Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa le recomandă clienţilor care au cumpărat lampa cu senzori PATRULL să nu o mai folosească şi să o returneze în magazin unde vor primi înapoi suma integrală pe care au plătit-o pentru produs.

IKEA Patrull lamp

În luna iulie, a fost semnalat cazul unui băieţel de 1 an şi 7 luni din Austria, care s-a jucat cu lampa şi a reuşit să desprindă capacul de plastic, rănindu-se la mână. Produsul a fost retras de la vânzare în aceeaşi zi şi a fost iniţiată o investigaţie internă.

În urma acestei sesizări, au fost testate 600 de lămpi din loturi diferite: capacul niciuneia dintre lămpile testate nu s-a putut desprinde cu mâna de către persoane adulte. Conform testelor, capacul lămpii poate fi separat de conectorul pentru priză doar printr-o lovitură de ciocan care distruge şi lampa. Procesul de producţie include o procedură prin care capacul şi conectorul pentru priză sunt sudate împreună. Concluzia testelor indică o eroare umană singulară, produsă în timpul asamblării de către furnizor. Pentru că nu putem garanta că aceeaşi eroare umană nu s-a repetat şi în cazul altor lămpi PATRULL, Compania IKEA a hotărât rechemarea lămpilor PATRULL cu senzori puse până acum în vânzare în lume.

Lampa cu senzori PATRULL este produsă în China şi a fost vândută în magazinele din Europa şi America de Nord din anul 2013, ajungând în total la aproximativ 2.588.000 de produse vândute. Nu a existat nicio altă sesizare legată de aceste produse, nicăieri în lume.

Magazinul IKEA din Bucureşti a vândut 12.430 lămpi cu senzori PATRULL, la preţul de 24,99 lei, în perioada 2013 – 2015, cu următoarele coduri de produs: 002 461 15, 502 411 39, 702 390 22. Produsele nu se mai găsesc în prezent în magazin.

Clienţii care au cumpărat lampa cu senzori PATRULL sunt invitaţi la departamentul Relaţii Clienţi din magazin pentru a primi înapoi integral suma de bani plătită pe produs.

http://www.businessmagazin.ro/

 

Logo CIS18 august 2015, Chșinău. După aproape jumătate de an de rezistență din partea Centrului Național de Protecție a Datelor cu Caracter Personal (CNPDCP), datele despre numele și prenumele fondatorilor întreprinderilor din Republica Moldova sunt publice și gratuite. Deși anterior aceste date erau oferite contra cost, acum informația despre cele aproximativ 200 de mii de companii este deschisă și poate fi accesată pe portalul guvernamental www.date.gov.md.


Link direct:


http://date.gov.md/ckan/ro/dataset/11736-date-din-registrul-de-stat-al-unitatilor-de-drept-privind-intreprinderile-inregistrate-in-repu/resource/7f2b2df4-3601-4a4d-8fdc-e25a93dbe911


La multiplele solicitări ale reprezentanților mediului de afaceri, Consiliul Economic al Prim-ministrului Republicii Moldova a venit cu inițiativa de a publica datele despre fondatori (numele și prenumele), în scopul implementării legii privind înregistrarea de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali nr. 220-XVI  din  19.10.2007, conform căreia informația dată are un caracter evident deschis și public, fiind accesibilă nelimitat pentru orice persoană. Or, în momentul în care informația dată era eliberată la cerere și contra plată, accesul public și deschis al acesteia era limitat semnificativ și crea premise pentru fraudă, corupție și trafic de influență.
 
Publicarea deschisă a datelor este o măsură anticorupție eficientă, necesară și importantă pentru asigurarea unui mediu de afaceri transparent și sigur. Astfel, ar putea fi limitat traficul de influență din sistem, prevenită corupția. Totodată, publicarea informației despe fondatori va spori încrederea reciprocă între antreprenori, prevenind fraudele frecvente la momentul actual. Pe lângă mediul de afaceri, vor avea de câștigat consumatorii, societatea civilă și mass-media, care vor avea acces liber și gratuit la datele despre fondatorii întreprinderilor din Republica Moldova.

La etapa actuală, instrumentul dat este unul rudimentar, constituind un simplu fișier excel care va fi actualizat lunar. Ulterior, această informație va fi prezetată în forma unui registru electronic, cu o interfață mai simplă.
Decizia de a face publice numele și prenumele fondatorilor vine ca urmare a nenumăratelor scrisori, demersuri, solicitări atât din partea Consiliului Economic, cât și din partea mediului de afaceri, societății civile și reprezentanților mass-media. Mai multe asociații de afaceri, ONG-uri și instituții media au semnat și o declarație comună, prin care au solicitat deschiderea informației privind numele și prenumele fondatorilor societăților comerciale din Republica Moldova, în scopul implementării reale a legislației în vigoare.

***
Consiliul Economic al Prim-ministrului Republicii Moldova promovează dialogul dintre sectorul public și privat cu scopul de a îmbunătăți mediul de afaceri, contribuind la dezvoltarea IMM-urilor și creșterea gradului de concurență pe piața autohtonă.
Consiliul își propune să înlăture constrângerile principale care stau în calea dezvoltării sectorului privat, să asigure un cadru de reglementare clar, funcțional, nediscriminatoriu și transparent, să îmbunătățească calitatea serviciilor publice pentru mediul de afaceri, să reducă birocrația și să minimizeze riscul corupției.


Consiliul Economic al Prim-ministrului a fost creat decembrie 2012, cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Activitatea instituției este susținută de către Secretariatul responsabil de promovarea si monitorizarea deciziilor luate de  Consiliu.

Comunicat de presa, Consiliul Economic al Prim-ministrului

orosheniyeProiectul Competitivitatea Agricolã și Dezvoltarea Întreprinderilor (ACED) organizeazã, pe 19 august 2015, Forumul Producãtorilor Agricoli din Zonele cu Sistemele Centralizate de Irigare. Evenimentul va avea loc la Sala de Aur (Chișinãu, str. Ghidighici 1/2) și va întruni 70 de fermieri ai cãror terenuri sunt amplasate în zonele unde Corporația Provocãrile Mileniului / Programul Compact implementeazã proiectul de reabilitare a sistemelor de irigare.

Forumul este dedicat dãrii în exploatare a primelor sisteme cu irigare în raionul Orhei și rezultatelor programului de instruire desfãșurat de ACED. De asemenea, vor fi abordate oportunitãțile de finanțare pentru agricultorii din zonele irigate (2KR, Creditul Guvernului Polonez, MAC-P) și posibilitãțile de marketing pe piețele internã și externe. În cadrul reuniunii, reprezentanții a douã companii locale (Rusmiliud SRL, Lolly Berry SRL) vor povesti despre experiența proprie de activitate in zonele cu sisteme centralizate de irigare, precum si cele de diversificare a producerii culturilor agricole cu valoare înaltã  cu ajutorul irigării.

În a douã jumãtate a zilei participanții la Forum se vor deplasa organizat la lotul demonstrativ al întreprinderii Agrimatco-Service SRL în satul Cojușna, raionul Strãșeni, pentru a se familiariza cu modul de funcționare a sistemului de irigare instalat pe terenurile gospodãriei respective, tehnologii de producere a culturilor agricole cu valoare înaltã.

Pentru coordonare: , mobil – 069275843.

Chd17Creându-și propria firmă, „Tehnogazmontaj” – proiectare, servicii de montare a sistemenlor de încălzire, în special pe bază de gaz natural, inginerul Ivan Ghenov nu se gândea la faptul că se va ocupa de montarea sistemelor de încălzire și a cazangeriilor bio și de producția de peleți. Mai mult, el era un oponent înverșunat al cazanelor pe combustibil din biomasă, considerându-le a fi ceva neserios și efemer, un fel de tribut modei ecologice. Ivan Ghenov a montat prima cazangerie bio în hospice-ul „Gloria”, dat fiind faptul nu avea cine să o facă. „Am hotărât să văd, - spune Ivan Ghenov, - poate are vreun sens?”. S-a dovedit că are. Exploatarea cazangeriilor pe bază de combustibil obținut din surse regenerabile este de două ori mai ieftină, decât a celor pe bază de gaz. Iar combustibilul destinat cazangeriilor bio nu trebuie să fie importat peste mii de kilometri de țevi de undeva din Siberia. El se află, literalmente, sub picioarele noastre – deșeurile Chd14agricole și cele ale industriei alimentare.

Ivan Ghenov nu doar și-a îndreptat atenția spre energia alternativă, dar a și creat în Ceadîr-Lunga primul cluster din republică – o asociație voluntară de producători de biocombustibil și a consumatorilor lui. Producătorul este firma lui Ivan Ghenov, iar printre consumatori, cei mai importanți sunt trei obiecte ale organizației de caritate „Gloria” – hospice, centru medical și adăpost. Precum și două școli în Ceadîr-Lunga și una în satul Baurci.

În mare parte, „Tehnogazmontaj” produce peleți din așchii de lemn. „Așchiile le obținem din crengile copacilor fructiferi, - explică Ivan Ghenov. – Am încheiat un contract cu proprietarii de grădini  - suprafața totală este de 1300 ha, în Cazaclia și Tomai. Dispunem de o instalație mobilă de prelucrare, de mărimea unei remorci. Cu ajutorul ei, prelucrăm pe loc Chd16crengile în așchii. Iar din așchii producem peleți”.

Dar combustibilul pentru cazangeriile din Ceadâr-Lunga constă din coji de la semințe (deșeurile prelucrării de floarea-soarelui). Ele nu sunt ambalate în brichete și din ele nu se produc peleți, deoarece ele deja reprezintă un combustibil în varianta finală. În oraș există doi furnizori de coji – uzina de extracție de ulei „Trans Oil Refinery” și „Transtest”. Totodată, primul furnizor produce și peleți, pe care le exportă în Polonia. A doua companie este un cunoscut producător al semințelor prăjite de floarea-soarelui, de arahide ș.a. Cu ajutorul lui Ivan Ghenov, „Transtest” a instalat propria cazangerie bio și acum va utiliza cojile pentru sistemul de încălzire. Reprezentantul întreprinderii i-a spus reporterului MyBusiness.md că, acum, întreprinderea procură lunar, în scopuri de producție,  gaz în valoare de 50 mii de lei. Iarna, încălzirea lunară Chd01ajunge la 25 mii de lei. „Instalând cazangeria bio, ei vor dispune de încălzire gratuită, - explică Ivan Ghenov, - dat fiind faptul că au destule coji, gratuite. Haideți să calculăm: sezonul de încălzire cu durata de cinci luni, a câte 25 mii lei lunar – economie anuală de 125 mii de lei”.

Și mai mult a economisit piscina interioară centrală a complexului sportiv „Rio” din Ceadîr-Lunga. După transferul cazangeriei pe biocombustibil, întreprinderea cheltuie, pentru menținerea temperaturii optime a apei din piscină – 500 de tone, pentru dușuri și încălzire, 50 mii de lei lunar. Înainte, piscina plătea lunar această sumă pentru gazul natural.

Chd10Membrul clusterului, liceul „Mașcov” din Ceadîr-Lunga, anul trecut a trecut de la încălzirea pe bază de gaze la cea pe cojile de semințe. Conform spuselor contabilului-șef al liceului, Nadejda Capanji, trecerea la biocombustibil a însemnat economisirea pe încălzire în valoare de 193 mii de lei, pe sezonul trecut. Conform documentelor, încălzirea pe bază de gaze în sezonul 2013-2014 a costat mai bine de 419 mii de lei. După trecerea pe coji, în iarna 2014-2015 cheltuielile pentru încălzire s-au redus la 210 mii de lei. Străduindu-se să economisească cât mai mult, Ivan Ghenov a început să foreze sonde pentru școli, pentru a le asigura cu ape arteziene. Liceul „Mașcov” a primit o astfel de sondă – orizontul acvifer de sub Ceadîr-Lunga nu este prea adânc – până la el sunt doar 10 metri. Până la apariția sondei, liceul plătea lunar „Apă-canal”-ului local 8-9 mii de lei. Acum, însă, maximumul de plată este de o mie de lei – pentru apa necesară preparării de mâncare în cantina din liceu. Pentru necesitățile tehnice este utilizată apa din sursele subterane.

Chd20În această vară, primăriile din Ceadîr-Lunga și din două sate învecinate, Tomai și Joltai, și-au manifestat intenția de a trece pe biocombustibil. „Primăria din Ceadîr-Lunga o vom încălzi cu coji de semințe, iar cea din sat – cu peleți, - explică Ivan Ghenov. – Este mai avantajos să fie o încălzire pe coji, dacă distanța dintre furnizor și consumator este mai mică de 20 de kilometri. Acest calcul rezultă din următoarele prețuri: ne sunt oferite coji la prețul de 400-450 de lei pentru o tonă. Livrarea în limitele orașului este de 200 lei pentru 3.5 – 4 tone – cu ajutorul unei remorci agricole speciale”.

În Moldova, anual, sunt 300 de zile însorite. Noul primal din Ceadîr-Lunga, Anatolii Topal, este și el un adept al bioenergiei. Din inițiativa lui, „Tehnogazmontaj” a instalat pe acoperișul uneia dintre grădinițele locale un colector pentru încălzirea apei. Împreună cu montarea, prețul acestuia este de 17 mii de lei. Renunțând la trei boilere electrice, fiecare având un consum de energie de 2 kilowați pe oră, grădinița economisește lunar 1.5-2 mii de lei. Primarul a decis instalarea de colectoare solare în alte șapte grădinițe din oraș, unde există și mai multe boilere – 6-7. O jumătate din prețul colectoarelor este suportat de primărie, restul – de sponsori.

Chd07Pentru producția de peleți se utilizează așchiile și tulpinile măcinate de floarea-soarelui. „Tehnogazmontaj” dispune de o clădire mică – împreună cu încăperile de depozitare are aproximativ 200 m2. Are 17 lucrători permanenți și 6-7 sezonieri. Utilajele germane permit producția de 300-350 kg de peleți pe oră. Într-un an, întreprinderea produce 50 de tone de peleți, cantitate suficientă pentru cererea actuală. „Am experimentat cu proporțiile de amestec privind indicii de putere calorică și umiditate, - spune Vladimir Chioroglo, inginerul-șef al „Tehnogazmontaj”. Cei mai calitativi peleți sunt cei din coji de semințe. Cei din așchii sunt de o calitate mai proastă”. ”Dar cel mai bun combustibil, - precizează Ivan Ghenov, - este cel din sâmburi de caise și piersici, puterea calorică este minunată, mai bună ca la cărbune. Însă sâmburii sunt mai greu de găsir. Actualmente, producătorii de sucuri și gemuri macină miezul fructelor împreună cu sâmburii”.

Acum, „Tehnogazmontaj” se pregătește pentru producția de brichete – așchii și rumeguș presate, cu greutatea de 5-6 kilograme. „Deocamdată, căutăm varianta optimă a amestecului”, - explică Chd15Ivan Ghenov.

Urmează încă o variantă a brichetelor – una neobișnuită. „Transtest” primește din Turcia rulouri de ambalaj din polietilenă, înfășurate pe un tub cu lungimea de aproximativ 30 de centimetri și diametrul de 15 cm. Tubul este făcut dintr-un carton trainic – nu poate fi utilizat, nici ars, deoarece pentru a îl aprinde trebuie să utilizezi benzină și, oricum, ard rău. În schimb, în cuptoarele bio aceste tuburi ard minunat – îndelungat, încet, emanând o căldură bună. „M-am gândit deja, - explică Ivan Ghenov, - vom umple aceste tuburi cu peleți, inițial vor arde tuburile, iar apoi peleții. Aceste brichete ard îndelungat și au o putere calorică foarte bună. Înțelegeți de ce este minunat biocombustibilul? Sunt deșeurile care se află sub picioarele noastre.

Acum vă dați seama de ce am renunțat la poziția de adversar al bioenergiei și am devenit adeptul ei cel mai activ?”.



Articol pregătit de MyBusiness.md

Rodica Negru VodaPe piața de servicii de croitorie din Chișinău s-a deschis o întreprindere neobișnuită. Atelierul Fancy clothes și-a focusat activitatea pe producția hainelor pentru primele “ieșiri în lume” ale tinerei generații din Moldova, adică pe executarea hainelor pentru sărbători pentru copii și pe crearea costumelor de scenă.



Fondatorul acestuia Rodica Negru-Vodă deja de 15 ani e încadrată în domeniul dat  de activitate. Însă a decis să-și deschidă afacerea personală doar anul trecut. Astfel, din resurse financiare proprii Rodica a închiriat unIMG 2038 mic oficiu la Râșcani pentru a-și dezvolta aspirațiile artistice.



“Mi-am deschis atelierul datorită sugestiilor rudelor și prietenilor. Toți mă îndrumau să-mi realizez această idee și mereu îmi ziceau să-mi încep afacerea. Între timp eu îmi doream ceva neobișnuit. Așa am decis să produc haine de scenă pentru copii și adulți“.

Având specializarea croitoreasă, doamna Rodica și-a început cariera în studioul vocal-coreografic pentru copii “Lollipops” – cosea costume de dans. De aici a și primit experiența de creare a imaginilor scenice.



După, însă, s-a adeverit că acele costume naționale și de dans cu flori și panglice nu mai sunt la modă. Doar tinerii moderni doresc să apară pe scena școlii sau a grădiniței în ținute personalizate. Iar ce poate să fie mai personal decât imaginea caracterului preferat din desene animate?



“Eroii copiilor de astăzi mi se par foarte ciudați, - continuă Rodica. - Uneori nu înțeleg imaginea pe care și-o alege copilul. În așa cazuri sunt obligată să caut pe Internet modele de costume pentru a le adopta creativ pentru copil”.



Rodica primește diverse comenzi. Fetițele își aleg cele mai neobișnuite costume, începând de la prințese până la vestitele reprezentante ale “poveștilor de groază” Monster High. Băieții, din contra, nu au multe preferințe și cele mai populare costumații au rămas Spiderman și Batman.


monster high
“La fel ele sunt populare și printre adulți, - zâmbește maestrul. – Doar îmi comandă costumele și animatorii sărbătorilor pentru copii. Cel mai cerut este Spiderman-ul – atât de des mi-l arendează încât acesta este deja uzat”.



Prețul unui costum de scenă variază în dependență de complexitatea sa – de la 1000 până la 2000 lei.


picture 1080p 326855 1433752814
Însă aspirațiile Rodicăi Negru-Vodă ajung și mai departe. Planurile ei de viitor includ deschiderea magazinului personal și realizarea colecțiilor de haine pentru copii. În prezent ea își gătește producția pentru prezentare la diverse expoziții, inclusiv și cea internațională Moldova Fashion Expo care va avea loc toamna anul curent.

 

 

Autor: Natalia Fomina

 

Articol este scris pentru MyBusiness.md

 

Eco PaperÎn Chișinău s-a desfășurat finala națională a celui mai mare concurs din Europa de idei de business în domeniul tehnologiilor nepoluante, „ClimateLaunchpad 2015”. Anul acesta, concursul se organizează pentru a doua oară. și va avea drept participanți startup-uri din 28 de țări.


Concursul în sine este destinat căutării de talente și transformării ideilor lor într-o afacere de succes. Și este bine cunosut faptul că densa populație a Europei este de mulți ani preocupată de ecologia mediului înconjurător și de tehnologiile nepoluante.
În Moldova, cele 10 echipe selectate pentru participarea în cadrul finalei concursului au urmat un curs de pregătiri cu durata de 2 zile într-o tabară de vară și șase sesiuni intensive de coaching.


Ne dorim să le prezentăm cititorilor ideile sugerate de către participanții la finala concursului național.


Seed it Forward1.    Atelier 99 – Shared workspace. Ideea constă în crearea unui spațiu comun de lucru, cu instrumentele și dispozitivele necesare, care pot fi utilizate de către studenți și startup-uri, interesați de realizarea unor proiecte eco-friendly. Acest centru va servi nevoilor grupului țintă, adunând toate cele necesare într-un singur loc accesibil. Apropo, ideea pare a fi destul de logică și, cu siguranță, este bazată pe o experiență mică, deocamdată, dar reușită a coworking-ului „Generator”, unde, propriu-zis, echipele eco au lucrat și au desfășurat finala concursului.

2.    Our hemp. Hemp cultivation in Moldova. Proiectul are drept scop cultivarea cânepii în Republica Moldova, pentru remedierea solurilor, precum și obținerea de produse agricole, cum ar fi semințele și fibrele. Trebuie menționat faptul că, în ultimii 2-3 ani, această direcție se dezvoltă în mod activ în SUA și Canada. Totodată, autorii proiectului moldovenesc au realizat în paralel și un model de antreprenoriat social.

NationalEnergyMonitoringSystem3.    MEGA Game: The Game with Impact. Este o platformă web de gaming și o aplicație pentru smartphone-uri, care permit crearea unui eco-sistem durabil și eficient, din punct de vedere economic, care va influența întreaga lume. Această platformă reprezintă o oportunitate unică pentru o comunicare de informare și învățare în vederea soluționării colective a problemelor ecologice, în condițiile unor schimbări rapide la nivelul climatului global.

4.    National Energy Monitoring System. Ideea constă în crearea unei baze de date și a unui sistem online de monitorizare a consumului de energie electrică în instituțiile publice (școli, grădinițe, cladiri administrative ș.a.) din Moldova. Aceasta va ajuta la controlul și la evaluarea consumului de energie electrică. În acest proiect de monitorizare software a energiei electrice se propune a fi implicate 32 de consilii raionale și două municipii. Calculele preliminare arată că un sistem constant de monitorizare va contribui la reducerea consumului de nergie electrică de la 12% la 20%.

Atelier995.    Eco-Paper. Ideea constă în organizarea unei producții de izolare din celuloză, utilizând ca și materie primă deșeurile de hârtie de birou, colectate în regiunea de nord a Moldovei. Deocamdată, această hârtie este, pur și simplu, aruncată la gunoi.

6.    Reciclare.md. Un site de informații, cu o hartă interactivă care include toate punctele de colectare și utilizare a deșeurilor din Republica Moldova. Autorii startupului își doresc ca oamenii să aibă ocazia să afle mai multe lucruri despre posibilitatea de reciclare, din țara sa, pentru ca fiecare să poată găsi locul unde va putea aduce bateriile utilizate, utilaje tehnice, sticlă, hârtie, plastic și alte deșeuri.

7.    Eco Reco and BinTeam (Eco Superheroes). Eco Reco (un băiețel de 11 ani) și BinTeam sunt niște supereroi imaginari, care vor informa, într-un mod distractive, copiii și adulții despre principiile „RE-” (Reduce, Reuse, Recycle) și le vor explica importanța. Personajele au fost create cu o aluzie pentru brandurile mondiale, fapt care le face memorabile și ar putea avea un important efect social și financiar.

Mega Game8.    Seed it Forward. Scopul principal al proiectului este motivarea oamenilor în vederea sădirii și a creșterii plantelor și a copacilor. Problema principală constă în transformarea acestei idei într-o afacere sustenabilă. Pare a fi uimitor, însă, în lume, există zeci de servicii, legate de sădirea copacilor. Un bun plan de afaceri și o motivare rațională pot transforma, pentru mulți oameni, un hobby într-un job de vis.

9.    Solar Food Dehydrator. Autorul ideii își dorește să realizeze și să comercializeze deshidratoare extrem de eficiente și accesibile. Ele pot fi utilizate pentru uscarea oricăror fructe și legume de sezon, în cantități considerabile. În decursul iernii, oamenii vor primi vitamine, fără a apela la frigidere, congelatoare, pasterizare, conservare, sere și transport pe distanțe mari.

10.    Torbesc. Această idee constă în remodelarea hainelor și a pânzelor vechi în niște genți noi, stilate și ecologice, destinate uzului zilnic. „Planificăm să adunăm o echipă prietenoasă și organizată, care se va ocupa de colectarea hainelor vechi, va coase gențile, le va promova și va comercializa produsele. Clienții noștri vor putea alege dintr-o multitudine de variante pe care le vom oferi: să doneze haine; să procure gențile deja realizate; să plaseze comanda pentru genți, după un design propriu și din propriile materiale. Pentru companiile mari vom avea o ofertă specială – genți realizate din materie primă cu logo-ul lor sau cu mesaje de la ei”.

Juriul a desemnat trei câștigători, care vor participa la finala europeană, care va avea loc în capitala Olandei – Amsterdam. Echipele câștigătoare sunt: Mega Game, Eco Reco și Eco Paper. Zece dintre cele mai bune idei europene vor primi acces direct la programul „Climate-KIC’s Accelerator”, destinată transformării ideilor viabile din domeniul tehnologiilor nepoluante în afaceri durabile. Pe lângă acest beneficiu, câștigătorul principal al finalei europene va primi un premiu în valoare de 10 000 de euro; premiantul de pe locul doi va primi 5 000 euro, iar cel de pe locul trei – 2 500 de euro.

 


Articol pregătit de MyBusiness.md

105440722951551ef517ee6Renovarea si restaurarea locuintelor poate deveni una dintre afacerile cu o foarte spectaculoasa crestere in domeniul business-ului imobiliar.
In tarile cu o economie ajunsa al un anumit grad de dezvoltare, o asemenea afacere este chiar infloritoare. Dar, demn de retinut este faptul ca ii prieste si o economie inflationista.

Un bun exemplu este dat de proiectele de rastaurare a caselor traditionale din Transilvania. In sudul Transilvaniei, "peste 900 de proprietari de case cu valoare patrimonială  au descoperit multiplele beneficii ale protejarii reale a patrimoniului imobil in sens larg, cuprinzand atat casele vechi, traditionale, cat si peisajul cultural in sine, unic in Europa," conform bizbrasov.ro.

Si, case traditionale care merita a fi restaurate sunt in toate zonele tarii, deci iata o afacere infloritoare si de viitor.

O alta idee complementara

Ideea consta in a gasi o casa aflata intr-o conditie indoielnica, dar care are anumite calitati (soliditate, compartimentare interioara, arhitectura etc.) si a reusi sa o cumparati la un pret cat mai scazut.

Asta e prima mare problema, dar care ar putea fi cu mult mai usoara decât ceea ce urmeaza: repararea si restaurarea casei, astfel incât, in final, valaorea ei sa fie de doua-trei ori mai mare decât totalulinvestitiei facute.

Trebuie sa recunoasteti ca este o afacere cât se poate de atragatoare!

Desigur, renovarea cladirii (sau a apartamentului) poate fi facuta intr-o maniera mai simpla sau mai sofisticata. in aceasta privinta, hotarator este pretul pe care sperati sa-l obtineti si, in stricta legatura cu acesta, zona de amplasament, costurile restaurarii s.a.m.d.

Cel mai adesea, totul este reconstruit, cu exceptia zidurilor. La fiecare proiect trudeste o echipa de arhitecti, decoratori, designeri si, fireste, o multime de mesteri.

Bineinteles, sunt preferate cladirile vechi, care ofera, macar prin spatiul si personalitatea lor, posibilitati nelimitate de desfasurare a elanului constructiv si a spiritului artistic.

Sursă: manager.ro

 

vinoturism1Un sistem informaţional de tip registru electronic privind patrimoniul turistic al ţării va fi elaborat în Republica Moldova. Crearea Registrului turismului este prevăzută de hotărîrea Guvernului, care a aprobat astăzi Conceptul Sistemului informaţional automatizat „Registrul turismului”, informează MOLDPRES.

Registrul va conţine date despre toate obiectivele turistice din ţară care vor fi puse la dispoziţia publicului larg şi actualizat în permanenţă. Se preconizează, de asemenea, formarea unui depozitar de date ce ţine de patrimoniul turistic.

Agenţia Turismului precizează că va asigura accesul la date „rapid, garantat, indiferent de locaţie”. Prin aceste acţiuni se încearcă popularizarea Moldovei ca destinaţie turistică şi atragerea turiştilor străini, care deşi sînt în creştere, nu depăşesc cifra de zeci de mii.

De asemenea, Registrul turismului va servi drept un instrument eficient în atragerea investiţiilor pentru crearea infrastructurii turismului şi amenajarea destinaţiilor turistice.

http://moldpres.md/

 

Vineri, 14 August 2015 05:33

COMPETIȚIA DE GRANTURI SGI -2015

undp logoProiectul „Dezvoltarea afacerilor inovatoare pentru o creştere economică durabilă la nivel local”, care urmează
să fie implementat în perioada 2015 – 2017

PNUD Moldova

ATENȚIE: DATA LIMITĂ PENTRU APLICARE ESTE 22 AUGUST 2015
Aplicațiile se vor accepta doar prin intermediul on-line, completînd formularul de mai jos.


Obiectivele Schemei de Grant în domeniul Inovaţiei (SGI)

Obiectivele principale ale Schemei de Grant în domeniul Inovaţiei (SGI) sunt:

    stimularea dezvoltării inovaţiilor în cadrul IMM-urilor, asociaţiilor locale de afaceri, potenţialilor întreprinzători cu idei inovatoare şi motivaţie de expansiune, absolvenţilor incubatoarelor de afaceri, prin oferirea finanțării pentru produse, servicii și tehnologii noi sau îmbunătățite orientate spre piață cu un potenţial mare de comercializare;
    pilotarea unui mecanism de sprijin al inovaţiilor ca un exerciţiu de intervenții stipulat în Strategia Națională în domeniul Inovării (2013-2020), oferind o bază pentru amplificarea la nivel de guvern, şi, prin urmare, oferind perspective, lecții învățate și cele mai bune practici pentru programele viitoare guvernamentale destinate susținerii inovațiilor.


Tipurile de proiecte inovative susținute

Proiectele preferate care vor aplica la SGI sunt proiectele inovative care să cuprindă activități de dezvoltare și alte activități pre-comerciale implementate de către IMM-le stabilite în Republica Moldova.
Tipurile de proiecte inovative susținute

Proiectele care vor aplica la SGI sunt proiectele de inovare care includ dezvoltarea și alte activități pre-comerciale implementate de ÎMM moldovenești deja constituite. Proiectele susținute sunt la etapa de dezvoltare a inovației și se bazează pe un plan de afaceri comprehensiv care abordează provocările specifice identificate și demonstrează un potențial enorm în ceea ce privește accesul la piață, competitivitatea și dezvoltarea companiei. Proiectele trebuie să fie deja elaborat anterior un concept sau un prototip inovativ, care demonstrează o viabilitate tehnologică și economică clară. Conceptul inovativ trebuie să reprezinte o inovație considerabilă pentru piața națională sau globală: de ex. produse, procese, servicii sau aplicații de piață noi.

În cazul proiectelor de dezvoltare inovațională, exemplele de activități financiare ar putea include: crearea de prototipuri, extindere, design, verificarea performanței, testare, demonstrare, dezvoltarea liniilor de pilot, validarea pentru replicarea pe piață, protecția PI și alte activități orientate spre aducerea ideii inovaționale (produs, proces, serviciu, etc.) în stare de pregătire pentru inovații și introducere pe piață. Activitățile finanțate vor include parțial și costurile instruirii specifice necesare, restructurării organizării sau producerii, absorbirii noilor tehnologii, accesului la rețelele/clusterele de business, adoptării noilor instrumente marketing, ajutorării în accesul noilor piețe și multe alte activități similare necesare pentru finalizarea etapei pre-comerciale a dezvoltării inovației.
Suma finanţării

Granturile vor acoperi o sumă maximă de 8.000 USD sau maximum șaizeci de procente (60%) din valoarea totală a proiectului (care este mai mică) pentru proiectele pre-comerciale de dezvoltare a inovaţiilor.

Co-finanţarea a cel puţin patruzeci de procente (40%) din bugetul total al proiectului urmează să fie asigurată de către Solicitant din investiţiile sale proprii sau din alte surse.


Cheltuieli eligibile

În cazul în care este acordat, grantul urmează să fie utilizat de către Solicitant pentru activități de dezvoltare inovațională în următoarele grupuri de cheltuieli:

    Salariile brute ale personalului de dezvoltare (până la 60% din bugetul total al Proiectului) – nivelul maxim a unui singur salariu poate fi de până la trei ori mai mare decât media națională (3 X 4,260 MDL)
    Echipament de scară mică și consumabile (până la 30% din bugetul total al Proiectului);
    Servicii ce țin de tehnologii, proiectare, business, dezvoltare și alte servicii de consultanță, precum ar fi certificatele de calitate, cererea și taxele pentru dreptul de autor și patentă (până la 30% din bugetul total al Proiectului);
    Costurile instruirii specifice a personalului (până la 30% din bugetul total al Proiectului);
    Alte costuri, inclusiv cele pentru deplasările legate de implementarea proiectului inovativ (până la 20% din bugetul total al Proiectului).

Cheltuielile indicate mai sus urmează să fie prognozate pentru a reflecta obiectivele Proiectului și trebuie să fie justificate în mod clar în conformitate cu obiectivele Proiectului. Doar cheltuielile acumulate pe parcursul Proiectului în conformitate cu bugetul Proiectului și cele realizate până la finele Proiectului sunt eligibile pentru finanțare. Toate acordurile cu subcontractanții sau părțile terțe trebuie să fie prezentate împreună cu Cererea și trebuie să conțină o prevedere precum că Solicitantul păstrează proprietatea asupra proprietății intelectuale noi și know-how-ului care ar putea fi create pe parcursul implementării Proiectului.

 
Durata proiectului

Proiectul şi bugetul proiectului trebuie să fie planificate astfel încât să fie finalizate în termen de 12 luni. Cu toate acestea, proiectul poate fi extins pentru şase (6) luni suplimentare în situaţii excepţionale, la discreţia PNUD.

o Solicitanții eligibili

Solicitanții eligibili pentru schema de grant sunt:

o Solicitanţii eligibili sunt întreprinderile private (cel puţin 75 procente private conform Legii privind societăţile pe acţiuni) micro, mici sau mijlocii (IMM) din Republica Moldova, create cel puţin cu doi (2) ani înainte de data aplicării, în orice sector industrial, cu excepţia: serviciilor de catering, care oferă doar băuturi alcoolice; cazinouri, jocuri de noroc şi activităţi similare; construcția –cumpărarea de spatii rezidențiale şi comerciale pentru locuinţe/vânzări; benzinării; producţia şi distribuția produselor de tutungerie; vânzarea și deservirea autoturismelor, activităţile agricole primare.

o Solicitantul este o companie persoană juridică din sectorul privat, micro sau mică, înregistrată în conformitate cu legislaţia privind companiile din Republica Moldova.

o Solicitantul nu trebuie să aibă datorii restante în ceea ce ţine de contribuţiile publice.

o Solicitantul nu trebuie să aibă pierderi acumulate care să depășească valoarea capitalului proprii.

o Solicitantul şi proprietarii individuali nu au fost condamnaţi pentru infracțiuni legate de operațiuni de afaceri.

 
Descrierea procesului de aplicare

 

Granturile SGI vor fi oferite prin intermediul unei proceduri deschise de selectare formată din două etape (Pre-aplicarea şi Aplicarea Deplină), cu două cicluri de solicitare de cereri de finanțare (anul 1 și anul 2) prevăzute de-a lungul duratei Proiectului LED.

o Instrucţiuni pentru procesul de aplicare

Companiile vor aplica printr-un concurs deschis publicat de către Echipa de Management a SGI pe web-site-ul dedicat prin platforma online. Există două etape ale procesului de aplicare implementate consecutiv: 1: Evaluarea Notelor de Concept, şi 2: Evaluarea planurilor complete ale Proiectelor. Doar acele cereri de finanțare care au fost evaluate pozitiv la prima etapă și care au fost invitate să pregătească planuri complete de proiect sunt eligibile pentru a aplica pentru etapa a 2

NOTĂ: În timpul elaborării Cererii de finanțare, următoarele reguli trebuie să fie respectate:

o Se permite depunerea mai multor cereri de finanțare din partea fiecărui Solicitant, cu condiția că doar una din ele va fi finanțată;

o Nu se permite re-prezentarea Cererilor modificate și îmbunătățite.

o Vor fi luate în considerație doar Cererile de finanțare care au fost transmise prin platforma de aplicare online;

o Termenul limită pentru ambele etape trebuie să fie strict respectat.

o În cadrul procesului de evaluare, doar Cererile de finanțare complete vor fi acceptate. Documentele solicitate spre a fi prezentate pe suport de hârtie nu trebuie să fie expediate prin poștă la PNUD până la solicitarea acestui lucru, în caz dacă grantul este oferit Solicitantului respectiv.

  Pentru mai multe detalii accesati : http://www.undp.md/tenders/details/1040/

 

Zhou QunfeiEste cea mai de succes femeie miliardar din lume care și-a făcut averea prin forțele proprii și, cu toate acestea, puțină lume a auzit de ea.

Este vorba despre chinezoaica Zhou Qunfei, care a abandonat studiile din motive financiare, a lucrat în fabrică și apoi a fondat compania Lens Technologies, cel mai mare producător de touch screen-uri din lume pentru companii precum Apple și Samsung, scrie Business Insider.

Zhou, în vârstă de 45 de ani, care a crescut într-un mic sat din China, și-a pierdut mama încă pe când avea cinci ani, iar tatăl ei era aproape orb, în urma unui accident la locul de muncă. Ea a renunțat la școală la vârsta de 16 ani, a crescut în fabrică și, în cele din urmă, a lansat propria sa companie de producție a sticlei, care s-a listat pe bursă la începutul acestui an.

Se cunosc foarte puține lucruri despre Zhou, în condițiile în care această femeie deține o avere estimată la 7-10 miliarde de dolari. Iată câteva din ingredientele rețetei succesului său.

Ea a refuzat să accepte mai puțin decât și-a dorit. Zhou învăța bine la școală, însă a ales să renunțe la visul său de a deveni un designer de modă. În schimb, ea a abandonat școala la vârsta de 16 ani, pentru a merge să lucreze într-o fabrică unde făcea sticlă pentru ceasuri pentru aproximativ un dolar pe zi, potrivit Times. Era o muncă grea, unde lucra de la ora 8 dimineața până la ora 12 noaptea sau chiar până la ora 2 noaptea. În ciuda faptului că avea nevoie de un loc de muncă și că ar fi găsit foarte ușor pe cineva s-o înlocuiască, după trei luni de muncă, Zhou i-a scris o scrisoare șefului ei, în care i-a mulțumit pentru oportunitatea de a lucra acolo și i-a mai spus că salariul pe care-l primește nu este suficient pentru ea. În loc să o dea afară, ea a fost promovată.

Ea își cunoaște foarte bine afacerea, datorită faptului că a început de jos, în fabrică și a promovat în cadrul companiei unde s-a angajat prima dată. Zhou cunoștea deja foarte bine fiecare pas al procesului de fabricație a lentilelor înainte de a-și lansa propria afacere în domeniu. Chiar și acum, când are între 60.000 și 80.000 de angajați, ea este cunoscută pentru faptul că merge prin fabricile sale și urmărește îndeaproape întregul proces.

De asemenea, ea este dispusă să parieze din nou și din nou pe capacitățile sale. Zhou și-a dat demisia din fabrica unde lucra pentru a-și lansa propria companie de producție, cu doar 3.000 dolari în buzunar pe care i-a economisit ea și rudele sale. Aceasta a fost prima dintre cele 11 afaceri pe care le-a început, dintre care majoritatea au dat faliment. „De două ori am vrut să-mi vând casa pentru a le plăti salariul angajatilor”, a declarat ea. De fapt, abia în 2003 a început o companie de succes.

Un alt ingredient al succesului său este faptul că ea a fost mereu deschisă oportunităților. Chiar dacă expertiza lui Zhou era în productia de lentile de sticlă pentru ceasuri, business-ul ei a crescut datorită extinderii celei mai noi generații de smartphone-uri.

De asemenea, femeia de afaceri a muncit incredibil de mult. Vărul ei, care se află în conducerea companiei sale, a declarat pentru Times că Zhou este „o persoană care îndrăznește să facă ceea ce altora le este frică să facă”.

Nu în ultimul rând, ea reușește să-și mențină echilibrul și smerenia, în ciuda marelui său succes și averii sale. Times o descrie ca mannifestând ambele calități: „farmec și smerenie”, rămânând tăcută în timpul întâlnirilor, dar atrăgând atenția atunci când vorbește.

http://www.money.ro/