Luni, 19 Octombrie 2015 07:32

25 de idei de reduceri şi promoţii

2015 10 19 10 29 05 Скриншот экрана

Cea mai bună modalitate de a prinde un client în plasă e să-l pui în faţa unui Killing Offer imposibil de refuzat. Reducerile şi promoţiile acţionează cel mai efectiv asupra psihologiei cumpărătorului: “Dacă nu decid să iau această canapea astăzi, nu voi mai găsi una la fel de frumoasă la un preţ atâââât de mic!”.

Există o mulţime de modalităţi să adaptezi o reducere la propria nişă de business. Vezi 25 aici:

  1. Reducere cu deadline.
    Reducerea care se stabileşte pentru o perioadă fixă de timp, fapt anunţat clientului, ceea ce îl stimulează să facă cumpărătura cât mai repede pentru că oferta va expira curând.

  2. Reducere de o zi.
    Cel mai bun stimulator al cumpărăturilor. “Doar astăzi...”

  3. Reducerea pentru un anumit produs.
    E clar - preţul mic se aplică doar unui singur tip de produs. De multe ori presupune şi o limită de timp, dar nu obligatoriu. Adesea, la astfel de reduceri apelează supermarketurile: în fiecare săptămână scot la vedere un alt produs cu reducere.

  4. Reducere preventivă.
    Se aplică în cazul comandării preventive a unui produs. Se face cunoscută data comercializării produsului sau serviciului şi se propune o reducere dacă îl comanzi “astăzi, acum, până la data de...”.

  5. Reducere la atingerea unei sume anumite de bani.
    Tehnică clasică a comerţului cu amănuntul. Vrei reducere? Atunci cumpără produse în valoare de…

  6. Reducerea cu ridicata.
    Folosită în distribuţie, atunci când reducerea se stabileşte pentru un volum mare de produse comandate, în lanţul producător/furnizor - realizator - consumatori mari. Deseori se recurge la poziţionarea de tip scară - cine comandă mai mult, beneficiază de reducere mai mare.

  7. Reducere cumulativă.
    Tip ce combină mai multe elemente, lucrează simplu: adunaţi cumpărături de suma X, beneficiaţi de reducere de Y procente/lei.

  8. Reducere pentru cash.
    Folosit în ţările unde predomină achitarea cu cardul sau online. Astfel, în unele magazine poţi profita de reducere dacă achiţi cu bani cash.

  9. Reducere individuală.
    Formatul cel mai răspândit - reducere pe bază de cupon sau flyer. Acestea pot fi expediate pe poştă, distribuite în stradă sau la anumite evenimente, plasate în reviste sau ziare.

  10. Reducere de sărbători.
    De câte ori aţi recepţionat mesaje pe telefonul dumneavoastră din partea unui restaurant, bunăoară, care vă invita să vă sărbătoriţi ziua de naştere cu o reducere “apetisantă”?

  11. Reducere la cumpărături pe Internet.
    Adesea, preţurile produselor vândute printr-un internet-magazin sunt mai mici decât cele expuse fizic la vitrină. Cauzele acestui fapt sunt evidente.

  12. Reducere care “se topeşte”.
    Reducere care se micşorează în timp, cel mai des în cazul trainingurilor şi seminarelor - cu cât mai devreme te înregistrezi, cu atât mai mic e preţul participării.

  13. Reducere de situaţie.
    Aplicabilă în momentul când doreşti să cumperi un palton sau papuci de iarnă, iar vânzătorul este gata să scadă din preţ dacă scoţi banii chiar acum.

  14. Reducere pentru un grup particular.
    De multe ori, anumite companii lansează “reduceri pentru studenţi” sau “reduceri pentru pensionari” sau “ofertă doar pentru femei”, în dependenţă de target grupul lor.

  15. Reducere pentru parteneri.
    Truc folosit cel mai des în vânzările online. Atragi un partener care te va recomanda şi îţi va promova producţia, iar în schimb îi propui să devină cumpărător la preţ avantajos.

  16. Reducere colectivă.
    Tipică pentru locaţii sau evenimente care adună multă lume. Bunăoară la muzeu - dacă vii cu un grup de 10 persoane sau mai mult, beneficiezi de reducere.

  17. Cross-reducere.
    Clientului i se propune să cumpere unul sau mai multe produse; va primi un produs în plus, dar cu reducere.

  18. Reducere pentru achitare rapidă.
    Poate fi întâlnită în vânzări B2B - cu cât mai repede plăteşti datoria, cu atât mai mare va fi reducerea de care poţi beneficia.

  19. Reducere pentru prima achiziţie.
    Folosită mai des de către magazinele online de peste hotare, care oferă noilor utilizatori înregistraţi o reducere pentru prima cumpărătură.

  20. Reducere-abonament.
    Actuală pentru sectorul serviciilor. Un exemplu evident sunt sălile de sport: o singură vizită are un preţ, în timp ce achitarea unui abonament lunar sau anual presupune preţuri şi condiţii mai avantajoase.

  21. Reducere suplimentară (bonus).
    Reducere suplimentară oferită de o companie pentru clienţii care beneficiază deja de un card de reducere. În mare parte, varietatea produselor cu preţ mic e limitată.

  22. Discount off-season.
    Se aplică în cazul produselor de sezon, spre exemplu haine de iarnă sau costume de baie, vândute în afara perioadei în care acestea ar fi actuale. Papucii de iarnă vor fi totdeauna mai ieftini în luna iulie. Apropo, e cel mai bun truc pentru a scăpa de stocurile de produse care nu s-au vândut la timpul potrivit.

  23. Reducere de club.
    Clientul primeşte un card de club și se poate bucura de reduceri pentru diverse instituții, produse, servicii incluse în oferta clubului.

  24. Sistemul “Trade-In” discount.
    Clientul întoarce companiei o versiune mai veche a produsului şi cumpăraţi unul nou, dar pentru un preţ mult mai bun. Exemplu - saloanele auto.

  25. Reducere confidenţială.
    Probabil, nu necesită prea multe explicaţii. Avem preţul contractului pe hârtie şi …. un alt preţ :)

    http://angrybusiness.md/

Duminică, 18 Octombrie 2015 14:53

„Ferrari” realizat de un designer din Moldova

ferarri ana badiuDesignerul de modă din Moldova, Ana Badiu (marca comercială „Anette”), a fost inclusă în lista semifinaliștilor primului concurs internațional al tinerilor creatori de modă „Ferrari and Fashion”, care a luat sfârșit în luna septembrie, în Italia.


Concursul „Ferrari and Fashion” s-a desfășurat în câteva etape. În etapa preliminară, au fost selectați 30 de pretendenți din întreaga lume, pentru a participa la acest eveniment (de exemplu, din SUA, Indonezia, Brazilia, Cehia, Letonia). Concetățeana noastră, Ana Badiu, a trimis schițele rochiilor sale și a trecut cu brio peste procesul de selecție, fiind invitată la fashion show. La final, urmărind lucrările a 20 de participanți, juriul concursului „Ferrari and Fashion” a ales și două rochii de seară ale designerului din Moldova – una roșie și una albastră. Ambele rochii au fost prezentate în cadrul defileului de modă din finala concursului, în Marco Simone Golf and Country Club (orașul Guidonia Montecelio).


Pentru mulți brandul „Ferrari” este asociat cu luxul, pasiunea, calitatea înaltă. Organizatorii concursului „Ferrari and Fashion”, Laura Biagiotti (renumitul designer italian, „regina cașmirului”), precum și Roberto Luongo (președintele „Scuderia Ferrari Club”) le-au oferit participanților oportunitatea de a-și exprima, într-un mod cât mai creativ, percepția conceptului de „lumea Ferrari”.


„Noi (eu și cu patru colege – croitorese) am creat designul pentru patru modele de rochii de seară, care, din punctul nostru de vedere, corespund imaginii „Ferrari”. Pentru realizarea uneia dintre rochii, am lucrat timp de patru săptămâni. Doar pentru aceasta am utilizat patru metri de ghipură costisitoare. Pentru decorul rochiilor am aplicat multiple broderii manuale, inclusiv cu utilizarea de mărgele. În plus, pentru a avea un outfit desăvârșit, am realizat și niște poșete elegante, cu imaginea calului care stă pe labele din spate – emblemă cunoscută în întreaga lume.

ferrari2


Deși nu am câștigat, consider că este un rezultat foarte bun faptul că am ajuns până în finală. Să participi la un concurs de o astfel de talie este foarte prestigios, deschizându-ți perspectiva de participare la alte prezentări de modă. Este importantă și participarea Moldovei la acest concurs. Publicul ne-a primit foarte călduros”, - a zis pentru mybusiness.md designerul de modă și directorul salonului-atelier „Anette”, Ana Badiu.

ferrari5 ana badiu


Conform spuselor designerului, participarea la un concurs internațional a inspirat-o pentru realizarea unei noi colecții de rochii de seară. „Am adus din Italia numeroase pânze frumoase, într-o paletă de culori deosebite. Acum ne-am concentrat puterile pentru realizarea rochiilor de seară, prezentarea cărora va avea loc în luna noiembrie. Totodată, atunci vom prezenta și, ulterior, vom propune spre vânzare publicului local rochiile care au participat la concursul „Ferrari and Fashion”. „Însă, acestea sunt de mărimea europeană 42 – aceasta a fost condiția de bază a organizatorilor”, - a precizat Ana.


Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 18 Octombrie 2015 14:17

Subtilitățile moving-ului inteligent

mu11Moving – este un serviciu profesional de organizare a procesului de transportare și de păstrare a hainelor în momentul mutării (la un alt apartament, oficiu, etc).

În alte state din Europa și SUA ajutorul profesional de transportare este deja bine răspândit. În Moldova însă acest serviciu este slab dezvoltat. “Este vorba de mentalitate, - își exprimă părerea directorul firmei “Cangurul” Viorel Buzdugan. – Moldovenii nu înțeleg necesitatea acestui serviciu. Își strâng rude și prieteni, pierd timpul și puteri. Și, în majoritatea cazurilor, lucrul făcut este necalitativ”.

Și, într-adevăr, moldovenii nu s-au obișnuit cu ideea de moving. Pentru noi pare mu04ciudat să oferi cheile unor persoane necunoscute, care vor strânge și vor ambala în cutii toate hainele. Pe lângă aceasta, pare extravagant și faptul că aceste persoane vor mai transporta și vor instala în noul apartament sau oficiu toată mobila.

Lucrul dat pare într-atât de neobișnuit, încât companiile care încearcă să implementeze aceast serviciu pe piața Moldovei dau rapid falimentul. Între timp, această idee de business devine din ce în ce mai populară. În orice concurs pentru studenți de proiecte de afaceri se oferă minim un plan pentru crearea companiei de moving.
mu14
Pentru a trece peste inerția mentalității, fondatorii “Cangurului” au analizat experiența firmelor internaționale. “Noi am fost în Italia, - povestește Viorel Buzdugan. – Acolo am vizitat întreprinderi ce oferă serviciile date. Una din ele activează de la sfârșitul secolului XIX. Pentru a ajunge la nivelul lor, avem de lucrat zeci de ani încontinuu”. Chiar și cutiile de carton, în care sunt ambalate hainele, sunt alcătuite în conformitete cu regulile speciale. Acestea sunt înalte, destinate transportării hainelor pe umerașe. Aduse la un nou apartament, acestea sunt direct plasate în dulapuri, de parcă nimic nu s-a întâmplat. “Și noi am comandat cutii de transportare, - menționează Viorel Buzdugan. – Însă acestea sunt de forme standarde”. Doar cetățenii noștri își procură de sine stătător cutiile și comandă doar transportarea lor de la un apartament la altul.

Directorul firmei “Cangurul” a mai implementat încă o tradiție, concepută de compania italiană. Este vorba de pachetele de servicii moving. Sunt trei la număr. De la cel mai simplu – mu13transportarea de la un loc la altul, la cel mai complex, când compania de moving primește cheile de la oficiile nou și vechi și se stabilesc durata mutării și timpul de “darea în exploatare” a noii încăperi.

Prețul pentru serviciul de tip VIP începe de la 1499 de lei. Principiul de funcționare a acestuia a fost explicat de managerul pe vânzări al companiei “Cangurul” Cornel Velnița. El este destinat persoanelor juridice, care se mută la un oficiu nou. “Noi transportăm oficiul într-o nouă încăpere, - explică Cornel Velnița. – Chiar și mapele cu documente sunt plasate la fel cum au fost în oficiul vechi. Serviciul include absolut totul. Astfel, dacă e nevoie să întindem cablul de internet – o facem. Noi montăm rafturile, iluminarea, conectăm calculatoare și alte dispozitive la prize. În ziua stabilită, angajații vin la serviciu într-un alt oficiu amenajat complet”.
mu07
O altă subtilitate, preluată de la compania italiană, este liftul mobil. În total, întreprinderea dispune de trei automobile, însă liftul mobil necesită o atenție deosebită. “În Chișinău sunt 4-5 companii care oferă servicii de transportare, - spune Viorel Buzdugan, - însă doar una din ele dispune de așa tehnică. Dar și aceea are formă de remorcă. “Cangurul” și-a început activitatea vara anului curent, însă datorită liftului mobil a reușit să acapareze o parte bună din piață”.

Liftul mobil este capabil să ridice greutăți la înălțimea de 28 de metri – la nivelul etajului nouă. “Ridicarea și coborârea greutăților durează un minut, - spune Viorel Buzdugan. – Avem nevoie de doi hamali - unul la primirea greutății și altul la încărcare. Serviciul dat este popular printre persoane, care se mută la blocuri locative noi. Ascensoarele acolo, în majoritatea cazurilor, nu funcționează. Iar pentru a ridica greutatea la etajul de sus, ai nevoie de mulți oameni și putere. Nouă ne comandă prin liftul mobil ridicarea mobilei și a materialelor de construcții. Am avut comanda și pentru transportarea deșeurilor de constrcții de la etajele de sus. Chiar și în cazul în care apartamentul este amplasat la etajul 14, utilizarea liftului mobil rămâne oricum cea mai acceptabilă variantă: e mai ușor să ridici mobila de la al nouălea etaj decât de la primul”.

“Cangurul” oferă serviciile sale nu doar în cazul mutărilor la un alt apartament sau oficiu. Compania a mai primit comanda de aducere a mobilei din magazin, la fel pentru etajul de sus. “Întreprinderea noastră dispune de un specialist de asamblare a mobilei, - povestește Viorel Buzdugan. – Mai avem încă un angajat, care poate demonta rama de fereastră, dacă aceasta încurcă la încărcarea sau descărcarea lucrurilor din liftul mobil. După, el o reinstalează”.

mu20Pentru moment, cele mai multe comenzi vin din partea persoanelor fizice, deși “Cangurul” își orienta activitatea asupra firmelor, companiilor și organizațiilor. “Lucrăm absolut legal, - continuă Viorel Buzdugan. – Plata serviciilor se efectuează prin casă de marcat cu emiterea notei de plată. Persoanele juridice mereu au probleme în achitarea serviciilor noastre cash și preferă transferuri bancare”.

“Cangurul” folosește același principiu și la remunerarea angajaților – salariul este plătit legal, la oferire a pachetului social. Însă aici au apărut alte probleme. “Este greu să găsim un hamal care să nu consume alcool, cu dorința de a lucra legal, - spune Viorel Buzdugan. – Majoritatea vor doar să lucreze ziua și seara să primească bani”.
mu10
“Cangurul” oferă servicii de transportare a lucrurilor în alte orașe – 8 lei pentru un kilometru. Sunt comenzi? “Dacă e să considerăm Colonița un oraș, atunci avem parte de comenzi, - spune Cornel Velnița. – Avea să primim și comenzi pentru transportări internaționale. Prima a fost din Chișinău în Odesa. A doua, destul de avatajoasă – de mutare a conținutului unui apartament de trei camere din Chișinău în București. Din păcate, nu avem autorizație pentru aceasta. În schimb, acum avem motiv să abordăm întrebarea dată mai serios”.

“Și simbolul cangurului nu a fost ales din greșeală, - explică Viorel Buzdugan. – Încercăm să lucrăm atent și cu grijă. La fel doar face și mama-cangur când își poartă puiul în punga sa abdominală”. "



Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 18 Octombrie 2015 13:31

Minge, paletă, masă – ping-pong

ten09„Inițial, m-am pus pe gânduri, iar apoi am trecut la calcule, ulterior am început să caut o locație - și am deschis clubul de tenis de masă Stiga, - a spus administratorul clubului, Mihail Cșeminschi. – În lume, ping-pongul este foarte dezvoltat și popular, la noi însă – nu. De aceea am decis să organizez un club de tenis, în scopul popularizării acestui tip de sport. Am cunoscuți care, până la deschiderea clubului nostru, au jucat tenis de masă doar de 1-2 ori în viață. Acum, însă, frecventează regulat clubul meu.


Gândiți-vă: tenisul de masă este un tip de sport util, care dezvoltă capacitățile fizice, flexibilitatea coloanei vertebrale, coordonarea mișcărilor. Persoanelor mioape le este recomandat să joace ping-pong, deoarece privirea este fixată pe o minge albă care se mișcă rapid, fapt care antrenează mușchiul ocular”.

ten16
„Tenisul de masă nu este doar un sport universal, - continuă Mihail Cșeminschi. – Este un joc foarte emoțional, deși nu ai zice-o de la prima vedere – o masă de doi metri cu o plasă la mijloc, la care stau doi sau paru jucători care își aruncă mingea”.
În plus, în incinta clubului de tenis „Stiga” este instalată și o masă pentru foosball, și un hockey aerian – pentru divertisment. Clienții, însă, preferă partidele de ping-pong.


„Ne-am fondat pe 15 martie 2011, arendând o încăpere destul de spațioasă, în apropierea magazinului „Marița”, - continuă discuția administratorul Stiga. – Aceasta este compusă din două săli, cu un total de 15 mese. În sala mare sunt 11 mese, în cea mică – 4. Ora de joc costă 50 de lei pentru o pereche. Adică 25 de lei per om. Dacă clientul procură un abonament, primește o reducere de 20%. Aceste prețuri sunt chiar foarte mici, dat fiind faptul că paleta și mingile sunt incluse în preț. Clubul este deschis zilnic între 10 și 24. Problema noastră constă în faptul că se uzează rapid instrumentele, atât mingile, cât și paletele. Iarna acest proces este accelerat, deoarece în acest anotimp este perioada cea mai activă pentru ping-pong. Unii clienți preferă să vină cu paletele proprii, dar, în acest caz, prețurile rămân identice – 50 de lei de la o pereche de jucători”.

ten02
„70% dintre clienți sunt bărbați cu vârsta de 25-35 de ani, - spune Mihail Cșeminschi. – Femeile reprezintă doar 10% dintre clienții noștri. Cu toate acestea, mă bucură faptul că ele vin sa joace. La fel vin și studenți, copii cu părinții. Vin și pensionari, și bărbați, și femei, aspect care este destul de inedit, dar plăcut.


ten05Pe teritoriul Chișinăului există puțini concurenți. În oraș există 4-5 săli, dotate cu echipamentele necesare, fără a lua în calcul universitățile, unde, de obicei, sunt plasate 2-4 mese.


Și nu avem clienți doar din sectorul Botanica. La noi vin oameni din întregul oraș, se pare că au fost create anumite preferințe – locul, partenerii sau alte aspecte importante. ( În centrul orașului nu există săli de ping-pong, nici măcar în centrul pentru copii „Artico” – nota red.). Plusul și minusul acestui sport constau în faptul că este imposibil să joci singur. Desigur, ai putea ridica o jumătate a mesei sub un unghi de 90 de grade. Însă este plictisitor să joci în această manieră. De aceea, pentru cei care vin fără pereche, le dăm datele de contact ale iubitorilor de tenis de masă și ei deja se înțeleg în vederea unei întâlniri.


Noi nu organizăm competiții în cadrul clubului. Orice partidă de ping-pong ten11reprezintă o mini competiție. Iar „pedeapsa” pentru cei învinși poate fi destul de inedită, uneori. Deseori, de vreo 4-5 ori pe săptămână, la noi vine un cuplu, care joacă pe flotări. Îi urmăresc destul de des. Soțul pierde mai des. Cât despre campionate, acestea sunt desfășurate de către organizații terțe – cu scop recreațional și ca promovare a ping-pongului în rândul elevilor și a studenților”.


În alte țări: din Europa, Japonia, China, ping-pongul este un hobby în masă, datorită publicității, a competițiilor descriese de mass-media etc. La noi, însă, se realizează prea puține acțiuni pentru popularizarea acestui tip de sport. „Cu toate acestea, se pare că se mișcă ceva în ping-pongul național, - zice Mihail Cșeminschi, - întrebarea ar fi cât de activ? Deseori observ cum vin copiii, de 7-8 ani, cu părinții. Înălțimea le permite deja să joace la masă și joacă frumos, probabil iau cursuri de la antrenori. Acest aspect mă bucură enorm”.


Articol pregătit de MyBusiness.md

zarabotok 2Pentru prima dată în Republica Moldova, unii dintre cei mai mari angajatori din țară vin să se întâlnească cu tinerii interesați de un job la Forumul European al Angajatorilor. Evenimentul va avea loc pe 20 octombrie și va reprezenta o platfromă unică de întâlnire între tinerii profesioniști, studenții, dar și toți cei interesați cu investitorii străini, companii din R. Moldova care lucrează cu piața UE. La fel, participanții se vor întâlni cu reprezentanții celor mai importante proiecte internaționale în domeniul de ocupare al forței de muncă în Învățământului Profesional, Antreprenorial și Durabil.

13.00-18.00 Centrul Republican pentru copii și tineret ARTICO. Chișinău, Ștefan cel Mare, 169

https://www.facebook.com/events/1680901398822970/

image 2015 10 6 20477502 0 scooterson 01De curand, cateva imagini cu un scuter ce arata ca un vehicul din filmele cu supereroi au devenit virale pe retelele de socializare. Am aflat ca este un produs romanesc, realizat la Arad de o echipa de tineri antreprenori. Despre cum s-a nascut Rolley Scooterson, "primul scooter inteligent din lume", puteti citi intr-un interviu acordat  StartupCafe de Mihnea de Vries, unul dintre fondatorii proiectului.

Cum transformi un octocopter intr-un scuter

Ideea de a crea un scooter inteligent i-a venit lui Mihnea inca de acum trei ani, pe cand lucra la un alt proiect. "Era vorba de un octocopter (un tip de drona comerciala) pentru filmari aeriene, cam cu un an inainte ca multicopterele sa intre in mainstream. Proiectul se numea KopterX", povesteste el. Doar ca, in acelasi an, Federal Aviation Administration (FAA) interzicea in Statele Unite zborul cu multicoptere in scop comercial. Asa ca, si-a dat seama ca piata pentru produsul lui s-a ingustat considerabil si a abandonat proiectul, dar s-a gandit ca motorul de 300W al  octocopterului ar putea fi folosit intr-un alt proiect. "Motorul nu era mai mare decat o ceasca de cafea. Astfel ca are destula putere sa impinga o trotineta si sa incapa in roata ei, Si asa a inceput idea Scooterson", spune Mihnea.

Un an mai tarziu s-a alaturat proiectului si Flavius Balaj, proprietarul Mr. Fab, un grup de firme ce activeaza in domeniul investitiilor si constructiilor industriale. Cei doi l-au adus in proiect si pe Ionut Predescu, designer industrial, care sa se ocupe de design-ul scooterului.

"Intr-o zi, Flavius ne-a intrebat: <<Stiti motocicleta lui Batman? Cum ar fi sa facem trotineta lui Batman, sa fie si robusta si cool?>> Era vorba de Bat Pod-ul din Batman: Dark Knight, acel vehicul futuristic cu roti foarte late. Am cautat pe internet si am gasit niste anvelope cu un aspect similar iar Ionut a reusit sa le integreze perfect in designul nostru", explica co-fondatorul Scooterson.

Dar, stiau ca este nevoie sa aduca ceva nou in piata si din punct de vedere tehnologic. Drept urmare, au apelat la doi programatori, George Poenaru, care a devenit developer IOS si hardware al proiectului si Pavel Kiss, care este "full stack developer" al back-endului din cloud si al aplicatiei web.

Ce este Rolley Scooterson si unde va fi el produs

Rolley Scooterson este un vehicul electric, care are si o componenta software. Functiile "inteligente" se realizeaza conectand vehiculul la un "cloud" prin intermediul unui smartphone si a unei aplicatii mobile. Una din functiile "smart" este legata de simplitatea cu care acesta poate fi condus. Este primul si singurul scuter din lume, potrivit producatorilor lui, care are o functie inteligenta software/hardware, ce permite sa fie condus fara ca utilizatorul sa foloseasca maner de acceleratie sau schimbator de viteze. Acest control inteligent intelege viteza dorita, analizand miscarile corpului celui care il conduce. O alta componenta a functiilor software este posibilitatea de a folosi vehiculul in comun, de catre mai multe persoane, ceea ce inseamna ca scuterul poate fi inchiriat.

Autonomia variaza in functie de mai multi factori, precum: greutatea utilizatorului, stilul lui de condus, tipul terenului pe care ruleaza, temperatura exterioara sau vantul. Dar constructorii scuterului estimeaza o autonomie de circa 50 km, dupa o incarcare. Vehiculul are un incarcator extern si are nevoie de aproximativ 3 ore pentru o incarcare completa. "Practic insa, datorita faptului ca bateria va putea fi schimbata in diverse locuri din orase, grija autonomiei va disparea", adauga Mihnea. Viteza maxima pe care o poate atinge este de 25 de km/ora.

In octombrie 2014 echipa Scooterson a inceput prototiparea si este aproape de finalizarea modelului de serie, urmand sa obtina si omologarea de tip. Iar din luna aprilie a acestui an au inceput si testele in teren. Produsul va fi lansat pe piata in aceasta luna.

Si-au propus sa vanda 1.000 de scutere si spera ca pana in 2017 sa amortizeze investitiile facute pana acum.

"Fiind un produs din clasa premium, vom limita productia la un numar care sa-l mentina intr-o nisa pe targetul vizat, probabil doar cateva mii de vehicule pe an. In viitor, intentionam sa mai avem un model la un pret mai mic, dar care sa nu dilueze perceptia brandului Scooterson si sa-l scoata din zona premium", spune co-fondatorul companiei.
image 2015 10 6 20477354 0 scooterson
Sasiul si componentele din materiale compozite, mai exact aripile si carenele, se vor produce in Romania, intr-o fabrica proprie. Motorizarea va fi produsa de o companie germana, Heinzmann, iar asamblarea se va face la inceput in Romania si Anglia si probabil mai tarziu, in Statele Unite si Germania, acestea fiind cele mai mari trei piete pe care le vizeaza. Fondatorii proiectului spun ca evita productia si asamblarea in China, care, desi ar fi cele mai ieftine, ar afecta pozitionarea brandul in clasa premium. Dar nu exclud importarea catorva compoente si de pe piata chineza.

Prototiparea a fost cea mai mare provocare de pana acum. "In Romania e foarte greu sa ai acces la utilajele industriale necesare, fara sa faci serii mari. Majoritatea fabricilor romanesti din domeniul "automotive" produc subansamble si piese pentru export si nu au timp pentru proiecte de prototipare", sustine reprezentantul Scooterson.

Pentru ca isi doresc ca fiecare scuter sa fie unic, acestea vor fi construite pe baza de comanda, cumparatorul putand sa aleaga culorile si materialele folosite la anumite componente, dar si alte elemente optionale. Pretul lui se poate astfel modifica considerabil fata de modelul de baza.

"Detaliile de pret le vom anunta curand, in ziua lansarii oficiale, moment in care vom incepe sa luam pre-comenzi. Va fi o pre-serie limitata la doar 100 de scutere. Pentru cei interesati, am creat o pagina la adresa: unde se pot inscrie pentru a afla primii data in care isi pot rezerva unul dintre cele 100 de Rolley Scooterson", anunta Mihnea.

El spun ca vor sa patenteze doar anumite parti care implica componente hardware, patente care vor fi inregistrate in Uniunea Europeana si SUA, iar in rest, vor da acces gratuit celor interesati sa foloseasca tehnologia.

Cat despre finantare, fondatorii Scooterson spun ca s-au gandit la o varianta prin "convertible equity", un tip de finantare destinat acoperirii perioadei pana la urmatoarea runda, dar care nu face o  evaluare definitiva a startup-ului, incat sa nu afecteze negocierile unei viitoare serii de finantare A.

"Pentru investitia in dezvoltarea liniei de productiei inca nu avem toate datele necesare. Suma depinde mult de dimensionarea capacitatii de productie, iar in acest moment inca nu putem estima foarte precis cererea. Dar stim cat avem nevoie in urmatoarele 6-8 luni pentru finaliza partea de R&D (cercetare si dezvoltare), a dezvolta departamentul de vanzari si marketing si de a atrage noi talente. Vom incerca sa obtinem o finatare de circa 200.000 euro, prin oferta de <<convertible equity>> potentialilor investitori, angels sau institutionali, atat din Romania cat si din Anglia", mai spune Mihnea.

http://www.startupcafe.ro/

original cassaÎn Monitorul Oficial din 16 octombrie 2015, a fost publicată Decizia Comisiei interdepartamentale pentru mașinile de casă şi control nr. 26-11/2-22/01-2015 din 28.09.2015, prin care au fost incluse în Registrul unic al maşinilor de casă si control (RUMCC) maşinile de casă si control cu memorie fiscală (MCC) de următoarele modele :

    «TREMOL FP 15-KL» — imprimantă fiscală, staționară, de sistem, pasivă, GPRS, SD card: producător — «TREMOL» Ltd, V. Tîrnovo, Bulgaria; furnizor — S.C. MELITAX-GRUP S.R.L. (IDNO 1006600049406), Chişinău; sfera de aplicare — comerț, prestări de servicii; codul de înregistrare — G4;
    «ACLAS CRL-SD» — mașină de casă şi control cu memorie fiscală, staționară, de sistem, pasivă, GPRS, SD card; producător — PINNACLE TECHNOLOGY CORP. (TAIWAN); furnizor — S.C. MELITAX-GRUP S.R.L. (IDNO 1006600049406), Chişinău; sfera de aplicare — comerț, prestări de servicii; codul de înregistrare — G5;
    «ACLAS CRV-SD» — mașină de casă şi control cu memorie fiscală, portativă, de sistem, pasivă, GPRS, SD card; producător — PINNACLE TECHNOLOGY CORP. (TAIWAN); furnizor — S.C. MELITAX-GRUP S.R.L. (IDNO 1006600049406), Chişinău; sfera de aplicare — comerț, prestări de servicii; codul de înregistrare — G6:
    «ORGTECH mini-G» — mașină de casă şi control cu memorie fiscală, portativă, de sistem, pasivă, GPRS, SD card; producător — «ОРГТЕХНИКА» АД, Silistra, Bulgaria; furnizor — LASCOM S.R.L. (IDNO 1002600023781), Chişinău; sfera de aplicare — comerț, prestări de servicii; codul de înregistrare — G7;
    «ORGTECH 2015» — maşină de casă şi control cu memorie fiscală, portativă, de sistem, pasivă, GPRS, SD card; producător — «ОРГТЕХНИКА» АД, Silistra, Bulgaria; furnizor — LASCOM S.R.L. (IDNO 1002600023781), Chişinău: sfera de aplicare — comerț, prestări de servicii; codul de înregistrare — G8.


Totodată, prin această decizie, Comisia interdepartamentală pentru mașinile de casă şi control i-a recomandat Ministerului Finanțelor, care de comun acord cu Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, să asigure promovarea modificării legislației în vigoare în vederea obligării entităților care desfășoară activitate în domeniul jocurilor de noroc, precum sunt definite în Legea cu privire la jocurile de noroc nr. 285-XIV din 18 februarie 1999, de a implementa modele de mașini de casă și control cu memorie fiscală si modem GPRS incorporat care asigură transportul de date prin rețelele mobile GSM la efectuarea decontărilor bănești în numerar.

Prezenta decizie intră în vigoare din data de 16 octombrie, data publicării.

www.contabilsef.md

Sâmbătă, 17 Octombrie 2015 06:28

Forumul Moldo-Polonez de Eficienţă Energetică

enerdzhijpg13122013154523w300jpg11052014152443 w300Companiile moldoveneşti din domeniul eficienţei energetice pot participa la Forumul Moldo-Polonez de Eficienţă Energetică de la Chişinău.

Forumul de afaceri va avea loc la Summit Events (Tighina 49/3), sala Roşie, marţi, 20 octombrie, începând cu ora 10:00. Evenimentul va reuni mai mult de 40 de companii din Polonia şi Republica Moldova care activează în domeniile energiei regenerabile, tratarea apei, eficienţa energetică, gestionarea deşeurilor şi producerea energiei prin cogenerare.

Companiile din ambele ţări vor avea posibilitatea să facă schimb de experienţă şi să stabilească legături de colaborare.

Sporirea eficienţei energetice este unul dintre obiectivele Republicii Moldova, iar rezultatele implimentării măsurilor de eficientizare ar reduce facturile pentru resursele consumate şi ar contribui la bunăstarea consumatorului. Polonia este un exemplu de bune practici pentru ţara noastră. Ne dorim ca în urma Forumului, companiile din ambele ţări să stabilească parteneriate economice durabile şi să-şi dezvolte afaceri comune, a declarat Alexandrina Robu, preşedintele Asociaţiei Europene a Tinerilor Antreprenori din Republica Moldova.

La forum poate participa orice companie din domeniul energetic prin înregistrare la adresa de e-mail: . Forumul este organizat de Asociaţia Europeană a Tinerilor Antreprenori (YEBA) în colaborare cu Asociaţia Patronală în Domeniul Energetic din Republica Moldova (APDE), susţinut de Ambasada Poloniei la Chişinău şi Ministerul de Externe a Poloniei.

0 a1d43 385d5710 origMinisterul Economiei a soluționat problema investitorilor din ZEL Bălți, care, din septembrie, trebuiau să obțină licență pentru exportul deșeurilor industriale. Subiectul a generat discuții după ce Ministerul Mediului, care antrerior elibera notificări pentru exportul deșeurilor de producție, a solicitat de la agenții economici licență pentru această operațiune.

Problema a fost soluționată în cadrul grupului de lucru, creat sub egida vice­ministrului Economiei, Vitalie Iurcu, cu participarea reprezentanților Ministerului Economiei, Camerei de Licențiere, Ministerului Mediului, ZEL Bălți. Astfel, s-a constatat că antreprenorii din ZEL Bălți, pot exporta deșeurile industriale, ce provin din procesul tehnologic fără a deţine licenţă.

Potrivit Grupului de lucru, în acest caz, exportul deșeurilor de cupru și cabluri metalice cu conținut de cupru nu constituie gen de activitate antreprenorială și nu cade sub incidența prevederilor Legii cu privire la activitatea de licențiere a activității de întreprinzător nr. 451 din 30.07.2001 și nu necesită obținerea unei licențe în acest sens. Iar, în conformitate cu art.7, pct.4 din Legea cu privire la Zonele Economice Libere, pe teritoriul acestora nu se aplică regimul de contingentare și licențiere la importul și exportul mărfurilor.

În acest context, Ministerul Economiei reiterează angajamentul său de a asigura, prin politicile sale, un mediu investițional confortabil pentru mediul de afaceri, așa încât Republica Moldova să devină o destinație atractivă pentru investiții. De aceea, instituția va continua implementarea tuturor măsurilor de ameliorare a condițiilor de afaceri în legătură cu simplificarea procedurilor, permiselor și a oricăror bariere birocratice împovărătoare.  

http://mec.gov.md/

15006942 big1445008195Producţia ecologică este tot mai solicitată pe piaţa moldovenească, a afirmat directorul Companiei „EtnoGastronomica”, Tamara Şchiopu, în cadrul unui atelier de informare cu genericul „Agricultura ecologică pe înţelesul jurnaliştilor. De la mit – la degustare”, informează MOLDPRES.

În cadrul evenimentului, Tamara Şchiopu, care este și nutriţionist şi producător eco din Marea Britanie, a menţionat că pentru a practica agricultura ecologică, producătorii moldoveni trebuie să obţină un certificat de la agenţiile specializate şi să intre în posesia Mărcii Naţionale. De asemenea, ei sînt obligaţi să treacă timp de 2-3 ani o perioadă de conversiune a terenurilor de la producţia convenţională la cea ecologică.

„Biodiversitatea este foarte importantă în procesul eco. Producătorii eco nu utilizează pesticide, care în producţia dată sînt de 550 de ori mai puţine în fructe şi de 700 de ori - în legume”, a specificat Tamara Şchiopu.

La rîndul său, Marcela Stahi, consultant în Serviciul producţie ecologică şi produse de origine la Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, s-a referit la cadrul legal privind agricultura ecologică. „Agricultura ecologică a început să fie dezvoltată în lume în 1940, iar în R. Moldova - din 2003. În 2005, a fost aprobată Legea nr. 115 cu privire la producţia ecologică, iar în 2006 – Hotărîrea nr. 149 pentru implementarea Legii cu privire la producţia agroalimentară ecologică. În 2014 în R. Moldova erau 60 de producători care practicau agricultura ecologică, iar în 2015 au fost înregistrate deja 26 de cereri pentru a intra în circuitul agroalimentar ecologic”, a precizat Marcela Stahi.

Potrivit Marcelei Stahi, cea mai mare pondere a terenurilor ecologice, de 24%, este înregistrată în Danemarca. În R. Moldova agricultura ecologică este practicată doar pe 2% din suprafaţa totală a terenurilor agricole.

Campania naţională de informare şi promovare a beneficiilor agriculturii ecologice din Moldova EcoLocal, lansată astăzi, se va desfășura în perioada anilor 2015-2017.