Primul fond de investitii in canabis: 100 mil. dolari pentru start-upuri
Sefii unei publicatii americane intitulate High Times, care a acoperit subiecte legate de industria marijuanei in ultimii 40 de ani, lanseaza primul fond de investitii care isi propune sa sprijine start-up-urile din acest domeniu, scrie Denver Post.
Fondul de investitii isi propune sa aloce in urmatorii doi ani suma de 100 mil. dolari pentru afaceri legate de comercializarea marijuanei. Suma alocata pentru o companie se va incadra intre 2 si 5 milioane de dolari.
"Atunci cand detii un astfel de business nu poti obtine imprumuturi bancare si nu beneficiezi de un cont bancar. Este destul de greu sa cresti ca afacere cand nu detii aceste instrumente", a declarat Michael Safir, directorul fondului de investitii.
Potrivit firmei de cercetare ArcView, piata comercializarii marijuanei va urca de la 1,44 miliarde de dolari pana la 2,34 mld. dolari la finalul acestui an, urmand sa creasca pana la 10,2 mld. dolari in urmatorii cinci ani.
http://www.wall-street.ro/
”Șampanie pentru copii”
Cum poți sărbători Anul Nou fără o sticlă de șampanie? Deși numai francezii au dreptul astfel să numească vinul spumant, și numai acel vin care este produs în regiunea Champagne, dar, din obișnuință, folosim această denumire pentru toate vinurile spumante (doar în perioada sovietică toate erau numite șampanie). Când ceasul bate ora 12 cu toții ciocnim paharele și micii membri ai familiei la fel doresc să fie partea acestui obicei. Cu toate acestea, adulții își toarnă vinuri spumenate, iar copilașii sucuri, ceea ce nu este comme-il-faut. În țările vestice această inegalitate deja învechise. La fel am depășit și noi recent obiceiul dat. Prima șampanie moldovenească "pentru copii" fără alcool a apărut în anul 2011
Bucatele sunt aduse și servite
În Republica Moldova, cateringul reprezintă o direcție relativ nouă în sectorul serviciilor. De regulă, acest tip de servicii este oferit de către restaurante. Sunt puține companiile specializate doar pe livrarea bucatelor preparate. Una dintre acestea, „Rapidgustos.md", s-a deschis acum două luni. Fondatorul companiei, Eugen Balan, a povestit pentru mybusiness.md despre inițierea afacerii lui și planurile sale de viitor
Incubatorul geotehnicii
Compania „Trimetrica" a lansat propriul incubator de afaceri acum un an
Marca Mos Craciun ramane in afaceri: cum ar putea deveni omul cu cadouri profitabil in Asia
Cand aduce cadouri, Mos Craciun este cel mai iubit batran de catre copii. Dar ca brand, insa, Mos Craciun are un defect major. El este intr-adevar util, dar numai pentru cateva saptamani, si asta doar la la sfarsitul fiecarui an. Astfel, Finlanda, tara sub administrarea careia intra Laponia, « resedinta » lui Mos Craciun, incearca sa repare financiar cel mai cunoscut brand al sau si sa-l faca un nume rentabil, informeaza Hindustan Times.
Cum are intentii sa accelereze in business, ca orice alta entitate care vrea sa faca vanzari, respectiv profit, marca Mos Craciun a prospectat piata si a decis: Asia este cel mai bun loc de pe glob unde sa-si ridice potentialul.
Petri Paarnio, director al Santa Claus Licencing, firma care detine drepturile de exploatare a marcii finlandeze Mos Craciun, spune ca vrea ca Mosu' sa aduca bucurie copiilor, dar in acelasi timp sa puna afacerile pe roate in intreaga lume, incepand cu China. "Mos Craciun este un simbol. El inseamna stare buna de sanatate, solidaritate si valori cum ar fi sa oferi fara sa astepti ceva la schimb", completeaza Paarnio.
Santa Claus Licencing si autoritatile turistice finlandeze simt ca Mos Craciun este un brand atat de puternic incat ar putea dezvolta o industrie de milioane de euro, bazata pe jocuri pe calculator, evenimente internationale, parcuri tematice si merchandising. Asa cum este acum, el atrage mii de turisti de fiecare Craciun in orasul arctic Rovaniemi, capitala nordica a regiunii Laponia finlandeza, care cauta experiente autentice alaturi de Mos Craciun.
Dar zona slab populata, unde traieste cel mai faimos locuitor al Polului Nord, nu este multumita sa aiba hoteluri, centre de activitate, magazine si restaurante pline doar in perioada de vacanta. "Mos Craciun este cel mai cunoscut brand al Finlandei, dar nu am facut tot ce putem cu imaginea lui ca finlandezi", a explicat director al Santa Claus Licencing. "Poate si pentru ca Craciunul dureaza doar o perioada scurta", a completat el.
Mos Craciun, businessman in Asia
Desi tara trece prin austeritate bugetara, in decembrie, Parlamentul finlandez a dat unda verde pentru 300.000 de euro pentru a promova marca Mos Craciun in China. "In Europa, Craciunul este considerat in mod traditional o perioada scurta de timp. Dar, in Asia, Mos Craciun ar putea fi promovat ca un personaj complet diferit", a spus Paarnio.
Vanzarea Mos Craciun a fost facuta usor de compania aeriana nationala Finnair, prin legaturile dintre Helsinki si Asia. "Am avut intotdeauna un numar foarte mare de vizitatori japonezi, dar China, Hong Kong, Coreea de Sud si Singapore devin tot mai importante. Si rusii umplu hotelurile de la Craciun pana la inceputul lunii ianuarie", a mai spus Paarnio, directorul companiei care se ocupa de drepturile de proprietate ale marcii Mos Craciun.
Cand aduce cadouri, Mos Craciun este cel mai iubit batran de catre copii. Dar ca brand, insa, Mos Craciun are un defect major. El este intr-adevar util, dar numai pentru cateva saptamani, si asta doar la la sfarsitul fiecarui an. Astfel, Finlanda, tara sub administrarea careia intra Laponia, « resedinta » lui Mos Craciun, incearca sa repare financiar cel mai cunoscut brand al sau si sa-l faca un nume rentabil, informeaza Hindustan Times.
Cum are intentii sa accelereze in business, ca orice alta entitate care vrea sa faca vanzari, respectiv profit, marca Mos Craciun a prospectat piata si a decis: Asia este cel mai bun loc de pe glob unde sa-si ridice potentialul.
Petri Paarnio, director al Santa Claus Licencing, firma care detine drepturile de exploatare a marcii finlandeze Mos Craciun, spune ca vrea ca Mosu' sa aduca bucurie copiilor, dar in acelasi timp sa puna afacerile pe roate in intreaga lume, incepand cu China. "Mos Craciun este un simbol. El inseamna stare buna de sanatate, solidaritate si valori cum ar fi sa oferi fara sa astepti ceva la schimb", completeaza Paarnio.
Santa Claus Licencing si autoritatile turistice finlandeze simt ca Mos Craciun este un brand atat de puternic incat ar putea dezvolta o industrie de milioane de euro, bazata pe jocuri pe calculator, evenimente internationale, parcuri tematice si merchandising. Asa cum este acum, el atrage mii de turisti de fiecare Craciun in orasul arctic Rovaniemi, capitala nordica a regiunii Laponia finlandeza, care cauta experiente autentice alaturi de Mos Craciun.
Dar zona slab populata, unde traieste cel mai faimos locuitor al Polului Nord, nu este multumita sa aiba hoteluri, centre de activitate, magazine si restaurante pline doar in perioada de vacanta. "Mos Craciun este cel mai cunoscut brand al Finlandei, dar nu am facut tot ce putem cu imaginea lui ca finlandezi", a explicat director al Santa Claus Licencing. "Poate si pentru ca Craciunul dureaza doar o perioada scurta", a completat el.
Mos Craciun, businessman in Asia
Desi tara trece prin austeritate bugetara, in decembrie, Parlamentul finlandez a dat unda verde pentru 300.000 de euro pentru a promova marca Mos Craciun in China. "In Europa, Craciunul este considerat in mod traditional o perioada scurta de timp. Dar, in Asia, Mos Craciun ar putea fi promovat ca un personaj complet diferit", a spus Paarnio.
Vanzarea Mos Craciun a fost facuta usor de compania aeriana nationala Finnair, prin legaturile dintre Helsinki si Asia. "Am avut intotdeauna un numar foarte mare de vizitatori japonezi, dar China, Hong Kong, Coreea de Sud si Singapore devin tot mai importante. Si rusii umplu hotelurile de la Craciun pana la inceputul lunii ianuarie", a mai spus Paarnio, directorul companiei care se ocupa de drepturile de proprietate ale marcii Mos Craciun.
In ultimii doi ani, omul cu cadouri a calatorit de la Rovaniemi, capitala Laponiei, la Fukushima, in Japonia, pentru inveseli copiii afectati de tsunami-ul din 2011. Astfel, finlandezii au decis sa dezvolte brandul Mos Craciun in Asia si Rusia.
Comparativ cu Mos Craciun din America, varietatea de Mosi Craciuni din Finlanda nu poarta ghete si curea negre, dar poarta cizme maro deschis fabricate in Laponia. Poarta, de asemenea, o mantie rosie si o barba mult mai alba, spre deosebire de personajul din America care este recunoscut dupa costumul rosu din mai multe piese, a mai spus Paarnio. "Lungimea barbii este strict reglementata si el are o stare de sanatate mult mai buna. Este slab si nu spune «Ho, ho, ho...!» ca in SUA", a completat directorul companiei care detine marca Mos Craciun.
"Conceptul Mos Craciun nu este protejat de drepturi de autor, asa ca valoarea lui pe piata este aproape zero. Si poate ca perioada Craciunul este destul de comerciala deja", a argumentat Mika Maliranta, director de cercetare economica la institutia Etla. Astfel, provocarea cea mai mare pentru Finlanda este sa convinga consumatorii ca Mos Craciun din Laponia este real.
www.wall-street.ro/
Moş Crăciun i-a făcut cadou o afacere de succes
Primul copil pentru care a îmbrăcat costumul de Moș Crăciun are acum...18 ani. „Un job de-o zi", și-a spus Ioanid pe atunci despre afacerea care a ajuns anul acesta la majorat.
«Ajunul Crăciunului, 1995: eram student și am acceptat să duc unor copii cadourile. Speram să pot rotunji bugetul de cumpărături pentru cei dragi mie. Pe Mihăiță nu l-au interesat cadourile, mi-a sărit în brațe și n-a mai vrut să se dea jos. Am privit în ochi, de la câțiva centimetri apropiere, bucuria sinceră a unui copil şi m-am îndrăgostit pe loc de ce făceam», povestește Ioanid Apostol despre începuturile agenției de evenimente Media Management. Acum, afacerea are vârsta lui Mihăiţă: 18 ani.
A început singur, cu ideea de a înfiinţa o companie de închiriere de moși, cum văzuse că există în străinătate, după care a convins un coleg de facultate să i se alăture: Moş Crăciun „Ovidiu" este programator şi de aproape două decenii, pleacă de Crăciun cu sacul plin de cadouri în spate la zeci de familii. „Majoritatea moşilor din agenţie sunt şi acum tot din vechea echipă care a pornit împreună. Au mai plecat pe parcurs, în mod paradoxal, după ce au avut proprii lor copiii. Acum lucrăm mai ales cu actori sau cu persoane cu barba albă naturală", spune Apostol.
Cât câştigă „angajatul lunii"
Cei care se prezintă la interviu cu barbă naturală sunt preferaţi, însă cel mai mult contează să le placă să lucreze cu copiii. Ce salariu are Moş Crăciun? Având în vedere că preţul unei ore în compania sa poate ajunge şi la 100 de euro, într–o lună, un astfel de animator poate câştiga peste 1.000 de euro, dacă lucrează numai 20 de ore.
Agenţia a primit cereri de închiriere încă din luna septembrie, iar anul acesta are „un efectiv" de 10 moşi. Aceştia vor avea multă treabă, pentru că în luna decembrie clienţii sunt numeroşi: de la companii care organizează petreceri pentru angajaţi la părinţi care ar plăti oricât pentru a-l avea pe Moş Crăciun în sufragerie.
La începutul lunii decembrie, cele mai multe acţiuni se derulează la firme, grădiniţe şi şcoli, pentru că majoritatea firmelor organizează petreceri pentru angajaţi și copiii acestora, iar în sistemul scolar încep serbările.
„Categoria business este prezentă în portofoliul nostru încă de la început, avem firme partenere care ne cheamă în fiecare an la petrecerea copiilor şi a angajaţilor sau doar pentru a juca rolul unui curier care livrează cadouri", spune Ioanid Apostol, care se semnează ca „renul de serviciu" al agenţiei.
Începând din seara de 23 decembrie şi până pe 25 decembrie inclusiv, Moş Crăciun răspunde mai ales la solicitări din partea părinţilor pentru a merge la micuţi acasă şi nu numai.
O meserie de suflet
Un moment deosebit din cariera sa de Moş Crăciun a fost când i s-a cerut să ofere un inel de logodnă. În 18 ani de activitate, a strâns multe amintiri şi mulţi prieteni.
Un element-cheie al rezistenţei afacerii, care a crescut de la an la an şi a fost mereu pe profit, este fidelizarea clienţilor. „Chiar şi acum, după 18 ani, mai merg la familii pe care le-am cunoscut în primul an de activitate", povesteşte Ioanid.
Mai mult, pentru a fi competitiv pe o piaţă destul de aglomerată mai ales de Sărbători, a ales ca moşii, prinţesele şi alte personaje să poarte costume create de Doina Levintza.
Potrivit lui Ioanid Apostol, perioada de Crăciun nu contribuie în mod deosebit la cifra de afaceri totală a companiei, fiindcă este o activitate sezonieră. Dar pentru că aşa a început totul, aceasta este partea de suflet a afacerii, la care nu va renunţa niciodată, pentru că aşa a devenit cunoscut.
„Activităţile derulate de Crăciun reprezintă un procentaj de aproximativ 10% din cifra de afaceri a companiei. E clar o afacere de suflet, și nu una generatoare de profit. Satisfacţiile datorate activităţilor din această perioadă sunt mai mari decât cele din restul anului".
Pentru anii care vin, „renul de serviciu" are de gând să extindă echipa cu cât mai mulţi actori profesionişti, pentru a participa la cât mai multe evenimente în București, dar și în provincie.
http://www.capital.ro/
Brazii de Crăciun, cea mai profitabilă afacere a iernii. Cum să faci avere în mai puţin de o lună
Tradiţia pomului de Crăciun, a bradului împodobit s-a transformat într-o adevărată afacere pentru comercianţii băimăreni. Deşi preţurile anunţate pentru anul acesta au fost de 100-200 de lei, cu doar câteva zile înainte de Crăciun adaosul comercial a crescut vertiginos. În acest final de an, cei care vând brazi în pieţe fac mici averi.
Maramureşenii care nu şi-au cumpărat până în acest moment un pom de Crăciun s-ar putea să rămână cu o mare gaură în buget. Asta după ce comercianţii au crescut preţurile brazilor cu până aproape de 600%. Un brad impunător poate ajunge până la suma de 400 de lei, iar ideea de a rămâne cu pomii pe stoc nu îi sperie pe comercianţi întrucât brazii nevânduţi în România vor fi duşi în Ucraina. Dacă până nu demult achiziţionarea unui pom era un lucru firesc, astăzi tradiţia ajunge sub semnul întrebării. Principalul motiv este preţul exagerat cerut de comercianţi, persoane care cel mai probabil nu au pus mâna pe un topor şi nu au tăiat vreodată un pom. Cumpărând pomii de la diverse pepiniere din ţară la preţuri de 50-60 de lei, vânzătorii cer sume cuprinse între 300-400 de lei sub pretextul că sunt importaţi din Olanda sau altă ţară din Europa. „Un brad mare e 400 de lei, dar e frumos şi oamenii cumpără. Acuma nu pot eu să-ţi zic ţie cât dau pe unul sau de unde-l aduc, dar am şi eu de plătit trasnportul, locul în piaţă şi oameni. Nu-s chiar din Olanda, sunt de la noi, dar dacă vă zic o să mergeţi la anul să vă luaţi de acolo şi pierdem noi", povesteşte unul dintre comercianţii din Piaţa Izvoare. La nici 50 de metri depărtare o figură cunoscută printre maramureşeni este cea a unei comerciante care poate fi găsită în acest loc pe tot parcursul anului. Nu vrea să-şi spună numele, însă ne spune exact cum se face o mică avere. „Sunt mai multe locuri. Este la Cluj, este la Oradea şi mai sunt în câteva locuri. Eu de exemplu anul ăsta am avut 350 de brazi şi mai am doar 27. Nu există preţ fix, dar am dat de la 150 până la 300 de lei un brad. Dacă se cumpără cu atât mai bine. Şi noi muncim pentru bani şi dumneavoastră nu?", spune femeia. Interesant este că acest caz nu este singular, având în vedere că majoritatea comercianţilor vindeau varză în urmă cu o lună. Gândul că mai sunt doar câteva zile până la Crăciun şi că ar putea rămâne cu brazii pe stoc nu îi sperie pe vânzători. Sărbătorile ucrainenilor se apropie cu paşi repezi, aşa că tot ce le rămâne pe stoc va fi exportat. „Dacă nu îi vând aici îi duc în Ucraina aşa că nu las din preţ. Cine vrea brad mare nu se uită la bani. Ne mai costă benzina şi gata, da staţi liniştit că nu rămân cu ei. Anul trecut am rămas cu doi, unu l-am dat la fratemeu şi unu l-am ţinut io, aşa ncă nu-mi fac probleme", a povestit Dan, unul dintre comercianţi. Dacă în urmă cu o săptămână preţul maxim pentru un pom era de 200 de lei, astăzi acesta a ajuns să fie dublu, comercianţii profitând de cei care au ales să îşi achiziţioneze pomul pe ultima sută de metri şi nu sunt mulţumiţi de oferta pepinierei locale. Vânzarea brazilor a devenit o afacere încă din ultimii ani, când au apărut aşa zişii brazi de Olanda. Astfel, dacă ar fi să ne luăm după spusele unora dintre vânzători, aceştia cumpără un brad la preţul de 20-60 de lei, în funcţie de numărul de brazi cumpăraţi şi dimensiune. În 2013, în Piaţa Izvoarele preţurile nu au coborât sub 100 de lei, ajungând chiar la 400 de lei. Cu un adaos comercial de minim 400% şi până la 800%, bradul pare a fi una dintre cele mai profitabile afaceri de peste an.
http://adevarul.ro/
În Baia Mare, preţul unui brad poate să ajungă până la 400 de lei Foto: Adevărul
Fondul pentru eficienţă energetică. Apel de propuneri de proiect în domeniul Eficienței Energetice și valorificării Surselor de Energie Regenerabilă adresat solicitanților de finanțare din sectorul public
În conformitate cu Legea energiei regenerabile nr. 160-XVI din 12 iulie 2007 (publicată în Monitorul Oficial al R. Moldova, 2007 nr. 127-130) şi Legea cu privire la eficienţa energetică nr. 142-XVI din 2 iulie 2010 (publicată în Monitorul Oficial al R. Moldova, 2010 nr. 155-158), Guvernul Republicii Moldova a aprobat Hotărîrea cu privire la Fondul pentru Eficienţă Energetică nr. 401 din 12 iunie 2012 (publicată în Monitorul Oficial al R. Moldova, 2012 nr. 126-129).
Fondul pentru eficienţă energetică (Fondul) susţine proiectele din R. Moldova axate pe promovarea Eficienţei energetice (EE) şi valorificarea Surselor de energie regenerabilă (SER), care au impact pozitiv asupra reducerii emisiilor gazelor cu efect de seră.
Prezentul apel este ghidat de procedurile şi cerinţele stabilite prin HG nr. 401 din 12 iunie 2012 cu privire la Fondul pentru Eficienţă Energetică (în continuare - Regulamentul Fondului).
Important !!! Depunerea propunerilor de proiect se va efectua numai în baza programărilor prealabile, prin apelarea la numerele de telefon: (022) 000 804, (022) 000 805, începînd cu data de 14 ianuarie 2014.
Vinurile moldovenești poartă același nume
Acum vinurile moldovenești s-au adunat sub aceeași umbrelă – brandul național al vinurilor Wine of Moldova. A legend alive. Pe data de 4 decembrie, în pivnițele din Cricova, secretarul de stat al SUA John Carry a participat la prezentarea acestuia într-un cerc restrâns de politicieni și vinificatori, în prezența unui grup mare de jurnaliști americani. Iar pe 17 decembrie a avut loc expunerea oficială a brandului nostru, proiectul asupra căruia se lucrase timp de doi ani și care fusese finanțat de CEED II/ USAID (costul lui este de 10 mii de dolari).
Energia alternativă a unui stat mic European
Oare ce Moldova ar putea aplica dintr-o experiență de mai mult de 40 de ani a Austriei în domeniul extragerii energiei din surse regenerabile?