În atenția potențialilor investitori se anunță vînzarea ”Clean Room” din municipiul Chișinău
Odată cu progresele deosebite înregistrate în știință, în dezvoltarea tehnologiei și diverse ramuri industriale, producătorii instrumentelor și a produselor de mare precizie, s-au confruntat cu problema contaminării cu microbi de diferite tipuri. Relevându-se această problemă și suspectându-se în cazul unor funcționări necorespunzătoare s-au inițiat o serie de proceduri pentru curățirea generală a locurilor de muncă. Cerințele crescânde ale tehnologiei în plin avânt și mai ales ale medicinei și industriei farmaceutice au făcut necesar ca pe lângă curățirea locului de muncă să se inițieze un control al murdăriei provenite din aer.În acest fel la locurile de muncă s-au instalat diverse sisteme de filtrare și condiționare a aerului, astfel formându-se "Camerele Curate".
O Cameră Curată este o încăpere sau un spatiu în care se încearcă limitarea și controlul contaminării cu particule ale aerului.
Beneficiari ai activităților specifice care se desfășoară în „CAMERA CURATĂ” sunt:
- Industria farmaceutică;
- Domeniul medical și cercetare de profil (microbiologie, virusologie);
- Industria alimentară;
- Industria microelectronică;
- Industria aerospațială.
Pentru detalii suplimentare accesați catalogul.
Sursă: aitt.md
Retrospectiva: topul celor mai interesante inovații ale anului 2015
Domeniul energetic a cunoscut importante progrese în cursul anului 2015, fiind marcat în special de prezentarea deja celebrei baterii Tesla, dar și de importante progrese în obținerea unui sistem fiabil de producere a energiei prin fuziune nucleară, energie nepoluantă și fără gradul de risc al centralelor nucleare care funcționează pe principiul fisiunii nucleare, - comunică aitt.md, referitor la agora.md și agerpres.ro.
La începutul lunii ianuarie o echipă de la Universitatea Princeton a prezentat cel mai mic laser din lume, de dimensiunea unui bob de orez, acesta demonstrând interacțiunea fundamentală dintre lumină și electronii în mișcare. Laserul, cu aplicabilitate în special în domeniul medicinei, este alimentat de un singur electron, consumul său de energie fiind de 1 miliard de ori mai mic decât cel al unui uscător de păr.
La începutul lunii mai compania californiană Tesla, care produce vehiculele electrice de lux cu același nume, a prezentat o "baterie pentru acasă", care va schimba, potrivit fondatorului firmei, Elon Musk, "întreaga infrastructură energetică din lume". Bateria, numită Tesla Powerwall, poate stoca electricitatea furnizată de panouri solare sau de rețeaua de electricitate în momentul în care se livrează energie ieftină — îndeosebi noaptea, ea poate fi folosită și în cazul unor opriri de curent. Bateria, concepută pentru a fi fixată pe peretele casei sau în garaj, ar putea face locuințele dotate cu panouri fotovoltaice total independente de rețelele electrice tradiționale. "Scopul nostru este transformarea totală a infrastructurii energetice mondiale, pentru a o face durabilă și fără emisii de carbon", a declarat Elon Musk presei înainte să prezinte Tesla Powewall la Los Angeles.
Bateria costă aproximativ 3.500 de dolari, este deja disponibilă pe piața americană, iar de anul viitor va fi disponibilă în întreaga lume. Potrivit lui Elon Musk, Germania ar trebui să devină o piață-cheie pentru acest tip de baterie, fiind una dintre țările cel mai bine echipate cu panouri fotovoltaice din lume. Ar putea fi folosită însă și în regiuni în curs de dezvoltare, unde rețelele electrice sunt adesea puțin fiabile, în pofida unei abundente energii solare, având potențialul de a juca un rol asemănător celui avut de telefonul mobil care a schimbat complet paradigma comunicațiilor, înlocuind telefonul fix.
La numai o lună după anunțul făcut de Elon Musk, un grup de cercetători de la Seul a prezentat o soluție inovativă de stocare a energiei, bazată pe chiștocurile de țigară, care amenință să concureze bateria Tesla. Filtrele de țigară conțin fibre folosite pentru a reține anumite particule periculoase pentru sănătate. Prin intermediul procesului de piroliză, cercetătorii sud-coreeni au modificat fibrele de acetat de celuloză din filtrele de țigară. Noul material obținut este format din carbon ce poate fi folosit pentru a stoca energie cu aplicații atât în domeniul automobilelor electrice cât și al turbinelor eoliene, al calculatoarelor și al dispozitivelor smart mobile.
Acest nou material obținut din fibrele din filtrele de țigară are o capacitate de a stoca energie mai mare decât cea a unor materiale folosite în prezent în acest scop, precum grafenul, condensatoare din nanotuburi și carbon. Proiectul derulat de cercetătorii sud-coreeni are însă potențialul de a rezolva două dintre principalele probleme cu care se confruntă sistemele de stocare a energiei — dimensiunea și costurile — deschizând o posibilă cale de îmbunătățire pentru astfel de sisteme.
Tot la începutul lunii iunie o companie canadiană General Fusion a anunțat că dezvoltă o serie de tehnologii și o metodă, în cadrul așa-numitului sistem "Magnetized Target Fusion" (MTF), pentru a face rentabilă obținerea de energie prin procesul complet nepoluant de fuziune nucleară. Pentru mulți, fuziunea nucleară este "Sfântul Graal" al energiei, deschizând perspectiva de a obține energie nepoluantă nelimitată prin același tip de reacții care se produc în furnalul nuclear al Soarelui.
Este indiscutabil faptul că potențialul oferit de fuziunea nucleară este extraordinar, însă deocamdată, cu tehnologia de care dispunem, acest proces necesită cheltuirea unei vaste cantități de resurse și efort, ceea ce-l face să nu fie rentabil (se obține tot atât de multă energie, sau chiar mai puțină decât cea introdusă în sistem pentru a genera reacția de fuziune). Pentru a iniția și susține reacția de fuziune este nevoie de temperaturi și presiuni extreme, apropiate de cele din centrul Soarelui, iar de aceea dezvoltarea unei tehnologii adecvate rămâne o provocare, conform Agenției Internaționale pentru Energie.
Spre deosebire de procesul de fisiune nucleară, folosit în centralele nucleare, proces prin care se obține energie din ruperea nucleului atomic în două (sau mai multe), fragmente de masă aproximativ egală, neutroni rapizi, radiații și energie termică (unde principalul pericol este reprezentat de radiații), procesul de fuziune presupune generarea de energie prin intrarea în reacție a două nuclee atomice pentru a forma un nou nucleu, mai greu (cu masă mai ridicată) decât nucleele inițiale. Marele avantaj al acestui tip de reacție este că nu produce radiații. Stelele generează energie prin fuziunea nucleelor de hidrogen care produce atomi mai grei, de heliu.
Conform site-ului companiei General Fusion, din British Columbia, sistemul "Magnetized Target Fusion" (MTF) constă într-o sferă umplută cu un amestec de plumb și litiu în stare topită. Asupra acestui amestec se acționează prin pompare pentru a genera un vortex în care este injectată apoi o plasmă restricționată magnetic (un gaz superfierbinte cu sarcină electrică). Pistoanele care înconjoară sfera sunt folosite pentru a crește presiunea din interiorul acesteia, "comprimând plasma până ajunge la condițiile necesare declanșării reacției de fuziune".
În luna iulie cercetători de la 'Ecole Polytechnique Federale de Lausanne' (Elveția) au prezentat o tehnologie care folosește energia solară cu ajutorul căreia moleculele de apă sunt separate rezultând un combustibil ecologic pe bază de hidrogen. Separarea moleculelor de apă pentru producerea hidrogenului permite energiei solare să fie mai ușor stocată pentru a genera electricitate sau combustibili alternativi pentru mașinile ecologice. Descoperirea are implicații majore în ce privește schimbările climatice pentru că energia solară ar putea constitui o reducere a dependenței față de utilizarea combustibililor fosili.
Noul tip de panou solar arată aproape la fel cu versiunea cunoscută care se montează pe acoperișul caselor, diferența notabilă fiind că razele de soare trec mai întâi printr-un strat subțire de apă aflat în interiorul panoului. 'Tungstenul diselenid', compus molecular chimic care nu este toxic, acționează ca un fotocatalizator și este foarte important pentru utilizarea energiei solare la separarea apei în oxigen și hidrogen. În prezent, aproximativ un procent din energia solară care trece printr-un panou poate fi transformată în energie pe bază de hidrogen, iar eficiența acestei descoperiri poate fi îmbunătățită până la aproximativ 10 procente pentru a fi valorificată la un nivel comercial extins.
La începutul lunii septembrie compania Apple a depus un brevet de invenție pentru dezvoltarea unei "pile de combustibil" pentru smartphone-uri, tablete și laptopuri, care ar permite utilizarea acestora până la 7500 de cicluri de încărcare. Autonomia smartphone-urilor, tabletelor și a laptopurilor este o problemă care revine adesea în actualitate. Multe produse și echipamente electronice utilizate în viața de zi cu zi pentru performanțele lor sunt totuși de multe ori evitate din cauza slabei lor autonomii.
Apple va putea probabil să remedieze acest neajuns prin dezvoltarea unei pile de combustibil care va putea spori autonomia produselor sale. Este un criteriu care a devenit esențial pentru consumatori și este decisiv în alegerea unui produs. Acest tip de baterie va permite livrarea unei tensiuni de doi volți și va asigura 7500 de cicluri de încărcare, fiind cu mult peste bateriile disponibile în prezent pe piață, care pot rezista aproximativ 1000 de cicluri de încărcare.
În ultima parte a lunii octombrie a fost prezentată o tehnologie inovativă de desalinizare a apei ce a fost dezvoltată în Egipt. Aproximativ 71% din suprafața planetei este acoperită cu apă, însă această apă este sărată. Îndepărtarea sării din apă nu este un proces ușor. Tehnologiile de desalinizare existente în prezent sunt costisitoare, necesitând o cantitate foarte mare de energie, este foarte greu să fie folosite de statele sărace. O echipă de cercetători de la Universitatea Alexandria din Egipt a obținut o membrană polimerică care poate desaliniza apă de mare cu o concentrație excepțional de ridicată în sare, producând apă potabilă cu un procent de 99.7% SR (salt rejection) printr-un singur proces de prevaporizare prin purjare cu aer.
Odată filtrată prin intermediul acestei membrane polimerice inovative, apa este vaporizată prin încălzire, într-un al doilea pas de purificare. Vaporii de apă sunt apoi condensați și colectați, rezultând apă potabilă. Această tehnologie oferă o metodă ieftină pentru a obține apă potabilă din apă marină și funcționează chiar și în cazul apei cu o mare concentrație de sare așa cum este cea din Marea Roșie. În plus, această metodă poate fi folosită și pentru a decontamina apele uzate și este accesibilă chiar și pentru țările sărace.
Cum transformi un joc intr-o idee de afacere. Povestea startup-ului romanesc care a atras investitori din intreaga lume
La finalul anului trecut StartupCafe includea Traderion in randul startup-urilor ce merita atent urmarite in acest an. Motivul principal – cresterea rapida pe care a inregistrat-o acesta, in 2015, dupa ce a reusit sa atraga cateva finantari importante din partea unor business angels din Statele Unite si din partea Seedcamp, la Londra. Iata povestea startup-ului ce pregateste traderi institutionali si studenti ce isi doresc o cariera in domeniul pietelor de capital.
Traderion s-a nascut orecum dintr-o joaca, cand Florin Cioaca, fost trader inter-bancar timp cu o experienta de peste 7 ani si, in prezent, co-fondator si CEO al companiei, se afla la o scoala de vara de business. I-a venit ideea de a organiza pentru participantii de acolo un joc care sa simuleze un proces de trading inter-bancar. Iar acest joc s-a transformat ulterior chiar intr-un model de afacere.
Realizarea Traderion a durat aproape doi ani, iar investitia initiala nu a fost mica, 100.000 de euro - bani proveniti din economiile personale ale celor doi fondatori, Florin Cioaca si Florin Grosu, care, in prezent, este director de operatiuni, in cadrul firmei si se ocupa si de relatia cu investitorii.
Principala provocare pe care cei doi spun ca au intampinat-o la lansarea pe piata a startup-ulului a fost legata de lipsa capitalului de tip seed din Romania. “In plus, pentru domeniul fintech (n.red. tehonologiei financiare), mentorii cu experienta relevanta lipsesc aproape cu desavarsire si este extrem de dificil sa gasesti ajutor atunci cand esti la inceput de drum”, metioneaza Florin Grosu.
Cum functioneaza Traderion
Acesta este un simulator avansat de trading inter-bancar. El combina scenarii macroeconomice reale, cu inteligenta artificiala, pentru a recrea mediul in care activeaza traderii institutionali. Traderion functioneaza ca o platforma de training pentru traderii institutionali si pentru studentii interesati de o cariera in domeniul pietelor de capital, explica Florin Grosu.
Platforma este impartita in 100 de niveluri de dificultate, iar un utilizator trebuie sa indeplineasca un anumit set de criterii pentru a putea avansa la un nivel superior. In platforma, un utilizator poate interactiona cu alti utilizatori sau cu bancile robot. Bancile robot se adapteaza nivelului fiecarui utilizator in parte si parametrilor din scenariul economic pe care il simuleaza platforma, la un moment dat.
Platforma a fost lansata in format beta la finalul lui 2014.

Echipa Traderion numara, acum, opt oameni, care lucreaza pentru site atat din Europa cat si din Statele Unite.
In prezent, acesta are peste 500 de utilizatori, din 15 tari. 450 dintre ei sunt studenti la finante, care isi doresc o cariera in trading. Ceilalti sunt angajati din diviziile de trezorerie din 7 banci din Romania si din regiune, potrivit lui Florin Grosu.
“Anual, ne-am dublat numarul de utilizatori, pana in prezent, iar marea majoritate a utilizatorilor nostri sunt recurenti”, mai explica fondatorul companiei.
In prima jumatate a anului 2015, Traderion a participat la un program de accelerare pentru startupuri din fintech, in Statele Unite, numit QC Fintech. Acest program este sponsorizat de Wells Fargo si Bank of America. La finalul programului startup-ul a primit o investitie din partea unui grup de business angels din Statele Unite, dupa ce, ulterior, mai primise o investitie din partea acceleratorului de afaceri Seedcamp, organizat din Londra. In total, in 2015, Traderion a atras investitii de 120.000 de dolari.
“Procesul de selectie de la Seedcamp este foarte dur. Aplica anual peste 500 de startupuri din toata lumea, iar Seedcamp organizeaza evenimente pe tot mapamondul pentru a se asigura ca aplica unele dintre cele mai bune startupuri la programul lor. Cele care reusesc sa treaca de faza initiala de selectie sunt invitate sa isi prezinte ideea in fata board-ului Seedcamp, care alege sa investeasca in doar cateva startup-uri”, declara Florin Grosu.
“Seedcamp a investit in acest an in 3 startupuri romanesti, mai mult decat in tot anii de pana acum la un loc”, a mai adugat el. Pe langa Traderion, au mai participant in acest an la acceleratorul de business de la Londra startup-urile romanesti DeviceHub.net si UiPath.
Obiectivul celor doi fondatori pentru urmatorul an este de a-si concentra eforturile de vanzari in special pe doua mari centre financiare, Londra si New York, unde, spun ei, sunt cei mai multi potential clienti ai Traderion. De asemenea, poarta discutii cu unele dintre cele mai mari banci din lume si spera sa inceapa proiecte cu cinci dintre ele, in acest an.
“In plus, am planificat sa strangem si o runda de finantare de 1 milion de dolari, in a doua jumatate a anului”, marturiseste Florin Grosu. Iar investitorul ideal ar fi, din punctul lui de vedere, un business angel cu experienta semnificative in sectorul bancar, care, pe langa banii investiti, sa ii ajute sa isi extinda platforma intr-un rit mai accelerat.
Pe piata, mai exista, in prezent, trei competitori directi, dar toti activeaza pe piata din Statele Unite si mai multi competitori indirecti - platforme interne de trading ale marilor banci, mai sustine reprezentantul Traderion. “Ceea ce ne diferentiaza pe noi este inteligenta artificiala care ne permite sa personalizam in timp real experienta de invatare pentru fiecare utilizator in parte”, argumenteaza Florin Grosu.
Sistemul monitorizeaza in timp real tot ceea ce face in cadrul platformei, fiecare utilizator in parte. Sunt 94 de indicatori diferiti pe care ii monitoriza simultan si ii colecteaza. Pentru fiecare ora petrecuta in platforma, 150.000 de “data points” pentru fiecare utilizator. Pe baza acestor date, sistemul construieste un raport detaliat si, apoi, in functie de acesta personalizeaza scenariile macroeconomice pentru fiecare utilizator in parte, astfel incat fiecare vede scenarii si situatii de piata diferite – mai explica fondatorul Traderion.
Bani mari sau adevărul despre bani
Dacă considerați că vindeți mărfurile sau serviciile la prețuri exagerate;
Dacă simțiți disconfortul în timpul sau după ce anunțați prețurile;
Dacă fiecare client vă cere reduceri;
Atunci articolul dat va fi extrem de util pentru dumneavoastră.
Instruind managerii pe vânzări, noi am observat că nici directorii nu pot întotdeauna să afișeze cu ușurință clienților sume, chiar și cele nesemnificative. Trebuie să ținem cont și de faptul că pentru fiecare dintre noi cuvintele "mult" sau "scump" pot caracteriza cifre diferite. Compania noastră a decis să destăinuie unul dintre cele mai utile exerciții, care va schimba atitudinea Dvs. față de bani.
Chiar dacă știți destul de bine proprietățile produsului oferit spre vânzare sau dacă puteți face o bună prezentare a acestuia, însă nu sunteți capabili să anunțați cu ușurință prețul, sensul acțiunilor precedente dispare. Chiar și prin telefon, clientul simte în vocea vânzătorului lipsa de încredere. Și în acel moment, clientul va începe să-și manifeste dezacordul și obiecțiile privind prețul anunțat, va cere să se întâlnească cu directorul sau, în cel mai rău caz, va pleca la concurenți.
Pentru a evita astfel de probleme, noi am decis să aflăm cauzele anxietății și disconfortului vânzătorului în momentul anunțării "sumelor mari de bani." S-a dovedit că există ceva, ce unește toate aceste motive, și anume experiența negativă și dureroasă, care se asociază nemijlocit cu banii și cu date false privind resurse financiare. Acest fapt înseamnă că, înainte de a face față acestor probleme, noi simțim necesitatea de a afla, care din date, referitoare la bani, ar fi corecte. La fel, trebuie să realizăm, să înțelegem și să acceptăm atitudinea personalizată și rezonabilă față de bani. Abia după aceasta vom putea lucra cu influența pe care o au experiențele negative.
Banii sunt titluri de valoare sau monede care facilitează schimbul dintre oameni sau grupuri de oameni.
Istoria apariției banilor este destul de banală. Unii aveau pui, care produceau ouă, alții aveau în posesie vaci, ce dădeau lapte. Cei, care aveau pui, cereau lapte, iar posesorii de vaci își doreau pentru micul dejun o omletă. Așa decurgeau primele schimburi de bunuri.
După aceasta, au intervenit probleme. Cei, care au vrut să cumpere o casă, nu au avut posibilitatea să acumuleze atât de multe ouă proaspete sau lapte, pentru a-și plăti procura. Așa, oamenii au decis ca cantități mari de lapte și ouă vor fi schimbate pe pietre prețioase. Totul a început cu pietre și metal. Au urmat hârtii, pe care a fost indicată o anumită valoare. Cu cât mai mult se producea, cu atât mai mulți bani primea producătorul. Aceasta este o scurtă descriere a istoriei banilor. Aceștia reprezintă doar metalul sau hârtia, valoarea cărora a fost pre-stabilită. Așa, indicatorul veniturilor ridicate nu sunt banii, ci bunurile și serviciile pe care le deții. Astfel, bogăția rezultă din producție.
Banii sunt direct legați de valorile materiale, energie, spațiile unde ei au valoare și timpul, pe parcursul căruia aceștia sunt valabili.
De exemplu: vânzătorul, care aduce într-un timp scurt un venit mare - este angajatul care merită să fie bogat. Doar el poate într-o perioadă de timp și pe un teritoriu concret să investească energie cu scopul de a aduce profit.
Acesta este adevărul despre bani! El poate fi acceptat sau, din contra, respins. Dar rămâne important faptul că aceste concepte au fost și vor persista mult timp.
În prezent, noi transformăm bani în idoli, cărora le servim într-un mod necondiționat. Banii sunt importanți, iar noi avem nevoie de ei. Însă trebuie să ne amintim că noi suntem cei, care gestionează banii.
Banii nu vă fac bogat. Mai mult valorează capacitatea Dvs. de producere. Dacă veți produce și vinde produsele întrebate de societate, banii nu se vor termina niciodată.
Veaceslav Bogdanov,
business coach
Articol este tradus de MyBusiness.md
PPT, o afacere ieșită din tipare
Au trecut aproape zece ani de când patru tineri antreprenori au pus temeliile uneia dintre cele mai mari afaceri de profil de pe piaţa locală, reţeaua de magazine Preţuri Pentru Tine (PPT). Un business cu creșteri spectaculoase de la an la an.
Dacă arunci o privire peste datele financiare ale companiei înființată de Gabriel și Adrian Mărgărit împreună cu Tudor şi Alexandru Matei este firesc să te întrebi cum au reușit să dezvolte un business de zeci de milioane de euro.
Pentru tinerii antreprenori, ingredientele care au stat la baza unui business de succes s-au tradus în multă muncă, în viziune şi în atragerea oamenilor potriviţi în compania lor. Ei s-au poziţionat pe piaţă ca un lanţ de magazine destinat celor pentru care preţul este un criteriu important în alegerea celor mai bune soluţii. În primul an de la înfiinţare au reuşit să dezvolte zece magazine cu preţuri mici, amplasate în jurul Bucureştiului, şi să ofere aproape 50 de locuri de muncă. „La acea vreme, în România nu exista o astfel de reţea de magazine care să practice preţuri mici. Magazinele de profil existau doar la nivelul fiecărei localităţi. Faţă de atunci, situaţia a rămas neschimbată în cea mai mare parte din ţară“, mărturisesc antreprenorii.
Dezvoltare continuă
Începutul crizei economice şi instalarea acesteia din 2009 a fost unul dintre cele mai dificile momente pentru fondatorii PPT în contextul în care acel moment a însemnat încetinirea business-ului şi reducerea cheltuielilor, dar asta nu i-a împiedicat să-şi continue drumul aşa cum au ştiut ei mai bine. Timpul a trecut, iar în prezent, reţeaua PPT numără în ţară 136 de unităţi, respectiv 26 în Republica Molodova, iar în decursul anului viitor va intra şi pe piaţa din Bulgaria, urmând ca, în viitor să ajungă şi în celelalte ţări din regiune, adică în Serbia, Macedonia, Bosnia & Herţegovina, Georgia şi Ucraina. Conform fondatorilor PPT, zilnic numărul celor care trec pragul unui magazin PPT este cuprins între 100 şi 700 de personae, iar valoarea bonului mediu este cuprinsă între 30 şi 40 de lei.
Concurență acerbă
Despre piaţa în care activează, antreprenorii susţin că este foarte segmentată, cu numeroşi jucători, mai mult sau mai puţin cunoscuţi. Primii zece jucători deţin aproximativ un sfert din piaţă, explică ei. În opinia lor, puterea de cumpărare a românilor creşte de la an la an, iar „bătălia“ pe această piaţă devine din ce în ce mai acerbă, în contextul în care apar retaileri noi din afara ţării, în special cei din Polonia. Cele mai recente date ale companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, arată că românii cumpără anual haine, accesorii şi pantofi de 11,4 miliarde de lei, iar până în 2017 această sumă ar urma să ajungă la 12,5 miliarde de lei. Fondatorii PPT susţin că pe piaţa de îmbrăcăminte au început să apară în ultimii ani foarte mulţi discounteri, iar majoritatea provin din afara ţării, ceea ce înseamnă că România le-a captat interesul. „Cred că lucrurile vor fi mai clare în următorii ani, concurenţa va fi mult mai bine definită ca acum, pentru că piaţa autohtonă încă nu şi-a atins maximul de potenţial“, spun cei patru antreprenori. Cei patru antreprenori nu au avut niciodată planuri mărunte, astfel că ei şi-au propus ca business-ul lor să devină lider pe piaţa de discount fashion în regiune. Dacă anul trecut PPT a raportat o cifră de afaceri de aproximativ 40 de milioane de euro, la finele lui 2015 antreprenorii estimează să aibă afaceri de 48 de milioane de euro în România şi Moldova.
Sfaturi pentru tinerii care vor să-şi dezvolte propriul business
Nu trebuie să stai pe gânduri sau să eziţi dacă vrei să-ţi începi propriul business;
Este indicat să găseşti o nişă cât mai potrivită;
Trebuie să înveţi cum să te diferenţiezi de concurenţă;
Trebuie să fii perseverent.
Cărţi recomandate
1 .Principles of Marketing - Philip Kotler, Gary Armstrong
2 .Jack: Straight from the Gut -Jack Welch - ed. 2013
3 .Steve Jobs - Walter Isaacson -ed. 2015
The Bat! v7.1 Christmas Edition oferă autentificarea cu Gmail şi Mail.Ru prin OAuth
Compania moldoveneasca „Ritlabs” SRL a lansat The Bat! v7.1.8 „Christmas Edition” cu mai multe caracteristici noi, printre care se numără: autentificarea OAuth pentru Gmail şi Mail.Ru, numele de afişare particularizate în lista de mesaje şi altele. De asemenea, s-a îmbunătăţit viteza de download a unui număr mare de mesaje în cutii poştale POP3, s-au adăugat caracteristici noi şi s-a îmbunătăţit lucrul cu RSS şi EWS (Exchange Web Services), căutare, Inbox Analyzer şi Mail Ticker, transmite IPN cu referire la un comunicat al Ritlabs SRL.
Versiunea nouă The Bat! permite autentificarea cu Gmail şi Mail.Ru utilizând protocolul OAuth 2.0. Acesta este un mod modern de a accesa conturile de e-mail susnumite, deoarece parolele pentru a le accesa nu vor mai fi salvate ca înainte în fişierele de configurare ale clientului poştal.
Pentru a configura OAuth în cutiile poştale Gmail sau Mail.Ru deja existente în The Bat!, utilizatorul poate accesa meniul «Cutie poştală -> Proprietăţi -> Transport -> Recepţionarea corespondenţei -> Autentificare», activa opţiunea «OAUTH (folosind Browserul Web)» şi salva modificările. The Bat! va şterge parola din cutia poştală respectivă şi va folosi mecanismul de autentificare modern pentru a trimite şi a primi mesaje.
Începând cu The Bat! v7.1, numele expeditorilor şi destinatarilor se afişează în lista de mesaje mult mai eficient. În mod implicit, programul afişează numele expeditorului din antetul mesajului, adică numele pe care expeditorul l-a utilizat atunci, când a compus e-mailul respectiv. Fiecare utilizator poate schimba numele de afişare cu cele preferate, dacă le adăugă în agendă.
În versiunea nouă, „Ritlabs” a introdus multe schimbări în funcţionarea cutiilor poştale EWS, adăugând opţiuni noi, a îmbunătăţit anumite funcţii; a crescut şi stabilitatea generală a programului.
Tradiţional, compania Ritlabs lansează în fiecare an The Bat! Christmas Edition.
Conform comunicatului, Ritlabs SRL, este unica firmă din Moldova care, din anul 1998, creează programe pentru computer şi le vinde în lumea întreagă sub marca comercială proprie. Programul „The Bat!” este unicul brand în domeniul IT din Moldova, cunoscut larg peste hotare. În fiecare an programele companiei sunt vândute în circa 100 de ţări ale lumii, iar în total utilizatorii programului „The Bat!” se află în 191 de ţări.
Sursă: ipn.md
Grant oferit de Ambasada Germaniei pentru proiectele mici
Ambasada Germaniei la Chișinău oferă granturi pentru microproiecte desfășurate pe parcursul anului 2016. Micile proiecte vizează îmbunătățirea calității vieții tuturor păturilor sociale, în mod special a persoanelor dezavantajate și vulnerabile. Pentru a participa la concurs, este îndeajuns să fie completată (scrisă pe calculator) doar cererea de finanțare în limba română, rusă sau engleză. După etapa de preselecție (în baza cererii), care va avea loc la sfârșitul lunii februarie 2016, ambasada va contacta solicitanții cererilor selectate. Fiecare doritor se poate înregistra prin completarea formularului de înregistrare. Suportul financiar oferit de ambasadă constituie până la 10 000 de euro.
Un proiect eligibil trebuie să întrunească următoarele condiții:
- Proiectul vine să îmbunătățească, pe termen lung, condițiile de trai ale populației.
- Nu puteți finanța proiectul integral din fonduri proprii. Totuși, contribuția proprie sporește posibilitățile unei finanțări. Solicitantul decide mărimea contribuției proprii. Ea poate fi și de natură non-financiară, de ex. prestarea muncii, punerea la dispoziție a personalului calificat și a încăperilor respective.
- Proiectul trebuie să corespundă conceptului de durabilitate, el nu poate fi doar o măsură educativă, ci are și componenta de achiziționare a echipamentului.
- Susținerea financiară este unică și nu duce la obligații repetate din partea ambasadei.
- Beneficiari ai proiectului trebuie să fie o instituție de interes comun (de ex. un ONG, o școală). Rezultatul proiectului trebuie să fie în beneficiul societății și poate promova formarea profesională a mai multor persoane.
- Finanțarea totală a proiectului este sigură (în cazul când contribuțiile financiare, care nu au fost solicitate de la Ambasadă, sunt garantate).
- Sunt inițiative care pot obține suport financiar doar o singură dată.
- Eventualele costuri, ce pot apărea ulterior, vor putea fi preluate de solicitanții de proiect sau persoane, părți terțe care și-au exprimat deja acordul.
Începând cu anul 2004, Ambasada susține, pe lângă proiectele mari, și proiecte mici, care completează angajamentul Guvernului Federal privind politica de dezvoltare direct la fața locului. Avantajul microproiectelor constă în faptul că ele pot fi solicitate și implementate mult mai repede și cu mai puțin efort.
Data limită de depunere a microproiectelor este 15 februarie 2016. Mai multe detalii despre procedura de aplicare regăsiți pe pagina oficială a Ambasadei Germaniei.
Sursă: diez.md
CCI oferă 30 % reducere pentru participare la expoziția Fabricat în Moldova câștigătorilor Mărcii Comerciale și Premiului calității
Învingătorii concursurilor „Marca Comercială a Anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității” din anul precedent, vor beneficia de reduceri de 30% la participarea în cadrul expoziției naționale Fabricat în Moldova, organizată de Camera de Comerț și Industrie în perioada 03-07 februarie 2016, la Centrul expozițional Moldexpo.Participanții concursurilor „Marca Comercială a Anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității”, organizate anual de către CCI, care au obținut premiul mare - trofeul Mercuriul de Aur și Zeița Calității, dar și medalii de aur, argint și bronz, sunt încurajați să se înscrie până la data de 15 ianuarie curent, la expoziția „Fabricat în Moldova” pentru a primi o reducere de până la 30% din prețul de participare.
La expoziție s-au înregistrat deja peste 200 de întreprinderi din întreaga țară, cca 90 la sută din spațiul expozițional fiind rezervat sau contractat.
În acest an, programul de afaceri al expoziției va promova în special economia verde, dar va cuprinde și tematici de actualitate pentru orice producător din Moldova, cum ar fi aplicarea prevederilor Acordului de Comerț Liber și Aprofundat cu UE (DCFTA) și cerințele față de produsele exportate pe piața UE.
De asemenea, programul va cuprinde sesiuni de informare privind Fondul de garantare a creditelor pentru IMM-uri, tradiționalul Târg al forței de muncă, iar CCI va lansa platforma de expoziții virtuale cu o expoziție generală „Fabricat în Moldova”.
Expoziția întrunește anual produse și servicii din toate sectoarele economiei și oferă agenților economici oportunitatea de a-și promova mărfurile și serviciile și posibilitatea de testare a acestora la capitolul cerere, consolidarea pozițiilor pe piața și stabilirea unor noi contacte atât în țară, cât și peste hotare.
Pentru a rezerva spațiu expozițional, întreprinderile sunt rugate să contacteze responsabilii din cadrul CCI – sau la numărul de telefon 022-210-725.
SUA investesc 4,5 milioane de dolari într-un program de educaţie a studenţilor moldoveni şi ucraineni
Guvernul American, prin intermediul Agenţiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), intenţionează să investească aproximativ 4,5 milioane dolari în domeniul educaţiei din Republica Moldova şi Ucraina, în perioada 2016-2017. Este vorba despre Programul de burse MBA ”SEED Grant” al Fondului WNISEF care prevede acordarea ajutorului financiar pentru studii şi formare pentru 40 de studenţi din Moldova şi Ucraina, în cele mai bune şcoli de business din SUA.
SEED Grant este un program conceput special pentru a oferi ajutor financiar persoanelor cu aptitudini de lider, iar cei care sunt admişi în unul dintre programele de MBA americane din Top 50 se angajează se revină în ţara lor de origine, după obţinerea diplomei, şi să-şi investească acolo talentele. Astfel, fiecare participant va reveni în Republica Moldova/Ucraina, pentru trei ani consecutiv, să locuiască şi să lucreze permanent fie în calitate de angajat al unei companii moldoveneşti/ucrainene sau al Guvernului, fie în calitate de întreprinzător individual.
”Misiunea noastră este de a facilita procesul de dezvoltare democratică şi modernizare economică din Republica Moldova şi Ucraina, prin oferirea oportunităţii persoanelor talentate din aceste ţări de a dobândi cunoştinţe, abilităţi şi aptitudini avansate de leadership prin intermediul instruirii în cele mai bune instituţii de învăţământ din Statele Unite ale Americii”, a declarat Roman Tychkivskyy, coordonator program WNISEF.
Programul acoperă până la 100% din costurile de şcolarizare a studenţilor, înmatriculaţi la studii cu frecvenţă la zi. Alte taxe aferente Grantului vor fi achitate de către student. Astfel, solicitanţii vor trebui să prezinte dovezi suficiente cu referire la venituri/economii/împrumuturi pentru a acoperi cheltuielile de trai şi costurile de transport spre/din SUA şi pe teritoriul statului.
În cazul în care beneficiarul diplomei MBA nu revine în Republica Moldova/Ucraina pentru o perioadă de cel puţin trei ani de la finalizarea studiilor, studenţii trebuie să restituie 100% din împrumut.
Formularul de solicitare a Grantului Seed poate fi depus imediat după primirea notificării de la Şcoala de business eligibilă, care confirmă admiterea Dvs.
Procedura de depunere a candidaturii constă din trei etape:
(1) completarea formularului de solicitare în regimul on-line şi depunerea documentelor;
(2) înmânarea documentelor şi susţinerea probei interviu;
(3) examinarea dosarelor şi anunţarea rezultatelor de către Comitetul Seed Grant.
Formularul de solicitare se depune prin intermediul paginii web a Grantului Seed - www.seedgrant.md.
Termenul-limită de depunere a formularului de solicitare constituie 75 de zile înainte de începerea programului Dvs. de MBA.
Pentru mai multe detalii accesaţi www.seedgrant.md sau www.facebook.com/seedgrant.md.
De la dependenta de droguri, la director intr-un start-up ce valoreaza peste 60 de miliarde de dolari (Video)
In varsta de 30 de ani, Austin Geidt are o poveste care poate deveni un scenariu de film, relateaza Business Insider.
Acum cinci ani, ea a vazut pe Twitter un mesaj de la un start-up care cauta un stagiar. Acel start-up era Uber, insa ea nu stia mare lucru despre companie.
In anul 2010, economia inca se resimtea dupa criza financiara, asa ca piata muncii din SUA nu era "inundata" de oferte de angajare. Mai mult, dupa cum a marturisit Austin Geidt, intr-o conferinta de presa organizata de revista Fortune, care a celebrat cele mai puternice femei din noua generatie, ea avea un dezavantaj major: CV-ul sau era gol, nu avea experienta profesionala deloc.
Totusi, a reusit sa intre in legatura cu directorul Uber, Ryan Graves, care i-a spus sa pregateasca o prezentare despre ea.
Asa ca Austin Geidt a umplut slide-urile cu lucruri relevante despre studiile si aptitudinile sale, pe care le-a prezentat intr-un mod amuzant. La final, l-a rugat pe antreprenor sa-i dea o sansa, iar el a acceptat. In consecinta, ea a devenit al patrulea angajat al Uber.
De la stagiar la director de divizie
Ca stagiar, Austin Geidt a avut de indeplinit o multime de sarcini, de la contactarea potentialilor soferi la a oferi asistenta prin telefon.
Iata ca munca sa a fost rasplatita, avand in vedere ca in prezent conduce echipa care se ocupa cu extinderea serviciului Uber la nivel international.
Compania a anuntat recent ca a primit finantare de 2,1 miliarde de dolari, astfel ca valoreaza 62,5 miliarde de dolari.
Dependenta de droguri
Dar drumul pana aici nu a fost unul lin pentru Austin Geidt. Cand avea 19 ani, in timpul facultatii, ea s-a confrunta cu o problema grava.
"Eram dependenta de droguri. Ma aflam intr-o zona neagra. Insa la un moment dat m-am retras in sanul familiei si am realizat ca nu-mi place cine sunt. Eram bolnava - din punct de vedere fizic, spiritual si psihic.
Insa am reusit sa imi inving dependenta. Nu m-am mai atins de stupefiante de 10 ani", a marturisit Austin Geidt.
Ea s-a internat la o clinica de dezintoxicare, insa a avut nevoie de cativa ani sa depaseasca acest obstacol din viata sa. A renuntat la cursuri pentru o perioada, insa s-a intors sa-si dea examenele finale cand avea 25 de ani.
"Ma simteam foarte nesigura pe mine - credeam ca am ramas in urma foarte mult", a explicat aceasta.
"Sa ai 25 de ani si sa mergi la absolvire - asta e o experienta interesanta", a adaugat Austin Geidt.
Slujba de la Uber putea sa ii faca probleme, avand in vedere ca stresul era mare, iar ea abia iesise de la dezintoxicare. Insa acest lucru nu s-a intamplat.
"Traiesc si respir pentru Uber", a sustinut americanca.
Ea a invatat foarte multe in perioada petrecuta la dezintoxicare, adica sa fie directa si onesta, sa nu-si lase sentimentele sa o copleseasca si sa nu devina prea egocentrista.
Insa cel mai important lucru pe care l-a invatat acolo a fost sa se concentreze pe lucrurile importante din viata.
"Sunt foarte mandra de munca mea, dar si de cea depusa de echipa de la Uber. Insa nu este cel mai important lucru din viata mea. Cel mai mult ma bucur ca m-am vindecat", a incheiat aceasta.


