microprocesoarele pentru troleibuze si tramvaie fabricate in moldova sunt solicitate in ucraina rusia sau republica belarus
Holdingul din Moldova „Informbusiness”, care include circa 10 întreprinderi, este cunoscut pentru faptul că produce echipamente electronice, inclusiv pentru asamblarea lor în troleibuze sau tramvaie.

Pentru un troleibuz mai econom

Conform spuselor directorului tehnic al „Informbusiness”, Alexandr Motroi, întreprinderea a început să se ocupe de producția sistemului electronic de control al motorului de curent continuu SDMC-103 pentru troleibuze la începutul anilor 2000, la comanda RTEC (Regia Transport Electric Chișinău). Invenția electronică micșora consumul energiei electrice cu circa 35%. „Noi am instalat echipamentele noastre electrice în 70 de vehicole”, - a spus Alexandr Motroi, urmând ca modernizarea ulterioară să fie recunoscută ca fiind nerentabilă – mașinile vechi erau scoase din utilizare.



SDMC-103-urile erau instalate și pe mașinile noi. În 25 de troleibuze FCMS, cumparate de către primaria municipiului Chișinău din Dnipropetrovsk, aceste echipamente erau montate chiar la fabrică, în cadrul procesulei de asamblare a troleibuzelor. „Informbusiness” până în prezent efectuează comenzi pentru uzinele de asamblare, în general din Rusia, deși în această țară există trei producători proprii de astfel de sisteme bazate pe microprocesoare.

Acum și pentru troleibuzele și tramvaiele din Belarus

102 de troleibuze, achiziționate în baza acordului de împrumut în Republica Belarus, sunt echipate cu sisteme de control al motorului de curent continuu din Belarus. Dar 100 de mașini, asamblate în Chișinău din seturile de piese din Belarus, sunt deja dotate cu sistemele de microprocesoare ale companiei „Informbusiness”. Kitul este livrat și în străinătate – Ucraina, Rusia, Republica Belarus. În Belarus activează producții similare, dar acestea în mare parte se concentrează pe dotarea troleibuzelor proprii. Republica Belarus achiziționează de la „Informbusiness” o versiune a sistemului de control al motorului electric pentru tramvaie. La moment, se discută livrarea unui lot mare de astfel de echipamente electrice în orașul Mazyr, pentru modernizarea unui număr mare de tramvaie, care deservesc rutele acestui oraș.



La modul general, modernizarea tramvaielor aduce un volum considerabil de comenzi pentru întrepriderea moldovenească. Un tramvai este mai scump decât un troleibuz, din acest motiv renovarea flotei de tramvaie creează probleme financiare mari. Dar tramvaiul este mai rezistent și mai fiabil decât un troleibuz, de aceea poate fi exploatat decenii întregi. Este mai simplu să modernizezi sistemul electronic al tramvaiului, facându-l mai rentabil, decât să cumperi vagoane noi.

Un cumpărător mare al echipamentelor electronice din Republica Moldova este România. La un moment anumit, sub formă de ajutoare materiale, țara a primit loturi mari de tramvaie elvețiene, electronica cărora acum este schimbată pe una mai rentabilă.

Pentru troleibuze autonome

Experiența acumulată a permis ca în anul 2009 să fie dezvoltate echipamente electronice, care permit troleibuzelor să funcționeze în regim autonom. Realizarea acestei idei ar fi permis realizarea conexiunii cu capitala a unor suburbii, fără a fi necesară construcția de noi linii de contact. Troleibuzele, cumpărate din Belarus și asamblate în Chișinău, nu sunt potrivite pentru acest scop. Acestea sunt modele cu podeaua joasă și, respectiv, nu dispun de spațiul necesar pentru instalarea acumulatoarelor. Din acest motiv, pentru testarea și prelucrarea sistemului electronic în Vologda a fost procurat troleibuzul BM3-375. În cadrul acestuia a fost asamblat și testat utilajul nou. Dacă primele modele permiteau troleibuzelor să parcurgă în regin autonom până la 5 km fără pasageri sau 2.5 km cu numărul maxim de pasageri, utilizarea noilor tipuri de acumulatoare permite troleibuzelor să parcurgă în regim autonom 15 kilometri. Acest lucru facilitează realizarea legăturii dintre capitală și aeroport sau comuna Stăuceni, unde în prezent se construiesc în mod activ noi locuințe, aspect care permite asigurarea unui flux stabil de pasageri.



Acum sunt realizate teste

În ultimul lot de 5 troleibuze aduse din Belarus și asamblate în Chișinău, este prevăzut un compartiment cu lățimea de un metru, pentru montarea acumulatorului de regim autonom. Ele au fost asamblate în toamna anului trecut, iar din luna decembrie sunt testate în cadrul rutelor din capitală. Pentru a certifica această dezvoltare, la finalizarea testelor, una dintre cele cinci mașini va fi transportată în Belarus pentru a obține certificarea internațională. După aceea, troleibuzul cu regim autonom va putea transporta masagerii din Chișinău.

5 troleibuze din Belarus AKCM-321 și unul BM3-375 vor asigura deservirea primei linii de troleibuze contactless. Deocamdată nu a fost stabilit traseul acestei linii. A fost adusă în discuție linia Chișinău – Vadul-lui-Vodă. Necesitatea introducerii acestei linii a fost amintită încă din anii ‘60. Troleibuzele cu regim autonom oferă, în principiu, posibilitatea de realizare a acestei idei. „În principiu” – presupune două obstacole. În primul rând, acest traseu este unul sezonier. În al doilea rând, traseul este mai lung de 15 kilometri, distanța care poate fi parcursă de către troleibuz în regim autonom, deci este nevoie de o stație de alimentare intermediară. Lucru ce va mări intervalul între deplasări până la 30 de minute, în loc de 10 minute. Cu toate acestea, nu este considerat un obstacol major, încât este un traseu suburban, pentru care sunt acceptabile astfel de intervale mari.

Troleibuzele sunt deja pregătite pentru certificare, dar vreamea încă nu este prielnică. În conformitate cu cerințele tehnice ale poligonului, care găzduiește probele de certificare, trebuie să se prezinte o vreme uscată, însă acum e iarnă. Deci, va trebui să așteptăm când în Republica Belarus va sosi primăvara. Și dacă certificarea va fi de succes, ceea ce, în principiu, este indubitabil, în vara acestui an, în Chișinău poate apărea primul traseu suburban, deservit de troleibuze cu regim autonom de mers.

Sursă: madein.md


Illegal cigarette factory

Opt persoane cu vârste cuprinse între 26 și 59 de ani au fost arestate după ce inspectorii Ministerului de Finanțe din Olanda și poliția locală au închis o fabrică ilegală de țigări amplasată în localitatea Oirschot, transmite bani.md, referitor la DutchNews.nl.

Potrivit poliției, printre persoanele reținute erau cetățeni din Lituania, Letonia, dar și Moldova, cetățeanul moldovean aflându-se ilegal în Olanda.

În urma descinderilor, au fost depistate 8,9 milioane de țigări, 20.000 de kilograme de tutun, filtre și alte materiale destinate pentru a produce încă 20 milioane de țigări.

Ancheta a fost inițiată după ce oamenii legii au înregistrat cheltuieli substanțiale la energia electrică a clădirii în care activa gruparea.

De menționat că dacă țigările contrafăcute ajungeau pe piață, statul ar fi fost prejudiciat cu 3,2 milioane de euro.

Tatiana Covalciuc 1

Tatiana Covalciuc a revenit în R. Moldova pentru a pune pe picioare propria sa afacere, dar s-a confruntat cu corupția. Astăzi, ea își propune să creeze structuri de sprijin pentru reîntoarcerea moldovenilor migranți.
„Autoritățile locale s-au uitat la noi, de parcă eram saci de bani, nu oameni, atunci când eu și soțul meu am încercat să înregistrăm afacerea noastră în orașul natal Soroca. De la inspecții nesolicitate la raidurile poliției, nu au existat limite ale corupției.


Eu și soțul meu am muncit 16 ani în Spania și am visat întotdeauna să ne întoarcem în Moldova și să avem propria noastră afacere. Am reușit să economisim destui bani pentru a începe construirea unui atelier de reparații auto.

Sătui de hărțuirea din partea autorităților, am apelat la presă. Povestea mea a câștigat atenție națională și am primit chiar și un apel telefonic de la biroul prim-ministrului, împreună cu mesaje de susținere din partea diasporei moldovenești. Imediat, autoritățile locale au eliminat cu promptitudine toate blocajele și am fost în stare să înregistrăm și să lansăm afacerea.

„Nu vreau ca alții să se lupte așa cum am făcut-o noi pentru a putea munci decent. De aceea, am decis să devin consilieră locală în Soroca pentru a contribui la creșterea economică a orașului meu. Prioritatea mea numărul unu este să sprijin dezvoltarea unor organizații care i-ar ajuta pe migranții ce se reîntorc în țară să se reintegreze în viața economică și culturală. Cei mai mulți dintre migranți se simt neajutorați atunci când se întorc acasă, din cauza lipsei organizațiilor de sprijin. Sunt hotărâtă să folosesc experiența și puterea mea pentru a schimba acest lucru”.

Tatiana Covalciuc de 39 de ani deține un atelier de reparații auto în orașul Soroca, R. Moldova. Ea a participat în cadrul unui program de instruire, menit să consolideze abilitățile de conducere ale femeilor din grupuri subreprezentate, în cazul în care decid să se implice în procesele de luare a deciziilor la nivel local și național. Instruirea a fost susținută de programul „Femeile în politică”, implementat în comun de UN Women (Entitatea Națiunilor Unite pentru Egalitate de Gen și Abilitarea Femeilor) și PNUD Moldova (Programul Națiunilor Unite pentru Dezvoltare) finanțat de guvernul Suediei. Tatiana Covalciuc își dorește să devină consilieră locală la următoarele alegeri locale. Povestea ei este legată de Obiectivul de Dezvoltare Durabilă nr. 8, care promovează o creștere economică incluzivă și sustenabilă, angajare deplină și productivă și muncă decentă pentru toți și, de asemenea, ODD 5, care promovează egalitatea de gen și abilitarea femeilor, inclusiv în toate domeniile de luare a deciziilor.

Foto: Tatiana Covalciuc. Credit: UN Women

Veaceslav BogdanovNu dispuneți de bani  pentru instruire;

 

Ați  înțeles că nu aveți  cunoștințe și abilități suficiente;

 

Ați observat că rezultatele dorite nu pot fi atinse;

 

Doriți să schimbați ceva, dar nu știți de unde să începeți.

 

E necesar să citiți până la sfârșit acest articol scurt. Aici sunt răspunsurile la întrebările dumneavoastră.

 

De-a lungul vieții, fiecare dintre noi capătă o experiență. Și, ceia ce este foarte important, nu întotdeauna аceastă experiența este pozitivă. Sub experiența pozitivă presupunem, cunoștințe, aptitudini și situații de viață pe care le căpătați pe tot parcursul vieții, și care vă ajuta să vă aranjați mai bine și mai ușor viața

 

D-ră și viața celor apropiați. De exemplu, dacă sunteți contabil și sunteți capabil de a înmulți în gănd  numere din trei cifre, cu siguranță aceasta vă ajută să faceți mai repede treaba, iar consecința va fi o creștere rapidă a venitului. Deci, Dumneavoastră va fi mai ușor să supraviețuiți în această societate. Veți fi capabil să obțineți ceva mai mult decât alți contabili care nu au abilitatea de a înmulți numere din trei cifre în gînd.

 

Un alt exemplu. În cazul în care sunteți vânzător și cunoașteți cum să atrageți mai rapid și ușor lumea, atunci abilitatea aceasta vă va ajuta mai rapid și cu succes să faceți  afacerile. Rezultatul va fi un venit mai mare decât а acelor vânzători care nu au această abilitate. Desigur, că mai bine o să trăiască și familia vânzătorului, care are abilitățile de a găsi un limbaj comun cu orice persoană.

 

Ce este o experiență negativă?  Toate cunoștințe, deprinderi, situații de viață care conțin durere, pierderile și date false. De exemplu, la noi veneau  pentru instruire mulți studenți care credeau că clientul are întotdeauna dreptate.

Noi i-am întrebat - "Dacă un client nu este expert în domeniul dumneavoastră de activitate, acesta poate avea date false, sau inventate despre produsul D-ră?". Mulți studenți cu greu recunoșteau  că se întâmplă. In acest caz, clientul nu are întotdeauna dreptate. Așa că aceasta este o informație falsă.

Într-un mod simplu, o experiență negativă ne face mai puțin puternici și mai puțin productivi și, experiență pozitivă, cunoștințe și abilități, fac viața noastră mai fericită.

 

Iar la nivelul de conștientizare,  înțelegem că trebuie să învățăm datele corecte, ceea ce va face viața noastră mai bună, dar o experiență negativă trăită ne spune: "Trebuie sa strangem bani pentru a plăti serviciile comunale, astfel încât să nu ne taie energia electrică sau  Internetul", "Banii nu trebuie să-i cheltuim", " Fără bani nu supraviețuiești în această lume", și o mulțime de alte informații care ne stopează, ne concentrează pe neputințele, pe experiențele negative, care nu ne permit să fim mai capabili, mai puternici și mai bine să supravietuim.

 

Apropo, vă propunem să citiți articolul nostru cu privire la modul de a face față informațiilor false: "CUM INFLUENȚEAZĂ FALSUL ASUPRA REZULTATELOR VÂNZĂRILOR"

Și acum ne confruntăm cu o alegere: training eficient costă bani, iar banii nu sunt de ajuns, sau pur și simplu noi nu dorim  să-i cheltuim. Dar acum știm că pentru o viață mai bună, trebuie să învățăm. De unde puteți obține banii? Ce să faceți?

 

Procedați în felul următor:

 

1. Luați propria decizie cu privire la aceea că veți învăța cu siguranță.

 

2. Găsiți centrele de formare sau școli  care vă vor oferi instruirea necesară.

 

3. Telefonați cel puțin 10-20 de oameni sau mai mulți care au terminat studiile, pe care doriți să aveți. Obțineți mai multe COMENTARII POZITIVE asupra rezultatelor instruirii.

 

4. Urmăriți un videoclip despre modul de alegere a cursurilor.

 

5. Aflați costul cursurilor de instruire.

 

6. Aflați programul de instruire.

 

7. Planificați timpul pentru această instruire.

 

8. Fiți de acord cu faptul că, din fiecare venit trebuie să retrageți aproximativ 5-10% pentru această instruire.

 

9. Înțelegeți-vă cu centrul de instruire, că veți plăti în rate pentru instruire, și, îndată, ce veți aduna suma necesară, veți începe cursurile de instruire. Nu păstrați banii în locuri disponibile pentru D-ră.

 

10. De fiecare dată când primiți banii, achitați suma necesară în centrul de instruire. Creați un flux regulat de bani pentru plata cursurilor de instruire. Plătiți cît puteți, și asigurați-vă că plătiți la timp.

 

11. Îndată ce sumă necesară va fi colectată, începeți instruirea.

 

12. Dacă în timpul cursului veți întîlni greutăți, nu renunțați.

 

13. Finalizați procesul de instruire, în ciuda dificultăților asociate cu procesul de învățare.

 

14. Aflați în ce domeniu nu dispuneți de cunoștințe și abilități suficiente.

 

15. Începeți această listă din nou.

 

Dacă observați că nu reușiți, atunci faceți un test de analiză a personalității în "Master în Vânzări" și obțineți rezultatele testului. Noi putem să vă ajutăm cu sfaturi despre ceia ce trebuie să faceți, unde trebuie să mai lucrați și vă vom recomanda un specialist, care vă poate ajuta să faceți față dificultăților.

Veaceslav Bogdanov

director "Master în Vânzări" SRL

plapumi si perne cu bile din silicon fabricate in moldova dupa o tehnologie germana
Întreprinderea de cusătorie „Șarm SA” este specializată în producția de seturi de lenjerie de pat, uniforme și haine de lucru, plăpumi și perne cu umplutură din silicon.

Pernele și păturile pot fi umplute atât cu sintepon, cât și cu silicon. „Sinteponul este un material ieftin, dat fiind faptul că este produs din materiale reciclate. Siliconul trece printr-un proces de producție asemănător, dar care diferă prin complexitate și preț”, a explicat directorul întreprinderii Mihail Zaikin.

„Șarm SA” a împrumutat tehnologia „cu bile” de la partenerii germani. Principiul de bază a acesteia constă în faptul că o placă de silicon este tăiată în bile mici, albe și pufoase. Denumirea tehnologiei este destul de complicată: whiteball fiberball holofiber.

Pernele și păturile umplute cu bile din silicon sunt mai scumpe decât articolele din sintepon, dar au și un termen de utilizare mai lung. Pentru consumatori, un avantaj important al acestei tehnologii se observă la folosirea păturii sau a pernei – bilele nu se conglomerează și nu își pierd forma. Se turtesc, dar foarte puțin. Totodată, articolele pot fi spălate.



Deși au început să utilizeze tehnologia nouă de producție, „Șarm SA” nu au renunțat la păturile din sintepon. În asociație cu partenerii săi, întreprinderea produce o plapumă subțire din sintepon, de formatul „iarnă-vară”.

În Republica Moldova activează și alte patru - cinci întreprinderi, care se ocupă de coaserea păturilor cu umplutură din sintepon, printre care si compania „SC Lentexcom SRL” din Chișinău.

Clientul principal – statul

„Timp de cinci ani am încercat să le explicăm oamenilor și ei să înțeleagă ce sunt pernele și păturile cu umplutură din bile de silicon”, a explicat Mihail Zaikin. Acum, produsele „Șarm SA” – perne, pături, seturi de lenjerie de pat – sunt expuse în cadrul rețelelor de supermarketuri „Green Hills”, „Welmart”, „Bonus” și „Al 7-lea kilometru”. Compania a primit chiar și două-trei diplome din partea statului, pentru tehnologia inovatoare de „whiteballs”, în contextul în care aproximativ 80 la sută din volumul de producție a companiei „Șarm SA” este procurat de întreprinderile de stat, pe bază de licitații.

„Șarm SA” a câștigat o licitație pentru livrarea seturilor de lenjerie de pat în Spitalul Clinic de Psihiatrie „Costiujeni”. Și Spitalul Clinic Municipal „Sfânta Treime” folosește pături și seturi de lenjerie de pat produse în cadrul „Șarm SA”. Un contract similar a fost semnat și cu Spitalul Clinic Municipal „Sf. Arhanghel Mihail”. „Recent am participat într-o licitație de livrare a pernelor în cazărmile carabinierilor, iar acum așteptăm rezultatele ei”, a spus directorul întreprinderii.


La finalul anului trecut, cu ajutorul intermediarilor, întreprinderea a exportat partide mari de pături și perne în România, iar acestea au fost vândute foarte repede. De ce există un interes ridicat pentru acest tip de marfă, ne-a răspuns chiar directorul întreprinderii. „Să luăm drept exemplu cea mai ieftină pernă de la noi, de dimensiune standard 50x70 cm. Prețul acesteia este de 58 lei sau 2,6 dolari. Încercați de găsiți în Europa o pernă la acest preț”, a comentat directorul. 



Prețul depinde de calitatea pânzei

Variațiile de preț sunt determinate de calitatea pânzei, utilizate pentru coaserea păturii sau a pernei și nu de bilele din silicon, folosite ca umplutură. Un „ambalaj” ieftin este cusut din poliester sintetic. Pentru segmentul mediu de preț sunt utilizate materiale mai calitative și mai scumpe, de exemplu bumbacul, iar pentru cel mai scump segment este utilizat satinul.

În mare parte, întreprinderea utilizează pânze turcești – colorate și atrăgătoare. „Este foarte comod să lucrezi cu turcii. Exact o dată la două săptămâni primim materialele de care am făcut comandă. Noi coasem 10-30 de articole din pânze scumpe, 100-200 de produse din segmentul mijlociu de preț și aproximativ 500-600 de articole ieftine. Utilizăm cinci tipuri de pânze, în funcție de calitate, și la fiecare tip există 22 de articole aferente”, a explicat Mihail Zaikin.

Principalul cumpărător – grădinițele de copii

Cele mai solicitate pături sunt cele pentru copii. Le comandă în cantități mari grădinițele de copii. Vine comitetul de părinți și pregătește comanda – numărul de articole, tipul pânzei, culorile. 

Dimensiunile standard pentru păturile „adulte” sunt de 2x2.2 metru. Dimensiunea maximă pentru pătură, care poate fi cusută în cadrul întreprinderii, este 2.3x2.4 metri.



Criză acută de cusătorese

În pofida unui număr mare de concurenți, inclusiv întreprinderi mici (o pătură poate fi cusută în orice atelier), „Șarm SA” are multe comenzi. Conform spuselor lui Mihail Zaikin, la mijlocul lunii februarie compania „încheia” luna decembrie. „Există mai multe comenzi, decât suntem în stare să acoperim. Primim oferte din România, Rusia, dar suntem nevoiți să le refuzăm. Să extindem întreprinderea? Dacă ai nevoie de bani, poți lua un credit. Poți cumpăra utilaje în plus, dar nu și angajați. Am încercat să mai găsim lucrători, dar cei care vin își doresc o muncă mai ușoară și un salariu mai mare. Anume criza de resurse umane reprezintă obstacolul principal pentru extinderea businessului”, a explicat directorul.


Sursă: madein.md


retail fotoAutorităţile ungare susţin că marile companii obişnuiesc să comercializeze produse de o calitate inferioară pe piaţa din estul Europei, chiar dacă este utilizat acelaşi brand şi preţ ca în ţările din vestul Europei, informează money.ro.

Oficiul Naţional pentru Siguranţa Alimentelordin Ungaria a analizat un număr de 24 de produse alimentare comercializate prin supermarketurile Lidl şi Aldi. În urma analizei, s-a constatat că versiunea locală a napolitanelor Manner este mai puţin crocantă decât cea vândută în supermarketurile din Austria. De asemenea, analiza a identificat o altă diferenţă de calitate în ceea ce priveşte crema tartinabilă Nutella, care este mai puţin dulce în Ungaria decât în Austria.

„Personal, am fost consternat când am citit acest raport. Cred că vorbim de cel mai mare scandal din ultimele zile”, a declarat şeful cabinetului lui Viktor Orban, Janos Lazar. Acesta a susţinut că Guvernul va lansa o evaluare pe scară largă a produselor comercializate în ţară.

Ungaria nu este singura ţară îngrijorată de calitatea inferioară a produselor comercializate în ţările din fostul bloc comunist din centrul şi estul Europei. Autorităţiile slovace au anunţat săptămâna trecută că au descoperit diferenţe de gust, compoziţie şi aspect în aproape zece produse alimentare vândute local, prin comparaţie cu aceleaşi produse din Germania şi Austria. Administraţia Sanitară Veterinară şi pentru Alimente a dezvăluit că aproape jumătate dinntre alimentele testate au o compoziţie cu mult diferită faţă de produsele vândute de acelaşi brand în ţările din vestul Europei. „Clienţii se aşteaptă la aceeaşi calitatea de la acelaşi brand, oricare ar fi ţara de producţie sau comercializare”, a declarat ministrul slovac al Agriculturii, Gabriela Matecna.

Inspectorii au testat 22 de produse alimentare care se găsesc atât în supermarketurile din Slovacia (în special în Bratislava), cât şi în Austria (în localităţile de graniţă Kittsee şi Hainburh). Printre alimentele testate au existat lactate, produse din carne sau peşte, ciocolată, brânză, băuturi şi produse de patiserie. Inspectorii au analizat atât ambalajul, informaţiile despre compoziţie şi gramajul, cât şi culoarea, gustul şi mirosul. „Până la jumătate din produse s-au remarcat prin diferenţe semnificative ale calităţii”, a declarat Matecna. În acest sens, produsele alimentare comercializate local conţineau mai puţină carne şi mai multă grăsime, îndulcitori şi conservanţi decât în Austria. De asemenea, aveau gramaje mai mici în Slovacia, dar aceleaşi preţuri ca în Austria.

Asociaţia Consumatorilor din Slovacia a întreprins teste similare în 2011, atunci când au fost analizate o serie de produse ambalate din Germania, Austria, Cehias, Polonia, Slovacia, Ungaria, România şi Bulgaria. Acele teste au confirmat că mai multe companii multinaţionale comercializează produse de o calitate diferită, dar sub acelaşi brand, în anumite ţări din UE. De asemenea, inspectorii au descoperit că era păstrată calitatea doar în cazul ciocolatei Milka.

Comisia Europeană a susţinut anterior că aceste acuzaţii sunt lipsite de orice fundament, iar companiile multinaţionale sunt libere să adapteze calitatea produselor în funcţie de piaţa de comercializare.

parc industrial cahul

În Regiunea de Dezvoltare Sud, a fost dat startul activităților planificate în cadrul proiectelor pentru care a fost aprobată finanțarea din Fondul Național de Dezvoltare Regională, pentru anul 2017.  În această ordine de idei, miercuri, 15 februarie curent, Maria Culeșov, directorul Agenției de Dezvoltare Regională Sud, împreună cu specialiștii Secției management proiecte, s-au deplasat la Cahul pentru a conveni, de comun acord cu administrația raionului, asupra mai multe momente importante, necesare demarării proiectului de edificare a Parcului Industrial.

La ședința de lucru cu privire la implementarea proiectului "Dezvoltarea durabilă a Parcului Industrial Cahul ca structură de sprijinire a afacerilor de importanţă regională", care a avut loc la Consiliul Raional Cahul, au participat, alături de colaboratorii ADR Sud, Ion Groza, președintele raionului Cahul, vicepreședinții Vladimir Calmîc și Vlad Cășuneanu,  șeful Direcției construcții, drumuri și dezvoltare teritorială, Sergiu Drangoi ș.a.

Scopul ședinței a rezidat în definitivarea planului de lucru și a planului de implementare a activităților proiectului pentru anul 2017, reieșind din sursele de finanțare alocate din Fondul Național de Dezvoltare Regională pentru anul curent.
La final, părțile implicate în proiect au efectuat o vizită în teritoriu pentru a se familiaza cu amplasamentul viitorului Parc Industrial și starea actuală a obiectului predestinat acestuia.
Reamintim că proiectul " Dezvoltarea durabilă a Parcului Industrial Cahul ca structură de sprijinire a afacerilor de importanţă regională" a fost aplicat de către Consiliul Raional Cahul în cadrul Concursului propunerilor de proiecte 2017-2020 și aprobat, prin Hotărâre de Guvern,  spre finanțare din Fondul Național de Dezvoltare Regională.

Costul total al proiectului care prevede construcția Parcului Industrial Cahul este de 20 861 690 lei, din FNDR fiind solicitate 20 de milioane de lei. Pentru demararea lucrărilor, în anul 2017 s-au alocat 1 332 496,19 lei.

pjzc7lot2ig hope house press 1100x800

KPI sau Indicatorii – Cheie de Performanță ajută să stabiliți și să măsurați nivelul deservirii companiei. Iar Mystery Shoping e metoda cu ajutorul căreia colectați datele necesare pentru a stabili dacă așteptările corespund cu realitatea. Aici vă propunem 6 KPI pe care vă recomandăm să-i includeți în strategia de dezvoltare.


KPI 1 – Abordare

E uimitor cât de important este pentru clienți acest aspect. Modul în care suntem întâmpinați, ni se zâmbește sau nu, momentul în care se întâmplă acest lucru sau dacă suntem în genere luați în seamă, influențează semnificativ satisfacția clientului și durata relației cu el.


KPI 2 – Dezvoltarea relației cu clientul

Adresând întrebări, manifestând empatie, aveți posibilitatea să creșteți valoarea tranzacției, propunând produse asociate cumpărăturii, și să construiți o relație de durată cu clienții, bazată pe încredere. Cât de dispus veți fi să cumpărați un telefon, de exemplu, în cazul în care consultantul vă va întreba detaliat pentru ce-l folosiți cel mai des, ce aplicații doriți și vă va propune o opțiune economică, potrivită necesităților Dvs.?


KPI 3 – Cunoașterea produsului

Clienții sunt mai dispuși să cumpere atunci când consultantul este informat și entuziasmat de serviciul sau produsul pe care le oferă. Prin testarea lacunelor de cunoaștere a produselor, veți fi în măsură să planificați programe de formare a consultanților.


KPI 4 – Încheierea vânzării

Cât de des, după ce interacționează cu un consultant, clienții sunt dispuși să încheie tranzacția? Mystery Shopping vă ajută să descoperiți cât de bine sunt pregătiți angajații Dvs. în a stabili un raport de încredere cu clientul și să-i prezinte produsele potrivite.

 
KPI 5 – Net Promoter Score

Clienții care sunt foarte mulțumiți de serviciile Dvs. sunt susceptibili de a merge chiar mai departe și de a recomanda compania Dvs. altora. Net Promoter Score măsoară rata persoanelor care ar recomanda afacerea altora și este un bun indicator al standardelor de deservire.


KPI 6 – Concurenții susceptibili

În timp ce metodele de mai sus sunt bune pentru a măsura potențialul de succes, este important să vedeți și poziția companiei față de concurenți. Cu ajutorul Mystery Shopping puteți “spiona” care sunt punctele forte și cele slabe ale concurenților, pentru a le folosi în favoarea voastră.

Să fim sinceri până la capăt. KPI nu sunt comuni pentru fiecare companie, ci diferă în funcție de specificul ei. Solicitați Mystery Shopping și noi vă vom ajuta să stabiliți indicatori de performanță realiști și măsurabili.

Sursă: mysteryshopping.md

ZEL BaltiVicepreședintele Camerei de Comerț și Industrie (CCI) a Republicii Moldova, Domnul Mihai Bîlba, împreună cu Doamna Galina Codiță, președintele CCI, filiala Bălți, însoțiți de Directorul regional pentru Europa de Sud-Est, Doamna Anja Quiring, și Doamna Lisa Immenstock, manager de proiecte internaționale pentru Europa de Sud, au efectuat o vizită în zona de Nord a țării, inclusiv la ZEL ”Bălți”, - comunică mybusiness.md.

În cadrul vizitei, domnul Vasile Șoldan, administratorul principal al ZEL ”Bălți”, le-a făcut o prezentare amplă asupra facilităților investiționale în regim de zonă liberă, precum și cu referire la avantajele și posibilitățile oferite în particular de adminstrația ZEL ”Bălți” actualilor și potențialilor investitori. Oaspeții au fost plăcut surprinși de proiectele economice în dezvoltare în cadrul ZEL ”Bălți”, precum și de măsurile întreprinse de administrația zonei cu privire la atragerea noilor proiecte investiționale.

În acest sens un interes deoosebit a prezentat conceptul Colegiului de Inginerie, proiect ce are ca scop pregatirea fortei de munca calificate în conformitate cu cerințele și necesitățile angajatorului. Colegiul de Inginerie își va deschide ușile pentru primii studenți începînd cu anul de studii 2017-2018 și urmează să fie primul proiect – pilot ce va prelua, adapta şi implementa practicile sistemului dual de pregătire profesională, sistem care funcţionează cu succes în Germania de mai multe decenii.
81743 age.lParticiparea la concursurile „Marca comercială a anului 2016” şi „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor a anului 2016” va fi mai accesibilă pentru antreprenori, deoarece va fi mai ieftină, - comunică INFOTAG.

Potrivit agenţiei, despre aceasta a anunţat, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul Agenției de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), Octavian Apostol.

Potrivit lui, în anii trecuţi antreprenorii susţineau că taxa de participare la concurs este prea mare, fiind nevoiţi să achite 6 mii lei. De aceea a fost luată decizia ca taxa pentru întreprinderile mari să fie de 3 mii lei, iar pentru cele mici – 1,5 mii lei.

„La concursul „Marca comercială a anului 2016” pot participa întreprinderi şi organizaţii cu diverse forme de proprietate, persoane juridice înregistrate în Republica Moldova, precum şi persoane fizice care produc bunuri materiale sau prestează servicii pe teritoriul țării. La concurs pot participa doar întreprinderile a căror marcă a fost înregistrată şi este valabilă la momentul depunerii cererii de participare”, a subliniat Apostol.

Participanții înscriși la concurs beneficiază de un set de facilități din partea AGEPI și anume: organizarea seminarelor/trainingurilor în domeniul proprietății intelectuale pentru angajații participanților la concurs, promovarea mărcilor laureate ale concursului în publicațiile AGEPI, consultanță gratuită la înregistrarea mărcilor și servicii de prediagnoză a proprietății intelectuale.

Preşedintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI), Sergiu Harea, a spus că laureaţii vor fi promovaţi la expoziţiile pe care le organizează CCI pentru sporirea potenţialului de export al întreprinderilor.

„Din componenţa juriului vor face parte experţi independenţi din diferite domenii, în special sociologi şi specialişti în marketing. Regulamentul concursului este publicat pe site-urile CCI şi AGEPI. Toate aceste măsuri sunt necesare pentru ca face concursul mai transparent”, a spus el.

Mărcile se depun la concurs şi se examinează la următoarele nominalizări: Conform criteriilor de consum: Marca comercială „Aprecierea consumatorilor", Marca comercială „Marcă locală”. Conform criteriilor de profesionalism: „Debutul anului”, Marca comercială „Export", Marca comercială „Inter", Marca comercială „Favorita anului", „Marca comercială responsabilă social", ”Marcă consacrată”, Nominalizarea „Rebranding”, Nominalizarea închisă „Reputaţie şi încredere”

INFOTAG precizează: Cererile la concurs pot fi depuse până la 31 martie, la CCI. Câștigătorii vor fi premiați pe 8 iunie 2017, în cadrul Galei Businessului Moldovenesc.