„Este eronată opinia, - spune vicepreședintele Asociației de golf din Moldova, Pavel Sidorenko, - că golful este exclusiv un sport pentru aristocrați".

Pe 15 septembrie, în incinta a „Leogrand Hotel & Convention Center", a avut loc a patra ediție a prezentării de modă a brandurilor moldovenești, care a decurs în cadrul campaniei de promovare a industriei ușoare autohtone „Din Inimă – branduri de Moldova".

LOGO B2BÎn curând, antreprenorii autohtoni din diverse domenii vor avea posibilitatea să viziteze cea mai importantă platformă business de comunicare din Chişinău.
B2B EXPO este prima expoziţie-forum de produse şi servicii pentru afaceri din Moldova şi se va desfăşura în perioada 2-4 octombrie, în pavilionul central, la Moldexpo.
În cadrul acestui eveniment sunt planificate o serie de activităţi, printre care şi seminarii ce vor aborda tematici din domeniile: Publicitate, Tehnologii Informaţionale şi Comunicaţionale, Consultanţă în afaceri, Servicii financiare.
În cadrul acestor seminare vor fi oferite informaţii de valoare, soluţii, strategii ce pot contribui la dezvoltarea şi prosperarea unei afaceri, precum şi raspunsuri la o serie de întrebări, precum:
- Care este cea mai simplă metodă de a creste vânzările şi profitul în afacerea ta?
- Care sunt cei 5 paşi spre o afacere de succes chiar şi pe timp de criză?
- Ccum să îţi motivezi angajaţii?
- um să îţi construieşti o afacere care să funcţioneze şi în absenţa ta?" ş.a.
Invitatul special al B2B EXPO este Lorand Soares-Szasz, un foarte cunoscut antreprenor, trainer, speaker, coach din România, deţinător al titlului "Cel mai bun speaker al anului 2012". Acesta va susţine o conferinţă pe tema „5 paşi pentru a creşte Afacerea TA"
Printre companiile ce au confirmat participarea se enumeră: Unibank, Art-Vega, Varo-Inform, TopConsulting, ProConsulting, Kompass, Fabrica Fondurilor Structurale S.R.L.(România), Plastics-Mol, Orange, Fincombank, www.agenda.md, Centrul de Instruire şi Consultanţă în Afaceri al ASEM (MACIP), Trimetrica, Pospromo, www.md.all.biz ş.a.
Companiile interesate să participe la B2B EXPO pot afla detalii de la organizatorul evenimentului, accesând http://ro.b2bexpo.moldexpo.md/ sau la telefoanele 22 810-440/404/402.

Guvernul a aprobat ieri, 18 septembrie, Foaia de parcurs pentru eliminarea barierelor în afaceri. Foaia de parcurs prevede circa 90 de măsuri legislative și normative și include o serie de acțiuni în domenii-cheie de politici, cu impact direct asupra businessului: administrarea fiscală, comerțul transfrontalier și administrarea vamală, concurența, accesul la finanțare și la o justiție eficientă și credibilă, notează UNIMEDIA.

Acest lucru va duce la înlăturarea constrângerilor critice va spori competitivitatea firmelor moldovenești și va permite economiei să beneficieze la maximum de regimurile comerciale preferențiale cu CSI și UE.

Măsurile sunt orientate, în special, spre beneficiul întreprinderilor mici și mijlocii și prevăd simplificarea condițiilor la toate etapele unei afaceri – de la înființare până la lichidarea acesteia.

Foaia de parcurs, care cuprinde anii 2013-2014, prevede eliminarea obligativității deschiderii unui cont bancar temporar și depunerii a cel puțin 40 la sută din capitalul social al societății comerciale, dar și a obligativității ștampilei și transformarea acesteia într-o condiție opțională, perfecționarea procedurii de restituire a TVA, accizelor și plăților excedente ale impozitelor, dezvoltarea abordărilor bazate pe analiza riscurilor în efectuarea controalelor de stat, inclusiv în domeniul fiscal și vamal, abrogarea sau modificarea actelor normative contradictorii Legii privind concurența.

Guvernul va institui un mecanism efectiv de sancționare a funcționarilor publici și a conducătorilor autorităților publice pentru încălcarea cadrului normativ care reglementează activitatea de întreprinzător. În plus, va revizui anual sancțiunile pentru aceste încălcări.

În cel mult 3 luni, Guvernul panifică să facă o evaluare a măsurilor din Foaia de parcurs, pe o platformă deschisă și accesibilă de comunicare, cu implicarea întreprinderilor autohtone și străine și cu susținerea partenerilor de dezvoltare.

unimedia.info

Cerința obligatorie: Condiția obligatorie pentru aplicarea proiectelor de inovare și transfer tehnologic este implementarea unei inovații sau tehnologii noi pentru Republica Moldova.

Perioada de implementare: Perioada de implementare a proiectelor de inovare și transfer tehnologic este de maxim 2 ani (2014-2015).

Bugetul proiectului: Proiectele de inovare şi transfer tehnologic se finanţează de la bugetul de stat, în volum de până la 50 la sută, acordându-se prioritate proiectelor cu pondere mai mare de cofinanţare.

Bugetul total al proiectului nu poate depăși maxim 2 mil. lei pentru un an.

Sursa de finanţare: Sursa de finanțare a proiectelor de inovare și transfer tehnologic este de maxim 50 % din bugetul de stat calculat din valoarea totală a proiectului și minim 50% de la agentul economic ca cofinanțare din sursele proprii.

Cofinanțarea poare fi efectuată prin mijloace financiare sau prin utilaje echipamente necesare pentru realizarea proiectului, procurate în perioada de realizare a proiectului de transfer tehnologic.

Obiectiv: Dezvoltarea unei economii bazate pe inovații și transfer de tehnologii noi, prin stimularea și dezvoltarea IMM-lor inovaționale.

Grupul ţintă: Întreprinderile mici și mijlocii și instituțiile din sfera științei și inovării din Republica Moldova.

Adresă:

str. Mioriţa 5, et.4, mun. Chişinău
Telefon: 88 25 64,

persoana de contact: Sergiu Luchian
Email:
web: http://www.aitt.md

Producătorii de vin din Republica Moldova vor avea în viitorul apropiat o întâlnire cu retailerii din România, într-o încercare de a spori exporturile pe piaţa românească, după embargoul impus de Federaţia Rusă, a declarat joi secretarul de stat pentru afaceri strategice Bogdan Aurescu.

Compania franceză SNCF şi-a asumat provocarea de a-şi face clienţii să prefere să meargă cu maşina în loc de tren, după ce a investit câteva sute de mii de euro în site-ul 123envoiture.com, care se ocupă cu partajarea de maşini, scrie LeFigaro.

Duminică, 15 Septembrie 2013 07:13

Cele mai bune insule private de închiriat

În ultima vreme, toată lumea vorbeşte despre insule private. Se zvoneşte că Jay-Z caută o insulă privată pentru soţia sa, Beyonce, şi copilul, Blue Ivy, iar Skorpios, cea mai faimoasă insulă privată din Grecia, a fost vândută recent unui miliardar rus, pentru 153 de milioane de dolari, scrie Business Insider.

Duminică, 15 Septembrie 2013 06:50

Fermierul care prezice viitorul

Până de curând, pe acoperișurile caselor particulare își instalau panouri solare, în mare parte, doar oamenii foarte bogați. Iar scopul lor principal nu era de a servi drept instrument de îmbunătățire a eficienței energetice, ci, mai curând, de a accentua statutul stăpânului. La fel ca și mașina luxoasă de la poartă.

Duminică, 15 Septembrie 2013 06:42

Este nevoie de drojdie în vinificație

Această idee a afacerii, care nu există în Moldova, nu este costisitoare în aplicare, însă, punerea ei în practică ar fi benefică pentru vinificația autohtonă, care tinde să corespundă standardelor europene, iar vinificatorii noștri se străduie să producă vinuri competitive pe piața mondială.