Marți, 19 Ianuarie 2016 05:57

Networking la BIZZ Forum

Să faci networking inseamnă ceva mai mult decat a schimba cărti de vizită: este o abilitate rară și esențială care te ajută în toate instanțele: noi clienți și oportunități, branding personal, strategii de marketing și multe altele. Iată cateva sfaturi provenite de la specialiști in networking care sunt foarte importante.

1. Oferăînainte de a aștepta să primești! Una dintre cele mai mari și obișnuite greșeli în networking este să te repezi să ceri o favoare. De fapt, cheia în networking-ul de succes este mai intai să daruiești și abia apoi să obții ceva. Așa că gandește-te la networking ca la un cont bancar: trebuie mai întai să faci depozite și să acumulezi și abia apoi să retragi bani.

2. Niciodată nu considera o persoană neimportantă sau inutilă, deoarece de la fiecare om întalnit în timpul networking-ului poți prelua ceva util, care te-ar putea inspira sau chiar motiva.

3. Pregatește un plan înca înainte de a începe networking-ul cu ceilalți. Stabilește-ți scopurile și ce vrei sa obții în urma acestei comunicări. Identific
ă-ți calitățile, abilitățile și interesele proprii care vor fi relevante în interacțiunea cu ceilalți participanți la networking, astfel încat să poți acumula cat mai multă informație și cunoștințe noi.

4.Planifică-ți timp suficient pentru a comunica cu ceilalți și nu te grăbi să pleci de la eveniment. Cele mai interesante și interactive discuții încep abia dupa finalizarea acestuia.


5. Comunic
ă cu diferiți oameni din sală și încearcă să gasești trăsături comune între ei la nivel de gandire, de ideile pe care le promovează și crează un grup. Fii acea persoană care va aduna în jurul său oameni valoroși și cu inițiativă.

Rezultatul acestor tehnici este uluitoare, iar pentru a te convinge de aceasta, vino pe 21 ianuarie la cel mai important eveniment business al anului organizat de Bizz.md. În cadrului evenimentului vei putea descoperi noi idei și strategii pentru dezvoltarea afacerii tale, vei primi o doză de curaj, motivație și inspirație pentru ca visele tale să prindă formă. Vei avea parte de 4 speakerii legendari și vei interacționa cu peste 300 de participanți cu care ai șansa de a consolida relații noi în cele 180 minute de networking. Grabește-te să te înscrii pe FORUM.BIZZ.MD și fii unul dintre norocoșii care vor putea aplica aceste strategii de networking în practică.
NETWORKING


salary1277301205 84Economia informală și munca nedeclarată sunt probleme majore care afectează piața forței de muncă și sistemul de securitate socială în Moldova.

În 2014, peste 385.000 de moldoveni, adică 32,5 la sută din populația încadrată în câmpul muncii, au primit salarii în plic. Datele au fost prezentate de Organizația Internațională a Muncii, care a lansat o campanie de combatere a acestui fenomen în țara noastră.  

Datele organizaţiei arată că cei mai mulți oameni lucrează fără un contract de muncă în industrie, agricultură, servicii hoteliere și construcții.

Potrivit estimărilor, aproape 60 la sută din populația angajată în câmpul muncii nu şi-a declarat pe deplin veniturile salariale. În 2010, această sumă a constituit 9,3 miliarde de lei, adică 45 la sută din fondul de salarii în acel moment.

Campania Organizației Internaționale a Muncii va dura până în data de 29 februarie. În această perioadă vor fi difuzate spoturi video tematice şi vor fi distribuite materiale informative.

http://www.publika.md/

Duminică, 17 Ianuarie 2016 11:02

Cum se învață conducerea defensivă

aav01„20 de procente în conducerea unui autoturism ține de volan și pedale. Restul 80 – de abilitatea de a gândi, pe care o și dezvoltăm în școala de șoferie defensivă”, - explică Alexandr Stratan, directorul adjunct al „Driver-Plus”.


Școala de conducere defensivă „Driver-Plus” a fost fondată de prin anii 2002-2003. „Am venit în această școală în anul 2005, când aceasta era condusă de Samir Aliev – maestru al sportului în autocross, - spune Alexandr Stratan. – La acel moment, conduceam deja de 15 ani și credeam că le știu pe toate, că pot de toate, am și participat la câteva accidente, însă, din fericire, fără consecințe pentru mine. La școală, însă, am înțeles că mai am de învățat foarte multe și că, aflându-te la volan, trebuie să gândești, nu doar să apeși pedalele. Am finalizat cursul de bază  și m-a entuziasmat atât de mult ideea de safe drive, încât, în anul 2009, am venit la „Driver-Plus” în calitate de profesor. Acum, suntem doi traineri aici – directorul Samir aav04Aliev și eu”.


Uneori, din cauza dezinformării, „Driver-Plus” este numită școală de conducere extremă, iar conducerea companiei este rugată să îi învețe pe clienți să meargă pe două roți sau să realizeze trucuri. „Extreme-ul, - continuă Alexandr Stratan, se întâmplă atunci când voi conduceți imprudent și, de fiecare dată, vă puneți la risc viața voastră și a altor participanți ai circulației. Scopul nostru este ca extreme-ul să fie exclus, dat fiind faptul că noi îi învățăm pe clienți să conducă fără accidente. Îi învățăm pe alții după principiul că este mult mai ușor să prevezi orice accident de circulație, decât să elimini consecințele lui. De aceea, preocuparea noastră de bază este să îi învățăm pe șoferi să identifice o situație de început al unui accident și să nu se ajungă la un final fatal. Și, chiar dacă un accident este inevitabil, să încerce să reducă la minim consecințele acestuia. Modul nostru de predare reprezintă o aav15combinație dintre teorie și practică. Cursul de bază are durata de o săptămână – 5 lecții în cabinet, două – autodrom. În total este vorba despre 15 ore, câte trei ore per lecție”. De regulă, grupele sunt mici, câte 4-8 persoane, dat fiind faptul că în grupele mici este mai bine asimilat materialul de studiu.


Lecțiile din clasă sunt împărțite în felul următor: o oră de activități practice – lucrul la simulatoare. Simulatoarele sunt simple – volanul este asamblat la o masă simplă. La acest simulator, cursanții învață să țină corect volanul și să îl folosească adecvat, - să scoata mașina dintr-o situație critică. Următoarele două ore – vizualizarea situațiilor de accident și aav11discutarea lor în grup. „Suntem singura școală de conducere defensivă din oraș, - explică Alexandr Stratan, - există numeroase școli de șoferi, al căror scop este obținerea permisului de conducere și sunt furnizate cunoștințe de bază”.


Lecțiile practice de conducere defensivă au loc la autodrom. Acesta este amplasat în Vadul-lui-Vodă, în incinta aerodromului local. Lungimea platformei este de 250 metri, iar lățimea de 40 m. Cursanții vin acolo cu mașinile lor și, timp de trei ore, exersează tehnicile de conducere defensivă. În programul de conducere există multe drumuri șerpuitoare. Acestea sunt diferite după configurare, complexitate și „îi oferă șoferului o viziune largă în înțelegerea traiectoiei circulației, direcția corectă a privirii”. Drumurile șerpuitoare antrenează abilitățile de șoferie și de evitare a accidentelor – precizează Alexandr Stratan. – Există și accelerare de urgență, frână de urgență, ocolire sau trecerea de obstacole. Obstacolele sunt gropile, șanțuri, movile, guri de canalizare etc. Pe drumurile noastre se găsesc multe astfel de minunății. Cursul de iarnă implică deja alunecarea mașinii și deraparea, dar astea după ce a fost trecut cursul de bază. Cursul de bază este destinat tuturor tipurilor de șoferi și oferă un set de bază de cunoștințe. Acest curs reprezintă fundamentul conducerii defensive”.


În programul de studiu al „Driver-Plus” multe elemente sunt preluate din sportul auto. Și acest lucru nu este întâmplător. „Atunci când pilotul unei mașini de cursă realizează anumite manevre, el știe cu siguranță scopul fiecărei mișcări, - continuă Alexandr Stratan. – Pilotul este cel care conduce mașina, iar șoferul este cel care stă la volan. Noi ne străduim ca ai noștri cursanți să ajungă, dacă nu piloți, atunci, cel puțin, șoferi care gândesc”.

aav12
În programul de învățământ al „Driver-Plus” există nu doar un curs de bază, ci și altele, de exemplu un curs de conducere în siguranță în oraș. El se și numește „Curs de oraș” – exersarea parcării corecte, manevrarea în cadrul traficului orașului, mișcarea în spate. La cursurile de conducere defensivă nu vin doar șoferi cu puțină experiență sau experimentați. Există traininguri și cursuri pentru profesioniști. Sunt cazuri în care și ei au nevoie de puțin antrenament suplimentar.

aav17
De exemplu, în programul „Driver-Plus” este un curs destinat șoferilor corporativi. Este vorba despre un curs motivațional - șoferii sunt stimulați să conducă în condiții de siguranță. Recent, una dintre firme a comandat de la „Driver-Plus” un astfel de curs – ei au procurat 10 mașini noi, două dintre ele au fost accidentate grav timp de o jumătate de an, iar una a fost deteriorată. Compania a realizat un șir de calcule și a ajuns la concluzia că este mai ieftin să plătească pentru cursurile corporative, decât să tot repare mașinile. „Aceste cursuri sunt avantajoase pentru firmă, dat fiind faptul că un șofer antrenat înseamnă economie de combustibil și a resurselor automobilului, iar dacă nu sunt accidente, nu suferă oameni, - continuă discuția Alexandr Stratan. – În cadrul cursului corporativ, suntem în colaborare cu mai multe companii, care, periodic, delegă șoferi pentru cursuri. În mare, este vorba despre companii cu capital străin, deoarece, în Europa, astfel de traininguri reprezintă un lucru obișnuit. Diferența principală a cursurilor destinate profesioniștilor, iar la noi vin și șoferii de camioane, este faptul că acestea sunt foarte restrânse. Se întâmplă ca întregul training să aibă loc într-un singur curs, dat fiind faptul că profesioniștii nu trebuie învățați cum să stea corect la volan sau să cotească. Iar cursurile pentru șoferii amatori durează 1-2 săptămâni”.

aav18
Deși „Driver-Plus” are programuri destinate atât persoanelor fizice, cât și juridice, nu există o distincție clară dintre acestea, deoarece elementele cursurilor deseori coincid. La trainingurile profesioniste se acordă mai multă atenție vitezei, distanței, a spațiului din jurul automobilului, adică asupra lucrurilor care nu sunt legate direct de conducerea mașinii. Este vorba și despre prognoza situației rutiere, dezvoltarea ei, abilitatea de a prognoza acțiunile celor din jur și de a compara și plia acțiunile tale cu a celor din jur. Căci majoritatea accidentelor au loc din cauza faptului că oamenii nu se înțeleg reciproc. Însă, acest lucru este învățat și la cursurile de amatori, într-o măsură mai mare sau mai mică.


Este luna  ianuarie și „Driver-Plus” a trecut peste un alt val de clienți – multă lume a fost atrasă de cursul de conducere defensivă pe timp de iarnă – cu iernile noastre scurte și moi este foarte important să prinzi momentul potrivit, când este lunecos și a nins. Și primăvara și toamna sunt populare. Iar vara este un sezon mort – căldură și concedii.


Articol pregătit de MyBusiness.md

box elena panLădițele din lemn pentru creație, precum și diverse statuete decorative, cu diferite tematici, toate de la „Ellebelle” sunt cunoscute pe larg în rândul pasionaților de decupaj și pictură decorativă din capitală. Cutiuțele se vând „cu brio” în cadrul diverselor iarmaroace și în magazinele destinate creației. Totodată, în cercurile artistice sunt cunoscute și workshopurile de decorare creativă a cutiuțelor, un fel de terapie prin artă.


Lansarea și dezvoltarea propriei afaceri, „Ellebelle”, de către Elena Pan a fost condiționată de pasiunea ei pentru tricotare, interesul personal și circumstanțele favorabile.


„Prima lădiță a fost realizată datorită soțului meu și, poate că, a șefului, sau a colegei sale. Cu alte cuvinte, datorită circumstanțelor favorabile. Într-o zi, soțul meu a venit acasă  cu o lădiță din lemn, în care era o felie de prăjitură de ciocolată austriacă, cu care a fost servit la lucru. Și, știind faptul că eu sunt pasionată de cutiuțe, a rugat colegii să ia acasă cutia de la prăjitură. Era și o altă angajată care ar fi vrut să ia cutiuța, Liubovi Andreevna. Însă, dânsa a cedat, dat fiind faptul că este o persoană foarte bună. Văzând această lădiță, box1am fost foarte entuziasmată. Și mi-am dorit una asemănătoare, doar ca să aibă și spații separate în interior, pentru ca să-mi pot sorta mărgelele, pe care le utilizez la realizarea șiragurilor de mărgele. Mi-am comandat o astfel de cutiuță de la un atelier și am primit-o peste o jumătate de an. Mi-am aranjat mărgelele și am fost atât de mulțumită de rezultat, încât am și făcut o poză și am postat-o pe Facebook. Și, într-un timp foarte scurt, am și primit două comenzi pentru confecționarea unor lădițe similare”, - a zis Elena Pan pentru mybusiness.md.


Creștea numărul celor care iși doreau o cutie similară, însă exista un singur model. Ulterior, cunoscuta meșteriță în decupaj, Ana Radu, a comandat o lădiță similară, care, însă, să aibă înăuntru compartimente din lemn, pentru a păstra ceaiul. Astfel, au apărut două modele: unul pentru mărgele și alte accesorii, cu mici compartimente și unul pentru ceai. „Totodată, am rugat-o pe Ana să susțină un workshop de decupaj pentru mine și prietenele mele. Ea a acceptat cu drag această invitație. Iar noi, la rândul nostru, am savurat lecțiile. Timp de aproape o jumătate de an am urmat workshopurile Anei și, de fiecare dată, mă simțeam foarte bine, era o adevărată „plăcere pentru suflet”. Mai târziu, am descoperit faptul că există un astfel de concept, numit terapie prin artă. Anume aceasta este descrierea emoțiilor noastre din timpul lecțiilor. Ana desfășura workshopurile, iar eu, între timp, îmi lărgeam sortimentul de modele. Unele le inventam singură (în funcție de nevoile proprii), iar alte idei îmi erau sugerate de clienți”.


Actualmente, în sortimentul de producție al „Ellebelle” există aproximativ 50 de tipuri de lădițe, cutiuțe, huse, precum și zece tipuri de statuete decorative, pentru diverse sărbători și ocazii speciale. Prețurile lăzilor (din pin și tei) variază între 30 și 1200 de lei, iar pentru diverse statuete din lemn – între 5 și 30 de lei.

box5
Conform spuselor Elenei, ea promovează nu doar cutiile în sine, ci „abilitatea de creație”și, în primul rând, „abilitatea de a-ți crea o stare bună de spirit și confort în casa ta”. „Timp de aproximativ un an m-am ocupat de realizarea workshopurilor de decupaj la mine box3acasă. În acea vreme, copiii mei frecventau orele unei școli private și erau ocupați toată ziua. Eu, însă, puteam să mă ocup de lucrurile mele, știind că copiii sunt „în mâini bune”, cu dejun, prânz și cină, și se află într-un mediu psihologic liniștit. Timp de un an, în care toată ziua mă dedicam mie și puteam să investesc maximumul de energie în dezvoltarea hobby-ului meu, am avut parte un elan foarte mare în dezvoltarea personală și în indicatorii de dezvoltare a afacerii. Acum, înțeleg faptul că este vorba anume despre o afacere, nu doar un hobby.


În același timp, am început colaborarea cu magazinul de creație. Astăzi, în el poate fi găsit întregul nostru sortiment. Prețurile de acolo sunt cele de la producător. Aceasta a fost condiția mea de bază. Prețurile nu trebuie să fie mari. În caz contrar, nu vedeam rostul în colaborare. Orașul este mic, toată lumea se cunoaște. Politica de prețuri a magazinului a coincis cu viziunile mele și ne-am înțeles cu ușurință. Colaborarea noastră durează deja de un an și jumătate și mă bucură acest lucru. De curând, am început colaborarea cu un alt magazin cunoscut din oraș. Dat fiind faptul că este doar un început, nu voi da mai multe detalii în acest moment. Dar sunt foarte mulțumită de faptul că visul meu ca lădițele noastre să fie accesibile în arealul întregului oraș, la prețuri accesibile, începe să se realizeze”, - a zis Elena Pan.


box7Conform spuselor Elenei, lădițele sunt realizate într-un atelier, care se ocupă de prelucrarea lemnului, cu care a fost stabilită o colaborare avantajoasă pentru ambele părți. „Eu sunt furnizor de idei, sursă de inspirație, designer, mă ocup de comunicarea cu clienții, reglarea sortimentului, iar lucrătorii atelierului sunt responsabili de calitatea produsului, la preț minim și livrat într-un termen stabilit. Totodată, eu colaborez și cu socrul meu. El se ocupă de articolele individualizate, care nu trebuie să fie livrate în cantități mari, dar necesită o abordate creativă. Dânsul are studii în domeniul artei și cel tehnic. De aceea, ne este ușor să agreăm calitatea și aspectul estetic al produsului, mai puțin partea cu preț redus. Actualmente avem câteva idei creative de viitor.


box2Cândva, îmi doream să mă ocup de lucrul manual doar din plăcere, fără a mă gândi la bani. Acum sunt aproape de aceasta. Accept un număr limitat de comenzi de decor al lădițelor și al realizării de mărgele, suficient pentru a o face din plăcere. Celelalte comenzi le redirecționez la designeri cunoscuți, fiind sigură de calitatea muncii lor. Atunci când există situații în care nu am estimat corect timpul și am luat prea multe comenzi, chem pe cineva în ajutor și, împreună, terminăm treaba. Evident, munca celor care mă ajută este remunerată. Câștigul vine datorită activității intelectuale, în timp ce lucrul manual rămâne a fi un hobby și o sursă de bucurie.


În urma lecturii multor cărți deștepte, a vizionării diverselor emisiuni, a participării la câteva workshopuri de business și a comunicării cu un număr mare de profesioniști și specialiști din domeniu, am înțeles că, la moment, mă ocup de dezvoltarea brandului”.


Articol pregătit de MyBusiness.md

instag1Instagram testeaza o facilitate care permite utilizatorilor sa vada cand cineva le urmareste postarile.

Aplicatia Instagram iti adauga un mesaj scurt la rezultatele cautarilor, care iti spune daca urmaresti pe cineva sau daca va urmariti postarile reciproc, informeaza The Independent.

Poti afla asta prin cautarea in tab-ul "People" din aplicatia pe telefon. Cand introduci un nume, se vor afisa rezultatele cautarii pentru numele respectiv, la fel ca inainte, dar a fost adaugat acum un mesaj in dreptul fiecarui nume cu privire la statutul lor in raport cu cel care face cautarea.

Pana acum, singura modalitate de a vedea cine iti urmareste postarile si cine nu era sa parcurgi prin scroll lista completa pe pagina proprie de profil.

Facilitatea a fost observata de fotograful Anthony Quintano.

http://www.ziare.com/

Fabricat in Moldova logo15.01.16, Chișinău - Cea de-a XV-a ediție a expoziției naționale „Fabricat în Moldova”, organizată de Camera de Comerț și Industrie, va aduna peste 300 de antreprenori autohtoni din toate ramurile economiei și 14 standuri comune ale Consiliilor raionale. Expoziția va avea loc în perioada 03 - 07 februarie, la centrul expozițional CIE Moldexpo.

În cadrul expoziției vor participa antreprenori din industria alimentară, ramura vitivinicolă, industria uşoară  și industria mobilei, producători de utilaje, instituții de cercetări ştiinţifice, instituţii financiare și meşteri populari. De asemenea, cu stand comun va fi prezentă și Asociația Producătorilor de Divin și Brandy din Moldova, în cadrul căreia 12 producători vor face degustări, master class-uri și prezentări de produse noi.

Cea de-a XV-a ediţie a expoziţiei naţionale „Fabricat în Moldova” se va face remarcată printr-un vast şi divers program de afaceri, cu sloganul „Competitivitate – Performanță și Calitate”, având în vederea situația geo – economică creată, odată cu intrarea în vigoare a Acordului de Comerț Liber Aprofundat și Cuprinzător cu UE și deschiderea unor noi oportunități spre piața internațională. Acesta va cuprinde mese rotunde, seminare, prezentări, în cadrul cărora vor fi abordate teme cu referire la oportunitățile investiționale pentru dezvoltarea afacerilor și atragerea proiectelor străine, dar și instrumente concrete privind stimularea performanței și competitivității întreprinderilor moldovenești.

De asemenea, în acest an, programul de afaceri se axează pe economia verde, iar una dintre cele mai importante componente ale programului este Forumul „Economia Verde”, care are drept scop promovarea economiei verzi în toate sectoarele de dezvoltare social-economică a ţării, cu atragerea atenţiei sectorului de afaceri, partenerilor de dezvoltare privind asigurarea integrării prevederilor de protecție a mediului, utilizarea rațională a resurselor și eficiență energetică, în toate sectoarele economiei naționale și ale vieții sociale.

Totodată, programul de afaceri cuprinde seminare, organizate în parteneriat cu multiple instituții publice, ce vor pune în discuție subiecte, precum: „Infrastructura calităţii în contextul implementării ZLSAC”, „Instrumente de Promovare a Exportului”, „Credite accesibile cu fondul de garantare a creditelor”, „Mijloace de măsurare fabricate în Republica Moldova destinate pieţei UE  - principii şi şanse”, „Oportunităţi de dezvoltare şi promovare a afacerilor inovaţionale”. De asemenea, în cadrul expoziție va avea loc Forumul bilateral moldo – român și masă rotundă moldo-ucraineană cu tematica „Intensificarea comerțului şi cooperării economice între Ucraina și Republica Moldova, în contextul integrării europene”.

 

În cadrul evenimentului, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă va organiza pentru angajatori și persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă - Târgul locurilor de muncă.

robert diggsA fost una dintre cele mai strălucite strategii de vânzări de care a auzit vreodată industria muzicii. În martie 2014, Robert Diggs, mai binecunoscut sub numele RZA, producătorul şi liderul de facto al trupei de rap Wu-Tang Clan, a anunţat că grupul va produce un singur exemplar din viitorul său album, Once Upon a Time in Shaolin, care va fi vândut prin licitaţie celui care va oferi cel mai mult. cine este însă cumpărătorul celui mai scump album produs vreodată?

Vom lansa un obiect de artă unic în istoria muzicii. Creăm un album unic, de colecţie. E ca şi cum cineva ar avea sceptrul unui rege egiptean”, a declarat RZA revistei Forbes.

Iniţial, trupa Clan a dorit să interzică cumpărătorului să difuzeze albumul o perioadă de 88 de ani, dar ulterior a decis să îi dea libertate deplină, cu condiţia să nu fie folosit în scopuri comerciale. Cu alte cuvinte, cumpărătorul să aibă dreptul să asculte albumul într-o cameră perfect izolată, să îl calce cu un camion sau să îl difuzeze gratis pe Internet. Într-o eră în care oamenii sunt fericiţi să descarce muzică de pe Internet în loc să fie proprietarii acesteia, Once Upon a Time in Shaolin a oferit şansa de a deţine ceva cu adevărat unic.
Wu-Tang Clan a angajat Paddle8, un start-up organizator de licitaţii online, pentru vânzarea albumului care include 31 de piese muzicale. S-a stabilit ca albumul să fie vândut într-o cutie realizată manual, împreună cu o carte legată în piele, de 174 de pagini, conţinând versurile cântecelor şi istoricul acestora.

Toţi membrii în viaţă ai Wu-Tang Clan, precum şi invitaţi speciali au contribuit la albumul Once Upon a Time in Shaolin. În afară de RZA şi coproducătorul Tarik „Cilvaringz“ Azzougarh, nimeni nu a auzit întregul disc, care a fost depozitat într-un seif al hotelului Royal Mansour Marrakech din Maroc, iar copiile acestuia au fost distruse.

Wu-Tang Clan a susţinut că încă înainte de a începe licitaţia au primit o ofertă de 5 milioane de dolari pentru album. Fanii au speculat că posibilul cumpărător ar putea fi regizorul Quentin Tarantino, asociat al lui RZA la Hollywood, sau investitorul Ben Horowitz, care a scris despre dragostea sa pentru rap. Unii fani ai Wu-Tang Clan au contestat planul trupei. Doi dintre fanii nemulţumiţi au început o campanie pentru cumpărarea Once Upon a Time in Shaolin, astfel încât albumul să nu rămână în mâinile unui plutocrat. „Pentru cineva care are milioane, este doar o nouă jucărie”, a spus Russell Meyer, unul dintre organizatorii campaniei. Încercarea de a scoate albumul din mânile milionarilor a dat greş, în final fanii strângând numai 15.406 dolari.

Apoi, în 24 noiembrie 2015, Paddle8 a anunţat că Wu-Tang Clan a vândut albumul pentru o sumă record, „de ordinul milioanelor”. Preţul a fost convenit în luna mai, dar, potrivit unui comunicat de presă, părţile au avut nevoie de mai multe luni pentru finalizarea contractelor şi stabilirea protecţiilor legale pentru o lucrare de artă a cărei valoare depinde de unicitatea ei.
Numele cumpărătorului nu a fost dezvăluit, decizia fiind una comună, a susţinut RZA, deşi cumpărătorului nu i-ar fi păsat de confidenţialitate.

ISTORIA WU-TANG CLAN.

Wu-Tang Clan s-a lansat în 1993, cu un album de debut intitulat Enter the Wu-Tang (36 Chambers). Grupul era format din nouă membri, proveniţi din Staten Island şi Brooklyn, cu nume enigmatice ca Masta Killa, U-God, Raekwon, Ghostface Killah, GZA, Method Man, Inspectah Deck şi Ol’ Dirty Bastard. Erau unele dintre cele mai inventive minţi întâlnite vreodată de publicul hip-hop, amestecând limbajul străzii cu aluzii la arte marţiale şi remarci ale Five Percent Nation, o mişcare obscură a populaţiei de culoare.
Într-o lume a rap-ului obsedată de faimă şi bani, Clan are un loc special. Membrii săi nu au ajuns niciodată la popularitatea lui Eminem sau JayZ, dar sunt veneraţi de rapperi tineri, precum Drake şi Kanye West, pentru originalitatea lor.

„Au fost o ştire timp de peste 20 de ani. Este jumătate din existenţa hip-hop-ului. Oamenilor din întreaga lume le pasă de Wu-Tang Clan”, a spus Andrew DuBois, coeditor al The Anthology of Rap.

Arhitectul succesului iniţial al Wu-Tang a fost RZA, care a creat aura ciudată a trupei, folosind ritmuri soul vechi din Memphis, fragmente de jazz interpretate la pian de Thelonious Monk şi interpretări vocale soul modificate electronic pentru a rezulta sunete fantomatice.
RZA a fost şi un organizator de excepţie, convingându-i pe membrii trupei să îi dea mână liberă timp de cinci ani şi să producă toate albumele şi discurile solo. „Le-am spus: Daţi-mi cinci ani şi vă voi face numărul 1. A fost o conversaţie lungă, ochi în ochi, de la om la om. Am spus ca nimeni să nu îmi conteste autoritatea. Trebuia să fie o dictatură”, a scris RZA în The Tao of Wu, o carte de memorii publicată în 2009.

RZA s-a dovedit la fel de priceput în afaceri. Primul album al Wu-Tang Clan s-a vândut în 2,4 milioane de exemplare în Statele Unite, potrivit Nielsen Music. Următorul, un album duplu intitulat Wu-Tang Forever, a depăşit 2 milioane de copii. Între acestea, Raekwon, Ghostface, Method Man şi GZA au lansat albume solo produse de RZA, considerate la fel de bune de către fani. Grupul a lansat Wu Wear, una dintre primele linii vestimentare de marcă hip-hop şi a deschis magazinul Wu Nails în Staten Island, condus de sora lui RZA.


După cinci ani, RZA a cedat controlul asupra Wu-Tang Clan, iar trupa nu a mai fost la fel. Următoarele albume şi proiecte solo nu au mai fost la fel de puternice şi nu s-au vândut la fel de bine. Trupa a inundat piaţa cu muzică sub marca sa, inclusiv a unor artişti care nu erau oficial membri ai acesteia, dar parte a aşa-numitei familii extinse Wu-Tang. Unul dintre aceştia a fost Cilvaringz, un rapper olandez cu rădăcini marocane, care a impresionat grupul în 1997, când a urcat pe scenă într-un concert din Amsterdam şi a oferit nişte versuri improvizate. Câteva luni mai târziu, Cilvaringz a venit la Wu Nails. Ulterior, a obţinut un contract pentru un album sub marca Wu-Tang. „Oricine străbate jumătate de lume fără un ban, pentru a-şi urma visul, cred că merită să fie luat în serios”, a spus RZA. A fost grozav pentru Cilvaringz, dar fanii au fost copleşiţi. „A fost o perioadă în care în lume au fost prea multe produse Wu”, a explicat Sasha Frere-Jones, critic din Los Angeles şi fost scriitor la New Yorker, care a comentat muzica trupei de-a lungul timpului.

http://www.businessmagazin.ro/

image390035 de companii din Ucraina au primit aviz favorabil din partea autorităților de la Chișinău pentru exportul de carne, pește, lactate și ouă în Republica Moldova.

Anunţul a fost făcut de către ministrul ucrainean pentru Politici Agricole şi Alimentaţie Oleksii Pavlenko într-un mesaj.

Treizeci şi cinci de companii ucrainene. Nouăsprezece producători de lactate, 11 de produse din carne, trei de produse din peşte şi două companii care produc ouă şi produse din ouă au primit permise, a anunțat Pavlenko, citat de Ukrinform.

Permisele emise către Agenţia pentru securitate alimentară din Republica Moldova confirmă faptul că produsele ucrainene îndeplinesc standardele internaţionale de calitate, a mai comentat Pavlenko.

http://infoprut.ro/

GooglecarMasina fara sofer de la Google pare inca de domeniul SF, chiar daca uriasa companie incearca sa ne convinga ca suntem martorii unui moment istoric si ca automobilul e unul sigur. Un raport dat publicitatii recent arata ca probabil vom mai avea de asteptat pana sa ne achizitionam unul, din moment ce siguranta nu e chiar punctul sau forte.

Concret, dupa cum reiese din raportul comandat de autoritati, masinile Google au fost la un pas de accident, pe soselele californiene, de 13 ori, in perioada septembrie 2014 - noiembrie 2015. Fara interventia omului, accidentele ar fi avut loc, relateaza BBC.

Din raportul de 32 de pagini, care se refera la rezultatele testelor derulate intr-o perioada de 15 luni, mai reiese ca au existat 272 de cazuri in care soft-ul masinilor a detectat o "eroare", ceea ce a dus la alertarea soferului, care a preluat controlul automobilului.

In alte cazuri, desi aparusera erori sau situatii potential periculoase, soferul nu a fost alertat. Chiar si asa, acesta a preluat "fraiele" automobilului.

Nu doar Google a fost nevoita sa prezinte un astfel de raport, ci inca sase companii care au construit masini care "se conduc singure". Astfel, in cazul Tesla, dupa cum reiese din raportul prezentat, nu au existat cazuri in care soferul sa fie nevoit sa intervina.

In cazul vehiculelor Nissan, insa, s-a intervenit de 106 ori in cadrul testelor derulate de-a lungul a peste 2.000 de kilometri.

In cazul automobilelor Mercedez-Benz, s-a intervenit de 1.051 de ori la 2.500 de kilometri, la Bosh de 625 de ori in 1.300 de km, iar la Volkswagen de 260 de ori la 21.000 de km. Situatiile au fost insa mult mai putin periculose decat in cazul automobilelor Google.

http://www.ziare.com/

Miercuri, 13 Ianuarie 2016 06:50

Evaziuni fiscale în mediul companiilor de taxi

IMG 1791 1Inspectoratul Fiscal Principal de Stat a examinat domeniul de activitate a agenților economici ce prestează servicii de transport auto de pasageri în regim taxi, fiind constatate riscuri majore pentru administrarea fiscală, prin eschivarea de la declararea veniturilor real obținute în sume considerabile, cât și a fondului de salarizare.      

 Din totalul agenților economici care au licență pentru activarea în domeniul prestării serviciilor de taxi au fost selectați 24 de contribuabili care dispun mai mult de 20 autoturisme incluse în anexa la licență și au înregistrat activitate de întreprinzător în domeniul respectiv pe parcursul anului 2014.   

Astfel, au fost efectuate calcule estimative în vederea determinării decalajului fiscal pentru fiecare agent economic în parte, volumul venitului și fondul de salarizare nedeclarat. Calculele privind riscurile în ramura dată au fost efectuate în dependență de numărul de mașini deținute și informațiile din dările de seamă prezentate de contribuabili.   

Conform informației disponibile, s-a constatat că pentru o zi de activitate, un automobil încasează o sumă minimă de 600 lei pentru orașul Chișinău și 500 lei pentru alte raioane (localități) ale Republicii Moldova.

În dependență de indicatorul respectiv și numărul automobilelor disponibile, a fost calculată suma aproximativă a veniturilor care urmau a fi declarate de către contribuabili, respectiv sumele impozitelor și taxelor care urmau a fi vărsate la buget, acestea fiind determinate în baza mediei poverii fiscale pentru contribuabilii din ramura respectivă.   

 Spre exemplu, un agent economic din cei analizați, înregistrând 256 automobile incluse în anexa la licență, declară un venit de doar 11,2 mil. lei pentru anul 2014 și 113 angajați cu salariul mediu de 400 lei lunar.  

 Respectiv, conform calculelor estimative privind achitările de impozite s-a constatat că întreprinderea dispunând de 256 automobile care activează în regim de taxi, de regulă activitatea acestora fiind non-stop, urma să declare în mediu 2 angajați pentru fiecare mijloc de transport, cu salariu minim admis de legislație în mărime de 1900 lei pentru fiecare angajat.    

Totodată, luând în considerare faptul că pentru fiecare automobil la sfârșitul zilei de lucru de către șofer este predată o suma fixă de mijloace bănești, numită neoficial „plan”, care constituie în mediu 300-400 lei/zi, încasările totale efectuate de către fiecare automobil ar trebui să constituie în mediu nu mai puțin de 600-800 lei/zi, cu cel puțin 25 de zile lucrate pentru fiecare lună.

Diferența de mijloace bănești încasate de către șofer constituie venitul neoficial al acestuia din care inclusiv sunt asigurate alte cheltuieli curente (spălarea automobilului, reparația ș.a.)   Respectiv, agentul economic selectat drept exemplu, urma să declare venituri suplimentare de 34,7 mil. lei și achitări suplimentare de impozite în sumă de 3,4 mil. lei (ceea ce constituie decalaj fiscal pentru întreprinderea respectivă), luând în considerație că povara fiscală medie pentru agenții economici examinați din ramura dată constituie 10%.  

 Asemenea calcule au fost efectuate pentru 24 de agenți economici care au desfășurat activitate pe parcursul anului 2014, fiind estimată o sumă aproximativă a veniturilor nedeclarate pentru un an calendaristic ce constituie 202 mil. lei și respectiv o sumă de 20,2 mil. lei a impozitelor care urmau să fie vărsate suplimentar la buget (ceea ce constituie decalajul fiscal pentru 24 de contribuabili din domeniul dat).   Ținem să menționăm că au fost epuizate toate metodele de conformare benevolă față de agenții economici din domeniul servicii de transport auto de călători în regim taxi, aceștia nedorind să se încadreze în cadrul legal utilizând în continuare scheme de eschivare de la declararea tuturor veniturilor obținute. Aproximativ 90% de controale fiscale operative inițiate se soldează cu aplicarea amenzilor pentru neutilizarea mașinilor de casă și control, cât și lipsa acestora.    

Serviciul Fiscal de Stat va întreprinde metode de constrângere față de agenții economici din domeniul respectiv, care nu doresc să desfășoare activitatea de întreprinzător conform normelor legale, prin intensificarea acțiunilor de control prin metoda operativă, aplicarea metodelor și surselor indirecte, instituirea posturilor fiscale ș.a. Totodată, vor fi examinate și persoanele fizice – fondatori ai agenților economici menționați sub aspectul aplicării metodelor indirecte de estimare a venitului impozabil al persoanelor fizice.

 Vezi lista Agenților economici ce prestează servicii de transport în regim TAXI (care dispun mai mult de 20 de mașini). Informația anului 2014 : Versiunea PDF


www.fisc.md

Foto: mybusiness.md