organizarea vinotecilor si captusirea lor cu piatra decorativa o afacere ce intra in actualitate
Principala direcție de activitate a companiei „Crono-art” constă în comercializarea pietrei decorative și utilizarea acesteia în căptușirea gardurilor masive, a caselor, a cărărilor și în designul interior. Dar afacerea care s-a dezvoltat mult în ultimii ani este organizarea vinotecilor și căptușirea lor cu piatră decorativă.

„La noi în țară cultura vinificației are o istorie ce se întinde pe milenii, - a spus directorul executiv al micii întreprinderi Crono-art, Pavel Calincovschii. – Însă, din cauza perturbărilor istorice, cultura păstrării vinurilor a fost puțin uitată”. În prezent, suntem în acea perioadă în care cultura renaște: oamenii cu venituri peste medie construiesc la casele lor vinoteci private. Conform spuselor lui Pavel Calincovschii, „oamenii își dezvoltă cultura propriului beci”.



Vinotecile sunt în vogă

Vinoteca este un beci amenajat pentru păstrarea vinului. Acesta poate fi mic sau mare. Pavel Calincovschii a lucrat la vinoteci cu suprafața totală egală și mai mare de 100 metri pătrați. O vinotecă atât de mare este formată din 4-5 camere, dintre care principalele sunt încăperile de păstrare a vinurilor și sala de degustare. Majoritatea clienților optează pentru vinoteci formate din 2-3 camere.

Beciul (viitoarea vinotecă), precum și restul casei, sunt construite de o echipă de constructori. „Noi ne ocupăm doar de amenajarea unei vinoteci în acel beci și căptușirea pereților cu piatră decorativă”, - a explicat Pavel Calincovschii. Beciurile sunt construite din cărămidă, beton și cotileț. Condiția de bază a construcției constă într-o impermeabilizare bună. „Uneori, înainte de a începe lucrul, ne ocupăm de o impermeabilizare suplimentară a beciurilor”, - a spus Pavel. Odată asigurată protecția împotriva pătrunderii apei, beciul este pregătit pentru amenajarea vinotecii.



A doua condiție – ventilația

Ventilația este un element foarte important în amenajarea beciului și a vinotecii. Aerația asigură eliminarea surplusului de umezeală. O ventilație simplă constă dintr-o țeavă-hotă amplasată pe tavan, prin care pătrunde aerul proaspăt și este eliminat aerul umezit din beci. Unii proprietari optează pentru instalarea unor climatizatoare speciale. Acestea asigură păstrarea temperaturii optime pentru păstrarea vinului – în intervalul 14-18ºC.

Uneori, podeaua beciului este acoperită cu beton. „Se preferă acoperirea podelei cu nisip și pietriș, iar stratul de deasupra să fie din faianță artificială sau din piatră naturală, - a continuat Pavel Calincovschii. – Podeaua realizată în acest mod respiră, absoarbe umezeala”.

Doar piatră naturală, preferabil din Moldova

Vinotecile se căptușesc cu piatră naturală, datorită proprietăților ei de absorbție a umezelii, care se acumulează în beci, urmând să fie mai apoi degajată în proporții mici, iar ventilația elimină acea umezeală din beci.

Pentru fațada vinotecilor sunt utilizate 2 tipuri de piatră naturală: calcarul de natură biogenă din Moldova și gresia cu elemente de nisip cuarțos din Bulgaria. Gresia din Bulgaria vine într-o gamă largă de culori și este des utilizată ca element decorativ suplimentar al căptușelii. Căptușelile realizate exclusiv din gresie din Bulgaria sunt rare. Piatra de bază folosită pentru căptușeala beciurilor în Moldova este calcarul autohton. Este un material aproape perfect pentru căptușeli. „Avem zeci de cariere, din care se extrag acest tip de piatră, - spune Pavel Calinovschii. – Se întâlnește o gamă largă de culori, de la galben-deschis și nuanțe de gri, până la maro-închis”. După structura pietrei se întâlnește calcar ce are în compoziția sa atât cochilii mici, cât și mari. Au mai rămas și stocuri de calcar din Crimeea. Acesta este mai moale decât analogul său din Modova, din acest motiv calcarul din Crimeea este folosit la crearea elementelor decorative, care sunt tăiate manual. În cazul calcarului autohton, sunt necesare utilaje speciale pentru a crea astfel de elemente de decor.



Designul și structura beciului-vinotecă din Moldova

Dat fiind faptul că, pe lângă vinuri, în beciuri se păstrează și produse alimentare – conserve de casă, fructe și legume – vinotecile sunt de regulă împărțite în 3 încăperi. Aceste camere sunt: vinoteca în sine, unde se păstrează vinurile și coniacurile de casă și cele de marcă; sala de degustare și camera de depozitare a produselor alimentare. O altă variantă de organizare a spațiului este: vinoteca cu vinuri și în cealaltă parte a încăperii – rafturi cu conserve, plus sala de degustare. Uneori beciul este, pur și simplu, separat în două părți.

Deși niciun beci, dintre cele amenajate de meșterii „Crono-art”, nu se aseamănă cu altul, de regulă clienții le aleg în același stil – de beciuri vechi, din epoca medievală. Acest stil se caracterizează prin tavane arcuite, căptușite cu piatră, nișe din piatră, rastele din piatră și elemente din lemn – uși, rafturi, suporturi pentru torțe. Evident, torțele sunt moderne – electrice. De elementele din lemn se ocupă firma parteneră a companiei „Crono-art”.

Uneori sunt comandate decoruri ale vinotecii în stil minimalist sau modern. Acești clienți deseori aleg pentru căptușeală gresia din Bulgaria. Cu toate acestea, majoritatea comenzilor fac parte din stilul medieval cu elemente clasice – coloane, cornișe, nișe.

Ce fel de vinuri sunt păstrate în vinoteci

Vinoteca nu este destinată doar vinurilor de casă. Aici se găsesc și vinuri de colecție. Vinul de casă se găsește în fiecare beci moldovenesc. În timp ce vinurile de colecție reprezintă o sursă de mândrie pentru proprietar și sunt arătate oaspeților. Pentru a servi musafirii cu un vin de calitate, într-o atmosferă veridică de beci de vin, nu este necesară efectuarea unei vizite în beciurile Cricova sau Mileștii Mici. Toate aceste vinuri pot fi găsite într-o vinotecă de casă. Cumpărând o ladă de vinuri de colecție, proprietarul poate să savureze anual o sticlă nouă, delectându-se de fiecare dată cu un gust nou.



Beciul trebuie căptușit iarna

În pofida existenței cererii, deocamdată „Crono-art” nu are concurenți pe piața din Moldova. Poate că acest lucru se datorează specificului muncii, care necesită o abordare aparte și implicarea unor meșteri calificați.

De regulă, beciurile sunt căptușite iarna. Vara meșterii sunt ocupați – sunt multe lucrări de căptușire internă și externă a clădirilor. Iarna, atunci când există mai puțin lucru, vine rândul beciurilor. Acest context este prielnic pentru client – e mai ușor să negociezi prețul. Totodată, iarna sunt mai mici și prețurile pentru piatra decorativă.

O vinotecă bine făcută reprezintă fața companiei. Respectiv, meșterii sunt cei mai buni. Timp de două luni sunt amenajate vinoteci ce surprind prin splendoare. „Dacă fac un beci bun, primesc trei noi clienți – a spus directorul companiei. – Dacă nu fac o treabă bună, pierd zece clienți odată. De aceea este foarte importantă calitatea lucrărilor și colaborarea cu meșteri calificați”.


Sursă: madein.md




Joi, 16 Februarie 2017 07:11

Nisa sapunurilor artizanale în Romania

16123295 439132076210885 1122994889747857408 nSkin Novels s-a lansat in octombrie 2016. Nisa lor: sapunurile artizanale premium. Sunt produse manual in Oradea, din ingrediente naturale ce provin din mai multe tari. Provocarea lor a fost sa comunice non-traditional un produs artizanal. Asa au aparut elementele-cheie pentru identitatea lor: minimalism, contemporan, omnisex. S-au declinat si in produs, inclusiv ambalajul, dar si in felul in care e comunicat - de la site la social media.

Dupa 12 ani de televiziune, din care aproape sase la DIGI24 Oradea, Oana Mudura e project manager-ul Skin Novels. De la ea aflam ca echipa e formata din trei oameni care-si impart productia, customer service-ul si managementul, plus colaboratori externi, toti din Oradea.

Au planuri de extindere in offline la nivel national, dar si o serie de produse noi, cu parfumuri create de un parfumier in devenire.

 
Testarea pietei si pozitionarea

Piata de sapunuri naturale romanesti este inca o nisa, dar una in plina extindere accelerata de o intoarcere la firesc si natural, la tot ceea ce este sanatos, la felul in care se faceau lucrurile din cele mai vechi timpuri.

Inainte de a incepe, ne-am uitat la felul in care se pozitioneaza fiecare brand in parte, iar aici am descoperit ca exista o categorie neexploatata, si anume cea premium. Sapunul natural in sine este un produs de lux doar prin ceea ce ofera pielii, iar cei care aleg sa foloseasca sapun natural sunt constienti de acest lucru. Noi vrem sa ducem lucrurile si mai departe spre zona premium.

 
Decizia lansarii

Ideea s-a nascut la inceputul lui 2016. Proprietarii afacerii si-au propus sa aduca pe piata un produs romanesc 100% natural de inalta calitate, care sa fie folosit cu incredere in primul rand de catre ei si pentru bebelusul lor. Nu a fost conceput ca un business din care sa se imbogateasca peste noapte, ci mai degraba o educare sustinuta a consumatorilor cu privire la beneficiile utilizarii sapunurilor naturale.

 
Echipa actuala

Suntem un atelier mic, iar echipa este si ea foarte mica. In momentul de fata, suntem trei care lucram la acest proiect: Ioana, care face sapunurile, are experienta in fabricarea sapunului natural de casa, Miruna, care tine legatura cu clientii si este omul de baza pentru tot ceea ce inseamna office management. Ea are background in HR si client relations.

Iar eu ma ocup de concept, implementare, dezvoltare, practic intregul management de proiect. Vin din zona de televiziune, project management si concept, asa ca experienta este una extrem de provocatoare pentru mine.

Mai avem colaboratori pe partea de social media, fotografie, design si visuals.

 
Pregatirea lansarii

Am iesit in fata in octombrie 2016, insa munca din spate a inceput in primavara. Cristalizarea conceptului a fost partea cea mai simpla, punerea lui in practica a fost cel mai provocator.

Intregul proces a durat cinci luni, timp in care am inceput cu alegerea numelui, analiza pietei din Romania, dar si din afara tarii, stabilirea directiei de abordare in functie de aceste coordonate, a strategiei de marketing, alegerea tonului de brand, selectia colaboratorilor, a designului de packaging, constructia website-ului, fotografiile de story si de produs.

O gramada de aspecte ce trebuiau asezate in linia conceptului si, in acelasi timp, explicat conceptul si strategia pe termen lung fiecarui colaborator in parte pentru a toata lumea sa inteleaga directia spre care ne indreptam.

 
Magazinul online

Simplitatea, functionalitatea si estetica au fost singurele lucruri care au primat in alegerea felului in care arata magazinul online. N-as putea spune ca am avut parte de un proces laborios in realizarea website-ului tocmai pentru ca am stiut din start ce ne dorim si pentru ca m-am ocupat personal de realizarea lui. Ne-a interesat sa fie curat, frumos si extrem de simplu de utilizat, sa arate bine pe toate device-urile.

Colaborez cu un fost coleg din televiziune care s-a specializat de multi ani pe partea de website si ecommerce, imi cunoaste stilul de lucru, asa ca mi-a fost convenabil sa lucram in tandem: eu pe partea de continut si estetica, el pe partea de programare.

 
Ingredientele

Ingredientele 100% naturale provin de pe tot globul, de la Germania, Grecia, Romania, Franta, Austria, pana la India sau Malaezia. Ioana le alege doar in functie de calitate, se uita la timpul presarii la rece si la beneficiile lor pentru piele.

In plus, tinem foarte mult la aspectul responsabilitatii fata de mediu pe care si noi il promovam prin actiunile noastre de CSR.

 
Productia

Productia de sapunuri se realizeaza manual in atelierul nostru. Ioana are experienta bogata in productia de sapunuri naturale si are retetele ei indelung testate prin care transforma uleiurile vegetale si esentiale lichide in sapun solid.

Eu am intervenit doar la aspect, forma, culoare si miros, la experienta senzoriala, mai exact.

 
Identitatea vizuala

Fiind la inceput si cu buget restrans, am subcontractat doar partea de packaging. Suntem in cautarea unei agentii care sa preia partea de comunicare de brand si identitate vizuala, sa le integreze sub aceeasi umbrela si sa avem o directie unitara de comunicare.

 
Trei elemente pentru identitatea de brand

Curat, contemporan, unisex sau omnisex, cum se poarta mai nou in nisa de parfumerie. Am tinut mult la aspectul curat, aerisit, contemporan al ambalajelor deoarece am vrut sa scoatem produsul din zona traditionala de handmade. Chiar daca e un produs artizanal natural, nu inseamna ca nu poate beneficia de un design contemporan, de aceea am ales negru pe fond alb, curat.

Partea de gender bender se poate regasi atat in aspectul ambalajelor, cat si in partea de mirosuri. Nu am facut un sapun pentru barbati sau pentru femei, credem ca fiecare este liber sa decida pe ce parte a paletei oflactive se situeaza. Ati fi surprinsi sa constatati cati barbati prefera mirosurile mai dulci si cate femei prefera mirosuri usor masculine.

 
Ambalajul

Am decis sa colaboram cu Melinda Angi din Oradea. De fapt, toti colaboratorii nostri sunt din Oradea. A inteles foarte bine conceptul: contemporan, elemente vegetale, dar in acelasi timp curat spre minimalist.

  
Procesul a durat mult pentru ca am incercat o gramada de variante inainte sa decidem colaborarea cu Melinda. Daca e sa cunatificam in timp, cinci luni. Cel mai mult ne-am dorit sa fie o unitate, sa fie ceva iesit din peisajul traditional al sapunurilor naturale si chiar al sapunurilor chimice.

 
Directia de comunicare

Nu avem inca o echipa dedicata, asa ca dezvoltam o comunicare naturala, ca de la persoana la persoana.

Nu am vrut sa facem cum face toata lumea, de aceea nu veti gasi la noi pe site sfaturi despre cum sa ne inrigijim pielea. Acelea vor fi date de catre experti, medici dermatologi in sesiunile noastre live pe Facebook, acolo unde prietenii nostri pot pune intrebari in timp real. Deci, nu am vrut sa abordam o zona deja supraexploatata.

Vrem in schimb sa scriem literatura, sa promovam arta si scriitura romaneasca. Vrem ca tonul nostru sa ramana cald, autentic, sa nu obosim publicul nostru din social media, ci sa le dam in schimb literatura si fotografie de cea mai buna calitate care sa exprime emotie pura.

Asta e esenta Skin Novels: experienta intalnirii cu sine, emotia intalnirii unul cu celalalt. Directia s-a cristalizat in mare la designul conceptului, dar mai mult pe parcurs, dupa ce fiecare a simtit in ce directie se indreapta brandul in mod organic.

 
Canalele de comunicare si rezultatele

In aceasta etapa folosim Facebook, Instagram si Adwords. In primele luni vrem sa vedem cum evolueaza lucrurile in mod natural ca sa ne putem aseza la masa peste 3 luni si sa stabilim atunci care sunt cele mai eficiente instrumente si ce putem face in plus.

Exista deja discutii avansate cu o echipa de profesionisti de la Smartware cu care punem la cale o intreaga campanie de paid advertising, insa pana atunci vrem sa ne ocupam foarte atent de partea de continut.

Din ceea ce folosim si din ce am vazut, cele mai bune rezultate pana acum sunt boost-urile de pe Facebook. Fiind la inceput, putem spera in aceasta faza cel mult la brand awareness, cresterea naturala a comunitatii online, customer satisfaction & retention.

 
Intalnirile offline

Persoanele care cumpara sapun natural sunt preocupate de sanatate, cauta mereu informatii despre beneficiile ingredientelor naturale in contact cu pielea. Insa exista si o categorie de persoane care sunt nevoite sa apeleze la sapunuri naturale deoarece sufera de tot felul de iritatii, eczeme, alergii sau pur si simplu nu suporta parfumul sintetic.

A devenit a doua noastra natura sa cautam pe Google informatii relevante atunci cand ne confruntam cu o problema medicala, asa ca ne-am gandit ca ar fi foarte util sa avem medici dermatologi care sa raspunda intrebarilor de orice fel legate de piele si ingrijirea corecta a acesteia. Practic, este un serviciu de specialitate oferit gratuit prietenilor nostri de pe Facebook.

Si, daca tot suntem un public majoritar feminin, vrem sa stim si care sunt cele mai sanatoase modalitati de a ne pastra tineretea si vitalitatea tenului in mod natural. Abordam si subiecte ce tin de estetica medicala, cum ar fi PRP, insa ramanem intotdeauna in sfera frumusetii naturale.

Nu ne-am gandit la beneficii, ne-am gandit ca noua ne-ar placea foarte mult daca cineva ar organiza astfel de intalniri educative. Bonusul vine de la sine: ajungem sa ne cunoastem mai bine prietenii din comunitatea noastra de pe Facebook fata in fata la un pahar de prosseco.

 
Comunicarea in offline

Vom fi nevoiti cat de curand, deoarece ambitiile noastre de dezvoltare se extind la nivel national in primii ani. Nu avem o data concreta, atentia noastra este indreptata acum exclusiv spre designul diplay-ului in magazine si farmacii si pe evenimentul de lansare.

 
Investitia

Nu este un business care sa urmareasca recuperarea investitiei cat mai repede posibil. Este o afacere gandita sa educe consumatorul traditional de sapun chimic spre alegerea naturala, sigura si benefica.

Putem totusi sa ne bucuram daca ajunge la un break-even in cel mai scurt timp. Asta e idealul acum.

 
Clientul si obiceiurile lui

Clientul de sapun natural este in primul rand o persoana foarte bine informata si stie exact ce fel de probleme vrea sa rezolve, in plus e dispus sa incerce branduri noi.

Clientii Skin Novels sunt exclusiv din Romania sau romani stabiliti in strainatate, persoane care nu sunt la prima experienta cu un sapun natural, asa ca isi aleg produsele in functie de problemele pe care vor sa le rezolve, tipologia tenului sau mirosurile pe care le prefera.

Marea majoritate a clientilor nostri provin de pe Facebook, deoarece acolo am observat ca isi petrec romanii cea mai mare parte a timpului dedicat mediilor sociale.

 
Provocarile si rezolvarea lor

Suntem abia la inceput de drum, cele mai mari provocari de-abia acum urmeaza. Insa daca e sa ne uitam in spate, cea mai mare provocare a fost sa implementam conceptul, sa il comunicam corect atat colaboratorilor nostri, ca sa inteleaga incotro ne indreptam, sa mentinem linia brandului, cat si publicului caruia sa ii dezvaluim putin cate putin ce doreste de fapt Skin Novels sa comunice.

 
Urmatorul milestone

Am dorit 1.000 likes pe Facebook in mod natural si am sarbatorit like-ul nr. 1.000. De fapt, sarbatorim si fiecare review in parte. Urmatorul e 10.000 si, nu, nu ne-am propus o data concreta pentru ca asta ar insemna sa ne dam peste cap doar ca sa-l atingem. Nu ne grabim nicaieri, suntem de-abia la inceput.

Urmatorul milestone este dezvoltarea unor produse premium la care am inceput deja sa lucram si pentru care cream parfumuri absolut spectaculoase in colaborare cu un parfumier in devenire.

Sursă: smark.ro

b6f5345bd6709e917c623b5e4856187735c5b9b3 1

Nicoleta Hriţcu, o tânără de 33 de ani din Republica Moldova, a decis să renunţe la joburile de zi cu zi şi să o ia pe calea dulce a antreprenoriatului. În urmă cu aproape cinci ani, a deschis prima cofetărie Cuptorul Moldovencei, afacere ajunsă acum la un laborator şi trei spaţii de vânzare. Planurile pentru anul în curs vizează vânzări mai mari cu 30% faţă de cele din 2016, dar şi deschiderea unei noi cofetării şi a unui alt laborator.
Cum a reuşit o moldoveancă de 33 de ani să vândă plăcinte de 600.000 de euro anul trecut, - scrie businessmagazin.ro.

„Sunt moldoveancă de la Soroca, de pe malul Nistrului”, se prezintă tânăra antreprenoare. „Lucrez la o transformare treptată din «moldoveancă», aşa cum mi se spunea în 2012, la «moldoveanca de la Cuptorul Moldovencei», aşa cum încep oamenii să-mi spună.”

Nicoleta Hriţcu este absolventă a două facultăţi, respectiv Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universităţii „Al.I. Cuza” şi Facultatea de Teatru, la Universitatea de Arte „George Enescu”, ambele în Iaşi. Ea îşi aminteşte momentul în care a ales calea antreprenoriatului: „Aveam 30 de ani, un copil, avusesem câteva joburi la care nu făcusem performanţă şi ştampila cu minimul pe economie, pe care mi-o puneau pe masă toţi potenţialii angajatori. Cu toate astea, nu mă descurajasem, aveam o părere bună despre mine”, povesteşte ea. „Rezultatele tot întârziau să apară, experienţele mele ca angajat de până atunci s-au dovedit a fi controversate. Fiecare colaborare începea extraordinar. Angajatorii mei aveau adesea aşteptări mari în ceea ce mă priveşte, iar eu, de asemenea, porneam la drum cu un entuziasm debordant şi multe, multe idei, la care se adăuga dorinţa de a schimba lumea. Până la final însă, nu reuşeam să conving pe nimeni, lumea rămânea neschimbată, iar eu sfârşeam prin a arăta, probabil, precum Don Quijote.

Prin urmare, a decis să rişte şi să investească propriile resurse financiare într-un nou business. „Am muncit, însă nu oricum, ci respectând regulile jocului în care mă aventuram. La momentul respectiv aveam o idee care prindea din ce în ce mai mult viaţă. Îmi doream să fac ceva mai bine decât vedeam că se face deja, altfel decât o făceau companiile care aveau să fie viitorii mei competitori. Aşa am ajuns să mă poziţionez în piaţă cu un criteriu concret: gustul”, povesteşte Nicoleta Hriţcu. A făcut un plan, fiind în primă fază sprijinită financiar de familie, iar apoi a făcut rost şi de finanţare externă.

Antreprenoarea spune că în 2012, când a început businessul, concurenţa în domeniu nu era atât de serioasă ca acum. „Între timp, piaţa s-a mai aglomerat. Chiar şi aşa, sunt câţiva jucători importanţi care îşi fac bine treaba, gândesc lucrurile pe termen lung, au viziune şi e o reală plăcere să-i urmăreşti. Însă eu sunt de părere că încă mai este loc de surprize.” Odată cu creşterea puterii de cumpărare în România, crede ea, s-a schimbat şi comportamentul de consum, astfel că oamenii au început să iasă în oraş din ce în ce mai des. „Consider că în prezent piaţa încă nu este satisfacută pe toate segmentele. Mai ales în Iaşi, unde oferta nu este foarte puternică, fie că vorbim despre fast-food, restaurante gourmet, patiserii şi cofetării. Celelalte oraşe mari, cum ar fi Cluj, Timişoara şi mai ales Bucureşti, ne-au luat-o înainte în multe aspecte: diversitate, calitate, creativitate, design şi chiar unicitatea ofertelor.” Piaţa alimentaţiei publice este una dintre cele mai dinamice industrii, spune tânăra antreprenoare. „Este foarte primitoare, dar şi cea mai controversată. Iartă greu greşelile şi consecinţele pot fi însemnate. Cred că oricine poate intra în această industrie, sunt însă foarte puţini cei care reuşesc să construiască reale poveşti de succes.”

Nu se plânge de birocraţie, de impozite prea mari sau de taxe. „Nu pot, pentru că am creat şi dezvoltat o afacere sănătoasă, care funcţionează bine chiar şi în cadrul legal şi fiscal din România”, comentează antreprenoarea. „Nici finanţarea nu a fost niciodată pentru noi o problemă. Sunt foarte multe locuri de unde îţi poţi lua resursele băneşti necesare. Sunt adepta ideii «cine caută, găseşte», însă nu înainte de a te asigura că ştii ce vrei, ai un plan bun şi, desigur, referinţe bune.”

Nicoleta Hriţcu spune că nu s-a lovit de prejudecăţile care uneori urmăresc doamnele din business, dar drumul său în afaceri nu a fost lipsit de probleme. „Nu pot să spun că am avut probleme cu prejudecăţi legate de faptul că sunt femeie. Mai degrabă vârsta mi-a dat de furcă”, spune ea. „Când intram în contact cu potenţialii colaboratori sau cu reprezentanţi ai instituţiilor statului, le stârneam şi un zâmbet în colţul gurii, a neîncredere. Nu ştiu dacă şi în celelalte oraşe mari din ţară, precum în Capitală, se întâmplă la fel, dar la Iaşi sunt foarte multe femei antreprenor şi toate se simt foarte bine în pielea lor. La fel şi eu. Sunt însă probleme pe care le-aş menţiona, mai ales încercările de a împăca munca şi viaţa de familie.”

În prezent, Cuptorul Moldovencei are 26 de angajaţi şi planurile vizează angajarea altor 7-8 persoane. „În 2012, când am început businessul, eram doar doi angajaţi: eu şi un patiser. În 2013, eram cinci, apoi a crescut echipa progresiv: în 2014 eram 9 persoane, în 2015, 15, în 2016 am depăşit numărul de 20 de angajaţi. În 2017 preconizez că vom avea 30-35 de angajaţi”, notează Nicoleta Hriţcu. La ora actuală, antreprenoarea gestionează un laborator şi trei puncte de desfacere. Un nou laborator şi un alt punct de desfacere se află în amenajări; va ajunge astfel să controleze două laboratoare specializate: unul pentru patiserie şi unul pentru produsele de cofetărie, şi patru magazine proprii în Iaşi. Obiectivul general pentru Cuptorul Moldovencei este unul simplu: dorinţa ca produsele lor să ajungă la un număr cât mai mare de persoane, cu un preţ corect, afirmă antreprenoarea. Anul trecut, Cuptorul Moldovencei a raportat o cifră de afaceri de aproape 600.000 de euro, iar pentru 2017 Nicoleta Hriţcu şi-a stabilit ca obiectiv venituri de 800.000 de euro.

Atunci când vorbeşte despre Cuptorul Moldovencei, spune că  îi este greu să cuantifice succesele, pentru că, argumentează ea, motorul afacerii nu a fost câştigul financiar, ci recunoaşterea propriei sale puteri de a construi ceva adevărat, valoros, dar şi cu extrem de multă responsabilitate faţă de toţi cei implicaţi. „Aşa am început, aşa funcţionăm şi acum. Pe traseu, am văzut şi potenţialul pe care îl are piaţa - mai mare decât mă aşteptam eu. Aşa am crescut din 2013 şi până în prezent deopotrivă cifra de afaceri, numărul de angajaţi, profitul. Şi nu ne oprim aici.”

Poza: Republica.ro

IMG 4369

Centrul de Excelență și Accelerare în Design și Tehnologii „ZIPhouse”, în parteneriat cu Fashion Technology Accelerator Milan și Asociația Patronală a Industriei Ușoare (APIUS), cu suportul proiectului USAID „Creșterea Competitivității” și a guvernului Suediei, au lansat proiectul de accelerare în domeniul modei – Fashion Acceleration Program.

„La acest proiect au fost invitate start-upurile din industria modei, - a spus pentru madein.md managerul proiectului „Creșterea competitivității”, Olesea Galușca. – Am primit 50 de cereri de participare, iar juriul a selectat 32 de start-upuri pentru prima etapă a proiectului”.

Primul training pentru participanții proiectului, cu tema „Pregătirea unei prezentări”, a fost realizat de business trainer-ul din Moldova, Alina Schițco.
fax3
Apoi a avut loc selecția start-upurilor.
IMG 4398
Dar, înainte de aceasta, directorul proiectului USAID, Doina Nistor, a spus: „Să nu vă demoralizați în cazul în care nu veți trece în etapa următoare. Întotdeauna rămâne deschisă oportunitatea de a deveni membru al ZIPhouse”.

Centrul „ZIPhouse” oferă designerilor începători oportunitatea de a-și realiza cele mai năstrușnice idei. Centrul dispune de birouri, spații de producție și săli de prezentări.

Ca urmare a selecției, au rămas 20 de start-upuri. Timp de cinci zile, participanții vor beneficia de ajutorul specialiștilor și a coachilor din Technology Accelerator Milan. Timp de 40 de ore academice se vor desfășura cursuri și training-uri pe următoarele tematici: Design și Branding; Customer Development și Product Development; Business Modeling; Finance și Management. La finalul cursului, participanții vor trebui să prezinte modelul de business pentru viitoarea lor întreprindere.
IMG 4394
După această etapă va exista încă o selecție a participanților și cei opt finaliști vor trece prin câteva luni de mentorat cu personalități cunoscute din industria fashion autohtonă.
„Rolul meu este să ajut, să ghidez, să dau sfaturi”, - a spus membrul juriului și mentorul Julia Allert.

„În industria noastră există o criză acută de resurse umane, inclusiv designeri, - a adăugat Natalia Coșulean (brandul Ponti). – Noi vom fi bucuroși și să contribuim la lansarea unui proiect interesant, și să ajutăm să se angajeze un tânăr profesionist talentat”.
fax2
În perioada martie-septembrie se vor desfășura lucrările de realizare a unui produs real, a unor colecții concrete, care vor fi prezentate în cadrul evenimentului „Grand Finale”.

La finalul proiectului, start-upurile de succes vor beneficia de suport suplimentar în lansarea propriei afaceri. În particular, câștigătorii vor fi invitați la Moldova Fashion Days 2017.

Anul trecut, acest eveniment s-a desfășurat în mijlocul lunii septembrie.

Sursă: madein.md

C0DPPjKVEAQvt9XBanca Europeană pentru Investiții (BEI) a lansat la Kiev un program al Uniunii Europene de asistență financiară și tehnică pentru întreprinderile mici și mijlocii. Grupul BEI și-a unit efortul cu Fondul de Investiții pentru Vecinătate pentru a oferi un pachet complet de documente, elaborate în susținerea companiilor din Ucraina, Republica Moldova și Georgia, transmite MOLDPRES cu referire la un comunicat al Delegației UE în Ucraina.  

Companiile vor obține astfel mai multe oportunități asociate cu punerea în aplicare a Acordului de liber schimb cu UE, care prevede eliminarea treptată a barierelor în calea comerțului și ajustarea standardelor la cerințele UE.

Contribuția Uniunii Europene face parte dintr-o inițiativă mai amplă a Comisiei Europene "EU4Business", care integrează programele finanțate de UE, orientate spre sprijinirea dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii și îmbunătățirea mediului de afaceri din țările Parteneriatului Estic. Programul are următoarele componente: 2,8 milioane de euro pentru operaţiuni cu capital de risc, 7,8 milioane de euro – asistenţă tehnică şi 49,7 milioane de euro pentru garanţii prin intermediul Băncii Europene de Investiţii şi a Fondului de Investiţii European.

Obiectivul Acordului de Asociere şi crearea Zonei de Liber Schimb Aprofundat şi Cuprinzător este să contribuie la creşterea dezvoltării economice prin suportul financiar şi tehnic oferit întreprinderilor mici şi mijlocii. Începînd cu anul 2016 toate acţiunile Uniunii Europene care susţin întreprinderile mici şi mijlocii din Parteneriatul Estic au fost organizate sub umbrela EU4Business.

În primăvara anului trecut în Republica Moldova a fost desfășurată săptămîna EU4Business, care a cuprins o serie de evenimente menite să promoveze îmbunătățirea mediului de afaceri și dezvoltarea sectorului privat. Portalul eu4business.eu a fost lansat, oficial, în luna decembrie 2016, în Republica Moldova, căreia i-a fost dedicată o pagină. Utilizatorii au acces la informații centralizate la tot ceea ce înseamnă asistența UE pentru IMM-uri.

arpentin1

În curs de 20 de ani continua entuziasmul vinificatorilor din toată lumea asupra biodinamicii. Aceasta mișcare nu a trecut neobservată nici în Moldova. In țara noastră se aplică metoda sistemului de agricultură  biodinamică doar la o fermă, care aparține fondatorului mărcii “Pelican Negru”, Gheorghe Arpentin. Nișa de vinecologic, mai ales biodinamic (maximal natural) esteîncă puțin cunosută pe piața mondială. Moldova și-ar putea căuta locul său în acest domeniu.

Fondatorul teoriei agriculturii biodinamice este considerat austriacul Rudolf Steiner. El a estimat că este necesar (1924) să fie revăzute tehnicile tradiționale de cultivare a diferitor culturi luând în considerare impactul planetelor, a soarelui și lunii asupra lor.În Biodinamica nu se aplică în grășăminte chimice, numai extracte de compost, infuzii de plante si alte produse naturale, în doze homeopatice. În consecință, în producerea vinului este exclus orice ar putea schimba natura sa. Se consideră că în crearea unicității fiecărei microzone de vin joaca rolultoate formele de viață.

Prima experiență în Moldova

Gheorghe Arpentin, care visa să creeze vinul său propriu ca o operă de artă, combină în el istoria și tradițiile vinicole Moldovenești, la sfârșitul anilor 1990, a devenit interesat de biodinamica. El a citit cartea lui Steiner de nouă ori! Ideile redate în carte i- au influențat în mare măsură, viziunea asupra lumii.

Sădind în anul 2001 o vie în Olănești pe primele 6,8 hectare, Gheorghe Arpentin s-a condus după principiul - să învețe să înțeleagă natura și să lucreze în armonie cu ea. Experiența el a căpătat-o călătorind în Franța, Australia și Chili, unde a degustat vinuri „Exemple” tratate biodinamic și a ajuns la concluzia că biodinamica permite să se obțină o recoltă de struguri de o calitate  excelentă și vin original.

Conform planului, în Olănești trebuiau să crească soiuri de struguri roșii, dar pentru cele albe a fost procurat un teren în apropierea satului Rașkovo. Prin urmare, în anul 2006 din cauza dificultăților financiare, el a fost nevoit să refuze de vița de vie de nord, (care deja avea fructe).Îl consultă pe Gheorghe Arpentin Nikolas Joly (proprietar al podgoriilor din Franța) și proprietarii podgoriilor din Alsacia, Christophe Ehrhart (Domain Zhosmeyer) si Michael Fritsch, care au  devenit în cele din urmă prietenii săi. George Arpentin intră în Uniunea biodinamiștilor din Franța, care unește vinificatorii din întreaga lume.

Secretele de creștere

Gheoghe Arpentin și echipa sa nu au considerat biodinamica  un truc de marketing pentru a vinde vinurile cu un preț mai scump. A fost dorința de a descoperi secretele cultivării biodinamicea podgoriilor, înscopul de a obține calitate adorită a materiilor prime, pentru a transforma vinul înartă.  Foarte important este să evidențiam faptul că viile din Olănești (două plantații - 6,8 ha și 18 ha) timp de 15 ani nu au mai văzut un singur kilogram de pesticid. Ele sunt realizate numai cu ajutorul metodelor autorizate în biodinamica. Pentru a proteja plantele de boli se  folosește sulfat de cupru, omologat pentru agricultura biologică, și sulf. Sulfatul de cupru este utilizat într-o cantitate de 2,8 kg / ha pe an, dar în agricultura tradițională,  aceasta este doza - pentru un singur tratament. In medie, aceasta a avut loc șase pulverizări pe sezon (maxim a fost de 12 tratamente).

Privind înapoi, Gheorge Arpentin spune că, dacă el pornea din nou, el s-ar fi pus un alt material săditor de plantare, achiziționat  în Franța. Pentru aplicarea metodelor biodinamice de cultivare a unei culturi de plante de struguri geneticăde bază trebuie să fie foarte sănătoasă. Din motivul lipsei de plantații tinere, trei culturi s-au pierdut din cauza mucegaiului. Principiul biodinamicii este foarte simplu. În cazul în care boala este tratată în agricultură convențional, în biodinamica trebuie să aflăm, care sunt problemele în organism, pentru ca boala apare atunci când există un dezechilibru.

Ar trebui remarcat faptul că protecția plantelor în biodinamică se bazează pe un program clar. De regulă, în cazul în care nu se întâmplă nimic, apoi la fiecare 10 zile, tratamentul trebuie repetat, începând de la sfârșitul lunii mai, atunci când apar primele frunze. Este important să fie monitorizate condițiile meteorologice, deoarece este important să se ocupe de tufișuri înainte de a veni furtuna, și pentru a preveni boala, deoarece nu există nici un tratament în biodinamică. Pentru a face acest lucru, Gheorghe Arpentin folosește un calendar lunar, întocmit de Maria și Mathias Thun, care are ca recomandări ce tratament se face cel mai bine. De exemplu, pulverizarea de protecție a plantelor în acest an trebuie să aibă loc în ultimile zile a lunii mai. Tunderea viței de vie începe în luna martie, luna în scădere și întotdeauna este efectuată pentru a stabili o recoltă bună.

Pentru a satisface echilibrul ecosistemului, biodinamica cere ca pe 1 mentru pătrat să crească 13 plante, fără dominanțe. În acest scop se împrăștie trifoi, lucernă și secară. În Alsacia se seamănă secară.  În Moldova  pământul este prea uscat pentru secară. În prezent, iarba crește în mod natural.

La fiecare trei ani, solul este îmbogățit prin utilizarea compostului - circa 3 t / ha. Nu se utilizează în grășăminte anorganice. Într-un an, se adaugă în sol, ​​paie și dejecțiile găinilor - pentru a compensa lipsa de fosfor. Toate elementele preluate de struguri din pămât, vinificatorii încearcă să restituie. De exemplu, este cunoscut faptul că planta de struguri extrage din sol 20 kg de azot pe an. Atunci când se efectuază tăierea uscată a viței de vie, ea este zdrobită și se lasă pe câmp sau se arde și cenușa sa este răspândită pe toată suprafața solului.

Două probleme mari

De-a lungul anilor, echipa lui Gehorghe Arpentin s-a confruntat cu două probleme mari. În primul rând - Protecția plantelor. În general, metodele reușite de creștere a viței de vie prin metoda biodinamici are nevoie de soluri care sunt mai mult sau mai puțin izolate de factorii care pot afecta negativ rezultatele muncii. Pe noi ne înconjoră ecosistemul deformat. Într-un an a existat o invazie de omizi de fluture alb. Toți vecinii – vinificatorii au folosit împotriva acestor dăunători, pesticide și omizile au fugit pe teritoriile care nu au fost afectate - un sol ecologic curat. Vinificatorii au găsit ieșirea prin intermediul unor capcane cu feromoni.
arpintin2
În ceea ce privește protecția plantelor, altă problemă în afara dăunătorilor sunt condițiile climatice. În anii ploioși viile suferă de mucegai. În afară de sulfat de cupru și sulf, în biodinamică se folosește infuzia de pe bază de plante. Alegerea a căzut pe extractul de salcie (conține acid salicilic - un agent antifungic împotriva mucegaiului și oidiumului), coada calului (există o mulțime de siliciu, care absoarbe excesul de umiditate) și pin (substanța promovează o mai buna aderență - lipirea produsului de contact la suprafața frunzelor). Ocupându-ne cu biodinamica, trebuie să fim atenți la posibilitatea ca cel puțin una sau două culturi vor fi pierdute din cauza problemei protecției plantelor.

George Arpentin este foarte mulțumit de faptul că, în anul 2013, pe plantațiile sale nu au existat fructe afectate de mucegai, în ciuda ploilor abundente în luna septembrie (ultimul tratament a fos tîncheiat la începutul lunii august). Aparent, plantele au obținut o imunitate față de această boală.Vinurile din recolta data,pentru prima dată au fost expuse pe piață (în urmă cu câțiva ani au fost de vânzare,de testare în restaurant și pentru export ).

A doua problemă - buruieni. Nu se cunoaște încă modul în care să se ocupe de ei. Dintr-un punct de vedere se pare căviile Pelican Negru sunt prea dese, dar Gheorghe Arpentin și echipa sa cred că totul este în creștere,ceea ce este tipic pentru domeniul dat. Acest lucru este mai bun decât angajarea pentru distrugerea lor,în călcân dechilibrul. În cazul în care vor apărea buruieni,  există o problemă specifică care este  important să fie găsită.

Înzona de 6,8 hectare, solul este foarte compact atat de tractoarele din perioada sovietică,  ceea ce contribuie la apariția buruienilor.

Încercând a înțelege aceste motive, apare dorința de a aduce totul la normal. Alternează întrerânduri: în unul se afânează suprafața solului și este prelucrat prin mulcire din paie, prevenind evaporarea umezelii, iar în celălalt- crește iarba, care este cosită. Treia ni mai târziu, lucrurile se schimbă: în cazul în care era iarbă, rămâne te renpurși vice-versa. Datorită acestui fapt, strugurii nu concurează puternic cu buruienile, de asemenea, în această porțiune de sol există puțină umiditate. Astfel, viticultorii au observat că încet, dar totuși se restabilește echilibrul.

Vinurile biodinamice

Până în prezent, «Les Terres Noires» produce vinurile sale în parteneriat cu diverse uzine, până nu au o vinărie proprie. Cu toate acestea, atunci când nu există nici o posibilitate de a verificatotul, este imposibilsă ajungă la rezultatul dorit. În urmă cu câțiva ani, terenul a fost cumparat 1,5 hectare de o fostă fermă unde este planificată să înceapă construcția vinăriei, lângă o vie. Locurile sunt foarte frumoase.

Unul dintre principiile biodinamicii este destinat să fie realizat în procesul construcției de vinificatie, făcându acoperișul acestuia în formă de cupol, pentru a concentra energetica. La urma urmei, vinurile biodinamice trebuie sa fie umplute cu energie. Spre deosebire de tehnologiile moderne echipate cu vasuri din oțel inoxidabil, aici este planificat să fie utilizate pentru fermentarea si depozitarea vinului, amforele din beton, deoarece betonul funcționează ca un termos, fără fluctuații mari de temperatură. Acesta este extrem de important pentru vinurile roșii:  se efectuează obținerea extractului ridicat de fermentație, care trebuie să decurgă liniștit.

De dragul metodelor biodinamice de creștere a strugurilor,a fost decis să refuze de la producerea vinurilor de soi. De asemenea nu sunt influențate de stejar, vinuri de anduranță (doar o mică parte din ele), în butoaie vor fi reduse la minimum.

În lume, doar 4% din vinuri trece prin butoaie. Acest mod vine de la Bordeaux si California si are un gust puțin asociat cu Parker. Cu toate acestea, consumatorii, de exemplu, în Germania, nu suntin teresați de vinuri cu gust de stejar.În țara noastră, unii producători au început să se ocupe cu producerea acestor vinuri, și au început să apară vinuri foarte vulgare și neintegrale. Gheorghe Arpentin are o altă metodă pentru producerea vinului - vinul nu se ține în butoaie, pentru că în el nu trebuie să domine aroma stejarului.

Unele companii vând vin care nu a fost ținut în butoaie, mai scump decât acelea care au fost, pentru că această tehnologie a fost compromisă de  chips-uri. Vinurile, înfrumusețate cu  chips-uri au fost la modă în SUA și Anglia. Astăzi, vinul la modă este cu arome proaspete, de fructe. Compania Pelican Negru crește un buchet foarte bun. Vinul trebuie să fie la maxim natural.  În vinurile biodinamice, cantitatea totală de dioxid de sulf este mai mică decât în cele simple. Vinurile din recolta anului 2013 - 60-80 mg /l, dar cantitatea permisă este până la 150 mg /l.
 De asemenea în aceste vinuri a fost folosită drojdiea industrială, care  standardizează aceste vinuri. Fermentația a fost efectuată pe drojdie naturală, care se află în vii pentru a reflecta zona în care acestea apar. În general, este necesar să se stabilească toate procesele, astfel încât vinul să nu piardă elementele care cu mult greu au fost dobândite la vie.


Din moment ce biodinamica urmărește să se asigure că activitățile umane sunt în armonie cu natura, compania a planificat să construiască o instalație  - model de epurare a apelor uzate. Echipamentul va fi comandat in Franta. De asemenea, a instala panouri solare. Capacitatea centralei este nu mai mult de 200 de tone de struguri pe sezon, deoarece în biodinamică recolțile în cantități mari sunt imposibile. Pentru catitățile mari de recoltă este nevoie de îngrășăminte.


O rată de 5 t / ha este un compromis pentru a nu îngrășa pământul cu îngrășăminte și scopul de a primi struguri de calitate superioară și vinul, care este mai valoros decât cel obișnuit.

Apropo, Gheorghe Arpentin a decis să studieze energia vinului. El a trecut stagierea în Franța, prin metoda determinării energiei pe care o aducprodusele, primite în sistemul de agrigultură biodinamică. Lichidul după cristalizare dă diferite forme și tipuri de cristale. Programele speciale  permit să prelucreze formele și să determine regularitatea lor, prin urmare, produsul este estimat de energie. Există studii des preapă în astfel de cristale. Anume energetica explică cauza când 2 vinuri care au fost prelucrate în aceleași condiții produc păreri diferite ale consumatorului.

În vinificație adesea este destul de dificil de a oferi elemente noi, deoarece trebuie să reieșim din faptul că sunt vii, care trebuie să fie prelucrate 40 de ani. - Vinificatorul care a plantat o varietate interesantă de viță de vie pentru consumator, au lovit ținta, și dacă nu, atunci nu există decât o singură opțiune - să dezrădăcineze. Inovarea ar trebui să fie pentru a aduce la perfecțiune stilul vinurilor selectate, nu pentru a copia pe cineva.

Pelican Negru

Marca Pelican Negru produce doar două tipuri de vin, deoarece există două secțiuni ale podgoriilor - 6,8 hectare și 16,5 hectare, care poartă fructe. Poate că, de la an la an se va schimba numai raportul soiului de struguri. Sunt create blenduri fără dorința de a produce vinuri doar de un soi, pentru că această regiune (Purcari) a devenit faimoasă datorită vinurilor sale amestecate. În plus fiecare soi este foarte dificil de a aduce la o stare de manifestare,  din an în an îi lipsește ceva, din cauza secetei, sau a ploilor. Atunci când există un alt soi care poate atenua dezavantajul unui alt soi este foarte bine.
Syldavia
În 2016 a fost îmbuteliată recolta anului 2013 și a plecat în vânzare sub numele de marca Pelican negru. Gheorghe Arpentin a determinat ideea brandului Syldavia (Syldavie) - un regat balcanic fictiv, al cărui nume este derivat din TransSILvania și Moldova. Există o acțiune "Sceptrului Regelui Ottokar " (1938) - una dintre revistele cu benzi desenate "Aventurile lui Tentena" a pictorului belgian Hergé.

Syldavia figurează în cinci albume despre Tentena. Aceste reviste cu benzi desenate, despre aventurile unui tânăr jurnalist încă se răspândesc într-un tiraj de milioane de exemplare în întreaga lume, și mulți din Occident, atunci când aud "Moldova" își amintesc "Syldavia" sau spun: «Moldavie du Tintin». În Syldavia, după cum se cuvine au existat drapel și stemă pe care este reprezentat un pelican negru.



Dintre pelicani doar cei albi în Moldova se găsesc în rezervația naturală "Prutul de Jos" de pe lacul relict Beleu. Vinurile după intenția producătorului, ar trebui să fie la fel de rare și unice ca și marca lor. În Moldova, ele sunt vândute numai în cele cinci vinoteci. Au fost exportate în România, China, cele trei state baltice, Franța, Germania, Belgia și Ucraina. Mai multe detalii despre vinurile noastre puteți citi în articolele următoare.

Autor: Anghelina Taran

Sursă: wine-and-spirits.md






zarabotok v Instagram bez vlozhenij

„Ei - eu nu am cum să mă promovez pe Instagram. Produsul meu nu poate fi fotografiat în diferite moduri sau ceea ce propun eu nu poate fi vizualizat” - e un MIT!

Adevărat este faptul că nu vei impresiona pe nimeni atunci când vei vinde produse cosmetice, haine sau inimioare/mărțișoare pe Instagram, dar absolut incorect este să credem că există în lume un produs care nu poate fi promovat interesant cu ajutorul acestei platforme. Poate fi mai complicat, dar deloc imposibil.

În cele ce urmează vă prezentăm câteva branduri care demonstrează această legitate. Sunt exemple inspirate din străinătate.

Chiar dacă vă pare o misiune imposibilă să promovați niște pixuri din cele mai simple, software-uri sau procese tehnologice complicat de explicat, nu doar de vizualizat, să ignori o platformă cu 600 de milioane de utilizatori nu este o soluție deșteaptă.

Vedeți o listă de exemple, cu descrierea necesară, care vă vor ajuta să vizualizați ceea ce vindeți în cadrul afacerii.

1. Afaceri care promovează funcționalitatea produsului.

De exemplu, Adobe Photoshop, un produs care îl vedem precum o fereastră neagră, a umplut contul cu lucrări create de utilizatorii produsului. Le găsește prin hashtagul personalizat publicat în descrierea contului - #Ps_InMotion.

Care sunt rezultatele? Cu cele puțin peste 400 de imagini publicate, Photoshop are pe Instagram peste 620 de mii de persoane care urmăresc contul.





 

2. Afaceri care promovează mesajul produsului, sloganul.

Deși are o sumedenie de produse pe care le poate fotografia pe modele, vedete, Nike preferă să plaseze pe contul său de Instagram mesaje ce corespund sloganului „Just do it”, reușite.

Vei vedea mai puține colecții decât mesaje care te fac să îți dorești să fii parte a comunității care gândesc într-un anumit mod.



Aceeași modalitate este utilizată și de Red Bull.

Ei promovează starea oferită de băutura energizantă.

Adrenalină. Energie. Mișcare. - Asta vezi pe contul de Instagram.

Nu am prea zărit imagini cu cocktailuri care conțin Red Bull.



 

3. Afaceri care creează personaje.

Cum ai putea interesant să promovezi o cariocă. Te-ai gândit?

Ți-a trecut prin minte ideea de a crea un personaj la fel cum celor de la Office Depot?

Plusul creării unui personaj este și acela că îți permite să creezi istorii, să inventezi povești în circumstanțele necesare și cu finalul dorit.



 

4. Afaceri care creează mascote.

Creați o mascotă a produsului sau a serviciului pe care să o „fotografiați”. Prezentați activitatea companiei sau a brandului cu ajutorul acestuia.

 

5. Afaceri care împărtășesc valorile audienței.

Dacă alegeți o strategie bazată pe valori, puteți face product placement la fel cum o face FedEx.

Cât de complicat nu ar fi produsul vostru, puteți să-l faceți memorabil.



Sursă: imarketing.md

mobile internet mts 10 PTAsociația Companiilor TIC din Moldova (ATIC) nu susțin prevederile proiectului de lege prin care se dorește excluderea plăților în avans, pentru serviciile de comunicații electronice.

Cei mai mari investitori din domeniu, cum ar fi Orange, Moldcell, Starnet, Arax-Impex, Switchover, Riscom sau Rapid Link, dezaprobă prevederile propuse de deputații Vasile Bolea și Vladimir Odonostalco.

În opinia ATIC, reprezentată de 42 de companii din domeniul tehnologiei informațiilor și comunicațiilor, se spune că excluderea plății în avans pentru serviciile de comunicații electronice va aduce pierderi enorme pentru companiile din domeniu, va scădea numărul locurilor de muncă și va aduce pierderi la bugetul de stat. Contactat de Bizlaw.md, unul dintre autorii documentului, Vasile Bolea, a declarat că nu renunță la proiect și îl va prezenta în plenul Parlamentului.

pe larg>>
cine coase caschetele pentru armata moldoveneasca
Serghei Untu nu a intenționat să devină antreprenor. Totul a pornit de la faptul că tatălui lui, militar maritim al Flotei Militare de Nord, nu îi erau pe plac caschetele militare, pe care le primea regulat. Și el le remodela, în baza propriei nevoi. Totodată, făcea același lucru și pentru prietenii lui ofițeri. Remodela și șepcile de marinar. Acesta era un hobby, o distracție plăcută în timpul lungilor nopți polare. Iar când a revenit acasă, la începutul anilor 1990, a început să remodeleze caschetele ofițerilor armatei din Moldova. În acea perioadă, „modernizarea” caschetelor militare era o mică afacere a familiei Untu, care avea drept scop susținerea bugetului de familie.

Pentru o licitație echitabilă

Întreprinderea de familie „Cascom-Lux”, care se ocupă de coaserea caschetelor militare, a apărut accidental. În anul 2009, un ofițer le-a spus că: „Guvernul desfășoară o licitație pentru coaserea uniformei și a caschetelor. Dar despre ce fel de licitație poate fi vorba, dacă în țară există o singură companie care se ocupă de producția caschetelor militare? Oare voi nu v-ați gândit să vă ocupați de caschete în mod profesional?”.

Întreprinderea și-a început activitatea în anul 2011 cu primele mașini de cusut, și primele granturi primite pentru procurarea utilajului. Și-au deschis un atelier de croitorie în satul Chircăiești, raionul Căușeni. „Este satul de baștină al părinților mei și au vrut să se întoarcă acolo. În plus, își doreau să asigure locuri de muncă măcar pentru câțiva consăteni”, - explică Serghei Untu. Organizarea întreprinderii la țară și vârsta antreprenorului – până la 30 de ani, i-au oferit ocazia lui Serghei Untu să beneficieze de o serie de înlesniri de la stat.



Lui Serghei Untu îi place să coase caschete

Ca un meșter veridic, Serghei Untu coase caschete de la vârsta de 15 ani. La început, îl ajuta tatăl lui, apoi însă, s-a dovedit a fi faptul că fiul a început să se descurce mai bine ca tatăl. Atunci meseria a trecut la Serghei. „Îmi place cu adevărat să cos caschete militare, - spune Serghei Untu. – Am citit numeroase materiale despre această meserie”. Și lucrurile noi pe care le află, le aplică în producere: cum să fixeze bine cozorocul, cum să realizeze coroane rezistente, cum să fixeze în cel mai bun mod partea de jos a caschetei ș.a. Coaserea caschetelor militare nu este o activitatea prea simplă, de aceea, în Moldova există doar două firme care se ocupă de această direcție – „Cascom-Lux” și „Stegares & Co”, întreprinderea lui Veaceslav Stegarescu.

Nu doar caschete militare

Actualmente, „Cascom-Lux” se ocupă și de coaserea șepcilor de câmp ale soldaților armatei moldovenești. Este mai ușor să coși șepci, decât caschete, de aceea în industrie există mai multe companii care se ocupă de această direcție. În plus, numărul de comenzi este mai mare, dat fiind faptul că în armată sunt mai mulți soldați, decât ofițeri. Apoi a venit rândul căciulilor. „Am găsit o doamnă, care obișnuia să se ocupe de această direcție mai demult și ne-a învățat și pe noi”, - a spus Serghei Untu. Astfel, treptat, întreprinderea a învățat să producă toate tipurile de acoperăminte militare de cap.



Toate structurile de ordine

Întreprinderea realizează acoperăminte de cap nu doar pentru armată. Practic, ofițerii tuturor structurilor de forțe – poliția, poliția de frontieră, poliția rutieră, vameșii – poartă caschete cu eticheta „Cascom-Lux”. Totodată, întreprinderea își dorește să găsească comenzi și în străinătate. Metoda de căutare constă în participarea la expoziții specializate. La finalul anului trecut, „Cascom-Lux” a participat cu produsele sale la expoziția din Iași. Cu puțin timp mai înainte, a tatonat și piața rusească. Recent, Serghei Untu a primit o caschetă a unui carabinier italian. Serghei a descusut-o, pentru a o studia mai în detaliu. „Există anumite detalii, dar, în principiu, putem coase produse similare. Acum încercăm să stabilim o relație cu ei, în ideea în care ar putea exista posibilitatea să primim o comandă din partea lor, pentru astfel de caschete”, - a spus antreprenorul.

Ținând cont de specificațiile comenzilor

În ultima perioadă de timp primim un număr stabil de comenzi. Din anul 2012, forțele de ordine au trecut la o uniformă nouă. S-a schimbat și culoarea – noua uniformă este albastră. Și, respectiv, s-au schimbat și caschetele. Acum, acestea sunt mai mici, mai ușoare, mai compacte, iar partea superioară a caschetei a devenit mai îngustă. Este o practică europeană – cascheta trebuie să fie mai mică, mai ușoară și să atragă mai puțin atenția. „La noi doar carabinierii și-au păstrat vechea uniformă neagră”, - a spus Serghei Untu.

Materialul din care trebuie cusute caschetele, precum și forma acestora, sunt determinate de specificațiile licitației. Designer-ul uniformei militare din Moldova este cunoscutul Daniel Racoviță. Există și un muzeu, în care se păstrează sute de modele de uniforme din întreaga lume. Aceste modele reprezintă sursa de inspirație pentru dezvoltarea noii uniforme a forțelor de ordine. Există și cerințe speciale pentru pânze – este determinat în prealabil tipul de material din care se va coase uniforma, precum și materialele suplimentare.



Comenzi nu doar din partea ministerelor

Întreprinderea se ocupă și de comenzi mai mici. De exemplu, din partea comisariatelor de poliție vin comenzi de 10-20 de caschete pentru angajați. Cu puțin timp în urmă, o comandă similară a venit din Căușeni, mai înainte – din Comrat. Caschetele sunt comandate și de către magazinele care se ocupă de comercializarea uniformelor militare. Printre clienți se numără și teatrele „M. Eminescu” și „A. Cehov” din Chișinău. Ele comandă caschete militare pentru piesele de teatru cu tematică istorică. Unii ofițeri își comandă caschete individuale – solicită înlocuirea porțiunii realizate din imitație de piele cu o inserare din piele naturală, adăugarea de găurele pentru aerisire sau înlocuirea căptușelii sintetice cu cea din bumbac.

Este nevoie de îndemânare

La întreprinderea sa, Serghei Ursu a ținut cursuri pentru toate croitoresele, chiar dacă printre angajate se numără și doamne care au lucrat mulți ani la fabrica de confecții în Bender. Distanța din Chircăiești și până în Bender este de 10 kilometri pe autostradă. Dar și în cazul lor a fost nevoie de lecții pentru acest domeniu de nișă. Personalul „Cascom-Lux” numără 5 angajate și, la necesitate, ele pot asigura nevoia de caschete a întregii armate moldovenești. Și nu doar a armatei.



În perspectivă

Deocamdată, „Cascom-Lux” activează în cadrul unor suprafețe de lucru închiriate. Însă, în urmă cu câțiva ani, Serghei Untu a cumpărat clădirea distrusă a unui hotel local. Chiar dacă s-au păstrat doar pereții clădirii, a fost confirmat faptul că este posibilă restabilirea și renovarea clădirii și utilizarea acesteia pe post de atelier. Clădirea respectivă este destul de încăpătoare. Nu este exclus faptul că întreprinderea „Cascom-Lux” va coase caschete nu doar pentru armata moldovenească, iar produsele din satul Chircăiești vor fi renumite în Europa și, poate chiar în întreaga lume.

Sursă: madein.md


tichet de masa 800x445 79306400

Sistemul tichetelor de masă ar putea fi implementat și în Republica Moldova. Inițiativa aparține Președintelui Parlamentului Andrian Candu, informează MOLDPRES.

Direcția comunicare și relații publice a Legislativului a precizat că proiectul inițiativei legislative cu privire la tichetele de masă a fost prezentat astăzi mediului de afaceri, reprezentanților sindicatelor și patronatelor și instituțiilor de stat vizate.

”Tichetele de masă se propune să fie în valoare de 45 de lei per zi efectiv lucrată. Acești bani nu se vor impozita și vor putea fi utilizați exclusiv pentru produse alimentare. Valoarea tichetelor de masă va fi indexată anual. Proiectul interzice reducerea salariului angajaților în cazul introducerii sistemului de tichete de masă. Acest sistem funcționează în mai multe state europene. Este o inițiativă de luptă împotriva salariilor în plic, evaziune fiscală, un mijloc de îmbunătățire a calității sănătății și a productivității muncii”, a menționat Andrian Candu, autorul inițiativei.

Potrivit proiectului, tichetele de masă vor putea fi utilizate exclusiv pentru cumpărarea produselor alimentare, la prezentarea buletinului de identitate. Este interzisă folosirea tichetelor de masă pentru procurarea articolelor din tutun și a băuturilor alcoolice. Tichetele vor putea fi utilizate în magazine alimentare, cantine, restaurante sau cafenele. De asemenea, ele nu vor putea fi schimbate pe bani și nu va fi dat rest din valoarea tichetului.

Sindicatele consideră binevenit proiectul, menit să sporească protecția socială, să reducă nivelul de îmbolnăvire a angajaților și fluctuația cadrelor.

La rîndul lor, agenții economici au împărtășit experiența acumulată pînă la această oră în oferirea unor facilități de alimentare pentru angajați.

Reprezentanții Ministerului Economiei și ai Finanțelor au salutat inițiativa Președintelui Parlamentului, menționînd deschiderea pentru completarea și îmbunătățirea proiectului.

Andrian Candu a anunțat că inițiativa urmează a fi discutată în Parlament în sesiunea de primăvară 2017.

Pentru prima dată tichetele de masă au fost emise în 1954. În prezent, mai multe țări europene, inclusiv Marea Britanie, Italia, Belgia, România și altele aplică acest sistem.

Foto: cugetliber.ro