”Un parc idustrial italian”
"Un parc idustrial italian" în Republica Moldova, aceasta este dorința unuia dintre cei mai mari producători de cabluri din Europa, care a venit să investească în parcul industrial de la Strășeni
Cumpărăm curmale proaspete moldovenești
Gospodăria agricolă individuală de tip familial Gori's Tomatoes din satul Gura Bâcului, raionul Anenii Noi, timp de nouă ani se specializează pe cultivarea produselor ecologic pure.
Ampelos-ul fraților Luchianov
La festivitatea de deschidere a Zilei Naționale a Vinului, premiul cel mare a fost acordat pentru prima dată întreprinderii mici OOO Ampelos pentru succesele remarcabile în domeniul viticulturii și vinificației. Ea a devenit primul dezvoltator de vinării mici, care se evidențiase prin producerea vinurilor scumpe de calitate superioară. În prezent viitorul vinăriilor naționale depnde cel mai mult de activitatea întreprinderilor mici.
Afacerea ... din propria inițiativă
Moda pentru stilul "etnic" a dat naștere la un interes major pentru vechi meșteșuguri naționale. Însă puțini meșteri moldoveni au reușit să adopte arta respectivă la nivelul celei moderne și să devină nu numai meșteri originali, dar și antreprenori ceruți pe piață, competitivi și de succes. Una dintre ei este ceramista Eleonora Soroca.
Autostrăzile din New York vor avea o bandă specială pentru utilizarea telefonului
Autostrăzile din New York vor avea o bandă specială unde şoferii vor putea trimite mesaje şi vorbi la telefon, măsură prin care autorităţile vor să prevină accidentele produse din această cauză, potrivit unui anunţ al guvernatorului New York-ului, Andrew Cuomo, citat de aotos. aol.com.
"New York-ul continuă să folosească orice instrument pe care îl are la îndemână să combată scrierea mesajelor în timpul şofatului. Vom avea o bandă specială unde şoferii să poată scrie şi trimite mesaje", a spus Cuomo.
Banda specială „texting zone" va folosi infrastructura existentă, zonele de parcare şi de odihnă de pe autostrăzi, încurajând astfel şoferii să iasă de pe drumul principal înainte de a folosi telefoanele mobile. Această bandă specială va fi semnalizată de-a lungul tuturor autostrăzilor din New York.
Anunţul autorităţilor din New York de înfiinţare a unei benzi speciale pentru utilizarea telefoanelor reprezintă un pas important în combaterea utilizării acestor dispozitive la volan. Cu câteva luni în urmă, autorităţile foloseau un SUV sub acoperire, mai înalt decât maşinile obişnuite, care permitea poliţiştilor să-i vadă pe şoferii care foloseau telefoane mobile. Această metodă s-a dovedit a fi eficientă, peste 20.000 de şoferi fiind amendaţi vara trecută.
Datele furnizate de Departamentul de Transport (DOT) şi Administraţia transportului în siguranţă pe autostrăzi (NHTSA) din America arată în 2011, cele mai recente date disponibile, 10% din accidentele fatale şi 17% din cele cu răniţi au fost cauzate de distracţii ale conducătorilor auto în timpul şofatului.
Zf.ro
Romania are 10.600 de milionari in dolari si un miliardar
Aproximativ 10.600 de locuitori ai Romaniei au averi mai mari de 1 milion de dolari, de peste doua ori mai putini decat in Cehia, iar un singur roman este miliardar, potrivit unui raport al bancii elvetiene Credit Suisse.
Un numar de 9.449 de romani au averi cuprinse intre 1-5 milioane de dolari; 721 se incadreaza in intervalul 5-10 milioane de dolari; 406 controleaza intre 10 si 50 milioane de dolari; 31 se plaseaza intre 50-100 milioane de dolari; 17 au averi intre 100-500 milioane de dolari. In plaja 500 milioane de dolari - 1 miliard de dolari se incadreaza un singur roman, iar pragul de 1 miliard este depasit tot de o singura persoana.
Statele Unite au cel mai mare numar de locuitori bogati, respectiv 13,2 milioane, dintre care 326 sunt miliardari, iar alti 696 se regasesc in intervalul 500 milioane - 1 miliard de dolari.
Pe locul al doilea se plaseaza Japonia, cu 2,65 milioane de milionari si 16 miliardari, urmata de Franta (2,21 milioane, 17 miliardari), Germania (1,73 milioane, 46 de miliardari), respectiv Marea Britanie (1,52 milioane, 28 de miliardari).
http://www.9am.ro/
Cum sa iei decizii etice la locul de munca si ce ai de castigat
Multi dintre noi se lovesc, intr-un moment al vietii profesionale, de dileme legate de etica, astfel incat introspectia personala este esentiala in mediul de afaceri pentru a fi pregatit din timp pentru cele mai corecte decizii.
Daca suntem pusi in postura de a minti sau insela pentru binele companiei pentru care lucram, atunci suntem pusi in fata unei dileme etice, scrie BBC.
Specialistii sunt de parere ca trebuie sa ne antrenam psihicul pentru luarea unor astfel de decizii inainte de a fi pusi in fata faptului implinit. Acest lucru ne va ajuta sa actionam mult mai eficient cand ne lovim de o dilema de acest fel pe care trebuie sa o rezolvam rapid.
Acest lucru este important in special pentru sefi, deoarece ei sunt cei care stabilesc astfel de aspecte in randul subordonatilor. Numeroase studii arata ca angajatii muncesc cu mai mult spor si sunt mai fideli organizatiilor care dau dovada de standarde etice mai ridicate.
Big Brother la locul de munca: De ce vor sefii sa monitorizeze activitatea angajatilor pe Internet
De exemplu, companiile din Statele Unite au un avantaj din acest punct de vedere, pentru ca autoritatile au transformat o serie de astfel de decizii etice in legi, a spus Michael Hoffman, director executiv la Centrul de Etica in Afaceri din Massachusetts.
In Japonia, se asteapta ca participantii la intalnirile de afaceri sa aduca diverse cadouri, lucru care ar fi considerat mita in SUA si care este, de altfel, interzis.
Referitor la cei care sunt constransi de companie, intr-un fel sau altul, sa participe la actiuni indoielnice din punct de vedere al eticii, expertii sustin ca ei ar trebui sa se intrebe daca vor, cu adevarat, sa lucreze pentru o astfel de organizatie.
Cei care nu gasesc un raspuns la aceasta intrebare ar trebui sa se consulte cu o persoana care i-ar putea ajuta, considera Paul Adler, profesor de management la Scoala de Afaceri Marshall din Los Angeles. Acesta sustine ca cei aflati in dificultate ar trebui, mai intai, sa le ceara un sfat sefilor. Cel mai probabil si ei s-au confruntat cu astfel de dileme morale si vor aprecia faptul ca ati adus in discutie acest subiect.
De asemenea, trebuie sa evitam sa justificam deciziile mai putin etice prin scuze precum "toata lumea din companie face acest lucru" sau "asa se intampla in industrie".
Ziare.com
Micro-întreprinderile din regiunile rurale vor putea beneficia de subvenții la instalarea cazanelor pe biomasă
10.10.2013, Chișinău – Consiliul de administrare al Proiectului UE-PNUD „Energie și Biomasă" a decis în ședința de marți să permită micro-întreprinderilor, în urma numeroaselor solicitări, accesul la subvențiile pentru instalarea cazanelor moderne ce funcționează pe bază de biomasă. Astfel, micro-întreprinderile, în accepțiunea Legii privind IMM-urile, care au cel mult 9 angajați și vânzări anuale, precum și active, de maxim 3 milioane lei anual vor putea beneficia de subvenții de 30% din valoarea cazanului, dar nu mai mult de 1000 de euro.
Până acum, programul era destinat doar gospodăriilor casnice, 6 gospodării instalându-și deja cazane pe bază de biomasă, fiindu-le rambursate 30% din costuri. Alte 32 de familii sunt în proces de instalare a cazanelor moderne pe bază de biomasă, produse sau asamblate în Republica Moldova.
De asemenea, a fost exclusă limita de capacitate de 25 kW a cazanului, fiind astfel acoperite de program şi casele de locuit cu o suprafaţă mai mare de 250 metri pătraţi.
Programul de acordare în condiţii avantajoase a cazanelor pe biomasă pentru gospodăriile casnice este realizat de Agenţia pentru Eficienţă Energetică, în parteneriat cu Proiectul UE-PNUD „Energie şi Biomasă". În cadrul acestui Program, cel puţin 600 de familii vor putea cumpăra cazane moderne pe bază de biomasă, 30% din cheltuieli fiind rambursate din fondurile Uniunii Europene.
Viceprim-ministrul, ministrul Economiei,Valeriu Lazăr, care a prezidat ședința, a declarat că astfel micro-întreprinderile au șanse reale să-și reducă din costurile cu energia pe baza tehnologiilor moderne și să dezvolte infrastructura serviciilor în zonele rurale, spre beneficiul locuitorilor din sate.
Totodată, în cadrul ședinței a fost modificată procedura de achiziții și livrare a liniilor de brichetare pentru întreprinderile beneficiare ale programului. Astfel, pentru a accelera procesul, a fost exclusă obligativitatea procedurilor de achiziții publice, banii pentru procurarea utilajelor de brichetare urmând a fi transferați furnizorului selectat de beneficiar, în baza unui contract tripartit între Agenția pentru Eficiență Energetică, furnizor și beneficiar.
Această componentă a proiectului prevede acordarea în leasing pe o perioadă de 3 ani, fără dobândă, cu TVA la cota 0 și cu scutire de plata procedurilor vamale la import, a utilajului de fabricare a combustibilului din biomasă solidă. Suma maximă alocată este de 750 de mii de lei. În cadrul acestui program, primii 6 beneficiari urmează să primească la începutul lunii decembrie liniile de brichetare.
Mai multe detalii pot fi consultate pe site-ul Agenției pentru Eficiență Energetică.
Serviciul de presa a Ministerului Economiei
La MOLDEXPO şi-a încheiat lucrările B2B Expo 2013
În perioada 2-4 octombrie a.c. la Moldexpo s-a desfăşurat, în premieră, B2B EXPO - expoziţia-forum de produse şi servicii pentru afaceri.
Aflată la prima ediţie, expoziţia-forum de produse şi servicii pentru afaceri, B2B EXPO s-a poziţionat ca cea mai importantă platformă de comunicare business în Moldova.
În cadrul inaugurării evenimentului, Arcadue Andronic, Director general MOLDEXPO, a subliniat că B2B Expo reprezintă o expoziţie-pilot, rezultatul procesului de căutare a unor noi forme de comunicare. Directorul general Moldexpo a mulţumit partenerilor şi participanţilor expoziţiei, exprimându-şi încrederea că acest debut expoziţional va fi unul de succes.
Alexandru Bordea, Directorul general al companiei EVENDA, lider în organizarea de business-traininguri, co-organizatorul expoziţiei-forum, a menţionat, la rândul său, ineditul evenimentului, subliniind importanţa acestuia pentru mediul de afaceri din Moldova. Alexandru Bordea a subliniat că misiunea B2B Expo este de a furniza participanţilor maximum de informaţii practice şi experienţe utile.
Andrei Preaşca, directorul Vânzări Corporative şi Servicii Post-vânzări la Orange Moldova, partenerul general al expoziţiei-forum B2B Expo, a subliniat că Orange Moldova este un partener de încredere al agenţilor economici, oferindu-le permanent soluţii convergente şi servicii inovative care au dus la eficientizarea afacerilor.
Termenul "B2B" (din engleză business to business) este folosit in limbajul oamenilor de afaceri pentru a descrie toate produsele şi serviciile utilizate de către întreprinderi. Mesajul care au dorit să-l transmită organizatorii este "B2B EXPO – mai aproape de business-ul tău".
Expoziţia-forum B2B EXPO s-a constituit într-o platformă de excepţie pentru stabilirea de noi contacte, parteneriate, identificarea unor soluţii şi oportunităţi noi pentru toţi cei care gestionează o afacere sau vor să-şi deschidă un business.
În cadrul evenimentului, 37 de participanţi din Moldova şi România au abordat, pe mai multe planuri, următoarele tematici:
• Publicitatea
• Tehnologiile informaţionale şi comunicaţionale
• Servicii de consultanţă în afaceri
• Servicii financiare
Astfel, pe durata celor 3 zile ale expoziţiei, vizitatorii au beneficiat de circa 20 de evenimente – prelegeri, seminarii, conferinţe, prezentări, traininguri, business network-event-uri.
La capitolul publicitate, Asociaţia Agenţiilor de Publicitate din Moldova a prezentat situaţia actuală a pieţei de publicitate din Moldova, tendinţele în domeniu şi a pus în discuţie problemele actuale de reglementare a pieţei autohtone de publicitate.
La acest compartiment, pe un alt plan al publicităţii ca şi mijloc de promovare a imaginii companiei, şi-au prezentat produsele şi serviciile companiile ART VEGA (atributică oficială, birotică, business-suveniruri), GVP Moldova SRL (gama completă de ambalaje poştale), POSPROMO (agenţie specializată în amenajarea locurilor de vânzare), PLASTICS-MOL (materiale plastice pentru producerea publicităţii şi imprimare digitală), FENIX DESIGN (publicitate exterioară, panouri şi construcţii publicitare), MEDLINE-PROMO (dulciuri personalizate corporative), BECAUSE (fotolii bean bags pentru birouri).
Telecomunicaţiile şi tehnologiile informaţionale sunt un element indispensabil in dezvoltarea businessului. În cadrul B2B Expo, la standul Orange, participanţii au avut posibilitatea să testeze avantajele tehnologiei 4G cu ajutorul tabletelor performante şi a telefoanelor inteligente. De asemenea, oamenii de afaceri au putut face cunoştinţă si cu soluţiile inovative propuse de companie pentru gestionarea businessului la distanţă, direct de pe telefonul mobil, cum ar fi semnătura mobilă sau SMS-banking. În plus la soluţii, Orange propune si oferte pe măsură. Oamenii de afaceri au acum posibilitatea să vorbească nelimitat cu toţi partenerii din ţară, în fiecare zi şi la orice oră. În abonamente sunt incluse şi minute destinate convorbirilor de peste hotare. Fiecare abonament include trafic Internet mobil gratuit, pentru ca oamenii de afaceri să se bucure de acces la e-mail în timp real, să aibă posibilitatea să acceseze documente importante, chiar dacă nu sunt în birou.
La eveniment, partenerul Orange – HTC - liderul global în inovaţie şi designul telefoniei mobile, a efectuat o sesiune de training dedicată utilizatorilor de smartphone-uri din sfera businessului. Exponentul principal al prezentării a fost vârful de gamă HTC One - un smartphone care reinventează experienţa mobilă şi stabileşte noi standarde ale telefoniei.
Necesităţile clienţilor în parteneriate durabile în sfera tehnologiilor informaţionale au fost abordate de reprezentanţii ATIC (Asociaţia Naţională a Companiilor Private din Domeniul TIC) în cadrul unei conferinţe unde au fost prezentate opţiuni şi formulate recomandări cu privirea la alegerea optimă din ofertele prezente pe piaţa Moldovei.
Un seminar aparte a fost dedicat consultaţiilor detaliate cu privire la reducerea costurilor prin intermediul tehnologiilor informaţionale, furnizate de reprezentantul NEXT POINT CONSULTING (Bucureşti, România).
BINASYSTEMS (filiala companiei Native Data Systems (Israel), pionier în domeniul tehnologiilor cloud computing în Moldova, a prezentat sisteme informative corporative,
comode şi intuitiv clare, în baza tehnologiilor cloud, menite să contribuie la gestionarea eficientă a companiei.
Un compartiment important al expoziţiei-forum a fost dedicat serviciilor de consultanţă în afaceri. EVENDA GRUP, co-organizatorul B2B Expo, lider în organizarea training-urilor pentru mediul de afaceri, a prezentat o ofertă vastă de seminarii, workshopuri şi conferinţe în domenii ca vânzări, marketing, time-management, gestiune financiară, imagine profesională şi alte domenii legate de mediul antreprenoriatului.
Companii de top din Moldova şi România au prezentat, la standuri şi în cadrul programului de seminarii, informaţii, oportunităţi, soluţii şi training-uri pe toată gama de aspecte ale managementului unei companii: Organizarea proceselor în cadrul unei companii - când şi cum? (TOP CONSULTING), Modelarea businessului în 3 D: strategie, procese, calitate (ProСONSULTING), Managementul proceselor organizatorice şi Managementul gestionării performanţelor angajaţilor (DAL Consulting, România), Oportunităţile de dezvoltare a serviciilor oferite de Business Provideri către mediul de afaceri (Centrul de Instruire şi Consultanţă de Afaceri al ASEM (MACIP).
Abilităţile de comunicare în afaceri au fost discutate în cadrul conferinţei prezentate de compania TEHNOLOGIA SUCCESULUI (România).
Servicii în organizarea training-urilor şi seminariilor pentru conducătorii şi angajaţii companiilor a ofertat şi compania VICTORIA GOMON (Biznes.md).
În cadrul acestui compartiment, Camera de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova, partenerul expoziţiei-forum B2B Expo, a prezentat, în plus la programele Centrului de Formare Continuă a CCI, informaţii şi recomadări din domeniul expertizei şi evaluării mărfurilor.
Baze de date globale, resurse informaţionale locale, cataloage complete ale producătorilor de mărfuri şi furnizorilor de servicii din Moldova şi din lume, mecanizmele de utilizare ale acestora pentru identificarea de noi clienţi şi parteneri au prezentat companiile de top din Moldova la capitolul resurse informative – Varo Inform, Kompass Moldova, All-Biz.
De o popularitate deosebită în rândurile tinerilor antreprenori, manageri, funcţionari publici etc. s-au bucurat evenimentele business network - business connection, organizate zilnic de JCI – Junior Chamber International Chişinău. Desfăşurate cu sloganul Conectăm afaceri!, evenimentele au contribuit la dezvoltarea abilităţilor de identificare a problemelor cu care se confruntă, de evaluare, comunicare şi de căutare a mijloacelor şi căilor de soluţionare a acestora.
Invitatul special al B2B EXPO a fost cunoscutul business coach, trainer, speaker, autor şi antreprenor din România Lorand Soares Szasz. Acesta a moderat conferinţa „5 paşi pentru afacerea ta", eveniment dedicat celor care gestionează o afacere sau un departament (marketing, vinzari, resurse umane) în cadrul unei companii.
Un alt segment valoros al B2B Expo a fost dedicat serviciilor financiare. Posibilităţile şi modalităţile de creditare a companiilor mici şi mijlocii au fost prezentate de FinComBank şi compania Prime Capital.
ODIMM - Organizaţia pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii - a oferit tinerilor întreprinzători a gamă vastă de programe, proiecte şi servicii de consultanţă, informare şi instruire, menite să susţină financiar şi organizatoric activitatea companiilor mici şi mijlocii - PNAET, FGC , PARE 1+1, Lead Your Way to Business şi multe altele.
Consultaţii în posibilităţile de obţinere a fondurilor europene pentru cei interesaţi în dezvoltarea afacerulor a prezentat Fabrica Fondurilor Structurale (România), companie de consultanţă cu o vastă experienţă în domeniu.
Un set de servicii necesare pentru mediul de afaceri au prezentat şi MEMO EXPRES, prima companie de curierat rapid din Republică; SINERGI LOGISTICS - servicii de transport local şi internaţional, depozitare, asigurare, ABAR - Asociaţia Brokerilor de Asigurare-Reasigurare, mesageria D&D - Serviciu de Carte specializata la comanda, o agenţie de abonamente la publicaţii periodice de specialitate.
La expoziţie au fost prezente şi mijloacele media – portalurile Agenda.md şi Stroika.md, ziarul ECOnomist.
B2B EXPO este primul eveniment adresat comunităţii de afaceri într-un format nou, axat pe o comunicare directă. Informaţiile detaliate şi diverse, obţinute la expoziţia-forum, vor permite vizitatorilor să compare ofertele, să le analizeze şi să aleagă structura cu oferta cea mai potrivită pentru afacerea fiecăruia.
Susţinând dezvoltarea mediului de afaceri din Moldova, B2B Expo contribuie la crearea unor premise certe pentru dezvoltarea şi prosperarea economică a ţării, deoarece anume mediul de afaceri este acel motor care asigură dinamica pozitivă a societăţii.
Organizatorii B2B Expo speră că evenimentul va deveni pe viitor un punct de referinţă pentru mediul de afaceri din Moldova, formulându-şi drept scop primordial promovarea şi sporirea competitivităţii sectorului serviciilor şi produselor pentru afaceri.
Post-release
„Mozzarella” în Moldova
Oamenilor din Moldova le place Italia, produsele Made in Italia și denumirile frumoase și sonore italienești. Cuvântul „Mozzarella" îți alină urechea și, deși puțini din țara noastră sunt cei care știu semnificația acestuia, nu lasă loc pentru dubii în privința originii sale italienești. Este denumirea brânzei tinere și moi din Italia, transformată într-o carte de vizită a țării. Acum, Mozzarella veridică a primit viză de reședință și în Moldova, fiind produsă de SRL „Fattoria Italiana", fondată de antreprenorul italian Bruno Nigro.