Produse alimentare moldovenești, confiscate în Austria

Un autocar din Republica Moldova, care se îndrepta spre Franța la 8 decembrie curent, a fost supus unui control, la intrare în Austria dinspre Ungaria timp de 10 ore, iar în rezultat, polițiștii austrieci au confiscat cantități uriașe de alimente și băuturi alcoolice, relatează publicația austriacă Kronen Zeitung.
Potrivit publicației austriece, autocarul a fost oprit de forțele de ordine în localitatea de frontieră Nickelsdorf, din Austria, iar la bordul său se aflau doi șoferi și 20 de pasageri, toți venind din Chișinău și îndreptându-se spre Paris, scrie unica.md.
„În timp ce pasagerii aveau cantități mici de mâncare și alcool, „proviziile” șoferilor erau semnificativ mai mari. În cele din urmă, inspecția a durat 10 ore”, potrivit sursei citate.
Polițiștii au găsit în habitaclul autocarului și în zona de bagaje, precum și în cabina de dormit a șoferilor, 270 de kilograme de carne, 7 kilograme de ouă, 63 de kilograme de brânză, 8 de fasole, 66 de kilograme de struguri și 50 de kilograme de mere.
De asemenea, au mai fost găsiți și 408 litri de băuturi alcoolice de diferite tipuri, printre care și 100 de litri de țuică, 36 de sticle de spumant și 12 litri de vodcă.
Cel mai probabil, este vorba de pachete cu alimente trimise de rudele din Moldova celor plecați la muncă peste hotare, scrie antena3.ro.
Porturile greceşti, adevăratul motiv din spatele refuzului privind România şi Bulgaria în Schengen

Publicația bulgară Trud a scris despre adevăratul motiv pentru care România și Bulgaria au rămas în afara spațiului Schengen. Potrivit acesteia, ar fi din cauza porturilor grecești.
Portul Pireu este un obiectiv strategic pentru întreaga Europă de Sud. Adăugând la acesta portul Salonic, Grecia este o țară-cheie pentru transportul maritim în această parte a lumii. Porturile Pireu și Salonic sunt cel mai apropiat punct de intrare pe apă în Europa din Orientul Mijlociu și Asia. Prin Canalul Suez, care leagă Mediterană și Marea Roșie prin Egipt, este cea mai scurtă rută pentru mărfurile din China și India către Europa.
În consecință, cele două mari porturi grecești sunt poarta naturală de intrare între Europa, pe de o parte, și Orientul Mijlociu și Asia, pe de altă parte. Aceasta, după părerea mea, este cheia veto-ului Olandei cu privire la intrarea Bulgariei în Schengen. Adăugarea ulterioară a Austriei la cei care se opun intrării Bulgariei în Schengen este un camuflaj, o cortină de fum. Aceasta este pentru a elimina o parte din revolta îndreptată absolut corect spre Amsterdam. Dacă Olanda renunță la veto, Austria îi va urma rapid exemplul, fără prea multe ezitări.
Constanța nu reprezintă o amenințare pentru Rotterdam
Imaginea obiectivă este următoarea. Olanda este importantă numai și numai datorită portului de la Rotterdam, care se află în top zece al celor mai mari porturi din lume și este cel mai mare port din toată Europa. Rotterdam este o poartă către și dinspre Europa.
Cele mai multe mărfuri intră prin Rotterdam, inclusiv din Orientul Îndepărtat și SUA, prin Rotterdam ies cele mai multe mărfuri ale producătorilor europeni, care exportă utilaje, mașini și echipamente, cel mai adesea prin portul olandez, de unde mărfurile industriei germane, franceze și austriece (dacă mă înțelegeți) își găsesc o desfacere pe piețele internaționale. Prin urmare, Austria este deosebit de favorizată de Rotterdam, din cauza conexiunii directe pe apă de-a lungul Dunării.
Bine, va spune cineva, dar atunci de ce este lăsată România, dar nu și Bulgaria? La urma urmei, portul din Constanta este mai mare decât cel din Varna și Burgas luate împreună, apoi Constanța are legătură directă cu Dunărea prin canalul săpat de Ceaușescu. Așa este. Dar mai este ceva – momentan, având în vedere agresiunea rusă în Ucraina, Constanța a devenit de facto un port ucrainean.
În prezent, principalul schimb de mărfuri pe apă al Ucrainei se efectuează din portul fluvial Izmail pe Dunăre până la Constanța, iar de acolo se face transbordarea vaselor maritime. Aceasta a umplut capacitatea portului românesc până la limită. În prezent, acolo practic nu pot fi procesate mărfuri care nu sunt destinate Ucrainei sau care nu provin din Ucraina. Nimeni nu știe cât va dura acest lucru, dar singurul lucru cert este că în momentul de față Constanța nu poate fi o amenințare pentru Rotterdam.
Mai există și un alt aspect – nu există niciun port interior la Mărea Neagră care ar putea reprezenta o amenințare existențială la adresa hegemoniei porturilor olandeze. În primul rând, Marea Neagră se află într-o zonă cu probleme și, în al doilea rând, este o mare interioară, care este închisă în spatele porților de fier ale Bosforului. Turcia controlează traficul către Marea Neagră fără drept de apel și asta creează blocaje și ambuteiaje, dar este și destul de scump.
Nici Varna, nici Burgas, nici Constanța, nici Odesa nu au potențialul de a deveni o concurență serioasă pentru Rotterdam. Bosforul pur și simplu nu permite acest lucru. Regiunile de pe celălalt mal al Mării Negre sunt cu probleme și nu au capacitatea de a prelua traficul de mărfuri chineze și indiene către Europa, chiar dacă am admite că cineva în China a decis ca pe Noul Drum al Mătăsii să transporte mărfuri până în bazinul Mării Negre şi de acolo spre Europa.
Pur și simplu nu se poate face asta. Marea Neagră este importantă, dar din punct de vedere geopolitic și strategic nu poate fi intrarea în Europa, potrivit Trud.bg.
Grecia, o țară cu tradiție maritimă
Și aici ne întoarcem la Grecia. În primul rând, vecina Bulgariei de la sud este în mod tradițional o țară maritimă cu o flotă imensă și experiență maritimă. În al doilea rând, Pireu și Salonic sunt situate într-o locație – cheie care este ușor și rapid accesată prin Suez din tot Orientul Mijlociu și Asia.
În al treilea rând, ambele porturi sunt mari, au dotări, experiență, adâncimea necesară etc. În al patrulea rând, clima Greciei permite operarea pe tot parcursul anului fără întrerupere a oricărui tip de încărcătură. În al cincilea rând, și cel mai important, dacă Bulgaria se află în Schengen, atunci mărfurile din întreaga emisferă estică vor putea intra în Grecia și apoi se vor putea bucura de liberă circulație către Europa de Vest.
Ce se întâmplă acum? Sosește un container cu mărfuri din China în portul Pireu operat de o companie chineză. Este procesat acolo și urcat pe un camion pentru Germania. Sau Austria. Acest container se oprește la vama de la Kulata o dată pentru câteva ore de coadă și verificare. Apoi trece prin Bulgaria și se oprește la Vidin câteva ore (sau câteva zile) de coadă și verificări pentru a intra în România. Apoi se oprește din nou pentru câteva ore între România și Ungaria. Abia după Szeged, acest container călătorește fără probleme și rapid până la destinația finală.
Orice coadă este costisitoare pentru transportator. Aici avem în vedere salariile și cheltuielile pentru un șofer care nu aduce un plus de valoare călătorind, dar costă să stea într-un singur loc. Aceasta este o întârziere în livrarea comenzii. Acesta este un timp în care camionul nu aduce bani, iar leasingul merge. Extrapolăm acest lucru la milioane de containere (Rotterdam operează peste 15 milioane pe an) și vom vedea că, fără Bulgaria și România în Schengen, porturile grecești pur și simplu nu pot concura cu Rotterdam.
Navele chineze și indiene vor prefera să traverseze întreaga Mediterană și să ocolească jumătate din Europa, dar să știe că, odată ajunse la Rotterdam, de acolo e ușor și rapid să-și livreze mărfurile. Nimeni nu are nervii, timpul sau banii necesari să se ocupe de cozile imposibile de la Kulata și Vidin.
Olanda nu concurează cu Grecia
Dar dacă Bulgaria și România sunt în Schengen, atunci tabloul devine diferit. Mărfurile vin din China prin Canalul Suez, opresc în Pireu sau Salonic și sunt deja în Europa. Cu un camion sau cu trenul se pot transporta mărfurile în Europa de Vest, iar asta va avea deja un cost similar cu întreaga călătorie pentru a ajunge la Rotterdam.
Ca să nu mai vorbim că, printr-o abordare ceva mai strategică, Bulgaria ar putea extinde infrastructura fluvială existentă în Vidin și Lom și ar putea transporta mărfuri pe Dunăre, unde costul serviciului de transport ar fi mult mai mic decât pe calea rutieră sau feroviară. Toate acestea sunt lucruri obiective și reprezintă realitatea pe care oricine ca mine, care a avut contacte cu comerțul internațional – și eu am fost implicat în comerțul internațional cu metale toată viața – le cunoaște și le înțelege bine.
Aici treaba este simplă – Olanda își vede interesul. Nu are niciun motiv să aibă o concurență în persoana Greciei prin deschiderea accesului porturilor grecești către Europa de Vest prin Bulgaria și România. Și acest lucru este normal, este de înțeles. Ceea ce nu este de înțeles este de ce Bulgaria nu își vede interesul.
De ce Bulgaria lucrează cu mănuși de catifea și se teme să-și apere interesul național? Acum este un moment pentru a bate cu pumnul la masă, nu pentru a sta timorată. Bulgaria a îndeplinit condițiile pentru Schengen. Nu suntem europeni de categoria a doua și nu ar trebui să fim tratați ca atare din cauza propriilor interese. La urma urmei, interesele noastre sunt mai importante decât cele ale Olandei.
„Scenariul apocaliptic” este posibil în 2023. Experții au spus chiar acum adevărul despre ce se întâmplă

Lanțul catastrofal de evenimente pentru care autoritățile americane au început să ia măsuri, pe fondul deșertificării bazinului fluviului Colorado, ar echivala cu un „scenariu apocaliptic”, ducând la lipsa aprovizionării cu apă și electricitate a milioane de oameni, potrivit Commondreams.org.
Fluviul Colorado reprezintă sursa principală de apă pentru mai bine de 40 de milioane de oameni răspândiți în șapte state din vestul SUA și pentru zeci de triburi de nativi americani. Un expert american susține că această criză a fluviului Colorado nu ar trebui numită „secetă”, ci „aridizare”, scrie capital.ro.
După ce administrația Biden a ordonat reduceri de utilizare a apei în Arizona, Nevada și în zone din Mexic care folosesc apa din fluviul Colorado, care seacă rapid, oficialii americani examinează modul în care pot salva Lacul Powell și Lacul Mead.
Ceea ce se întâmpă acum este semnul unor probleme mai mari pentru anii următor
Lacul Mead este cel mai mare rezervor din SUA, format de fluviul Colorado, a ajuns, de asemenea, la un nivel alarmant de redus, din cauza secetei care a lovit America. Format din barajul Hoover în anii 1930, lacul Mead face parte dintr-un sistem care furnizează apă la peste 40 de milioane de oameni din mai multe state, inclusiv Arizona, California, Colorado și Nevada.
Brad Udall, climatolog la Institutul de Apă din Colorado și profesor la Universitatea din Colorado, avertizează că ceea ce se întâmpă acum este semnul unor probleme mai mari pentru anii următori. El consideră că, în prezent, fluviul Colorado trece printr-un proces de „aridizare”. Fluviul Colorado este alimentat mai ales de zăpada care se acumulează în timpul iernii la altitudini mari.
Climatul pentru care au fost concepute nu mai există
Jeff Goodell, autorul cărții „The Water Will Come: Rising Seas, Sinking Cities, and the Remaking of the Civilized World”, a sugerat că aridificarea Occidentului, agravată cu 40% de încălzirea planetară și extracția continuă de combustibili fosili, va lăsa fluviul Colorado incapabil să furnizeze apă și energie milioanelor de oameni care se bazează pe el.
„Problema cu proiectele masive precum Lacul Powell și Barajul Glen Canyon”, a scris Goodell pe Twitter, „este că au fost concepute pentru un climat care nu mai există și care nu va mai fi niciodată”.
Care sunt riscurile
Milioane de litri de apă transportați de râul Colorado trec zilnic prin turbinele barajului Hoover de lângă Las Vegas, producând energie electrică pentru sute de mii de case americane. Dar seceta cronică care afectează vestul Statelor Unite de ani de zile a redus atât de mult volumul lacului de acumulare, încât ar putea să nu mai fie funcțional în curând.
„Suntem în al 23-lea an de secetă aici, în bazinul râului Colorado, iar Lacul Mead a scăzut la 28% din capacitatea sa”, a declarat Patti Aaron de la Biroul de Recuperare, agenția federală care administrează barajul.
„Nu mai există presiune pentru a împinge apa prin turbine, așa că eficiența scade și nu suntem capabili să producem atâta energie”, a continuat ea.
Ilie Șerbănescu NU susține unirea României cu Moldova: „Hai să fim normali la cap! Doar dacă se dorește pierderea Ardealului se poate face asta!”
Ilie Șerbănescu, fostul minsitru al Reformei, nu crede că REunirea României cu Republica Moldova este un plan înțelept.
Economistul a explicat în direct, la România TV, de ce se opune.
Dincolo de emoții, România trebuie să gândească mai mult rațional, crede Ilie Șerbănescu. În opinia economistului, țara noastră e în pericol să piardă Ardealul.
„Eu sunt un om bătrân, îmi permiteți să vă spun o chestiune bătrânească. Domne’, mi se pare că una e să ajuți Republica Moldova la greu, alta e cu scenariul ăsta! Asta se poate reuși dacă vrea să se piardă Ardealul. România are de apărat ceea ce are, nu ceea ce n-are. Hai să fim realiști! E realism politic într-o susținere ca aceasta, indiferent ce ne palpită inima. Hai să fim normali la cap, în această situație!
Nu trebuie confundat cu ajutorul foarte mic pe care-l poate da România Republicii Moldova, la greu. Noi nu suntem Germania de Vest și Germania de Est!”, a declarat Ilie Șerbănescu, la România TV.
Se schimbă harta României?! Anunțul a fost făcut chiar acum: E tot mai aproape ca niciodată

În ediția de azi a podcastului EVZ Play cu Turcescu, invitatul Ion Cristoiu a abordat un subiect destul de discutat, acela al unirii României cu Republica Moldova. Maestru spune că Federația Rusă nu mai are majoritate pentru a bloca un referendum în acest sens.
Maestrul Ion Cristoiu a fost invitatul de miercuri, 30 noiembrie, din cadrul podcastului EVZ Play cu Turcescu, de pe canalul de YouTube EVZ Capital. În cadrul emisiunii, cei doi jurnaliști au vorbit despre mai multe subiecte importante, precum și despre Republica Moldova și problema unirii acestei țări cu România, scrie capital.ro.
Jurnalistul Robert Turcescu spune că este intrigat cu privire la o chestiune despre care s-a vorbit într-unul dintre podcasturile de acum două săptămâni, fiind vorba despre unirea Republicii Moldova cu România.
”Sunt foarte intrigat în legătură cu o chestiune pe care ati prevazut-o acum 2 săptămâni într-un podcast, ați amintit despre Republica Moldova, ați spus ca o sa se discute din ce in ce mai mult ca se va discuta despre unirea cu Republica Moldova, și mă uit mai pe zilele trecute pe ziarul Timpul, ziar serios, vorbesc tot mai serios despre: La Chișinău oamenii vorbesc pe strada că unirea e tot mai aproape ca niciodată. Altă stire: vești proaste pentru Moscova, Rusia nu mai are majoritatea pentru a bloca un referendum pentru unire. Mi se pare că în momentul de față este o pierdere pentru ca noi nu mai suntem atenți”, a precizat acesta.
La rândul său, maestru Ion Cristoiu spune că sunt trei semne care trebuie adăugate, subliniind că 43% din moldoveni sunt pentru unirea celor două țări.
”S-au dus acolo de la USR și Ciolacu intenția lor este de a face filiale ale PSD și USR, după asta a început si va accentua după Schengen, campania de luare a cetățeniei moldovenești în România, nu întâmplator TFL-iști vor lua cetățenie, însă premisa temelia pe care stat raționamentul meu, profeția mea este că Războiul din Ucraina este echivalentul unui război mondial ca schimbări politice în lume și mai ales în Europa , este un război care se prelungește pare fără sfârșit, clar ca nu are acum sa se încheie, el s-ar încheia foarte simplu dacă Ucraina n-avea ajutor.
Gândiți-vă la un batalion care este tot timpul împrospătat. Este clar câtă vreme la Moscova nu se întâmpla nimic, acest război se lungește a schimbat 2 lucruri radical a schimbat iluzia sau credința ca nu se pot modifica granițele, din acest punct de vedere tresă fim atenți la Ardeal, schimbarea granițelor de către Rusia, Gândiți-vă in vremurile noastre o țară a luat 20% din altă țară, iată că s-a modificat o frontieră, asta a creat premisele unor mari modificări la nivel de Europa, adică nu se mai miră nimeni, Dacă cineva ar pune problema în Ardeal sau Moldova, ar zice e normal, in al doilea rând că Războiul a împins in planul doi hachițele bruxelleze, aprecierea unei țări nu mai depinde de situația internă.
Uitati-vă la noi, sa nu-mi spuneți ca justiția a mers mai bine ca anul trecut. Si nu în ultimul rând, punctul vulnerabil în Europa este Republica Moldova nu Ucraina. Zelenski face în fiecare seara cate un podcast.
Moldova la ora actuală din mai multe motive, Occidentul până la acest război neglijând Moldova, si asumat protecția Moldovei fără tratate, acum se pariază pe Moldova, războiul ruso occident nu mai este prin Rusia-Ucraina, ci Rusia-Moldova, acuma să-i faci sâc lui Putin cu Ucraina nu mai este de actualitate, ci cu Moldova.
Uitați-vă si la președinte a ezitat ca constituția zice sa ramai neutru, încetul cu încetul mai ales după vizita lui Helvig, ea se apropie de Zelenski ca anti rusism un lucru extraordinar ca este o țară rusofonă și atunci problema protejării Moldovei devine tot mai costisitoare pentru occident. Maia Sandu este un fel Monica Macovei a Moldovei. Ea a pornit o campanie împotriva mogulilor”, spune acesta.
Nu se poate vorbi despre performanță politică
Jurnalistul Robert Turcescu spune că ”nici ea, nici Gavrilita, nu putem vorbi de performanta politică, economică administrativă, este clar că au îndreptat Moldova spre UE, dar chestia asta n-o pot face doar prin vorbe, economic, dacă n ai susținere o să te prăbușești”.
”Eu adaug, ca are acea si muceala în politică ca Macovei. Moldova, din punct de vedere al jefuirii avuției naționale de oligarhi, este cum era Rusia dupa Elțin, Putin a găsit o Rusie împărțită. Ați auzit pentru postul de secretar general NATO o doamna, Christine Friedland, ministrul de Externe al Canadei. Este autoarea unei cărți celebre: Chilipirul Secolului, este vorba de cum au împărțit toți banditii Rusia, este important că asistăm la o manipulare. A venit Putin i-au trebuit 10 ani sa scape de ei, Hodoronski, care acum e mare comentator anti-Putin, era un bandit erau din rangul ală KGB. El a luat petrolul gazele, avea un imperiu mediatic și mulți din ei au fugit. Ei acum sunt folosiți de presa occidentală ca mari democrați, dar apropo de Maia Sandu, ea și-a făcut un partid de doi lei PAS e un fel de USR. Și Putin a făcut acest proces, oligarhii despre care se vorbește acum nu sunt oligarhi, KGB le-a dat o avere. Acolo, în Kuban, când era vorba de a se ridica nu știu ce uriaș monument, suna Putin mâine dimineață și imediat face ala o fundație. În plus economicește, s-a orientat…Moldovenii lucrează foarte mult la Moscova, nu știu dacă v-am zis, moscoviții erau cum erau parizienii cu cei veniți din România, adică în piețe nu mai lucrează rusoaice lucrează moldovence. Realitatea ruseasca seamănă foarte mult cu cea de la noi de la ei. În aceste condiții fiecare zi care trece încarcă nota occidentală. Singurul instrument prin care poți să rezolvi Moldova este unirea cu România.
Robert Turcescu a mai spus că planul pentru unirea României cu Moldova este până la Nistru, fără Transnistria.
”Eu timp de 30 de ani am susținut ca este imposibilă unirea, occidentul nu va vrea o Românie mare, dar la ora actuala unirea s-ar face ca sa ne dea nouă cartoful fierbinte, imaginați-vă de cate probleme ar scapă occidentul, problemele economice ar trebui sa le rezolvăm noi, problemele cu granița noi”, a mai spus Ion Cristoiu.
”Ce președinte nu și-ar dori să fie cel care a reușit să întregească România luând Moldova”, a întrebat Robert Turcescu, iar Ion Cristoiu a răspuns ”gândiți-vă la raționamentul acesta , rezolva o mare problema, cum o rezolva dacă nu unesti, cat o sa mai dai energie, la un moment dat nu va mai fi, una este să fie cu noi uniți”.
Motivul pentru care Viktor Orban nu poate lua Ardealul de același model
”Adică faci unirea cu România, există varianta astra, ambele state vor dar n-ai putea să ai o problemă atunci și cu Ardealul, nu putea și Orban să facă treaba asta cu Ardealul?”, a fost întrebarea jurnalistului Robert Turcescu, iar maestru Ion Cristoiu a precizat că nu se pune problema de așa ceva deoarece Viktor Orban nu se află în grațiile Occidentului.
”Ați văzut ca în chestiunea Ardealului eu nu reacționez cum reacționează mulți suveraniști, o modificare de frontiera cum este Ardealul nu se face decât cu girul marilor puteri. Ardealul a fost cedat pentru că noi am avut parteneriat strategic cu Germania. Carol al II-lea a renunțat la protecția Angliei și Franței și a pus un guvern filogerman. Hitler a spus î”n spațiul meu avem trei țări care nu se înțeleg – noi Bulgaria pe Cadrilater, noi cu Ungaria pe Ardeal. Puțină lume știe ca ungurii au avansat teza că au nevoie de o parte din Ardeal.
Imaginea europeană era așa, două tari se bat acolo dar sunt în ograda Germaniei, au fost negocieri, cedarea Ardealului, a fost logică. Protectorul nostru și al Ungariei, Bulgariei, dacă noi nu eram cu Germania nu era dictatul de la Viena, s-au făcut negocieri care nu au ieșit era normal și atunci Hitler cu Italia au propus, impunem noi, veniți la Viena.
La Viena n-a fost dictat că noi am fost de acord ca ei să arbitreze, este foarte important, în prima zi a fost chemată delegația noastră, nemții au zis ca au nevoie de acordul nostru să hotărască nemții, am fost de acord și noi și Ungaria, dar ei nu ne-au spus în ce consta.
Noi am crezut ca va fi în favoarea noastră, a doua zi după ce au obținut de la noi aprobarea ca ei sa hotărască, le-au arătat harta și atunci noi n-am mai putut sa dăm înapoi, noi ne-am dus la arbitru. Ungurii nu ne-au cucerit militărește. Așa și acum la ora actuala noi avem un noroc, Germania se numește UE. Nu putem repeta un dictat de la Viena pt că acum noi suntem in situatia Ungariei de atunci. Noi suntem băieții buni ai occidentului pentru că acolo ne-am dus târziu sub aripa lui Hitler, acum nu, arbitrul ține cu noi.
Problema se pune pentru rezolvarea problemei Moldovei care se îndreaptă spre haos. Este mult mai complicat decât Ucraina, acolo Zelenksi stăpânește, s-au infiltrat și occidentalii”, a precizat acesta.
Scandal monstru la Casa Regală! Se întâmplă chiar acum, după moartea Reginei Elisabeta

Scandalurile se țin scai de Familia Regală a Marii Britanii. După „Megexit” - criza provocată de decizia prințului Harry de a-și câștiga independența financiară și de a trăi în America alături de soția sa, Meghan, un alt scandal a zguduit Casa Regală.
În epicentrul lui s-a aflat fratele regelui Charles, prințul Andrew, acuzat, în SUA, de agresiune sexuală. Acum, acest ultim scandal pune o presiune tot mai mare asupra regelui Charles al III-lea și a prințului William, scrie capital.ro.
Regele Charles a refuzat să participe la un eveniment, lângă Castelul Windsor. Potrivit Daily Mail, Prințul Edward și Prințesa Anne au fost îngrijorați de Andrew și au participat la acel eveniment, spre disperarea Regelui. Surse citate de tabloidul britanic au declarat că Regele Charles nu dorește ca fratele său, Andrew, să mai aibă apariții publice. În paralel, un sondaj Newsweek a arătat că 83% dintre britanici nu vor ca Andrew să se întoarcă la atribuțiile regale.
Acuzat de abuz sexual în mega-scandalul de pedofilie din SUA
La începutul acestui an, lui Andrew i-au fost retrase toate atribuțiile regale pentru asocierea sa cu magnatul pedofil Jeffrey Epstein. Milionarul american, care s-a sinucis în 2019 după un imens scandal în care a fost acuzat că a condus o rețea de prostituție cu minore, a avut mulți prieteni celebri, inclusiv pe prințul Andrew. Fratele lui Charles a fost acuzat de abuz sexual în acest caz.
Virginia Giuffre, care a făcut parte din rețeaua lui Epstein începând de la vârsta de 16 ani, a susținut că i-a fost „predată în scopuri sexuale“ prințului Andrew, între anii 2000 și 2002. În cele din urmă, cazul a fost soluționat în afara instanței, după ce Andrew i-a plătit o sumă de bani Virginiei Giuffre.
Faptul că Regina l-a susținut este impardonabil
Conform presei britanice, Andrew nu a făcut prea multe eforturi pentru a-și reface imaginea. După moartea Reginei Elisabeta, un clip în care Prințul Andrew apare alături de fiica sa i-a adus și mai mult oprobriul public, după ce internauții au remarcat că Andrew își ținea mâinile pe posteriorul fiicei sale.
Un analist regal a postat videoclipul pe Twitter cu mesajul următor: ”Prințul Andrew este un prădător sexual și faptul că Regina l-a susținut este impardonabil! Apropo, aceasta este fiica lui”.
Nu trece o zi fără un scandal legat de prințul Andrew?
Cel mai recent scandal în care apare numele Ducelui de York implică o altă chestiune, potrivit The Sun. Tabloidul a dezvăluit că prințul Andrew a plecat, de curând, în Bahrain pentru a-și asuma un „rol neoficial” de negociator între „Occident și statele din Golf, bogate în petrol”. The Sun susține că Ducele de York a fost dus în Bahrain de un cunoscut milionar. Surse citate de The Sun au susținut că Andrew a fost în Bahrain ca oaspete VIP, fiind „finanțat de o persoană privată”.
Călătoria sa în Bahrain pare să arate contrariul
Planurile Regelui Charles și ale Prințului William pentru Andrew erau ca acesta să stea cât mai departe de ochii opiniei publice. Cu toate acestea, călătoria sa în Bahrain pare să arate contrariul. Rolul anterior al Ducelui de York, ca reprezentant comercial britanic, s-a încheiat tot printr-un scandal. BBC a dezvăluit că Andrew a fost forțat, în 2011, să renunțe la rolul său, după ani de controverse și tranzacții dubioase de pe urma cărora Coroana nu a avut de beneficiat.
Fiul soţilor Aldea-Teodorovici va intona cele două imnuri la meciul Moldova-România

Cristofor Aldea-Teodorovici, fiul lui Ion Aldea-Teodorovici şi al Doinei Aldea-Teodorovici, va intona cele două imnuri naţionale la meciul amical Moldova – România, programat la ora 20.30, pe stadionul Zimbru din Chişinău.
“Organizatorii partidei au pregătit o surpriză pentru această seară. Cele două imnuri de stat, al Moldovei şi al României, vor fi cântate de Cristofor Aldea-Teodorovici, fiul lui Ion Aldea-Teodorovici şi al Doinei Aldea-Teodorovici”, a precizat FRF pe site-ul oficial, scrie primasport.ro.
Doina şi Ion Aldea-Teodorovici s-au stins din viaţă într-un tragic accident de maşină, în 1992, pe teritoriul României, la Coşoreni.
La meciul de la Chişinău sunt aşteptaţi 8.500 de spectatori, aceasta fiind capacitatea maximă a arenei Zimbru din Chişinău. 350 de români şi-au achiziţionat bilete în sectorul oaspeţilor.
TAB romanesc fotografiat pe frontul din Ucraina: „Livrat de Romania, Moldova sau Croatia”

O fotografie cu un TAB-71M in care se afla cel putin doi soldati ucraineni a fost postata pe mai multe retele de socializare pe conturi care monitorizeaza evolutia razboiului din Ucraina.
Fotografia a aparut pe 18 noiembrie pe contul de Twitter Oryx analytical group (388.000 de urmaritori), afirmandu-se ca blindatul a fost furnizat Ucrainei de „Romania, Croatia or Moldova”, scrie aktual24.ro.
Answering The Call: Heavy Weaponry Supplied To #Ukraine ??
— Oryx (@oryxspioenkop) November 18, 2022
Updated with:
- TAB-71M APCs [Delivered by Romania, Croatia or Moldova]
Full list: https://t.co/Dpk5TDYDs2 pic.twitter.com/W5UaDGONFD
TAB-71 (Transportorul Amfibiu Blindat model 1971) este denumirea transportorului blindat pentru trupe sovietic BTR-60PB fabricat sub licenta in Romania. Acesta se afla in dotarea armatei romane de la inceputul anilor 1970.
La inceputul lunii septembrie, Ministerul rus de Externe, prin vocea purtatoarei sale de cuvant, Maria Zaharova, a invitat Bucurestiul sa recunoasca public ca trimite arme Kievului si sa nu se mai ascunda dupa generalitati de tipul ”asistenta umanitara”, conform unor declaratii ale acesteia postate pe site-ul MAE de la Moscova, mid.ru.
„Bucurestiul evita publicitatea in astfel de chestiuni, preferand sa vorbeasca opiniei publice romanesti si internationale exclusiv despre un sprijin ‘umanitar’ pentru Ucraina”, a declarat Maria Zaharova intr-o conferinta de presa miercuri la Moscova, adaugand ca o agentie de presa romana, pe care nu a numit-o, a dezvaluit de fapt despre ce fel de sprijin este vorba.
Potrivit ei, o „agentie de presa romana a relatat despre o discutie telefonica recenta dintre ministrul roman al Apararii, Vasile Dancu, si omologul sau ucrainean, Oleksii Reznikov, care a multumit Bucurestiului pentru cea de-a cincea transa, recent aprobata, de asistenta militara romaneasca pentru fortele armate ale Ucrainei, inclusiv arme de calibru mic, munitie, piese de schimb pentru produse militare”.
Nu este clar la ce convorbire dintre cei doi oficiali face referire reprezentanta MAE rus.
„Este pentru prima data cand aceasta tema a aparut atat de explicit in spatiul public, chiar daca pe retele de socializare aparusera anterior materiale video ce relevau folosirea obuzelor de fabricatie romaneasca de catre fortele armate ale Ucrainei. Dar nu existau dovezi factice ‘directe'”, a afirmat Zaharova, remarcand ca „de acum este clar ce inseamna cuvantul ‘umanitar'”.
In opinia sa, ”autoritatile romane, evident, resimt un disconfort moral, realizand consecintele reale ale acestei politici determinate de ideologie”. ”In loc de aceasta rusine falsa, ele ar trebui sa marturiseasca totul”, a declarat purtatoarea de cuvant a MAE rus, invitand Bucurestiul ”sa spuna poporului si intregii lumi cum stau lucrurile in realitate”.
„Alimentarea cu arme a nationalistilor ucraineni pentru a lupta cu propriul popor nu face decat sa prelungeasca conflictul (in caz ca Bucurestiul nu stie asta) si duce la un numar mai mare de victime”, a mai afirmat Zaharova.
”Cei care contribuie la aceasta impart cu regimul nationalist de la Kiev responsabilitatea pentru toate crimele noi, sangele si suferinta oamenilor”, a declarat reprezentanta MAE rus.
”Daca oficialii romani cred ca totul este irelevant, aceasta este parerea lor. Dar ar fi bine sa faca publice unele ‘dezvaluiri’ despre aceste incarcaturi. Ce trimit ei de fapt regimului de la Kiev?”, a adaugat Maria Zaharova in conferinta sa de presa.
Ministrul Apararii de la acea vreme, Vasile Dincu, a reactionat spunand ca toate aceste declaratii sunt elemente ale razboiului hibrid pe care Rusia il poarta impotriva Ucrainei si Romaniei.
„V-am vorbit despre razboiul 5D pe care Rusia in acest moment il duce fata de toate tarile din Europa Centrala si de est, un razboi hibrid, pornit cu mult timp in urma, in care, din cand in cand, cam o data la 30 de zile, apare un purtator de cuvant care acuza Romania pentru diverse lucruri: ca furnizeaza armament sau ca furnizeaza instruire sau ca furnizeaza soldati – ati vazut – mercenari”, a spus Ministrul Apararii Nationale.
,,Toate acestea sunt elemente ale razboiului hibrid impotriva Ucrainei si Romaniei, impotriva coalitiei internationale care sprijina, in acest moment, razboiul drept pe care Ucraina il are pentru apararea teritoriului. Tratam ca atare asemenea incercari de a manipula opinia publica: fac parte din razboiul de manipulare si propaganda al Rusiei”, a precizat Vasile Dincu.
Exporturile de cereale din Moldova s-au dublat! S-au cifrat la 393,6 milioane dolari
Exporturile de cereale și produse cerealiere s-au cifrat la 393,6 mil. dolari cu 1,8 ori mai mult în nouă luni ale anului 2022, față de perioada similară a anului precedent, arată datele Biroului Național de Statistică.
Ponderea cerealelor în totalul exporturilor a fost de 12,3%. Experții explică majorarea exporturilor de cereale prin reexporturile din Ucraina care trec prin Republica Moldova și ajung în porturile din România, scrie agroexpert.md.
Semințele și fructele oleaginoase au avut o pondere de 9,9% în totalul exporturilor și au însumat 316 mil. dolari.
Totodată exporturile de fructe și legume s-au cifrat la 252,8 mil. dolari. Acesta au avut o pondere de 7,9% în totalul exporturilor.
La capitolul importuri cereale și preparate pe bază de cereale s-au majorat cu 59,9%, iar ponderea fructelor și legumelor în total importuri este de 2,2% sau 147 milioane dolari.
Cât costă cea mai scumpă geacă din lume. Harrison Ford a purtat-o în Războiul Stelelor

Cât costă cea mai scumpă geacă din lume. Harrison Ford a purtat-o în Războiul Stelelor. Cea mai scumpă geacă din lume a fost scoasă la licitație acum ceva timp pentru nu mai puțin de 1,12 milioane de dolari, scrie money.ro.
Valoarea gecii este dată de personajul care a purtat-o. Mai exact, Han Solo, personajul interpretat de Harrison Ford a avut-o pe el în filmul din seria „Războiul Stelelor: Imperiul contra-atacă”.
Alături de cea mai scumpă geacă din lume s-au mai vândut și alte lucruri din filme celebre precum biletul de adio al lui Rose din „Titanic”, hoverboard-ul lui Marty McFly din „Înapoi în viitor 2” şi biciul lui Indiana Jones.
Biciul Fedora mânuit de Harrison Ford în Indiana Jones care s-a vândut cu 350.000 de dolari şi este o piesă rarisimă.
De ce este geaca parcată de Harrison Ford atât de scumpă? Han Solo este un personaj fictiv din prima trilogie Războiul Stelelor. Este interpretat de Harrison Ford, iar activitatea pe care o practica este aceea de contrabandist, conducând o navă spațială (Millennium Falcon) alături de Chewbacca, copilotul său Wookiee.
Inițial se oferă să-l ajute pe Luke Skywalker contra unei sume de bani, dar sfârșește prin a deveni prieten cu acesta. Este îndrăgostit de sora acestuia prințesa Leia, conducătoare a rebelilor care luptă împotriva Imperiului Galactic.



