Mica Italie din centrul Chișinăului: Amarcord
În fiecare oraș, care se respectă, există o proprie „mică Italie”. O regiune similară se formează și în centrul capitalei noastre, în perimetrul străzilor București, Armeană, Veronica Micle și Vasile Alecsandri.
Conform datelor pentru 1 ianuarie 2015, în acest raion se găsesc următoarele întreprinderi cu capital italian: restaurantul „Carmelo” (combinat cu magazinul de produse importate din Italia) – un adevărat „veteran” al regiunii; cafeneaua-restaurant „Amarcord”; magazinul de mobilă italiană „Villa Nova” („Spirito Italiano”); pizzeria „Pepe Pizza Risto Pub”; pizzeria „Mikelangelo”; magazinul de firmă, moldovenesc, specializat în producția de mozzarella, ricotta și alte brânzeturi tradiționale italiene, compania „Fattoria Italiana”.
Iar ca și „suburbie” a „micii Italii” poate fi considerată cafeneaua „La Dolce Italia Gelanteria”, amplasată pe strada Vlaicu Pîrcălab. Dat fiind faptul că multe restaurante cu bucătărie italiană din Chișinău procură înghețata din acest loc.
La fel ca și în cazul fiecărei enclave urbane, în „mica Italie” au loc schimbări regulate: se schimbă proprietarii și profilurile localurilor, se deschid localuri noi, altele se închid.
Timp de un an și jumătate, în care MyBusiness.md urmărea viața colțișorului frumoasei țări sudice, amplasat în Chișinău, aici s-a deschis și s-a închis pizzeria „Mikelangelo”. În clădirea ei se pregătește pentru deschidere pizzeria „Retrogusto”. „Fattoria Italiană” și-a transmis magazinul la „Carmelo” și, acum, în locul mozzarellei moldovenești aici este comercializata Mozzarella di Bufala italiană și alte produse autentice.
Noi am povestit deja despre „Pepe Pizza Risto Pub” și „Fattoria Italiana”. Iar astăzi am dori să facem referire la activitatea marelui Federico Fellini.
Caffe Ristorante „Amarcord” a fost deschisă de către antreprenorul italian Giuliano Valter Casella, în luna mai a anului trecut.
„Soțul meu este pasionat de filmele lui Federico Fellini, în mod special îi place „Amarcord”, - spune coproprietara localului, Doina Ceochina. – „Amarcord” reprezintă o variație a frazei italiene „mi ricordo”, ceea ce înseamnă „îmi amintesc”, pronunțată cu dialectul care se întâlnește în Rumini, orășelul stațiune, unde a crescut Fellini. La fel ca și eroul principal al acestei capodopere, Giuliano Valter își amintește de copilăria și adolescența sa, atunci când vizionează acest film. Pelicula a fost lansată în anul 1973 și, în pofida faptului că nu a selectat actori profesioniști pentru distribuția rolurilor, în anul 1975 a primit premiul „Oscar” pentru cel mai bun film străin”.
„Un alt argument important, în favoarea acestei denumiri, - continuă Doina, - este faptul că eu m-am născut în anul apariției filmului. De aceea, inițial, Giuliano Valter mi-a propus să ne uităm împreună la film, iar după aceea m-a întrebat dacă aș fi de acord să numim astfel afacerea noastră de familie”.
Statusul localului este de restaurant-cafenea. De aceea, în meniu lipsește pizza, proprietarii localului consideră că pizzeria este un format diferit. În schimb, aici sunt numeroase mâncăruri din carne, pește și fructe de mare, preparate după rețetele italiene; Risotto „Amarcord” și sandwich-uri (panini) pentru nativi din orice regiune a Italiei: Romano, Parma, Calabrese, Napoli, Italiano.
Desigur, pereții localului sunt decorați cu secvențe din renumitul film. În plus, aici poate fi găsită o parte din colecția vinicolă a domnului Casella (un timp îndelungat el era proprietarul unei crame din Italia).
„Oricare dintre aceste sticle costă mai mult de 100 de euro, - spune Doina Ceochina și explică. – Toate aceste vinuri nu sunt destinate comercializării, în acest sens, am și amplasat pe masă o inscripție specială”.
Muzica din restaurant este corespunzătoare: Celentano, Matia, Al Bano și Romina, Toto Cutugno ș.a.
Mi-aș dori ca cineva dintre compatrioții noștri, împrăștiați prin toată lumea, să deschidă undeva în Roma, Moscova, București sau New York un local, de exemplu, „O şatră urcă la cer". În care să răsune valsurile lui Doga, cântecele lui Suruceanu și, desigur, „Hai la hora din Moldova!” (Nelly Ciobanu).
Articol pregătit de MyBusiness.md
Programul de pregătire şi perfecţionare a managerilor de la întreprinderile din diferite sectoare ale economiei Republicii Moldova
Centrul de Formare Antreprenorială din cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova invită managerii de la întreprinderile autohtone să participe la Programul de pregătire şi perfecţionare a managerilor de la întreprinderile din diferite sectoare ale economiei Republicii Moldova.
Programul cu genericul «Fit for Partnership» se desfăşoară în baza „Declaraţiei comune de intenţie între Ministerul Economiei al Republicii Moldova şi Ministerul Federal al Economiei şi Energiei al Republicii Federale Germania privind continuarea colaborării în cadrul pregătirii şi perfecţionării managerilor de la întreprinderile din diferite sectoare ale economiei Republicii Moldova”, semnată de către Ministrul Economiei al RM şi Ministrul Federal al Economiei şi Energiei al Germaniei la data de 15 octombrie 2014, la Berlin.
Scopul Programului: posibilitatea de a cunoaşte piaţa germană, a stabili legături de afaceri cu firme germane şi a edifica parteneriate pe termen lung, fiind un instrument de promovare în domeniul comerţului extern.
Grupul ţintă: top și middle manageri de la companiile moldovenești din orice domeniu al economiei naționale.
Programul prevede un stagiu de o lună de zile în Germania, activitatea desfăşurîndu-se pe 3 domenii:
Traininguri de Management: competenţele individuale de management sunt dezvoltate prin traininguri adaptate la necesităţile participanţilor;
Vizite la întreprinderi: discuţiile de specialitate, ce au loc la întreprinderi contribuie la cunoaşterea unor exemple de bune practici din Germania;
Vizite individuale de afaceri: accesul la piaţa germană este facilitat prin contacte directe de afaceri.
Fiecare participant beneficiază de asigurare, cazare, alimentare (dejun şi prânz), transport intern și primește bursă de 15 euro/zi (circa 400 euro). Costurile în Germania sunt finanțate de Ministerul Economiei şi Energiei al Republicii Federative Germania.
Un program de traininguri de 64 ore este organizat înainte de stagiu, pentru a asigura o bună pregătire către plecarea în Germania.
Selectarea participanţilor se face de către o comisie de experti germani, în baza interviului. Formularele de aplicare sunt completate on-line.
Premise obligatorii pentru selectarea candidaţilor sunt:
poziţie de manager la întreprindere,
studii superioare,
experienţă de muncă de minimum 3 ani,
vârsta cuprinsă între 25 şi 40 ani,
cunoașterea limbii engleze,
interese comerciale bine determinate pentru Germania.
Pentru anul 2016, sunt posibile următoarele opţiuni/grupe:
Universală, limba de lucru – engleza,
Specializată în eficienţa energetică, internaţională, limba de lucru – rusa sau engleza.
Specializată în agricultură, internaţională, limba de lucru — rusa.
Informaţii suplimentare despre Program pot fi găsite şi pe portalurile www.managerprogramm.de sau http://managerprogramm.de
Programul a început în anul 2009 și pînă la moment peste 200 de manageri de la compianiile moldovenești și-au petrecut stagiul la unul din cele mai bune Centre de instruire din Germania, au vzitat întreprinderi notorii și, ceea ce este cel mai important, au stabilit și dezvoltă acum relații durabile de colaborare cu parteneri germani.
In anul 2010, un grup de absolvenți ai Programului au manifestat inițiativa și au creat Asociația absolvenților, înregistrînd-o ca Invent-Moldova.
Republica Moldova este una din 17 ţări, unde acest Program se desfăşoară. Printre acestea se numără Federaţia Rusă, Ucraina, Belarus, Kazahstan, China, India, Mongolia şi, mai nou, Egipt, Tunisia şi Mexic. Folosiţi această şansă, pentru a Vă dezvolta personal şi a asigura succesul afacerii Dvs!
Sursă: monitorul.fisc.md
Cum ești furat la cântar în hipermarketuri
Un tânăr din Constanța a făcut o demonstrație cu o lămâie într-un magazin Kaufland, arătând că se fură la cântar și în marile hipermarketuri, nu doar în piețe, scrie b1.ro.
Angajaţii acestui hipermarket s-au gândit să acopere fiecare cântar din magazin cu o bucată de plastic, material care face ca legumele şi fructele cântărite să fie mai grele cu peste 100 de grame.
Imaginile au fost surprinse la hipermarketul Kaufland din Constanţa.
Diferența care a ieșit la cântar, deşi la prima vedere nu pare mare, cumulată cu fiecare produs cumpărat atârnă greu la bonul de cumpărături.
Sursă: b1.ro
Tradiţiile vinicole – motiv de atracţie a turiştilor în Moldova

Beciurile subterane, sărbătoarea „Ziua Naţională a Vinului”, peştera „Emil Racoviţă” şi monumentele istorice, sunt doar câteva motive pentru care turiştii străini ar trebui să ne viziteze ţara. Într-un articol pe lifehacker.ru, fotograful liber profesionist şi colaboratorul a mai multe instituţii media pe subiecte de călătorie, Dmitrii Gorciacov a notat 10 raţionamente pentru care Moldova este o destinaţie reuşită de vacanţă. Autorul găseşte ţara noastră drept una din cele mai atractive și, în același timp neobişnuite state care merită vizitate – „un fel de terra incognita a Europei moderne”.
Dmitrii Gorciacov recomandă turiştilor să meargă într-o excursie în beciurile subterane ale Moldovei, întrucât „este un adevărat oraș subteran, ale cărui străzi sunt numite după vinuri renumite şi sunt organizate tururi ghidate cu vehicule speciale. (…) Frumusețea și dimensiunea galeriilor subterane îi farmecă chiar şi pe cei mai experimentaţi turişti, mai ales că aici au loc şi degustări”.
Autorul articolului s-a lăsat cucerit şi de tradiţiile istorice ale Vinului Moldovei, menţionând că „vinul este simbolul național al Republicii Moldova, sângele, sufletul și produsul strategic cheie. Aici, pe orice bucată de teren creşte viţa de vie (…), iar fiecare cetăţean este cunoscător de vinuri”.
Talentatul fotograf îndeamnă turiştii să ne viziteze ţara şi cu ocazia sărbătorii „Ziua Naţională a Vinului”, eveniment remarcat de el pentru diversitatea de expoziţii specializate, concursuri, excursii şi degustări de vin.
În acest an „Ziua Naţională a Vinului” se va desfăşura în zilele de 3 şi 4 octombrie în Piaţa Marii Adunări Naţionale. Sub brandul unic de ţară „Vinul Moldovei. O Legendă Vie”, cea de-a 14-a ediţie a evenimentului va întruni reprezentanți ai sectorului vitivinicol şi oaspeții din țară și de peste hotare.
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în domeniu.
Printre obiectivele ONVV de bază se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”.
Ce finanţează românii pe platformele de crowdfunding
Proiectele şi cauzele înscrise de românii cu iniţiativă Sprijina.ro, una dintrele cele mai noi platforme de crowdfunding de pe piaţa locală, lansată la mijlocul lunii iulie, au strâns, până în prezent, fonduri de peste 17.000 euro. Printre cele mai populare cauze care îşi caută, în continuare, sprijin pe platforma românească de crowdfunding se numără şi un lung metraj, care abordează în premieră terorile din închisoarea comunistă de la Piteşti, cu Ion Caramitru în rolul pricipal.
Potrivit reprezentanţilor platformei de strângere de fonduri şi promovare a autenticităţii româneşti, cauze din arii diverse, de la educaţie, la sport, antreprenoriat, cultură sau CSR şi-au căutat susţinători şi donatori pe Sprijina.ro. Suma totală generată de donaţiile pe platformă în mai puţin de o lună se ridică la peste 17.000 euro, în timp ce cauzele înscrise pe platformă au fost vizualizate de peste 50.000 de persoane.
În prezent, platforma numără 20 cauze active, peste 600 de utilizatori, din care 31 sunt ONG-uri, şi circa 310 de donaţii realizate. Valoarea medie a donaţiei de pe Sprijina.ro se ridică la 245 lei.
Cea mai populară cauză de pe Sprijina.ro, activă până pe 21 august, este filmul ” Herman - Omul din spatele terorii”, lung metraj românesc, cu Ion Caramitru în rolul principal, care abordează controversatul experiment din închisoarea Piteşti, în anii 1942-1954, din perspectiva torţionarului. Aceasta a atras fonduri de peste 23.000 lei în circa 4 săptămâni şi a fost vizualizată pe platformă de peste 13.000 de persoane.
”Am lansat Sprijina.ro în mai puţin de o lună, şi, având în vedere rezultatele obţinute în intervalul acesta, putem spune că sunt peste aşteptări. Poate cel mai bun termen de comparaţie, sau criteriu de evaluare, este un proiect foarte popular, care a reuşit să obţină pe această platformă, în doar 3 săptămâni, mai multe fonduri decât ce a atras în 2 luni pe o platformă internaţională. Acesta este marele nostru avantaj. Suntem un produs românesc, care se adresează proiectelor locale, în spiritul valorilor şi al apartenenţei româneşti”, a declarat Remus Pakei, Project Manager Sprijina.ro.
Sprijina.ro acoperă, în prezent, 28 de categorii de cauze/proiecte, de la antreprenoriat, la educaţie, cultură, sport, mediu sau călătorii. Platforma este dedicată atât iniţiatorilor cauzelor, care beneficiază de consultanţa şi know how-ul echipei Sprijina.ro în construirea, publicarea şi promovarea proiectului, cât şi celor care doresc să susţină financiar şi moral cauzele sau proiectele de interes.
Un milion de dolari într-o platformă de creare de website-uri
uCoz, una dintre cele mai mari platforme pentru crearea de website-uri gratuite din Europa Centrală şi de Est, lansată în urmă cu zece ani de antreprenorul rus Evgeny Kurt împreună cu alţi doi antreprenori din Ucraina, a investit 1 mil. dolari în dezvoltarea unei alte platforme care permite IMM-urilor şi start-up-urilor să îşi creeze website-uri fără a avea cunoştinţe de programare.
„Platforma uKit se adresează IMM-urilor şi startup-urilor care doresc un website optimizat pentru dispozitivele mobile, dar proprietarii acestora nu au timp suficient şi nu au nici cunoştinţe de limbajele de programare web. Suma investită a fost de aproximativ 1.000.000 de dolari, iar dezvoltarea a durat aproape un an şi jumătate. Investiţia a fost făcută din redirecţionarea profitului companiei“, a declarat pentru ZF Lucian Avădăni, directorul de dezvoltare al uKit.
Compania uCoz, evaluată în prezent la circa 10 milioane de dolari, a lansat încă din 2011 şi pe plan local platforma cu acelaşi nume - www.ucoz.ro -, care se adresează însă persoanelor care au cunoştinţe de programare web şi care vor să dezvolte website-uri de complexitate medie sau ridicată. Până în prezent s-au creat circa 7.000 de site-uri web în limba română prin intermediul uCoz, printre acestea numărându-se www.ochelari-pinhole.ro, www.fundatiasky.org sau www.e-dp.ro. La nivel mondial, platforma are peste 1,5 milioane de utilizatori.
Spre deosebire de uCoz, care le oferă utilizatorilor acces direct la limbajele web de tipul HTML/CSS, JavaScript şi PHP, platforma uKit nu oferă acces la limbajele web din spatele sistemului, aceasta fiind complet intuitivă, de tip „drag-n-drop“.
„Toate modificările pot fi efectuate doar din câteva clicuri - atât elementele site-ului cât şi textele din cadrul designurilor disponibile pot fi modificate cu uşurinţă, făra a fi scrisă vreo linie de cod. Într-un cuvânt, aceasta este o soluţie simplă şi accesibilă pentru toţi cei care au nevoie de un website optimizat pentru telefoane mobile şi tablete într-un timp scurt“, a explicat Avădăni.
Cumpania rusă ţinteşte să atragă în decursul acestui an circa 10.000 de utilizatori pentru platforma uKit, în condiţiile în care în prezent peste 80% din cele circa 400.000 de firme înregistrate şi active în România nu au un site web.
„Până la sfârşitul lui 2015, ne dorim să atragem cel puţin 10.000 de utilizatori din zona de IMM-uri, PFA-uri şi startup-uri din România, urmând ca până la finalul lui 2016, numărul acestora să ajungă la circa 30.000“, a menţionat Avădăni.
Utilizatorii uKit au acces gratuit timp de 14 zile la opţiunile platformei, iar apoi trebuie să se aboneze. Preţul unui abonament standard porneşte de la 16 lei pe lună.
„În cadrul acestui abonament se oferă acces şi la ECWID - o platformă avansată de comerţ electronic prin intermediul căreia utilizatorii pot vinde online până la 10 produse în mod gratuit“, a punctat el.
Persoanele cu experienţă în programare web pot folosi însă gratuit platforma uCoz pentru a crea site-uri web, forumuri sau magazine online. Veniturile uCoz provin din publicitate – bannerele publicitare afişate fără niciun cost pe site-urile web create prin intermediul platformei. Utilizatorii uCoz care nu vor însă să afişeze bannerele publicitare pe site-urile lor au posibilitatea de a plăti pentru eliminarea acestora.
În iulie curent, AGEPI a eliberat 63 de certificate de înregistrare a mărcilor comerciale, 69,8 la sută dintre care – pentru solicitanții naționali
Potrivit Agenției de stat a Protecției Intelectuale, în iulie curent, solicitanților naționali le-au fost eliberate 44 de certificate, iar străinilor – 19 certificate.
În același timp, la Agenție au fost depuse 436 de solicitări pentru înregistrarea mărcilor comerciale, 79,5 la sută dintre care de la persoane din afara țării. În total, în 1993-2014, în Moldova au fost înregistrate 26,56 mii de mărci comerciale dintre cele 109,2 mii de cereri depuse. Potrivit tarifelor în vigoare, cererea de înregistrare a unei mărci comerciale costă 40 de euro, expertiza mărcii comerciale individuale – 200 de euro, colective – 250 de euro (pentru o clasă de mărfuri sau servicii). Înregistrarea este valabilă timp de 10 ani din data depunerii cererii naţionale, iar costul certificatului de înregistrare este de 250 de euro pentru solicitanţi individuali şi de 500 pentru cei colectivi.//19.08.2015 – InfoMarket
Va fi anulată obligativitatea ștampilei pentru antreprenori
Guvernul a aprobat astăzi, 19 august 2015, pachetul de documente privind anularea obligativității ștampilei. Amendamentele propuse urmează să fie aprobate de către Parlament în cel mai scurt timp. Dacă acestea vor fi acceptate de legiuitori, atunci antreprenorii vor fi scutiți de necesitatea utilizării ștampilei, în cazul în care decid astfel. Costul unei ștampilei constituie 30% din costul total de 1424 lei pentru deschiderea unei afaceri și la moment, de facto, este parte din procedura de deschidere a afacerii, fiind imposibil ca antreprenorul să renunțe la ștampilă.
Inițiativa de anulare a ștampilei a fost lansată de Consiliul Economic al Prim-ministrului, care a oferit și asistența necesară în elaborarea proiectului de modificare a cadrului legislativ. La elaborarea proiectului aprobat astăzi au participat atât reprezentanți ai Ministerului Justiției, cât și reprezentanți ai mediului de afaceri.
În contextul dezvoltări tehnologiilor moderne, ștampila umedă aplicată pe un document nu mai garantează veridicitatea și securitatea actului și, în acest sens, devine un exercițiu rudimentar necesar de a fi înlocuit cu alte metode de identificare. Exemplul mai multor țări avansate (Marea Britanie, Austria, Finlanda, Olanda, Germania, Estonia, Georgia), demonstrează că excluderea obligativității procedurii de aplicare a ștampilei nu afectează negativ relațiile dintre antreprenori și instituțiile statului, ci doar elimină din procedeele birocratice și reduce costurile operaționale.
Anterior, în anul 2014 cu suportul Secretariatului Consiliului Economic al Prim-ministrului, prin eforturile conjugate ale Camerei Înregistrării de Stat, Inspectoratului Fiscal Principal de Stat, Casei Naționale de Asigurări Sociale, Companiei Naționale de Asigurări în Medicină și a Biroului Național de Statistică, procedura de deschidere a unei afaceri a fost simplificată prin instituirea ghișeului unic la Camera Înregistrării de Stat. Astfel, antreprenorii au fost scutiți de necesitatea de a vizita alte alte instituții în procesul deschiderii unei companii, fiind eliminate 4 din 5 vizite obligatorii. Pentru detalii CLICK AICI.
În ultimul clasament al Băncii Mondiale "Doing Business”, Republica Moldova s-a situat pe locul 35 din lume la capitolul „Deschiderea unei afaceri", din 189 economii comparate.
***
Consiliul Economic al Prim-ministrului Republicii Moldova promovează dialogul dintre sectorul public și privat cu scopul de a îmbunătăți mediul de afaceri, contribuind la dezvoltarea IMM-urilor și creșterea gradului de concurență pe piața autohtonă.
Consiliul își propune să înlăture constrângerile principale care stau în calea dezvoltării sectorului privat, să asigure un cadru de reglementare clar, funcțional, nediscriminatoriu și transparent, să îmbunătățească calitatea serviciilor publice pentru mediul de afaceri, să reducă birocrația și să minimizeze riscul corupției.
Consiliul Economic al Prim-ministrului a fost creat decembrie 2012, cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Activitatea instituției este susținută de către Secretariatul responsabil de promovarea si monitorizarea deciziilor luate de Consiliu.
Cramele Moldovei – atracția turiștilor din România
„10 vinuri și 7 crame recomandate. De ce să faci o excursie în Republica Moldova”, este titlul unui articol de pe platforma românească travelzoom.ro. Site-ul reprezintă un „jurnal de vacanță” în care se relatează istorii și experiențe de călătorie, sugestii culinare și sfaturi utile dedicate turiștilor care își doresc să petreacă o vacanță reușită.
Republica Moldova este recomandată ca o destinație accesibilă ce ar trebui vizitată, în luna septembrie, atunci când începe sezonul turismului viticol. „Cu un buget de 400-500 de euro, se pot vizita cele mai cunoscute vinării şi crame şi degusta vinuri moldoveneşti de toată isprava”, afirmă autorul articolului. Pentru turiștii din România, el a realizat un top al cramelor și vinurilor care nu ar trebui ratate pe durata excursiilor, cerând opinia oenologului Sergiu Gălușcă, președintele Școlii Vinului din Moldova.
Potrivit articolului, în topul cramelor ce merită vizitate se află Mileștii Mici – „deținătorul recordului Guiness pentru cea mai mare colecție de vinuri din lume”, precum și Combinatul de Vinuri Cricova – „un palat prezidenţial sub pământ, iar vinurile spumante produse prin metoda clasică sunt printre cele mai bune din lume, dacă luăm în calcul raportul preţ/calitate”. Poziția secundă în top este ocupată de Chateau Vartely ce impresionează prin „bucătăria și vinurile din categoria winemaker’s expert”, urmată de Vinăria
Asconi care a creat „un spaţiu de sat tradiţional, unde au fost angajaţi oameni simpli care pregătesc mâncare ca la bunica”. În top a fost menționată și Vinăria Purcari, fiind descrisă ca „legenda vinurilor din Moldova”. Tot aici regăsim și Vinăria Poiana care „impresionează frumuseţea codrilor şi oglinda lacurilor, ospitalitatea oamenilor”, precum și Castelul Mimi.
Turiștii români sunt invitați să nu rateze degustările de vinuri și notează zece recomandări pentru pasionații de licoarea lui Bahus, precum: Negru de Purcari 2009, Taraboste Cabernet Sauvignon 2012, Asconi Sauvignon Blanc 2014, Fetească Regală 2014 Chateau Vartely, Gitana Lupi 2011, Chardonnay 2014 Crescendo, Equinox 5 Elemente 2009, Cabernet Sauvignon 2010 Vinăria Nobilă, Ulmu Merlot 2012 Vinăria Poiana, Etcetera Sauvignon Blanc 2014.
”Poșta Moldovei” lansează noi tehnologii în deservirea clienților
Chișinău, 19 August 2015 — ÎS ”Poșta Moldovei” modernizează procesul de deservire a clientelei sale prin implementarea tehnologiilor moderne de gestionare a rândurilor in oficiile poștale. Un moment important îl constituie și lansarea aplicației mobile ”Factura”, elaborată pentru a oferi un timp record de deservire. Aplicația ”Factura” este compatibilă cu dispozitivele android și iOS si va conține informații privind plățile ce trebuie să fi efectuate, indicând suma și termenul limită de achitare pentru fiecare în parte. Utilizatorul va putea alege serviciile care dorește să le achite, iar aplicația va genera un QR cod, care va fi prezentat operatorului de la oficiul poștal pentru procesarea și primirea plății. La fel, se pregătește lansarea ulterioară a opțiunii de achitare electronică a facturilor, utilizând cardul bancar.
Concomitent, pentru fluidizarea rândurilor și reducerea la minim a cozilor în oficiile poștale, urmează a fi pus în aplicare sistemul "rândul electronic", care va fi testat în oficiul poștal central din mun. Chișinău, iar ulterior aplicat în toate oficiile poștale cu un flux mare de persoane.
Vorbind despre gradul de pregătire a ÎS ”Poșta Moldovei” pentru preluarea achitării plăților sociale către cetățeni începând cu 1 septembrie curent, Sergiu Batiușca, Directorul general adjunct al întreprinderii, a subliniat că ”în decurs de un an ”Poșta Moldovei” gestionează aproximativ 10 miliarde de lei, iar majorarea fluxului financiar cu încă 10% nu este o dificultate. Totuși, numărul de persoane deservite sporește. De aceea, negociem deschiderea a 10 oficii poștale noi în mun. Chișinău și Bălți. Analizăm eficiența programului de lucru pentru fiecare oficiu în parte și suntem gată să-l ajustăm necesităților beneficiarilor. Dacă va fi nevoie, vom mări și numărul de angajați pentru a face față fluxului de persoane și a asigura achitarea plăților sociale la timp.”
Reamintim că, pe 12 august 2015, Guvernul Republicii Moldova a decis că începând cu 1 septembrie 2015, toate prestațiile sociale achitate anterior prin intermediul Băncii de Economii şi Băncii Sociale, vor fi ridicate la oficiile ÎS ”Poșta Moldovei”.
Sursă: MTIC


