A fost lansat programul IFAD
Începând de astăzi, ferimierii vor putea depune dosarele pentru a obține investiții din proiectul IFAD, care vizează procurarea tehnicii și utilajului agricol aplicat la tehnologia de prelucrare minimă a solului No-Till și Mini-Till. Dosarele se depun la Secțiile/serviciile teritoriale AIPA până pe 31 noiembrie 2015.
Programul a fost lansat în baza Acordului Subsidiar între Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură (AIPA) și Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP-IFAD).
În baza acordului individual de acordare a granturilor, AIPA va semna un contract cu beneficiarul privind acordarea grantului, cu mențiunea că UCIP-IFAD este în drept să monitorizeze în următorii 3 ani impactul investiției efectuate de beneficiar cu suport din grant. Limita granturilor este de 200 mii USD, iar cererile de acordare a sprijinului financiar se vor acorda conform principiului – primul venit, primul servit.
Pentru mai multe detalii accesați pagina web aipa.gov.md rubrica ”Subvenționarea tehnicii agricole din surse IFAD”.
Tradițiile neobișnuite și întâlnirile de business
Cum te comporți când te întâlnești cu partenerii de afaceri de peste graniță? Schimbul de experiență este un lucru vital în afaceri, multe dintre companiile de succes au învățat sau au avut idei strălucite după discuții complexe cu partenerii de afaceri sau chiar competitorii de peste granițe. Explicația este simplă: atunci când ești mult prea implicat pentru a avea anumite rezultate, se întâmplă deseori să nu poți vedea imaginea de ansamblu și astfel să pierzi anumite oportunități. În plus, părerile venite de la persoane care acționează într-o piață diferită, cu alte cerințe și așteptări, vă pot oferi soluții clare și simple la probleme care par la prima vedere de nerezolvat.
Pentru a beneficia însă de deschiderea partenerilor de afaceri de peste granițe și pentru a ajunge la o discuție deschisă, în urma căreia să puteți strânge informații valoroase pentru dezvoltarea companiei, este nevoie ca relația cu partenerii să fie una benefică și corectă. De exemplu, chiar dacă sunt mulți străini care nu obișnuiesc să se întâlnească la cină cu posibilii colaboratori, o masă în oraș și o discuție despre viața personală pot conduce la o apropiere cu beneficii de ambele părți. Colaboratorii vor stabili o relație de încredere, indispensabilă într-o relație de afaceri. Chiar dacă vor exista momente în care discuțiile despre afacere sunt inevitabile, încercați pe cât posibil să mențineți firul discuției legat de viața personală, de la pasiuni la viața de familie, pentru a-l ajuta pe cel din fața voastră să se deschidă și să se simtă în largul lui, pentru un plus de sinceritate.
Reguli esențiale
Cea mai importantă regulă în cadrul unei întâlniri de business este să fiți buni ascultători, iar acest lucru nu înseamnă nici de departe să nu vă spuneți părerea, ci discuția să nu devină un monolog și să fiți interesați într-un mod sincer de ceea ce partenerul povestește.
Mai mult decât atât, încercați să nu vorbiți foarte tare și să nu fiți extrem de direct. Chiar dacă sinceritatea este apreciată, faptul că divulgați foarte repede lucrurile din interiorul companiei sau sfaturi prea multe pentru cei prezenți nu vor conduce la o imagine plăcută. De asemenea, cum în 99% dintre întâlniri discuțiile se vor purta în limba engleză, încercați să vorbiți cât mai rar. Riscați altfel ca cel din fața voastră să-și piardă nu doar atenția, ci și răbdarea, mai ales dacă provine dintr-o țară unde limba engleză nu este foarte folosită.
De asemenea, un acord verbal nu aduce întotdeauna și un parteneriat încheiat, rugați-i pe interlocutori să revină cu un răspuns final în scris. Sunt culturi, precum asiaticii, care evită să refuze clar un anumit lucru, iar acest lucru vă poate induce în eroare.
În toate cazurile, zâmbetul sincer și deschiderea sunt esențiale, indiferent de limba vorbită sau țara de proveniență, iar limbajul corpului va atârna uneori mai greu decât cuvintele rostite.
Cunoaște excepțiile
Înainte de a pleca într-o călătorie de afaceri sau de a întâmpina un colaborator de peste granițe, acordați-vă câteva momente în care să descoperiți cât mai multe despre obiceiurile țării din care acesta vine.
Acest aspect este foarte important și demonstrează nu doar respectul față de respectiva persoană, ci și față de cultură.
Exemple concrete
Spre exemplu, atunci când aveți un partener dintr-o țară budistă nu trebuie să îndreptați vârfurile pantofilor spre acesta. Tradițiile budiste consideră degetele de la picioare foarte murdare, iar un astfel de gest implică automat o jignire față de interlocutor.
Britanicii sunt foarte politicoși, tocmai de aceea este bine să puteți citi printre rânduri atunci când purtați negocieri cu ei. Este posibil să auziți răspunsuri ferme, dar gândurile acestora să fie în altă direcție.
În Statele Unite ale Americii este considerat nepoliticos să vorbești despre afaceri în cadrul unei întâlniri informale. Încercați așadar să păstrați subiectele pentru ședințele destinate acestor subiecte. În plus, modul în care strângi mâna este considerat foarte important. Nu doar fermitatea unei strângeri de mână este importantă, ci și privitul direct în ochii persoanei pe care o întâmpini. Dacă nu faci acest gest, partenerul va considera că nu ești total sincer și ai ceva de ascuns.
Cei din Mexic sunt foarte prietenoși, atât de prietenoși încât de multe ori își invită partenerii de afaceri la o cină în propria casă. Cu toate acestea, este considerat foarte nepoliticos să aduci în discuție afacerile atunci când ești în casa celui care te-a invitat. Discuțiile care se poartă sunt doar despre familie sau pasiuni.
Dacă întâlnirea de afaceri are loc în Egipt, atunci poziția picior peste picior în ședințe este considerată o jignire.
Atunci când se poartă o discuție cu un francez, chiar dacă este dinainte stabilit ca aceasta să fie purtată în engleză, vă recomandăm să vă cereți scuze că nu știți franceza, fiind foarte naționaliști acest lucru contează foarte mult.
Dacă românii sunt obișnuiți ca fiecare ședință să fie planificată atent și multe dintre ele să se desfășoare potrivit unui plan pe puncte, pentru a nu rata niciun punct important în cadrul acesteia, în Rusia și Spania pregătirea aceasta este privită ca fiind foarte ciudată.
În cadrul discuțiilor, întreruperile sunt privite precum semne de insistență nepoliticoase, dar în Brazilia acestea sunt mai mult decât permise, mai ales în timpul unei negocieri.
Unul dintre cele mai importante momente din cadrul unei întâlniri de afaceri este atunci când se face schimb de cărți de vizită. Veți observa că și în acest gest aparent mărunt există foarte multe diferențe. De exemplu, israelienii vor oferi o carte de vizită cu ambele mâini, iar cei din Emiratele Arabe vor oferi întotdeauna cartea de vizită cu mâna dreaptă și vor privi ca fiind nenatural dacă partenerul o va oferi cu mâna stângă.
Toate aceste exemple sunt doar câteva dintre situațiile pe care trebuie să le luați în considerare atunci când aveți planificată o întâlnire cu cineva din afara țării. Există foarte multe exemple care demonstrează faptul că un gest nevinovat poate fi o adevărată jignire în altă țară. De exemplu, în Grecia dacă vreți să chemați un taxi o puteți face ridicând mâna cu palma spre interior, dacă veți face acest gest cu palma spre exterior va fi considerat total nepoliticos.
http://www.jurnaluldeafaceri.ro/
Doi soti reinventeaza popcornul si aduc pe piata un concept premium, inspirat din SUA
Carmen Faur si sotul sau au lansat anul trecut, inainte de Craciun, o afacere inedita in Romania, inspirati de placerea copiilor lor de a manca popcorn facut in casa. Au adus astfel in Romania conceptul de popcorn gourmet, apreciat in special in Statele Unite ale Americii de vedete precum Oprah Winfrey.
Carmen Faur, 36 de ani, si sotul sau (49 de ani) au decis sa se implice intr-o astfel de afacere in urma cu 2 ani, la inceputul anului 2013. Totul a pornit de la placerea copiilor lor de a manca popcorn facut in casa, la ceaun, cu ulei de masline si sare de Himalaya, si a culminat cu momentul in care au vazut ca unul dintre produsele favorite ale vedetei americane Oprah Winfrey era popcornul gourmet cu trufe.
Astfel, cei doi soti, de profesii consilier juridic si architect, lansau in luna decembrie a anului trecut primul magazin online cu delicatese din popcorn. Au investit aproximativ 40.000 de euro in utilaje si amenajarea spatiului de productie si 20.000 de euro in mobilier de inox, ambalaje premium, design si instruire.
“Intrucat acesta este un domeniu complet nou pentru noi a trebuit sa colaboram cu antreprenori din SUA care ne-au dezvaluit o parte din secretele acestui business. A trebuit sa invatam sa producem acest fel de popcorn, sa devenim ceea ce americanii numesc - Popcorn Connoisseurs. De asemenea, am facut cheltuieli si cu achizitionarea ingredientelor, testarea si stabilirea retetelor, cel mai important activ al nostru fiind retetarul, dupa care realizam produsele si prin care ne vom diferentia intotdeauna in piata”, spune Carmen Faur.
Aceasta estimeaza ca investitia initiala va fi recuperata in aproximativ doi ani. “Am pornit in aceasta afacere ca intr-o aventura. Avem asteptari, planuri, strategii insa piata este cea care va avea ultimul cuvant. (…) Au aparut chiar si primele pierderi deoarece in afaceri nu intotdeauna partenerii cu care colaborezi sunt onesti si nu isi indeplinesc obligatiile la nivelul cerintelor noastre”, spune antreprenoarea.
Noutatea produselor Kukuruz Popcorn consta in imbinarea ingredientelor naturale, premium, printre care trufe, ciocolata belgiana, caramel, branza Cheddar, cu popcornul care este un produs simplu, cunoscut. Nu sunt folositi coloranti, arome artificiale, conservanti. Majoritatea ingredientelor sunt importate din Uniunea Europeana, cateva fiind livrate si de furnizori romani. Produsele sunt apoi realizate in laboratorul propriu, intr-o masina speciala de facut popcorn, capacitatea fiind de 4.000 de litri de popcorn pe luna.
Pentru acest an antreprenorii intentioneaza sa mai angajeze doua persoane care se vor ocupa de productie si vizeaza deschiderea unui magazin fizic, pentru care au bugetat o investitie de aproximativ 15.000 de euro. In plus, proprietarii Kukuruz Popcorn analizeaza si posibilitatea comercializarii produselor in zona cinematografelor sau bacaniilor. Cifra de afaceri estimata pentru 2015 este de 90.000-100.000 de euro.
“Intentionam de asemenea sa colaboram cu agentii de organizare evenimente (nunti, botezuri, petreceri) pentru a aduce pe piata un concept nou de Popcorn–Bar”, afirma Carmen Faur.
In urmatorii trei ani antreprenorii isi propun sa deschida cateva magazine fizice in Bucuresti si in tara, precum si dezvoltarea unui sistem de franciza.
http://www.wall-street.ro/
Innobyte lanseaza un magazin online magento pentru startup-uri

Compania de dezvoltare Web Innobyte pune la dispozitia companiilor care doresc sa isi deschida un magazin online Magstoria – o solutie pentru comert online, dezvoltata pe platforma Magento, care integreaza toate instrumentele necesare desfasurarii activitatii inca de la lansare: plata online prin PayU, livrare prin Fan Courier si integrare cu eMAG Marketplace.
Magstoria reprezinta un magazin online “la cheie” a carui implementare dureaza maxim 5 zile, dezvoltat pentru a raspunde tendintei de crestere a comertului online din Romania si se adreseaza exclusiv acestei piete. Clientii care achizitioneaza Magstoria beneficiaza de o serie de extensii incluse in pachetul de baza si preturi preferentiale pentru extensii aditionale dezvoltate de Innobyte care sa sustina promovarea produselor si dezvoltarea ulterioara a magazinului. Conditii contractuale preferentiale sunt acordate si pentru incheierea parteneriatelor cu PayU si Fan Courier pentru magazinele dezvoltate cu Magstoria.
“Avand peste 9 ani de experienta in dezvoltarea de magazine online pentru companii mari precum Fashion Days, Altex sau iStyle, dorim sa oferim si companiilor la inceput de drum sau care nu au inca un magazin online, posibilitatea de a profita de un canal de vanzari aflat in plina expansiune. Practic, Magstoria este magazinul online prin care noi, cei de la Innobyte, aducem experienta enterprise catre companiile mici si mijlocii din Romania”, spune Catalin Bordei, director de operatiuni la Innobyte.
Magazinele Magstoria sunt dezvoltate cu design responsive, permitand accesul de pe orice fel de dispozitiv (PC, laptop, tableta sau telefon mobil), cu posibilitatea de a opta pentru una dintre cele 22 teme disponibile. Magazinul permite facturarea conform legislatiei din Romania, direct din platforma de administrare.
http://www.wall-street.ro/
Poşta Română va deveni bancă, pe jumătate
Negocierile dintre Poşta Română şi Nextebank au ajuns în etapa finală, iar intermedierea produselor şi serviciilor bancare la ghişeele Poştei Române va începe anul viitor, a declarat directorul general al Poştei Române, Alexandru Petrescu.
„Suntem la finalul negocierilor cu Nextebank. După ce acordul va fi aprobat de conducerile celor două entităţi, documentul va fi transmis autorităţilor competente spre analiză. În urma obţinerii aprobărilor necesare, estimăm că intermedierea produselor şi serviciilor băncii la ghişeele operatorului naţional de servicii poştale va debuta undeva în primul trimestru al anului viitor”, a spus Alexandru Petrescu.
Ce servicii sunt funcţionale
În ultimul an, liniile de afaceri ale Poştei Române au fost îmbogăţite cu noi servicii, în principal în segmentele serviciilor financiar-poştale, curierat rapid, e-commerce sau servicii poştale, scrie Adevărul.
Tot în această perioadă a fost lansat brokerul propriu de asigurări al Poştei, care a prezentat deja mai multe produse proprii de asigurare, în parteneriat cu asigurători de top, cu target pe categoriile sociale cu venituri reduse.
De asemenea, în ultimul an, Poşta Română a intensificat comunicarea cu Comisia Europeană privind analiza elementelor de ajutor de stat în activitatea proprie şi soluţionarea datoriilor istorice ale companiei, în prezent eşalonate la plată.
La finalul anului trecut, salariile poştaşilor au fost majorate şi a fost demarată implementarea unui sistem de monitorizare GPS pe întreaga flotă auto a Poştei Române.
Investiţii de 55 de milioane de lei în 2015
Pentru acest an, compania a anunţat un amplu program de investiţii, de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua şi în 2016, potrivit directorului general al companiei.
Alexandru Petrescu este director general al Poştei Române şi membru al Consiliului de Administraţie al companiei. Totodată, este membru al Consiliului de Administraţie al Poştei Române Broker de Asigurare (PRBA) şi exercită funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR Călători SA, ca urmare a unui proces de selecţie desfăşurat de PriceWaterhouseCoopers.
El are dublă cetăţenie, română şi britanică, fiind absolvent al University of Wales, Marea Britanie. xperienţa profesională a lui Petrescu este în servicii financiare, business development şi management strategic, comunicaţii şi politici tarifare, cu accent pe protecţia consumatorului, asigurarea serviciului universal şi încurajarea concurenţei.
Totodată, are experienţă în gestionarea programelor internaţionale, inclusiv de finanţare, al cadrului de reglementare în sectorul comunicaţiilor, în extinderea comunicaţiilor online şi a serviciilor financiare operate pe platforme şi tehnologii mobile.
Potrivit Agerpres, Alexandru Petrescu lucrează la Poşta Română din 2012, iniţial în funcţia de director executiv şi, începând din iunie 2014, ca director general al companiei.
Compania de jocuri Ubisoft anunţă costruirea unui parc tematic uriaş în Malaezia
Compania franceză producătoare de jocuri Ubisoft a anunţat luni că va amenaja în capitala Malaeziei, Kuala Lumpur, un parc tematic pentru împătimiţii jocurilor video, care se va deschide în 2020, scrie variety.com, potrivit Agerpres.
'Vom crea un spaţiu unde fiecare invitat este un jucător, fiecare călătorie este un teren de joacă şi fiecare vizită este un joc', a declarat luni Jean de Riviers, vicepreşedinte al Ubisoft Motion Pictures.
'Încercăm să creăm o poveste care debutează la începutul fiecărei vizite, se desfăşoară pe toată durata vizitei şi continuă şi după încheierea vizitei', a adăugat Jean de Riviers, subliniind că acest proiect, care se va întinde pe o suprafaţă de peste 10.000 metri pătraţi, 'nu este despre tehnologie, ci despre felul în care tehnologia sprijină povestea'.
Ubisoft a realizat în 2014 în colaborare cu Futurescope Franţa un parc tematic ce propunea o incursiune 3D având la bază jocul 'Raving Rabbits: Travel in Time'.
În 2016 va avea premiera pe marile ecrane o ecranizare după cel mai cunoscut joc al companiei Ubisoft, 'Assasin's Creed', cu Michael Fassbender şi Marion Cotillard, în regia lui Justin Kurzel.
http://www.economica.net/
43 de vinuri autohtone de top, selectate pentru Cartea Vinurilor din România
43 de vinuri de top de la 16 producători autohtoni au fost selectate pentru a fi incluse în ghidul „The Wine Book of Romania”, primul proiect care reunește vinurile din zonele viticole ale României și Republicii Moldova. Toate cele 16 companii vinicole moldovenești participante în concurs au primit calificative maxime din partea unui juriu format din 8 experți internaționali, întrunit la Cund, jud. Mureș, între 26-27 august 215.
În cadrul celei mai ample evaluări de vinuri din regiune au fost degustate și apreciate circa 250 de probe din cele două țări. Dintre cele 46 de vinuri produse de companiile din Moldova, preselectate pentru a participa la evaluare, juriul internațional a ales 43, care vor apărea în volumul „The Wine Book of Romania”, la începutul anului viitor. Alături de cele mai bune vinuri românești, cartea va prezenta vinuri moldovenești produse de „Sălcuța”, „Vinăria din Vale”, „F’autor”, „Vinăria Poiana”, „Minis Terrios”, „Suvorov Vin”, „Chateau Vartely”, „Molda”, „Chi”, „Asconi”, „Carpe Diem”, „Crescendo”, „Purcari”, „Gitana”, „Et Cetera” și „Cricova”.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului: „Faptul că toate cele 16 companii de top din Moldova, care au participat la evaluare, vor intra în Cartea Vinurilor din România, demonstrează că strategia noastră, îndreptată spre sporirea calității vinurilor autohtone, dă rezultate remarcabile. Vinurile alese de către juriul internațional au un potențial enorm, iar volumul care le va populariza are capacitatea de a propulsa brandul național Vinul Moldovei spre noi piețe de desfacere.”
„The Wine Book of Romania” se află la prima ediție, proiectul fiind inițiat de Marinela Vasilica Ardelean, unul dintre cei mai cunoscuți și premiați specialiști în domeniul vinurilor, care în perioada aprilie-august 2015 a vizitat personal circa o sută de crame din România și Republica Moldova și a degustat aproape trei mii de vinuri, cu scopul de a selecta vinurile de top pentru evaluare.
Marinela Vasilica Ardelean, expert internațional în vinuri și inițiatoarea proiectului: „Am avut emoții pentru fiecare vin în parte, dorindu-mi ca toate să fie apreciate și evaluate cât mai bine. M-am bucurat că membrii juriului au înțeles importanța proiectului și, implicit, responsabilitatea lor în cadrul acestuia. Mai mult, o parte dintre ei își doresc să devină ambasadorii vinurilor noastre. Acest ghid îi va incuraja pe cei care produc vinuri de calitate și îi va inspira pe cei care își doresc să exceleze în viitor.”
În concurs au intrat vinuri din soiuri tradiționale, unice în lume, cultivate în România și Republica Moldova, cum ar fi Fetească Regală, Fetească Neagră, Rara Neagră, Negru de Drăgășani, Zghihară și Tămâioasă Românească, dar și vinuri din soiuri clasice internaționale, cele mai apreciate fiind Sauvignon Blanc, Chardonnay, Cabernet Sauvignon sau Merlot.
Juriul „The Wine Book of Romania” a fost format din 8 experți de talie mondială, 3 dintre care dețin înaltul titlu de Master of Wine: Caroline Gilby (Master of Wine - Marea Britanie), Rod Smith (Master of Wine - Franța), Luiz Alberto (Master of Wine - Brazilia). Alături de cei trei se află importanți experți din domeniu precum Paul Robert Blom (degustător internațional de vinuri - Olanda), Helmuth Koecher (Președintele Merano Wine Festival - Italia), Zoltan Szoverdfi-Szep (Președinte al ROvinHUd - România), Cosmin Grozea (degustător internațional de vinuri - România), Mi Yeun Hong (jurnalist și degustător internațional de vinuri - Coreea).
Pentru a asigura obiectivitatea maximă a juriului internațional, experților le-au fost dezvăluite doar anul vinurilor și originea soiurilor (autohton sau internațional), iar accesul producătorilor la locul în care s-a desfășurat jurizarea a fost strict interzis. În rezultatul degustării și deliberării, din cele 250 de vinuri evaluate, peste 15% au primit calificativul maxim de 5 stele, 36% au fost notate cu 4 și peste 37% au obținut 3 stele. 11 procente dintre vinurile degustate de juriu au fost excluse.
Caroline Gilby, Master of Wine din Marea Britanie: „Faptul că am refuzat anumite vinuri nu înseamnă că ele nu sunt vinuri de top, ci că în regiune trebuie cultivată această exigență a vinului de calitate. Vom trimite recomandările noastre personale producătorilor ale căror vinuri au fost excluse. Noi nu suntem aici să criticăm, ci să le oferim consultanță celor care au încredere că vinurile lor merită un loc în topul internațional.”
Vinurile de calitate din România și Republica Moldova au reușit să impresioneze membrii juriului internațional. Paul Robert Blom, degustător internațional cu peste 50 de ani de experiență în domeniul vinurilor, a apreciat zona noastră ca fiind “the new old world of wine” (noua lume veche a vinurilor), în timp ce Luiz Alberto, expert din SUA, a fost cucerit de personalitatea vinurilor obținute din soiuri autohtone.
Volumul bilingv (român-englez) „The Wine Book of Romania” va fi lansat în martie 2016 și va reprezenta un instrument complex de cunoaștere și clasificare a vinurilor de top din România și Moldova, atât pentru publicul larg, cât și pentru specialiști și importatori. Cartea vinurilor din regiune este destinată institutelor culturale, ambasadelor României și ale Republicii Moldova, dar și va fi reprezenta vinurile noastre la cele mai importante târguri și festivaluri internaționale.
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în domeniu.
Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.
Zilele sănătăţii la Moldexpo 8 - 11 septembrie 2015

PE SCURT DESPRE FORUL ŞTIINŢIFICO-PRACTIC „ZILELE SĂNĂTĂŢII LA MOLDEXPO-2015»
Compartimentul expoziţional va include:
• Expoziţia internaţională specializată de echipamente medicale, preparate farmaceutice şi stomatologie MOLDMEDIZIN&MOLDDENT, ediţia a XXI-a
• Conferinţe ştiinţifico-practice:
• „Aspectele farmacologice ale preparatelor utilizate în hipertensiunea arterială”;
• „Farmacia etică – prezent şi viitor”;
• „Actualităţi în implantologia orală”;
• „Managementul calității investigațiilor de laborator – viziuni moderne asupra problemei și căile de perfecționare”;
• „Contracepţia şi sănătatea reproductivă”;
• „Aspecte contemporane ale reabilitarii funcţionale complexe în diformaţiile coloanei vertebrale (scolioze, cifoze, lordoze) ”;
„Actualităţi în cardiologie”;
„Actualităţi în ftiziopneumologie”;
„Actualităţi în pediatrie”;
Programul „Un mod sănătos de viaţă”:
Prima zi: „Într-un corp sănătos o minte e sănătoasă”;
Ziua a doua: „Viaţa sănătoasă este alegerea mea conştientă”;
Ziua a treea: „Fie ca hrana să-ţi fie medicament…- Alimentaţia sănătoasă”;
Ziua a patra: „Societatea sănătoasă începe cu o FAMILIE sănătoasă”.
Organizator: CIE Moldexpo SA
Support oficial:
- Ministerul Sănătăţii al Republicii Moldova
- Asociaţiile profesionale ale medicilor din Republica Moldova
Program: 8 – 11 septembrie
Inaugurare oficială: 8 septembrie, ora 11.00,
pavilional central
Spaţiu expoziţional: 2200 м.p.
Participanţi: circa 100
Ţări participante: Moldova, Belarus, Ucraina, Rusia,
România, Pakistan
Locul desfăşurării: CIE „Moldexpo» S.А.
Pavilioanele: central, № 2, 3, spaţiile exterioare.
MOLDMEDIZIN&MOLDDENT este cel mai mare eveniment medical al anului în ţară, o platformă internațională de prestigiu, unde se discută prioritățile de dezvoltare a ocrotirii sănătăţii, aspectele legate de activitatea profesională a medicilor, dotarea clinicilor şi spitalelor cu echipament modern. Expoziția îi reunește pe cei mai importanţi producători şi distribuitori de medicamente, echipamente şi instrumente medicale şi stomatologice, precum și medici, farmaciști, reprezentanți ai comunității de afaceri din Moldova și alte țări.
Programul de afaceri are menire practică și este orientat spre a familiariza managerii din domeniul ocrotirii sănătăţii, medicii practicieni cu cele mai performante echipamente, metode și tehnologii moderne de prevenire și tratare a bolilor.
MOLDMEDIZIN & MOLDDENT-2015, care de 21 de ani prezintă cele mai frumoase realizări ale medicinei autohtone şi străine, și în acest va an include programul "Un stil sănătos de viață", conceput pentru a promova sănătatea, viaţa activă şi armonioasă.
EXPOZIŢIA
Spaţiul unic informativ şi expoziţional al evenimentului va contribui cu siguranță la promovarea și punerea în aplicare a tehnologiilor inovative în medicina practică. Circa 60 de companii din Moldova, Belarus, Pakistan, Rusia, România și Ucraina îşi vor prezenta produsele și serviciile.
Denumirile secţiunilor tematice demonstrează amploarea expoziţiei: „Preparate farmaceutice”, „Echipamente medicale şi de diagnosticare”; „Stomatologie”; „Sănătatea mamei şi copilului”; „Mijloace de curăţenie şi igienă”; „Mijloace de prim ajutor”; „Centre medicale”, „Medicina estetică şi regenerativă” etc.
Cele mai noi preparate farmaceutice vor fi prezentate de producători cu renume, printre care compania moldo-americană VITAPHARM-Com, producătorii din Ucraina - ЛЕКХИМ, compania farmaceutică ЗДОРОВЬЕ şi Uzina Experimentală ГНЦЛС; din Belarus - Uzina de preparate medicale din Borisov, compania Белмедпрепараты; din Rusia – compania НИАРМЕДИК ПЛЮС, Compania de administrare Альянс СПБ. Preparatele unor importante companii farmaceutice internaţionale vor fi ofertate de Reprezentanţele în Moldova GEDEON RICHTER, BERLIN-CHEMIE, reţelele naţionale de farmacii HIPPOCRATES, PROSANITAS FARM etc.
Compartimentul stomatologie va fi format din cele mai noi echipamente, instrumente şi produse stomatologice, consumabile, implanturi, tehnici de implantare etc., prezentate de companiile CARACAŞ-DENTAL, VITASISTEM, DINA-MEDICA, DENTIUM-COM, 3D CEPH, INTELIDENT, ALEX-IOV-DENT, AMER INTERNATIONAL ş.a.
Echipamentele medicale de ultimă oră, de cea mai diversă destinaţie, accesorii şi consumabile pentru centrele ştiinţifico-practice, spitale vor fi expuse la standurile companiilor BECOR, DELTA – MEDICA, DUTCHMED-M, ITBM ENTERPRISES (Pakistan) ect.
Nu vor lipsi din oferă nici produse igienice, articole de uz medical; îmbrăcăminte pentru personalul medical şi altele.
Un compartiment aparte va fi dedicat instituţiilor Ministerului Sănătăţii al Republicii Moldova – spitale, centre medicale, institute specializate, Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu", care vor prezenta programele naționale care vizează ocrotirea sănătății, profilaxia și tratamentul maladiilor.
Programul conex
Comunitatea medicală din Moldova va beneficia de un program consistent de conferinţe ştiinţifico-practice, în cadrul cărora vor fi puse în discuţie aspecte actuale din ftiziopulmunologie, cardiologie, recuperare medicală, implantologie, medicina de laborator, pediatrie, sănătate reproductivă etc. Vor fi discutate aspecte de folosire a medicamentelor în hipertensiune arterială, precum și probleme de etică farmaceutică.
Programul „Un mod sănătos de viaţă”
Vizitatorii vor participa la un program interesant și variat de evenimente, repartizat pe 4 zile tematice. Evenimentele din prima zi vor fi dedicate activităţii fizice şi sportului, se va discuta despre condițiile de bază pentru trecerea la un stil sănătos de viață. A doua zi a programului se bazează pe activități motivaționale și informative, care contribuie la înțelegerea necesității de a schimba obiceiurile pentru a avea o viaţa sănătoasă şi fericită. Activitățile zilei a treia sunt dedicate în întregime alimentaţiei sănătoase. În ultima zi programul se va axa pe sănătatea familiei.
Toate zilele expoziției vizitatorii vor avea posibilitatea de a obține consultaţii utile și recomandări oferite de medici specialişti - medici de familie, pediatri, ortopezi, cardiologi, ginecologi.
O atenţie sporită va fi acordată aspectelor dezvoltării psihologice şi fiziologice a adolescenţilor, riscurilor consumului de droguri, promovării unei atitudini responsbile faţă de propria sănătate etc. prin intermediul prelegerilor, consultaţiilor, expoziţiilor, flash-moburilor etc., care vor fi partea componentă a programului „Un mod sănătos de viaţă”.
La realizarea programului Un mod sănătos de viaţă vor participa activ Centrul Naţional de Sănătate Publică, Centrul de Sănătate Publică din mun. Chişinău, Spitalul Clinic municipal „Sfântul Arhanghel Mihail”, Spitalul Clinic municipal pentru copii V.Ignatenco, Centrul de Sănătate Prietenos Tinerilor NEOVITA, Institutul Mamei și Copilului, Centrul de Sănătate a Reproducerii și Genetică Medicală etc.
***
Situat în punctul de intersecție a intereselor diferitor specialişti, MoldMedizin & MoldDent oferă oportunități ample de comunicare directă și schimb de experiență în aplicarea unor metode avansate de diagnostic, tratament, prevenire și informare.
Programul științifico-practic și programul de evenimente "Un stil sănătos de viaţă" este disponibil online pe: www.moldmedizin.moldexpo.md
Carieră în vânzarea cosmeticelor în Londra pentru cetățenii români. Salariu de 1.500 euro pe lună
Compania Sakare Cosmetics & Skin Care angajează cinci consilieri de vânzări pentru produse cosmetice care să lucreze în magazinele din centrul Londrei.
Venitul minim garantat pentru primele șase luni este de 800 lire sterline sau comision din vânzări între 15 și 30%, una dintre cele două modalități de plată, în functie de cea care este mai mare. După șase luni, plata va fi reprezentată de comisionul de 15-30%, în funcție de vânzări. Plata se va face la fiecare două săptămâni, potrivit anunțului de recrutare postat pe site-ul eJobs.ro.
Transportul până la Londra este asigurat de compania Sakare. De asemenea, compania asigură și cazarea angajaților câte două persoane în cameră în apartamente cu TV, calculatoare cu acces la internet. Costul chiriei și al utilităților este de 12 lire sterline pe zi, sumă care se reține din salariu.
Sunt așteptate să-și trimită CV-urile persoanele care au experiență în promoții, vânzări sau servicii de înfrumusețare, precum și cele aflate la început de drum și care își doresc o carieră în străinătate. Candidatul ideal este o persoană perseverentă, cu o personalitate dinamică și cu bune abilități de comunicare și care cunoaște limba engleză la un nivel conversațional.
Află AICI mai multe detalii despre acest job la Londra.
Sursă: capital.ro
Cum se îmbracă “Miss Brazilia” și vedetele de pe covorul roșu?

Tânărul designer Olga Blanc, la vârsta ei de 27 de ani, știe acest seceret. Cunoștințele ei despre modă pot fi observate după popularitatea ei – hainele sub brandul O’Blanc se vând în șapte țări. Marca ei este purtată de unele vedete, ce defileză pe covorul roșu. Asta, deși brandul a ieșit pe piață cu doi ani în urmă.
La data de 20 iunie 2013, în timp ce își sărbătorea ziua de naștere, Olga a organizat prima expoziție de rochii de seară “haute couture”. Până și aceasta a fost neobișnuită, desfășurându-se pe acoperișul Centrului Comercial Sun City. Tot atunci ea a aflat de câștigul ei la concursul online pentru tinerii designer în SUA, unde premiul cel mare a fost călătoria în Las Vegas la săptămâna modei. De acolo a și pornit totul.
Lucrurile avea să decurgă altfel, dacă Olga continua să lucreze în calitate de designer și co-fondator pentru un alt proiect de afaceri, sub un alt nume. Partenerii, însă, s-au sfădit, ceea ce a dus la ruinarea afacerii. Drept rezultat, Olga Blanc a primit un “show-room” pe strada Șciusev. Tot acolo s-au angajat încă trei lucrători ai firmei distruse. După ce a împrumutat ceva bani de la cunoscuți, Olga și-a creat propria ei colecție, care i-a schimbat viața. Mai mult decât atât, Olga nu și-a făcut studiile în design, ci a absolvit facultatea de PR. Însă viața artistei a fost mereu legată de rochii frumoase și concerte, ea participând la la concursuri de balet sportiv în cadrul clubului Codreanca.
“Crearea noilor articole vestimentare era o parte din viața mea, - își aduce aminte Olga. – La 15 ani am început să-mi croiesc costume. Din banii mei cumpăram țesături și le dădeam spre modelare atelierelor de croitorie. După, împreună cu mama, mai adăugam mărgele și pietre. Cu timpul, am început să-mi alcătuiesc hainele, pe care le coseam la o vecină. În momentul în care m-am înscris la lecții suplimentare de croitorie, știam deja totul. Facultatea, însă, mi-am ales să fie PR-ul: îmi doream să mă ocup de organizarea evenimentelor. Asta și presupune PR-ul – oferirea corectă publicului a invențiilor tale. Așa am aflat cum să-mi vând producția”.
Articolele vestimentare de la O’Blanc, prezentate în anul 2013 în SUA, Las Vegas, au avut parte de succes. Expunerea lor publicului larg a fost programată în ultima zi, când a avut loc prezentarea colecțiilor haute couture. Mai mult decât atât, Olga încheia evenimentul. Americanii au rămas uimiți de faptul că hainele erau cusute manual, în ele fiind prezente ghipura, mărgele și pietrele Swarovski. Puțini designeri își pot permite o astfel de eleganță. Drept rezultat, dintre cele 20 de rochii de la expoziție, doar 4 au ajuns înapoi în Moldova. Patru au rămas în calitate de modele în show-room-ul din New York, restul au fost procurate de oaspeții din Las Vegas și New York. Tânărul designer a mai fost invitată la o altă expoziție în luna decembrie.
“A doua oară am găsit un agent, care după ne reprezenta în SUA. Au mai fost și alte colaborări, care, însă, s-au soldat cu eșec, - a recunoscut designerul. – Agentul nostru ne caută clienți. Așa, în prezent, patru buticuri din SUA ne coamndă colecțiile. Pe reprezentantul nostru actual l-am găsit din accident. Dar sunt convinsă că avea să găsesc fără mari dificultăți și o altă soluție. Îmi doream mult această realizare și eram gata să stau luni întregi în fața calculatorului pentru a face rost de un agent.
Tot în SUA colaborăm pentru un an și jumătate cu agenția de PR din Los Angeles, care se ocupă de propulsarea brandului nostru. Prin ea, rochiile noastre au fost publicate în reviste și cataloage de modă, fiind după purtate de vedete la mai multe evenimente. Aproximativ 10 rochii au ajuns pe covorul roșu din Hollywood. Vedetele de top au contacte cu cele mai recunoscute case de modă, iar cele mai modeste pot să vă îmbrace rochia fără să mai plătească pentru ea”.
Drept exemplu poate servi actrița și jurnalista Nancy O’Dell, care face interviuri cu vedete la Emmy Awards, Grammy și Oscar. Ea poate fi observată pe pozele făcute cu Julia Roberts și DiCaprio în rochii de la O’Blanc.
Olga afirmă, că unele comenzi apar de la sine, datorită site-ului și paginei de Facebook. Clienții îi observă succesele. La fel, pe internet pot fi vizualizate videourile de la prezentările rochiilor O’Blanc. De exemplu, una din ele a avut loc la Muzeul național de istorie – una dintre cele mai frumoase clădiri ale Chișinăului. Rochiile ei au fost expuse în trei săli. Toate acestea au fost completate de defileul în cadrul luxul regal, la participare a modelelor Nadejda Savcova și Irina Sheik (locuiesc în New York) și Danielle Babb din Los-Angeles. Faptul dat este destul de impresionant.
Știind particularitățile reclamei, Olga își propulsează profesional brandul pe piață. Ea consideră că totul ce a fost făcut, este destul de util. În momentul în care se dezvoltă brandul, apar și respectul și încrederea. Oamenii de afaceri înețeleg că firma nu are cum să falimenteze și propun colaborări. Pentru moment, colecțiile O’Blanc sunt comercializare în SUA, Emiratele Arabe Unite, Rusia, Kazahstan, România și Brazilia. Anume în Brazilia a fost deschis primul butic O’Blanc. Proprietarii acestuia au participat la licitația de a folosi hainele moldovenești la concursul “Miss Brazilia”. Inițiativa le-a adus succes, deși, în majoritatea cazurilor, organizatorii preferă articole vestimentare locale. La concurs au participat 37 de fete. Rochii, în schimb, au fost mai multe. În plus, cele cinci finaliste de la “Miss Brazilia” au vizitat recent Moldova, unde au fost încadrate într-o sesiune foto pentru catalogul O’Blanc.
Unul din clienții lui Olga este Katharine. Rochiile designerului urmează să fie prezente la concursul “Miss World” (care va avea loc în decembrie, în China). În afară de rochia de final, Olga gătește 30 de modele – pentru fiecare zi pe parcursul lunii. Chiar și la repetiții, ea este obligată să poarte hainele designerului nostru. Pentru prima oară în istorie, un designer va oferi rochii pentru două țări. Totuși, “Miss Moldova” are mai puține articole – sunt zile, în care aceasta are dreptul de a-și purta garderoba personală. Apropo, Olga le îmbrăca pe fete finaliste de la “Miss Moldova” doi ani la rând. În total – 20 de rochii.
În prezent, în atelierul O’Blanc lucrează 30 de persoane. Firma se completa cu câte o mașină de cusut și, respectiv, cu încă un croitor. De patru ori ea își schimba locația. În afară de rochiile de seara haute couture, Olga a lansat colecțiile pret-a-porter și rochiile de nuntă. Timp de un an apar câte două colecții pentru fiecare linie de articole.
Designerul alege individual țesăturile pentru pret-a-porter, pe care după le comandă în Italia. Pe fiecare poate fi observat micul logo O’Blanc. Din cauza unei cereri ridicate, au apărut și rochiile de nuntă. Această colecție se vinde doar în Moldova.
Prețul unei rochii de seară de la Olga Blanc este de la 200 euro pentru Moldova. Peste hotare ele sunt de câteva ori mai scumpe. Cele mai costisitoare sunt în SUA – de la 3 mii dolari. Țesăturile pentru acestea sunt achiziționate în Italia și EAU. În Moldova, fiecare rochie este unică, ceea ce nu putem spune despre piețele internaționale. Din această cauză, Olga are nevoie de cantități mari de țesături pentru comenzi imprevizibile. Apar după și materiile prime neutilizate. Proprietarul, însă, consideră că e mai bine să ai surplus de țesături, decât să nu realizezi o comandă.
“90% din venit este investit în dezvoltarea firmei - materiale, publicitate, stil, etc., - povestește Olga. – Cred că e mai bine să faci un lucru bine, decât să nu-l faci deloc. Desigur, ne-a costat mult să aducem modelul din Los Angeles. Dar dacă nu o găseam, Dvs. nu mă mai întrebați despre aceasta. Și nimeni din Brazilia nu avea să mă contacteze. Astfel, rochiile mele nu aveau să fie comandate pentru concursul “Miss Brazilia”. Așa, dacă îți creezi un nivel de performanță, poți să te aștepți și la o cerere corespunzătoare. Unele persoane ne-au contactat din cauza faptului că au văzut rochiile noastre în Harper’s Bazaar. În momentul în care avem parte de comenzi din străinătate, putem să ne permitem și mai multe cheltuieli. Mai mult decât atât, o parte din resurse se duce pentru obținerea comenzilor interesante. Eu, însă, puteam între timp să-mi procur o mașină. Dar mi-am ales calea de dezvoltare. Pentru mine succesul este efemer, așa că pledez pentru rezultate pozitive. Îmi doresc ca brandul O’Blanc să ajungă a fi recunoscut pe plan mondial. Pentru moment, nu îmi văd succesele, acestea se regăsesc în altceva”.
Olga a căpătat încrederea în forțele proprii după ce a câștigat câteva concursuri naționale, europene și mondiale de balet sportiv în cadrul programului “formation”. Astfel, ea nu este obișnuită cu eșecuri. În septembrie Olga Blanc planifică să organizeze încă un defileu pentru noua ei colecție.
Pe poze:
Miss Brazilia. În partea dreaptă - Olga Blanc
Nancy O'Dell în rochie de la O'Blanc împreună cu Julia Roberts
Articol pregătit de MyBusiness.md


