Miercuri, 05 Noiembrie 2014 17:12

Black Friday 2014: iPhone 6 la doar 99 de dolari

s2.iPhone6Un magazin din Statele Unite va reduce pretul smartphone-ului iPhone 6 la 99 de dolari in cadrul promotiilor de Black Friday 2014.

Sam's Club va scadea pretul celui mai nou telefon Apple la jumatate.

Fox 31 Denver informeaza ca discount-ul la iPhone 6 va fi valabil in magazinele retailerului in perioada 28 noiembrie - 31 decembrie, iar cei mai norocosi vor plati doar 99 de dolari, la un abonament pe doi ani.

samssavings membership cardIn mod traditional, Black Friday are loc in ultima zi de vineri a lunii noiembrie, insa in acest an comerciantii vor extinde perioada promotiilor sau vor fura startul.

Apple a lansat pe 9 septembrie doua telefoane noi: iPhone 6 si fratele mai mare iPhone 6 Plus. La acea vreme, directorul executiv al companiei americane, Tim Cook, a precizat ca dispozitivele reprezinta "cel mai mare progres din istoria iPhone-urilor".

http://www.ziare.com/

48031745Elevi sau tineri cu experienţă; pasionaţi de sport, muzică, shopping, obiecte hand-made sau ceremonii de ceai; cu experienţă în voluntariat sau zboruri de mii de kilometri în calitate de însoţitori de bord. Aceştia sunt participanţii reality show-ului „Business Factory” pe care îi poţi cunoaşte mai bine în cea de-a doua emisiune a proiectului, pentru a-l putea alege pe cel mai bun aici.

79159555În această săptămână, cei 7 tineri au purces la implementarea ideilor de business în afaceri reale.

La prima întâlnire de Coaching, participanţilor li s-au explicat câteva reguli din cadrul proiectului, valabile şi pentru lumea businessului. Aceştia au aflat care sunt aspectele cheie de care trebuie să ţină cont atunci când îşi aleg nişa, modele de generare a clienţilor, platformele pentru promovarea afacerii şi lucrul cu ele, dar şi o multitudine de termeni şi definiţii noi.

Spre final, tinerii au primit şi temele pe acasă, pentru care au la dispoziţie exact o săptămână. A nu face tema pe acasă nu reprezintă o alternativă pentru „Business Factory”, de aceea aaflă în următoarea emisiune cum s-au isprăvit cei 7 cu toate sarcinile, care dintre ei au obţinut cel mai bun rezultat şi ce feedback au primit de la mentori.

Mai mult, organizatorii au decis să-i scoată pe proaspeţii antreprenori din zona lor de confort şi să le testeze abilităţile de negociatori. Despe ce este vorba, vei afla sâmbăta viitoare, la ora 20.00, doar pe MBC TV.

Marți, 04 Noiembrie 2014 13:12

Tenisul este un joc foarte profitabil

1399582024 simona-halepJucătoarea de tenis Simona Halep a obtinut deja trei contracte de publicitate, în valoare de peste 1,5 milioane de euro de când a semnat cu noul său manager, Ion Țiriac, potrivit ziarului Adevărul.

Ion Tiriac și-a intrat în rolul de manager al spotivei în afara terenului de tenis de ceva timp însă anuntul nu a fost făcut oficial de niciuna dintre părți. Colaborarea dintre cei doi a dus la semnarea contractului cu Dedeman, de 500.000 de euro, mutare intermediată de unul dintre specialiștii lui Țiriac.

De asemenea, afaceristul român i-a intermediat Simonei conexiunea cu două companii germane, Adidas și Porsche. Simona a fost văzuta în ultima perioada promovând cele doua branduri, după ce a primit un Porsche 911 rosu iar apoi s-a pozat cu echipamentul Adidas al lui Real Madrid, pentru că la o zi după să anunțe prima sedință foto cu compania de haine sportive.

Înțelegerea lui Țiriac cu Simona nu îi afectează acesteia relațiile cu Virginia Ruzici, cea care este în mod oficial agentul jucătoarei, aceasta urmând să își păstreze atribuțiunile pe parte sportivă.

Ce înțelegeri a obținut Simona în urma colaborării cu Ion Țiriac:

       - a semnat un contract de sponsorizare cu Dedeman: 500.000 de euro

       - a semnat un contract de sponsorizare cu Adidas: 1.000.000 de euro

       - a primit un Porsche 911 din partea Porsche România, în valoare de 130.000 de euro.

http://www.paginademedia.ro/

1331740465 site bystroIn anul 1995, Brian Spindel, fondator al PostNet International Franchise Corporation, impreuna cu echipa sa, au decis sa foloseasca Internetul ca mijloc de promovare. In acea perioada, putini au intuit potentialul imens de care beneficiaza Internetul in domeniul activitatii de promovare.

PostNet a fost una dintre primele francize care si-au lansat propriul website cu scopul de a stimula procesul de francizare. Rezultatul a fost unul pe masura, inregistrandu-se o crestere impresionanta a candidaturilor primite.

Astazi, mai mult de 80% din totalul cererilor primite de aceasta firma sunt inregistrate pe site, iar peste 80% din contractele de franciza incheiate, se realizeaza cu acesti candidati. Cantitatea fluxurilor generate de propriul website este impresionanta, dar ceea ce aduce cu adevarat valoare adaugata afacerii este calitatea acestor candidaturi.

Iata cele 8 reguli de baza care trebuie avute in vedere la planificarea, deschiderea si gestionarea propriului website

1. Deoarece un rol important al site-ului este acela de a precalifica candidatul, oferiti candidatilor toate informatiile care le dau acestora posibilitatea de autoevaluare. Este foarte important ca un candidat sa poata aprecia, pe baza informatiilor primite, daca este potrivit pentru urmatoarele etape ale procesului de francizare. Prin precalificarea on-line sunt economisite importante resurse umane si de timp ale francizorului.

2. Candidatii trebuie ajutati sa gaseasca site-ul cat mai usor. Existenta unui website nu este suficienta. Similar unui magazin, un site trebuie sa isi formeze un trafic al vizitatorilor. Pentru asigurarea acestui flux, site-ul trebuie promovat prin metode precum: media, asigurarea prezentei in listele returnate de motoarele de cautare, promovarea reciproca intre site-uri sau „inchirierea“ unor cuvinte-cheie, printarea adresei de Internet pe orice suport fizic (carti de vizita, pixuri, brosuri, in antetele tuturor documentelor si plicurilor) sau prezenta in publicatiile de specialitate (reviste, cataloage).

3. Acordati atentie design-ului pentru a atrage atentia. Este foarte important ca, in momentul in care vizitatorul intra pe site-ul unei retele de franciza, sa il perceapa ca pe o parte componenta a unei strategii globale de promovare. El va cauta acele elemente care l-au determinat sa viziteze site-ul. Secretul reusitei consta in aceea ca transmiterea intregului ansamblu de informatii sa se faca pastrandu-se formatul comun al intregii strategii. Aceasta unitate va crea vizitatorului interesat in a deveni parte componenta a retelei de franciza, o impresie placuta, confortabila, prin rigurozitatea si consistenta apropierii fata de candidati.

4. Asigurati vizibilitatea sectiunii de francizare. Este bine ca site-ul dedicat francizei sa fie riguros organizat, permitand vizibilitatea in orice moment a celor mai importante informatii. Daca el este parte componenta a site-ului general al firmei, este esential ca in meniul principal sa fie prezenta rubrica „franchising“.

5. Site-ul trebuie sa fie bine organizat, usor de folosit si relevant. Site-ul trebuie sa reflecte si sa ofere informatiile referitoare la procesul de selectare a francizatilor. Este necesara precizarea pasilor care trebuie urmati in cadrul acestui proces si semnificatia fiecaruia. Prezentarea informatiilor trebuie sa se faca intr-o structura cat mai bine organizata, pe capitole, urmarindu-se fiecare punct de interes al candidatilor.

6. Un impact puternic asupra candidatilor il au „povestile de succes“ ale altor francizati sau alte aprecieri favorabile la adresa retelei de franciza. De asemenea, este utila includerea declaratiilor unor consumatori care sa asigure francizatul in legatura cu pozitionarea marcii pe piata.

7. Nu neglijati sectiunea in care vizitatorii isi pot exprima parerea, pot adresa intrebari sau formula nemultumiri si temeri. Veti obtine un feed-back util si important.

8. Actualizati permanent informatia prezenta pe site. Unul din cele mai importante lucruri este ca, atunci cand ai reusit sa atragi un vizitator, sa-i mentii interesul. Acest lucru poate fi realizat prin actualizarea informatiei si abordarea unor noi topici, utile candidatilor.

http://ideideafaceri.manager.ro/

beck02În Europa există o astfel de companie industrială – holding-ul Beck Burgdorf AG, care deja de 80 de ani produce remorci pentru automobile și tractoare sub numele de Beck. Oficiul de bază al companiei se află în Elveția, iar una din filialele acestuia e aici, în Cimișlia, fiind prima construită în perioada post-sovietică.

De fapt, aceasta putea nici să nu fie acolo, astfel încât compania elvețiană analiza 15 variante posibile de amplasare a viitoarei filiale “din vest” și printer candidați se numărau și întreprinderile din România. Totuși, au ales Cimișlia și, în prezent, acest oraș din Moldva produce remorci extraordinare. În plus, acestea sunt de o calitate superioară, astfel încât produsele din Cimișlia poartă marca “Produs în Elveția”. “După, acolo în Europa, produsele noastre din Elveția sunt beck12furnizate în Spania, Germania, Belgia, - povestește directorul ICS Beck Cimișlia SRL Andrei Mîndru, - și cumpărătorii nici nu știu că acestea sunt realizate de meșterii din Moldova”. Astfel și la noi, într-un mic oraș provincial, pot să realizeze produse de calitatea europeană.

Sudorii moldoveni din Beck Cimișlia au studiat în Elveția și Germania pentru a realiza sudarea de calitate - netedă și dreaptă. Astfel, remorcile produse în Cimișlia se deosebesc prin sudura extraordinară. La întreprinderea Beck Cimișlia lucrează nu mai puțin de 50 de persoane. Sudorii formează o treime din numărul total de angajați.

beck0680% din producția totală “Made in Switzerland” din Cimișlia e exportată. Celelalte 20% sub marca “Produs în Moldova” se realizează pe piața locală. Acest sortiment de producție al întreprinderii – remorci și semiremorci pentru automobile și tractoare, fiind pentru gospodării agrare, transportă de la 1 până la 30 tone de cereale. La fel, întreprinderea introduce și un produs nou – remorci pentru autoturisme care pot transporta până la 750 kg. “Noi suntem singura întreprindere din Republică care produce remorci pentru autoturisme”, - explică Andrei Mîndru.

Recent în sortimentul de producție apăruse o noutate pentru piața beck04moldovenească – remorcă pentru transportarea stupurilor. “Noi lucrăm la comandă, putem realiza produsul cu sau fără marchiză, o jumătate din remorcă să fie executată din aluminiu, tablă de oțel, placaj, - continuă Andrei Mîndru. – Acesta poate nu doar transporta stupuri, dar și mici greutăți. De fapt, producția noastră are o cerere ridicată pe piața moldovenească, astfel încât păstrăm calitatea elvețiană și pentru clienții locali. În plus, avem un sortiment bogat – mai mult de 150 de modele și varietăți”. “Varietatea” permite modelului să fie schimbat la dorința clientului. Baza remorcii, astfel și capacitatea de încărcare, pot fi modificate – mărite sau micșorate. “Și remorcile se vând?” – s-a interesat reporterul de la MyBusiness, considerând că o calitate superioară cere și un preț corespunzător. “Desigur, - a răspuns mirat Andrei Mîndru. – De exemplu, - a indicat el spre noul tractor american John Deere de culoarea verde. Este un “Mercedes” printre tractoare. Și avem multe modele similar. Remorcile noastre sunt cumpărate pentru tractoarele beck05date. Aceasta, - directorul Beck Cimișlia a arătat o remorcă verde de 14 tone, - e executată pentru tractorul respective. Am instalat și frânele corespunzătoare la dorința clientului: aeriene, pneumatice, hidraulice. Și am vopsit-o, la fel, la dorința clientului. Aceasta a fost colorată în verdele “de firmă” a lui John Deere”.

De la începutul anului trecut compania a trecut la ciclul complet de producție – astfel realizează remorci complet echipate. În anii 2008-2012 întreprinderea executa doar rame din metal și “corpul” de bază. Remorcile erau “îmbrăcate” și văruite la întreprinderea de bază din Elveția. “Noi producem totul de o calitate superioară, așa ne cere producătorul. Nu folosim materia primă ieftină de la întreprinderi puțin cunoscute, doar branduri recomandate de producător, - continuă Andrei Mîndru. – Noi, de fapt, realizăm baza remorcii – rama pentru suport și construcții pentru corp, de aceea avem cerințe înalte pentru sudori. Alte părți componente – plăcuțe de frână și anvelope le primim de la firmele cunoscute din Italia beck10și Germania. Elementele din metal – colțuri, praguri și altele sunt procurate în Europa. Suntem mereu verificați de specialiștii din sediul central, doar în toată zona post-sovietică nu poți găsi mărimile necesare pentru produsele și metalul de calitate. Vin în vizită inginerii și verifică calitatea materiei prime achiziționate”, - explică Andrei Mîndru. În plus, au un sortiment bogat de producție. “Aici îi depășim pe concurenții de pe tot teritoriul post-sovietic, - adaugă Andrei Mîndru. – De exemplu, din Rusia se furnizează remorci pentru basculatori, care pot ridica maxim 4 tone, pe când ale noastre transportă 30 tone”.

Firma Beck Burgdort AG demult a renunțat la principiul de producție prin banda transportoare, folosind doar stivuire. Deaceea ea realizează remorci doar la dorința clientului, ceea ce ar fi imposibil la utilizarea benzii transportoare.

Perspectivele pe plan internațional ale lui Beck Cimișlia sunt foarte mari, regiunile de realizare a producției – statele CSI, Ucraina și România. “Anul respectiv noi am început să pătrundem pe piețile date. De fapt, am încercat, astfel încât vara trebuia să participăm la o expoziție din Kiev, dar din cauza unor evenimente cunoscute nu am mai ajuns acolo, - povestește Andrei Mîndru, - dar e un obstacol temporar”.

Articol pregătit de MyBusiness.md

Duminică, 02 Noiembrie 2014 18:38

500 kg de cafea pentru fantezii feminine

N.BuziloCiudat, dar cafeaua poate fi nu doar o băutură, dar și un element de creație. A fost greu de a nu observa la unul din iarmarocuri capodoperele din boabe de cafea ale Nataliei Buzilo. Pe lângă faptul că sunt frumoase și originale, ele emit o aromă impunătoare de cafea. Un bărăbat nu putea să creadă că ceasul de pe perete e decorat cu boabele de cafea și chiar a încercat să le guste. Din fericire, ceasul a rămas întreg.

Natalia – e un maestru iscusit de hand made de patru ani, absolvind facultatea de antropologie culturală și lucrând după într-un salon de calculatoare, fiind managerul relațiilor cu clienții. Totuși, după nașterea copilului i-a apărut un alt hobby – realizarea articolelor de cafea – ceea ce după devenise profesia de bază, deși Natalia niciodată nu-și imagina că ar fi putut executa astfel de lucrări individual.

kofe4- Nu știu de unde mi-a apărut talentul, am vrut doar să execut ceva din boabele de cafea. Mereu eram pasionată de cafea, - povestește Natalia. Primele mele lucrări au fost copiate din Internet. Așa am înțeles complexitatea lucrărilor și am găsit interesul în acestea. Sunt o persoană emotivă și impulsivă, astfel, când l-am născut pe băiețelul meu (el are deja 4,5 ani), eram obligată să-mi ascund nervozitatea. Această ocupație m-a ajutat să devin mai calmă și echilibrată. Ea se transformase în procesul de meditare, fiind foarte meticuloasă. Realizarea imaginei e partea cea mai monotonă. În genereal, mă relaxez când lipesc o boabă lângă alta.

De obicei, oamenii când își testează capacitățile într-un alt domeniu, își concentrează atenția asupra unui singur obiect. Însă interlocutoarea mea a decis să înceapă de la realizare a cinci copaci de cafea care, după părerea ei, sunt foarte strâmbe, dar totuși îndrăgite. Prima ei lucrarea a fost cadou pentru mama. Cu altele și-a decorat casa. Iar după ce le-a venit în vizită prietenul soțului, care e proprietarul unei cafenele, acesta a văzut lucrările și a rămas uimit -cum e posibil de făcut așa ceva din cafea? De fapt, copacii i-au decorat interiorul cafenelei, astfel el le cumpărase. Tânărul maestru nici nu-și imagina cât de valoroase ar putea fi capodoperele ei. Însă, după ce i-au fost plătite primele lucrări și a înțeles că poate să câștige din pasiunea ei, Natalia și-a descoperit încă un talent – să vândă acest produs specific.

kofe5- Am ales pentru lucrările mele cafeaua robust, deoarece e un pic arsă, fiind aproape neagră și cu o suprafață lucioasă – e foarte frumoasă. Și aroma ei e mai intensivă decât cea a lui arabica. E greu de calculat câte lucrări am făcut, sunt mii de exemplare. Am lipit deja 500 kg de cafea. Pentru o lucrare am nevoie de la 100 la 200 g, deci pot să calculez aproximativ cantitatea totală de lucrări.

Odată la două săptămâni trebuie să cumpăr 2-3 kg de cafea exclusiv pentru distracție. Îmi vin idei în dependență de sezon. De exemplu, dacă în curând se va desfășura un iarmaroc, tendințele de realizare depind de tema acestuia și de faptul unde el se va desfășura, așa trebuie să înțeleg categoria de persoane care vor fi prezente acolo. Timp de patru ani am analizat cererea consumatorilor. Acum nu fac atât de des copacii de cafea deoarece, după cum afirmă soțul meu, fiecare locuitor din Moldova are deja câte unul acasă. Ei deja sunt rar comandați (odată la două-trei luni). În prezent lucrez asupra panourilor, ceasurilor și lumânărilor de cafea, - povestește Natalia.

kofe1Autorul acestui articol a rămas impresionat de ceasul de perete. Maestrul nu-și mai aduce aminte câte deja a făcut – fie 300, fie 500 de perechi. Ea procură noul mecanism pentru ele în ateliere. Desigur, acestea pot fi comandat prin internet – e mai ieftin, însă necesită mai mult timă, iar majoritatea au nevoie de cadou cât de repede posibil – pe mâine sau chiar și pe ziua de ieri.

Natalia niciodată nu-și face lucrările din timp, deoarece aroma de la boabele de cafea dispare. Deaceaa orice articol apare doar atunci când vine comanda. Pentru vânzări folosesc pagina de pe Facebook, Odnoklassniki și rețelele de vânzare. Însă cea mai bună metodă de realizare sunt iarmarocurile. Cele mai bune sezoane sunt toamna, iarna și începutul primăverii. Vara cererea scade și comenzile apar doar de sărbători. Toamna încep nunțile. Pentru acestea execut compoziții de nuntă. Îmi comandau cel mai des copacii de cafea și compozițiile care erau oferite în loc de flori (ele erau făcute din cafea, doar că mai adăugam și alte elemente decorative, cum ar fi hulubi albi). Clienții, care mi le comandau, îmi povesteau că un buchet de flori costă aproximativ 150-200 de lei, însă e la fel ca și celelalte. În schimb compoziția e irepetabilă.

kofe3Nu puteam să mă abțin să nu întreb prețurile articolelor. O ramă pentru poze din cafea costă aproximativ 150 de lei, o ramă dublă – 170, lumânări – 80-150 de lei, în dependență de mărimi și suporturi (unele sunt din bronz), căni – 150-200 de lei.

- Fac panouri, folosind căni, ibrice, - își împărtășește secretele maestrul. – Ideea de panou de care sunt lipite jumătățile de cană și de farfurie aparține mie. Mi-a plăcut atât de mult, încât am decis să o prezint lumii. Am făcut cursuri de calificare, care au ajuns pe Internet. Am folosit câteva site-uri rusești de lucrări Hand Made, unde mi-am încărcat cursurile și am fotografiat fiecare etapă cum am obținut cănile respective. Spre final am postat poza cu lucrarea terminată. Ele au fost postate pe site-uri a mai multe țări, inclusiv SUA, Germania. Am primit multe mulțumiri. Cursurile mele au fost publicate în una din reviste din Belorusia.

În plus, sunt articole frumoase, poți schimba boabele de cafea, astfel ele mereu vor mirosi bine. Panourile se vând cel mai bine. La fel, am o altă idee – “să pictez” cu cafeaua măcinată fără a o dizolva în apă. Pictez cu marker pe o pânză, după aplic pe fragmente lipiciul PVA și presar totul cu cafeaua măcinată. După ce tabloul se usucă, pare să fie ca o hârtie abrazivă. Folosind această metodă am realizat logo-urile companiilor Fautor, Green hills, Fidesco, Tucano coffee etc.

kofe6Îmi cer să fac câteva cursuri de calificare în Chișinău, însă nu am nici timp nici interes. În plus, acestea sunt costisitoare, astfel încât ai nevoie de multă materie primă. În schimb nu m-am temut să-mi formez concurenți. Mulți mă întreabă cum reușesc să lipesc boabele cu “pistolul” fără să las urme de clei. Totul vine odată cu experiența, așa că până concurenții mei vor fi capabili să execute lucrările la nivelul meu, vor mai trece încă trei ani.

Deoarece mă ocup de asta deja de patru ani, nu mai simt aceeași pasiune la repetarea lucrărilor. Îmi apare interesul atunci când execut ceva nou. Nu-mi plac comenzile cu ridicata. La un moment dat, după ce am realizat două comenzi en gros, am avut o perioadă de criză și depresie. În timp ce făceam a 21-a cană și a 20-a lumânare, simțeam că lucrez la una din benzile transportoare din China. După, timp de o lună nu mă mai atingeam de cafea. Am ascuns totul și am spus că nu mă mai ocup de asta. Totuși, mi-am revenit, dar refuz să mai fac comenzi cu ridicata. Pentru mine e mai important procesul de creație, și nu munca manuală pentru bani. Eu mi-am găsit pasiunea și sunt fericită. În plus, mai aduc fericire și altor persoane.

Articol pregătit de MyBusiness.md

Magenta imgMai întâi, o ceașcă de...stres

Ziua unui angajat de oficiu începe ca la toți, cu alertă. Mai întâi –  cu cea a deșteptătorului. Apoi, cu graba pregătirilor pentru serviciu și, la unii, a copiilor pentru școală sau grădiniță. Cu traficul mare sau maxi-taxiul ce întârzie să vină. Ajuns la serviciu descoperă că planurile făcute de cu seară pentru această zi de muncă se schimbă. Apare o ședință ad hoc, sună telefonul sau vreun proiect cu „ieri” termen limită.

Nu e valabil pentru fiecare, dar în ultima vreme tot mai mulți semnalează că sunt în continua criză de timp, au prea multe de făcut și că zilele de muncă se termină așa cum au început — cu stres.

Apoi, una de cafea sau ceai...

De aceea, nu e de mirare și nici rău că 37% din respondenții sondajului on-line desfășurat de Magenta Consulting își încep ziua de serviciu cu o cafea sau ceai. În cazul în care nu durează prea mult, desigur. Pe unii îi trezește, pe alții îi induce în ritmul de muncă, iar pentru alții este acel  „cadou” care, în viziunea renumitului economist comportamental de la Universitatea Duke, Dan Ariely, ne încurajează să facem ceva ce nu tocmai ne place.

...combinate cu sarcini de serviciu

Majoritatea angajaților de oficiu care au participat la sondajul Magenta Consulting însă, preferă să combine plăcutul cu utilul. Cu o cafea de ceai sau cafea alături, cei mai mulți își încep ziua răspunzând la e-mail-uri, planifică sau re-planifică ceea ce au de făcut până seara sau, fără a sta prea mult pe gânduri fac lucrul de rutină. Iar 7% merg chiar pe principiul că tot ce e mai greu trebuie făcut până la pauza de masă și se apucă din start de o activitate importantă.

Puțini lucrează toate cele 8 ore de muncă

După stres, amânarea lucrului pe mai târziu și înlocuirea cu ocupații inutile, dar plăcute, pare o urmare logică. Procrastinează chiar și cei mai harnici. Și nu pentru că nu au curajul să ducă la capăt ceea ce au de făcut. La întrebarea când reușesc să-și îndeplinească sarcinile de serviciu, mulți spun că dimineața devreme, seara târziu după programul de lucru sau în week-end. Într-un cuvânt, atunci când nu sunt deranjați de nimeni și timpul nu le este fracționat de alte lucruri. Lucrul calitativ, să recunoaștem, necesită concentrare.

Autodisciplina e utilă nu doar pentru freelanceri

Totuși, există tehnici de eficientizare a timpului de muncă la serviciu. Acestui subiect îi sunt dedicate numeroase articole și cărți de specialitate. Le folosesc și angajații oficiilor care au participat la sondajul Magenta Consulting. Cei mai mulți își fac liste de priorități. Alții își împart lucrul pe bucăți și își pun termene limită.

13% din participanții la sondaj nu folosesc anumite tehnici, și probabil tot ei sunt cei mai puțin stresați organizându-și ziua după circumstanțe. Până la urmă, rezultatul contează. 

Totuși, pentru cei care își doresc să găsească o metodă ce va funcționa, pe lângă cele deja enunțate în sondaj, Magenta Consulting a cercetat și descoperit soluțiile folosite de angajații de oficiu din alte țări:

  • Prioritizare ierarhică

Prioritizarea sarcinilor este mai eficientă atunci când șeful sau managerul de proiect le stabilește. O susțin promotorii noului model de manager, care trebuie să fie mai degrabă coach (guru, ajutor) pentru subalterni, decât șef ierarhic superior. Stabilind ceea ce trebuie făcut în primul rând și ceea ce poate fi lăsat pe mai târziu, se poate evita ca angajații să se simtă suprasolicitați și debusolați.

  • Limitări personale

În cazul în care nu au fost blocate centralizat, rețelele de socializare, știrile locale și din lume, cu siguranță distrag pe mulți de la lucru. Pentru acesta în computerul de la serviciu poate fi instalat programul Self Control. Cu ajutorul acestuia pot fi alese și blocate pentru câteva ore site-urile tentante. Iar cel mai de ajutor, e că acesta nu se deblochează în orele stabilite, nici la restartarea computerului.

  • Ziua tăcerii

Pentru mai multă productivitate, o zi în echipă, în care colegii nu vorbesc între ei funcționează foarte bine.

Reportaj în limba română

Bucuria-SindAnual în bugetul asigurărilor sociale de stat (BASS) se alocă mijloace pentru procurarea biletelor de tratament balneosanatorial pentru persoanele asigurate.

Orice agent economic poate beneficia de bilete de tratament pentru angajaţii săi, proporţional sumei contribuţiilor transferate către BASS, indiferent dacă în entitatea dată există organizaţie sindicală primară.

Fiecare angajat are posibilitatea de a-şi recupera sănătatea în instituţiile balneosanatoriale din Republica Moldova: în sanatoriul “Struguraş” (Cocieri, Dubăsari), “Bucuria-Sind” (Vadul-lui-Vodă), “Nufărul Alb” (Cahul), “Codru” (“Călăraşi”), sanatoriul-profilactoriu “Constructorul” (Chişinău), precum şi în cele din Ucraina “Serghei Lazo”, “Orizontul” (Sergheevca) şi “Moldova” (Truscaveţ).

Pentru realizarea dreptului persoanelor asigurate la tratament balneosanatorial şi pentru folosirea eficientă a mijloacelor BASS, entităţile, angajaţii cărora nu au constituit o organizaţie sindicală, trebuie să se adreseze la casele teritoriale de asigurări sociale.

Sursă: CNAS

Pe poza: sanatoriul “Bucuria-Sind” (Vadul-lui-Vodă)

img02popUn antreprenor american a fondat o afacere cu garaje de lux, destinată proprietarilor de maşini de peste 100.000 de dolari, după ce a observat că în piaţă nu există niciun furnizor pentru acest gen de6036068351 8f5b4ce40a b servicii, scrie Business Insider.

Maşinile de lux au înregistrat vânzări record în primele şase luni ale anului, situaţie ce reflectă cererea puternică pentru autoturismele scumpe.

Vânzările din Europa au urcat cu peste 60%, cele din Asia cu aproape 40%, în timp ce Orientul Mijlociu a contribuit cu o creştere de 30%. În plus, pieţele din SUA şi China au crescut şi ele cu două cifre.

Ideea înfiinţării VAULT a pornit de la o frustrare a fondatorului Chad Haas, care dorea reamenajarea garajului său, însă nu a găsit nicio firmă care să se ocupe de design.6140335675 5662caccce b

Garajul proiectat de Haas este complet echipat cu materiale de lux, de la gresie importată din Italia la uşi de6036071063 f1e261171f b lux, realizate manual din mahon solid. Atmosfera caldă a garajului este dată de panourile luminoase realizate manual, dispersate de-a lungul spaţiului, transformând întreaga încăpere.

Chad Haas a transformat garajul clasic într-un spaţiu modern de relaxare, separat de casă.

http://www.zf.ro/

IMG 9220Prima instalaţie de încălzire pe bază de biomasă a fost testată astăzi la SA Incomaș. Instalația face parte din cele 25, ce vor fi asamblate la această uzină din echipamente produse la întreprinderile mici și mijlocii din Japonia, cu ajutorul unei echipe de 12 specialisti niponi, sosiți în Molodva.

Noile instalații sunt asamblate în cadrul proiectului „Utilizarea eficientă a combustibilului solid din biomasă” și urmează să ajungă în 25 de şcoli şi grădiniţe din ţară, până în primăvara anului viitor. Valoarea proietului este de peste 12 mil. dolari, iar banii sunt oferiți de guvernul Japoniei Molodvei sub formă de grant.

Prezent la eveniment, premierul Iurie Leancă a menționat că prin realizarea unor astfel de proiecte se vor îmbunătăți condițiile de viață din comunitățile rurale din Republica Moldova.

Șeful Executivului a adus mulțumiri Guvernului nipon pentru disponibilitatea de a ajuta oamenii din satele noastre să aibă o viață mai bună, menționînd că proiectul se încadrează în prevederile Strategiei Energetice 2020.

Documentul stipulează utilizarea biomasei ca fiind o direcție prioritară, menită să diminueze costurile pentru resursele energectice și să încurajeze utilizarea energiei regenerabile în Moldova. El a mai spus că, în curînd, va fi construită la Porumbeni o fabrică de producere a peletelor, care vor fi utilizate de aceste instalații.

Directorul general al întrepinderii Oleg Chihai a spus că pentru cei 50 de angajați ai uzinei, antrenați în realizarea acestui proiect a fost o experiență absolut nouă să lucreze alături de specialiștii niponi.

Vom aprofunda această colaborare, iar acele cunoștințe pe care le acumalăm, le vom utiliza pentru fabricarea unor piese conexe, precum și pentru întreținerea și administrarea operațională a acestor instalații sau altor tipuri de cazane pe biomasă. Ceea ce înseamnă, că vor fi create noi locuri de muncă la uzină, — a relevat Chihai.

Implementarea proiectului ”Utilizarea eficientă a combustibilului solid din biomasă” este prevăzută în perioada anilor 2014 – 2015.

Sursă: Monitorul fiscal

Foto: gov.md