10 aprilie 2014 – În cadrul şedinţei Consiliului de Administrare al Fondului pentru Eficiență Energetică, care a avut loc la 8 aprilie curent, a fost prezentat raportul de activitate al FEE pentru I Trimestru al anului 2014, situaţia la zi privind Apelurile de propuneri de proiect, fiind înaintate propuneri de modificare a structurii organizatorice şi a manualului operaţional al Fondului, precum şi intenția de lansare a Apelurilor de propuneri de proiect pentru sectorul privat şi iluminat public. Şedinţa a fost prezidată de ministrul Economiei, Valeriu Lazăr.

Potrivit raportului, în perioada 1 ianuarie ‐ 31 martie 2014 Fondul pentru Eficiență Energetică s‐a axat pe două activităţi principale: coordonarea caietelor de sarcini, oferirea consultanţei beneficiarilor privind perfectarea dosarelor pentru semnarea ulterioară a contractelor de grant în cadrul Apelului de Propuneri de Proiect nr. 1 și lansarea Apelului de Propuneri de Proiect nr. 3 pentru sectorul public.

Cu referire la Apelul de Propuneri de Proiect nr. 1 pentru sectorul public, 87 de solicitanţi de finanțare au inițiat procedurile prealabile semnării contractului de grant. De asemenea, în această perioadă au fost semnate patru Contracte de grant, instituţiile beneficiare fiind un liceu din Ungheni, Spitalul raional din Drochia, grădiniţa de copii din s. Bugeac, raionul Comrat și spitalul raional din Rezina.

În ceea ce priveşte Apelul de Propuneri de Proiect nr. 3, care a demarat la 21 ianuarie 2014, suportul financiar din partea Fondului va acoperi cel mult 75% din costul total eligibil al proiectului, iar contribuţia solicitantului de finanțare trebuie să fie de cel puțin 25%. Astfel, pentru edificiile instituţiilor publice vor fi efectuate investiţii în valoare de 150 mln. lei, ceea ce reprezintă valoarea totală oferită pentru finanțarea proiectelor eligibile în domeniul eficienţei energetice şi a surselor de energie regenerabile în cadrul acestui Apel. În perioada raportată s‐au efectuat 554 de programări pentru depunerea propunerilor de proiect. Până la ora actuală au fost depuse 195 propuneri de proiect, iar 98 au fost deja evaluate.

Un alt subiect din agenda şedinţei, aprobat de Consiliul de Administrare al FEE, a fost comprimarea termenului de programare a solicitanţilor pentru Apelul de propuneri de proiect nr.3 cu scopul optimizării procesului de depunere și evaluare a dosarelor. De asemenea, membrii Consiliului au susţinut iniţiativa de lansare a noilor apeluri de propuneri de proiect, dintre care unul va viza iluminarea stradală.

Pentru anul curent Fondul pentru Eficienţă Energetică şi-a propus valorificarea unui buget de 300 mln. lei. pentru proiecte de eficienţă energetică şi surse de energie regenerabile din sectoarele public şi privat în toate raioanele ţării.

Comunicat de presa

Comitetul de Gestionare pentru aria Prioritară „Sprijinirea competitivităţii întreprinderilor, inclusiv dezvoltarea Clusterelor" a Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (SUERD), s-a întrunit pentru prima oară la Chişinău în perioada 8 - 9 aprilie, curent.

Evenimentul a fost un prilej bun pentru analizarea stadiului de implementare a SUERD la care au participat oficiali din cadrul ţărilor membre SUERD, reprezentanţi ai Comisiei Europene şi ai Delegaţiei UE în Republica Moldova, dar şi pentru a pune în discuţie noi oportunităţi de colaborare în scopul sporirii competitivităţii întreprinderilor din regiune, încurajarea noilor iniţiative şi extinderea platformelor de comunicare.

În cadrul Comitetului de coordonare PAC 8, sunt create 7 grupuri tematice de lucru pe domeniile din Prioritatea a 8-a: „Inovare şi transfer tehnologic", „Tehnologie de mediu şi eficienţă energetică", „Cluster de excelenţă", „Educaţie şi formare profesională", „Educaţie antreprenorială", „Cooperarea organizaţiilor de afaceri", „Competitivitate în zonele urbane şi rurale", care au drept scop identificarea, elaborarea şi promovarea unor proiecte transnaţionale.

Totodată, reuniunea a reuşit să ofere elemente substanţiale pentru creşterea competitivităţii regiunii, iar reprezentanţii Ministerului Economiei şi Ministerului Educaţiei au prezentat evoluţiile dezvoltării economice din Republica Moldova, obiectivele şi acţiunile implementate pe segmentul educaţiei antreprenoriale şi au evidenţiat faptul că Moldova este interesată de dezvoltarea de proiecte în domeniul competitivităţii, economiei verzi, cercetării şi inovării, învățământului vocaţional, educaţiei antreprenoriale ş.a.

Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunării (SUERD) vizează dezvoltarea potenţialului economic şi îmbunătăţirea condiţiilor de mediu ale regiunii. SUERD este un răspuns pentru provocările cu care se confruntă cele 14 state membre ale strategiei (Germania Baden - Wuerttemberg şi Bavaria, Austria, Republica Cehă, Slovacia, Slovenia, Croaţia, Ungaria, Bosnia şi Herţegovina, Serbia, Muntenegru, Bulgaria, România, Republica Moldova şi Ucraina). Acestea, cu sprijinul Comisiei Europene, cooperează pentru a dezvolta proiecte şi acţiuni care înfruntă aceste provocări şi generează prosperitate în regiunea Dunării.

Serviciul de Informare şi Comunicare cu Mass-media
al Ministerului Economiei al RM

Locul desfăşurării: C.I.E. „Moldexpo", pavilioanele: central, nr.2, nr.3, spaţiile exterioare

Organizator: Centrul Internaţional de Expoziţii „Moldexpo" S.A.
Co-organizator: Agenţia Turismului a Republicii Moldova
Suport oficial: ANAT
ANTREC Moldova
Partener program: BMW Club Moldova

Între 10 şi 13 aprilie 2014, la Centrul Internaţional de Expoziţii MOLDEXPO se va desfăşura Expoziţia Internaţională Specializată de turism, agrement şi hoteluri TOURISM. LEISURE. HOTELS, ediţia a XIX-a.
Organizator : C.I.E. MOLDEXPO S.A.
Co-organizator: Agenţia Turismului a Republicii Moldova
Susţinere oficială: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din Moldova ANAT
Asociaţia Naţională de Turism Rural, Ecologic şi Cultural din Moldova

Suport media:
• revista "Работай и Отдыхай"
• ziarele Маклер, Панорама, Молдавские ведомости Аргументы и факты, Труд 7, ECOnomist, Vocea poporului

Parteneri web: AllExpo, Аll Moldova, AllFun, moldovaholidaу.travel, hotels.md, Noi.md, 9999.md, Mybusiness.md, Biznes.md

Acestea exclud necesitatea deținerii capitalului social al societății în mărime de cel puțin 5,4 mii lei, transferării până la momentul înregistrării de stat a companiei a mijloacelor financiare în mărime de cel puțin 40% din capitalul social. Potrivit modificărilor adoptate, mărimea capitalului social al societăților cu răspundere limitată va fi stabilit de fondator în regulamentul său. Totodată, a fost anulată cerința pentru persoanele juridice de a deține obligatoriu ștampilă pentru înregistrare. Documentul mai prevede înregistrarea obligatorie a contribuabililor la organul fiscal doar în cazul în care numărul de identificare de stat nu este cod fiscal. Modificări similare vor fi operate în Codul Fiscal, Codul Civil, Legea privind principiile de bază de reglementare a activității antreprenoriale, Legea privind societățile cu răspundere limitată, care au menirea să optimizeze procedura, timpul și cheltuielile antreprenorilor la etapa lansării afacerii, precum și pentru îmbunătățirea poziției Moldovei în ratingul Băncii Mondiale Doing Business. – InfoMarket

Duminică, 06 Aprilie 2014 16:40

Napoli, ghid turistic 2014

În fiecare an, înainte de începerea sezonului turistic, subdiviziunea economică a Camerei de Comerț Napoli, compania COMTUR, organizează excursii de presă pentru jurnaliștii italieni și cei internaționali. Anul acesta, la o astfel de excursie, pentru prima dată au participat reprezentanți ai mass-mediei autohtone.

Desigur, în Moldova este o cerere pentru articolele giuvaiere și aceasta va exista atâta timp cât femeile vor avea dorința de a se împodobi și, în mod general, de a arăta bine.

Duminică, 06 Aprilie 2014 15:39

„Chestiile” de lemn ale lui Pavel Doltu

Panouri voluminoase cu gravuri, motivatoare (cuvântul-cheie), cuiere personalizate pentru haine, accesorii-fluturași, suporturi inedite pentru bijuterii – noi produse din lemn, care au apărut pe piața Moldovei datorită maestrului handmade, Pavel Doltu.

3100872218 1395c92056McDonald's, cel mai mare lanţ de restaurante de tipul fast-food, are venituri mai mari decât orice alt competitor al său. Un restaurant de dimensiune medie din SUA însumează venituri de 2,6 milioane de dolari (1,8 milioane de euro), dublu faţă de Burger King, al doilea fast-food în topul preferinţelor consumatorilor, conform datelor furnizate de cele 2 companii, citate de Bloomberg Businessweek.


McDonald's are mai mult clienţi în afara orelor de vârf


Programul Mic Dejun este unul dintre principalii factori care au ajutat lanţul de restaurante să se distanţeze de Burger King, a declarat Darren Tristano, vicepreşedintele executiv al firmei de consultanţă în industria alimentară Technomic. În plus, produsele oferite de McCafe au contribuit la creşterea vânzărilor în afara orelor de vârf. Efectele acestui trend explică de ce Taco Bell a introdus produse pentru micul dejun sau de ce Starbucks îşi extinde meniul de seara în cât mai multe cafenele.

Puterea Happy Meal-ului

10 procente din totalul vânzărilor companiei provin din meniurile destinate copiilor, în timp ce Burger King încă mai încearcă să atragă acest segment de consumatori.

Happy Meal-urile cunt cele mai promovate produse de tip fast-food pentru copii.

Eficienţa

În ciuda provocărilor operaţionale care au încetinit serviciile companiei, McDonald's continuă să fie mai eficient spre deosebire de competitori. Serviciul McDrive a fost îmbunătăţit astfel încât să poată prelua comenzi de la un număr mai mare de clienţi, a declarat Tristano, iar pentru a creşte eficienţa, un al treilea serviciu la fereastră va fi introdus. În medie, durează 189,49 secunde pentru un client să îşi poată ridica comanda de la McDrive, faţă de 198,48 în cazul Burger King, scrie QSR Magazine.

Campaniile de marketing

Cheltuielile cu campaniile de marketing sunt mult mai ridicate în cadrul lanţului de fast-food McDonald's, faţă de cele ale Burger King. În 2012, costurile suportate de McDonald's pentru promovare au fost de 787,5 milioane de dolari (570,33 milioane de euro) comparat cu 78,2 milioane de dolari în cazul Burger King. Anul trecut, diferenţa a crescut vizibil, când Burger King a cheltuit doar câteva milioane de dolari pentru campaniile de maketing, astfel încât să poată folosi sume mai mari pentru reînnoirea echipamentelor.
http://www.zf.ro/

Romanul-care-a-redus-consumul-de-carburant-a-luat-aurul-si-premiul-special-la-GenevaInginerul auto Corneliu Birtok-Baneasa a reusit sa castige medalia de aur si premiul delegatiei din Hong Kong la Salonul International de Inventii de la Geneva cu un dispozitiv de transfer al aerului care reduce consumul de carburant cu peste 5% la camioane si autobuze, in conditii de trafic.

"Am fost jurizat de patru membri ai unui juriu international, specialisti in industria auto. Acestia au apreciat aplicabilitatea inventiei mele, in special eficienta in cazul autobuzelor, unde viteza de deplasare este redusa si sunt multe opriri. Cu toate acestea, dispozitivul dinamic de transfer al aerului (DDTA) isi pastreaza eficienta, iar consumul de carburant se reduce cu pana la 7%", a declarat, sambata, inventatorul Corneliu Birtok-Baneasa, aflat inca la Geneva.

Inventia inginerului din Deva a fost testata de acesta timp de trei ani, pe camioanele unei firme din Deva. Probele practice au aratat o reducere a consumului de carburant cu 5-7% si o crestere a puterii motorului cu 4%, in conditii de trafic normal. Rezultatele au fost confirmate si in conditii de laborator, la Facultatea de Inginerie din Hunedoara.

"Dispozitivul este testat acum si pe autobuzele companiei de transport local din municipiul Alba-Iulia, iar rezultatele sunt foarte bune", a adaugat Corneliu Birtok-Baneasa.

Transportatorii romani ar putea fi interesati de inventia sa

Potrivit inventatorului, dispozitivul pe care l-a creat a intrat in atentia Asociatiei Romane pentru Transport Rutier International (ARTRI), care ar putea fi interesata sa promoveze inventia pe camioanele sale. Un calcul efectuat de inginerul auto, inainte de a pleca la Geneva, arata ca la o firma de transport in care masinile pot parcurge chiar si un milion de kilometri pe an reducerea de carburant rezultata prin aplicarea inventiei ar putea duce la scaderi semnificative ale costurilor.

"Ganditi-va la o reducere a consumului cu numai doi litri la suta de kilometri. Pe ansamblu, rezulta o economie substantiala, deloc de neglijat in conditiile si la preturile actuale ale carburantilor", explica inginerul auto.

De altfel, ARTRI l-a sprijinit pe Corneliu Birtok-Baneasa sa participe la Salonul International de Inventii de la Geneva, dupa ce acesta a fost selectat in delegatia Romaniei de catre Ministerul Educatiei Nationale.

Consum mai mic de carburant - inventia unui roman premiat cu aur la Geneva

In ceea ce priveste actuala editie a Salonului International de Inventii de la Geneva (2-6 aprilie), Corneliu Birtok-Baneasa a remarcat prezenta mare a inventiilor provenite din tarile asiatice. In acest context, delegatia inventatorilor din Hong Kong i-a acordat romanului premiul pentru cea mai buna inovatie (Best Innovation Award).

Inginerul din Deva este cunoscut in lumea stiintifica pentru inventiile sale destinate autovehiculelor, primul dispozitiv fiind un filtru de aer special care permite reducerea consumului de benzina cu 10% la autoturisme si autoutilitare. Inventia a fost pusa in practica sub forma unui produs ce poate fi folosit de beneficiarii directi sub forma unui kit de instalare.

Corneliu Birtok-Baneasa se afla la cea de-a sasea participare la Salonul International de Inventii de la Geneva, fiind medaliat cu aur in anii 2010, 2012 si 2013, cu argint in 2009 si cu bronz in 2011.
http://www.business24.ro/