Coajă? Nu, combustibil!
Brichetele din coajă de nucă posedă proprietăți de încălzire mai bune decât lemnul, iar în urma arderii, aproape că nu lasă cenușă.
Lecții de business-geografie
Centrul de instruire și consultanță în afaceri al Academiei de Studii Economice din Moldova (MACIP) a propus un curs de dobândire a abilităților practice de lucru cu sistemele informaționale geografice (SIG, GIS), finalizat prin primirea unui certificat corespunzător.
Topul ţărilor cel mai afectate de hiperinflaţie în istorie
Fenomenul de hiperinflaţie a apărut de 55 de ori pe parcursul ultimului secol, în condiţiile în care ţările lumii s-au confruntat cu diverse crize economice şi lipsa de control din partea guvernelor, scrie Business Insider.
Faceţi cunoştinţă cu David Karp: Şi-a vândut afacerea cu un miliard de dolari, dar a rămas CEO-ul companiei
La 27 de ani proaspăt împliniţi, David Karp nu pare un tănâr care să petreacă noapte după noapte cu P.Diddy în cluburile din New York, ci mai degrabă pare a se simţi mult mai comfortabil în faţa unui calculator.
Compania care face afaceri de 1,4 miliarde de euro cu cinci angajaţi
Profitabilitatea pe angajat este un indicator de performanţă, dar şi de portofoliu. Vorbeşte despre productivitate, eficienţă, investiţii în tehnică şi sistematizare. În cele mai multe cazuri însă, profitul per angajat este un dat odată cu înregistrarea codului CAEN.
Lansarea TUI Travel Center in Republica Moldova
In luna iunie 2011, Grupul Eurolines Romania a incheiat un parteneriat strategic cu Grupul TUI, liderul mondial in domeniul turismului.
Acest parteneriat a reprezentat finalizarea unei tranzactii care extinde operatiunile Grupului Eurolines, condus de Dragos Anastasiu si a marcat inceputul colaborarii pentru piata din Romania si Republica Moldova.
Pe 19 septembrie 2013, la doi ani de la lansarea brandului TUI în România, Touring Europabus, inaugureaza prima agenţie TUI TravelCenter din Republica Moldova, la Chişinău.
Deschis după o investiţie de cca 50 000 euro, sumă ce include si pachetul de promovare pina la sfarsitul anului 2013 . Pentru anul 2014 estimam o continuare a investitiei initiale de aproximativ 30 000 euro in training, pregatire profesionala si promovare.
Deschiderea agenţiei TUI TravelCenter din Republica Moldova este rezultatul unui parteneriat intre Touring Europabus SRL, Holiday Service SRL si Rodica Vornicescu.
O cota importanta din totalitatea ofertelor turistice din agentia TUI TravelCenter din Chisinau va fi reprezentata de produsele World of TUI. De asemenea, agentia va comercializa si produse turistice ale altor mari Tour Operatori germani (Dertour, Meier's, FTI, Neckermann, ITS, etc), ale celor mai importanti Tour Operatori romani, bilete de avion si autocar.
"Misiunea declarata a TUI este aceea de a aseza un zambet pe chipul fiecarui client, iar aceasta se poate indeplini numai daca noi toti punem clientul in centrul activitatilor si preocuparilor noastre. Notiuni ca "siguranta" si "calitate" vor primi o noua dimensiune cu TUI in Republica Moldova".
Grupul TUI reprezinta cea mai mare companie de turism din lume, opereaza in 180 de tari, are in jur de 30 de milioane de clienti anual si peste 71,000 angajati. La nivel mondial este impartit in 3 directii principale: TUI Travel, TUI Hotels and Resorts si Cruises.
Grupul Eurolines Romania este alcatuit din 18 societati, are cca 500 de angajati, detine cea mai mare retea de distributie a produselor turistice din Romania, 6 agentii francizate in Germania, o flota de 35 de autocare si peste 200 de autoturisme.
Cifra de afaceri a Grupului in 2012 a fost de 243 mil lei.
Holiday Service, una dintre primele agentii de turism din Chisinau, detine in prezent trei puncte de lucru, fiind unul din principalii jucatori pe piata turismului din Moldova pe parcursul a 17 ani de activitate.
Press-release
Centrul de asistență în carieră SYSLAB va deschide trei filiale teritoriale
01.10.2013, Chișinău – O decizie în acest sens a fost luată în cadrul ședinței de astăzi a Consiliului de observatori a proiectului SYSLAB, prezidată de viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Valeriu Lazăr. Noile centre de excelență în carieră vor fi deschise în cadrul Parcului industrial Răut din Bălți, a Incubatorului de afaceri din Rezina, purtându-se discuții în acest sens și cu autoritățile locale din orașul Comrat.
Viceprim-ministrul Valeriu Lazăr a apreciat că, în extinderea centrelor de excelență în carieră, urmează a fi atinsă sinergia între eforturile Guvernului, a autorităților publice locale și a agențiilor de dezvoltare, pentru a atinge efectul multiplicator maxim. Tocmai de aceea, noile centre vor fi deschise pe lângă instituții de dezvoltare deja existente – parcuri industriale sau incubatoare de afaceri, care deja oferă servicii regiunilor în care sunt situate.
Totodată, Valeriu Lazăr a subliniat importanța consolidării componentei de instruire antreprenorială, în special a migranților moldoveni, care sunt și potențiali generatori de noi locuri de muncă.„Cele mai eficiente sunt investițiile în pregătirea antreprenorială, în oameni care să genereze și să valorifice idei de business, creând implicit și locuri de muncă noi", a declarat Valeriu Lazăr.
Centrul de excelență în carieră după metodologia SYSLAB a fost deschis în luna iulie a.c. cu suportul Programului Națiunilor Unite pentru Dezvoltare, PNUD Moldova. Până în prezent, centrul a reușit să recruteze 102 beneficiari, dintre care 45% deja au fost angajați în câmpul muncii cu sprijinul SYSLAB. Restul persoanelor vor beneficia de instruiri și consultanță în găsirea unui loc de muncă relevant până la expirarea perioadei de patru luni, prevăzută de proiect.
Centrul SYSLAB oferă patru programe – grupuri de instruire complexă pentru o perioadă de patru luni (s-au înscris până acum 54% din beneficiari); Job Club (9% din beneficiari), consiliere individuală (6%) și cursuri antreprenoriale. Cursurile conțin subiecte ca îmbunătățirea capacităților de a scrie un CV, tehnici de prezentare, de comunicare și de vânzare, branding personal, vizite la companii, etc.
B2B Expo 2013 – mai aproape de business-ul tau !
În perioada 2-4 octombrie a.c. la Moldexpo se va desfăşura, în premieră, B2B EXPO - expoziţia-forum de produse şi servicii pentru afaceri.
Organizator: CIE MOLDEXPO
Co-organizator: Evenda
Susţinere oficială: Ministerul Economiei al Republicii Moldova
Partener general : Orange
Parteneri: CCI RM, ODIMM, AAPM, ATIC, EBA, EBRD BAS Moldova, ABAR, JCI Chişinău, Hotelul "Diplomat Club"
Parteneri media:
revista Profit
ziarele Logos Press, Economist, Timpul, Панорама, Молдавские ведомости, Труд7, Маклер
Parteneri web: portalurile Unimedia.md, AllExpo, AllMoldova, MyBusiness.md, Noi.md, Agenda.md, 9999.md, biznes.md, stroika.md, kn.md
Aflată la prima ediţie, expoziţia-forum de produse şi servicii pentru afaceri, B2B EXPO se anunţă ca cea mai importantă platformă business de comunicare din Moldova.
Termenul "B2B" (din engleză business to business ) este folosit in limbajul oamenilor de afaceri pentru a descrie toate produsele şi serviciile utilizate de către întreprinderi. Mesajul care vor sa-l transmită organizatorii este "B2B EXPO – mai aproape de business-ul tău".
Cu un program consistent şi diversificat - seminarii, mese rotunde, business-networking event-uri - B2B EXPO constituie o platformă excelentă pentru stabilirea de noi contacte, parteneriate, identificarea unor soluţii şi oportunităţi pentru toţi cei care gestionează o afacere sau vor să-şi deschidă un business.
În cadrul acestui eveniment inedit, circa 40 de participanţi din Moldova şi România vor aborda următoarele tematici, fie prin participare cu stand, fie prin organizare de prezentări şi seminarii :
• Publicitatea
• Tehnologiile informaţionale şi comunicaţionale
• Servicii de consultanţă în afaceri
• Servicii financiare
Concepută în primul rând ca o platformă de comunicare, B2B Expo se va desfăşura în formatul unui forum, încurajând şi promovând contactele, discuţiile, schimbul de experienţă. Pe durata celor 3 zile ale expoziţiei, oamenii de afaceri din Moldova vor beneficia de circa 20 de seminarii şi activităţi. În cadrul acestora speakeri şi experţi de top din domeniile consultanţei în afaceri, publicităţii, tehnologilor informaţionale şi comunicaţiilor, serviciilor financiare, comunicării etc. vor veni cu informaţii de valoare, recomandări, sugestii preţioase pentru antreprenorii autohtoni.
Astfel, business-vizitatorii vor stabili noi contacte şi găsi raspunsuri la cele mai diverse întrebări: Cum să creşti vânzările? Cum să faci ca să-ţi funcţioneze afacerea şi în absenţa ta? Cum să găseşti partenerul de afaceri potrivit? Cum să găseti clienţi noi ? Cum se gestionează o afacere la modul cel mai eficient? Cum să obţii un credit pentru afacerea ta ? Care sunt secretele comunicării eficiente? şi multe altele.
Invitatul special al B2B EXPO este cunoscutul business coach, trainer, speaker, autor şi antreprenor din România - Lorand Soares Szasz. Acesta va modera pe data de 2 octombrie conferinţa „5 paşi pentru afacerea ta", eveniment dedicat celor care gestionează o afacere sau un departament (marketing, vinzari, resurse umane) în cadrul unei companii.
Susţinând dezvoltarea mediului de afaceri din Moldova, B2B Expo contribuie la crearea unor premise certe pentru dezvoltarea şi prosperarea economică a ţării, deoarece anume mediul de afaceri este acel motor care asigură dinamica pozitivă a societăţii.
Organizatorii B2B Expo speră că evenimentul va deveni un punct de referinţă pentru mediul de afaceri din Moldova, formulându-şi drept scop primordial promovarea şi sporirea competitivităţii sectorului serviciilor şi produselor pentru afaceri adresat persoanelor juridice din diverse domenii.
Deschiderea oficială a B2B Expo va avea loc pe 2 octombrie, ora 10.30,
în pavilionul central al Moldexpo.
Subalternii manipulatori
Olga Nisenboim, doctor de Psihologie, liderul programelor școlii de comunicare în domeniul afacerilor („School of business comunications", SBC)
Vasilii Gorbaciov: „Bucata de pâine o să bată la ușa mea...”
Nu cred că există vreo femeie în Chișinău care nu ar vrea să-și facă o tunsoare sau o coafură de ocazie la Vasile Gorbaciov. La sfârșitul anilor 1980, el deja lucra ca stilist, deși nu erau mulți cei care știau ce înseamnă aceasta. Odată cu trecerea anilor, Vasile Gorbaciov a devenit nu doar un maestru renumit al meseriei sale, ci și un om de afaceri de succes, deschizând două saloane-studio și Academia de Frumusețe care îi poartă numele. Despre cum au fost create acestea, Vasile Gorbaciov ne-a relatat într-un interviu exclusiv pentru MyBusiness.md.