul Europol, spune ca utilizatorii de Internet ar trebui sa transfere date importante numai prin intermediul unor servicii in care au incredere deplina, arata BBC.

El sustine ca Europol a luat decizia de a pune oamenii in alerta, dupa ce a observat o crestere tot mai mare a atacurilor informatice prin intermediul serviciilor Wi-Fi.

"Am observat o crestere a utilizarii Wi-Fi pentru furtul de informatii, identitati, parole sau bani de la persoanele care folosesc aceste servicii publice. Trebuie sa ii avertizam pe oameni sa nu trimita informatii importante prin aceste servicii nesigure", a afirmat acesta.

Troels Oerting a mentionat ca astfel de transferuri trebuie sa fie facute numai de acasa, in niciun caz dintr-o cafenea, de exemplu, de unde nu ar trebui niciodata sa ne accesam contul bancar sau sa facem vreo tranzactie.

El a precizat ca toate serviciile de Internet din baruri, restaurante, parcuri sau alte astfel de spatii publice trebuie sa fie evitate pe cat posibil.


http://www.ziare.com/