Joi, 27 Ianuarie 2022 15:25

Șoc total: S-a descoperit un nou coronavirus! Poate fi extrem de periculos pentru oameni

koronavirusCercetătorii de la Wuhan vin cu ești extrem de proaste - ei au descoperit un nou virus, periculos pentru oameni. De asemenea, cercetătorii spun că noul coronavirus provine de la lilieci.

Oamenii de știință chinezi au descoperit un nou coronavirus la lilieci. Acesta poartă numele de NeoCov și pătrunde în celule la fel ca și SARS-CoV-2, arată un preprint publicat de BioRxiv. De asemenea, NeoCov este legat și de agentul cauzator al febrei Orientului Mijlociu (MERS-CoV), scrie capital.ro.

Cercetătorii de la Universitatea Wuhan au descoperit că acest nou coronavirus este din Africa de Sud și că este periculos pentru oameni. De asemenea, cercetătorii spun că virusul riscă să se răspândească la populați umană.

”Răspândirea acestui grup de viruși ar trebui monitorizată cu atenție, având în vedere potențialul lor de expunere umană”, spun cercetătorii de la Universitatea Wuhan, conduși de profesorul Yan Huang.

Mai mult de atât, ei spun că NeoCov pătrunde în corpul uman după ce suferă mutații, iar în prezent este un pericol doar pentru lilieci.

Risc de biosecuritate pentru oameni

Cercetătorii chinezi spun că sindromul respirator MERS-CoV intră în corpul uman enzimei de conversie a angiotensinei 2 – ACE2, lucru ce duce la un risc de biosecuritate pentru oameni.

De asemenea, cercetătorii au mai observat că NeoCoV și PDF-2180-CoV pot folosi anumite specii de lilieci și ACE2 pentru a intra în organism.

În cazul MERS-CoV, ceea ce afectează plămânii și intră în organism este agentul care se folosește de receptorul DPP4, nu ACE2.

Oamenii de știință chinezi spun că NeoCov se leagă de ACE2 într-un mod diferit de cum o face COVID-19, motiv pentru care acest nou virus nu este afectat de anticorpii de la SARS-CoV-2 și nici de moleculele proteice care suprimă febra din Orientul Mijlociu. Așadar, potrivit cercetătorilor chinezi, acesta este factorul care face ca virusul să fit extrem de periculos în cazul în care se va răspândi la oameni.