Erbology

PepsiCo a acordat un grant final de 100.000 de euro, în cadrul primului program incubator al companiei în Europa-Nutrition Greenhouse, start-up-ului Erbology, care oferă produse nutritive pe bază de plante, un business cu sediul la Londra, lansat de doi tineri din Republica Moldova, scriu cei de la ZiarulFinanciar.ro.

Erbology a înregistrat o creştere de peste 400% pe perioada de desfăşurare a incubatorului. „Am lansat programul Nutrition Greenhouse pentru a ne parteneria cu cei mai buni şi promiţători antreprenori din zona nutriţională a industriei alimentelor şi băuturilor. Scopul nostru a fost să lucrăm cu brand-uri inovatoare, care ne împărtăşesc viziunea de a livra produse nutritive accesibile şi gustoase, pentru fiecare zi. A fost o decizie foarte grea să alegem o singură companie care să primească grantul de 100.000 de euro, dar îi felicit din toată inima pe Irina şi Victor Turcan de la Erbology. Entuziasmul, ambiţia şi spiritul de echipă arătate în timpul programului au fost excepţionale şi sunt reflectate în rezultatele pe care le-au obţinut“, a spus Juan Ignacio Amar, Vicepreşedinte al departamentului de Nutriţie PepsiCo din Europa de Vest şi Africa Subsahariană.

Fondată în Londra, în 2015, de fraţii Irina şi Victor Turcan, originari din Republica Moldova, Erbology îşi propune să inspire oamenii în a adopta un stil de viaţă echilibrat. Compania transformă plante viguroase, complementare, în alimente, băuturi şi ingrediente pentru reţete integrale, care pot fi folosite în viaţa de zi cu zi.

„Am realizat foarte multe în cele şase luni în care am lucrat cu mentorul nostru de la PepsiCo la cel mai bun mod în care să utilizăm grantul iniţial de 25.000 de euro, iar suplimentarea de 100.000 de euro este foarte importantă pentru business-ul nostru deoarece ne dorim o creştere accelerată în retail şi e-commerce. Le mulţumim tuturor celor implicaţi în acest program – a fost o experienţă fantastică ce ne-a ajutat să înţelegem cum să ne concentrăm pe ceea ce e relevant pentru brand-ul nostru şi apoi să implementăm perfect strategia. Colegii antreprenori din Nutrition Greenhouse şi mentorii lor au realizat o muncă extraordinară în ultimele 6 luni şi sunt mândră că am crescut împreună cu ei”, a declarat Irina Turcan, fondatoarea Erbology.

Firma a lucrat la introducerea unei noi game de produse care include bomboane energizante şi biscuiţi. Specialiştii în marketing ai PepsiCo i-au ajutat pe fraţii Turcan să lanseze 11 produse noi în câteva luni, precum şi la abordarea pe zona de retail, produsele fiind listate pe supermarket-ul online Ocado pe parcursul programului.

tv8.md

chiria brazilor de craciun un serviciu comod si ecologic in republica moldova
O alternativă pentru procurarea brazilor de Crăciun, este închirierea acestora. Serviciul este disponibil și în Chișinău, iar ideea acestui serviciu aparține producătorului eBio.md din satul Olișcani, raionul Șoldănești.

Coniferele provin din Europa și au o înălțime de la unu până la 1,5m. Pomii sunt livrați în ghivece speciale către clienți, care primesc instrucțiuni cum să aibă grijă de ei, iar după sărbătorile de iarnă sunt returnați producătorului pentru a fi sădiți. Astfel, brazii nu sunt aruncați, ei cresc în ambianța lor naturală, contribuind la protejarea mediului. Chiria poate dura până la o lună, iar cei care doresc să păstreze coniferul, îl pot procura definitiv.
Regulile de îngrijire a unui brad în condiții casnice sunt simple: acesta trebuie ținut într-o încăpere nu prea uscată, aerisită cu regularitate, trebuie udat o data la două zile și ferit de sursele de căldură: radiatoare, cămine, aparate de aer condiționat, etc. Un brad poate fi închiriat la un preț de 300-400 de lei (inclusiv livrarea și returnarea), iar proprietarul spune că nu duce lipsă de doritori să închirieze brazi în această perioadă. Oamenii sunt atrași de această idee, deoarece în așa mod vor fi sacrificați mai puține conifere, iar pomii returnați vor fi replantați în parcuri, lângă şcoli sau grădiniţe de copii.

ap krest svet 900x900 2Guvernul vrea să aloce din bugetul de stat pentru anul 2017 suma de un milion de lei pentru majorarea capitalului social al SA „MoldFarm”, companie ce va deține o rețea de farmacii de stat.

Potrivit unui proiect propus spre consultări publice, majorarea capitalului social propusă va da posibilitate Societății pe acţiuni „MoldFarm” să înceapă activitățile economice propriu–zise pentru care a fost creată, să activeze, ceea ce va asigura în viitor un flux continuu de medicamente, produse parafarmaceutice şi dispozitive medicale la un preţ rezonabil, de producător, pentru instituţiile medico–sanitare publice din Republica Moldova și alte instituții publice interesate.

De menționat că în decembrie 2016, Guvernul a aprobat crearea SA MoldFarm și alocarea a 20 de mii de lei pentru a acoperi cheltuielile necesare creării societății.

„Însă, pentru a demara activitățile economice propriu–zise, se impune acoperirea unor cheltuielilor necesare pentru începerea acestor activități: dotarea tehnico–materială suficientă, angajarea personalului, etc., fapt care a dus la elaborarea și promovarea prezente hotărîri de Guvern, care stipulează alocarea unor mijloace finaciare în mărime de 1.000.000 (milion) lei, pentru majorarea capitalului social al Societăţii pe acţiuni „MoldFarm” ”, se menționează în nota informativă a proiectului.

După alocarea mijloacelor respective, urmează să fie efectuată de către Societatea pe acţiuni „MoldFarm” o emisiune suplimentară închisă de acțiuni în număr de 100000 (una sută mii) acțiuni (acțiuni ordinare, nominative, de clasa I–a (întâi)), cu valoarea nominală a fiecărei acțiuni de 10 (zece) lei, precum și înregistrarea emisiunii suplimentare în modul stabilit.

De menționat că SA „MoldFarm”, în care statul deține 100% din acțiuni, este investită cu dreptul de a desfăşura următoarele activităţi în domeniul farmaceuticii: achiziționarea, importul, păstrarea, depozitarea şi comercializarea medicamentelor şi dispozitivelor medicale, inclusiv a celor cu conţinut de substanţe stupefiante și psihotrope, a articolelor de parfumerie și cosmetică, a articolelor de tehnică și optică medicală, în cadrul depozitului farmaceutic și farmaciei industriale.

Potrivit documentelor de constituire, capitalul social inițial al societății a constituit suma de 20.000 (douăzeci mii) lei, suma minimă prevăzută de legislație pentru constituirea unei societăți pe acțiuni.

Societatea „MoldFarm” urmează să devină o pîrghie sigură și eficientă pentru asigurarea concurenţei loiale pe segmentul achiziţionării de medicamente, produse parafarmaceutice şi dispozitive medicale. Statul își dorește tranzacţionarea în flux continuu pe piaţă a produselor respective, la un preţ rezonabil, de producător, pentru instituţiile medico–sanitare publice din Republica Moldova și alte instituții publice, ceea ce va exclude situațiile de înţelegere de cartel între importatorii privaţi de medicamente.

bani.md

zarplaty1

Moldova ocupă locul doi în topul ţărilor europene cu cele mai mici salarii. Potrivit datelor centrului analitic Texty.org.ua, salarii mai mici primesc doar locuitorii din Ucraina - în medie 190 euro. salariul mediu al moldovenilor este de 216 euro. În continuare urmează Azerbaidjan - 232 de euro.

Rusia şi România au ocupat locul 11 şi locul 12 cu salarii de 474 şi, respectiv, 517 euro. Cele mai mari salarii sunt în Monaco (5225 euro), Liechtenstein (4887) şi Elveţia (4421). Ţinând cont de salariul "cu impozite", Ucraina este, de asemenea, pe ultimul loc. Însă ţinând cont de puterea de cumpărare, Ucraina se află pe locul trei de jos. Mai puţină putere de cumpărare au oamenii din Moldova şi Armenia, unde salariile sunt puţin mai mari, dar preţurile sunt mai mari comparativ cu salariile.

infotag.md

Moldova la TechCrunch 2

Echipa startupului autohton Zeroqode a câștigat votingul Wildcard, ca cel mai bun startup al zilei, la competiția TechCrunch Disrupt, care a avut loc săptămâna trecută la Berlin. TechCrunch Disrupt este o competiție mondială foarte populară și o platformă mediatică influentă în domeniul antreprenoriatului. Startupurile care câștigă orice nominalizare, expoziție sau competiție sunt intervievate de TechCrunch sau devin subiecte ale articolelor publicate pe această platformă, ceea ce le conferă multă vizibilitate la nivel internațional.

Câștigătorii nominalizării Wildcard sunt desemnați prin votul vizitatorilor și al juriului competiției în prima zi a evenimentului, în decursul a patru ore. Echipa Zeroqode a reușit ușor să se diferențieze printre cele aproape 500 de startupuri și să convingă publicul că merită interesul și simpatia sa. ”Am fost norocoși și pentru că eram bine poziționați în pavilion, la răscrucea Startup Alley (Aleea startupurilor), chiar în fața standului Google. Așa că foarte multă lume a trecut pe lângă noi, intrigată de mesajul “NO. MORE. CODE.” (Gata cu codurile). Noi le povesteam cine suntem și că propunem soluții pentru aplicații web și mobile, create fără a scrie măcar un rând de cod. Și lumea e foarte interesată de acest subiect”, spune Levon Terteryan, membru al echipei Zeroqode.

Pe lângă faptul că au fost intervievați de platforma TechCrunch după ce au câștigat concursul ”simpatia publicului”, echipa Zeroqode a stabilit legături cu câteva companii interesate să-și externalizeze serviciile de dezvoltare a aplicațiilor web și să le încredințeze startupului din Moldova. Startupul a identificat și câțiva potențiali parteneri gata să le promoveze serviciile și produsele. Interviul video acordat de Zeroqode organizatorilor va fi publicat curând pe platforma TechCrunch.

page1 804x452

O publicație americană laudă restaurantul „Moldova” din Boston. Aceasta îl clasifică drept un local cu bucate gustoase și foarte variate, care tinde să facă schimb de culturi și conține un decor autentic pe măsură, - povestește diez.md.

„Mâncărurile și aromele din țările învecinate precum România, Ucraina, Turcia și Rusia, fac parte din meniul restaurantului autentic din Moldova: kebaburile de miel și puiul gătit, salata de varză, sarmale, legumele murate și tăieței de casă acoperiți cu unt și brânză”, scrie Harvard Magazine.

Citiți aticolul complet

cartofi

Cartofii prăjiţi sunt iubiţi de toată lumea, iar aceşti români au găsit o metodă de a face o afacere din această pasiune pentru cartofi.

Brandul românesc Naked Potato, lansat pe piaţă anul trecut, se ocupă de comercializarea cartofilor prăjiţi şi copţi cu sosuri specifice belgiene, potrivit Catalogul Francizelor din România publicat de Ziarul Financiar.

Acesta a ajuns la trei unităţi în Bucureşti şi Constanţa, toate fiind deţinute de compania Eduard & Dale. Anul acesta, brandul s-a lansat în regim de franciză şi vizează extinderea în oraşe precum Sibiu, Timişoara şi Braşov.

Anul trecut, reţeau a realizat vânzări de 200.000 de euro, iar anul acesta ţinteşte venituri de 300.000 de euro. Cei care doresc să obţină franciza trebuie să plătească o taxă de 30.000 de euro, însă compania nu percepe redevenţe lunare sau contribuţii la bugetul de marketing. "Francizatul dispune de afacere la cheie incluzând rulota Airstream complet utilată cu echipamente profesionale". Contractul se semnează pe o perioadă de trei ani. Pentru afacere ai nevoie de un capital circulant de lucru de 5000 de euro.

businessmagazin.ro

IMG 9087 1

Inițiativa Uniunii Europene, în cadrul  EU4Business, de a acorda asistență Întreprinderilor Mici și Mijlocii (IMM) din Republica Moldova în promovarea comerțului pe piețele internaționale, prin proiectul nou lansat în luna septembrie 2017 în cadrul  Parteneriatului Estic - ”Ready to Trade”, a fost subiectul discuției de ieri a Iuliei Costin, secretar general de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii cu echipa Centrului Internațional de Comerț (ITC), condusă de către Elena Boutrimova, Șeful Oficiului pentru Europa de Est și Asia Centrală.

Secretarul general de stat Iulia Costin a salutat suportul Parteneriatului Estic pentru dezvoltarea IMM–urilor din Moldova, menționând că aceasta va ridica competitivitatea produselor moldovenești pe piețele europene și internaționale, iar antreprenorii locali vor putea să-și dezvolte afacerile la scară largă, ceea ce va aduce beneficii și pentru economia țării.

Șefa delegației ITC Elena Boutrimova a menționat că obiectivul principal al proiectului este consolidarea comerțului internațional al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din cele șase țări ale Parteneriatului Estic, în special cu țările UE. De asemenea, a subliniat că beneficiarii principali ai proiectului sunt IMM-urile și organizațiile sectoriale de suport a întreprinderilor (BSO) și alte organisme reprezentative pentru sector.

Actualmente, proiectul se află la etapa incipientă, când sunt purtate discuții cu toate părțile interesate, pentru a fi identificat unul sau mai multe sectoare cu perspectivă, precum și companiile (aproximativ 20 la număr), care vor beneficia de asistență pentru promovarea produselor la export. În special, va fi oferită consultanță și asistență în aspecte ce țin de marketing, design, precum și suport pentru participare în cadrul evenimentelor B2B în țară și peste hotare. Totodată, experții au comunicat că în luna martie vor fi prezentate rezultatele fazei incipiente și un plan de acțiuni.

Iulia Costin a notat că Ministerul Economiei și Infrastructurii va acorda tot suportul necesar echipei ITC în procesul de cercetare și analiză a companiilor din Republica Moldova pentru a identifica asistența necesară acestora întru ridicarea competitivității produselor moldovenești pe piețele internaționale, care ulterior va contribui semnificativ la dezvoltarea relațiilor comercial economice cu Uniunea Europeană.

Valoarea totală a proiectului ”Ready to Trade” constituie 6 milioane Euro cu o perioadă de implementare de 3 ani (2017-2020). Implementator este Centrul Internațional de Comerț (ITC) din cadrul Parteneriatului Estic. Țările beneficiare sunt Moldova, Armenia, Azerbaidjan, Belarus, Georgia și Ucraina.

Mybusiness.md

drax sathm gmap 45846200

ICS Draexlmaier Automotive va realiza în 2018 un proiect investițional în subzona Cahul din cadrul Zonei Economice ”Bălți” în valoare de circa 30 milioane euro, - comunică mybusiness.md.

Cea de-a 4 fabrică de producere a cablajului electric pentru automobile a companiei Dräxlmaier Group în Republica Moldova, cu o suprafață de 20 mii m2, va fi construită până la finele lunii iunie, iar din luna iulie va începe procesul de producere. Conform planului de investiții, până la finele anului 2018 la noua fabrică vor fi angajate 1500 de persoane.  

Pe parcursul anului viitor compania germană va mai crea încă 2000 locuri noi de muncă la întreprinderile sale amplasate în subzonele din municipiul Bălți, ridicând numărul acestora la 6500.

Potrivit lui Marin Ciobanu, administratorul ZEL ”Bălți”,  în 2018, grație proiectelor investiționale aflate în curs de implementare, în ZEL ”Bălți”, la cele 4700 locuri de muncă existente, vor fi create altele 5500, iar volumul investițiilor noi va crește cu circa 150 milioane euro, ajungând la suma de 260 milioane euro. 

Foto: rtr.md

CourtroomiStock 000048663566 SmallContinuăm seria replicilor trăsnite auzite de avocați în instanța de judecată, și nu numai. De cele mai multe ori, în situații amuzante se pomenesc justițiabilii. Și asta pentru că, fie nu cunosc toți termenii juridici, fie nu înțeleg întrebările. Dar, sunt și avocați, și judecători care stau bine la capitolul ”perle”.

***
Am vrut să merg la un avocat mai bun, dar nu aveam bani.

***
Era o ședință la Curtea de Apel. Unul dintre participanți era un bătrânel venit dintr-un sat, fără avocat.
Judecătorul întreabă: Recuzări aveți?
Bătrânelul caută în buzunare și spune: Nu am cu mine. Da’ ce, trebuia de adus?

***
Am înțeles că sunteți om cinstit. Îi drept?

***
O persoană, care a ”ofensat” cu cuvinte necenzurate un procuror și a primit o amendă usturătoare, de câteva mii de lei, a fost întrebată de către instanță:
– Ați înțeles hotărârea? Mai aveți ceva de spus?
La care persoana răspunde:
– Ehe-he-he, câte am eu de spus… Dar cu prețurile acestea ale voastre, mai bine tac…

***
Sunteți de la drepturile omului? (nota avocatului: clienții cred că drepturile omului este un loc anume)

***
Adresare către client: Domiciliu?
Răspuns: Raionul Hâncești, satul Sărata Galbenă.
Adresare: Străzi aveți? Ce stradă?
Răspuns: Da, erau niște drumuri. Cum credeți că ajung acasă?

***
Ședința de judecată la Judecătoria Dubăsari din Ustia. După ce judecătorul a audiat discursul reclamantului soț, întreabă:
– Ce are de zis pârâta?
Soția se ridică, își așează rochia, își drege vocea:
– Eu nu-s din Pârâta (satul Pârâta), dar din Ustia.

***
Eu nu am învățat ca dumitale 5 ani la drept, dar 8 în construcții și știu că o încheiere se contestă la CSM (Consiliul Superior al Magistraturii).

***
Domnule judecător, iată avocatul mă numeşte pârâtă, dar eu nu am pârât pe nimeni, am spus purul adevăr.

***
Când eram procuror, interogam un primar, care de profesie era tractorist. Şi, într-un moment al discuţiei, dorind să-mi arate că ambii suntem persoane de stat, îmi spune: ”Noi doar suntem persoane juridice!”.

***
La Curtea de Apel, în Colegiul civil, când se anunţau deciziile, un bărbat din primul rând s-a răstit la judecători cu următoarele cuvinte: ”Tâlharilor! Bandiţi ce sunteţi! Aţi luat bani! Am să vă pun la 40 de slujbe, blestemaţilor!”.

***
O persoană, care a pierdut procesul, s-a considerat nedreptăţită şi a decis să se răzbune pe cel îndrituit să facă justiţie. I-a donat judecătorului cartea lui Fiodor Dostoievski ”Idiotul”. Se spune că donatarul l-ar fi atacat în instanţă pe donator pentru lezarea onoarei.

***
Cauză de divorţ la începutul anilor ’90. În sală, într-o parte se afla soţul, în altă parte – soţia gravidă, alături de un bărbat despre care a afirmat că ar fi viitorul soț.
Judecătorul după ce a îndeplinit toate fromalităţile de începere a procesului întreabă soţia: ”Da’ amu (n.r. acum), de la cine eşti gravidă, de la aista sau de la celălalt?”. Și, parcă dându-şi seama de modul caraghios de a pune aşa întrebare, spune: ”Să nu crezi că pe mine mă interesează, legea mă obligă să întreb”, şi arată ridicând de pe masă prima carte care se afla sub mână. S-a întâmplat să fie cartea ”Cei trei muşchetari”.

***
Într-o cauză civilă (anul 2015, Judecătoria sectorului Centru) între doi agenți economici privind încasarea datoriei în baza contractului de vânzare-cumparare, avocatul pârâtului a înaintat cerere reconvențională privind anularea contractului, dar și a unui ordin intern de desemnare a managerului responsabil. La întrebarea instanței de ce adresează cererea în baza Legii contenciosului administrativ cu trimitere la normele ei, avocatul a invocat:
– Actele juridice, care urmează a fi anulate (contractul de vânzare-cumpărare și ordinul de desemnare a managerului), au fost emise de o autoritate publică. Pentru noi un SRL este autoritate publică, deoarece are organe de conducere și poate emite ordine care sunt acte juridice publice.

***
Nu sunt dumitale cu tine că nu am fost la concert împreună. Pentru tine sunt Alteța sau Măria Ta. Dar nu ai atâta școală a bunului simț, din câte observ.

***
Eu nu-s ca toți bandiții ca să vin la tine (n.r. avocat) la oficiu, eu îs special, așa că ai să-ți iei foaia, pixul și codul, și vii la judecată să scriem cererea de chemare în judecată.

***
Un an în urmă, eram la Curtea de Apel Chişinău şi o bătrânică (în etate şi săracă) cerea de la vecin despăgubiri pentru că acesta i-a ucis pisica.  Ea nu avea pe nimeni, decât acea pisică. Jumătate de sală a râs. Și judecătorii au râs sub nas. Apoi i-au respins apelul. (Nota avocatului: nici nu ştiu dacă e de râs sau mai degrabă de plâns)

***
Un student la drept luă un test despre persoana fizică şi persoana juridică. Şi, cum a învăţat aşa a şi răspuns: ”Persoana fizică e cea care învaţă la facultatea de fizică, şi, respectiv, persoana juridică cea care învaţă la … juridică”.

bizlaw.md