Duminică, 20 Aprilie 2014 15:39

Bani europeni pentru turism moldovenesc

În cadrul expoziției internaționale specializate "Tourism. Leisure. Hotels" (10-13 aprilie), Asociația de Dezvoltare a Turismului în Moldova a povestit despre noile proiecte turistice din țară.

Duminică, 20 Aprilie 2014 15:13

Atenție: sorg!

"Din el sunt realizate 56 de tipuri de produse, de la zahăr până la biogaz și biocombustibil", - povestește Gheorghe Moraru – șeful laboratorului de selectare a culturilor de sorg al Institutului de Cercetare pentru Protecția Plantelor al Academiei De Științe din Moldova, doctor în științe agricole, academician în cadrul Academiei Internaționale de Ecologie și Securitate a Vieții.

Duminică, 20 Aprilie 2014 14:46

Responsabilitatea socială a afacerii

În Occident, responsabilitatea socială a afacerii reprezintă, de mult timp, un lucru normal. În timp ce în Moldova, acest concept este relativ nou.

premiu-Irewind-Bogdan-Manoiu-2-525x350Start-upul mixt fondat de un român vinde acţiuni în valoare de 4 milioane de euro.
IREWIND, firma care a dezvoltat un sistem de filmare inteligentă pentru sportivi, va vinde acţiuni în valoare de 4 milioane de euro unor „nume sonore" din businessul internaţional, potrivit declaraţiilor lui Bogdan Mănoiu, co-fondatorul start-upului elvețian şi acţionarul majoritar. Printre acţionarii actuali se numără şi miliardarul român Mircea Tudor, iar firma a fost evaluată de o companie canadiană la 10,8 milioane de euro.

IREWIND, sistemul de filmare inteligentă creat o echipă din România, a câştigat în 4 aprilie marele premiu al Salonului de Inventică de la Geneva și premiul categoriei „Design industrial", cu invenția "OnAirCamera – Smart Pole".

Sistemul IREWIND realizează streaming (retransmitere) video de pe mai multe camere concomitent și furnizează utilizatorilor filme personalizate, gata editate în cloud. Inovația denumită IREWIND "OnAirCamera" transmite filmele realizate cu ajutorul unor stâlpi dotaţi cu camere direct către smartphone-ul utilizatorului, fără a fi nevoie de stocarea acestora în cloud. „Ce facem noi este similar cu ce a făcut Polaroid pentru fotografii", declară Mănoiu. Start-upul elvețian a fost susținut de o echipă de dezvoltare din România și de parteneriate strategice cu producători globali de hardware.

În prezent, tehnologia este disponibilă pe pârtia din Predeal , unde instalarea a 14 camere a costat în jur de 60.000 de euro. Firma este în negociere şi cu staţiuni celebre precum Davos sau Crans Montana, unde proiectele pot ajunge la milioane de euro.

Tehnologia IREWIND a fost validată, tehnic și comercial, atât pe pârtii de ski, cât și la maratoane sau evenimente de ciclism, în parteneriat cu Orange România, Red Bull, Skoda sau Axis Communications. Filmele personalizate au generat zeci de mii de descărcări şi distribuiri pe reţele sociale.
IREWIND este complementar tuturor tehnologiilor deja existente ce permit filmarea individuală. Aplicaţia este gratuită pentru utilizator şi are utilizări multiple, de la turism (filmarea turiştilor în timp ce vizitează un obiectiv turistic), la Salvamont (care poate urmări pistele în timp real).
http://www.forbes.ro/

 

5-sfaturi-de-management-al-timpului-pentru-micii-antreprenoriPentru un antreprenor, gestionarea timpului poate fi unori simpla, alteori o adevarata provocare. Este simplu pentru ca tu decizi cum iti imparti timpul si provocator pentru ca este necesar sa fii productiv astfel incat sa iti poti creste business-ul.

Iata cateva ponturi pe care noi le consideram usor de implementat si care ajuta in a-ti gestiona mai bine timpul si a deveni mai productiv. Unele pot suna chiar banale, insa in realitate oamenii nu ne aplica tocmai pentru ca nu cred ca un lucru atat de simplu poate aduce rezultate. Ei bine, ca sa obtii rezultate bune si rapide lucrurile nu trebuie sa fie complicate.

1. Obisnuieste-te sa blochezi timp in avans pentru activitatile importante. Uita-te pe intreaga saptamana si blocheaza in calendar (noi recomandam outlook ca instrument de planificare) timp pentru activitatile care ajuta la dezvoltarea business-ului. Intalniri si discutii cu oameni importanti, timp pentru a cauta noi cai de a vinde mai mult sau mai bine etc.

2. Incepe fiecare zi cu 30 de minute de planificare. Stabileste-ti mini obiective pentru ziua in curs, astfel incat mintea ta sa se concentreze pe atingerea lor. Prioritizeaza-le si decide cu ce incepi. Acest lucru te va ajuta sa faci toate sarcinile marunte si in acelasi timp sa realizezi cel putin un lucru care are legatura cu dezvoltarea business-ului.

3. Imparte-ti zilele saptamanii pe activitati mari. De exemplu pastreaza joia pentru a planifica lucruri pe termen lung, uita-te dupa posibile parteneriate sau oportunitati de imbunatatire. Tine vineri dupa masa pentru a face plati, semna contracte etc. Da, unele vor fi urgente si vor trebui semnate numaidecat insa oamenii se vor invata incet incet ca aceea este ziua in care tu te ocupi de acte si isi vor adapta programul dupa tine. Tine o zi din luna pentru a discuta cu oamenii, a cere si a da feeback.

4. Foloseste un singur instrument pentru gestionarea timpului: indiferent ca alegi Outlook sau alte instrumente disponibile online (cum ar fi "Remember the milk", "Evernote" etc), incearca sa te obisnuiesti cu el si sa il utilizezi la maxim. Daca alegi mai multe instrumente, nu vei face decat sa pierzi mai mult timp sincronizandu-le sau cautand sarcini pe care nu mai tii minte unde le-ai notat.

5. Nu te opri niciodata din incercarea de a imbunatati ceva. In cazul in care consideri ca nu functioneaza ceva pentru tine si business-ul tau vizavi de o gestionarea mai buna a timpului si a productivitatii, nu te opri din cautari si incercari. Exista sute si mii de variante pe care le poti testa apropo de planificare, sute si mii de idei despre utilizarea timpului intr-un mod eficient si asa mai departe. Gaseste ceea ce functioneaza cel mai bine pentru modelul tau de business, cauta ce au facut oamenii cu afaceri similare pentru a avea succes si probeaza pe rand tot ceea ce tu consideri ca iti poate creste eficienta si productivitatea. Nu te opri niciodata din incercarea de a fi mai bun si vei vedea ca este timpul cel mai bine investit!

Articol semnat de Viviana Andone, Learning Arhitect MMM Consulting
Viviana Andone este Learning Arhitect in cadrul companiei MMM Consulting, ce ofera programe de training si consultanta ale caror abordari interactive sunt menite sa antreneze si sa dezvolte abilitati cheie ce conduc catre crestrea performantei si eficientei in business. O parte din interventiile de consultanta sau de instruire au atasate metodologii de masurare prin care se asigura o invatare si o dezvoltare structurata si personalizata.
http://www.business24.ro/

 

10174817 625492397525861 1129911066 nServiciile Secrete Americane şi FBI-ul vor să folosească cazul a 3 hackeri români implicaţi în operaţiuni de fraudă electronică împotriva retailerilor americani, drept exemplu pentru cercetările ce au loc în prezent în cazul scurgerii de informaţii din baza de date a companiei Target Corp. 40.000 de milioane de carduri de credit şi debit au fost afectate în urma scurgerii de informaţii de anul trecut în SUA, scrie Bloomberg.

Procurorii federali au avut nevoie de 3 ani pentru a-i prinde pe hackerii români, Cezar Butu, Adrian Tiberiu Oprea şi Iulian Dolan, care au reuşit să spargă sistemele de securitate a mai multor retaileri americani şi să fure numerele de identificare a peste 100.000 de carduri de credit şi debit din SUA.

Cezar Butu a fost condamnat la 1 an şi 9 luni de închisoare, pentru derularea unor operaţiuni de fraudă electronică şi furtul de date financiare, după ce în septembrie 2012 a pledat vinovat.

Cu ajutorul unui software, românii căutau pe Internet calculatoare vulnerabile ale retailerilor din SUA, intrau în bazele de date şi furau numerele de card ale cumpărătorilor, pe care ulterior le distribuiau clienţilor personali, răspândiţi peste tot în lume.

Subway, lanţul american de restaurante fast-food, a fost unul dintre cei mai afectaţi retaileri. După mai multe reclamaţii venite din partea băncilor colaboratoare, poliţia federală a descoperit că hackerii foloseau un program care prelua toate informaţiile ce intrau în sistemul bancar în momentul în care clienţii îşi plăteau comenzile cu cardul, prin intermediul POS-ului.

Numele de utilizatori şi emailurile au fost schimbate pentru a-şi proteja identitatea, însă hackerii au fost neglijenţi alegând sa comunice în limba maternă şi s[ paroleze anumite informaţii folosindu-se de cuvinte tot în limba română – Cărăbuş05.

În octombrie anul trecut, procurorii federali au luat urma românilor, după ce unul dintre ei, Adrian Tiberiu Oprea, a menţionat într-o conversaţie online că Poliţia Română a descins la adresa personală pentru cercetări în cazul activităţilor de hacking din Europa de Est.

Adrian Tiberiu Oprea, în vârstă de 27 de ani este absolvent al Facultăţii Automatică şi Calculatoare din Constanţa.

În urma verificării a peste 15.000 de emailuri şi postări pe siteurile de socializare, agentul Serviciilor Secrete Americane responsabil pentru acest caz, Matt O'Neill a descoperit identiatea unuia dintre partenerii lui Oprea – Cezar Butu, un român de 27 de ani, stabilit în Franţa şi a lui Iulian Dolan, implicat de asemenea în acţiunile de fraudă.

Cei 3 hackeri au pledat vinovaţi, recunoscând că au compromis peste 800 de magazine din SUA, dintre care peste 250 aparţinând lanţului de restaurante Subway. Dolan şi Oprea au declarat mai târziu că ţinta lor nu a fost Subway, însă au avut noroc să descopere că pot sparge sistemul unui număr foarte mare de calculatoare, din cauza securităţii scăzute.

Hackerii nu au obţinut profituri mari ca urmare a operaţiunilor derulate. Oprea a strâns în cont "doar" 40.000 de dolari. El a fost nevoit să plătească 12,5 milioane de dolari pentru daunele insituţiilor financiare şi alte 5 milioane de dolari pentru îmbunătăţirea sistemului de securitate al lanţului de restaurante Subway.

În septembrie 2012, Oprea a primit o sentinţă de 15 ani de închisoare, în timp ce Dolan va râmâne în spatele gratiilor timp de 7 ani.
http://www.zf.ro/

 

330 84014Cetatenii din Marea Britanie sunt cei mai mari consumatori de droguri cumparate de pe Internet, arata un studiu global facut pe 18.000 de oameni din 18 tari, informeaza CNBC.
Astfel, in Marea Britanie, peste 22% dintre respondentii la studiu au declarat ca achizitioneaza droguri online. Danemarca este destul de aproape, mai ales ca 20% dintre danezi intra pe Internet pentru a cumpara droguri.
La fel de aproape se afla si Scotia, unde procentul este similar cu cel din Danemarca. Cele mai putine cumparaturi de droguri online sunt in Noua Zeelanda.
Ce droguri cumpara strainii de pe Internet
Alcoolul este cel mai cumparat din mediul virtual, in proportie de 90%, urmat de tutun (56,7%), cannabis (48,2%) si bauturi cu cafeina (45,9%). In plus, 23,4% din persoanele chestionate au folosit metilendioximetamfemina (MDMA), 18,5% tutun Shisha si 16,4% cocaina, pe parcursul anului trecut.
In Irlanda, 50% dintre respondenti au declarat ca au fost mahmuri la locul de munca in ultimele 12 luni. Cele mai scazute procente sunt in SUA si Portugalia, la mai putin de 25%.
Cat costa drogurile in lume
Studiul a analizat si preturile drogurilor din mai multe tari. Astfel, pretul mediu al unui gram de cannabis este de 12 euro, dar acesta variaza de la 6 euro in Spania la peste 20 euro in Irlanda.
Cocaina este cel mai scump drog la o medie de 100 euro pe gram. Preturile variaza de la 50 de euro in unele parti ale Europei, la 250 euro in Noua Zeelanda. Astfel, cocaina a fost vazut cel mai rau la nivel global in ceea ce priveste valoarea pentru bani, cu o medie de rating de 3,4 din 10, iar cel mai bine sta MDMA.

http://www.wall-street.ro/

Partenerii Proiectului „Reţeaua Regională a Incubatoarelor de Afaceri" (Black Sea BI-NET) din Turcia, Grecia, România, Armenia, Ucraina şi Republica Moldova s-au întrunit la Chişinău în perioada 14-17 aprilie în cadrul unei conferinţe pentru a face schimb de experienţă şi bune practici. A fost discutat procesul de creare a reţelei internaţionale a incubatoarelor de afaceri în bazinul Mării Negre, ce va încuraja transferul de tehnologii şi va susţine întreprinderile din Incubatoarelor de afaceri în procesul de internaţionalizare.
La conferinţă au participat reprezentanţi ai Delegaţiei Uniunii Europene în Republica Moldova, parteneri, organizaţii de suport în afaceri, managerii incubatoarelor membre ale Reţelei Incubatoarelor de Afaceri din Moldova.
În deschiderea evenimentului, Dna Iulia Iabanji Director General ODIMM a salutat prezenţa tuturor partenerilor proiectului „Reţeaua Regională a Incubatoarelor de Afaceri" şi a reiterat importanţa acestuia în procesul de dezvoltare a Incubatoarelor de Afaceri la nivel naţional şi internaţional prin schimbul de bune practici. Dna Lilia Palii, Directorul Direcţiei generale dezvoltarea mediului de afaceri a Ministerului Economiei a apreciat constituirea reţelei Black Sea BI-NET şi a menţionat că acesta este în concordanţă cu politicile şi strategiile actuale de susţinere a activităţii întreprinderilor mici şi mijlociii şi orientării acestora spre internaţionalizare.
Conferinţa a debutat cu prezentarea Raportului de cartografiere a Incubatoarelor de Afaceri din ţările participante la proiect, potenţiale beneficiare ale Reţelei regionale Black Sea BI-NET şi oportunităţile de dezvoltare comună. În acest context, a fost prezentată Reţeaua Incubatoarelor de Afaceri din Republica Moldova şi membrii acesteia. Philip SANTENS, managerul proiectului de asistenţă tehnică al UE "Asistenţă Tehnică pentru Suportul Bugetar Sectorial – Stimularea Economică în Zonele Rurale (ESRA)" a prezentat perspectiva europeană cu privire la rolul cooperării internaţionale şi networkingului în dezvoltarea Sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii.
În cea de a doua zi de training, dna Lucia Uşurelu, vicedirector al proiectului Entranse 2 Your Business, a împărtăşit experienţa formării Incubatorului de afaceri din Soroca creat cu suportul Guvernului Norvegiei şi despre modul în care rezidenţii incubatorului de afaceri sunt susţinuţi prin traininguri, consultanţă şi sunt stimulaţi să creeze proiecte şi afaceri inovative. Un interes deosebit a trezit Programul de Atragere a Remitenţelor în Economie PARE 1+1, prezentat de Viorica Cerbuşcă, vicedirector ODIMM. Despre instrumentele de susţinere a micilor antreprenori în Grecia, participanţii la training au aflat de la dl Evangelos Angelopoulos, antrepreonor şi reprezentant al Centrului de Promovare a Tinerilor Antreprenori şi a Tehnologiei. Ulterior, cei prezenţi au participat la o sesiune de brainstormig privind metodele de promovare a reţelei Black Sea BI-NET.
Sesiunea de traininguri desfăşurată la Chişinău în perioada 14-16 aprilie a inclus şi o vizită de studiu la Incubatorul de Afaceri din Soroca. Proiectul „Black Sea BI-Net"  prevede o serie de activităţi precum crearea reţelei de incubatoarelor de afaceri din regiunea bazinului Mării Negre, schimbul de experienţă şi bune practici între acestea şi susţinerea activităţii de internaţionalizare a întreprinderilor incubate.
Reamintim că Black Sea BI-Net are drept obiectiv general accelerarea dezvoltării unei economii productive şi competitive în regiunea bazinului Mării Negre. Proiectul este finanţat prin Instrumentul European de Vecinătate şi Parteneriat (IEVP) şi Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare (IPA) în cadrul Programului de cooperare transfrontalieră în bazinul Mării Negre 2007 - 2013. Proiectul are un buget de 800 mii euro şi o perioadă de implementare de 24 luni.

Vrei să fi promotorul dezvoltării economice și antreprenoriale în localitatea ta?
Vrei să te dezvolți personal și profesional la nivel local și internațional?

16.04.2014, Chișinău - O sesiune a Forumului Economic Vienez, Forumul exportatorilor și o serie de mese rotunde privind perspectivele regiunilor de dezvoltare în Republica Moldova se vor desfășura la Chișinău și în regiunile de dezvoltare sub genericul „Moldova Business Week 2014". Cel mai important eveniment investițional al anului va avea loc în perioada 5-11 iunie, la acesta fiind așteptată participarea președintelui Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso.

La eveniment vor participa și ex vice-cancelarul Austriei, Dr. Erhard Bussek, Preşedintele Viena Economic Forum, însoțit de cca 50 de companii membre ale VEF, reprezentanți ai autorităților publice din Moldova, instituțiilor de dezvoltare, donatorilor, băncilor internaționale și locale, fondurilor investiționale, companiilor private.

Pentru buna organizare a evenimentului, Guvernul a instituit astăzi un Comitet organizatoric, ce va fi condus de Ministerul Economiei. Viceprim-ministrul Valeriu Lazăr a declarat în ședința Guvernului că linia roșie a „Moldova Business Week" va fi promovarea potențialului de export și de atragere a investițiilor în regiunile țării. „Pentru că ne-am propus să avem un randament maxim al activităților de atragere a investițiilor am concentrat în timp de o săptămână mai multe acțiuni, iar suplimentar vom organiza pentru participanții la forum vizite la Zonele Economice Libere, Parcurile Industriale și alte platforme industriale de care dispunem", a declarat ministrul Economiei.

În cadrul Forumului exportatorilor, vor fi discutate oportunitățile de export pe diverse piețe, barierele în afaceri și comerț exterior și condițiile legale de efectuare a operațiunilor de export. Totodată, va avea loc un webinar cu tema ,,Sistemul Generalizat de Preferințe al SUA – oportunități pentru produsele moldovenești".

În cea de a doua zi a evenimentului, va fi prezentat conceptul participării Republicii Moldova la World EXPO Milano 2015 și va fi dezvelită macheta pavilionului național la expoziția mondială.

În cadrul Forumului Economic Vienez, vor fi discutate prioritățile pentru investiții publice în regiunile de dezvoltare și impactul modernizării infrastructurii asupra creșterii competitivității, însoțite de o expoziție a potențialului investițional al regiunilor, care cuprinde Parcurile industriale, Zonele Economice Libere și alte stimulente oferite investitorilor. Instrumentele de atragere a investitorilor străini și platformele industriale disponibile pentru investiții vor fi prezentate în cadrul a trei mese rotunde în teritoriu.

Vienna Economic Forum a fost înființat în anul 2004, cu scopul de a promova cooperarea economică între țările și teritoriile situate între Marea Adriatică și Marea Neagră, în special Albania, Bosnia și Herzegovina, Bulgaria, Croația, Fosta republică Yiugoslavă Macedonia, Republica Moldova, Muntenegru, Slovenia, Turcia, Ucraina și Kosovo. Reuniunile anuale ale VEF se desfășoară în noiembrie, la Viena, însă pe parcursul anului Forumul organizează evenimente în țările membre.

Reuniuni ale VEF la Chișinău au mai avut loc în anul 2010.

Comunicat de presă